רשמי מולינדיאל 2022 2# – מולי

כל מדינה שמארחת אירוע גלובלי רוצה להרשים. כל מדינה כזו רוצה להראות את עצמה (זוכרים את טקס פתיחת האולימפיאדה בבייג'ינג?), אבל גם רוצה (או צריכה?) להדהד לשאר העולם בשפה שיבין… כשהאירוויזיון היה בישראל בפעם הראשונה פתרו את הבעיה בעזרת אנמציה, ואילו בקטאר החליטו להביא ערבוב של מופעים מקומיים ומופעים "תוצרת חוץ". אז לצד זמרים מקומיים, יכולתם למצוא את "קולו של אלוהים" בהתגלמותו של מורגן פרימן( כן כן, זה שמחולל טורנדו בפרסומות אצלנו בטלוויזיה) וכוכב זמר דרום קוריאני שקשיש שכמוני מעולם לא שמע עליו.

אם חושבים על כך, גם שחקני הנבחרות השונות הם כאלו: אמנם רובם מקומיים, אבל חלקם הוא בעצם "תוצרת חוץ": 137 שחקנים בנבחרות השונות לא נולדו בארץ אותה הם מייצגים. חישוב קטן מעלה שמדובר בסביבות 16.5% (בהנחה שבסגל כל נבחרת יש 26 שחקנים). מה שאומר שבימינו להיוולד במדינה ספציפית לא אומר שזו סגולה הכרחית לייצג אותה.

גם כאן ילדים וילדות מלווים את השחקים בעליה אל המגרש. אבל שימו לב שכולם עם מכנסים ארוכות ושרוולים ארוכים. נקווה שלא יהיה להם חם מדי….

את ההמנון של אקוודור, אגב, שימו לב שלא שרים אלא זועקים, (לפחות כאשר מצלמות הטלוויזיה מתקרבות אליך). אולי כי האקוודורים הם מיעוט יחסי באצטדיון. את ההמנון הקטארי אנשים מתחילים לשיר, במיוחד כשמצלמות הטלוויזיה מכוונות אליהם, אולי כי שירת ההמנון היא סגולה לבריאות…

אגב סגולות וקמיעות, שמתם לב שלה'איב, הקמיע של המונדיאל, עוטה כפיה ועקאל (למי שלא יודע זה החבל השחור שעל הראש). שימו לב שזהו עקאל כפול , וזאת מאחר ומידת העיטור של העקל (כמו גם השימוש בעקל כפול ואף משולש) משמשים לראיה למעמדו של החובש. ולמי שלא יודע: שמו של הקמיע, לה'איב, שפירושו בערבית: "שחקן מיומן במיוחד".

הלה'איב עם העקאל הכפול – מהויקיפדיה בערבית

פעם ראשונה שאני רואה שופט עם משרוקית צהובה. שמתי לב שנעשתה עבירה קלה בדקתיים הראשונות ולא הבנתי למה יש לו ביד כרטיס צהוב שעד שהתברר לי שזו…. משרוקית.

בדקה השנייה יציאה איומה לבעיטת עונשין של השוער הקטארי שהחמיץ את הכדור פעמיים, ואז מספרת לרוחב השער ושער של ואלנסייה. שנפסל ע"י ה VAR. הראו רק פעם אחת את השידור החוזר ללא אינדיקציה מדוע השער נפסל.

דקה 14 השוער עושה פנדל, והפעם אף אחד לא לוקח מואלנסיה את השער (אם כי לדעתי השוער הקטארי היה אמור להיות מורחק ולא לקבל כרטיס צהוב).

לא לעתים קרובות אתה רואה מספרות במשחקי כדורגל, וכמעט תמיד כשיש מספרות הן לכיוון השער. במשחק היום תוך 21 דקות ראיתי כבר שתי מספרות של אקוודור, ואף אחד מהם לא לשער: הראשונה ככדור רוחב בהתקפה והשנייה בניסיון להציל את הכדור מיציאה החוצה.

לפחות במחצית הראשונה ברור שאקוודור טובה בהרבה מקטאר. האקוודורים לא עושים טעויות ומגיעים ראשונים לכל כדור. משחק הלחץ שלהם מתחיל ברחבה הקטארית שלא עושה כלל משחק לחץ למרות היותה בפיגור. מעניין לציין גם שבעוד שקטאר מנסה כמעט אך ורק מתפרצות במסירות ארוכות, הרי אקוודור לרוב משתמשת בהתקפות מסודרות, אך גם בהן, הם שולחים לפתע מסירות ארוכות לאורך כמעט חצי מגרש.

דקה שלושים ועוד שער של אנר ואלנסיה. איבוד כדור של קטאר, מסירת רוחב ועוד שער בנגיחה של ואלנסייה. שמתם לב לעוצמות הנגיחה שלו ולדיוק שלהן?

במחצית השנייה קטאר הבינה שגם היא חייבת ללחוץ למעלה, ואכן חטפה כמה כדורים בדקות הראשונות, אבל שוב, לא הגיעה לכלל סיכון השער של אקוודור. מעניין שלפחות בתחילת המחצית השנייה אקוודור תוקפת משמאל ולא מימין כבמחצית הראשונה. אני מהמר שיהיה להם במחצית זו שער שיגיע מימין. מעניין אם אתבדה.

דקה 75 ואנר ולנסייה יוצא בשל פציעה בברך (התנגשות ברכיים במחצית הראשונה) וחצי דקה אחר כך אקראם עפיף דורך חמורות על רגלו של פלאטה האקוודורי, כאילו מנסה להוציא גם אותו. ואם כבר עבירות, מישהו מכם שם לב שאחרי העבירה על מנדז בדקה ה 82, גדלה לו שערה מדשא במרכז הפדחת?

והנה בדקה ה-85, בעיטה ממש יפה של המחליף מונטארי מקאטר מעל הקורה. ורק בדקות הללו קטאר מתחילה להתקיף, אולי כי מתחילת המחצית ועד הדקה השמונים, האקוודורים הרגיעו את המשחק, ורק בחמש הדקות האחרונות החליטו לנסות לכבוש.

אז זהו, המארחת הפסידה לראשונה בתולדות המונדיאל. קטאר בבעיה. אקוודור בהחלט מפתיעים ומעניין איך הם יסתדרו עם הולנד וסנגל. כשבחנתי את המשחק, הגעתי למסקנה שהלה'איב של נבחרת אקוודור היה היום ללא ספק אנר ואלנסייה בן השלושים ושלוש ושכמו ש- shibumi הציע בתגובות למה שכתבתי ב"רשמי מולינדיאל 1#" הלה'איב של נבחרת קטאר היה ה- VAR שהציל להם שער שחטפו בדקה הראשונה ובכך נמנעו להיות גם הנבחרת שכבשו מולה הכי מהר במונדיאל.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. לשיר את ההמנון הקטארי זה סגולה לאיכות ימים ולהימנע ממות בטרם עת בנסיבות טבעיות🤣🤣🤣
    לא חשבתי שקטאר כל-כך גרועה אבל זה מרמה בשביל אקוודור כי הם גם פח אשפה

    1. בד"כ הנבחרות האמריקאיות הרביעיות ומטה בטיבן שהן לא ברזיל, ארגנטינה ואחת מבין צ'ילה / קולומביה / אורוגוואי מתגלות ככאלה, כמו גם האסיאתיות והאפריקאיות… למעשה אם היה מונדיאל אמיתי עפ"י עוצמה היית רואה משהו כמו 90% נבחרות אירופאיות אבל ככה זה

  2. אני לא יודע מתי ירד לי לגמרי ממשחקי אליפות העולם.
    אם זה היה בשנות ה- 90 עם האנטיכדורגל של איטליה, גרמניה וברזיל או שדווקא ב- 2014 עם האליפות ברזיל שהסריחה מרוב מאמץ להשאיר את ברזיל עד החצי גמר לפחות. קבוצה נחותה, שבלונית ובינונית מאד שבלי משבצים, מארגנים ושופטים לא היתה עולה סיבוב (את העונש שלהם הם קיבלו ב- 7-1 מול גרמניה).
    אליפות העולם ברוסיה היתה כבר השתנה בוטה מהמקפצה. השוחד כבר הפך חוקי והערך הספורטיבי של התחרות היה בדיוק כמו ה- WWE.
    אין ספק שקאטאר ממשיכה את המסורת הזאת.
    המוסד הזה צריך למות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט