שושלת: היוסטון אסטרוז זכו באליפות / יוני לב ארי

עד לעונת 2017, היוסטון אסטרוז, שנוסדו ב-1954 הגיעו פעם אחת לוורלד סירייס. ב-2005. אך לפני שש שנים משהו התחבר שם בדרום מערב ארה"ב, ולפנות בוקר (א') קיבלנו את החותמת הסופית למה שכולם כבר ידעו: מדובר בשושלת. האסטרוז זכו באליפות שניה בשש שנים, בביקור הרביעי שלהם בוורלד סירייס באותו טווח זמן, הפעם, כנראה, בלי רמאויות. פשוט בייסבול נפלא.

יוסטון ניצחה את הפילדלפיה פיליס 1:4 במשחק השישי בסדרה, סגרה 2:4 חלומי, והפכה עונה סדירה של 106 ניצחונות למושלמת. ג'רמי פנייה, הרוקי שהחליף את קרלוס קוריאה בעמדת השורט סטופ כשזה עזב בפגרה, זכה ב-MVP של הסדרה, זאת לאחר שזכה גם ב-MVP של סדרת הצ'מפיונשיפ נגד היאנקיז. ילד פלא.

האסטרוז חוגגים אליפות (צילום: newscinema.in)

מלך יורדן

נתחיל במשחק עצמו. יוסטון, שמוקדם יותר בסדרה היתה בפיגור 2:1, הגיעה עם הרבה ביטחון למשחק הזה, אחרי שני ניצחונות במשחקים 4 ו-5 בפילדלפיה. על המאונד – פראמבר ואלדז, שהפך במהלך העונה בכלל ובאוקטובר בפרט לאייס, כשמהצד השני זרק זאק ווילר, שהיה חלש במשחק השני בסדרה, ורצה להראות מה הוא שווה גם במעמדים כאלה.

חמשת האינינגים הראשונים עברו ללא ריצות, אם כי באינינג השני העליון עלה לחבוט אדמונדו סוסה, עם שניים על הבסיסים, וירה כדור שיורדן אלווארז תפס ממש ממש על הקיר. וואו זה היה קרוב ל-0:3 פיליס. ואז החל האינינג השישי, וקייל שווארבר, שלאורך כל הסדרה היה מצוין, ירה טיל לרייט פילד – 0:1 פיליס, מה שנקרא "כדור ללא ספק".

צפו בתקציר המשחק

אך האסטרוז הגיבו מהר. שישי תחתון. מרטין מאלדונדו עלה על בסיס לאחר שחטף כדור, מי אם לא ג'רמי פנייה הוסיף סינגל. רוב תומפסון, המנג'ר שהחל את העונה כמאמנו של ג'ו ג'ירארדי בכלל, החליט שווילר בחוץ, והעלה את חוסה אלווארדו, מהלך שכנראה עוד ידובר, ובכך הבמה היתה מוכנה לאלווארז, שכל כך אוהב את הרגעים האלה.

הסלאגר של האסטרוז שלח כדור שנחת איפשהו ביורדן – 1:3 יוסטון, הקהל עשה רעש ששמעו עד לעבר היורדן (במיוחד בגלל שהגג היה סגור). אך זה לא נגמר בזה… האינינג נמשך, אלכס ברגמן עלה עם הולכה, וכריסטיאן ואסקז עם סינגל הביא אותו הביתה – 1:4, מזה כבר יהיה קשה לחזור.

סוף סוף, גם דאסטי חוגג (צילום: foxnews.com)

והם גם לא היו קרובים. למעט סינגל של ג'יי.טי ריאלמוטו באינינג התשיעי, הפיליס לא איימו בשום צורה על האליפות הקרבה ובאה של יוסטון. וכשניק קסטייאנוס שלח כדור לאיזור הפאול ברייט פילד, וקייל טאקר שייט לכיוונו ותפס את הכדור – ניתנה האות לעיר יוסטון לעוף לשחקים – יש אליפות!

דאסטי ניקה את האבק

אז פנייה זכה ב-MVP של הסדרה, אך הזוכה המאושר מכולם הוא כנראה דאסטי בייקר, שהגיע לליגה קצת אחרי שהבריטים פינו את ארץ ישראל. 25 עונות כמנג'ר – וזו היתה האליפות הראשונה שלו. הוא הגיע קרוב עם הסן פרנסיסקו ג'איינטס ב-2002, אך האיינג'לס מאנאהיים הרסו לו הכל. הפעם כבר לא היה מי שיהרוס…

קרלוס מי? ג'רמי פנייה (צילום: septimaentrada.com)

"אמרתי כבר בעבר – אם אזכה באליפות אחת ארצה לזכות גם בשניה", סיפר בייקר המאושר. "אני כל כך שמח, אני רק חושב על אימי שנפטרה בינואר האחרון, ועל אבי, על האנק ארון, ועל כל מי שעזרו לי לבנות את מה שאני היום".

אלווארז, שחבט 192. בלבד במהלך הפלייאוף הנוכחי, ומאז סדרת הדיוויז'ן נגד סיאטל לא הגיעף הום ראנס, סיפר על ההרגשה רגע לפני הפיץ' החשוב במשחק: "עד לאותו הרגע, בכל פעם שעליתי הרגשתי לחוץ. הפעם החלטתי להישאר רגוע, לבחור פיץ' וללכת אחריו. וזה מה שעשיתי".

יוסטון לבשה חג (צילום: albat.com)

תשע שנים של טיולים

את האליפות הקודמת ב-2017 האסטרוז חגגו בלוס אנג'לס. ב-2019 ובעונה שעברה, הוושינגטון נשיונלס והאטלנטה ברייבס חגגו בהתאמה על אדמת יוסטון. לפנות בוקר הגיע הזמן של האוהדים המסורים האלה לחגוג כמו שצריך. ככלל, זו הפעם הראשונה מאז 2013 שהאלופה חוגגת בביתה את האליפות.

אז עונת 2022 כבר בספרים, עונה שהחלה באיחור כשלא ברור אם ומתי תתחיל בכלל, והסתיימה עם אליפות כתומה והצהרה על שושלת בהתהוות. עכשיו אפשר להתחיל התכונן לפגרה ארוכה ומרתקת, עם כמה שמות מיוחדים בפרי אייג'נסי, שלא ברור היכן יחלו את העונה הבאה. אנחנו, כאן ב-HOOPS, מוכנים להכל.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה על הסיקור!
    אפשר בבקשה הסבר על המשפט ״הפעם כנראה ללא רמאויות״? אני לא הכי בקיא בבייסבול, ובכל זאת לא ממש מצלצל לי מוכר שהייתה רמאות כלשהי בסדרת גמר מהשנים האחרונות. אפשר הסבר? תודה!

      1. לחדד, הרמאויות לא היו בסדרת הגמר אלא לאורך כל העונה. החובטים קיבלו כל מני אינדיקציות אודיו-ויזואליות למה הזורק הולך לזרוק ובכך יכלו לשפר את האפקטיביות שלהם. זה כאמור נחשף בין 2019 ל2020, אחרי שהם כבר לקחו אליפות ב2017.
        הפעם פתחו עליהם שבע עיניים ככה שפה ברור לגמרי שלא היה כלום. ומצד שני וורלאנדר לא נתפס עדיין.

  2. ברכות ליוסטון, לגמרי הקבוצה הטובה במפעל הזה, שלמרות שהגיעו עם חצי סגל לא בפורמה, עדיין השלימו פלייאוף סופר דומיננטי, 7-0 עד לוורלד סירייס ואז, אחרי ה2-1, שלושה נצחונות רצופים כולל נו-היטר ותצוגה דומיננטית. זה בעיקר ג׳רמי פניה ואלכס ברגמן, עם תמיכה של גוריאל והבלחות של אלווארז ואלטובה. מהצד השני, הפיצ׳ינג שלהם בהחלט הגיע לפוסט סיזן, פראמבר וולדז שהולך עוד שנתיים לקבל בוכטות בפרי אייג׳נסי היה כמעט מושלם, ג׳אסטין ורלנדר נתן תפוקה לא פחות טובה, וכמובן כריסטיאן חאבייר.
    מהעבר השני, הפיליס שעד גיים 4 נראו כאילו הם יכולים לעשות את זה ולהיות הסינדרלה האולטימטיבית, פתאום הכל התפרק להם. האין הגנה, הפיצ׳ינג הלא יציב, הנסיונות של קסטיאנוס והוסקינס לחבוט כדורים שני מטר מהזון, הברכים של ריאלמוטו שפתח כל משחק בפוסט סיזן, הארפר שהגיע יותר מדי פעמים בלי רצים על הבסיסים. הדבר היחיד שעבד אצלהם היה שווארבר שכל אט-באט שלו היה הומראן בפוטנציה (מה שנקרא, הוא בסקורינג פוזישן ברגע שהוא עולה לחבוט). דווקא הארפר שעד אז היה עסוק בלסתום הרבה פיות נעלם לגמרי, והפיליס עם 9 היטס בשלושה משחקים חזרו מה שנקרא לגודל האמיתי שלהם ואפשרו ליוסטון להראות כמו הקבוצה הטובה במפעל. סה״כ סדרה מעולה, שבגיים 4 היתה בדרך להיות קלאסיקה של כל הדורות, אבל השקיעה של פילדלפיה קצת הרסה.

  3. תודה יוני! גיליתי את הבייסבול ממש לאחרונה בעזרת הסרטונים המעולים של jomboy media ביוטיוב, ולקח לי קצת זמן אבל אני מתחיל להתאהב במשחק. מבטיח לעקוב יותר בעונה הבאה 🙂

  4. בכדי לנצח הפיליז היו צריכים להיות בשיאם בכל משחק, מסתבר שזה בלתי אפשרי, והאסטרוז פשוט חזקים מידי.
    תודה רבה יוני על עוד עונה משובחת ומעשירה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט