מסקנות חפוזות 36 / עמיחי קטן

שבוע מפתיחת העונה, וזה אמנם מוקדם מאוד למסקנות, אבל מה שכן אפשר לעשות זה להסתכל על המצב עד כה ולנסות לזהות מה עובד או לא עובד לקבוצות, ואיפה הן יכולות לשנות ולהתאים במידת הצורך. החלוקה הקבועה כאן ל-3 סעיפים תהיה הפעם לסעיפי "הטוב", "הרע" ו"בסימן שאלה".

1. הטוב.

פורטלנד – הבלייזרס פתחו את העונה עם מאזן 4- 0, כשמילווקי הם היחידים ללא הפסד חוץ מהם ועם 2 ניצחונות בלבד, כאשר במדגם הלא מייצג בינתיים ההתקפה נראית די טוב ומדורגת 9, ובעיקר ההגנה מפתיעה ומדורגת 9 גם היא. לילארד התקשה במשחק הראשון, אך ב-3 האחרים הוא עם 37.7 נקודות ב-56.1% מהשדה, 46.9% לשלוש, 88.9% מהקו, 67.4% אפקטיבי ו-72.5% לשלוש. סיימונס, גרנט, הארט ונורקיץ' משלימים חמישייה טובה מאוד, ובינתיים גם ליטל, ווינסלואו ושארפ הרוקי משלימים שמינייה איכותית.

סן-אנטוניו – העונה החלה עם תבוסה ביתית לשארלוט, אך מאז הספרס הביסו את אינדיאנה וניצחו את פילדלפיה ומינוסטה. אם מתעלמים מאותו משחק ראשון, ההתקפה של הספרס מרשימה מאוד עם רייטינג התקפי של 118.4, כשהספרס מובילים את הליגה עם 30 אסיסטים למשחק העונה ומדורגים במקום השלישי ביחס אסיסטים-איבודים. קלדון ג'ונסון ודווין ואסל פתחו כשני השחקנים המובילים של הספרס, ואם הם ישמרו על הכושר ההתקפי הנוכחי שלהם ייתכן שהספרס יהיו פחות גרועים מאר ברוב התחזיות.

יוטה – הג'אז פתחו את העונה עם 3 ניצחונות מפתיעים לפני שהגיע הפסד הבכורה, דווקא ליוסטון, ומה שבולט שם זה האיזון בין כמה שחקנים טובים בלי כוכב מוביל, כש-7 שחקנים שונים קלעו 9.75 נקודות למשחק או יותר. מרקאנן וקלארקסון הם שני הסקוררים המובילים של הקבוצה עם 40 נקודות משותפות בממוצע למשחק, וזה כשמרקאנן בינתיים עומד על 7/29 מחוץ לקשת. מייק קונלי אמנם עומד על 9.75 נקודות ב-31.7% מהשדה, אבל גם מחלק 8.5 אסיסטים על 1.75 איבודים (34 על 7 במצטבר), וזה עם מאזן חטיפות ואיבודים זהה.

2. הרע.

לייקרס – ההגנה של הלייקרס דווקא מדורגת שנייה בליגה נכון לכתיבת שורות אלה, אבל ההתקפה היא הגרועה ביותר בפער משמעותי (רייטינג התקפי של 97.2 לעומת 103 של הבאה בתור – הקליפרס). הגורם העיקרי להגנה הטובה של הלייקרס הוא פטריק בברלי, אשר בדקות שלו הלייקרס עומדים על רייטינג הגנתי של 91.5 (הכי טוב בליגה למי ששיחק 78 דקות ומעלה) לעומת רייטינג של 117.8 בדקות בלעדיו, כשאפשר להוסיף לזה גם 7 חטיפות ו-4 חסימות ב-3 משחקים. בצד ההתקפי, כרגע אין ללייקרס אף שחקן רוטציה מלבד לברון ודיוויס שמגיע ל-50% אפקטיבי, כשלברון עומד על 7/27 לשלוש שפוגעים לו באחוזים, דיוויס עם 2/10 מחוץ לקשת, ואילו ווסטברוק עם 4/26 מהשדה ב-2 המשחקים האחרונים.

דנבר – הנאגטס מנסים לגבש את עצמם מחדש עם החזרה של מארי ופורטר מהפציעות, וזה משפיע בעיקר על ההגנה שנראית רע מאוד בינתיים. פורטר ויוקיץ' הם היחידים שהדקות שלהם מספיק טובות התקפית כדי לאזן את ההגנה הרעה, אבל החמישייה מסביב ליוקיץ' עוד לא יוצרת את היתרונות שהיא יצרה בשנים הקודמות, והספסל לא פחות פגיע מאשר בעונות הקודמות בינתיים.

מיאמי – ההתקפה של ההיט היא הכי גרועה בינתיים למעט זו של שתי נציגות LA בינתיים, כשאחת הסיבות לזה היא פחות אפשרויות לצאת קדימה מהר, כשמיאמי חוסמים הכי מעט בליגה (2.5 חסימות למשחק) ורק מילווקי חוטפים פחות מה-5.25 למשחק של ההיט. באטלר והירו דווקא פתחו את העונה טוב מבחינת הנתונים האישיים שלהם, אבל לאורי ממשיך בדעיכה ואדבאיו הספיק לאבד כבר 16 כדורים ב-4 משחקים.

3. בסימן שאלה.

גולדן סטייט – החמישייה הפותחת של הווריורס נראית נהדר כשב-41 דקות משותפות על הפרקט הם קלעו 132 נקודות וספגו 91 בלבד, מה שמעמיד אותם על נט רייטינג של 45.2, הטוב ביותר להרכב ששיחק יחד יותר מ-30 דקות. עם זאת, הספסל של הווריורס לא מייצר מספיק בהתקפה ולא מגן מספיק טוב בינתיים, כשוויגינס וסטף הם אלו שבולטים יותר אצל הווריורס, ויתר שחקני החמישייה קצת פחות, כך שייתכן שפיצול בדקות שלהם או של חברים אחרים בחמישייה יכול להועיל יותר לווריורס.

בוסטון – ההתקפה של בוסטון פתחה את העונה נהדר, והיא מדורגת כרגע שנייה לדאלאס ששיחקו רק פעמיים העונה. הגנתית הפתיחה של בוסטון לא הייתה מזהירה, וההגנה של בוסטון מדורגת בתחתית הליגה, אבל נכון לעכשיו הם זוכים להנחת הספק שאלו קשיי התאקלמות של תחילת עונה ויריבות קשות, ולא משהו מעבר לזה. טייטום פתח את העונה בכושר טוב לשם שינוי, ואולי הוא יוכל גם להיות מועמד במרוץ ה-MVP.

ממפיס – נכון לעכשיו, ההגנה היחידה שפתחה רע יותר מזו של ממפיס היא זו של ברוקלין, אותה הגריזליס ניצחו הלילה. התקפית ממפיס, ובעיקר מוראנט, נראו טוב ב-3 הניצחונות שלהם לעומת התבוסה נגד דאלאס, אבל ההיעדרות של ג'ארן ג'קסון ג'וניור הפצוע כנראה משפיעה הגנתית. בצד החיובי, כל עוד מוראנט קולע שלשות באחוזים טובים (כרגע הוא עם 12/20 שהם 60%), יהיה קשה עוד יותר להגנות היריבות להתמודד איתו.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה עמיחי, מעניין כתמיד. שאלה למומחה: האם רק לי נדמה שמתחילת העונה הנוכחית יש כמות ענקית של שחקנים שצוברים סקור פסיכי של נקודות/אסיסטים/ ריבאונדים כמעט בכל קבוצה וכמעט בכל משחק? כאילו יום שבו מישהו קולע 24 נקודות כבר נחשב יום חלש….כל פעם שאני קורא סיכום משחק אני רואה מספרים שבוא נגיד אם בעזרת השמש דני אבדיה יעשה אותם באיזה ערב נתון אז ידברו על זה בתקשורת הישראלית איזה 70 שנה כמו הגול של שפיגלר במונדיאל

    1. תודה. כשבוחנים מדגם קטן של משחקים תמיד יהיה משהו ספציפי שיבלוט במיוחד. כל למשל, העונה שעברה נפתחה דווקא עם התקפות הרבה פחות טובות מהרגיל, נתון שהתאזן בהמשך. בשבוע הראשון של העונה ההתקפות "חגגו" יותר מהממוצע, ואני מאמין שזה יתאזן בהמשך.

  2. נחמד . אבל באמת המסקנות חפוזות מאוד לאחר שהקבוצות שיחקו לא יותר מ-4 משחקים . כשיהיו 10 עד 15 אפשר יהיה לראות יותר.

    לגבי הלוחמים אני בספק אם ניתן יהיה לקבוע משהו אפילו על סמך 30 משחקים . סטיב קר יבצע כל העת ניסויים ורוטציות , וגם יוותר תוך כדי כך על נצחונות.
    אני מוכן ( ואני מודה שאני משוחד) לקבוע עובדה אחת שחשבתי עוד לפני פתיחת העונה , שלא קשורה למאזן שיהיה גם במחצית העונה :
    כל עוד הדאבס יגיעו לפלייאוף ללא פציעות מהותיות , ויצליחו להתקדם ללא פצועים גם בפלייאוף עצמו , אז קונטנדריות אחרות יצטרכו לעמול קשה מאוד לעקור השנה את גביע אוברייאן מהמפרץ .
    והסליחה עם תחזיתו של האשך…

    1. תודה. ברור שמדובר במדגם קטן מדי, ועדיין אני חושב שהעליתי נקודות ששווה לשים לב אליהן בהמשך.
      לגבי גולדן סטייט, יש להם חמישייה שהיא אולי הטובה ביותר כרגע, אבל הם יצטרכו גם את שחקני הספסל כדי לא לשחוק יותר מדי את הכוכבים.

  3. מסקנות מעניינות מאוד.
    אין ספק שמי שציינת כטובים שלושתם פשוט הפתעה גמורה.
    לגבי הרע, חלקם ישתפרו (מיאמי ודנבר) לדעתי.

  4. מסכים מאוד לגבי מיאמי. ההתקפה שלהם פשוט לא עובדת כרגע. ולא כי הם מנסים. כאילו איבדו את כל התנועה. מריצים את הכדור דרך באטלר או הירו והשאר מחכים בצד שהם יעשו משהו. זה לא מתאים להם.
    יש כמובן עוד זמן לשנות. קיבלנו עכשיו את הקיץ הראשון האמיתי של השחקנים בשלוש העונות האחרונות. מובן שיש דברים שיהיו יותר קשים להחזיר ויקחו זמן. כמו ההגנה של דנבר או… לא, לייקרס אבודים בלי קלעים, תנועה או ווינגים.
    אבל אם מדובר בתגובה של מיאמי למעמד החדש של הירו, ניסיון להמשיך לתת לו לאכול, זה יכול להיות בעייתי להמשך.

    1. תודה. אני חושב שיש למיאמי בעיה עם מנהלי המשחק – בעיקר לאורי ואדבאיו – שלא פתחו טוב את העונה. השחקנים שאינם באטלר והירו, שיודעים לייצר לעצמם, זקוקים למי שיסדר להם את מצבי הקליעה, וזה לא קורה מספיק כרגע מבחינת ההיט. אפשרויות אחרת לסלים קלים הן בהתקפות מעבר או ריבאונד התקפה, וגם זה לא ממש קורה אצל מיאמי כרגע.

  5. אכן ההתקפה של מיאמי תקועה וחסר שם מישהו שיפתח את הפקק. אולדיפו צפוי לשפר דברים אבל מרטין פשוט לא מספיק טוב והם צריכים להביא טרייד טוב לגבוה שקולע מבחוץ (קראודר פנוי להצעות אבל אין להם כל כך מי להציע תמורתו כי פניקס לא טמבלים מספיק לקחת את רובינסון).

  6. נקודות מעניינות, תודה רבה עמיחי.
    .
    הטוב – יעשו רגרסיה לממוצע לדעתי.
    הרע – דנבר ומיאמי ישתפרו, הלייקרס ישתפרו אם יעשו טרייד מוצלח במיוחד. לא יודע להעריך את הסבירות לכך.
    גולדן סטייט – צרות של עשירים… מניח שיפתרו, אבל אם לא – סטף עבור ריצ'רדסון מקדרמוט ופולטל הולך מבחינתי.

  7. ללברון העונה 53% אפקטיבי. לא משהו במונחי לברון,
    אבל עדיין מעט גבוה מהממוצע בליגה (52.7%) שזה גם בדיוק האחוז האפקטיבי של דייויס.
    שאר הקבוצה?
    אכן 50% או פחות.
    (עם כמה שכולם נהנים לקטול את ראסל, לבברלי יש אחוז אפקטיבי אפילו נמוך עוד יותר!)
    (30% לבברלי, 30.3% לווסטברוק. אאוץ')

    1. תודה גיא. קודם כל, תיקנתי את מה שהיה צריך. שנית, במקרה של דיוויס ובעיקר לברון, השלשות לא נכנסות וזה פוגע ביעילות שלהם. לגבי בברלי, הוא לא קולע, אבל הגנה הוא עושה, ובשביל זה הביאו אותו.

  8. תודה עמיחי על המסקנות המצוינות. לגבי ממפיס הגנתית בהחלט מורגשת ההיעדרות של טריפל J שהוא בהחלט העוגן ההגנתי שלהם וחוץ מזה ברוקס חזר רק במשחק האחרון ועל אף שהוא יכול לשגע לעתים תכופות בקבלת ההחלטות שלו בהתקפה הגנתית הוא מגן הכנף הכי טוב שלהם.
    מעניין באמת לראות אם הם יתאזנו קצת בחלק הזה של המגרש בזמן הקרוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט