Love Hurts – סיכום שבוע 12 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: עידו רבינוביץ, רביב פייג ושחר דלאל

קרוליינה פנתרס (8-4) – דנבר ברונקוס (8-3), 10:23

ההתקפה של הברונקוס עם ראסל ווילסון היא הגרועה בליגה, מגמה שהמשיכה גם בשארלוט כאשר סאם דארנולד, הקוורטרבק השלישי של הפנתרים המדשדשים העונה, שיחק משמעותית טוב יותר מווילסון בצד השני.

הכתומים שמו רק 3 נקודות על הלוח בשלושת הרבעים הראשונים, כאשר הט"ד הראשון שלהם הגיע בפיגור 20 ברבע האחרון ללא סיכוי ממשי לחזור.

ווילסון סיים עם 19/35 השלמות, 142 יארד ט"ד אחד ואיבוד פאמבל אחד. בנוסף, הוא גם חטף צעקות מחבריו לקבוצה תוך כדי המשחק, התסכול משפיע על כולם ונתניאל האקט על הקווים חייב לקחת את המושכות על הקבוצה שלו ולסיים את העונה הזו בטעם טוב אם הוא רוצה עוד הזדמנות.

מנגד, משחק טוב בכל הפאזות לקרוליינה. דארנולד מסר טוב ולא איבד, די'אונטה פורמן רץ ל-113 יארד, די.ג'יי מור עבר את רף 100 האירד באוויר וההגנה, כאמור, עשתה את העבודה שלה. יהיה מעניין לראות אם סטיב ווילקס יצליח לשמור על העבודה שלו גם לעונה הבאה.

לפחות הוא השיג את הט"ד ה-300 בקרירה שלו, ראסל ווילסון

קליבלנד בראונס (7-4) – טמפה ביי באקנירס (6-5), 17:23

ג'קובי בריסט, אחד מהמחליפים של בריידי בניו אינגלנד, הצליח לגבור עליו לאחר הארכה מט"ד קשה של ניק צ'אב, שהיה כוכב המשחק. 116 יארד פלוס הט"ד שסיים את המשחק עם פחות משתי דקות לתוספת הזמן.

שלושת הדרייבים הראשונים הסתיימו בנקודות, 10:7 לבראונס במהלך הרבע הראשון. לאחר מכן, שודדי הים מפלורידה הפכו את התוצאה ועלו ליתרון 17:10. ההתקפה של החומים נראתה סטגנטית ממש עד הרגעים האחרונים, כאשר בדאון רביעי ו-10, בריסט מצא את דייויד נג'וקו בקצה האחורי של האנדזון והטייט אנד המוכשר תפס ביד אחת על מנת לשלוח את המשחק להארכה, שם הבראונס הצליחו להפתיע את היריבה שלהם עם הט"ד המנצח בניסיון השני שלהם בתוספת הזמן.

למרות שהבאקס עדיין במקום הראשון בבית שלהם לאחר ההפסד של הפלאקונס, הם חייבים הסתכלות עצמית עמוקה. מייק אוונס הוחזק ל-2 תפיסות ו-31 יארד בלבד, טוד בואלס שוב לא נראה כמו מאמן ראשי, בדומה לתקופה שלו בג'טס, ובריידי מראה את הגיל שלו יותר מתמיד.

ניצחון במשחק הפרידה לפני שדשון ווטסון משתלט, ג'יקובי בריסט

מיאמי דולפינס (3-8) – יוסטון טקסנס (1-9-1), 15:30

מחצית ראשונה חלומית עבור הדולפינס הספיקה לניצחון למרות מחצית שנייה מסוייטת. כל הנקודות של מיאמי הגיעו במחצית הראשונה, בזמן שההגנה חנקה את הטקסנס והותירה אותם ללא נקודות בשני הרבעים הראשונים.

במחצית השנייה, טואה ירד לספסל, והחבורה של מייק מקדניאל הורידה רגל מהגז. קייל אלן הצליח להתעשת, קו ההתקפה של הדולפינס התרסק ללא טרון ארמסטד שנפצע וסקיילר תומפסון, הקוורטרבק המחליף, נראה אבוד.

הטקסנס שמחים להמשיך להפסיד, יש להם את המאזן הגרוע בליגה בפער די נוח והבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, שצפוי להציג כמו קוורטרבקים מסקרנים במיוחד, כנראה תנחת בטקסס.

מנגד, מייק מקדניאל חוזר בשבוע הבא לסן פרנסיסקו לפגישה עם האקסית. הוא יהיה חייב להחזיר את השחקנים שלו לתלם מבחינה מנטלית, כיוון שהניינרס זקוקים לכל ניצחון שהם יכולים לקבל שכן הסיהוקס עדיין דולקים בעקבותיהם בטבלת הבית. 

חוזר לביקור שבוע הבא, מייק מקדניאל

ג'קסונוויל ג'אגוארס (7:4) – בולטימור רייבנס (4:7) 27:28

מעט מאוד אנשים היו בוחרים לצפות במשחק הזה ביום ראשון, אבל הרבע האחרון סיפק אקשן שהספיק לכל המחזור. הרייבנס כבר היו ביתור מבטיח של ט"ד לקראת הסיום, אך דרייב נהדר של טרבור לורנס הוביל לט"ד של המארחים שנותרו 14 שניות על השעון. בפיגור נקודה המאמן דאג פדרסון בחר ללכת על ניסיון המרה מוצלח שהקנה לשחקניו את הניצחון. ג'אסטין טאקר עוד ניסה לנצח עם בעיטה מ-67 יארד, אך לצערו היא לא הגיעה אל השער.

321 יארד ושלושה ט"ד לטרבור לורנס, שמוכיח בשבועות האחרונים מדוע נבחר בבחירה ראשונה בדראפט. 145 יארד והמרה ל-2 נק' לז'יי ג'ונס. 254 יארד וט"ד ללאמר ג'קסון, שהוסיף 89 על הקרקע.

המשחק שיהפוך אותו ללגיטימי? לורנס
הסיבה האמיתית שהרייבנס הפסידו, ג'קסון דה וויל.

וושינגטון קומנדורס (5:7) – אטלנטה פלקונס (7:5) 13:19

אחרי ארבעה מחזורים המאמן של וושינגטון התלונן שאין לו קווטרבק. אז אחרי 13 האמירה עדיין נכונה, אבל הקומנדורס עדיין עם מאזן חיובי בזכות ההגנה המצוינת שלהם. הפעם זה היה בזכות אינטרספשן של קנדל פולר, שחטף את מרכוס מאריוטה דקה לסיום, ומנע מאטלנטה קאמבק. הפלקונס עדיין "בתמונת הפלייאוף" אבל הוא כבר רחוק מאוד…

138 יארד 2 ט"ד וחטיפה לטיילור הייניקי, שעושה בדיוק את המינימום הנדרש כדי להביא את וושינגטון לעמדת ניצחון, בעוד בראיין רובינסון מוסיף 105 יארד על הקרקע. 174 1 ו-1 למאריוטה.

החטיפה המכריעה, קומנדרס.

ניו יורק ג'טס (4:7) – שיקגו ברס (9:3) 10:31

אין הרבה מה לכתוב על המשחק הזה, שהנהל בתנאי גשם קשים בעוד הברס עלו עם הרכב שהזכיר יותר את קדם העונה. היחיד שיזכור את המשחק הזה הוא הקווטרבק מייק ווייט, שעלה במקומו של זאק ווילסון המדשדש וביסס את מעמדו כק"ב הפותח – כנראה – עד לסיום העונה.

315 יארד ושלושה ט"ד לווייט, שנעזר ב-95 יארד ושני ט"ד של גארט ווילסון. 179 יארד 1 ו-1 לטרבור סימיאן בצד המפסיד, בעוד שיקאגו איבדו שני שחקנים פותחים (הרסיבר דארנל מוני והסייפטי אדי ג'קסון) לפציעות בעקבות המשטח הנוראי של ניו ג'רזי.

מרוצים ממנו שם בניו יורק, מייק וויט.

טנסי טייטאנס (4-7) – סינסינטי בנגלס (4-7),  20:16

שחזור של משחק הפלייאוף הצמוד מהעונה שעברה סיפק עוד מותחן כאשר ג'ו בורו וחבריו יצאו, שוב, עם ידם על העליונה.

הטייטאנס הדליקו את לוח התוצאות ראשונים עם שער שדה ברבע הראשונה, שהשווה על ידי אוון מקפירסון ברבע השני. ט"ד הזוי של הטייטאנס, לאחר סקרין לדרק הנרי שרץ לכמעט 70 יארד, פימבל ממש ליד האנדזון ושוחזר על ידי טריילון בורקס, העלה את המקומיים ליתרון ראשון במשחק. סמאג'י פיריין השווה בדרייב העוקב בריצה של 7 יארד שסיכמה 92 יארד של התקפה מצד הבנגלס בדרייב אחד.

עוד החלפת שערי שדה ברבע השלישי הותירה את התוצאה בשוויון, ברבע הרביעי ג'ו בורו מצא את טי היגינס במסירת כתף אחורית מושלמת לט"ד שניצח את המשחק. הטייטאנס רק צמצמו עם שער שדה מאוחר יותר.

הבנגלס השתוו לרייבנס במקום הראשון בבית הצפוני לאחר שהג'אגוארס הפתיעו את בולטימור. הטייטאנס עדיין במקום הראשון בביתם ללא הרבה תחרות.

הבנגאלס מודים למארחים


אריזונה קארינלס (8-4) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (5-6) 25-24

שובו לפעילות של קיילר מורי הזריקה קצת רוח לחימה באריזונה המאכזבת וקיבלנו משחק צמוד ומותח לכל אורכו.
הקארדינלס השתמשו המון בריצות של ג'ימס קונור שצבר 120 יארד ושל קיילר מורי שהוסיף 56 יארד וט"ד בריצה משלו. לעומתם לוס אנג'לס בקושי רצה וצברה רק 65 יארד על הקרקע כשהרברט דווקא הוא הרץ המוביל עם 38 יארד מתוכם.
אריזונה עלתה ליתרון ראשוני שהתחלף ביתרון של הצ'רג'רס לאחר חטיפה של מורי ברבע השני.
הקרדינלס ענו בט"ד משלהם והחזירו את היתרון לפני היציאה למחצית.
הרבע השלישי הביא להשוואת התוצאה ואז מורי מצא את קונור למסירה קצרה שהעלתה את אריזונה ליתרון של ט"ד שהחזיק מעמד עד 18 שניות לסיום.
בשניות הסיום של המשחק, הרברט סיים דרייב של 9 מהלכים שבסופו הוא מצא את אקלר לט"ד שאמור היה להשוות את המשחק  ולשלוח אותו להארכה, אבל ברנדון סטיילי החליט שהוא לא אוהב הארכות וקבע שהולכים להמרת 2 נקודות.
החלטה אמיצה התחשב בעובדה שתוצאת המשחק הזה יכולה לקבוע את גורל כל העונה של לוס אנג'לס שנמצאת בקרב קשה מאוד להשתחל לפלייאוף מעמדת הסיד האחרון בווילד קארד.
אבל הרברט הצליח להשלים את ההמרה וסטיילי יצא גיבור ועם הנצחון.
הצ'ארג'רס, כאמור, נלחמים על מקום בפלייאוף שכרגע כל בית הAFC מזרח הוא האויב העיקרי שלהם וששת המשחקים הבאים נראים ברי ניצחון כשהמשחק מול מיאמי בעוד שבועים הוא המוקש העיקרי.

בייצים מפלדה, הצ'רג'רס.



קנזס סיטי צ'יפס (2-9) – לוס אנג'לס ראמס (8-3) 10-26
אפשר להמר בבטחה שהעונה של לוס אנג'לס ראמס אבודה. זה לא רק ה100 יארד בלבד במסירה שהשיג הק"ב המחליף ברייס פרקינס כל המשחק, ולא רק העובדה שמשחק הריצה שלהם לא קיים ואותו פרקינס היה גם הרץ המוביל עם 44 יארד כשקאם אייקרס מאחוריו עם 37 יארד, זה בעיקר העובדה שנראה שהקבוצה הרימה ידיים ונראית הצל של עצמה, בטח אחרי הפציעה מסיימת העונה של קופר קאפ, הפציעה של מת'יו סטאפורד ועכשיו גם הפציעה מסיימת העונה של אהרון דונאלד.
הראמס אורזים מזוודות ועוברים לשנת חורף עם מזעור נזקים לעונה הבאה שאולי תיראה אחרת לגמרי עם הפרישה שאויימה לאחר הזכייה בסופרבול של דונאלד ושל המאמן  שון מקווי, אשר חזרו לעוד עונה עם התקווה לריפיט וקיבלו עונה מהסיוטים.
הצ'יפס הם הצ'יפס. ממשיכים להיות אחד הכוחות המאיימים ביותר בליגה. פטריק מהומס והצוות המסייע מסביבו לא מראים שום סימנים לירידה ביכולת למרות איבוד כמה נשקים.
זה לא היה הניצחון הכי חלק כשמהומס זרק לחטיפה באנדזון והצ'יפס הסתפקו ביותר שערי שדה מאשר ט"ד אבל טרוויס קלסי קלט מסירה שאותה לקח ל37 יארד לט"ד ואיזייה פאצ'קו מוצא את מקומו בבאק פילד של קנזס עם ט"ד משלו, הראשון מאז שבוע שתיים של העונה. ההגנה השביתה את לוס אנג'לס כמעט לחלוטין וניצחון הוא ניצחון וסיד מס' 1 בAFC  הוא סיד מס' 1. ולא נראה שיש מישהי שמאימת עליו יותר מדיי.

עונה אבודה, הראמס.



ניו אורלינס סיינטס (8-4) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4-7) 13-0

הפעם האחרונה שניו אורלינס סיינטס סיימו משחק עם 0 נקודות הייתה לפני 332 משחקים בשבוע 17 של עונת 2001. הקבוצה שניצחה אותם אז על ה-0? סן פרנסיסקו פורטי ניינרס.
הגנת הנינרס ממשיכה להכתיב את הטון עם עונה מהאגדות כשעצרו את ניו אורלינס פעם אחר פעם, כפו 2 איבודי כדור של אלווין קאמרה, אחד מהם על קו ה1 יארד של סן פרנסיסקו ופספוס שער שדה השאיר את הקבוצה מהמפרץ עם שער נקי מעל 90 דקות נטו של משחק וארבעה משחקים ברצף של שמירה על מחצית שניה נקייה מנקודות.
הגנת סן פרנסיסקו עצרה כליל את משחק הריצה של בהסיינטס כשאנדי דלתון!! היא הרץ המוביל עם 21 יארד, אלוין קאמרה מאבד כדור פעמיים ומסתפק ב13 יארד על הקרקע וגם לא עזרו הנסיונות של טייסום היל והגנת הניינרס ידעה בדיוק למה לצפות ועצרה אותו על 13 יארד כוללים.
סאק מתוזמן הייטב של ניק בוסה הבלתי נלאה בדאון הרביעי של הדרייב האחרון של הסיינטס סגר את המשחק ואת כל סיכוייה של האורחת לסיים עם ניקוד.
המשחק החלש התקפית של שתי הקבוצות הסתפק בשני שערי שדה של סן פרנסיסקו וט"ד בודד במסירה של גארופולו שכמעט נחטפה, אבל הוסטה לכיוון ג'ואן ג'נינגס שנפל עם הכדור באנד זון.
סן פרנסיסקו נהנית מהפסדים של כל שאר קבוצות ה NFC מערב השבוע ויושבת בודדה בראש הבית, משחק וחצי מעל סיאטל כשלפניה מחכה אולי אחד המשחקים הטובים של העונה מול מיאמי דולפינס.
קצרה היריעה מלמנות את כל קווי העלילה וההייפ לקראת המשחק הזה אבל מבטיחים לגעת בכולם בסקירה שלנו לקראת שבוע 13.

בום, טאלאנואה הופאנגה




סיאטל סיהוקס (5:6) – לאס וגאס ריידרס (7:4) 40:34 (הארכה)

אין הרבה דברים שהריידרס ייקחו מהעונה הזאת, אולי מלבד המשחק הזה. למרות יתרון מבטיח של הסיהוקס, דרייב מוצלח של דריק קאר שלח את המשחק להארכה, שם ריצה נהדרת של ג'וש ג'ייקובס ל-86 יארד סגרה את הסיפור עבור האורחים.

295 יארד, 3 ט"ד ו-2 חטיפות לקאר, אך כוכב המשחק היה ג'ייקובס עם 229 יארד על הקרקע ושני ט"ד. בצד השני קנת' ווקר אומנם נכנס פעמיים לאנדזון, אך סיים עם 26 יארד בלבד על הקרקע, וככה אםילו משחק נהדר של ג'ינו סמית' (328 יארד 2 ו-1) לא הספיק עבור המארחים.

רץ לנצחון, ג'וש ג'ייקובס

פילדלפיה איגלס (1:10) – גרין ביי פאקרס (8:4) 33:40

אף אחד בוויסקונסין לא חלם שזאת תהיה העונה שלהם, אך בשבועות האחרונים אנחנו רואים מיני התעוררות של הקבוצה, כשארון רודג'רס מצא סוף סוף רסיבר שהוא סומך עליו (ווטסון). לצערו, ההגנת הריצה שלו שמה אותו בעמדת נחיתות מול כמעט כל קבוצה בליגה, ומול מובילת ה-NFC זה לא הספיק גם הפעם.

157 יארד על הקרקע לג'יילן הרטס, שעשה ככל העולה על רוחו במשחק, בעוד הוא מוסיף 153 יארד ושני ט"ד במסירה. 143 יארד ושני ט"ד למיילס סנדרס, שגם הוא חגג מול האין-הגנה של הפאקרס. 140 יארד 2 ו-2 לרודג'רס לפני שנפצע והוחלף בג'ורדן לאב.

עידן חדש בגרין ביי? גורדן לאב

אינדיאנפוליס קולטס (7-4-1) – פיטסבורג סטילרס (7-4), 24:17

המשחק שסגר לנו את השבוע נתן לפלדות מפנסילבניה ניצחון שני ברציפות והקריס את החבורה של ג'ף סטארדיי עם הפסד שני ברציפות, הפעם מול הקהל הביתי שלהם בלוקאס אויל סטאדיום.

הסטילרס פתחו עם 13 הנקודות הראשונות של המשחק וירדו לחדרי ההלבשה במחצית ביתרון 16:3. הפרסות הצליחו להפוך את התוצאה עם שני ט"ד ברבע השלישי אבל דרייב מתודי של הסטילרס, שקיבל בוסט עצום עם תפיסה מפלצתית של ג'ורג' פיקנס ל-28 יארד הסתיים בריצה של בני סנל מ-2 יארד שקבעה את תוצאת המשחק.

שתי הקבוצות יצטרכו הרבה מאוד מזל כדי להגיע לפלייאוף. הסטילרס תחת מייק טומלין עדיין לא סיימו במאזן שלילי, הם יצטרכו לנצח 5 מתוך 6 המשחקים האחרונים שלהם על מנת לשמור על הרצף האדיר הזה בחיים.

עתיד בהיר, ג'ורג' פיקנס.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה על סיקור מעולה רביב. הופנגה הוא באמת הפולומאלו החדש!!!
    ראמס – קללת לארי אובראיין מעולם לא היתה גדולה יותר
    הצ'יפס הם עדיין הטים טו ביט והדרך לסופרבול תעבור כרגיל בארוהד
    ראסל ווילסון – איזה פח אשפה של סיטואציה. ספק אם מישהו עוד יקרא לו ראסל האסל אחרי עונה כזאת

  2. תודה גדולה!
    שני נתונים מוטרפים –
    ג׳ייקובס מהריידרס הוא השחקן ה-11 בתולדות הליגה עם מעל 300 יארדס (ריצה ותפיסה) במשחק.
    .
    האיגלס עם 360~ יארדס בריצה – מקום שני בהיסטוריה למשחק.

      1. מקום שני!
        (בהיסטוריה של האיגלס ..) —

        Eagles on the ground as they rushed for a total of 363 yards and three touchdowns. That's the second-most rushing yards in franchise history and the most by the club since 1948.

            1. טוב בדקתי – רק 15 קבוצות בהיסטוריה עשו יותר יארדים בריצה. לאף אחת מהם לא קראו הקארדינלס…

            2. תגיד, אתה זוכר את המשחק של סינסי נגד דנבר בשנת 2000 (המקום השני האמיתי)??
              407 יארדס ב-37 נסיונות בלבד!

            3. זוכר …
              אני לא זוכר כלום מאז התפיסה של סנטוניו הולמס – הכל נמחק.

            4. שנה אחרי שנה, סאן אנטוניו וסנטוניו.. לפחות פלייאוף הרסיבר הגדול בהיסטוריה.
              .
              אדיר, תודה רבה!!

  3. מחזור מרתק, ובכלל אין מה לדבר, המצ׳אפים כבודם במקומם מונח, אבל עכשיו מדברים פה עם כסף על השולחן, אז מי משחק נגד מי פחות חשוב מבחינת איכות ויותר מבחינת דירוגים.
    במשחק של טאמפה ביי אפשר היה לראות, אולי לראשונה בקריירה שלו (הגיע הזמן) שבאמת משחק לנו פה חצי בריידי. החצי שהגיע למשחק עדיין שחקן אדיר שעשה את כל מה שעשה בזכות, אבל שוב אפשר היה לראות את הסיבות שהביאו לפרישתו הזמנית בפגרה.
    מהצד השני ארון רוג׳רס בטח שואל את עצמו למה הוא היה צריך את זה. רוג׳רס עדיין ענק, והוא משחק כמו הול אוף פיימר, אבל מסביבו? איק. ההגנה שלו מחוררת ולפעמים היה נדמה שהאיגלס בעצמם היו מופתעים מהקלות שבה שעטו דרך ההגנה של גרין ביי וקצת התבלבלו. ההגנה שלו עצמו לא פחות מחוררת, ובפועל ה3 סאקס שהוא אכל היו חצי ממה שהיה אמור, אבל פעם אחת הצליח להשתחרר בעצמו ופעמיים פשוט זרק את הכדור על עיוור שניה לפני. סיוט.
    מהצד השלישי, טואה טאגובאילואה ממשיך לפרוע את הצ׳קים שרשמו עליו בתחילת העונה. יפה שהדולפינס מושיבים אותו מחצית שניה כשהמשחק גמור מול הטקסאנס, אבל לא נשכח להם איך כמעט גמרו לו את הקריירה, ואני מקווה שטאגובאילואה עצמו יפסיק להקשיב למי ששכנע אותו לשקר ויתחיל לחשוב עם הראש איך הוא לא גומר לעצמו את הסיפור תוך שנה.
    ג׳יימי גארופולו, איך שהעונה הזו לא תיגמר, צריך לפתוח את מועדון קיס מיי אס כמו וינס מקמהון בזמנו בWWE ולהעמיד בשורה את כל הפרונט אופיס של הניינרס על הברכיים שיביאו לו בוסות לישבן אחרי שהוא הציל להם את העונה בזכות זה שויתר על מה שויתר להשאר שמה.
    טרבור לורנס לעומת זאת נתן משחק טוב, וכמדומני סגר את המכסה השנתית שלו, צפי להתחרבשות רצינית שלו ושל הפח מג׳קסונוויל עד לסיום העונה.
    וק״ב אחרון להשבוע, באמת כל הכבוד למייק וויט, מול הברס בגשם שוטף, הוציא את המאמן שלו ענק והג׳טס נראים פתאום כמו קבוצה לפלייאוף. עכשיו יש להם את הוויקינגס ואת הבילס, ולוויט חובת ההוכחה שזה לא פוקס חד פעמי. תוצאה טובה (1-1) משני אלה פלוס דריסה של הליונס והג׳אגוארס והג׳טס יכולים להתחיל לחשוב הלאה וקדימה, העונה ובכלל. שני הפסדים ועוד התבזות מול דטרויט ו/או ג׳קסונוויל, והמניות של ווילסון יחזרו לעלות. ואצל הג׳טס הרי הכל יכול לקרות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט