הפועל תל-אביב מנצחת בקריית אתא ונשארת מושלמת בליגה – סיקור מהשטח / עמיחי קטן

אתר מנהלת הליגה. צילום – לילך וייס-רוזנברג

אפשר להתחיל את הסיפור של המשחק הזה מבחינתי כבר ביום רביעי, אז התייצבתי במשרדי מנהלת הליגה ואספתי את תג התקשורת שלי לעונה הקרובה (תודה למנהלת הליגה ולכל מי שסייע), ומשם אפשר לקפוץ למוצ"ש. בערך שעה וחצי אחרי צאת השבת, אז נפתח המשחק בו מוליכת הטבלה התארחה אצל העולה החדשה.

ותודה למנהלת…

נכנסתי בהתחלה ליציע מנומנם במקצת של אוהדי הקבוצה הביתית, אך ברגע שהתקרבתי לכיוון הקהל של הפועל האבטחה כבר התערבה ומיד הפנו אותי למטה, כך שהתמקמתי בסמוך לספסל של הקבוצה הביתית. זו גם הזדמנות להזכיר שהפועל בחרו במחווה יפה ועלו למשחק בתלבושת בצבע ורוד במסגרת חודש המודעות לסרטן השד.

בימים שלפני המשחק, דובר על כך שכוכב הפועל, ג'ייקובן בראון, סבל מפציעה קלה והיה בספק קל למשחק, אך הוא עלה למשחק כרגיל בחמישייה, יחד עם קסבייר מנפורד, פי ג'יי טוקוטו, תומר גינת וכריס הורטון. המארחים עלו עם החמישייה הרגילה שלהם – דינאדרה גארט, שאבון לואיס, כארם משעור, אמין סטיבנס וג'בונטה רדיק – בזמן שהרכש החדש מייקל בריסקר המתין על הספסל להופעת הבכורה שלו בקבוצה.

עירוני קריית אתא (1- 3) – הפועל תל-אביב (3- 0) 84- 96:

צילום – עמיחי קטן

לואיס חטף את הכדור הראשון וסידר לסטיבנס ליי-אפ במתפרצת, אך בראון קלע מחוץ לקשת את הנקודות הראשונות של הפועל. משעור וסטיבנס החזירו לקריית אתא את היתרון מול קליעת עונשין אחת של הורטון, אך הורטון קלע 4 רצופות וקבע 8- 6 להפועל. משעור ענה בשלשה, אליה בראון הגיב באחת משלו וגינת הוסיף 2 וקבע 13- 9 תוך פחות מ-3 דקות.

בראון איבד עדשה ונשלח לספסל כשבר טימור נכנס במקומו, וגארט קלע את 5 הבאות של הביתיים מול 2 של גינת בין לבין. ההגנות קצת התהדקו בדקות הבאות, אבל גינת והורטון הוסיפו 2 כל אחד והגדילו קצת את היתרון. סטיבנס קלע 2, אבל בראון חזר ומצא את מנפורד לשלשה לפני שהוא הוסיף 2 משלו במעבר, מה שהוביל את הפועל ליתרון שיא של 24- 16 ושלח את שרון אברהמי לפסק זמן בו הוא זעם על ההגנה של הקבוצה שלו.

צילום – עמיחי קטן

תומר גינת היה הבא לקלוע עם 2/2 מהקו שקבעו יתרון 10, אבל הכניסה הראשונה של בריסקר קצת העירה את הקהל הביתי, ואחר כך סטיבנס ועידו דוידי קלעו 2 כל אחד וצמצמו קצת את הפער. ג'ייקובן בראון סגר את הרבע עם עוד 2 אסיסטים, בזמן שסטיבנס ודוידי קיבלו שריקה לעבירת תוקף כל אחד ב-2 המהלכים ההתקפיים האחרונים של קריית אתא. בסיום הרבע 30- 20 להפועל ת"א.

הנתונים המעניינים ברבע הראשון נוגעים לשליטה של האורחים בצבע עם יתרון 21- 12 בנקודות בצבע ו-12- 6 בריבאונד (5 בהתקפה של הפועל מול 4 בהגנה של קריית אתא). בראון (3 אסיסטים) וגינת קלעו 8 כל אחד והורטון הוסיף 7 ברבע, ואילו סטיבנס קלע 8 אצל קריית אתא וגארט ומשעור קלעו 5 כל אחד ב-10 הדקות הראשונות.

זלמנסון, בראון מחוץ לקשת ומנפורד פתחו את הרבע בריצת 7- 0 מהירה של הוורודים, ופתאום ההפרש קפץ ל-17 ושוב פסק זמן בהול של אברהמי. סטיבנס עצר את הריצה עם 2, אליהן הגיב גיל בני עם מהלך של סל ועבירה, ואז נכנס לעניינים דיאנדרה גארט. שלשה שלו צמצמה ל-15, ואחרי 2 של מנפורד הוא קלע מחצי מרחק ושמר על ההפרש באותו מקום. טימור הגיב עם סל ועבירה והורטון הוסיף עוד 2, והגענו ליתרון שיא של 20 של האורחים.

הילדים שזרקו כדורים ליציעים באחד מפסקי הזמן. צילום – עמיחי קטן

גארט מצא את סטיבנס ל-2 שצמצמו לפני שהורטון שם 2 נוספות, ודוידי הוסיף שלשה עבור הקבוצה הביתית. עבירת תוקף של גארט גררה עצבים על הספסל הביתי ועבירה טכנית, אותה מנפורד ניצל לקליעת עונשין, אבל 4 הנקודות הראשונות של לואיס במשחק צמצמו פתאום ל-14 עם ריצת 7- 1, והפעם היה זה תורו של דני פרנקו לקחת פסק זמן.

2 עבירות מהירות שהודבקו לדוידי שמו אותו על 4 כאלה כבר ברבע השני, וטימור עם 1/2 מהקו חבר ל-2 של הורטון שהגדילו שוב את ההפרש. עם זאת, מדובר היה רק בעצירה זמנית של המומנטום הביתי כשלואיס הוסיף עוד 2, משעור הטביע ריבאונד התקפה וסטיבנס שם עוד 2 שהורידו ל-11. 2 החטאות עונשין של הורטון אפשרו למומנטום להימשך וגארט תפר שלשה, ובריסקר קיבל הזדמנות אחרונה מהחצי שלא הייתה רחוקה בכלל, אבל עדיין המומנטום של הקבוצה הביתית הוביל לריצת 16- 4 ו-53- 45 בלבד במחצית.

כמה מהיתרונות של הפועל מהרבע הראשון קצת קטנו – 40- 28 נקודות בצבע ו-19- 17 בריבאונד, אבל הם עמדו על 70.8% ל-2 נקודות (17/24), כולל 6/6 של הורטון, שסיים את המחצית עם 13 והוביל את הקלעים של המוליכה. בראון קלע 11 עם 4 אסיסטים במחצית ומנפורד הצטרף לגינת בין אלו שקלעו 8, בעוד שאצל הקבוצה הביתית סטיבנס היה עם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים בהפסקה, גארט קלע 13 עם 5 אסיסטים, משעור קלע 7, לואיס קלע 6 ודוידי קלע 5.

תוצאת המחצית. צילום – עמיחי קטן

הורטון פתח את המחצית השנייה עם 2 מהקו, סטיבנס הגיב ב-2, אך גם גינת קלע מהצבע. הבא בתור לקלוע היה רדיק שעלה לראשונה על הלוח, אך הורטון קלע 2 והוסיף 1/2 מהקו אחרי זה. שלשה נוספת של גארט צמצמה ל-8 שוב, אבל הורטון הוסיף עוד 2. 1/2 של סטיבנס מהקו וסל של משעור צמצמו ל-7 בלבד, הכי מעט מאז הרבע הראשון, אבל שלשה של גינת העבירה את המומנטום צד והתחילה ריצת 6- 0, יחד עם סל ועבירה של מנפורד.

סטיבנס הגיב עם סל ועבירה, אבל החטיא את העונשין, ובצד השני בראון קלע 4 עם אסיסט לזלמנסון ופתאום זה שוב 17 הפרש לטובת האורחים ופסק זמן של קריית אתא. מנפורד הוסיף עוד 2 והגדיל את הפער עוד קצת, ואז נרשם רצף של מהלכים מ-2 הצדדים ללא סל, עד שהגיעו דוידי וצמצם קצת עם סל ועבירה. עבירה בלתי ספורטיבית על בראון קבעה את תוצאת הרבע 78- 60, כשיותם חנוכי הצעיר חטף כדור עם שנייה וחצי לסיום הרבע ולא הספיק לזרוק, מה שגרר נזיפה עצבנית שהוא קיבל מהמאמן שלו שרון אברהמי.

צילום – עמיחי קטן

הורטון הוסיף ברבע השלישי עוד 7 נקודות ב-2/3 מהשדה ו-3/4 מהקו והגיע ל-20, בראון הגיע ל-17 ו-7 אסיסטים ומנפורד וגינת הגיעו ל-13 כל אחד אצל הפועל, ואילו אצל קריית אתא סטיבנס הגיע ל-19 וגארט הגיע ל-16 בשלב הזה. בהיבט הקבוצתי, פער יוצא דופן של 62- 37 בנקודות בצבע שיקף היטב את הפערים, כשהאחוזים של הפועל ל-2 נקודות נשארו גבוהים – 66.7% לעומת 51.3% של קריית אתא, וגם זריקות העונשין שיקפו את הפער – 15/21 לעומת 2/5 (במחצית זה היה 12- 1 בזריקות עונשין).

2 אסיסטים מהירים של דוידי בהתקפות מעבר, אחד למשעור ואחד לרדיק, צמצמו ל-14 ונתנו קצת תקווה לקהל הביתי, אבל ג'ייקובן בראון מיד הגיב בשלשה. דקה חלפה עד לסל הבא, שהיה של רדיק, וזלמנסון ומשעור שמרו על סטטוס-קוו של 15 הפרש. סטיבנס הוסיף עוד 2 מהקו ומשחק ההתקפה של הפועל החל להתבלגן, אבל גם בצד השני היה בלאגן וקריית אתא לא הצליחו לנצל את זה עד שטימור קבע 85- 70, קצת פחות מ-6 דקות לסיום.

דוידי עם שלשה וסטיבנס עם 1/2 מהקו צמצמו עוד קצת, הפעם ל-11 בלבד, אבל שוב הגיע ג'ייקובן עם שלשה שקטעה את המומנטום הביתי. טוקוטו וזלמנסון הוסיפו ליי-אפים קלילים וקבעו 92- 74, ובקריית אתא החלו להחליף את השחקנים הבכירים כששלו לוגשי ועמית ראובן נכנסו לראשונה היום. 2 נקודות של מנפורד אחרי 1/2 של גארט קבעו שוב 19 הפרש, אבל סל של גארט ושלשה של ראובן צמצמו ל-14. סטיבנס הוסיף נקודה מהקו, טימור קלע 2 בצד השני ולוגשי קבע את התוצאה הסופית מחוץ לקשת, ובסיום זה 96- 84 להפועל.

בדיקה של השופטים האם הייתה עבירה בלתי ספורטיבית, ובמקרה הזה הוחלט שלא. צילום – עמיחי קטן

ג'ייקובן בראון הוביל את הפועל עם 23 נקודות ב-7/9 מהשדה, 5/7 לשלוש ו-4/4 מהקו, יחד עם 9 אסיסטים ו-2 חטיפות על 2 איבודים, והגיע למדד 32, הורטון קלע 20 ב-8/9 מהשדה וסחט 6 עבירות, מנפורד קלע 15 עם 6 ריבאונדים ו-3 חטיפות, טימור וזלמנסון קלעו 8 כל אחד, טוקוטו קלע 4 ב-2/7 מהשדה ביום פחות מוצלח מבחינתו, גיל בני קלע 3 נקודות עם 3 חטיפות ואדם אריאל קלע 2, כשהצעירים אייל הראל, נבות ינאי ואילי דולינסקי נכנסו לדקה האחרונה של המשחק ולא קלעו.

אצל קריית אתא, סטיבנס קלע 23 ב-9/14 מהשדה ו-5/9 מהקו, יחד עם 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים ומדד 27, גארט קלע 19 עם 7 אסיסטים ו-6 איבודים, משעור קלע 13 עם 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, דוידי קלע 11 עם 3 ריבאונדים ואסיסטים ו-2 חטיפות, לואיס ורדיק קלעו 6 כל אחד, כאשר הראשון חילק 5 אסיסטים והשני ליקט 5 ריבאונדים, לוגשי וראובן קלעו שלשה כל אחד, בריסקר וחנוכי לא קלעו ב-12 דקות כל אחד ועמירם קיבל 27 שניות בסיום הרבע הראשון.

לחיצות ידיים בסיום המשחק. צילום – עמיחי קטן

במישור הקבוצתי, הפער הגדול היה 72- 48 בנקודות בצבע, יחד עם 15/21 של הפועל מהקו לעומת 7/14 של קריית אתא בסופו של דבר, כששתי הקבוצות שיחקו קצת מפוזר ואיבדו 19 כדורים כל אחת, מה שהיה חלק מהקצב והסקור הגבוה.

אחרי המשחק, היו ראיונות על הפרקט, והצלחתי להתמקם בעמדה טובה בראיון של דני פרנקו. המאמן של הפועל לא היה מרוצה במיוחד מההגנה של הקבוצה שלו, אשר אפשרה לקריית אתא לקלוע 84 נקודות, אבל הוא היה מרוצה מהתוצאה והיכולת של הקבוצה שלו להתאושש מההפסדים למכבי בראשון ובאירופה ברביעי, ובסך הכל הוא היה מרוצה מהיכולת של הפועל להתמודד עם העייפות אחרי שהם חזרו לארץ רק בחמישי בצהריים.

סלפי של אחרי המשחק… צילום – עמיחי קטן

בסך הכל, קיבלנו משחק בקצב טוב כששתי הקבוצות יכולות להיות מרוצות מהתפוקה ההתקפית שלהן, בעיקר בצבע, ולהתמודד עם סימני שאלה הגנתיים ובקליעה מרחוק. הפועל נראים כמו קבוצה שתרוץ בצמרת לאורך כל העונה, ואילו קריית אתא כבר שיחקו נגד 2 התל-אביביות והרצליה, כך שהם יקוו שהלו"ז הנוח יותר בהמשך יאפשר להם לשפר את המאזן. שימו לב לאמין סטיבנס של קריית אתא – אחד מהזרים המסקרנים ביותר בליגה העונה לדעתי.

היום מצפה לנו קרב מסקרן במיוחד בין מכבי תל-אביב ובין האלופה הפועל חולון, ונסיים עם טבלת הליגה:

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. מעולה עמיחי. אחלה סלפי.
    אני היום בהרצליה-חיפה ממרומי מושבי על הפרקט (שורה שנייה מאחורי הסל עם שאר אוהדי הרצליה). נראה אם תוכלו לזהות אותי בשידור…
    מחווה יפה של הפועל שנענתה בכדורסל יפה יותר. קבוצה סופר מוכשרת, אבל לדעתי דני פרנקו ידפוק אותה איכשהו בהמשך. נראה אם הם ישרדו את העומס ביורוקאפ.

    1. תודה יהלי. אם תרצה, אתה מוזמן לדווח בכל הזדמנות שאתה במשחק.
      לגבי הפועל – בנו קבוצה חזקה ומסקרן אותי לראות אותם, כשסימן הדאגה העיקרי הוא הכשירות של ג'ייקובן לאורך זמן.

  2. וואללה עמיחי הפכת לחתיך אמיתי מאז פגשתי אותך במפגש האחרון. אנימ מקווה מאד להגיע בסביבות פסח ואולי נארגן מפגש נוסף.
    נסעת עד קרית אתאצ למשחק? וואללה. חתיכת השקעה (גם נכספית)ץ וסחטן על התג.

  3. תודה עמיחי.בלי ספק הבונוס של הסיקור זה לגלות מי הפרצוף מאחורי השם. בתור אוהד הפועל זו הקבוצה הכי מסקרנת שנבנתה בלי ספק במועדון בגלגול הנוכחי שלו.
    את בראון צריך לשמור בצמר גפן כי בסוף הוא השחקן של הקבוצה הזו . אני חושב שהאקסטרה הגדול של הפועל השנה זה הסגל הישראלי שלה שהוא יחד עם מכבי הכי טוב בליגה.

  4. תודה על הסיקור. האמת שעם הסגל של הפועל השנה זה משחק על גבול הלא ספורטיבי – לא נגמר 30+ רק כי הפועל עוד לא עברו לרשום 5 זרים ובגלל העומס – אבל ק.אתא נלחמו בסך הכל לא רע.

    הבעיה הגדולה של הפועל כרגע זה העומס שפרנקו לא מצליח להוריד מבראון. שיחק היום 32 דקות וברביעי הם משחקים שוב…

  5. צודק מאוד סכין. אישית לא הבנתי למה לא רשמו את מקריי ונתנו לבראון לנוח במשחק הזה. מאמין שהפועל הייתה שורדת אותו גם ככה.

  6. תודה עמיחי, פשוט כיף לקרוא.
    התמונות מוסיפות מאוד – אולי כדאי לשקול מצלמה איכותית יותר?
    המשחק היה בנהריה?
    באופן אישי אני מדלג את תיאור המשחק. מעניין אותי יותר המאחורי הקלעים, האנקדוטות, תמונות, וידאו וכו'.

    1. תודה זיו, המשחק היה בקריית אתא.
      לגבי התמונות – שאל אותי את זה גם אוהד שישב סמוך אלי. אני אשקול את זה.
      לגבי תיאור המשחק – אני כן חושב שזה מוסיף הרבה, בעיקר במשחקים בהם יש לי מקום להניח שחלק מהקוראים לא צפו במשחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט