שינויים במאזן הכוחות – לקראת מחזור 6 ב-NFL

שינויים במאזן הכוחות – לקראת מחזור 6 ב-NFL

מאת: פריים טיים זק, יניב שושני, זאב

כשאנו נכנסים למחזור השישי של העונה, אפשר להביט על התחזיות המוקדמות שלנו ולהיווכח – כבר בשלב מוקדם זה – עד כמה דברים נראים שונים היום מכפי שנראו לפני פתיחת העונה.

קחו למשל את בית ה-NFC מזרח – הבית המושמץ שרבים ציפו שיהיה החלש בליגה גם השנה. ובכן, בינתיים זהו הבית החזק ביותר עם שלוש קבוצות במאזן של לפחות  4- 1 (פילדלפיה היא היחידה בליגה עם מאזן מושלם) ומאזן משחקים מול קבוצות מחוץ לבית של 12- 3 (!) כשוושינגטון היא היחידה עם מאזן שלילי.

לעומתן בית ה-AFC מערב ה"אימתני" שכולנו (כולל אני) ציפינו לראות בו ארבע קבוצות באיכות פלייאוף – ובכן, מלבד קנזס סיטי שממשיכה לשלוט בבית, שאר הקבוצות מאכזבות למדי – במיוחד דנבר ולאס ווגאס שנמצאות במאזן שלילי. המאזן של הבית הזה מול קבוצות מחוצה לו הוא רק 6- 6.

קבוצות שחזינו שיהיו מועמדות לאליפות (הראמס, טאמפה ביי, גרין ביי, הצ'ארג'רס וסינסינטי) מתקשות מאד (חלקן גם בגלל פציעות של שחקני מפתח) בעוד אחרות (דאלאס עם קופר ראש, סן פרנסיסקו עם גארופולו, הג'יאנטס והתחיה של סאקון בארקלי) מפתיעות לטובה. ייתכן שעד סוף העונה התוצאות יתיישרו ויהיו דומות יותר לתחזיות… אבל מאד ייתכן (ואפילו סביר) שהמרחק יישאר גדול. STAY TUNED !!

במשחק יום חמישי בשיקגו התמודדו הברס (2- 4) עם הוושינגטון קומנדרס (2- 4) במשחק שלא הבטיח רבות וגם לא ממש קיים. המחצית הראשונה הסתיימה בתוצאה 3- 0 לוושינגטון כאשר דווקא שיקגו שולטים בזמן ההתקפה וקצב המשחק ואף הגיעו פעמיים לסף האנד-זון אך יצאו ללא נקודות (חטיפה ונסיון דאון רביעי שלא צלח). וושינגטון לא הצליחו להניע את ההתקפה (גם בזכות פאס-ראש וסקונדרי אפקטיביים של הגנת שיקגו) והדרייב היחיד בו הצליחו "להתקדם" היה בזכות שתי קריאות מפוקפקות של "הפרעה למסירה" שהובילו לשער שדה בו הושגו הנקודות היחידות במחצית. ברבע השלישי הצליחה סוף סוף שיקגו לעלות על הלוח עם טאצ'דאון במסירה ארוכה מפילדס לפטיס והקומנדרס ייצרו (בפעם היחידה במשחק) דרייב התקפי ראוי שהביא לשער שדה בתחילת הרבע האחרון. ברבע הרביעי וושינגטון הצליחו לבסוף להשיג ט"ד רק עם השמטת פאנט של שיקגו בתוך קו 5 היארד. נסיון של שיקגו לחזור ליתרון לפני הסיום נבלם (שוב, בפעם השלישית) ממש על קו השער – מה שהוביל לניצחון של וושינגטון בתוצאה 12- 7. וונץ השיג רק 99 יארד באוויר (ללא ט"ד ועם 3 סאקים) ווושינגטון כולה השיגה רק 227 יארד בהתקפה (רובם על הקרקע).פילדס הצליח קצת יותר עם 190 יארד באוויר ו-88 על הקרקע אך העובדה ששיקגו הצליחה להשיג 240 יארד (!) במשחק הריצה לא מנעה ממנה את ההפסד.

פילדס מסרב להאמין : הפסד אומלל של שיקגו (PFF)

להלן הניתוחים והתחזיות לקראת שאר משחקי המחזור:

אטלנטה פלקונס (2- 3) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3- 2), אטלנטה, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם הפציעה של טריי לאנס (ובעקבותיה הקאמבק של גארופולו) תביא את הניינרס לסופרבול?

למרות שהניינרס הגיעו בשנה שעברה לגמר החטיבה בהובלת ג'ימי גארופולו, סן פרנסיסקו החליטה בקיץ שהעתיד שלה נמצא בידים (וברגליים) של הק"ב הצעיר טריי לאנס. היא חיפשה כל הקיץ קונה לג'ימי ג'י וכשלא מצאה כזה השאירה אותו בסגל מחוסר ברירה – בתקווה שלקראת הטרייד דדליין יימצאו קונים נואשים שיתנו לה תמורה כלשהי עבור הק"ב השנוי במחלוקת. הפתיחה על לאנס היתה רעה (הפסד לשיקגו) ואז – אולי למזלה של הקבוצה – הוא נפצע וסיים את העונה. גארופולו חזר למקומו מאחרי הסנטר ומאז הקבוצה מתפקדת הרבה יותר טוב והשיגה השבוע ניצחון משכנע על קרולינה. פתאום משחק הריצה זורם ומשתלב היטב עם המסירות הקצרות של הק"ב הוותיק, וההגנה המצוינת מחזיקה את היריבות על 10.5 נקודות למשחק ב-4 המשחקים האחרונים. עם הגמגום של יריבותיה העיקריות לבית (הראמס ואריזונה), סן פרנסיסקו פתאום מוצאת את עצמה בראשות ה-NFC מערב החזק ומקווה לשחזר (ואולי אף להאריך) את ריצת הפלייאוף היפה מהעונה שעברה.

אטלנטה ירדה השבוע לקרקע עם הפסד לטאמפה אחרי שני ניצחונות, אך הקבוצה לפחות מראה אופי ונשארת במשחקים (לא הייתה רחוקה מלבצע קאמבק אחרי פיגור גדול מול הבאקס). היא עדיין לא סיימה אף משחק (הפסד או ניצחון) בהפרש של יותר מ-6 נקודות וממוצע ההפרשים במשחקיה הוא 3.5 – אז ייתכן שגם השבוע מחכה לנו משחק צמוד…מריוטה לא משיג הרבה יארדים באוויר אך הוא מפצה בהשגת לא מעט יארדים על הקרקע ובלוחמנות שהוא מדביק בה את הקבוצה. ראויה לציון היעלמותו של הטייט-אנד המוכשר קייל פיטס (שלא שיחק השבוע) שמראה יכולת נמוכה מאד השנה אחרי עונת רוקי מעולה.

תחזית : הפלקונס ינשכו וישרטו אך הניינרס ביכולתם הנוכחית פשוט הרבה יותר טובים. הגנת סן פרנסיסקו תאמלל את מריוטה וחבריו, בעוד גארופולו, קיטל וחבורת הרצים ידרסו את אטלנטה. ניצחון קל לניינרס שיישארו בראשות הבית שלהם שבוע נוסף.

אינדיאנפוליס קולטס (2- 2- 1) – ג'קסונוויל ג'גוארס (2- 3), אינדיאנפוליס, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם שתי הקבוצות האלה יכולות לשחק עוד יותר גרוע מבשבוע שעבר?

ג'קסונוויל ג'גוארס ממשיכה להיות קבוצה לא יציבה באופן קיצוני. אחרי ששיבחנו אותם כאן אחרי הניצחון המשכנע על הצ'רג'רס לפני שבועיים, הגיע הפסד (סביר למדי) לפילדלפיה והשבוע נכנעה הקבוצה דווקא ליוסטון החלשה. יותר מהתוצאה מטרידה היכולת – הקבוצה לא השיגה ט"ד, לורנס נחטף פעמיים וההגנה איפשרה לרץ דמיאן פירס להשיג 99 יארד על הקרקע ולנצח את המשחק עם ט"ד ברבע ה-4. ניתן לצפות לתנודות ביכולת של קבוצה צעירה ומתגבשת, אך אם בג'קסונוויל רוצים לנצל את בית ה-AFC דרום החלש ולנסות להגיע לפלייאוף עוד השנה – כדאי שהמאמן דאג פטרסון ימצא דרך לייצר יכולת גבוהה ויציבה שבוע אחרי שבוע.

גם אינדיאנפוליס לא הבקיעה ט"ד במשחק הנפל בדנבר, אך איכשהו הצליחה לצאת ממנו מנצחת ולחזור למאזן חצוי. מאט ריאן לא מוצא את עצמו בסביבה החדשה ומאבד כדורים בקצב רצחני (7 חטיפות ו-11 פאמבלים!) והתקפת הריצה מתקשה להסתדר בהיעדרו של ג'ונתן טיילור הפצוע. ההגנה סבירה (בעיקר נגד הריצה) ומשאירה את הקבוצה במשחקים (לא ספגה נקודה ברבע האחרון מתחילת העונה!) אך לא תהיה מספיק טובה כדי לחפות על ההגנה מול יריבות חזקות יותר. קרוסלת הק"ב אצל הקולטס (ריאן הוא השלישי בשלוש שנים) לא מביאה תוצאות וק"ב בן 37 בוודאי לא מבשר על עתיד מבטיח לקבוצה.

תחזית : ג'קסונוויל עם עליות וירידות קיצוניות במשחקה והקולטס בינוניים ומטה באופן קבוע… במחזור השני הביסו היגוארים את הקולטס 24- 0 (בבית) ואני מהמר שג'קסונוויל ינצחו גם השבוע – אם כי בהפרש נמוך יותר.

מאט ריאן וטרוור לורנס – עבר מול עתיד (SI.com)

פיטסבורג סטילרס (1- 4) – טאמפה ביי באקנירס (3- 2), פיטסבורג, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם קני פיקט הוא ק"ב העתיד של הסטילרס?

עידן קני פיקט בפיטסבורג התחיל ברגל שמאל עם הפסד מוחץ לבפאלו. במשחק הראשון בו פתח פיקט לא היה רע סטטיסטית (327 יארד, 65% השלמה, חטיפה אחת) אך פיטסבורג לא היו תחרותיים כלל מול יריבה עדיפה. נראה שהמאמן מייק טומלין מפיל על פיקט עומס מוגזם – לתת לק"ב צעיר במשחקו המלא הראשון לזרוק 52 פעמים מול אחת ההגנות הטובות בליגה נראה כהימור מסוכן. העובדה שמשחק הריצה נתקע לחלוטין (54 יארד על הקרקע סה"כ) וקו ההתקפה היה חלש (3 סאקים) כמובן לא עזרו. גם ההגנה מתקשה להסתדר בהיעדרו של טי-ג'יי וואט ומדורגת רק באמצע הטבלה. אין הרבה ציפיות מהקבוצה השנה אבל פיקט צריך לקבל הזדמנות הוגנת להצליח – וזה מתחיל מתכנון משחק מאוזן יותר כבר השבוע.

אחרי שני הפסדים, טאמפה ביי הצליחו השבוע לנצח בקושי (גם בזכות החלטת שיפוט שנויה במחלוקת) את אטלנטה ומנעו 3 הפסדים ברצף מבריידי – דבר שלא חווה כבר 20 שנה. הניצחון, כאמור, לא היה קל למרות היריבה החלשה ובריידי (351 יארד) יחד עם ליאונרד פורנט (140 יארדים כוללים) היו היחידים שתפקדו בהתקפת הקבוצה. משהו חורק השנה אצל הבאקס ולמרות שעלו שוב למאזן חיובי הם לא נראים כמו מועמדים לאליפות. הם יעלו כנראה לפלייאוף מבית ה-NFC  דרום החלש אך אם לא ישפרו מהותית את יכולתם, יתקשו להתמודד מול הקבוצות החזקות בחטיבה.

תחזית : הבאקס צריכים מאד את הניצחון ובריידי לא ישמיט אותו מול קבוצה חלשה כמו פיטסבורג בגלגולה הנוכחי. הגנת טאמפה קצת ירדה ביכולת יחסית לפתיחה הפנטסטית של העונה, אך היא עדיין בין הטובות בליגה ותקשה מאד על פיקט הצעיר. אוהדי פיטסבורג יחזו לצערם בניצחון קל לטאמפה ביי.

גרין ביי פאקרס (2-3)  – ניו יורק ג'טס (2-3), גרין ביי, ראשון 20:00

התמודדות בין שתי קבוצות שעדיין לא ברור איזו עונה נקבל מהן.

הג'טס במאזן חיובי אחרי המחזור החמישי, נתון שלא נראה במחוזותינו כבר חמש שנים, ועדיין זה מרגיש יותר כהפתעה מאשר יכולת אמיתית. הקווטרבק זאק ווילסון רושם שני ניצחונות מאז חזרתו למגרשים במחזור הרביעי, קבע שיא רייטינג אישי במשחק מול הדולפינס, ונקווה בשבילו שהוא מתחיל לבסס את מעמדו כקווטרבק העתיד של המועדון. גם בהגנה רואים שיפור ניכר, והיא ממוקמת במקום העשירי המכובד מבחינת ספיגת יארדים. שימו לב לליינבקר סי ג'יי מוסלי שמוביל את הקבוצה כבר עונה שניה ברציפות בתאקלים, וזאת לאחר שלא שיחק כמעט שתי עונות תמימות עקב פציעה ומגיפת הקורונה.

לאחר המשחק ה"ביתי" בלונדון, הפאקרס חוזרים לביתם האמיתי בלמבו פילד די מאוכזבים. משהו בהתקפה חורק, הפאקרס מתקשים לשים נקודות על הלוח (מקום 22 בליגה), ואולי עזיבתו של התופס דבונטה אדאמס הינה משמעותית מהצפוי. המצב בהגנה טוב יותר, בעיקר מול המסירה, אבל הגנת הריצה מאוד מתקשה, והצליחה לספוג פחות ממאה יארדים רק משחק אחד העונה.

נתון מעניין –  ארון רודג'רס נחטף כבר שלוש פעמים העונה, לעומת רק ארבע חטיפות בכל העונה הקודמת.

תחזית : כל תוצאה מלבד ניצחון של הפאקרס תהיה הפתעה. למרות הקשיים במשחק ההתקפה של הפאקרס, הם טובים יותר מהג'טס, ורודג'רס יספור ניצחון נוסף בטונדרה של גרין ביי.

העתיד פרוש לפניך בני : ווילסון ורודג'רס  (newyorkjets.com)

ניו אורלינס סיינטס (3-2)  – סינסנטי באנגלס (3- 2),  ניו אורלינס, ראשון 20:00

עוד מחזור עובר לו, ובסינסנטי מבינים שכנראה מכסת הניסים נגמרה בשנה שעברה. הפסד שלישי בהפרש של שער שדה או פחות, קו ההתקפה שוב סופג סאקים בקצב עם 19 כאלו בחמישה משחקים, ואפילו שיתוף הפעולה בין ג'ו בורו וג'אמאר צ'ייס לא מניב פירות כמו בעונה הקודמת. מזלם שההגנה מדורגת שמינית בספיגת נקודות, ומצליחה לשמור על הקבוצה עם הראש מעל המים.

ניו אורלינס בכלל נמצאת באיזור הדמדומים. טייסום היל מוביל את הקבוצה ביארדים וט"ד על הקרקע, למרות שהוא מוגדר כטייט אנד, ומשחק כקווטרבק… הגעגועים לדרו בריס מתגברים בכל מחזור. במשחק עצמו הסיינטס צריכים לשפר את הגנת הריצה שלהם, אחרת זאת תהיה הזדמנות טובה לרץ האחורי ג'ו מיקסון להוסיף קצת ט"ד למאזנו, שכרגע עומד על אחד בלבד.

נתון מעניין – טייסום היל מסר רק פעם אחת(!) העונה, יש לו 21 ניסיונות ריצה ואפילו תפיסה אחת.  ממש ייצור כלאיים.

תחזית :  התמודדות בין שתי קבוצות מאוכזבות, שנואשות לניצחון. כל תוצאה אפשרית, ואנחנו נלך על ניצחון של הקבוצה הביתית, וזה לא יהיה קל בכלל.

ניו יורק ג'ייאנטס (1-4)  – בולטימור רייבנס (2-3) , ניו ג'רסי, ראשון 20:00

שיקום מי שחשב שאחרי המחזור החמישי הג'ייאנטס יהיו במאזן טוב יותר מזה של הרייבנס. ואיך הענקים הגיעו למאזן הזה? ריצה, ריצה והגנה חזקה. להתקפה יש יותר ניסיונות ריצה ממסירה, כאשר לסקואן ברקלי יש כבר 533 יארדים ושלושה ט"ד בריצה, שזה יותר משלושת התופסים המובילים של הקבוצה גם יחד, והוא מוביל את הליגה ביארדים משולבים (ריצה+תפיסה). בגזרת המסירה המצב עגום יותר, לפחות דניאל ג'ונס משתדל לא לבצע יותר מידי טעויות, ומשאיר את הבמה לכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה.

גם הרייבנס אוהבים לרוץ, רק שבמקרה שלהם הקווטרבק לאמאר ג'קסון הוא גם כוכב הריצה. כמו הג'ייאנטס, בתחום המסירה הרייבנס לא טובים, ואילולא הטייט אנד המעולה מארק אנדרוס המצב היה אפילו גרוע יותר. ההגנה הראתה שיפור בשני המשחקים האחרונים, אבל עדיין סופגת הכי הרבה יארדים במסירה. כנראה שהמספרים באוויר ישתפרו אחרי המפגש מול הג'ייאנטס, על הקרקע זה כבר סיפור אחר.

נתון מעניין – התקפת הג'ייאנטס מדורגת שלישית בליגה בצבירת יארדים על הקרקע, במסירה הם מדורגים מקום שני מהסוף, מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד. 

תחזית : על הנייר בולטימור קבוצה טובה יותר, אבל ניו יורק מוכיחה שהיא יכולה לנצח קבוצות טובות ממנה, תשאלו את גרין ביי. זה יהיה מאבק בעיקר על הקרקע, ובסופו הענקים יפתיעו שוב עם ניצחון ביתי חשוב מאוד להמשך הדרך.

כמה שהוא נחוץ לקבוצה : סקון ברקלי (giantswire.usatoday.com)

קליבלנד בראונס (2- 3) – ניו אינגלד פטריוטס (2- 3), יום א 20:00 קליבלנד

 לאחר שפתחו את העונה 2- 1, נראה שקליבלנד תפתיע. אבל לאחר שני הפסדים שבורי לב רצופים, נראה שהם חוזרים להיות הקבוצה המוכרת. מה שכן עובד שם, זה משחק הריצה וצ'אב העומד בראשה. צ'אב רץ 134 יארד עם 2 טאצ'דאונים, מתוך 213 יארדים על הקרקע של הקבוצה כולה. נכון לרגע זה, הוא הרץ הכי טוב בליגה.

שבוע שעבר ראינו משחק קלאסי של בילצ'ק. בצד ההתקפה: משחק ריצה שעבד לתפארת, 176 יארד, משחק המסירה היה בינוני, מתחת ל-200 יארד עם טאצ'דאון וחטיפה. מצד ההגנה – השיגו שאטאאוט מול אחת הקבוצות היותר התקפיות שיש בליגה. מן הסתם נראה משהו דומה השבוע מול קליבלנד.

נתון מעניין: בליצ'ק הוא 8- 2 נגד הבראונס.

תחזית: בליצ'ק לא אחד שחסר לו מוטיבציה כדי לנצח משחק, אבל אי אפשר לשכוח את היסטוריה בין הצדדים (טוב, יותר נכון בין בליצ'ק לבין הרייבנס). אני לוקח את ניו אינגלנד.

מיאמי דולפינס (3- 2) נגד מינסוטה ויקינגז (4- 1), יום א 20:00 מיאמי

בלי טואה, זו לא אותה התקפה. אם נגד סינסי טדי היה ועשה קצת משהו, עכשיו שהקבוצה על הQB השלישי שלהם, סקיילר תומפסון, אז בכלל זו לא אותה התקפה. סקיילר יפתח את המשחק ואם טדי יהיה כשיר לשחק, הוא יהיה המחליף שלו.

איזה כיף לקירק קאזנס. בצד אחד, יש לו את ג'פרסון, שלאחר שבועיים לא אופייניים חזר ובגדול. שני משחקים רצופים בהם יש לו לפחות 145 יארד ו13 מטרות למשחק. בצד השני, יש לו אדם ת'ילן ומאחורה יש לו את דווין קוק. כל מה שהוא צריך לעשות זה לא לעשות שטויות ונראה שיהיה קשה מאוד לעצור את הקבוצה הזאת.

נתון מעניין: יהיה לנו עוד דרבי של העץ של מקווי (קווין או'קונור) לבין העץ של שאנאהאן (מקדניילס).

תחזית: עם טואה ברור שהיה פה משחק עם הרבה יותר זיקוקים. אולי עוד נקבל את זה עם סקיילר. אבל כרגע, נראה שמינסוטה מנצחת.

לוס אנג'לס ראמס (3-2)  – קרוליינה פנת'רס (4-1) , לוס אנג'לס, ראשון 23:05

תסמונת העונה שאחרי הסופרבול מכה שנית, והקורבן הפעם הם האלופים מלוס אנג'לס. הסימפטומים העיקריים מתרכזים בהתקפה, שם הקווטרבק מת'יו סטאנפורד נראה כמו צל חיוור של עצמו, וכרגע יש לו יותר חטיפות (7) מט"ד (5). גם התקפת הריצה פשוט לא קיימת, והיא השיגה הכי קצת יארדים בליגה כולה. בהגנה המצב טוב יותר, הרכש מסיאטל בובי ואגנר משתלב יפה בקבוצה והוא מוביל אותה בתיקולים, וארון דונלד ממשיך להיות דומיננטי, למרות שניתן לראות ירידה קלה במספרים שלו.

לשמחתם של שחקני ל.א., הפנת'רס מגיעים העירה, בדיוק לפי מרשם הרופא. הפנתרים פשוט לא מצליחים להתרומם מהבינוניות בשנים האחרונות, ולצערם הקווטרבק בייקר מייפילד הוא לא האיש שיגאל אותם. 54.9 אחוזי השלמה מציבים אותו במקום אחד לפני אחרון בליגה, ועם רייטינג של 71.9 הוא כבר צונח למקום האחרון בליגה, לא נעים. למשחק מול הראמס מייפילד בספק גדול, לאחר פציעה במשחק הקודם מול הניינרס. גם משחק הריצה בראשותו של כריסטיאן מק'פרי לא עוזר לקבוצה, שמדורגת אחרונה בליגה בצבירת יארדים כוללים. בהגנה יש נסיגה בהשוואה לשנה שעברה, ושמונה סאקים אחרי חמישה מחזורים זה לא נתון שאפשר להתגאות בו.

נתון מעניין – קו ההתקפה של הראמס כבר סופג 21 סאקים, לעומת 31 סאקים בכל העונה הקודמת.

תחזית:  עם כל הבעיות שיש לראמס השנה, ויש בעיות, הם טובים יותר מהפנת'רס והבעיות שלהם. לאור חולשת הגנת הריצה של קרוליינה, ניתן לצפות להרבה מהלכי ריצה מצד הראמס, ולניצחון חשוב שיעמיד אותם במאזן חצוי בשליש הדרך של העונה הסדירה.

מתוך חמישה ט"ד באוויר, ארבעה רשומים על שמו : קופר קאפ (forbes.com)

סיאטל סיהוקס (2- 3) נגד אריזונה קרדנלס (2- 3), יום א 23:05 סיאטל

הרבה אנשים חששו מזה שגי'נו סמית הולך להיות הQB, אבל פיט קרול לא פחד וכנראה בצדק. עד כה יש לו 75.2% השלמה למסירה (מקום ראשון בליגה), עם 9 טאצ'דונים ורק 2 חטיפות. במשחק האחרון הסיהוקס איבדו את פני, אבל מצאו רץ אחר בשם קנת' ווקר שנתן משחק טוב נגד הסיינטס. צריך לראות איך השילוב יעבוד ביניהם בהמשך הדרך.

נגד האיגלס, אריזונה הוכיחו שהם יכולים לעמוד על שלהם. מארי נתן משחק טוב עם 292 יארד בסה"כ, כולל טאצ'דאון אחד לחברו הוליווד בראון. אבל זה לא היה מספיק נגד הרטס, שסיים את המשחק עם 300 יארד סה"כ ורץ ל2 טאצ'דאונים.

נתון מעניין: שני הנצחנות של אריזונה היו במשחקי החוץ. שתי הקבוצות ללא ניצחון בתוך הבית.

תחזית: יהיה משחק NFC WEST טוב. אני חושב שאריזונה ימשיכו עם המאזן המושלם בחוץ וינצחו.

קנזס סיטי צ'יפס (4- 1) – בפאלו בילס (4- 1), קנזס סיטי, יום א 23:25

שאלת המפתח : מי משתי הקבוצות הללו היא הקבוצה הטובה ביותר ב-AFC?

לרגע אחד, לקראת מחצית המשחק מול הרייבנס במחזור 4, היה נראה שהעונה של הבפאלו בילס מתחילה לרדת מהפסים. אחרי ההפסד המוזר למיאמי במחזור 3, מצאו את עצמם הבילס בפיגור של 17 נקודות מול בולטימור, בדרך להפסד שני ברציפות שהיה עשוי לייצר מערבולת לחץ בקבוצה שסימנה את הסופרבול כמטרה הברורה שלה השנה (אחרי שני הפסדים לקנזס סיטי בפלייאוף בשנתיים הקודמות). אבל אז לחצו ג'וש אלן וחבריו על הדוושה, ייצרו 20 נקודות רצופות וניצחו את המשחק החשוב הזה. בשבוע 5 הם כבר חזרו לדרוס (את פיטסבורג האומללה), כמו בשני השבועות הראשונים, כשג'וש אלן מייצר 424 יארד באוויר ועוד 42 על הקרקע בדרך ל-38 נקודות, כשההגנה חונקת את הסטילרס שהעלו על הלוח 3 נקודות בלבד. גם ההגנה (שניה בליגה) וגם ההתקפה (בעיקר התקפת המסירה, כמובן) נמצאות בצמרת הדירוג כשאלן ראשון בליגה עם 330 יארד למשחק באוויר, ומשחק הריצה הוא נקודת התורפה (היחסית) היחידה של הקבוצה הבשלה והמאוזנת הזו. נראה שרק הבילס יכולים לעצור את עצמם, לפחות עד שייתקלו שוב בקנזס סיטי בפלייאוף…

קנזס סיטי כנראה התקנאו בבילס והחליטו לייצר משחק קאמבק משלהם. הם נקלעו השבוע לפיגור של 17- 0 ברבע השני מול הריידרס אך הצליחו לחלץ ניצחון דחוק בפער של נקודה אחת בזכות יום היסטורי של טראוויס קלסי שהשיג רק 7 תפיסות ל-25 יארד אך 4 מהן היו לט"ד (!!). פטריק מהומס משיג השנה פחות יארדים וט"ד מג'וש אלן אך נראה שהוא ואנדי ריד ייצרו את ההתאמות הנדרשות להתקפה נטולת טייריק היל, והתקפת הקבוצה מדורגת במקום השלישי בליגה. ההגנה היא כרגיל החלק החלש יותר אך כל עוד היא מדורגת במרכז הטבלה (סופגת 24 נקודות למשחק, מקום 20), היא תאפשר להתקפה לנצח את מרבית המשחקים. למרות התחזיות המוקדמות, נראה שהצ'יפס יישמרו גם השנה על המקום הקבוע שלהם (אחרי 6 שנים ברצף) בראשות ה-AFC מערב בשל הקשיים של יריבותיה לבית, והקרב החשוב שלה יהיה על המקום הראשון בחטיבה מול הבילס – והמשחק היום יכול להתברר כמאוד משמעותי במרוץ החשוב הזה.

תחזית : מאבק צמוד בין שתי קבוצות מצוינות המובלות ע"י שני הק"ב הטובים בליגה כיום. התקפת קנזס סיטי מעט טובה יותר אך הגנת הבילס הרבה יותר חזקה. לצ'יפס יש את יתרון הביתיות ואת הווינריות והממזריות של מהומס וריד וזה לדעתי מה שיכריע בסופו של דבר. אני צופה ניצחון בהפרש של פחות מט"ד לצ'יפס, במשחק מהנה עם מהפכים ודרמות, בו יעלו הרבה נקודות על הלוח.

קאמבק קידס : מהומס ואלן הם שני הק"ב הטובים בליגה (Yahoo Sports)

פילדלפיה איגלס (0-5)  – דאלאס קאובויס (1-4) ,פילדלפיה, שני 03:20

משחקי יום ראשון ננעלים בהתמודדות סופר מעניינת בין שתי יריבות וותיקות ומרות. האיגלס לא מפסיקים להפתיע העונה, והם היחידים בליגה עם הספרה אפס במאזן ההפסדים העונה. בעונתו השלישית, הקווטרבק ג'יילן הרטס מציג שיפור ניכר במשחק המסירה שלו, ויחד עם יכולת ריצה לא מבוטלת (6 ט"ד על הקרקע), הוא הופך תוך חמישה מחזורים בלבד לאחד מהקווטרבקים המובילים בליגה, מדהים. גם הרץ מיילס סאנדרס משחק בכושר שיא, והוא בדרך הנכונה לנפץ את כל שיאיו האישיים. ההגנה הולכת בעקבות ההתקפה, היא מדורגת חמישית בליגה, ומתבלטים בה שני ליינבקרים, הסון רדיק שהגיע השנה מהפנת'רס, ומוביל את הקבוצה עם 4.5 סאקים, וטי ג'יי אדוארדס שמוביל את הקבוצה בתאקלים.

בדאלאס, למרות המאזן היפה, המצב מורכב יותר. הקווטרבק קופר ראש לא מצליח להיכנס לנעליו (הגדולות?) של דאק פרסקוט, ויחד איתו התקפת הקאובויס מדורגת רק במקום ה-28 בליגה. הסיבה הישירה למאזן היא ההגנה, שעוד לא ספגה יותר מ-19 נקודות השנה, ורק ההגנות של הניינרס והבילס ספגו פחות נקודות ממנה. הכוכב הבלתי מעורער של הגנת הבוקרים הוא מיקה פארסונס, שממשיך את עונת הרוקי הנפלאה שלו ומוביל את הקבוצה עם שישה סאקים.

נתון מעניין – זה יהיה המפגש ה- 127 בין שני המועדונים, כאשר הקאובויס מובילים 54-72 במאזן, וגם ניצחו את שלושת המשחקים האחרונים בפער ממוצע של יותר מעשרים נקודות.

תחזית : המאזן של שתי הקבוצות אמנם די דומה, אבל הפער ברמות גדול יותר. התקפת הקאובויס די מוגבלת, וההגנה עדיין לא פגשה קבוצה בכושר הנוכחי כמו האיגלס. אחרי משחק קשוח ופיזי כנהוג בין שתי הקבוצות, האיגלס יחגגו ניצחון יוקרתי, וימשיכו להיות הבלתי מנוצחים היחידים בליגה.

מאבק על ראשות הבית : ראש מול הארטס (sportingnews.com)

לוס אנגלס צ'ארג'רס (3- 2) נגד דנבר ברונקוס (2- 3), הלילה בין שני לשלישי 03:15, לוס אנג'לס

לפני כשלושה שבועות מול הצ'יפס, הרברט נפצע בצלעות. נראה שבשבועיים האחרונות הוא הבין איך להתמודד עם הכאב לאחר שהוביל את הקבוצה שלו לשני ניצחונות רצופים. לאחר התחלה איטית מאוד, אקלר חוזר לחיים וזה רק הופך את הצ'רג'רס לעוד יותר מפחידים מהצד ההתקפה.

ראסל וילסון מתמודד עם פציעה וזו אולי אחת הסיבות לתחילת עונה זוועתית מבחינת דנבר. נקווה שהם יצליחו לסדר את הדברים במהרה, כי יתכן שהם הולכים לבזבז עונה הגנתית טובה מאוד שלהם. הם כרגע מקום רביעי בליגה בסה"כ נקודות שספגו, עם 80 בסה"כ (16 למשחק).

תחזית: יהיה מאוד מעניין לראות את ההתקפה של הצ'רג'רס נגד ההגנה של דנבר. לדעתי בסוף הצ'ארג'רס ינצחו.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

          1. לא יודע, הפעמים הבודדות בשבוע שאפשר להתרכז בשקט במשחק אחד ולא לעקוב במקביל אחרי 7-8 משחקים (הפומו הוא נוראי) חביבים עליי מאוד ואני בכייף קם באמצע הלילה לראות אותם בחיי (במיוחד משחקי יום חמישי שלא צריך לעבוד בשישי).
            ולכן אני שמח שיש משחק מעניין. מה שקיבלנו בשבועיים האחרונים במשחקי חמישי בלילה היה עלבון לאוהדים. ובמקרה הזה,
            דנבר השנה היא פשוט עלבון לפוטבול.

            1. כשיש רדזון אין פומו (לפחות ככה זה אצלי)

  1. תודה חברים. מעניין יהיה לראות את רייבנס-ג'ייאנטס לקצת אולד סקול פוטבול ומייד אח"כ את צ'יפס-בילס במשחק עם פוטנציאל של הצ'יפס נגד הראמס מלפני כמה שנים. בכלל החל מ 16:00 שמתחילים משחקי הפרמיירליג ועד לבוקר שיסתיים הסאנדיי נייט יש רק משחקים משובחים של כדורגל ופוטבול, פשוט תענוג

  2. מחזור משחקים וואו, במיוחד החלק המאוחר.
    תמיד כיף שהפקארס משחקים מוקדם ואחר כך
    אי אפשר לבקש יותר מצ'יפס נגד הבילס

  3. ב-9 שלכם זה בולטימור בג'איינטס. המפתח: הסקנדרי של הג'איינטס נגד הטייטאנד של בולטימור מרק אר נדרוס. יש לו 8 משחקים של 100 יארדס. ב-11 שלכם זה בופלו בקנזס סיטי. שתיהן 1-4

  4. אחלא משחק בקנזס והבילס השיגו הנקמה שלהם במהומס ולהקתו
    בשבוע בו הג'טס מפרקים את גרין ביי, ואטלנטה הנוראיים נותנים בראש לניננאס ופיטסבורג מנחת את בריידי- כנראה שהמילים באמת נגמרות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט