חוק זה חוק: לקראת משחקי השבת ב-NFL/ שחר דלאל

בשנות החמישים של המאה הקודמת ראשי המכללות המובילות פנו למחוקקים במדינה שלהם במטרה להגן על עצמם מהפופולריות הגואה של הפוטבול המקצועני.

ה-Sports Broadcasting Act שחוקק ב-1961 קבע כי אסור לשדר משחקי NFL בימי שישי החל מהשעה 18:00 (במטרה למנוע פגיעה במשחקי פוטבול התיכונים) ובימי שבת החל מהשבוע השני של ספטמבר ועד אחרי השבוע השני של דצמבר, אז מתקיימת העונה הסדירה של המכללות.

אז מכיוון שאנחנו כבר בשבוע השלישי של דצמבר, החל מהשבוע ובארבעת השבועות הקרובים נקבל גם את יום שבת כיוםNFL  גדוש ומלא במשחקים עם משמעויות פלייאוף. אך נתחיל קודם עם סיכום המשחק של יום חמישי.

סיאטל סיהוקס (7:7) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4:10) 21:13

העונה שלהם נפתחה עם הפסד מפתיע בשיקאגו, המשיכה עם פציעה של הקווטרבק הפותח וגם של מחליפו לפני שלושה שבועות, אך מה שיזכרו מהעונה הזאת ההיסטוריונים של הליגה, היא הזכיה של הניינרס בראשות בית ה-NFC  מערב.

בסן פרנסיסקו לא התכוונו להיות אורחים למופת, סגרו את משחק הריצה של סיאטל כמעט לחלוטין וירדו להפסקה ביתרון 3:14 בעוד לרבע האחרון הם כבר עלו ביתרון 6:21, ומשם כבר הסיהוקס לא הצליחו לחזור והסתבכו מאוד במאבקי הפלייאוף.

ברוק פרדי הפצוע סיים עם 217 יארד (ב-17 מ-26) ושני ט"ד, בעוד הרכש כריסטיאן מק'קפרי מסיים עם 108 יארד על הקרקע וט"ד. בצד השני רק ג'ינו סמית' הגיע לעבודה כשסיים עם 238 וט"ד, אך גם הוא לא הצליח לעזור למארחים המדשדשים.

משחקי שבת

20:00: מינסוטה וייקינגס (3:10) – אינדיאנפוליס קולטס (1:8:4)

אם במינסוטה רוצים לשמור על סיכוי לשבוע חופש בפלייאוף הם חייבים להשיג ניצחון ולקוות שפילדלפיה יאבדו משחקים בהמשך. ההפסד בשבוע שעבר מול דטרויט אומנם תפס אותם עם המכנסיים למטה, אך גם היה אחד הטובים ביותר של קירק קאזינס במדי הוייקינגס.

הקווטרבק הוותיק משחק טוב בעיקר במגרש הביתי והוא ימשיך ויקבל את העזרה מהרסיבר החם בליגה – ג'סטין ג'פרסון, שגם הוא שבר שיא קריירה מול הליונס. מה שבטוח, שבגזרה ההתקפית יהיה להם יתרון עצום מול הקולטס.

באינדיאנפוליס נזכרים בערגה בשבוע הראשון של ג'ף סאטרדיי בתפקיד, שנראה רחוק, רחוק מאוד. מה שהיה נקודת החוזק שלה – ההגנה – אומנם הלכה אחורה השנה, אך הפעם הדגש יהיה על קו ההתקפה, שינסה לתת כמה שיותר זמן למאט ראיין המזדקן מול אחת ההגנות הגרועות בליגה מול התקפת המסירה (287.2 יארד למשחק).

הימור: מינסוטה לא מועדת העונה בבית, ניצחון קל למארחים.

23:30: קליבלנד בראונס (8:5) – בולטימור רייבנס (4:9)

זה אומנם לא יפה במיוחד, אבל בולטימור ממשיכה לגרד ניצחונות בשבועות האחרונים, ששומרים אותה בצמרת בית ה-AFC צפון. הרייבנס יעלו שוב לשחק ללא הק"ב לאמאר ג'קסון, אך אמורים להיות הפייבוריטים מול יריבתם לדוויזיה וינסו לשמור על משחק עם סקור נמוך כפי שעשו בניצחון מול פיטסבורג.

בקליבלנד כבר נערכים למשחק הראשון של דשון ווטסון במדי הבראונס מול הקהל הביתי, שאחרי שבועיים של הסרת החלודה אמור להראות האם השנתיים בהם נעדר מהמגרשים פגעו בו או לא. בשני המשחקים מאז חזר מההשעיה הוא הוביל את קליבלנד רק לט"ד אחד ומעמד פאסר רייטינג של 70.2 בלבד ו-6.4 יארדים עלובים בממוצע למסירה. הפסד נוסף של הבראונס וכנראה שגם הסיכוי המתמטי שלהם להעפיל לפלייאוף ייעלם.

הימור: קליבלנד הרבה יותר מוכשרים מפיטסבורג, ניצחון לבראונס.

3:15 (בין שבת לראשון): באפלו בילס (3:10) – מיאמי דולפינס (5:8)

ב-NFL שמרו את הטוב ביותר לסוף. הבילס, שמחזיקים את גורלם בידם וייקבעו האם הם יקבלו שבוע חופש בפלייאוף, ינסו לסגור סיפור גם בבית ה-AFC מזרח ולהחזיר את תואר אלופי הדיויזיה שנה נוספת. ג'וש אלן לא ירצה לחזור על המפגש הקודם, אז נתן משחק מצוין של 400 יארד, אך ירד מנוצח בסיומו.

עם זאת, בבאפלו יתגעגעו מאוד לוון מילר שסיים את העונה, והפעם יהיה להם קשה יותר להגיע אל טואה, שסבל בשבועיים האחרונים מהצקות חוזרות ונשנות של הגנות היריב, שהובילה לירידה חדה ביכולת שהציג לאורך העונה. האם הוא יוכל לנצל את משחק הסקנדרי החלש של הבילס ולהשלים סוויפ על היריבה השנואה?

הימור: המשחק לא יזכיר את המשחק הקודם, ולמרות מזג האוויר הבעייתי, באפלו תסגור את הסיפור מוקדם.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מה שקורה בניינרס זה דבר הזוי לחלוטין. הייתכן שקוורטרבק הוא לא החוליה החשובה ביותר בקבוצה ואם כל השאר ברמה של אליפות אפשר להחליף אותו ועדיין לנצח כולל לקרקס יריבות חזקות (על הנייר)? המשחק נגד הסיהוקס התחיל כקרב הגנות, שלושה דאונים פאנט, שלושה דאונים פאנט, ואז ההתקפה של סן פרנסיסקו השתלטה על העניינים, ובנקודה מסויימת היו בדרך לרשום 21 נקודות רצופות, אבל השופטים חרבנו קצת את המסיבה, אז הסתפקו ב14. מנגד, הגנת האנדזון של סיאטל לא הגיע למשחק, כולל הסייפטיז שלהם שהתעסקו בעיקר בלעודד את הרצים של סן פרנסיסקו בדרכם לעוד ט״ד. אבל כן, ה-סיפור הוא שסן פרנסיסקו מנצחת בלי קשר למי בקוקפיט, וזה משהו שאם יעצרו רגע ויבחנו אותו לעומק, יכול שוב לשנות את פני המשחק כמו כל פעם שסן פרנסיסקו עושה משהו מיוחד במשחק.
    ואם כבר יותר מדי דגש על הק״ב, הבעיה של הוויקינגס הוא לא קאזינס. כלומר הוא כן, אבל זה לא הפריע להם לנצח (או להפסיד) למרות יכולת לא טובה לאורך כל העונה שלו. צריך להבין שמה מה המפתחות שלהם לנצחון ולא לקוות שהאיש ימציא את עצמו מחדש, זה לא ארון רוג׳רס. מנגד, הבעיה של הבילס הוא לא ג׳וש אלן, וגם הם צריכים להתעסק יותר בחיזוק ההגנה שלהם שתפסיק לחלק מתנות ליריב, ולהביא את המשחק לתוצאה צמודה בדקות הסיום שאז פוקס לצד זה או אחר והלך המשחק.
    ואם כבר חילופי ק״ב, תהיתי אם הניו יורק פוסט ילכו על I'M ZAAAACH, או שמא Return of the Zach, אבל הם הלכו על Zach from the dead.

  2. וואו…כל יום לומדים משהו חדש. לא ידעתי שזה ממש ח-ו-ק (Sports Broadcasting Act ). לתומי חשבתי שזה פשוט עניין של פןופולריות. אף משחק NFL לא ייקח את מקומו של משחק תיכונים ביום ששי בערב ברוב מדינות ארה"ב

    1. זה לא בדיוק לשון החוק, או רוחו, החוק נועד להפוך פסיקה של העליון שטענה שהסכמי שידור קולקטיביים מהווים מונופול ושאסור לגוף המשדר (או למועדון) להכתיב לכל מי שלא קיבל את זכויות השידור, באזור בו המשחק משודר, לא לשדר את המשחק או משחקים מתחרים, מה שמכונה local blackout. ההגדרה של מה זה אזור השידור והפריסה של משחקי הקולג׳ים והתיכונים הפכה את שידור משחקי הNFL בשישי-שבת לבלתי אפשרית, כי אין נקודה בארה״ב שלא נמצאת באזור של משחק היי סקול פוטבול. נכון שאף משחק NFL לא יתפוס את מקומו של הפוטבול המקומי, אבל לדעתי המטרה היתה להגן על הפוטבול המקומי מפני הליגה המקצוענית שיש לה הרבה יותר כוח כלכלי ויכולה לשחק בשישי-שבת ולהתנות זכויות שידור באי שידור משחקי תיכון וקולג׳ים.

  3. תודה רבה על הפריוויו. ניצחון פה והבילס בחצי דרך לסיים ראשונים ב-AFC, כי יש את הבנגלס במחזור הלפני אחרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט