שבת בבסיס: ארבע לפנות בוקר / יוני לב ארי

"ארבע לפנות בוקר, לא נרדמת, לבד קשה לי ללכת לישון". קשה לך יהודית? תתחברי ל-MLBTV, אם אין לך יוזר תגידי, אתן לך את שלי באהבה, ותפלי גם את בשבי הזה – October Baseball (ואם יהודית רביץ כבר אוהבת בייסבול, אני מתנצל מראש). חמישה משחקים ראשונים של הוורלד סירייס כבר מאחורינו, כשארבעת הראשונים התחלקו יפה בין יוסטון לפילדלפיה, ובין שני סגנונות שונים של משחק. החמישי, מסתמן, מטה את הכף לכיוון אליפות לאסטרוז. אך לפני שננתח את מה שקורה בסדרה החשובה בעונה, הנה מקבץ חדשות מהליגה:

לילה יורד על פילדלפיה (צילום: Curbed Philly)
  • כפפת הזהב העשירית ברציפות של נולאן ארנאדו

שחקן הבסיס השלישי של סיינט לואיס היה ה-היי לייט של בחירות כפפת הזהב – האינפילדר הרביעי בהיסטוריה של המשחק שמגיע להישג המרשים הזה. ארנאדו זכה בכפפת הזהב בכל עשר העונות הראשונות שלו בקריירה, ובכך הוא השווה שיא – ששייך לאיצ'ירו סוזוקי. הקבוצה ששלחה הכי הרבה שחקנים היא קליבלנד – עם ארבעה.

הרשימה המלאה

אמריקן ליג:

פיצ'ר: שיין ביבר, קליבלנד

תופס: חוסה טריוויניו, ניו יורק

בסיס ראשון: ולדימיר גררו ג'וניור, טורונטו

בסיס שני: אנדראס חימנס, קליבלנד

בסיס שלישי: רמון אוריאס, בולטימור

שורט סטופ: ג'רמי פנייה, יוסטון

לפט פילד: סטיבן קוואן, קליבלנד

סנטר פילד: מיילס סטרואו, קליבלנד

רייט פילד: קייל טאקר, יוסטון

ארנאדו והכפפה (צילום: nbclosangeles.com)

נשיונל ליג:

פיצ'ר: מקס פריד, אטלנטה

תופס: ג'יי.טי ריאלמוטו, פילדלפיה

בסיס ראשון: כריסטיאן ווקר, אריזונה

בסיס שני: ברנדן רוג'רס, קולורדו

בסיס שלישי: נולאן ארנאדו, סיינט לואיס

שורט סטופ: דנסבי סוואנסון, אטלנטה

לפט פילד: איאן האפ, שיקגו

סנטר פילד: טרנט גרישם, סן דייגו

רייט פילד: מוקי בטס, לוס אנג'לס

  • הכפפה נשארת בבית

אותו ארנאדו, שיכול לצאת מהחוזה שלו בפגרה הנוכחית החליט, על פי דיווחים, לממש את החוזה הקיים בסיינט לואיס, ולהרוויח 144 מיליון דולר בחמש העונות שנותרו לו עד 2027 (ממוצע של 28.8 לעונה). ארנאדו חתם ב-2019 על חוזה לתשע עונות עם קולורדו, תמורת 275 מיליון דולר, ונשלח לפני 2021 לקארדינלס. בעונה הקרובה ירוויח שחקן הבסיס השלישי 35 מיליון דולר.

בא לשכונה בחור חדש, 1. גריפול (צילום: flashsport.com)
  • מנג'רים חדשים (וישנים) ברחבי הליגה

לאחר הכישלון עם טוני לרוסה, הקבוצה מדרום שיקגו החליטה ללכת בדרך חדשה, ועל פי הדיווחים קרובה לסיכום עם פדרו גריפול (Pedro Grifol) בן ה-52. גריפול, ששיחק כתופס בעבר, משמש חלק מצוות האימון של קנזס סיטי מאז 2013 (זכה באליפות ב-2015), לאחרונה כמאמן ספסל.

אותה קנזס סיטי החליפה אף היא מנג'ר, ואף שקלה את מועמדותו של גריפול, אך על פי הדיווחים החליטה ללכת על מאט קוואטרארו (Matt Quatraro) בן ה-48, ששימש כמאמן הספסל של טמפה ביי רייז ועבד בעבר גם בקליבלנד אינדיאנס.

בא לשכונה בחור חדש 2. קוואטרארו (צילום: elemergente.com)

ארון בון, לעומת זאת, לא הולך לשום מקום. למרות האכזבה בניו יורק מסיום העונה הצורם של היאנקיז, הבעלים של הקבוצה, האל סטיינברנר, פרסם הודעה על פיה בון לא הולך לשום מקום, ויהיה המנג'ר גם בעונה הבאה. עתידו של הג'נרל מנג'ר בראיין קאשמן, עדיין לא ברור.

  • ג'אסטין טרנר זכה בפרס רוברטו קלמנטה

כוכב  הלוס אנג'לס דודג'רס, שמשחק בעיר בה גדל לאורך כל הקריירה ותורם רבות לקהילה, היה זה שזכה בתואר, כנראה המכובד ביותר בענף כולו – פרס רוברטו קלמנטה, על תרומה על המגרש ומחוצה לו – לקהילה. טרנר היה המועמד מטעם הדודג'רס בחמש מתוך שש העונות האחרונות.

רגיל לזכות בפרסים. טרנר (צילום: dodgers.mlblogs.com)

סיכום חמשת המשחקים הראשונים בוורלד סירייס

בגדול, ראינו שני משחקים בהם ההתקפה המפחידה של פילדלפיה היתה בלתי ניתנת לעצירה, לעומת שלושה אחרים, בהם ההגנה של הפיליס פלוס הפיצ'ינג האדיר של יוסטון (וג'רמי פנייה אחד) עשו את ההבדל.

גיים 1:

יוסטון 5 – פילדלפיה 6

וואו, איזה משחק. ארון נולה וג'אסטין ורלאנדר, ללא ספק שניים מהפיצ'רים הטובים יותר במייג'ורס היום (חתיכת אנדר סטייטמנט), לא ממש סיפקו את הסחורה. הום ראן של טאקר וסינגל של מרטין מלדונאדו קבעו 0:2 ליוסטון כבר בשני, ואז, אינינג אחד אחרי, שוב טאקר, הפעם עם שניים על הבסיסים – בום! 0:5 אסטרוז.

ואז הטלויזיה חשפה את הנתון שסיבך את ורלאנדר: לאורך כל ההיסטוריה של יוסטון בפלייאוף, כשהקבוצה ביתרון של חמש ריצות ומעלה – המאזן שלה עומד על 0:29. בפילי מתים על הזדמנויות כאלה. אינינג רביעי עליון: סינגל של ניק קאסטייאנוס הוריד ריצה אחת, דאבל של אלכ בום, ועוד שני רצים מגיעים הביתה וההפרש ירד ל-5:3. אינינג לאחר מכן – 2 ראן דאבל של ריאלמוטו השווה את התוצאה – ויש לנו משחק חדש.

האינינג העשירי החל – זמן ריאלמוטו. התופס הפנטסטי של הפיליס ירה כדור מעבר לקיר ברייט פילד – והקבוצה מעיר הפעמון עלתה ליתרון 5:6, מי היה מאמין… נגמר? לא כל כך מהר, למה לא עוד קצת דרמות? דייויד רוברטסון כמעט מילא את הבסיסים, אך האמפאייר קבע כי אלדמיס דיאז היה קרוב מדי לצלחת ולכן חטף את הכדור במרפק. בפיץ' הבא הוא נפסל והדרמה הסתיימה. 0:1 פיליס.

המהלך של המשחק: אינינג תשיעי, שני אאוטס, חוסה אלטובה על הבסיס השני, פנייה מנסה להפיל כדור ברייט פילד, אך קאסטייאנוס, שידוע בהרבה דברים, פחות בהגנה, מציל את המשחק לפילי.

גיים 2:

יוסטון 5 – פילדלפיה 2

המשחק השני היה כבר אופרה אחרת. פראמבר ואלדז, שהיה מצוין נגד ניו יורק בסדרה הקודמת שיתק את התקפת הפיליס, וזאק ווילר, לעומתו, לא ממש הגיע למשחק. כבר באינינג הראשון: אלטובה, פנייה, יורדן אלווארז (אלטובה ואלווארז לא פוגעים בינתיים באוקטובר) ויולי גוריאל (אולי יותר ההגנה של הפיליס במקרה הזה) קבעו 0:3 מהיר.

בזמן שוואלדז המשיך לשייט הגיע האינינג החמישי, והבמה ניתנה לאלכס ברגמן – 2 ראן הום ראן והנה שוב יש לנו 0:5. הפעם גמור? גם עכשיו הפיליס לא הולכים לישון בשקט. ג'ין סיגורה הביא את קסטייאנוס הביתה בשביעי העליון והוריד ל-5:1, ובשמיני התפתחה דרמה אותה תקראו ב-"המהלך של המשחק". באינינג התשיעי עוד קיבלנו ראלי קטן, אך הוא הספיק לריצה בודדת של הפיליס, שהורידו ל-5:2. יוסטון משווה ל-1:1, נוסעים מזרחה.

המהלך של המשחק: שמיני עליון, 1:5 ליוסטון. רץ על הבסיס הראשון, קייל שווארבר חובט ומעיף כדור שפספס את העמוד הצהוב ברייט פילד בכמה סנטימטרים. וואו כמה זה היה קרוב – פאול. שווארבר היה בטוח שמדובר בהום ראן, אך צפיה חוזרת במצלמות הבהירה עד כמה זה היה קרוב – אך פאול. נקטס פיץ' – שווארבר שוב עם כדור חזק – שוב פספס הום ראן בסנטימטרים, כשהכדור שלו נפל לכפפה של טאקר, שעומד צמוד לקיר. וואו.

גיים 3:

פילדלפיה 7 – יוסטון 0

קונצרט במעמד של צד אחד – הגירסה הראשונה. כבר באינינג הראשון העיף ברייס הארפר 2 ראן שוט על הראש של לאנס מקאלרס ג'וניור (שהיה חלש גם בסדרה הקודמת), אלכ בום (ההום ראן ה-1,000 בהיסטוריה של הוורלד סירייס) וברנדון מארש המשיכו בשני, לא זזנו וכבר 0:4 פילי.

בינתיים ריינג'ר סוארז שיתק את התקפת יוסטון, ונתן לכלים של הקבוצה שלו שקט לעבוד. חמישי תחתון, אחד על הבסיס – קייל שווארבר מטיס טיל קרקע ביטול יוסטון – 0:6 ענק לפילדלפיה. החובט הבא – ריס הוסקינס. שבע בום! וזו גם היתה תוצאת הסיום, הפיליס עולים ל-1:2 בסדרה.

המהלך של המשחק: סוארז שייט לאורך רוב המשחק, אך בחמישי הוא הסתבך בפעם הראשונה, כשאלטובה עלה לחבוט עם שניים על הבסיסים. הסקנד סייבמן רדף אחרי בול ונפסל עם פאפ אפ פשוט – In And Out Of Trouble.

גיים 4:

פילדלפיה 0 – יוסטון 5

קונצרט במעמד של צד אחד – הגירסה השניה. ולמעשה לא רק צד אחד, אלא שחקן אחד. סטן חאווייר הרשה בשישה אינינגים אפס היטס ושתי הולכות, כשהוא יורה תשעה סטרייק אאוטס. אחריו? בראיין אבראו (אינינג נקי, שלושה קייז), רפאל מונטרו (אינינג נקי, סטרייק אאוט אחד) וראיין פרסלי (הולכה אחת, קיי אחד) – נו היטר להלכתו!

באינינג החמישי ארון נולה, שהיה טוב עד כה הסתבך, והשאיר לחוסה אלווראדו בסיסים מלאים בלי פסילות. כל שלושת הרצים שנולה היה אחראי עליהם הגיעו הביתה, הרבה בזכות דאבל של אלכס ברגמן, ויוסטון עלו ל-0:3. זהו? לא כל כך מהר. טאקר וגוריאל המשיכו את ההצגה, ושלחו את הקבוצות לנוח בין החלק העליון לתחתון ב-0:5 יוסטון – תוצאת הסיום של המשחק.

נו היטר – אחלה

נו היטר בפלייאוף – שווה

נו היטר בוורלד סירייס – מעולה!

נו היטר בוורלד סירייס מול קבוצת התקפה כמו הפיליס – וואו!

נו היטר בוורלד סירייס מול קבוצת התקפה כמו הפיליס בחוץ – אין מילים.

המהלך של המשחק: אינינג שלישי תחתון, 0:0. מארש המהיר על הבסיס הראשון. שווארבר יורה כדור שמפספס את הבסיס הראשון במילימטרים – פאול. אם זה Fair, עזבו את ה-נו היטר, הפיליס עולים ל-0:1 וכל המשחק הזה היה נראה אחרת.

גיים 5:

פילדלפיה 2 – יוסטון 3

תוצאת המשחק ותוצאת הסדרה זהות, ואין ספק שהמשחק הזה הוא זה שאמור להטות את הכף לכיוון ברור – האליפות תחזור ליוסטון בעוד יומיים / שלושה. מצד שני, גם ב-2019 חשבנו כך, עד שוושינגטון הקטנה חזרה ליוסטון וניצחה שם פעמיים. מצד שלישי, לפיליס אין את מקס שרזר וסטיבן שטרסבורג שהיו לנשיונלס אז.

המשחק עצמו היה מלא הזדמדנויות לפיליס, עם מעט מאוד ניצול מצבים. אלטובה החל אותו עם טריפל מהדהד, שגרם, משום מה כבר באינינג הראשון, לרוב תומפסון להכניס את האינפילד שלו פנימה, מה שהקל על פנייה להביא את אלטובה הביתה – 0:1.

הפיליס לא חיכו הרבה, כששווארבר ירה טיל בחלק התחתון של האינינג הראשון, 1:1, ונראה היה ששוב ג'אסטין ורלאנדר לא מגיע למשחק וורלד סירייס. אך מפה הוא שייט לחמישה אינינגים בלי עוד ריצות, כשבמקביל, באינינג הרביעי, מי אם לא פנייה, מיסטר אוקטובר החדש, קבע 1:2 עם הום ראן אדיר.

מקורמיק מעופף (צילום: fichasdesenhos.com)

ואז הגיעו הרגעים שהפרידו בין הפיליס ליוסטון – קבוצת הגנה מול קבוצה ללא הגנה. שמיני עליון, שניים על הבסיסים, אלווארז עולה, ומגלגל כדור שהוסקינס אמור לתפוס בקלות. אך הוא בורח לו, מה שמאפשר לאלטובה להגיע הביתה – 1:3 יוסטון. סיגורה הגיב מהר והוריד בחזרה ל-3:2 בחלק התחתון, אך לא מעבר, ויוסטון חוזרת הביתה עם 2:3, מרחק נגיעה מאליפות.

המהלך של המשחק: אז אמרנו שה-"אין הגנה" של הפיליס הפסידה ל-"יש הגנה" של יוסטון. הנה מדוע: אינינג תשיעי, 3:2, אאוט אחד, וריאלמוטו, שכבר הראה כמה הוא אוהב את הרגעים האלה, ירה כדור אדיר לאאוטפילד. צ'אז מקורמיק, יליד ווסט צ'סטר, פרבר של פילדלפיה, עם תפיסה שלא רואים כל יום. וואו.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. נו היטר ב WS זה ארוע חריג
    זאת הייתה הפעם השניה בלבד שזה קורה והפעם הראשונה שזה קומביין נו היטר
    הניצחון לפנות בוקר היה הראשון בקריירה הארוכה של וארלנדר (מאזן 6-1 ב WS לעומת מאזן 1-8 במשחקי החטיבה)

  2. התצוגה של חאווייר היתה פשוט מחשמלת, לא השאיר לפיליז שום סיכוי.
    פניה עם ממוצע חבטות אדיר של 0.381, מוביל את הקבוצה יחד עם אלטובה בריצות (4), ויש לו הכי הרבה חבטות (8). בטוח שהוא רוקי??

    1. איך אמרו יוני וארז, כל עונה הם נותנים לכוכב אחר ללכת לכסף הגדול (כאן הכוונה לקוריאה) ומישהו אחר תופס את מקומו בלי בעיה

  3. תודה יוני, אכן סדרה מעולה, ולגמרי הוכחה שמי שחושב לוותר על הגנה שישכח מזה, ורק נזכיר שהסיבה שהפיליס בכלל נצחו את משחק 1 היה בגלל אותה תפיסה של קאסטייאנוס שתן לו להריץ את זה שוב ו9 מ10 פעמים הכדור בדשא והאסטרוז רצים לחגוג עם האוהדים. בכלל הרבה ממה שקורה פה נובע מכך שהפיליס לא הגיעו כשהכוכבים שלהם בפורמה אלא גם שתי החוליות החלשות שלהם, הבולפן וההגנה מתפקדים כמו אלופה. מנגד האסטרוז דווקא עולים בחוסר מסויים, כשהכוכבים שלהם נותנים משחק טוב ונודמים, ורק ברגמן ופניה שומרים על הגחלת ממשחק למשחק. וורלנדר מה לעשות, לא סדרת חייו, כשגם הנצחון שהשיג לראשונה בחייו בוורלד סירייס לא ממש היה מרשים, לא שהוא היה רושם הפסד אבל זה לא היה רחוק מno decision. מי שכמובן ממשיך להדהים הוא חאוויר, שבפעם השניה העונה יורד מהמאונד על האפס, ומשאיר לבולפן שלו עבודה יחסית קלה לסגור עניין, לא שאני טוען שלהשיג נו היטר קבוצתי זה עבודה קלה, אבל לנצח משחק אחרי שהסטארטר שלך ירה נו היטר 6 אינינגס, ואתה ב5-0 זה אומר שחובטי היריבה ראו יותר את הדאג אאוט מאשר את הbatter's box, ושהthird time through the lineup תגיע באינינג השביעי וכל זה הרבה הרבה דברים שרליברס מאוד אוהבים, וודאי ו-וודאי במצב בו הקבוצה ביתרון 5-0.
    מצד שלישי (רביעי? חמישי? איבדתי את הספירה), יוסטון לגמרי הם הקבוצה היותר טובה פה. כולל השאט-אאוט בגיים 3, כי בייסבול, העובדה שהם עולים מול קבוצה שכל בורג אצלה בפורמה וחלקם לא רק אלא חמים לוהטים אש ויוסטון כאמור בהילוך שלישי עם פה ושם בראשון שלא לאמר ניוטרל (עמדת הDH כשיורדאן אלווארז בלפט) שלא לאמר בכלל ברברס (שלום אלדמיז דיאז), ועדיין הם 3-2 בסדרה? זה מלמד איזה כוח יש להם בכל עמדה. וזה מלמד על העבודה המדהימה של ג׳ף לוהנו וממשיכו ג׳יימס קליק הGM של יוסטון שעונה אחרי עונה מעמידים קבוצה שמדהימה מועדונים מהשורה הראשונה של הליגה (לא שיוסטון מועדון קטן ועני, אבל מספיק להשוות לחברים מדאלאס שלא לדבר על החברים משיקגו להבין איזה שמיים וארץ).
    אבל. בייסבול. לך תדע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט