משחק האלופות – לקראת מחזור 9 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, יניב שושני ורביב פיייג

אלופי הNFL בשנתיים האחרונות. בריידי וסטאפורד.



תחילה לסיקור משחק יום חמישי

יוסטון טקסאנס (1-6-1) – פילדלפיה איגלס (0-8) 29-17

משחק הקצוות הזה בין המאזן הטוב בליגה והמאזן הגרוע בליגה, עמד בקנה מידה עם המזל הגרוע של משבצי המשחקים בימי חמישי טרום העונה והציג שתי קבוצות שלא יכולות להיות רחוקות יותר אחת מהשניה בכושרן העכשווי.

לקבוצה האחרת של טקסס היה המון מה להוכיח כשהם מארחים במשחק פריים טיים את הקבוצה הכי חמה בליגה כרגע. והם אכן הצליחו להראות להסב קצת גאווה ולהראות ניצוצות , אבל זה נמשך רק למשך מחצית אחת.
הטקסאנס החזיקו מעמד במחצית הראשונה ואפילו הובילו את המשחק לאחר דרייב פתיחה טוב. ולאחר החלפת שני ט"ד לכל קבוצה במחצית הראשונה, הם ירדו להפסקה בשיוויון שנתן את האשליה שמחכה לנו פה אולי הפתעה. כל עוד הטקסאנס היו קרובים ולא היו צריכים להשאיר את הכדור בידיים של דיוויד מילס, משחק הקרקע שלהם עם דיימון פירס (139 יארד) היה חזק ומה ששמר עליהם.

אבל במחצית השניה האיגלס התעוררו. בעיקר ההגנה שהחזיקה את יוסטון על 3 נקודות בלבד וכפתה 2 חטיפות של דיוויד מילס, בעוד ג'יילן הרטס עושה מה שהוא עושה הכי טוב השנה ומוצא את אי. ג'יי בראון לאחד משני ט"ד במחצית השניה כשהשני הולך לשחקן הפעיל של המשחק, הטייט אנד דאלאס גודארד (8 תפיסות ל100 יארד וט"ד). מיילס סנדרס סגר 93 יארד וט"ד משלו על הקרקע.
האיגלס ממשיכים לעוד שבוע כבלתי מנוצחים בראש בית הNFC  מזרח החזק בעוד הטקסאנס יכולים להתגאות ב…קסדות האדומות המגניבות שלהם.

הקסדות האדומות הננוצצות לא עזרו הפעם. טקסנס- איגלס.



פריוויו מחזור 9

שיקאגו ברס (5-3)  – מיאמי דולפינס (3-5)  (שיקאגו, ראשון 20:00)

התמודדות בין שתי קבוצות "הפוכות" בחוזקות ובחולשות שלהן. הדולפינס אחת מקבוצות המסירה הטובות בליגה, הברס הכי גרועים באוויר אבל הגנת המסירה שלהם מצוינת. שיקאגו מובילה את הליגה ביארדים בריצה אבל עם הגנת ריצה מזעזעת, וזה אומר שמיאמי אחת מהקבוצות החלשות על הקרקע, ו… הגנת ריצה חזקה מאוד. על איזון לא שמעו במועדונים הללו.

הדולפינס מצליחים איכשהו לנצח משחקים צמודים, והם חזק בתמונת הפלייאוף, הרבה בזכות עונת שיא של הקווטרבק טואה טגווילואה. הברס עוד מאמינים שניתן להעפיל לפלייאוף, אבל התבוסה לקאובויס במחזור האחרון פגעה משמעותית בסיכויהם.

נתון מעניין –  הברס ספגו הכי הרבה סאקים בליגה (31).

תחזית – הדולפינים ימסרו הרבה את הכדור, הדובים יטחנו זמן ויארדים על הקרקע, ולכו תדעו איך זה ייגמר. נלך עם עם ניצחון של הקבוצה הביתית, ו טגווילואה יסיים משחק ראשון עם הפסד העונה.

מוביל את הליגה ברייטינג מסירה , טואה טגווילואה (צילום: nfl.com)

דטרויט ליונס (6-1)  – גרין ביי פאקרס (5-3) (דטרויט, ראשון 20:00)

עם כל מחזור שעובר, העונה הזאת הולכת ונשמטת מידי הפאקרס. התקפה שמדורגת רק במיקום ה-29 בצבירת נקודות, הגנת ריצה שלא מסוגלת לעצור את יריבותיה, ואחרי ארבעה הפסדים ברציפות סימני השאלה סביב הקבוצה הולכים ונערמים. גם לוח המשחקים אינו מאיר פנים, וכרגע הפלייאוף אינו מסתמן כאפשרות ריאלית עבור גרין ביי.

המשחק מול הליונס וההגנה המחוררת שלהם יכול להעלות קצת חיוכים בגרין ביי, רק שהתקפת דטרויט יכולה לגרום לכאבי ראש רציניים להגנת היריבה, עם קו התקפה קדמי שמגן היטב על הקווטרבק וגם פותח נתיבי חדירה עבור הרצים האחוריים.

נתון מעניין – הגנת דטרויט רשמה רק 11 סאקים העונה, רק לריידרס יש פחות סאקים.  

תחזית – הנתון למעלה עלול לעלות לדטרויט ביוקר, כי למרות העונה הלא טובה של ארון רודג'רס הוא עדיין יעניש את הליונס על כל שניה נוספת ללא לחץ של ההגנה. נעריך שהגנת הליונס שוב לא תעמוד בפרץ, והאורחים יחגגו ניצחון מורלי חשוב.

זמן לקחת פיקוד, ארון רודג'רס (צילום: packerswire.usatoday.com)

ניו אינגלנד פטריוטס (4-4)  – אינדיאנפוליס קולט (1-4-3) (פוקסברו, ראשון 20:00)

הרכבת האחרונה לפלייאוף עומדת לצאת לדרך, כל המעוניין מתבקש להזדרז ולעלות עכשיו.

הפטריוטס והקולטס נמצאים על צומת דרכים, ובמחזורים הקרובים נדע אם הם על הרכבת או שמא נשארו בתחנה.

ניו אינגלנד תקועה כרגע בסוג של בינוניות, והמאזן החצוי ממש הולם אותה. מצד אחד היא לא קבוצה רעה, עם הגנה והתקפה סולידיות, ומצד שני היא גם לא מאריות הליגה, ומלבד הליינבקר מאט ג'ודון גם לא ראינו איזו מצוינות אישית השנה.

הדברים נכונים גם עבור אינדאנפוליס, וגם עם הקווטרבק המחליף סאם אלינגר הקבוצה אינה מתרוממת, בינתיים. אולי ניצוצות של משחק ריצה שראינו במשחק ההפסד מול הקומאנדרס נותנים תקווה שהקולטס חוזרים ליכולת הקרקעית שאבדה להם השנה, ובלעדיה אין להם הרבה מה להראות.

נתון מעניין – שתי הקבוצות מאבדות לא מעט כדורים, ויחד עם ניו אורלינס הן נמצאות בתחתית הדירוג בקטגוריה זאת. 

תחזית – עשינו אנ-דנ-דינו ויצא פטריוטס, אבל כל תוצאה אפשרית.

עדיין ללא רייטינג תלת ספרתי העונה, מאק ג'ונס (צילום: bakercityherald.com)

ניו יורק ג'טס (3-5)  – בפאלו בילס (1-6)  (ניו ג'רסי, ראשון 20:00)

למרות ההפסד במחזור האחרון, העונה עומדת בסימן הפתעה חיובית עבור הג'טס, והערב הם עומדים בפני משוכה גבוהה גבוהה. על מנת שלסילונים יהיה סיכוי להפתיע את הבילס, הם חייבים להימנע מאיבודי כדור, שהתבררו כקריטיים עבורם. בשלושה הפסדים איבדו הג'טס לא פחות מתשעה כדורים, וזאת לעומת שלושה בלבד בחמישה ניצחונות. עוד מפתח יהיה משחק הריצה, וכמו שהפאקרס הראו במחזור האחרון, ריבוי מהלכים קרקעיים יכול להתיש את הגנת הבילס, ולהשאיר את הג'טס בתמונת המשחק.

הבילס מבחינתם צריכים לשחק כרגיל. בהתקפה ג'וש אלן כבר ימצא דרך לשים נקודות על הלוח, ובהגנה הלחץ הבלתי פוסק על קווטרבק היריבה יגרום כבר לזאק ווילסון לטעות שתחריב לג'טס את המשחק.

נתון מעניין – הבילס ממעטים לבצע בליצים (רק לברס יש פחות בליצים בליגה), ועדיין הם אחת מהקבוצות שכפתה הכי הרבה איבודי כדור.

תחזית –  הג'טס לא יוותרו בקלות, אבל זה לא יעזור להם מול המכונה המשומנת של הבילס, שתרשום את הניצחון השביעי העונה, ואת פתיחת העונה המוצלחת ביותר מאז עונת 1993.

עושה הכל למען הניצחון, ג'וש אלן (צילום: sportingnews.com)

אטלנטה פלקונס (4- 4) – לוס אנג'לס צ'רג'רס (4- 3), אטלנטה, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם הצ'רג'רס יתגברו על גל הפציעות ויתעלו לרף הציפיות שהציבו בתחילת העונה?

הצ'רג'רס פתחו את העונה כמועמדים להתמודד ראש בראש עם הצ'יפס והבילס על ראשות חטיבת ה-AFC. בינתיים זה לא נראה כך. ג'סטין הרברט אמנם נותן מספרים סבירים (287 יארד למשחק, רייטינג 92) אך נלחץ תכופות בפוקט וסובל מהיעדרו (בשל פציעה מסיימת עונה) של הטאקל המצוין רשון סלייטר, וגם מחסרונו של התופס המוביל קינן אלן. כל זה מוביל להתקפת מסירה שמדורגת במקום ה-11 – הרבה מתחת לציפיות המוקדמות. גם התקפת הריצה מאכזבת מאד ומדורגת במקום ה-27 עם פחות מ-90 יארד למשחק. ההגנה קיבלה המון חיזוקים הקיץ, אך עוד בטרם פציעתו של הקורנרבק הכוכב ג'יי-סי ג'קסון (שהגיע עם המון ציפיות מהפטריוטס) הייתה לא מתואמת ודורגה באמצע הטבלה ולא מעבר לכך. בשל המיקום בבית ה- AFC מערב החלש במפתיע (עם הריידרס והברונקוס שמאכזבות מאד) הצ'רג'רס עדיין יכולים להגיע לפלייאוף – אם כי יתקשו מאד להדביק את הצ'יפס בראשות הבית – אך לשם כך הם צריכים  להשתפר משמעותית משני צידי המגרש.

אטלנטה לעומתם מתעלה על כל הציפיות ומדורגת – מאד במפתיע – במקום הראשון בבית ה-NFC דרום. בשבוע שעבר ניצחו הפלקונס את קרולינה בהתפוצצות התקפית של 37 נקודות. הקבוצה המשיכה (כמו במרבית משחקיה) להשיג הרבה יארדים על הקרקע (167 מול הפנתרס, 158 בממוצע – מקום 5 בליגה) אך שלא כהרגלה גם הצליחה להשיג מעל 250 יארד באוויר. ההגנה ממשיכה להיות אחת הגרועות בליגה (ספגה 34 נקודות מקרולינה החלשה) ומדורגת במקום הלפני אחרון, כשהיא גרועה גם כנגד המסירה וגם כנגד הריצה. עם זאת, העקשנות, רוח הלחימה והיכולת הקרקעית של הפלקונס עשויות לאפשר להם להדהים ולהגיע לפלייאוף אם טאמפה ביי תמשיך בקריסה המרהיבה שלה.

תחזית : התקפת אטלנטה לא תחזור על היכולת מהשבוע שעבר ותשיג כמות נקודות נמוכה בהרבה. לעומתה הצ'רג'רס והרברט, אחרי שבוע מנוחה, יחגגו על הגנת הפלקונס החלשה וישיגו הרבה נקודות. אני צופה ניצחון בהפרש של 10 נקודות ללוס אנג'לס.

כוחות מחודשים לאחר שבוע הביי? ג'סטין הרברט

סינסינטי בנגלס (4- 4) – קרולינה פנתרס (2- 6), סינסינטי, יום א 20:00

שאלת המפתח : עד כמה היעדרו של ג'מאר צ'ייס גרם לקריסה מול קליבלנד בשבוע שעבר?

אחרי שנראה שכבר עלו על המסלול לאחר פתיחת עונה מהוססת, הבנגלס הובסו במפתיע בשבוע שעבר ע"י הבראונס. ג'ו בורו שוב ספג כמות סאקים לא סבירה (5) והנפיק פחות מ-250 יארד – ובסיטואציה כזו הבנגלס בדרך כלל מפסידים. היעדרו של ג'מאר צ'ייס שנפצע ויעדר מספר שבועות גרעה את המטרה המועדפת של בורו, וייתכן שזה גרם לכך שהקבוצה השיגה רק 13 נקודות – המספר הנמוך ביותר העונה. ההגנה, שגם בימים רגילים מתקשה נגד הריצה ספגה 172 יארד על הקרקע מניק צ'אב וחבריו אך גם איפשרה לג'קובי בריסט להניע כדור בחופשיות יחסית באוויר. הקבוצה מפגינה חוסר יציבות מתחילת העונה (מה שמתבטא גם במאזן החצוי) והיא אמנם עדיין במרוץ לראשות בית ה-AFC צפון אך צריכה להשתפר כדי לשמור על הסיכוי לחזור לסופרבול גם השנה.

לאחר שסיפסלה את הק"ב הפותח בייקר מייפילד ושלחה את הכוכב כריסטיאן מקאפרי לסן פרנסיסקו, קרולינה למעשה ויתרה על העונה הזו ונכנסה למירוץ לבחירה גבוהה בדראפט. עם זאת, השחקנים ממשיכים להפגין רוח קרב ובניצוחו של הק"ב המחליף פי-ג'יי ווקר הם ניצחו את טאמפה ביי והפסידו בהפרש דחוק לאטלנטה בשני המחזורים האחרונים. ימים יגידו אם הקבוצה תמשיך להתמודד בכל הכוח שבוע אחר שבוע או שתכנס לרצף תבוסות מביכות. כך או כך, כמות הכישרון שיש בקבוצה היא אחת הנמוכות בליגה והריבילד שהנהלת הקבוצה מכוונת אליו הוא הצעד הנכון והנדרש.

תחזית : הבנגלס צריכים את הניצחון הרבה יותר מהפנתרס והם הקבוצה הכישרונית יותר בשני צידי המגרש. הם לא ישמיטו את המשחק הזה בבית מול קבוצה חלשה בהרבה, יעלו הרבה נקודות על הלוח ובסוף היום נראה ניצחון בהפרש גדול לסינסינטי.

יכול להיות שקרוליינה נפלה בטעות על ק"ב העתיד שלה? פי ג'יי וולקר.

ג'קסונוויל ג'גוארס (2- 6) – לאס ווגאס ריידרס (2- 5),  ג'קסונוויל, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם הריידרס הם הקבוצה המאכזבת ביותר של העונה?

הריידרס התחילו את העונה עם המון ציפיות, מאמן חדש, חיזוק נוצץ (התופס דבונטה אדאמס שהגיע מהפאקרס והפאס-ראשר צ'נדלר ג'ונס מאריזונה) ותקווה להגיע רחוק יותר מהסיבוב הראשון בפלייאוף שם סיימו את העונה שעברה. בפועל הקבוצה רחוקה מאד משם כשבשבעה משחקים היא מצליחה לנצח רק את דנבר ויוסטון החלשות. השפל העמוק ביותר הופגן בשבוע שעבר בו הובסה הקבוצה "על האפס" על ידי ניו אורלינס. התקפת המסירה, שהייתה אמורה להיות אחת הטובות בליגה בעקבות האיחוד בין קאר לאדאמס מדורגת במקום ה-22 בליגה, כשקאר משיג רק 9 ט"ד בשבעה משחקים (רייטינג בינוני של 87) ואדאמס משיג רק 70 יארד למשחק. ג'וש ג'ייקובס הוא היחיד שמתעלה על 576 יארד על הקרקע. ההגנה גרועה עוד יותר ומדורגת בתחתית הטבלה, כשהגנת המסירה במקום הלפני אחרון. העונה הזו כבר אבודה לקבוצה והיא תנצל את החצי השני שלה כדי לבחון מי מתאים להישאר בקבוצה ואת מי יש להחליף (בסגל ובצוות האימון) כדי להחזיר את הקבוצה לפלייאוף בשנה הבאה.

הג'גוארס התחילו מראש את העונה עם רף ציפיות נמוך והסתכלות לטווח הארוך, כשכל מה שרצו זה להתאושש מעונת הבלהות הקודמת ולהתקדם עם אוסף הצעירים שנאספו שם בשנים האחרונות. החדשות הרעות הן שהשיפור של טרוור לורנס עדיין לא מביא אותו לרמה של ק"ב איכותי בליגה. הוא משיג 230 יארד למשחק עם אחוזי השלמה לא גבוהים ורייטינג של 85 – לא החומר ממנו עשויים החלומות שהביאו אותו לקבוצה בבחירה הראשונה בשנה שעברה. דווקא הבחירה הראשונה המפוקפקת (בעיני הפרשנים) של הדראפט האחרון, טרוון ווקר מגלה יכולת טובה עם 2.5 סאקים ו-32 טאקלים. גם ההגנה וגם ההתקפה ממוקמות אי שם במרכז הטבלה וזה לא ממש מספיק למאזן מנצח – אפילו בבית ה-AFC דרום החלש בו הם ממוקמים. בכל זאת אוהדי הקבוצה יכולים להתעודד מהשיפור הניכר תחת המאמן החדש דאג פיטרסון ולקוות לשיפור נוסף ביכולת של לורנס וצוות התופסים שלו כדי להשיג מאזן טוב יותר בעתיד הלא רחוק.

תחזית : משחק בין שתי קבוצות שלא מפגינות יכולת גבוהה. ג'קסונוויל משחקים בבית בעוד הריידרס מגיעים למשחק שני רצוף בחוץ, ולכן אני מעריך שרוח הנעורים ועידוד הקהל יתרמו לניצחון בהפרש לא גדול של הג'גוארס במשחק בו לא יושגו הרבה נקודות.

יכול להפוך כל ק"ב תיכונים לסופרסטאר ומסתבר שגם כל ק"ב NFL לפח אשפה. ג'וש מקדניאלס.

וושינגטון קומנדרס (4- 4) – מינסוטה ויקינגז (6- 1), וושינגטון, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם מינסוטה מסוגלת להתמודד על האליפות?

בעקבות המאזן המצוין שלהם (שני בליגה!) והקריסה של הפאקרס, הויקינגס נמצאים כבר ביתרון של 4 משחקים בראשות בית ה-NFC צפון ובדרך הבטוחה לפלייאוף. עדיין נשאלת השאלה האם הקבוצה רק נהנית מבית קל ולו"ז נוח או שהיא באמת מסוגלת להתמודד מול אריות הליגה. מאז הניצחון על הפאקרס במשחק הפתיחה, הניצחון על אריזונה השבוע היה הראשון מול קבוצה עם יומרות פלייאוף בהרכב מלא. קירק קאזינס מפגין יכולת יציבה (גם אם לא מבריקה – רייטינג של 90 ו-66% אחוזי השלמה) ונהנה מצבר תופסים מצוין בראשות ג'סטין ג'פרסון (750 יארד עד כה) ורץ מעולה בדמות דלווין קוק (560 יארד על הקרקע). אי לכך, התקפת הקבוצה מתפקדת היטב עם 25 נקודות למשחק (מקום 9). ההגנה, ובפרט הגנת המסירה לא מתפקדת באותה רמה (מקום 22) ומעוררת חשש לגבי עמידותה מול התקפות איכותיות (היא ספגה מעל 20 נקודות ב-4 מ-5 המשחקים האחרונים). המשחקים במהלך נובמבר מול דאלאס ובפאלו ילמדו אותנו לגבי התקרה האמיתית של הקבוצה הזו.

הקומנדרס נמצאים במאזן חצוי אבל זה מספיק להם רק למקום האחרון בבית ה-NFC מזרח החזק במפתיע. בשבוע שעבר השיגו ניצחון דחוק על הקולטס בקרב בין שני ק"ב מחליפים. הם סיפסלו את קרסון וונץ והעלו בשבוע השני ברציפות את טיילור היינקי, שהצליח לנצח פעמיים נגד קבוצות במשבר. התקפת הקבוצה (גם אצל וונץ וגם אצל היינקי) מדורגת בתחתית טבלת הליגה בכל הפרמטרים וגם הגנת המסירה היא בין הגרועות בליגה. הגנת ריצה טובה (מדורגת שניה) לא מצילה אותם מהפסדים לקבוצות הטובות, ואת הניצחונות הם מגרדים מול קבוצות כגון שיקגו, ג'קסונוויל ואינדיאנפוליס. לא ברור לאן קברניטי הקבוצה מנסים לקחת אותה, שכן אין בה מספיק כישרון צעיר כדי לאיים על הצמרת בעתיד ומצד שני אין ניסיון לבניה משמעותית מחדש. נראה שהקבוצה תמשיך לדשדש סביב המאזן החצוי עד סוף העונה וככל הנראה גם בעונות הבאות.

תחזית :  כאמור, הקומנדרס מנצחים את הקבוצות החלשות בליגה ואילו מינסוטה בכושרה הנוכחי אינה כזו. צוות התופסים של הויקינגז ישיג הרבה נקודות מול הגנת וושינגטון החלשה והתקפת הקומנדרס לא תצליח לעמוד בקצב. יתפתח משחק מרובה נקודות שבסופו מינסוטה תנצח ותשמור על הפער בראשות בית ה-NFC צפון.  

האם ימשיך לכתוב את האגדה של עצמו? טיילר הייניקי.

אריזונה קרדינלס (5-3) – סיאטל סיהוקס (3-5) ראשון 23:05
אז מה? מי חשב לפני תחילת העונה שסיאטל סיהוקס יהיו אחת הקבוצות הכי חמות בליגה העונה? מי דמיין בכלל שג'ינו סמית' יהיה אחד הק"ב הטובים, לא, תמחקו את זה- המלהיבים בליגה?
יכול להיות שאנחנו מגלים אולי את אחד הסודות השמורים בליגה? האם ראסל ווילסון, שהועזב מהקבוצה בפגרה במה שנראה כמו סופו של עידן ותחילת תהליך בניה מחדש, בעצם זכה להצלחה רק בגלל פיט קרול וצמד התופסים טיילר לוקט ודי קיי מטקלף? או האם ג'ינו סמית הוא הדבר האמיתי ולא רק ק"ב סביר בשיטה מוצלחת?
ובכן, זה לא ממש משנה כשסיאטל, בניגוד לכל התחזיות, מובילה את בית הNFC מערב, וגם אם תפסיד השבוע לאריזונה, מה שלא נראה סביר במיוחד, היא עדיין תשאר בראש הבית.
אבל שאר הקבוצות בבית הזה נשארות צמודות. אריזונה צריכה מאוד לנצח את המשחק הזה כדי לעמוד בקצב ולא לפתוח פער שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לסגור. ויש מצב שעצם העובדה שזה משחק ביתי ונראה גם שאחד הנשקים החזקים ביותר שלהם, התופס דיאנדרה הופקינס, חוזר לכושר משחק שאנחנו רגילים לראות אצלו, יכולים להטות את הסיכויים לטובתם.
ההתקפה של סיאטל מאוד מאוזנת השנה ונראה שהם סוף סוף מצאו את התשובה באגף הריצה עם קנת' וולקר השלישי שעוזר להם להיות על סף 10 הגדולים בדרוג התקפות הריצה, אבל נראה שהפעם, מול הגנת הריצה הטובה של אריזונה,  פיט קארול יבחר לשים דגש על התקפת המסירה במגרש סטייט פארם המקורה.
אנחנו סוכני כאוס פה בהופס פוטבול ונהמר שהקרדינלס יצליחו לעצור את הסיהוקס. דאנדרה הופקינס יוכיח לנו כמה הוא היה המרכיב החסר להצלחתו של קיילר מורי ותמונת הNFC מערב תמשיך להיות צמודה ומותחת. כי למה לא?

חוזר לכושר ויכול להיות ההבדל במשחק. דיאנדרה הופקינס.


טמפה ביי באקנירס (5-3) – לוס אנג'לס ראמס (4-3) ראשון 11:25

אלופת הסופרבול ב2020 והמחליפה שלה על כס האליפות ב2021 נפגשות בפלורידה כששתי הקבוצות נמצאות במשבר.
עוד משהו שלא חשבנו שנראה השנה: שתיהן במאזן שלילי בישורת האחרונה למחצית העונה ובשתיהן ק"ב העילית שמנהיג אותן, נראה כמו הצרות שלנו.

אז טום בריידי בן 45, בתהליך גירושין פומבי ומתוקשר ואיבד את אחד המאמנים המוערכים בליגה. מה התירוץ של סטאפורד?
אם יש קייס חזק מזה לסופרבול האנגאובר, אז לא יצא לי לראות אחד.

מיותר לציין ששתי הקבוצות חייבות את הניצחון הזה כדי להחזיק מעמד בבית הצמוד שלהן.

למרות ההפסד בשבוע שעבר, בריידי מראה סימני התאוששות ביכולת כשניסה לקחת על עצמו את המשחק מול הרייבנס ונראה שגם התופסים שלו, מייק אוונס וכריס גודווין הפסיקו להשמיט כדורים באותה כמות שהשמיטו בעבר. ככה זה כשאתה מוסר 44 פעמים במשחק ורץ רק ל43 יארד.
טמפה חייבים להשתמש יותר בלאונרד פורנט ולחקות את סן פרנסיסקו בשימוש שלהם במשחק הריצה אם הם רוצים לחקות את הניינרס גם בנצחונות הקבועים על הראמס. בריידי לא יכול שוב לקחת את המשחק על הגב.
לוס אנג'לס חוצה את כל יבשת אמריקה הצפונית אחרי הפסד שובר לב נוסף ליריבה המיתולוגית.  ואחרי רגעי אימה בסוף המשחק שבוע שעבר, התופס הסופרסטאר, קופר קאפ, הוכרז כשיר למשחק לאחר שספג פציעת קרסול קלה.
אבל החד מימדיות של הראמס היא אחת הסיבות לחולשה שלהם השנה והגנת הבאקנירס  היא לא פריארית ולכן נראה שהנצחון הפעם יהיה של הקבוצה המארחת.

המפתח לנצחון? לאונרד פורנט.

קנזס סיטי צ'יפס (5- 2)  – טנסי טייטנס (5- 2), קנזס סיטי, הלילה בין ראשון לשני 03:20

שאלת המפתח : האם הצ'יפס מסוגלים עדיין להדביק את הבילס במרוץ לראשות החטיבה?

הצ'יפס חוזרים משבוע חופש כשהם בפיגור של שני משחקים (ניצחון אחד פחות במאזן ועוד הפסד בשובר השוויון) מול הבילס שמובילים את חטיבת ה-AFC. בהנחה הסבירה ששתי הקבוצות האלה יפגשו בגמר החטיבה, העובדה שהמשחק ביניהם ייערך הפעם (שלא כמו בשנתיים האחרונות) בבפאלו היא משמעותית ועלולה לגרור תסריט שונה מזה שראינו בשני מפגשי הפלייאוף האחרונים בין שתי הקבוצות (בהם ניצחו הצ'יפס). כמובן שקנזס סיטי תקווה למעידות של בפאלו בהמשך הדרך אך גם אם זה יקרה היא צריכה לייצר מאזן נקי מהפסדים בחצי השני של העונה – וזה לא יהיה קל. התקפת הקבוצה התאוששה לגמרי מחסרונו של טייריק היל שעבר למיאמי והיא מדורגת ראשונה בליגה (32 נקודות למשחק!) בזכות היצירתיות והכישרון של מהומס והמאמן אנדי ריד. הבעיה היא בהגנה שמדורגת בחצי התחתון של טבלת הליגה וסופגת 25 נקודות למשחק – הרבה יותר מדי עבור קבוצה ששואפת לאליפות. הגנת המסירה היא הנושאת בעיקר האשמה שכן היא מאפשרת 277 יארד באוויר (מקום 30) למרות שמפעילה לחץ על הק"ב היריב (2.7 סאקים למשחק -מקום 11), מה שמצביע על סקונדרי חלש. הלו"ז בחצי השני של העונה יחסית נוח (לא פוגשים אף ק"ב עם רייטינג גבוה חוץ מג'סטין הרברט וג'ו בורו) ובזכות ההתקפה הסילונית ייתכן בהחלט שהם יסיימו עם לא יותר מ-3 הפסדים. עם זאת, ביכולת הנוכחית של הבילס זה עדיין יוביל למפגש קפוא באורצ'רד פארק בסוף ינואר.

הטייטנס בדרך הבטוחה לפלייאוף בזכות יתרון ענק בראשות בית ה-AFC דרום אך היכולת שלהם להצליח בפלייאוף יותר מאשר בשנתיים האחרונות (בהן יש לקבוצה מאזן של שני הפסדים ו-0 ניצחונות) נתונה בסימן שאלה. דרק הנרי חזר ליכולת המפלצתית מלפני הפציעה (השיג 219 יארד על הקרקע בניצחון על יוסטון בשבוע שעבר) אך משחק המסירה בינוני ומטה גם בהובלת טנהיל ונראה רע מאד בהובלת הרוקי מאליק וויליס שמילא את מקומו בשבוע שעבר בשל פציעה. כרגע לא ידוע אם טנהיל או וויליס ישחקו השבוע ובכל מקרה התקפת הטייטנז נחותה משמעותית מזו שמתייצבת מולה. ההגנה היא הטובה בליגה מול הריצה, אך רק מקום 15 מול המסירה – וזה לא מבשר טובות כאשר מולה עומד הק"ב המוכשר ביותר בליגה.

תחזית : כאמור, גם עם טנהיל טנסי הרבה פחות טובה מקנזס סיטי ובוודאי כך יהיה אם וויליס יחליף אותו מאחורי הסנטר. מהומס ילהטט כהרגלו מול הגנת טנסי ויעלה הרבה נקודות על הלוח. הנרי ימשיך בצבירת היארדים על הקרקע וכנראה גם ייכנס לאנד-זון יותר מפעם אחת אך זה לא יספיק מול הצ'יפס החזקים בביתם. הצ'יפס יצברו ניצחון נוסף ויישארו בטווח ראיה מהבילס במרוץ למיקום בפלייאוף.

מי יהיה יותר בלתי עציר? מהומס והנרי

ניו אורלינס סיינטס (5-3)  – בולטימור רייבנס (3-5)  (ניו אורלינס, שלישי 03:15)

אחרי פתיחת עונה מהוססת, הדברים מתחילים להסתדר עבור הרייבנס, ואחרי שלושה ניצחונות בארבעת המחזורים האחרונים הם ניצבים בראש הבית הצפוני של ה- AFC. התקפת הריצה שוב דומיננטית, הגנת הריצה חוזרת להיות אחת מהטובות בליגה,  ולמרות שהתקפת המסירה לא משיגה הרבה יארדים, היא מאוד יעילה בשליש האחרון של המגרש הרבה בזכותו של הטייט אנד מארק אדוארדס, ומעמידה את הקבוצה במקום החמישי בצבירת נקודות.

אצל הסיינטס המצב פחות משמח, אבל בגלל המאזנים הדלים של שאר קבוצות הבית הדרומי של ה-NFC הם עדיין בתמונת המאבק על ראשות הבית, ואם הם ישפרו את מאזן איבודי הכדור שלהם, העונה הזאת עוד יכולה להסתיים עם טעם מתוק.

נתון מעניין – הקווטרבק לאמאר ג'קסון מוביל את הקבוצה ביארדים על הקרקע, כבר שנה רביעית ברציפות.

תחזית – התמודדות מעניינת בין שתי קבוצות שאוהבות לרוץ על הקרקע. הרייבנס אמורים לנצח ולמרות זאת נלך על ניצחון של הקדושים, שאולי יעלה אותם לראשות הבית.

כמה שהוא חשוב לקבוצה, אלווין קאמארה (צילום: nypost.com)

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מחזור מרתק, לגמרי העיניים נשואות למשחק בין הברס לדולפינס, שמבטיח, ונקווה שיקיים. הג׳טס יכולים לקחת את הבילס למקומות מעניינים, אבל גם להתפרק לגמרי בידי הקבוצה הניו יורקית היחידה במפעל. הקולטס והפטריוטס שתיהן סובלות מסכיזופרניה העונה ולכן לך תדע את מי נקבל, ארון רוג׳רס צריך לטייל נגד הליונס לאוהדי גרין ביי ואפילו הריידרס-ג׳אגוארס, ברגיל משחק שמעניין רק מי ששם את טרבור לורנס בפנטזי יכול לספק את הסחורה מאחר ושתי הקבוצות בעלות מאזן דומה.
    בחצי השני של היום אני מניח שכולם רוצים לראות את בריידי מתבזה נגד הראמס, בתור מישהו שלא סובל לא את אלה ולא את אלה, אני חושש שאסתפק בהיצע של ההצגה הראשית.

    1. תתפלא אבל מאז שעזב את הפאטס יש לבריידי לא מעט אוהדים חדשים כמוני..
      .
      מה הכוונה (הבילס) "הקבוצה הניו יורקית היחידה במפעל"?

      1. אני לא הייתי אוהד נלהב של הפטריוטס כשבריידי היה שמה, אבל זה היה יותר בקטע ארגוני ורמאי ומה שהליגה עשתה כדי לגבות אותם, בריידי כשחקן הרוויח ביושר כל הישג ושיא, פשוט נגמר, הבאת סופרבול בטאמפה, לך הביתה, כמה אפשר, במקום לפרוש כמו גדול ניסה עוד עונה, ועכשיו זה כבר עצוב. וכמובן שזה פלוס הבעיות הרגילות של קבוצות ספורט בפלורידה שאין להם באמת נשמה של קבוצה. ואת הראמס אף פעם לא סבלתי.

  2. תודה רבה על הסיכום. מבחינת יחסים הבילס סופר פייבוריטים מול הג'טס, אבל אני לא בטוח בכלל שזה יהיה כזה חד צדדי.

  3. תודה על ההשקעה 🙂
    טואה, ג'יילן הרטס, ג'ינו סמית' (?!) – זה הם שהשתפרו או הקבוצה מסביבם?
    פאקרס (וטמפה) – סוג של להיות או לחדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט