בודד בפסגה: סיכום מחזור 6 ב-NFL/ שחר דלאל

1. המועמד של אמצע בעונה לתואר ה-MVP כבר כאן, ואחרי הניצחון על קנזס סיטי, אין ספק שהמתמודדים לתואר יצטרכו המשך עונה מהסרטים, כדי לנשל את ג'וש אלן מהתואר. המשחק שלו השבוע בארוהד היה מרשים ממש כמו הניצחון בפלייאוף של השנה שעברה, גם אם לא קיבלנו את אותו הסיום.

הבילס, פשוט נראו טובים יותר לאורך כל המשחק והם ללא ספק הקבוצה הטובה ביותר ב-NFL מתחילת העונה. העובדה שעכשיו הם גם מחזיקים בשובר השוויון מול הצ'יפס במאבקי הפלייאוף בהחלט לא מזיקה.

2. אגב אלן, הוא הקווטרבק הראשון שמצליח לנצח פעמיים בארוהד, מאז שמהומס הפך לקווטרבק הפותח של הצ'יפס.

3. נעבור ל-NFC שם השליטה הבלתי מעוררת כרגע היא הפילדלפיה איגלס, אשר יוצאים לשבוע הביי עם מאזן מושלם של 0:6. יש קבוצות הרבה יותר כישרוניות מהם בליגה, אך מעטות הקבוצות "השלמות" כמו האיגלס, אשר השנה אף הצליחו לפצח את נוסחת ההצלחה של הקווטרבק ג'יילן הרטס, והוא בדרכו לחוזה גדול בפגרה. במבט לעתיד, ששת המשחקים הבאים שלהם נראים "קלים" על הנייר ולא נופתע אם אחרי המחזור ה-13 הם עדיין לא ירשמו את ההפסד הראשון שלהם. מדהים לחשוב על המהפך שהקבוצה הזאת עשתה מאז ההאנגאובר של הזכייה בסופרבול.

4. ההפסד לאיגלס החזיר לקרקע את קופר ראש שהפסיד לראשונה בקריירה כק"ב פותח, לאחר חמישה ניצחונות רצופים.

5. ברכות לביל ביליצ'ק שעלה למקום השני ברשימת הניצחונות כמאמן ראשי. הוא חולק את המקום הזה עם ג'ורג' האלאס האגדי, שאימן במשך 40 עונות (לא רצופות). המשחק של הפטריוטס השבוע, שאם ינצח אותו יחזיק במקום השני באופן בלעדי, הוא נגד הברס של אותו האלאס. מקרי? כנראה שלא, כשמדובר בספורט האמריקאי…

6. עוד נתון בלתי נתפס הוא של למאר ג'קסון, אשר הפסיד השבוע לראשונה לקבוצת NFC. קחו כמה רגעים כדי לעכל את הנתון הזה.

7. פתיחת העונה הנוראית של ראסל ווילסון, שהיה נחשב עד לא מזמן לאחד הקווטרבקים הטובים בליגה, מוציאה הרבה שחקני עבר ששיחקו איתו לערוצי המדיה השונים, כדי לדבר על האיש מאחורי השחקן. השבוע היו אלה מרשון לינץ' וריצ'רד שרמן, שדיברו בפודקאסט של האחרון על היחסים העכורים שלהם עם הקווטרבק שהוביל אותם לזכיה בסופרבול.

השניים הזכירו גם את העובדה שהוא אסר עליהם לפנות אליו אישית ואם רצו לדבר איתו היו צריכים לפנות אליו דרך העוזר האישי שלו. לאור התגובות הגלויות לכל של הרסיברים שלו על הקווים, אנחנו יכולים רק לתהות האם הוא ממשיך עם המנהג הזה גם בדנבר…

8. ארון רוג'רס הכריז השבוע כי הוא מצפה שקבוצתו תהיה "מאוד מעורבת" לקראת הטרייד דד ליין. זה אף פעם לא סימן טוב כשאחד השחקנים המובילים שלך מעביר מסרים להנהלה בתקשורת, זה נכון אפילו יותר כשמדובר בשחקן שכבר ידע ימים יפים יותר עם צוות הניהול של הקבוצה.

9. השבוע קיבלנו את הטרייד הראשון לעונה, לאחר שרובי אנדרסון נשלח מקרוליינה לאריזונה. מהצד של הקרדינלס, הם חיפשו רסיבר מוכח לאחר הפציעה של הוליווד בראון, אך הם מקבלים שחקן עם הרבה כישרון אך עם הרבה מטען לאחר שהוגדר השבוע כ"סרטן בחדר ההלבשה" ע"י עיתונאים שמסקרים את הפנת'רס.

הטרייד גם הגיע אחרי עימות מתוקשר על הקווים עם מאמן הקבוצה סטיב ווילקס, לאחר שהאחרון לא הכניס אותו למגרש בדאון שלישי. הוא הוסיף חטא על פשע כאשר האשים את המאמן לאחר המשחק וסימן את דרכו החוצה מהמועדון. האם הוא ישנה את דרכיו בפיניקס? אנחנו בספק גדול.

10. השבוע התקיימה פגישת הבעלים, כאשר הנושא המרכזי לא נסוב סביב המעבר של הראמס מסיינט לואיס כמו שחשבנו, אלא על שכרו של הקומישינר רוג'ר גודל. השיא הגיע כאשר בעלי קאובויס ג'רי ג'ונס איים על בעלי הפטריוטס רוברט קראפט "שלא יעז להתעסק איתו בנושא", ואף הצביע נגד הישארותו של גודל כקומישנר (המתנגד היחיד). האם אנחנו צפויים לראות התפתחויות נוספות?

*

משחק יום חמישי (03:20): ניו אורלינס סיינטס (4:2) אצל אריזונה קרדינלס (4:2)

שמונה משחקים רצופים הפסידו הקרדינלס לסיינטס והם מקווים לשבור את הרצף אצלם בבית. זה אולי מוקדם מידי, אבל המשחק הזה מרגיש קצת כמו להיות או לחדול עבור אריזונה, שהייתה אמורה לדבר חזק במאבקי הפלייאוף ב-NFC.

התקווה הגדולה של הקרדינלס היא החזרה של הרסיבר דיאנדרה הופקינס, שהחמיץ את ששת המשחקים הראשונים של העונה בעקבות עונש שספג בשל שימוש בחומרים אסורים. הוא שובר שוויון בכל סיטואציה, אך בשלב הזה לא בטוח כמה חלודה ייצטרך להסיר, אחרי שהחמיץ את כל פתיחת העונה.

בניו אורלינס האוהדים מתחילים לאבד תקווה שייראו משהו חיובי בעידן פוסט שון פייטון ודרו בריס, כאשר הבינוניות שולטת בכל. האם הפסד נוסף יהיה מה שידחוף אותם לבנייה מחדש?

הימור: הופקינס אומנם לא יהיה 100%, אבל זה יספיק מול האנמיות הכללית של ניו אורלינס.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה שחר.
    לגבי מרוץ ה-MVP, אני חושב שמהומס מאוד קרוב לאלן שם כשהמשחק הבודד ביניהם ישפיע, אבל לא יכריע את זה לגמרי. תיאורטית גם ג'ינו סמית מחזיק במספרים שמכניסים אותו למרוץ, אבל קשה לראות אותו מחזיק שם לאורך זמן.

  2. למה בשנים האחרונות לפחות ממתי שאני רואה כמעט כל הזמן בוחרים קווטרבק לMVp.שיחלקו לפחות ל2 קטגוריות הגנה והתקפה אולי מיכה פרסונס יזכה בהגנה.אפרופו ווילסון שמסריח את המגרש.ההגנה של הברונקוס בשיאה.לא יודע אשמת מי ההתקפה האקט או ווילסון אבל הם מבזבזים תצוגות שיא של ההגנה

      1. אבל תואר שחקן התקפה זה בעצם שני הכי טוב בהתקפה, כמובן גם תואר שחקן ההגנה פחות נחשב מ MVP. בקושי שלנו זה שברירית המחדל זה שק"ב זוכה…

        1. לא בדיוק, יכול להיות שחקן יותר טוב ביחס לשחקנים אחרים באותה עמדה שאינו ק"ב, אבל עם השפעה פחותה בגלל העמדה בה הוא משחק.
          מעבר לזה שכל התארים האלה מאד סובייקטיבים, אולי כאוהדים צריך לתת יותר הערכה דווקא לתארים 'המשניים' (שחקן הגנה\התקפה).
          חוץ מזה יש הטיה לטובת הQBs כי הם ממותגים ככוכבים\הפנים של הליגה ובכללי אולי קצת ניפחו את חשיבות הק"ב (כמו ששחר ציין בסיכום הקודם). נדמה לי שיש איזה נתון שאף קבוצה לא זכתה בתואר עם ק"ב שמרוויח מעל אחוז מסויים מהקאפ (משהו כמו כל החוזים השמנים באותו זמן, שזה בערך כל מי שהרוויח מעל בריידי).

    1. הלא-ק"ב האחרון שזכה היה אדריאן פיטרסון (ראנינג-בק) ב-2012, והוא הלא-ק"ב היחיד שזכה מאז 2006. עם זאת, לפני היה די נפוץ שראנינג-בק יזכה ב-mvp, וכמעט תמיד התואר הלך לאחד משני התפקידים האלו. פעמיים זכה שחקן הגנה – אלן פייג׳ ולורנס טיילור (1971 ו-86). אפילו קיקר זכה ב-1982! רסיברים לא זכו מאז האיחוד בין הליגות (עידן הסופרבול).

      1. אפרופו רסיברים שעדיין לא זכו.קופר קאפ נתן עונה שעברה עונת mvp אבל עדיין הלכו עם הקוורטרבק ונתנו לרודגרס זכייה שנייה ברציפות

  3. היה לי זמן לחזות רק בבילס נגד קנזס סיטי, והיה זה משחק שסיפק את כל מה שאוהד פןוטבול זקוק לו. אחריו לא הרגשתי אשמה שלא היה לי זמן לחזות באף משחק אחר. תודה שחר

  4. איך הגלגל מסתובב.. קשה להאמין אבל נכון לעכשיו הnfc east אחד הבתים החזקים בליגה, ושתי הניו יורקיות במצב לא רע בכלל.
    הnfc מאד בינוני, ובכלל מלבד הבילס (ואולי צ'יפס וצ'רג'רס) הקבוצות 'הגדולות' קצת מגמגמות בינתיים.
    אצל רוג'רס הדרמה הרגילה מתחילה מוקדם מהצפוי. רצה חוזה מקס – זה בה עם מחיר, שיתחיל לספק את הסחורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט