היד החמה: סיכום מחזור 14 ב-NFL/ שחר דלאל

1. מי הקבוצה החמה בליגה? כנראה שנקבל תשובה שונה מכל אחד מהקוראים. האם אלה דטרויט שיצאו מהמעמקים וניצחו חמש מששת המשחקים האחרונים, אבל ההיסטוריה מספרת שהם ימעדו ברגע האמת? האם אלו דאלאס שלא הפסידו בחודש נובמבר, אך נראים פגיעים מאוד ועדיין לא ברור איזה דאק פרסקוט נקבל בכל ערב נתון?

האם אלה סן פרנסיסקו שנראים כאילו הם חסינים לפציעות וממשיכים לנצח עם הקווטרבק השלישי שלהם, רוקי שנבחר במקום האחרון בדראפט? או אולי אלה דווקא סינסנטי, שניצחו שבע משמונת המשחקים האחרונים שלהם, אך עדיין לא הצליחו לברוח מהרייבנס בראשות ה-AFC צפון? כנראה שעד סוף דצמבר נדע את התשובה.

2. בצד השני של הסקאלה נמצאת מיאמי. שלאחר פתיחת עונה חזקה וחזרה לחיים עם יכולת טובה של טואה, נראים פגיעים מאד לקראת המחזורים הקובעים של העונה. נכון הם עדיין מחזיקים את העתיד שלהם בידם עם מאזן 5:8, אבל אחרי ההפסד לצ'ארג'רס כבר מתחילים לדבר על העובדה שאף אחד מהניצחונות שלהם לא היה מול "קבוצת פלייאוף". כך או כך הם בחרו את הזמן הגרוע ביותר להיכנס לסלאמפ…

3. מי שיצא מנצח מהמפגש בין הקבוצות הוא הקווטרבק ג'סטין הרברט שממשיך להוכיח לדולפינס שעשו טעות שלא לקחו אותו בדראפט, והשיג לא רק ניצחון וחזרה למירוץ לפלייאוף, אלא גם שבר את השיא של אנדרו לאק ליארדים במסירה בשלוש השנים הראשונות בליגה. עם ארבעה משחקים שנותרו לשחק, יהיה קשה מאוד לשחקנים שיבואו לשבור אותו.

4. עוד שתי קבוצות שמאבדות קיטור הן סיאטל והג'יינטס, שפתחו חזק מאוד אבל מתחילות להיגרר מאחור במירוץ לפלייאוף. כרגע נראה ששתי הקבוצות לא ישחקו שם, אך העובדה שלא משנה המאזן, אלופת ה-NFC דרום תקבל מקום מובטח ביחד עם ההתעוררות של דטרויט ו-וושינגטון, דברים יכולים להשתנות מהר מאוד.

5. בפסגה הדברים מתחילים להתבהר. ב-NFC פילדלפיה ביתרון שני משחקים על דאלאס ומינסוטה, בעוד באפלו מובילים במאבק ראש בראש מול קנזס סיטי (בזכות הניצחון בארוהאד באוקטובר), ומחזיקים את עתידם בידם.  

6. הנתון הזה נראה מוזר לאור היכולת שהציג בליגה עד עכשיו, אבל במחזור האחרון ג'סטין ג'פרסון נתן את משחק הטוב ב-NFL  כשהשיג 223 יארד ב-11 תפיסות. הוא גם הבטיח עונה של מעל 1,500 יארד והפך לשחק הראשון בהיסטוריה שמשיג 1,400 יארד או יותר בשלושת העונות הראשונות שלו בליגה. אגדת הווייקינגס כריס קרטר טוען שכבר עכשיו אפשר לשים אותו מעליו ומעל רנדי מוס בדירוג ההיסטורי:

7. בפרס "המהלך הבוגר של העונה" זוכה מרכוס מאריוטה, שהחליט לעזוב את אטלנטה לאחר שנודע לו שהפלקונס יספסלו אותו לטובת הרוקי דזמונד רידר. אין ספק שזה יעזור לו כשירצה לקבל חוזה חדש בפגרה…

8. במקום אחר, מנסים כל מה שהם יכולים כדי לשנות את העונה הנוראית שלהם:

9. אחרי 20 שנה בהם המהלך הפך לכל כך נפוץ בליגה ה-NFL סוף סוף מוסיפים את ה-PeanutPunch לספר החוקים:

10. ונסיים בחדשות העצובות של השבוע, עם לכתו של מאמן מיסיסיפי סטייט מייק ליץ' לעולמו בגיל 61. המאמן האגדי סבל מהתקף לב ואחר שלושה ימים שהרופאים נאבקו על חייו, התבשרנו על הבשורות הקשות מכל.

גם אם אתם לא עוקבים אחרי פוטבול מכללות, או עקבתם אחרי התופעה שנקראת מייק ליץ' (חיפוש פשוט ברשתות החברתיות יכניס אתכם לחור תולעת שלא תוכלו לצאת ממנו) כדאי שתכירו את השם שבזכותו אתם רואים את כל ההתקפות המודרניות ב-NFL. הוא אולי לא אימן במכללות הכי גדולות או הגיע להישגים הכי מרשימים אבל הוא היה משוגע מספיק כדי לשנות את המשחק שאתם רואים (ואפילו להפוך את טים קואץ' לבחירה הראשונה בדראפט). עולם הפוטבול איבד את אחת הדמויות החשובות שלו.

ומכיוון שאי אפשר בלי הסיפורים עליו, בחרתי שניים שמייצגים אותו נאמנה:

*

משחק יום חמישי (03:15): סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4:9) אצל סיאטל סיהוקס (6:7)

האורחים נאלצו לפנות לקווטרבק השלישי שלהם לאחר שג'ימי גראפלו סיים את העונה, אך במקום להיכנס לסחרור הניינרס ממשיכים למצוא דרכים לנצח משחקים, והם כבר עם רגל וחצי בפלייאוף. ברוק פרדי אולי היה הבחירה אחרונה בדראפט, אבל יש לו כבר שני ניצחונות ב-NFL כשהאחרון הגיע מול הקווטרבק הטוב בהיסטוריה בתצוגה מרשימה נטולת טעויות וQBR- של 92.8 (מתוך 100).

עם זאת, את הקרדיט לרצף הניצחונות של סן פרנסיסקו כדאי לתת להגנה, שמאז ההפסד לקנזס סיטי לא אפשרו לאף לשים יותר מ-17 נקודות על הלוח. עם הם ימשיכו ביכולת הזאת גם בסיאטל הם יוכלו להבטיח כבר הלילה את אליפות ה-NFC מערב ולהחתים כרטיס לפלייאוף.

המארחים מצידם מחפשים לצאת מהסלאמפ שנקלעו אליו לאחר פתיחת עונה נהדרת ולחזור לדבר חזק במאבקים על הכרטיסים האחרונים לפוסט סיזן. גם כאן הקווטרבק הוא לא זה שקובע את היכולת על המגרש, אלא ההגנה שגם במפגש הקודם בין שתי הקבוצות אפשרה להם לשים 27 נקודות על הלוח. אם זה יקרה גם הלילה לא יהיה להם הרבה סיכוי.

הימור: הניינרס נראים כמו הקבוצה "הנכונה" בשבועות האחרונים, אבל דווקא במשחקים כאלה היא הראתה שהיא מסוגלת ליפול. ניצחון לסיאטל.

*

המדור מזכיר לכם שהחל מהמחזור הקרוב יהיו לנו גם משחקים בימי שבת. הצטרפו אלינו לסיקורים השבועיים.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אל תשכחו שיש השבוע שלושה משחקים במוצאי שבת. משחקים מאוד חשובים לגורל העונה של המשתתפים.
    סקירה מלאה על שלושת המשחקים תעלה בשבת בבוקר.
    ולגבי המשחק הלילה:
    האם סן פרנסיסקו תאלץ להתשתמש בק"ב הרביעי שלה ג'וש ג'ונסון?
    ברוק פרודי, רק שבועיים לתוך קריירת הפותח המעודדת שלו, היה מוגבל עד לא פעיל באימוני השבוע הקצר בגלל חשד לקרע בשרירי הבטן הצידית.
    כמו בסיפור הפציעה לפני כמה שבועות של ג'סטין הרברט, המאמן קייל שאנאהן הודיע שזו רק בעיה של ניהול כאב והשתתפותו של פרודי במשחק היא החלטה של day to day.
    כולי תקווה שזה תרגיל פסיכולוגי מבית מדרשו של שאנאהן ונוכל להמשיך לראות אם הצ'ק שכותב פרודי הוא בר פירעון במשחק שיכול לסגור את ראשות הNFC מערב לטובת סן פרנסיסקו.
    הניינרס ניצחו את הסיהוקס בסיאטל רק 3 פעמים מאז 2008. והמאזן הכללי בים שתי הקבוצות ב21 מפגשים הקודמים הוא 18-3 לטובת סיאטל.

    1. אדם סביר ייטען שג'ונסון – P4P – טוב יותר מפרודי (לפחות בשלב הזה של הקריירה). אם הוא מכיר טוב את השיטה (וזה די סביר בהתחשב בכמות הפעמים ששיחק אותה) לא באמת תהיה ירידה ברמה.

      1. פרודי הוא עדיין "מצרך לא ידוע" בטח לא במשחק חוץ. אבל כמות הבטחון שהוא משקף ויותר חשוב מכך, הבטחון של שנאהן בו, עושים את כל ההבדל.
        ה לא סוד שאני תומך במה שג'ימי גארופולו עשה ועושה שביל הקבוצה, לעזאזל, תמונת הפרופיל שלי פה היא של גארופולו. אבל הראיית מגרש של פרודי והנכונות שלו לסמוך על התופסים שלו עם כדורי עומק (שהם מאוד מדוייקים) הם משהו שאוהדי הניינרס מחכים לו כבר שנים.
        בכל המשחקים שלו השנה גארופולו מסר פעם אחת לט"ד שהכדור עבר באוויר מעל 20 יארד . במשחק אחד פרודי עשה זאת פעמיים.
        אם ג'וש ג'ונסון היה כל כך מבטיח, הוא לא היה בקבוצה העשירית שלו ב5 שנים. (או משהו כזה).בתקופה הקצרה שהיה בניינרס העדיפו כל מחליף סוג ז לפני שנתנו לו לעלות למגרש.

        1. "מבטיח" הוא בוודאות לא 🙂
          עם זאת, הוא ק"ב שמכיר טוב מאוד את השיטה של שנאהן שמשחק כבר מעל עשור בליגה ויכול לתת מענה נקודתי מבלי לרדת יותר מידי ברמת המשחק ala טיילר הייניקי/

  2. דטרויט זה לא משהו רציני ובטח לא ג'ארד גוף , כל מה שצריך זה לבדוק מה עושה גוף במשחקי בית בדום ומה הוא עושה במשחקי חוץ, הנתונים קשים לצפייה.
    ביום ראשון הם ישחקו בחוץ במזג אוויר גרוע נגד אחת ההגנות הכי טובות בליגה וקבוצה שנלחמת על הפלייאוף
    זה לא יראה טוב מבחינתם, יהיה בלואאוט

    1. העזתי והסתכלתי בנתונים:
      – משחקי בית מאזן 4-4, רייטינג ממוצע 105.7
      – משחקי חוץ מאזן 3-2, רייטינג ממוצע 81.9
      אכן הבדל גדול ביכולת בין משחקי הבית למשחקי חוץ, אבל המאזן די דומה.

    2. דטרויט היא יותר מרק ג'ראד גוף, והמומנטום שהיא נמצאת בו יכול לקחת אותה רחוק ב-NFL (אבל לא לניצחון פלייאוף 🙂 ). אין ספק שהם יחפשו להשתדרג בעמדה אם תינתן להם ההזדמנות (והיא קיימת בזכות הבחירה של הראמס).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט