ישחקו הנערים: סיכום מחזור 9 ב-NFL/ שחר דלאל

1.  משחק השבוע היה ללא ספק המפגש בין מיאמי לשיקאגו. חובבי ההגנות אולי לא יסכימו, אבל זה היה מפגש בין שני קווטרבקים – שאם לא יקרה משהו יוצא דופן – אמורים להוביל את הליגה בשנים הבאות.

נתחיל מטואה. הקווטרבק של הדולפינס חזר מההיעדרות שלו בשל זעזועי המוח בדיוק במקום בו הפסיק, ואחרי פגרה בה ניסו להחליף אותו פעמיים (דשון ווטסון וטום בריידי), ואחרי שנתיים עם מאמן הגנתי, הוא מוכיח שכל מה שהיה צריך זה את מייק מקדניאל שיידע למצוא את החוזקות שלו, אך בעיקר יידע לשפר את הדברים שבהם היה חסר.

מתחילת העונה הוא מצליח למצוא את הרסיברים שלו בדיוק במקום הנכון על מנת שיוכלו להשיג עוד יארדים אחרי התפיסה – משהו שהוא התקשה בו מאוד בשנתיים הראשונות שלו – ומנצל את המהירות של הרסיברים שלו. היום, במיאמי כבר מבינים שהם יכולים לסמוך עליו להוביל אותם לסופרבול, והמהלכים שלהם בחצי השנה האחרונה (הבאת טייריק היל והטרייד על בראדלי צ'אב) מוכיחים שהם מזהים חלון הזדמנויות ייחודי. רק נקווה שזעזועי המוח מאחוריו.

2. אחרי שכתבנו את זה, ראוי לחזור לכוכב המסיבה, ג'סטין פילדס. הקווטרבק של שיקאגו הוכיח כבר משחק שלישי ברציפות שהוא עשוי מהחומר של הטובים ביותר. נכון, זה התחיל עם הרבה מאוד חלודה, אבל אחרי (שלטענתו) הבין סוף סוף מה הקצב בו הוא צריך לשחק, הדברים שאנחנו רואים מזכירים מאוד את ג'וש אלן ולאמר ג'קסון בימים הכי טובים שלהם.

אז הוא שבר כמה שיאי ריצה לק"ב ב-NFL, אבל היכולת שלו לזהות את מהלכי היריבה, לצאת לריצה או סתם למסור כדור מדויק לרסיברים שלו (והלוואי שיהיו לו כבר כאלה שיודעים לתפוס אותם) מוכיחים שהתקרה שלו לא שונה מאף שחקן אחר בליגה. ואחרי 80 שנה, אולי סוף סוף בשיקאגו ייראו קווטרבק מהטובים בליגה.

3. ואם כבר אנחנו באותו נושא, כדאי להתייחס לתגובת השנה של מייק מקדניאל:

4. מי שהמשיך לצפות בשידורי ה-NFL לאחר המשחק בוודאי העדיף לצפות במשחק בין מי שהיו שתי הקבוצות המובילות לזכות באליפות ה-NFC השנה – הראמס והבאקס, במשחק שהיה ההפך המושלם למה שראו קודם.

הבעיות של הראמס ראויות להתייחסות, אבל לא ניכנס אליהם הפעם, מה שכן מעניין היה דווקא הדרייב האחרון של טמפה ביי, שהראה לנו ניצוצות של טום בריידי מפעם. הק"ב של הבאקס חווה את השנה הגרועה ביותר שלו בקריירה (כנראה כולל עונת הרוקי בה לא שיחק), כשהוא סובל מבעיות אישיות מתוקשרות, ירידה ביכולת שלו ושל השחקנים סביבו ו(כנראה) ירידה ברמה של צוות האימון, אבל בדרייב אחד הוא הראה לנו למה הוא השחקן הגדול ביותר בתולדות המשחק.

5. תואר קבוצת השבוע הולך לניו יורק ג'טס, שהצליחה לעצור את יריבתה לבית, וכנראה המועמדת המובילה לזכיה בסופרבול – באפלו. העונה בניו יורק מוכיחה את הקלישאה המפורסמת שכישרון מביא ניצחונות, כאשר השנה דברים מתחילים סוף סוף להתחבר. אם זאק ווילסון יצליח להצדיק את המקום בו נבחר בדראפט ואלילת הפציעות תפסח עליהם בתקופה הקרובה, אולי נראה אחרי שני עשורים קרב אמיתי בין כל קבוצות ה-AFC מזרח.

6. ואם כבר מדברים על זה, שני ההפסדים של הבילס הגיעו מול יריבותיה לבית (מיאמי והג'טס). מי היה יכול לחשוב על זה בתחילת העונה?

7. רוצים עוד נתון שייגרום לכם להרים גבה?

8. אבל היי, הם לפחות *ניסו* להביא את צ'ייס קלייפול ודארן וולר לקראת הטרייד דד ליין…

9. הקולטס פיטרו השבוע את המאמן פרנק רייך, לאחר ארבע וחצי שנים בקבוצה. הנתון הזה מראה כמה שברירית הקריירה ב-NFL, גם של מאמנים. רייך עשה כל מה שמצופה ממנו ויותר, כאשר ה-GM שמעליו לא מצליח למצוא לו ק"ב משמעותי לאחר פרישתו של אנדרו לאק והבעלים נתן הוראה להושיב את הק"ב הנוכחי שלו כדי לחסוך בכסף (ואלי גם להשיג בחירת דראפט גבוהה יותר).  במובנים רבים הוא קורבן של ההצלחה שלו, שהוביל קבוצה ללא ק"ב לשני ביקורים בפלייאוף ומאזן של 1-33-40. הוא כנראה יהיה שם חם מאוד בפגרה הקרובה…

10. הנקודה האחרונה תוקדש בשבועות הקרובים לתלונה לליגה על המחסור ב"סקיי גאדג'" (שיכול להפוך את ההחלטות של השופטים במגרש) לאור הטעויות הרבות שאנחנו רואים השנה. הטכנולוגיה קיימת, לא להשתמש בה פוגע בשחקנים שמקריבים את הגוף שלהם בכל שבוע בשביל ההנאה שלנו.

*

משחק יום חמישי (03:20): אטלנטה פלקונס (5:4) אצל קרוליינה פנת'רס (7:2)

פי ג'יי ווקר סיים את המשחק הקודם עם ק"ב רייטינג של אפס עגול, וסופסל במחצית לאחר שקבוצתו ירדה להפסקה בפיגור 35:0. עם זאת, הוא ייפתח שוב בהרכב המארחת, למרות ששני שחקנים שנבחרו בעשירייה הראשונה בדראפט – בייקר מייפילד וסם דרנולד – כשירים לחלוטין, כאשר מייפילד הוכיח שהוא בכושר משחק טוב, כשסיים עם 155 יארד ושני ט"ד כשנכנס כמחליף מול הבנגלס.

מהצד השני, שנבחרה לאחת המפתיעות של השנה ע"י חבר המדור "פריים טיים זק", תנסה להשיג ניצחון נוסף במאבק שלה מול טמפה ביי על ראשות בית ה-NFC דרום. הק"ב מרכוס מריוטה נתן את משחקו הטוב ביותר העונה לפני שבועיים מול אותה קרוליינה, כשסיים 253 יארד ושלושה טאצ'דאונים, כשהפעם הוא יהנה גם מהרץ/ רסיבר/ ג'וייסטיק האנושי קורדרל פטרסון, שחזר מרשימת הפצועים ביום ראשון עם שני ט"ד בריצה.

הימור: ההזדמנות של הפנת'רס לנצח היתה לפני שבועיים והם פספסו אותה. ניצחון קל לאטלנטה.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה שחר
    .
    לדעתי הסיפור המרכזי של המחזור הוא הפציעה במרפק היד הזורקת של ג'וש אלן, גם אם היא לא לטווח ארוך נשאר לראות האם ואיך היא תשפיע עליו בהמשך העונה

  2. בנוגע לג'סטין פילדס, יש אכן שיפור קל, אבל אני אישית עוד לא ראיתי ניצוצות גדולה.
    יכול להיות שההספדים על בריידי סיפקו לו את המוטיבציה הנדרשת לסיים את העונה בסטנדרטים שהוא רגיל אליהם??

    1. אני בחור מאוד אופטימי, ואפשר להגיד שראיתי פחות או יותר כל משחק של הברס ב-20+ השנים האחרונות, אבל דבר כזה עוד לא ראיתי. וכשרואים את זה יודעים שזה אמיתי…

      1. גם מיכולת המסירה? לא ראיתי סטטיסטיקות, אבל מהמהלכים שראיתי לא לגמרי השתכנעתי. ריצה זה נחמד אבל לבד זה לא מספיק..
        מקווה לראות אותו משתפר בהמשך גם בתחום הזה.

  3. קודם כל תודה שחר. השבוע הרגיש כאילו זכיתי בלוטו, גם סיכום מחזור וגם סיכום חצי עונה!

    ובלי אף מילה על הטייטנס-צ'יפס, התעוררתי באמצע הלילה בלי סיבה אז ראיתי רק את המחצית השניה אבל הגנת הטייטנס שיתקה את מנומס עד הדרייב האחרון של הצ'יפס.

    וכמובן אני חייב להזכיר את העזרה שהשופט נתן לוושינגטון נגד מינסוטה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט