אירועי דיומא – 23.10.2022 – כדורגל וכדורסל

ליגת העל בכדורגל / עמיחי קטן

19:00 מכבי בני ריינה – בני סכנין:

העולה החדשה מגיעה אחרי הפסד, דווקא להפועל ת"א, שקטע שני ניצחונות רצופים על בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, והיא תקווה לחזור למסלול נגד סכנין, שגם הם מגיעים אחרי הפסד לנציגת תל-אביב (מכבי במקרה שלהם) שעצר רצף של שני ניצחונות נגד נס ציונה והפועל ירושלים. ניצחון של סכנין יביא אותם למרחק נקודה אחת בלבד מהפועל באר-שבע והפועל ירושלים במקומות 3-4, ואילו ניצחון של הקבוצה הביתית יביא אותם למרחק של נקודה אחת ממקומות 5-6, לפחות עד המשחק של חדרה.

21:00 הפועל חדרה – הפועל תל-אביב:

חדרה מגיעים אחרי החמצת פנדל בתוספת הזמן נגד מכבי חיפה והפסד 1- 0, וגם אחרי משחק בזבוזי זמן מפואר, ואילו הפועל זכו בניצחון בכורה תחת דראפיץ', נגד ריינה כאמור, והם יקוו לשמור על המומנטום ולצאת מהמקום האחרון בו הם נמצאים כרגע. חדרה מחפשים לשמור על מקומם במרכז הטבלה נגד היריבה שהפסידה כבר ב-3 מתוך 4 משחקי החוץ שלה העונה.

גמר גביע ווינר בכדורסל / עמיחי קטן:

19:00 מכבי תל-אביב – הפועל תל-אביב:

שחזור של חצי גמר גביע המדינה ורבע גמר הפלייאוף מהעונה שעברה, והפעם קרב ישיר על תואר במשחק הגמר, בין שתי קבוצות שעומדות על מאזן משותף של 14- 1 בכל המסגרות (מכבי עם 3- 1 ביורוליג ו-2- 0 בגביע ווינר, הפועל עם 2- 0 ביורוקאפ ו-3- 0 בגביע ווינר, ושתיהן עם 2- 0 בליגה). בימים שלפני המשחק עיקר העיסוק היה בקרב בין לורנזו בראון שמנהיג את מכבי ובין ג'ייקובן בראון שמנהיג את הפועל, אך הנציג האדום נפצע, דווקא אחרי שהצטיין בניצחון החוץ על פריס, והוא יחמיץ את המשחק הזה.

אצל מכבי, ג'יילן אדאמס לא נרשם למשחק, כמו גם ג'ארל מרטין, אוסטין הולינס שלא נרשם לליגה בינתיים ודארון הילארד הפצוע, ואילו אצל הפועל, ג'ייקובן בראון לא יהיה בסגל כאמור, כך ש-5 הזרים שלהם במשחק יהיו כריס הורטון, פי ג'יי טוקוטו, אקסבייר מנפורד, ג'יילן הורד וג'ורדן מקריי. חבל מאוד רק שהמשחק יתקיים בחדרה מול 2,500 אוהדים ולא בהיכל ביד-אליהו שמסוגל להכיל כמות גדולה פי 4 ויותר, כך שהאווירה צפויה להיות טובה כמו בכל דרבי, אבל פחות ממה שהיה יכול להיות.

ליגת העל בכדורסל / עמיחי קטן

19:00 הפועל אילת – הפועל גליל עליון:

אילת בינתיים לא נכנסו טוב לעונה הנוכחית, כשהם הספיקו לנצח בקושי את נס ציונה בגביע ווינר, אך הפסידו להפועל ירושלים ברבע הגמר, פתחו את הליגה עם תבוסה ב-39 הפרש נגד הפועל ת"א ואז הפסידו גם לנס ציונה בליגה, כך שהם לא יתנגדו לניצחון שיקטע את רצף ההפסדים הנוכחי שלהם. הקבוצה הצפונית יותר בארץ הצליחה לאבד יתרון של 10 נקודות ב-45 שניות ולהפסיד לגלבוע ב-2 הארכות במחזור הפתיחה, אך הגיבה עם ניצחון חוץ נגד יריבה מקוסובו ביורופקאפ וניצחון בית על באר-שבע, לפני שהגיע הפסד ביתי מאכזב, אך אולי גם קצת מתבקש, נגד באמברג במחזור השני של שלב הבתים ביורופקאפ.

21:15 הפועל חולון – בני הרצליה:

האלופה נגד סגניתה במפגש הראשון ביניהן מאז אותו גמר, כששתיהן רוצות להראות שהעונה שעברה לא הייתה חד-פעמית עבורן בצמרת, ובעיקר עבור הרצליה ואורן אהרוני שהם חברים חדשים במועדון הצמרת. חולון אמנם הפסידו למכבי ת"א בגביע ווינר, אך הגיבו עם ניצחונות צמודים על לגיה ורשה בהארכה, הפועל ירושלים ואוסטנד לפני שהגיע ניצחון די קל על גלבוע/גליל, כך שהם במאזן של 2- 0 גם בליגה וגם בגביע.

מחזיקת הגביע וסגנית האלופה פתחה את העונה עם הפסד להפועל ת"א בגביע ווינר שהיה הראשון ברצף של 3 הפסדים, אחד בכל מסגרת, אבל גם בליגה וגם בליגת האלופות של פיב"א הם כעת במאזן 1-1 אחרי ניצחונות ביתיים מרשימים על הפועל ירושלים וריטאס וילנה, במשחק שסיקרנו כאן בשבוע שעבר. ניצחון הערב ישכיח את ההפסד במחזור הפתיחה לקריית אתא, ואילו הפסד יכול להכניס את הרצליה ללחץ לקראת המשחקים החשובים בליגת האלופות.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה עמיחי. אומנם גביע ווינר זה גרסת הכדורסל לגביע הטוטו בכדורגל אבל לפחות מבחינת הפועל ניצחון היום יכול להיות סוג של הצהרה ראשונה בעונה הזו. אני מבין שרצו לשמור את הטורניר איפה שתוכנן מראש שיתקיים אבל זה פספוס במקרה הזה. בהחלט היה אפשר להעביר ליד אליהו או אם רוצים לשמור על אולם ניטראלי כביכול לארנה בי-ם שגם אותו היו ממלאים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט