Swap Meet: סיכום מועד ההעברות ב-NFL/ שחר דלאל

אחרי שנים בהם הטרייד דד ליין היה התאריך הסתמי ביותר בלוח השנה של ה-NFL, אך לאור הזכייה של הראמס בסופרבול בתוספת מחזור דראפט חלש יחסית (לפחות בעומק), הפעם ראינו יותר ויותר קבוצות נכנסות לשוק ההעברות במה שהזכיר יותר את ה-NBA מאשר השנים הקודמות.

אז בואו נקפוץ ישיר לטריידים המעניינים ביותר וננסה לנתח אותם לקראת ההמשך:

מיאמי קיבלו את האנד ההגנתי בראדלי צ'אב ושלחו לדנבר בחירת סיבוב ראשון (של הניינרס) ואת הרץ צ'ייס אדמונדס

למה הוא עזב: לאור הפתיחה החלשה לעונה של הברונקוס, הם ניסו בשבועות האחרונים להיפתר מכל נכס אפשרי, על מנת להשיג בחזרה את בחירות הדראפט שאיבדו בטרייד על ראסל ווילסון. צ'אב, שצפוי לקבל הארכת חוזה שמנה כבר בקיץ הקרוב, היה זה שהביא את הערך הגבוה ביותר.

איך הוא יתרום: לאחר שנים במעמקי הליגה הדולפינס מרגישים שניתן להתחיל ולחלק את בחירות הדראפט שאספו לאורך השנים האחרונות. לאחר שהביאו את טייריק היל בקיץ כנשק התקפי, הפעם הם הלכו על המקבילה ההגנתית, עם אחד הכישרונות הגדולים בליגה. הבחירה של הניינרס אומנם יכולה להיות גבוהה יותר מהמתוכנן, אך בכל מקרה יהיה קשה להשיג איתה כישרון כמו צ'אב – וכשיש לך הזדמנות להביא שחקן כזה אתה עושה כל מה שאפשר כדי להשיג אותו – פציעות והכל.

סיכום: טרייד שעל הנייר יתרום הרבה לשתי הקבוצות. דנבר אוסף בחירת סיבוב ראשון שאיבדה והיא יכולה להתחיל לבנות את הסגל מחדש. מיאמי לעומתם מחזקים עוד את הסגל המרשים שלהם לקראת מאבקי הפלייאוף ב-AFC.

בולטימור קיבלו את הליינבקר רוקוואן סמית' ושלחו לשיקאגו שתי בחירות דראפט (סיבוב שני וחמישי)

שיקאגו קיבלו את הרסיבר צ'ייס קלייפול ושלחו לסטילרס בחירת סיבוב שני

למה הוא עזב: קשה לנתק את הטריידים האלה אחד מהשני. סמית' היה הלב ההגנתי של הברס בשלוש השנים הקודמות (האול פרו היחיד בסגל שלהם), אבל הדיונים על החוזה בקיץ העכירו את היחסים בינו לבין הקבוצה ולאחר פתיחת עונה פושרת, בעיר הרוחות ניסו לקבל עליו כל מה שאפשר לפני שיעזוב לשוק החופשי.

לאחר שתי עונות מבטיחות קלייפול סבל השנה מירידה ביכולת לאור קרוסלת הקווטרבקים שסביבו ושינוי עמדה (עבר לשחק כסלוט רסיבר), כאשר במקביל בפיטסבורג מרוצים מאוד מהרסיבר הרוקי ג'ורג' פיקינס, מה שהוביל אותם לחפש תמורה נאה עבור הרסיבר שאמור לקבל חוזה בעוד שנתיים. הדראפט שצפוי להיות חלש השנה בעמדה, רק הקפיץ את המחיר שלו וכמעט ולא היה ניתן לסרב להצעות שקיבלו.

איך הוא יתרום: בולטימור מקבלת שחקן שמתאים כמו כפפה להגנה שלהם ומוביל את הליגה בטאקלים בשנתיים האחרונות. הם בונים על זה שהוא יחזור לכושר של השנתיים הקודמות ויוכל להוביל את ההגנה שלהם בעשור הקרוב.

בשיקאגו החליטו להחליף דיסקט ולהתחיל להשקיע בצד ההתקפי שלהם. לאחר מספר שבועות בהם הקווטרבק ג'סטין פילד הראה יכולת משופרת, אך הצוות המסייע שלו לא עשה את המוטל עליו, הם החליטו לחזק את צוות הרסיברים שלו, שביחד עם דארנל מוני אמורים הם אמורים להיות צוות שימשיך איתו מספר שנים.

סיכום: שוב טריידים שעל הנייר כל הקבוצות בו יוצאות מנצחות. פיטסבורג מכרה את הנכס שלה במחיר הגבוה ביותר שהוא יהיה בו, בולטימור מקבלת שחקן שיכול להוביל אותם עשור קדימה ושיקאגו סוף סוף נותנת לפילדס צוות מסייע.

מינסוטה קיבלו את הטייט אנד טי ג'יי הוקנסון ובחירת סיבוב ארבע ושלחו בתמורה לדטרויט בחירות דראפט בסיבוב השני והשלישי

למה הוא עזב: לאחר שהיו להם הרבה תקוות בתחילת העונה, הליונס ממשיכים במסורת ההפסדים של המועדון והם הרגישו שיהיה נכון להתחיל מחדש. הם אומנם לא קיבלו בחירת סיבוב ראשון על הוקנסון, אך בהחלט מדובר בתמורה נאה, גם אם הוא נשאר בדיוויזיה.

איך הוא יתרום: לאחר שנים של איסוף בחירות דראפט מינסוטה מריחים את הדם בדיוויזיה ומרגישים שהם יכולים לעשות הרבה רעש בשנים הקרובות. הוקנסון ייתן להם עוד כלי התקפי – ועוד כזה שאם הוא רוצה הוא יכול להשתלט על המשחק – במאבקי הפלייאוף.

סיכום: הוקנסון היה פרוספקט גדול אבל בינתיים מדובר בפוטנציאל לא ממומש. במינסוטה מקווים שהם יצליחו לשנות את זה, אבל בינתיים הטרייד נוטה מאוד לטובת דטרויט.

ג'קסונוויל קיבלו את הרסיבר קלווין רידלי ושלחו לאטלנטה בחירות בסיבוב החמישי (2023) ובסיבוב השני (2024)

למה הוא עזב: אחד הרסיברים המבטחים בליגה הושעה לשנה בשל העובדה שהימר על משחקים. באטלנטה החליטו הקיץ לבנות הכל מחדש וניצלו את העובדה שהוא עדיין נחשב סחורה חמה בשוק כדי למכור אותו.

איך הוא יתרום: בג'קסונוויל מנסים לעשות הכל עבור הקווטרבק טרבור לורנס. לאחר ששילמו סכום מגוכח בקיץ על כריסטיאן קירק, הם ממשיכים באותו הקו ומשלים פרימיום על שחקן שלא בטוח איך הוא יהיה שנה מעכשיו.

סיכום: אם רידלי יחזור לכושר של שנה שעברה מדובר פה בגניבה גדולה. אבל כרגע מדובר רק בהשערות ויכול להיות שבסופו של יום דווקא אטלנטה תצא המרוויחה הגדולה.

באפלו קיבלו את נהים היינס ושלחו לאינדיאנפוליס את זאק מוס ובחירת דראפט בסיבוב החמישי

למה הוא עזב: הקולטס פתחו את העונה בצורה מחפירה ונראה שהם התחילו לעשות טנקינג לקראת מחזור הקווטרבקים בדראפט הקרוב. לקבל תמורה כלשהי על הרץ שלך זה תמיד בונוס.

איך הוא יתרום: באפלו חיפשו רץ שיכול לתרום גם במשחק הריצה וסוף סוף מצאו אחד, לאחר מספר ניסיונות בשנים האחרונות להשיג אחד בדראפט.

סיכום: החזקים נהיו חזקים יותר, טרייד שהוא נו-בריינר עבור על אחד מהצדדים.

*

משחק יום חמישי: פילדלפיה איגלס (0:7) אצל יוסטון טקסנס (1:5:1)

מפגש קוות יהיה השבוע בטקסס, כאשר הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן מושלם מתחילה את השבוע שלה מוקדם מול הקבוצה – אולי – הגרועה בליגה. לאחר ששייטו ביום ראשון מול פיטסבורג, האיגלס ינסו שוב לצאת ללא פגע מהמפגש הזה ולצאת עם חיוך לקראת המיני-ביי שלהם.

השחקן היחיד שזה יהיה בשבילו אירוע מיוחד הוא ג'יילן הרטס, שגדל ביוסטון וחלם לשחק באיצטדיון של הטקסנס, כשגדל כאוהד הקבוצה ובילה שם שעות רבות, לאור העובדה שהסנדק שלו עבד במתקן ואפשר לו לבלות שעות על המגרש בזמן שהקבוצה לא התאמנה. עם זאת, זה יהיה משחק הרשמי הראשון שלו שם, לאחר שלא הספיק לשחק שם בתיכונים ובמכללות.

בצד השני הכוכב הגדול של הקבוצה ברנדין קוקס התחיל את השבוע ברגל שמאל, לאחר שהקבוצה עבדה קשה מאוד לשלוח אותו בטרייד דד ליין, אך ללא הצלחה. הוא פרסם פוסט חריף מאוד ברשתות החברתיות לאחר מכן, ויהיה מעניין לראות מה יקרה איתו בהמשך העונה.

הימור: צריך לקרות משהו מאוד משונה כדי שפילי לא תחזור הביתה עם ניצחון, כאשר רוב הסיכויים שזה ייגמר כבר במחצית.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה שחר. מעניין המהלך של מינסוטה, יכול להיות שבעקבות העונה החלשה של הראמס, באקס ופאקרס הם מאמינים שיש להם את היכולת לקחת את ה NFC השנה? למרות הפתיחה המהוססת של קאזינס ושל קוק

    1. לגמרי מריחים דם. בית ה-NFC צפון כמעט בוודאות שלהם, עכשיו השאלה מה יעשו בפלייאוף…
      .
      אגב, למרות שכביכול הם "יריבים" של הקבוצה שלי (שיקאגו), תמיד חיבבתי אותם ואשמח אם יגיעו לסופרבול.

  2. תודה רבה על הסדר
    שיקגו לא נראית מבטיחה, סורי נוט סורי, לא חושב שקלייפול זה שובר השוויוו שיוכל להקפיץ אותה מעל גרין ביי ומינסוטה
    מינסוטה לעומת זאת הולכת אול אין ומרגישה שיש ואקום שהיא יכולה למלא
    זה לא יקרה, אבל גמר מינסוטה בפאלו יהיה בין שתי הקבוצות המוכות ביותר בליגה?
    ושוב תודה על הסקירה

    1. הטרייד של שיקאגו הוא לא בשביל השנה הזאת. נכון, עדיין סטטיטסטית יש להם עוד סיכוי להגיע לפלייאוף, אבל זאת לא המטרה של הקבוצה השנה. הם מחזיקים במספר שחקני השנה הראשונה הגדול בליגה, עם מאמן שלא מפחד לשחק איתם (לראיה: את רוברט קווין שנשלח לפילי החליף רוקי מהסיבוב החמישי), והמטרה לתת להם לצבור ניסיון. 8 משחקים בהם פילדס וקלייפול יכולים לפתח את הכימיה בינהם לא הולכים ברגל.
      כן, המחיר ששולם על קלייפול הוא "גבוה", כי בניגוד לשנים הקודמות אין שורה אין סופית של רסיברים שמגיעים מהמכללות, וגם לשוק החופשי לא צפויים להגיע יותר מידי שחקנים משמעותיים (בלשון המעטה). פיטסבורג פשוט ישבו וקיבלו הצעות, ולאחר שגרין ביי הציעו את הבחירה השניה שלהם, לשיקאגו לא היתה ברירה.

    1. למה ככה? כולנו מאד נתרשם אם פילדלפיה יצליחו לשים 70+ נקודות.
      יגידו שזה משחק היסטורי ויפרסמו את זה בכל מקום.

  3. תודה על הסיכום, נראה לי יש משהו מיוחד במינסוטה. גם אצלי הם הקבוצה השניה (אחרי ה49's).

    אומנם זה טרייד קצת ישן, אבל יש גם את הטרייד של ה49's על כריסטיאן מקאפרי.

    1. בתור מי שעקב אחרי הקריירה שלו באופן אינטנסיבי (אולי מידי), אלה הסיבות שהוא כבר לא בשיקאגו: הוא מאוד ילדותי ולאורך השנים היו מקרים שפשוט "נעלם" ולא שיחק "מסיבות אישיות". הקבוצה נתנה לו הרבה חופש, אבל בקיץ כשהגיע לדבר על הארכת חוזה החליט לעשות את זה ללא סוכן, ואחרי שלא קיבל את מה שרצה ירד על ה-GM והבעלים דרך ערוץ ה-NFL. אחרי שזה קרה הוא גם עבר על חוקי הליגה ששלח סוכן לא מורשה לחפש עבורו טרייד מבלי שהקבוצה אישרה.
      בנוסף לכל זה, הוכי השנה שהוא צריך לידו שחקנים מאוד מסויימים כדי לפרוח והוא נעלם לחלוטין כל פעם שפגשו קבוצה איכותית (רק תסתכל על המשחק מול דאלאס והמספרים שעשו על הקרקע). האם הוא יכול להצליח בבולטימור – לחלוטין, אבל זה לגמרי לא מובטח (וכבר ציינתי כמה גרוע הוא בניהול מו"מ על החוזה שלו)…

      1. בולטימור זה לא שיקגו , הארבו יודע להתמודד עם בעיות ( ריי לואיס שהיה יותר דומיננטי ממנו לדוגמא )
        אחרי שנתיים של ניהול מו"מ עם לאמאר ללא סוכן עוד אחד כזה לא יעלה ולא יוריד
        אחרי שהעבירו את הוליווד לאריזונה לאמאר צייץ WTF , אז צייץ , כי אף אחד לא מתרגש ממה שאתה עושה מחוץ למגרש ( כמובן לא במובן פלילי אלה תקשורתי ) אם סיימת משחק וחולצתך מלאה בוץ זעה ודם אתה רייבן

  4. בולד פרדיקשן – השבוע יישבר שיא הנקודות למחזור ב NFL. הולך לרדת גשם. מלא קבוצות משחקות עם היתרנות ההתקפיים הכי גדולים שלהן מול החולשות ההגנתיות הכי גדולות של היריבות שלהן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט