מה היה אילו: סיכום מחזור 13 ב-NFL/ שחר דלאל

1. קשה מאוד להגדיר את התקופה של ג'ון לינץ' את קייל שנאהן בסן פרנסיסקו. מצד אחד שבחים מכל עבר על שיטת המשחק (ופיזורה ברחבי הליגה) של שנאהן ומחמאות מקיר לקיר על בניית אחד הסגלים העמוקים בליגה ע"י לינץ', אך במקביל קריסות בלי מוסברות, אין ספור פציעות ופיקים קצרים מאוד לצד עונות נוראיות ובחירות דראפט גבוהות.

העונה נראה שהפיק מגיע, הם אומנם איבדו את הק"ב הפותח שלהם כשטריי לאנס נפצע, אך הק"ב שהוביל אותם לסופרבול חזר בדיוק בזמן כדי לחפות עליו. הפתיחה אומנם היתה קצת מקרטעת, אך אחרי חמישה ניצחונות רצופים היה אפשר להגיד שהיא אחת המועמדות לקחת את ה-NFC השנה, בטח בהתחשב בעובדה שאין כרגע מועמדת מובילה לתואר.

אבל אז הכל השתבש. שוב פציעה לג'ימי גראפלו, שוב עוד עונה של כמעט ואפשר כבר להתחיל לדבר על הקריירה המבוזבזת של השחקן שהיה כ"כ כישרוני שביל ביליצ'ק הרס את היחסים בינו לבין טום בריידי בשבילו. אז הבשורות הטובות שהוא לא יזדקק לניתוח, אבל מי יודע אם או איך יחזור לפלייאוף (אם בכלל הניינרס יעפילו לשם), ותחלוף עוד עונה בה האוהדים במפרץ יחשבו מה היה קורה אילו…

2. אחד המועמדים הבולטים להצטרף אליהם היה בייקר מייפילד – פעם בחירת דראפט ראשונה וכוכב פרסומות, והיום שחקן ששואל את עצמו מה מצפה לו בהמשך הקריירה. לצערם, הראמס, שהיו לפניהם ברשימת הווייברס, בחרו להרים אותו לאחר ששוחרר ע"י קרוליינה. מייפילד יכול להתאים לשיטת המשחק של שון מקווי, שאומנם יצטרך להישען יותר על משחק הריצה שלו, אך הק"ב בהחלט שווה את כרטיס הלוטו שהם שלחו ב-1.35 מיליון דולר. קבוצות טובות אף פעם לא מפסיקות לנסות, גם אם יש עונות שלא הולך להם.

3. הנתון הבא לא יפתיע אף אחד, אך השנה תהיה השנה ה-18 ברציפות שבה תוכתר אלופה חדשה. נכון, הראמס עדיין לא הודחו מתמטית מהפלייאוף, אך זה בהחלט קרוב לשם. הבעיה? בשונה מהניינרס של השנים הקודמות אפילו בחירת דראפט גבוהה לא מחכה להם, משום שהיא הולכת לדטרויט, אז בעיקר נישאר לשחק על הכבוד.

4. מי שבהחלט לא סובלת מהנגאובר סופרבול היא סינסנטי, שצלחה התחלה גרועה לעונה, והשבוע ניצחה את קנזס סיטי בשחזור גמר ה-AFC מהשנה שעברה (שאפילו נגמר באותה תוצאה). האם הצ'יפס מצאו את הקריפטונייט שלהם?

5. מי שהיתה מרוצה מהתוצאה היא באפלו, שעכשיו מחזיקה את גורל שבוע החופש בפלייאוף בידיה. לצערם הם יצטרכו לעשות את זה בלי וון מילר, שקרע את ה-ACL, וייעדר עד לסיום העונה.

6. איזה נתון מטורף:

7. לא יאמן מה דן קמפבל עושה בדטרויט, שכבר רושם ניצחון רביעי בחמישה משחקים.

8. מסתמן כי אודל בקהאם ג'וניור לא יחזור השנה למגרים, לאחר פגישה שערך בדאלאס ועבר בדיקות רפואיות במשך יומיים. מסתבר כי הרסיבר עדיין לא החלים לגמרי מהפציעה שעבר בסופרבול.

9. כך נראתה החזרה של דשון ווטסון למגרשים:

10. ונסיים עם זה:

*

משחק יום חמישי (03:15): לאס וגאס ריידרס (7:5) אצל לוס אנג'לס ראמס (9:3)

משחק בין שתיים מהקבוצות המאכזבות של העונה, אך כאן נגמרות ההשוואות. בעוד הראמס ממציאים מחדש את המושג "סופרבול האנגאובר", הריידרס הצליחו להתגבר על הפתיחה הנוראית שלהם לעונה ושלושה שבועות אחרי שספגו את הפסדם השביעי, שלאחריו יצא הק"ב דריק קאר בהצהרות כי "יש פה אנשים שלא מוכנים להיות חלק מהתהליך".

אחרי הניצחון השלישי ברציפות כבר היו לו דברים אחרים להגיד: "זה משהו שהיה צריך להיאמר. אני כ"כ אוהב את המקום והוא חשוב לי. לראות את ההתקדמות שעשינו מאז אותה נקודה מביא גאווה. אבל יש לנו עוד הרבה לאן להתקדם".

מהצד השני המארחים הודיעו שהק"ב מאט סטאפורד לא ייקח עוד חלק בעונה לאחר שנכנס פעמיים לפרוטוקול של זעזועי מוח. הם יפתחו עם הק"ב ג'ון וולפורד שהפעם האחרונה שהיה רלוונטי מאחורי הסנטר, הוא שיחק בליגת ה-AAF. בייקר מייפילד ייצפה כנראה מהיציע.

הימור: הריידרס על הגל וישלימו ניצחון שני רצוף על קבוצה מל"א.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה שחר.
    צר לי לשאול את זה, ואולי אני האדם היחיד שזה מפריע לו, ועדיין:
    האם זה אל מייקלס שמשדר את הפוטבול של ימי חמישי?
    זה פשוט נורא להקשיב לזה – חסר חיות, תשוקה וכו'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט