בלוג חי – שמינית גמר המונדיאל יוצא לדרך / ניר מועלם

סיכום משחקי אתמול:

בית ז' :

קמרון – ברזיל : 0-1, קמרון מנצחת ומסיימת במקום השלישי, בבית, כאשר ברזיל ראשונה.

סרביה – שוויץ : 3-2, משחק ענק עם שני מהפכים, כאשר שוויץ הוליכה 1-0, סרביה הפכה ל2-1, ובסיום 3-2 מוצדק לשוויץ שהייתה טובה יותר וסיימה במקום השני, כאשר גול אחד נוסף היה מעלה אותה למקום הראשון על חשבון ברזיל.

בית ח' :

דרום קוריאה – פורטוגל : 1-2, שער הניצחון הובקע בתוספת הזמן והשלים מהפך.

גאנה – אורוגוואי : 2-0, אורוגוואי אומנם מנצחת, אך לבסוף מודחת מהמונדיאל בגלל הפרש שערים.

דרום קוריאה הפתיעה את כולם ועלתה בזכות הפרש שערים עדיף על פני אורוגוואי שמסיימת במקום השלישי והמאכזב, כאשר זה ככל הנראה היה המונדיאל האחרון של קבאני ולואיס סוארז, ואילו גאנה משלימה נקמה מתוקה באורוגוואי ולואיס סוארז אחרי המקרה של מונדיאל 2010, והיא מצליחה להדיח יחד איתה את אורוגוואי, והמונדיאל ממשיך לספק הפתעות, והפעם בדמות דרום קוריאה.

השפעות משחקי אתמול :

ברזיל שסיימה ראשונה בגלל הפרש שערים תשחק בשמינית מול דרום קוריאה שהפתיעה את פורטוגל, ובזכות המקום הראשון של ברזיל היא משובצת בצד הקל יותר של היריבות, עם משחק ברבע הגמר מול קרואטיה או יפן, ובחצי הגמר היא תוכל לפגוש את אחת משתי המנצחות של משחקי היום, ועוד שתי נבחרות שעלו היום לשמינית הן פורטוגל ושוויץ שיפגשו במשחק מאוד שקול, כאשר המנצחת ביניהן תוכל לפגוש ברבע את ספרד או מרוקו.

שמינית הגמר – משחקי היום:

הולנד – ארצות הברית : הולנד סיימה ראשונה בבית א' אחרי ניצחון במחזור הראשון 2-0 על סנגל, תיקו 1-1 מול אקוודור, שבקלות היה יכול להיגמר אחרת, ובמשחק האחרון 2-0 קליל על קטאר שהעלה אותם מהמקום הראשון של הבית ומנע מהם לפגוש את אנגליה בשמינית, אך הולנד לא הבריקה בכלל בשלב הבתים, ומשהו במשחק שלה מאוד תקוע, ובלי יכולת אישית מעולה של גאקפו, הם ככל הנראה היו עפים כבר בשלב הבתים, ואילו מהצד השני יש את נבחרת ארצות הברית שהביאה נבחרת מאוד צעירה בשביל לקבל קצת ניסיון ולהכין את עצמם טוב יותר לקראת המונדיאל הבא שיערך בביתם, ולמרות שהם סיימו את בקושי במקום השני, הם הציגו יכולת טובה מאוד בשני המשחקים ודבר שמאוד בולט אצלם הוא הרגל המסיימת שמאוד חסרה להם, והם מגיעים לשמינית הגמר אחרי שאת משחקם הראשון סיימו בתיקו מאכזב של 1-1 מול ווילס, כאשר בקלות הם יכלו לרדת למחצית עם 3-0, במשחק השני הם היו טובים יותר מאנגליה, אך המשחק הסתיים בתיקו 0-0, ובמשחק האחרון הם היו חייבים ניצחון כדי להגיע לשמינית, והם הצליחו להשיג אותו עם 1-0 של פוליסיץ על איראן. הימור – אולי זו קצת הפתעה אבל אני אהמר על ארצות הברית שנראתה הרבה יותר טוב מאשר הולנד, ואני רק מקווה שג'יו ריינה יראה יותר דקות היום.

אוסטרליה – ארגנטינה : מצד אחד יש לנו את אוסטרליה שעשתה הפתעה ענקית וסיימה במקום השני לפני דנמרק וטוניסיה, כאשר כולם סימנו אותה כמקום רביעי בבית לפני המונדיאל, ומנגד יש את ארגנטינה שאחרי ההפסד במחזור הפתיחה לערב הסעודית הצליחה לנצח פעמיים ולסיים במקום הראשון בבית, ובכך להימנע ממפגש מול צרפת. אוסטליה מגיעה היום אחרי שאת מחזור הפתיחה היא הפסידה 4-1 לצרפת, אך מאז היא ניצחה פעמיים 1-0 את טוניסיה ודנמרק וכך עלתה לשמינית הגמר, כאשר אי אפשר לסמן שם שחקנים יצירתיים שיכולים בהברקה אחת לשנות משחק, אך יש להם פיזיות מאוד גדולה ומשמעת טקטית טובה, וזה דבר שנגדו ארגנטינה תתקשה מאוד, ואם כבר ארגנטינה אז כאמור היא מגיעה למשחק אחרי הפסד במחזור הפתיחה 2-1 לערב הסעודית, ולאחר מכן שני ניצחונות קשים של 2-0 על מקסיקו, ו2-0 על פולין, כאשר רק במשחק מול פולין קיבלנו באמת ניצוצות של כדורגל חיובי מארגנטינה. הימור – המפתח של אוסטרליה יהיה לשמור אישית את מסי ולשחק מאוד פיזי מול ארגנטינה ובכך הם יצליחו לבטל את העליונות האישית של השחקנים שמולם, ואני לא אתפלא אם אני אראה כאן הפתעה, ואני חושב שהמשחק הזה לא יסתיים ב-90 דקות, ואני לא פוסל בכלל עלייה של אוסטרליה לרבע הגמר, כאשר היריבה שלהן תגיע מהמשחק המוקדם יותר היום.

לפוסט הזה יש 77 תגובות

  1. ארצות הברית שיחקה מעולה, רק חסר לה רגל מסיימת.
    יש להם כושר גופני שאין לנבחרת במונדיאל.
    מקווה שיתנו בראש להולנד שנראים גרוע.
    ארגנטינה תכתוש את אוסטרליה היום לדעתי
    אחלה מונדיאל בינתיים

    1. הם באמת משחקים מעולה ומאומנים כראוי לאמריקאים, אבל נראה שחסר להם איזה עוקץ במשחק. לא רק רגל מסיימת אלא שחקן- יוצר שחושב מחוץ למסגרת ושגורם לנבחרת "טובה ומאומנת" להפוך לנבחרת מנצחת

  2. תודה ניר מועלם.
    אנחנו אוכלים נבחרות דרום אמריקאיות לארוחת בוקר. אני מחזיק אצבעות להולנד כי לאמריקאים יש את המספר שלנו בכל דבר.
    כדורסל, אופנועים, גלישה, ריצה שחייה. הכל בעצם.
    התחזית. עולים מ 1:0 החטיארים מארגנטינה יצטרכו בלון חמצן!

    1. חחח, אוכלים אחד אפס זה את פרו זה כמו לאכול פיצה טבעונית ללא גלוטן כשאתה רעב רק בשביל לשרוד. לארגנטינה יש הרבה כלים איך לפרק אתכם ואם תסתגרו מאחור זה יגמר רע. אם תלחצו גבוה תוכלו להוציא את האחד אפס הקלאסי. רק בקשה קטנה, בלי לפצוע אף אחד.

  3. תודה ניר. בעיניי עם ארצות הברית לא עוברת זו תהיה ההפתעה, אוסטרליה עשתה את שלה, בטח תקשה על ארגנטינה אבל החומה תיפול ב-90 דק' . בטח עם ארגנטינה תמשיך בקצב ששיחקה מול מקסיקו.

  4. גאנה מאוד אכזבה אותי במפגש נגד אורוגוואי. אחרי הפסד 3-2 לםורטוגל ונצחון 3-2 על דרום קוריאה היה נראה שהחלקים מתחברים ושהכדורגל שלהם קליל, פתוח, זורם ומהנה לצפייה.
    איכשהו מול אורוגוואי רעדו להם הרגליים והם לא הציגו את המשחק הרגיל שלהם.
    אולי המטען ההיסטורי היה כבד מדי ואולי החמצת הפנדל הוסיפה קצת יותר מדי עומס נפשי על השחקנים.
    ממש קשה להגיד שהם נקמו באורוגוואי אחרי שהפסידו 2-0 והצליחו בקושי לא לחטוף את השלישי. נקמה ראויה היתה נצחון ועליה לשמינית, אבל כנראה שחסר להם חוסן כנבחרת בשביל להתעלות במעמדים כאלה.

  5. נכנס לראשונה לבלוג ורק בשביל לספר שהסעודים מתכננים לנו על מונדיאל 2030….
    כמה כסף יעבירו לשמן את FIFYYY?
    שוב שחיתות שוב מוות כי הכסף קונה הכל?….

    1. זה בדיוק מה שאמרתי קודם (לעצמי במקלחת)- כושר וטקטיקה לא מבקיעים שערים. שחקנים מבקיעים שערים.
      ההולנדים לא התרגשו מהלחץ האמריקאי וניצלו רבע הזדמנות למתפרצת לעלות ליתרון מוקדם

    1. זאת יותר תחושה מרעיון מגובש וקשה לי להסביר את זה עד הסוף, אבל כדורגל מאוד שונה ממשחקי הכדור האמריקאים המסורתיים ויש איזה פער תפיסתי שניכר במשחק של האמריקאים.

      1. אין ספק שחסר לאמריקאים יסודות כדורגל.
        זה לא סותר את זה שנבחרת נורמלית הייתה מענישה את ההולנדים ממזמן. חטפו גם אותו גול

  6. אני מוכרח להודות שאני מתחיל לחבב את תוספות הזמן הארוכות, זה מצמצם בזבוזי זמן מייבשים במהלך המשחק (אהמ אהמ ברזיל אני מסתכל עלייך), משאיר זמן למהפכים של הרגע האחרון ומוסיף עוד מימד של מתח.

  7. הגול של מסי היה יפה מאוד, איזו זריזות ודיוק!
    ועדיין, המון מזל – שני המגינים עמדו טוב בינו לבין השער, והשוער איחר לכדור שעבר לאחד מהם בין הרגליים כי הם הסתירו לו.

    1. אני רואה את החברה שלך עולים לנגוח כדור גבוה ועוצרים את האינסטינקט שלהם מהרוגבי, לתפוס אותו בשתי הידיים ולפרוץ קדימה

  8. חחחחחח עכשיו ראיתי שהגבתי בבלוג הלא נכון אוי אוי יצאתי סטייק טוב אני עדיין באבל מההפסד של גרמניה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט