מכבי תל-אביב מביסים את קריית אתא וזוכים לסיקור מהשטח / עמיחי קטן

אתר מנהלת הליגה. צילום – עודד קרני

היום השני של חג סוכות, והראשון של חול המועד, הביא איתו משחק מוקדם בשעה 17:00 אחר הצהריים בין מכבי תל-אביב ובין עירוני קריית אתא, העולה החדשה. ניצלתי את השעה הנוחה כדי לפתוח את עונת הסיקורים מהשטח של הופס, וקיבלתי ניצחון קליל של מכבי על אחת הקבוצות היחידות בליגה הבכירה שעדיין מודות שהן רמה מתחת לנציגה הישראלית ביורוליג.

תודה לרועי גלדסטון, סמנכ"ל התקשורת של מכבי, על האקרדיטציה למשחק, שהיה המשחק הפותח של המחזור השני, ואשר אליו נוסיף גם סיכום קצר של משחקי המחזור הראשון.

מכבי תל-אביב – עירוני קריית אתא 94- 68:

בניגוד לכל אחד מהמשחקים הקודמים שהייתי בהם עם אקרדיטציה בעונה שעברה (והיו 8 כאלה בסך הכל), הפעם לא יצאתי מהבית כמה שעות טובות לפני המשחק, ואחרי שעד כה תמיד הייתי באולם שעה לפחות לפני תחילת המשחק, הפעם הגעתי לכניסה רק כחצי שעה לפני המשחק. עם זאת, האווירה הייתה רגועה ובחוץ עוד התבצעה מכירת כרטיסים, ואני לא התקשיתי להתמקם מספיק זמן מראש כדי לצפות בסוף החימום של שתי הקבוצות.

צילום – עמיחי קטן

אחרי זה הגיעה הצגת השחקנים הרגילה יחד עם ההמנון, ועוד קודם לכן הושמע ההמנון של ליגת ווינר, אבל הדבר המעניין ששמתי לב אליו תוך כדי היה הקמע של מכבי, "דוני הכלב" שהראה בקיאות בהלכות החג והחזיק סט של ארבעת המינים, איתו הוא הסתובב בין הקהל בדקות האחרונות שלפני פתיחת המשחק. נציין רק בדרך אגב שהאוטובוס של קריית אתא התעכב בפקקים והגיע רק כשעה וחצי לפני המשחק, אבל זה לא מנע מהמשחק להיפתח בזמן.

צילום – עמיחי קטן

מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם ווייד בולדווין, ג'ון דיברתולומיאו, רפי מנקו, ג'רל מרטין וג'וש ניבו, ואילו קריית אתא עלו עם דיאנטה גארט, שאבון לואיס, כרם משעור, אמין סטיבנס וג'ובונטה רדיק. דווקא האורחים פתחו טוב עם שלשה של משעור, 2/2 מהקו של לואיס וסל של רדיק, וגם סל של בולדווין מחצי מרחק לא עצר את המומנטום של קריית אתא, וסלים של לואיס וסטיבנס קבעו 11- 2 מפתיע לאורחים ופסק זמן של עודד קטש כבר אחרי 4 דקות.

צילום – עמיחי קטן

וויד בולדווין חזר עם שלשה, לואיס הגיב עם עוד 2, והפעם דיברתולומאו דייק פעמיים מחוץ לקשת, וכבר הפער ירד ל-2 בלבד. גארט קלע והכפיל את היתרון ל-15- 11, אבל אז מכבי עשו חילופים והכניסו את רומן סורקין, בונזי קולסון, ובעיקר לורנזו בראון שחילק 12 ו-11 אסיסטים ב-2 המשחקים היחידים שלו במדי מכבי עד אתמול. בשלב הזה, מכבי עמדו על 3/8 לשלוש לעומת 1/3 ל-2 נקודות, כולן מחצי מרחק.

הזכרנו 3 מחליפים של מכבי, סורקין, קולסון ובראון, אז הם היו אלה שקלעו את כל 10 הנקודות מאז שהם נכנסו עד לסיום הרבע, כשסורקין פתח עם 1/2 מהקו וסל מהצבע, בראון הוסיף שלשה קשה בסוף התקפה וקולסון הוסיף סל מהצבע ו-2/2 מהקו. בצד השני, קריית אתא התקשו להגיע לצבע, והסתפקו בהחטאות מחוץ לקשת ואיבודי כדור, למעט החטאה אחת של משעור די מקרוב, והרבע הסתיים כשמכבי ביתרון 21- 15, רגע לפני שג'ייק כהן קלע אחרי הזמן, מה שכמובן לא השפיע על התוצאה.

יפתח זיו וקולסון פתחו את הרבע השני עם נקודות, והמשיכו את הריצה מסוף הרבע הקודם עבור הקבוצה הביתית, כשיותם חנוכי הצעיר קלע 2 מהקו ועצר ריצת 14- 0. רגע אחד לפני כן, בראון ניסה להרים את קולסון לאלי-הופ שהסתיים בנחיתה לא טובה של מספר 50, שהתאושש אחרי כמה דקות וחזר לשחק, כך שהכל בסדר אצלו, אבל זה הוביל לחילוף שהכניס את גיא פניני במקום קולסון.

סורקין הגיב עם סל ועבירה, רדיק ענה בהטבעה ועצר בצורת של 6:22 דקות ללא סל שדה, אבל יפתח זיו ענה בשלשה שהחלה ריצה נוספת של מכבי. הבא בתור לקלוע היה פניני מחוץ לקשת, ואחריו בראון קלע ליי-אפ שקבע 36- 19 וריצת 8- 0, שהיא למעשה גם ריצת 25- 4 בדקות של לורנזו בראון על הפרקט, שהיו היחידות שלו במשחק מאחר והחליטו לתת לו לנוח לפני המשחק נגד פנרבחצ'ה בליל שבת.

באותן 7:39 דקות, מכבי קלעו ב-5/7 ל-2 נקודות, 3/3 לשלוש ו-6/7 מקו העונשין לעומת הנתונים מ-6:03 הדקות הראשונות של המשחק. קריית אתא באותן דקות עמדו על 1/7 ל-2 נקודות, 0/3 לשלוש ו-5 איבודי כדור, ויש לציין שהם סבלו מלא מעט חוסר מזל באותן דקות, כמו כמה ליי-אפים שלא נכנסו, שריקות גבוליות שלא הלכו לטובתם ועוד, אבל באותן דקות פערי הרמות ניכרו יותר מאשר בכל יתר המשחק.

בולדווין החליף את בראון, ומיד עשה עבירה על ניסיון שלשה של גארט, אבל הוא דייק רק בכדור האחרון מהקו, והבא לקלוע היה משעור מתחת לסל שצמצם ל-36- 22. הדקה הבאה הייתה בסימן ג'וש ניבו שקלע 6 רצופות עבור הצהובים, בזמן שרדיק קלע אחת מהקו. גארט הוסיף אחת נוספת מהקו, אבל התגובה הייתה שלשה של בולדווין שקבעה יתרון 45- 24 למכבי.

גארט וסטיבנס קלעו 4 רצופות לאורחים, פניני ל-3 ובולדווין ל-2 הקפיצו שוב את הפער, ואחרי כדקה היה זה סורקין שקבע יתרון שיא חדש של 52- 28, אבל משעור סגר את המחצית עם 1/2 מהקו וחטיפה מיפתח זיו וליי-אפ, במה שהיה האיבוד הראשון של מכבי ברבע והנקודות האחרונות של המחצית. בהפסקה, הקבוצה הביתית הובילה בבטחה 52- 31.

בסך הכל, מכבי סגרו מחצית של 8/13 מחוץ לקשת לעומת 1/7 של קריית אתא (שלשה של משעור במהלך הראשון של המשחק), ול-2 נקודות הצהובים עמדו על יתרון 11/20 לעומת 10/22, שהתקזז עם יותר עונשין של קריית אתא. למעשה, אפשר לראות שיתרון 21 הנקודות של מכבי היה בדיוק הפער של 7 שלשות מדויקות, ולא בכדי הדיווחים האחרונים מדברים על כך שקריית אתא רוצים להתחזק בקלעי מייקל בריסקר.

סטיבנס וניבו פתחו את המחצית השנייה עם סל לכל צד ולואיס קלע את השלשה השנייה להיום של קריית אתא, אך מנקו הגיב בשלשה משלו. לואיס מהקו ומשעור מהצבע צמצמו ל-17, ג'ייק כהן ענה להם עם 2 מהקו ורדיק הגיב עם סל משלו, וזה 59- 42 אחרי 4 דקות מהרבע השני. בשלב הזה היה כבר מי שהזכיר את היתרונות הגדולים שמכבי כבר הספיקו לאבד העונה, ואת הקאמבק של קריית אתא נגד הרצליה במחזור הקודם, אבל היה ברור שזה עדיין רחוק והספויילר שכבר נרשם כאן הוא שמכבי לא הזדקקה לשירותיו של בראון בחצי השני.

אחרי דקה ללא נקודות, יפתח זיו היה זה ששבר את הבצורת עם שלשה, גארט קלע 1/2 מהקו, רדיק הוסיף 2, ועל 2 נקודות של ג'ארל מרטין ענה עידו דוידי בשלשה וסל נוסף של סטיבנס הוריד את היתרון של הקבוצה הביתית ל-64- 50 בלבד, והייתה גם עבירה בזריקה שלו, אבל הוא החטיא מהקו. מכבי הייתה זקוקה לשינוי במומנטום, ומי שדאג לזה היה דיברתולומאו עם שלשה, ואחרי 2 של משעור היה זה פניני שהגיב עם עוד אחת מחוץ לקשת. דוידי שם 1/2 מהקו, ואת תוצאת הרבע קבע בולדווין בשלשה שקבעה 73- 53 אחרי 3 רבעים.

חנוכי ורדיק פתחו את הרבע עם נקודות לעומת 1/2 של בולדווין וצמצמו ל-17 שוב, אבל דיברתולומאו תפר שלשה שהתחילה ריצת 10- 0. ניבו וזיו רשמו הטבעות והריצה הזאת הסתיימה בשלשה נוספת של הקפטן של מכבי, כך שהיתרון קפץ ל-84- 57, לפני ששלו לוגשי הצעיר רשם נקודות ראשונות ועצר את הריצה הצהובה. לואיס ומרטין שמו 2 עבור כל צד ושלשה נוספת של ג'ונדי כבר הקפיצה את היתרון ל-89- 61, 28 הפרש שהיה יתרון השיא גם בסיום המשחק.

סטיבנס קלע 2, סורקין הגיב עם 2 מהקו וגארט הוסיף עוד 2 כש-1/2 של סטיבנס מהקו עצרו בצורת מ-2 הצדדים, וצמצמו ל-25. יריב עמירם הוסיף עוד 2 נקודות עבור קריית אתא, ואילו סורקין עם 2 וזיו עם 1 מהקו היו אלה שחתמו סופית את התוצאה. בסיום, 94- 68 קליל למכבי תל-אביב, בניצחון בהפרש הגדול ביותר שהם רושמים מאז מרץ שעבר, והפעם הראשונה שהם מנצחים ב-20 הפרש או יותר מאז המשחק בברצלונה באפריל.

לפני העונשין של זיו. צילום – עמיחי קטן

ג'ון דיברתולומאו נבחר למצטיין המשחק עם 18 נקודות ב-6/10 לשלוש, יחד עם 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, בולדווין קלע 14 ב-5/10 מהשדה ו-3/6 לשלוש, יחד עם 2 אסיסטים, והוא שומר על כושר הקליעה מרחוק הטוב שלו, סורקין קלע 12 ב-4/8 מהשדה ו-4/5 מהקו, יחד עם 8 ריבאונדים, 2 אסיסטים, חטיפה וחסימה, יפתח זיו קלע 11 עם 6 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חטיפות, ניבו קלע 10 ב-5/7 מהשדה עם 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.

מבין אלו שלא הגיעו לדאבל-פיגרס, פניני תפר 3/3 ל-3 והגיע ל-700 בקריירת הליגה שלו, מקום שני לדורון ג'מצ'י, והוא הספיק גם לחלק 4 אסיסטים, קולסון קלע 6 עם 5 ריבאונדים, בראון קלע 5 עם 4 אסיסטים וחטיפה ב-2/2 מהשדה ב-7:39 דקות, מרטין קלע 4 עם 7 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חסימות, מנקו קלע 3 ב-1/6 מהשדה וג'ייק כהן קלע 2 מהקו עם 2 ריבאונדים ואסיסטים וחטיפה וחסימה.

אצל קריית אתא, לואיס קלע 13 עם 5 אסיסטים, משעור קלע 12 עם 6 ריבאונדים, סטיבנס קלע 11 עם 3 ריבאונדים ואסיסטים, רדיק קלע 11 עם 5 ריבאונדים, גארט קלע 9 עם 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, חנוכי ודוידי קלעו 4 כל אחד, לוגשי ועמירם קלעו 2 כל אחד ויהונתן אוחיון, עמית ראובן ויהלי חיים שיחקו דקות מעטות ולא קלעו.

אחרי המשחק, שרון אברהמי, מאמן קריית אתא, הזכיר את הפתיחה הטובה שלהם (יתרון 11- 2 אחרי 4 דקות), אבל הודה שלמרות שהיו תקוות להפתיע, זו לא הייתה ציפייה ריאלית, ולכן הוא לא מאוכזב יותר מדי מהתוצאה. לשאלה של אחד הכתבים הוא ענה שהמטרה שלהם היא קודם כל להישאר בליגה, על אף שהוא מאמין שהקבוצה בנתה סגל טוב ואפשר להפתיע ולעשות מעבר לזה.

בצד של מכבי, קטש דיבר על כך שקריית אתא קצת הימרו על הקליעה מבחוץ של מכבי, ונענשו מיום קליעה של 16/33 מבחוץ, ובעיקר 8/13 בחצי הראשון. הוא הודה שהיה להם רצון לשמור על בראון ובולדווין רעננים למשחק באיסטנבול נגד פנרבחצ'ה, ולכן בראון שיחק פחות מ-8 דקות וגם בולדווין זכה לפחות מ-20 דקות. בנוגע לקו האחורי הדליל כרגע, בעקבות הפציעה של הילארד, קטש אמר שהם מחפשים אפשרויות בשוק, אבל אין משהו קונקרטי כרגע.

צילום – עמיחי קטן

אחרי כן, הגיע ג'וש ניבו למסיבת העיתונאים, והוא נשאל בעיקר על הכימיה בקבוצה. ניבו הודה שיש להם עוד הרבה מקום לשיפור בשיתוף הפעולה על הפרקט, ושהצעד הבא הוא להמשיך לשחק ולהתאמן, ותוך כדי תנועה הדברים ישתפרו. הוא הוסיף שמחוץ לפרקט הם התחברו די מהר ומסתדרים טוב ביחד, והוא מאמין שזה עניין של זמן עד ששיתוף הפעולה ישתפר גם על הפרקט.

צילום – עמיחי קטן

אחרי שמסיבת העיתונאים הסתיימה, יצאתי החוצה וראיתי את השחקנים יוצאים אל קהל של ילדים שניסה להצטלם ולקבל חתימות מהשחקנים, ועוד יותר מכך, מהמאמן שהיה שחקן טוב יותר מהם בסוף המאה הקודמת. קטש בעיקר התעסק עם חתימות, בעוד שכמה מהשחקנים הזרים הצטלמו הרבה ושיתפו פעולה עם הקהל שהיה שם ויצא מרוצה, גם מהמשחק וגם מהשלל.

צילום – עמיחי קטן

סיכום קצר למשחקי המחזור הראשון:

הפועל חולון – הפועל ירושלים 80- 76:

האורחים מירושלים הובילו ברבע הראשון שהסתיים ביתרון 21- 13, וברוב שלבי המשחק, אבל חולון הוכיחו אופי ועדיפות ברגעי ההכרעה והאלופה פתחה את העונה עם ניצחון ביתי קשה וצמוד, יחד עם 2 הניצחונות בפתיחת העונה בליגת האלופות.

הפועל תל-אביב – הפועל אילת 98- 59:

הפועל תל-אביב בנו קבוצה חזקה העונה, בעיקר עם החיזוק הישראלי של תומר גינת, והשילוב שלו עם הזרים מהעונה שעברה וחיזוק קל. בינתיים הם העפילו לדרבי בגמר גביע ווינר, ניצחו במשחק הפתיחה של היורוקאפ והתפוצצו על הנציגה הדרומית במשחק קליל ביותר.

הפועל באר-שבע – הפועל חיפה 92- 96:

אחרי 3 רבעים צמודים, דווקא הקבוצה הביתית ברחה ליתרון 10 במהלך הרבע האחון, אך עמית שמחון תפר שלשות, דבונטה אפסון הוביל ריצה חיפאית, ואפטון היה גם זה שקלע את סל היתרון בדקה האחרונה, שאחריו שמחון סגר עניין מהקו בדרך לניצחון חוץ לשוב.

הפועל גלבוע/גליל – הפועל גליל עליון 117- 115:

45 שניות לסיום הזמן החוקי, האורחים הובילו 90- 80. כמו שהתוצאה מלמדת, המשחק לא נגמר ב-40 הדקות הרגילות. צפו בתקציר:

עירוני קריית אתא – בני הרצליה 79- 70:

העולה החדשה פתחה טוב והובילה 9- 2, אבל הרצליה הפכו ברבע השני ועלו ליתרון דו-ספרתי. עם זאת, הקבוצה הביתית חזרה ברבע השלישי והשיגה בריחה מכריעה ברבע האחרון, בדרך לניצחון מפתיע על מחזיקת הגביע וסגנית האלופה.

מכבי תל-אביב – עירוני נס ציונה 95- 87:

מכבי פתחו טוב והובילו ב-18 הפרש במהלך הרבע השני, אך הגנה נרפית שלהם אפשרה לאורחים להשיג את היתרון במחצית. הרבע השלישי שוב היה בסימן בריחה של הצהובים, והרביעי שוב בסימן קאמבק, אך הפעם זה לא הספיק למהפך ומכבי פתחו עונה עם ניצחון.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה עמיחי. הסיקור שלך הוא ברמות הגבוהות ביותר שיש.
    דבר אחד חורה בעיניי – 'אתה בעד ישראלים בספורט ובכלל' – למה לסקר את הקבוצה הזאת שנוגסת בכל חלקה ישראלית שיש? למה לא לסקר את היריבה העירונית שנותנת כבוד ובמה לחמישה-שישה ישראלים בכל נשחק, כולל הרכבים של ארבעה ואפילו חמישה ישראלים?

    1. אני אשמח לסקר כל קבוצה ישראלית, בליגה או בכל מסגרת אחרת, בהינתן ההזדמנות והסיטואציה המתאימה (בהקשר הזה יצוין שסיקרתי שני משחקים בפלייאוף שעבר, ואלו היו דווקא שני משחקים של הפועל ירושלים נגד גלבוע וחולון).
      בלי קשר לזה, אני יודע שזה מקובל לטעון נגד מכבי בהקשר של מעמד השחקן הישראלי, אבל עמדתי שלי שונה, גם בגלל שהישראלים של מכבי זוכים לכמות דקות מכובדת בליגה המקומית, וגם בגלל שיותר חשובה לי הצלחת הקבוצות הישראלית מאשר כמות הדקות שהשחקנים הישראלים מקבלים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט