אירועי דיומא – 17.12.2022 – מונדיאל 2022

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה

מונדיאל 2022 – המשחק על המקום השלישי

17:00 קרואטיה – מרוקו (כאן 11)

יום לפני גולת הכותרת של המונדיאל הנוכחי, אנו מקבלים את הקוטב המנוגד בכל הקשור לעניין – המשחק על המקום השלישי. זהו משחק שחשיבותו הספורטיבית מפוקפקת למדי, אם כי ייתכן שהפעם זה לא יהיה המצב אצל כל אחת מהנבחרות שיתמודדו כאן היום. זאת כי מדובר בשתיים שההגעה שלהן לכאן לא הייתה ממש צפוייה. זה נכון בצד הקרואטי, נבחרת שלמרות שכיהנה עד לטורניר כסגנית אלופת העולם, לא הרבה חשבו שהיא תהיה מסוגלת לחזור על הישג דומה. זה ודאי נכון עבור אריות האטלס, שההעפלה שלהם מהבתים כבר הייתה מפתיעה, לא כל שכן הגעה לחצי הגמר לאחר נצחונות על פייבוריטיות בדמות בלגיה, ספרד ופורטוגל. אצל שתי הנבחרות הסיבות להגעה לחצי הגמר היו דומות – שתיהן נבחרות מאומנות לעילא, שהצליחו לגלות עליונות טקטית על יריבותיהן, ובעיקר קור רוח ועוצמה מנטלית. גורם ההפתעה יהווה גם את אחת הסיבות ששתיהן לא ממש ירצו לוותר על הניצחון היום, אם עבור הקרואטים, שינסו להגיע לפודיום שלישי מאז 1998, ואם אצל המרוקאים, שינסו להמשיך ולהציג הישגים חסרי תקדים עבור ארצם וגם עבור מדינות ערב ואפריקה. המשחק הזה מספק בד"כ כלל כדורגל משוחרר ומהנה למדי, ואין סיבה שזה לא יהיה המצב גם הפעם. שתי הנבחרות יחסרו כנראה את הקפטנים שלהם לאורך הטורניר – הקרואטים את אגדת הכדורגל לוקה מודריץ', שהמשחק נגד ארגנטינה היה כנראה הופעתו האחרונה במונדיאל, והמרוקאים את הבלם רומן סייס, שהפציעה שלו החמירה לאחר חצי הגמר מול צרפת.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. כמה פעמים בהיסטוריה שוחק במונדיאל אותו משחק פעמיים? בעת המודרנית זה משהו שיכול לקרות רק בגמר או במשחק על המקום השלישי.
    אנחנו עדים כעת לסוג של היסטוריה במשחק על המקום השלישי, שמשחזר את המשחק בין קרואטיה ומרוקו משלב הבתים

    1. לא יודע לגבי כלל ההיסטוריה, אבל לפחות במונדיאל של 2002 המשחק בין ברזיל וטורקיה התקיים גם בשלב הבתים וגם בחצי הגמר. זה קרה בגלל איזשהו עיוות שנגרם מהעובדה שהאירוח פוצל לשתי מדינות – יפן ודרום קוריאה. המתכננים ארגנו את זה כך שאם מי מהמארחות תתקדם הלאה משלב הבתים, היא תישאר בארצה עד לחצי הגמר לפחות. הדרך היחידה להבטיח את זה זה לחלק את הההגרלה לשתיים, כשכל הקבוצות באותו החצי ישחקו תמיד באותה המדינה המארחת (לא כולל הגמר), לא משנה אם עלו מהמקום הראשון או השני בבית. זה בהחלט יכול לקרות גם במונדיאל הבא (שיפוצל בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו). אם תרצה עוד עיוות שפיפ"א מאפשרת (בלי לדבר על זה שהמונדיאל הבא יכלול 48 קבוצות).

      1. מפתיע מה שכתבת כאן.
        ההיגיון אומר שאם מסיבה כלשהי שתי הנבחרות הטובות ביותר שובצו יחד לבית המוקדם, הן יוכלו להיפגש שוב רק בגמר ולהכריע מי טובה יותר.

      1. מפתיע לדעתי.
        זה אומר ששתי נבחרות מאותו בית (כלומר, לא מאותו דרג) גם מגיעות שתיהן לחצי הגמר (כלומר עוברות שני שלבי נוקאאוט) וגם רושמות את אותו הישג בחצי הגמר (ניצחון או הפסד). לא טריוויאלי בכלל. בטח בטורניר הנוכחי, שהנבחרת בבית המוקדם שדורגה ראשונה היתה דווקא בלגיה

        1. ינון, עמיחי התכוון לזה שבמונדיאל הקודם המשחק על המקום השלישי הוא שיחזור של משחק משלב הבתים, כאן זה היה בין אנגליה לבלגיה. זה סה"כ די הגיוני שיקרה, בפרט כשהשיקולים לשיבוצי נבחרות לבתים הם לפי איזורים ולא לפי דירוג (כמו שגם קרה כמה פעמים). התסריט שאני תיארתי הוא הרבה פחות הגיוני, ונועד לשרת שיקולים שהם לא ממש ספורטיביים.

          1. זה לא הכי הגיוני שיקרה. שבין 4 האחרונות יהיו 2 מאותו בית, כאשר בכל בית (תיאורטית) יש נבחרת אחת מתוך מדורגות 1-8, אחת מתוך מדורגות 9-16, אחת מתוך מדורגות 17-24, ואחת מתוך מדורגות 25-32

            1. אז זהו, במונדיאל הנוכחי הבתים סודרו לדעתי לפי דירוג. היו מונדיאלים שבהם הבתים סודרו לפי איזורים, וזה כי רצו שהמארחת תהיה ראש בית (לדעתי 2002 היה כזה). במקרים כאלה התרחיש היה יותר הגיוני.

            2. לדעתי בכל מונדיאל המארחת היא ראש בית. הפעם זה היה מגוחך כי המארחת היא הקבוצה הכי גרועה במונדיאל, אבל בדרכ זו קבוצה לגיטימית (וגם אז – היא רק אחת מתוך 8 הראשונות. זה לא משנה סדרי עולם). במקרה הספציפי הזה היא לא היתה בבית של קרואטיה ומרוקו

            3. בעבר, החלוקה הייתה לפי דרג ראשון של המארחת ו-7 המובילות, ואז חלוקה לפי יבשות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט