סיכום ביניים בליגת ווינר וסיקור מהשטח של הפועל ירושלים נגד קריית אתא / עמיחי קטן

אתר מנהלת הליגה. צילום – לירון מולדובן

בערך חודשיים מפתיחת עונת 2023 של ליגת העל בכדורסל, ליגת ווינר, בזמן שלכל אחת מהקבוצות יש לפחות ניצחון אחד ולפחות הפסד אחד, זה זמן לסיכום ביניים של מה שקרה העונה עד כה, יחד עם סיקור מהשטח של המשחק שבו הייתי במוצ"ש בין הפועל ירושלים ובין העולה החדשה, עירוני קריית אתא.

הפועל ירושלים – עירוני קריית אתא 77- 70:

שבת יצאה בשעה 17:15, מסי וארגנטינה פגשו את אוסטרליה בשמינית גמר המונדיאל ב-21:00, וכתוצאה מכך המשחק שתוכנן לשעה 21:00 הוקדם בשעתיים, מה שאפשר לי להגיע אליו ולהספיק לחזור הביתה ולצפות בחלק מהמשחק של ארגנטינה (הגעתי בדיוק בשער של חוליאן אלברז…). קודם כל, תודה לרועי כהן, הדובר של הפועל ירושלים, על הכרטיס שהוענק לי בהתראה קצרה מאוד (הבקשה הוגשה רק בשישי בצהריים…).

עם הצורך להתארגן למשחק אחרי שבת וקצת פקקים שכבר החלו בדרך, הגעתי לארנה כמה דקות לפני שריקת הפתיחה של המשחק, הספקתי עוד לומר שלום למכר ביציע כשהלכתי למקום שלי באזור של התקשורת, ומיד אחר כך כבר הגיעה שירת ההמנון, אז רק אחריה התמקמתי שם והתארגנתי בדקות הבודדות שנותרו לפני המשחק.

ככה זה היה כשהגעתי. צילום – עמיחי קטן.

אני עוד הייתי צריך קצת זמן להתארגן, אבל סים-סנדר וונה, הפורוורד האסטוני של הפועל ירושלים, לא היה צריך את זה, ותוך 4 וחצי דקות הוא כבר עמד על 3 שלשות והפועל מצאו את עצמם ביתרון 14- 6. מי שלא היה מוכן עדיין זה לוח התוצאות, שם 3 השלשות נרשמו בטעות לזכותו של איתי שגב, שחקן שלא קלע שלשה כלל בקריירת הליגה שלו.

עוד טעות בלוח היא שרשמו שם את נועם דוברת שנפצע וגמר את העונה ברביעי האחרון ואת ספידי סמית החולה שלא נרשם, ולא את ברנדון בראון, הרכז החדש בהופעת בכורה. בשלב מאוחר יותר של המשחק בדקתי את זה שוב והעניין טופל, כנראה תוך דקות אחדות. דווקא אצל קריית אתא הלוח היה מעודכן, כולל הפציעה של מייקל בריסקר שייעדר כחודש ולא נרשם בסגל.

הפועל היו קצת מפוזרים ברבע הראשון ואיבדו בו 6 כדורים, מתוך 13 בכלל במשחק, אבל השלשות (4/7 ברבע), בעיקר של סים-סנדר וונה כאמור, ו-6 נקודות של ליוואי רנדולף, הובילו אותם ליתרון לכל אורך הרבע, בזמן שבצד השני היו אלה ג'בוטנה רדיק ודיאנדרה גארט שקלעו 6 ו-5 בהתאמה ושמרו את האורחים בתמונה. שלשה של שלו לוגשי צמצמה ל-6, אבל רנדולף קבע 24- 16 להפועל בסיום הרבע הראשון.

קלעים ברבע הראשון – בירושלים וונה עם 9, רנדולף עם 6, קורנליוס עם 3, שגב, בלייזר והנקינס עם 2 כל אחד. אצל קריית אתא רדיק קלע 6, גארט קלע 5, לוגשי קלע 3 ומשעור הוסיף 2 נקודות. כלומר, שאבון לואיס ואמין סטיבנס, שני הקלעים המובילים של הקבוצה, היו ללא נקודות ברבע הראשון (סטיבנס נשאר כך גם ברבע השני).

שתי ההגנות פתחו טוב את הרבע השני, ורק אחרי 2 דקות הגיעו הנקודות הראשונות של הרבע השני, שלשה של בלייזר וסל של קרינגטון שקבעו 29- 16. גארט ולואיס צמצמו עם 4 מהירות, אבל הקבוצה הביתית הגיבה עם ריצת 9- 0 ב-3 דקות בהן קריית אתא לא קלעו, ושרון אברהמי נאלץ לקחת פסק זמן בפיגור 38- 20. רדיק ולואיס הגיבו ב-2 סלים ומיד אלכסנדר דז'יקיץ' לקח פסק זמן, אבל שלשה של קרינגטון ו-1/2 מהקו של רנדלוף קבעו שוב יתרון 18 לירושלים, 2 וחצי דקות למחצית, כשבשלב הזה, הפועל עם 7/12 לשלוש.

הקהל הביתי די רגוע בינתיים. צילום – עמיחי קטן.

שאבון לואיס הגיב בשלשה ומשעור הוסיף 2, ואחרי 1/2 של קורנליוס מהקו הגיעו 2 שלשות של גארט, כשבין לבין הנקינס הוסיף עוד 2 נקודות. התוצאה ירדה מ-42- 24 ל-45- 35 במחצית עם ריצת 11- 3 של האורחים ב-2 וחצי הדקות האחרונות, ועם סיכוי למומנטום שיפתח משחק צמוד. במחצית שתי הקבוצות היו עם 50% לשלוש – ירושלים עם 7/14 וקריית אתא עם 5/10 – אבל ל-2 נקודות הקבוצה הביתית הייתה עם 8/13 לעומת 9/24 של האורחים.

מבחינת קלעים, רנדולף הוביל את ירושלים עם 12, וונה נשאר עם ה-9 מהרבע הראשון כל המשחק, בלייזר קלע 7, אור קורנליוס קלע 6, קרינגטון קלע 5, הנקינס קלע 4 ושגב קלע 2. אצל האורחים, גארט הוביל אותם עם 13 נקודות ו-4 אסיסטים, רדיק קלע 8 עם 4 ריבאונדים, לואיס קלע 7, משעור קלע 4 ולוגשי יישאר עם השלשה הבודדת שלו לכל אורך המשחק.

גארט בחימום במחצית. צילום – עמיחי קטן.

הרבע השלישי לא סיפק הרבה כדורסל התקפי, בעיקר לא מצד הפועל ירושלים שרשמו רבע קליעה מזעזע של 2/14 מהשדה, 0/8 לשלוש ו-4/9 מקו העונשין. שאבון לואיס פתח את הרבע עם 2 שלשות שסגרו כמעט את כל הפער, והאורחים הצליחו לרגע להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון 51- 50, אבל טעויות שלהם משני צידי המגרש ועבירה טכנית של הספסל אפשרו לירושלים לקלוע 3 נקודות מהקו בסוף הרבע ולסיים אותו ביתרון 53- 51.

לואיס קבע שוב שוויון בתחילת הרבע האחרון, ואחרי שלשה של ברנדון בראון, 3 הנקודות הראשונות שלו במדים של הפועל, הגיבו רדיק ולואיס בקליעות עונשין שקבעו שוויון 56. קרינגטון ורדיק שמרו על השוויון עם 2 מכל צד, אך בשלב הזה ההגנה הירושלמית התהדקה וב-4 וחצי הדקות הבאות הם רצו 14- 3 ועלו פתאום ליתרון דו-ספרתי. גארט ורדיק צמצמו ל-6 את הפער, אבל הנקינס היה זה שדאג לסגור עניין עם כמה סלים, כולל פוסטר מרשים על לואיס. בסיום – 77- 70 להפועל ירושלים שרושמים ניצחון שמיני ברציפות בכל המסגרות.

איתי שגב מחלק כיפים בסוף המשחק. צילום – עמיחי קטן.

רנדולף הוביל את המנצחים עם 16 נקודות, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות, הנקינס קלע 12 עם 10 ריבאונדים ו-5 חסימות, בלייזר קלע 11 עם 3 חטיפות, קורנליוס וקרינגטון קלעו 10 כל אחד, סים-סנדר וונה קלע 9, בראון קלע 5 ברבע האחרון ושגב קלע 4.

אצל המפסידים, גארט ולואיס קלעו 19 כל אחד, כשגארט גם חילק 9 אסיסטים, רדיק קלע 15 עם 11 ריבאונדים (8 בהתקפה), משעור קלע 10 עם 9 ריבאונדים, סטיבנס קלע 4 ולוגשי קלע 3.

בנתונים קבוצתיים – קריית אתא היו עם 9/19 לשלוש לעומת 9/26 של ירושלים, אבל הקבוצה הביתית הייתה עדיפה ל-2 נקודות עם 16/31 לעומת 18/42 ומקו העונשין עם 18/30 לעומת 7/12. האורחים הובילו 40- 34 בריבאונד, אבל גם איבדו 19 כדורים לעומת 13 של המארחים, ותודה לשלו לוגשי על 3 הנקודות היחידות מהספסל של קריית אתא.

אחרי המשחק, הגיע המאמן המנצח, אלכסנדר דז'יקיץ', למסיבת העיתונאים. הוא פתח ואמר שהוא מרוצה מהמשחק ומההתמודדות עם מחזור ברכז, כשגם דוברת וגם סמית לא שיחקו, ועל כך שהם הצליחו להעלות הילוך ברבע האחרון ולהשיג את הבריחה האחרונה שהספיקה לניצחון.

כמה שחקנים שהוא התייחס אליהם בשאלות:

ליוואי רנדולף – "יש בינינו ויכוחים האם לתת לו להיות רכז. הפעם נאלצתי לתת לו את זה, והוא עשה עבודה טובה".

עוז בלייזר – "הופתעתי מהיכולת שלו. אני רואה בו שחקן שחותך הרבה לסל, הולך לריבאונד, ובכללי פעיל מאוד במשחק".

אמין סטיבנס – "הוא שחקן טוב שקולע הרבה, וההתמקדות שלנו בו פתחה לקריית אתא דברים אחרים בהתקפה".

זאק הנקינס – "קשה למצוא חסרונות בהתנהלות שלו. הוא תמיד משקיע ונותן מעצמו ומשחק חזק, אבל לא מלוכלך". (בתגובה לשואל שטען שהנקינס מקבל כבוד מהשופטים, אבל לא מספיק ולפעמים לא שורקים לזכותו כשצריך) "לא הייתי אומר את זה מעצמי, אבל אני מסכים. מסיבה מסוימת הוא לא מקבל מספיק כבוד מהשופטים לפעמים".

השאלה האחרונה במסיבת העיתונאים הייתה שלי. שאלתי אותו על הרבע השלישי, בו הפועל ירושלים קלעו ב-2/14 מהשדה, 0/8 לשלוש ו-4/9 מהקו כאמור. התחלתי לומר משהו על בחירת זריקות לא טובה שלהם, ואז הוא קטע אותי ואמר שהיו להם זריקות טובות שלא נכנסו. בתגובה, סייגתי את עצמי ואמרתי שהיו גם זריקות טובות וגם זריקות פחות טובות, אז הוא ענה בלקוניות ש"הם שיחקו טוב יותר ואנחנו החטאנו זריקות".

קריית אתא החליטו לוותר על מסיבת העיתונאים כדי להספיק לנסיעה הארוכה הביתה (או כדי לראות את מסי…), ואנחנו הכתבים חיכינו כמה דקות עד שקיבלנו אישור לחכות ליד חדרי ההלבשה, שם החלקנו כיפים עם כמה שחקנים שעברו ואחרי כמה דקות הגיע ליוואי רנדולף לראיון.

רנדולף התייחס לסגל המעט חסר שאיתו הם הגיעו למשחק והוסיף שהם שיחקו מספיק טוב וניצחו, וגם על החיזוק של בראון שיכול להיות משמעותי בהמשך, והוא נתן דקות טובות כבר בהופעת הבכורה. אחרי זה הוא דיבר על עצמו כרכז "גדלתי כרכז ופשוט גבהתי יותר" לדבריו. על בלייזר הוא אמר שהוא נתן דקות טובות בעמדות 3 ו-4, והוא לא הופתע מכך, מכיוון שמדובר בשחקן כדורסל שעושה את זה כבר המון שנים ויש לו הרבה ניסיון.

רדנולף הוסיף שרצף 8 הניצחונות מעיד על החוזק של הקבוצה ושל המאמן, ועל המלחמה של הקבוצה על הפרקט, ולשאלה על אמין סטיבנס הוא ענה שהם מילאו אחרי ההוראות ההגנתיות של המאמן. משפט הסיום היה שספידי סמית הוא שחקן חשוב, אבל אחרים לקחו על עצמם יותר בהיעדרו והם השיגו את הניצחון, מה שאומר שהם הצליחו להתגבר על החיסרון שלו. הוא סיים באמירת "לילה טוב" בעברית ופנה החוצה, וכך גם אנו הכתבים.

צילום – עמיחי קטן.

עודנו הולכים לכיוון החנייה, וסביב נשמע רחש, אחרי הרבה דקות שקטות. הסיבה לכך – גול של מסי שהלהיב כמה מהנוכחים בסביבה. אחרי כמה דקות הליכה הגעתי לתחנת האוטובוס, עוד כמה דקות המתנה לאוטובוס הביתה והגעתי בדיוק לשער השני של ארגנטינה, כאמור.

מצב טבלת הליגה:

קבוצהמאזן
הפועל תל-אביב6- 1
מכבי תל-אביב5- 1
הפועל ירושלים6- 2
עירוני נס ציונה4- 2
הפועל חולון4- 3
הפועל באר-שבע3- 4
הפועל חיפה2- 3
קריית אתא3- 5
בני הרצליה2- 5
הפועל גלבוע/גליל2- 5
הפועל גליל עליון2- 5
הפועל אילת2- 5

הפועל ת"א – ניצחו את חולון, הפועל חיפה, קריית אתא, גלבוע/גליל, גליל עליון ואילת. הפסידו למכבי ת"א. משחקים עד סוף הסיבוב – באר שבע בית (10/12), הרצליה חוץ (18/12), ירושלים חוץ (26/12), נס ציונה בית (4/1).

מכבי ת"א – ניצחו את הפועל ת"א, נס ציונה, חולון, קריית אתא ואילת. הפסידו לירושלים. משחקים עד סוף הסיבוב – באר שבע חוץ (5/12), הרצליה בית (10/12), גלבוע/גליל חוץ (19/12) גליל עליון חוץ (25/12), הפועל חיפה (3/1).

ירושלים – ניצחו את מכבי ת"א, הפועל חיפה, קריית אתא, גלבוע/גליל, גליל עליון והפועל אילת. הפסידו לחולון והרצליה. משחקים עד סוף הסיבוב – נס ציונה חוץ (9/12), באר שבע חוץ (16/12), הפועל ת"א בית (26/12).

נס ציונה – ניצחו את קריית אתא, הרצליה, גליל עליון ואילת. הפסידו למכבי ת"א וחולון. משחקים עד סוף הסיבוב – גלבוע/גליל חוץ (5/12), ירושלים בית (9/12), הפועל חיפה בית (17/12), באר שבע חוץ (23/12), הפועל ת"א חוץ (4/1).

חולון – ניצחו את ירושלים, נס ציונה, באר שבע וגלבוע/גליל. הפסידו להפועל ת"א, מכבי ת"א והרצליה. משחקים עד סוף הסיבוב – אילת בית (12/12), גליל/עליון חוץ (17/12), קריית אתא חוץ (24/12), הפועל חיפה חוץ (28/12).

באר שבע – ניצחו את קריית אתא, הרצליה ואילת. הפסידו לחולון, הפועל חיפה, גלבוע/גליל וגליל עליון. משחקים עד סוף הסיבוב – מכבי ת"א בית (5/12), הפועל ת"א חוץ (10/12), ירושלים בית (16/12), נס ציונה חוץ (23/12).

הפועל חיפה – ניצחו את הרצליה ובאר שבע. הפסידו להפועל ת"א, ירושלים וקריית אתא. משחקים עד סוף הסיבוב – גליל עליון חוץ (4/12), גלבוע/גליל בית (11/12), נס ציונה חוץ (17/12), אילת חוץ (25/12), חולון בית (28/12), מכבי ת"א בית (3/1).

קריית אתא – ניצחו את הפועל חיפה, הרצליה וגלבוע/גליל. הפסידו להפועל ת"א, מכבי ת"א, ירושלים, נס ציונה ובאר שבע. משחקים עד סוף הסיבוב – גליל עליון בית (11/12), אילת חוץ (19/12), חולון בית (24/12).

הרצליה – ניצחו את ירושלים וחולון. הפסידו לנס ציונה, באר שבע, הפועל חיפה, קריית אתא וגליל עליון. משחקים עד סוף הסיבוב – אילת בית (4/12), מכבי ת"א חוץ (10/12), הפועל ת"א בית (18/12), גלבוע/גליל בית (26/12).

גלבוע/גליל – ניצחו את באר שבע וגליל עליון. הפסידו להפועל ת"א, ירושלים, חולון, קריית אתא ואילת. משחקים עד סוף הסיבוב – נס ציונה בית (5/12), הפועל חיפה חוץ (11/12), מכבי ת"א בית (19/12), הרצליה חוץ (26/12).

גליל עליון – ניצחו את באר שבע והרצליה. הפסידו להפועל ת"א, ירושלים, נס ציונה, גלבוע/גליל ואילת. משחקים עד סוף הסיבוב – הפועל חיפה בית (4/12), קריית אתא חוץ (11/12), חולון בית (17/12),

אילת – ניצחו את גלבוע/גליל וגליל עליון. הפסידו להפועל ת"א, מכבי ת"א, ירושלים, נס ציונה ובאר שבע. משחקים עד סוף הסיבוב – הרצליה חוץ (4/12), חולון חוץ (12/12), קריית אתא בית (19/12), הפועל חיפה בית (26/12).

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה עמיחי על הסיקור. יש לי כמה חברים אוהדי י-ם משום מה הם כולם הרבה יותר פסימיים על הקבוצה לעומת מצבה בפועל. למרות שחטפו מכה רצינית עם הפציעה מסיימת העונה של דוברת . קשה לי לראות אותם מוצאים תחליף הולם ישראלי. קריית אתא הפתעה נעימה בנתיים באופן כללי, יקומו ויפלו לדעתי על גארט בסוף.

  2. בהתייחס לסיכומון הכללי הפועל ת"א בנתיים עומדת בציפיות , :ניצחון גדול בחולון, מחכים לה שני משחקי מבחן בחוץ עכשיו מול הרצליה וי-ם מעניין לראות איך תצא מהם וכמה מהר יבינו איך משתמשים באונוואקו וינצלו את חוזקותיו.

  3. מצויין עמיחי. סזמני קרית אתא הייתה כפר אתא והיא נודעה בגלל הבגדעם שנתפרו בה ולא כדורסל. כיף ממשי לקרוא על כדןורסל ישראלי ותודה גדולה על אחלה תמונות.

  4. תודה עמיחי.
    לירושלים סגל הרבה פחות נוצץ משנים עברו לדעתי. התקרה שלהם נמוכה מבעבר, אבל נראה שעם המאמן הזה הם באמת יוכלו להגיע לתקרה הזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט