פריוויו לעונת 2023 של ליגת ווינר סל ושאלות לצוות / צוות הופס כדורסל אירופי

עונה חדשה בפתח, האלופה מחולון תרצה להישאר עם התואר, האחרות ירצו להרוס לה, ואנחנו נרצה ליהנות מהכדורסל המקומי, גם דרך המסכים וגם ללכת למשחקים עצמם ולראות אותם עם הקהל המקומי. צוות הופס כדורסל אירופי התכנס להכנה לקראת העונה, ועל הדרך גם ענו על שאלות לקראת העונה החדשה! איתנו בצוות היום – שחר צ'קוטאי, דרור פישר ועמיחי קטן.

שתהיה לנו עונה מעולה!

הפועל חולון:

מאמן: גיא גודס.

סגל הקבוצה: ג'ו רגלנד, שון דאוסון, כריס ג'ונסון, פרדריק בורדיון, גל אברס, סי ג'יי האריס, שחר עמיר, הראל דדון, היידן דלטון, מרווין ג'ונס, רן סולומון, אריק גרין, קנת' קאדג'י, ניב משגב.

בקצרה: האלופה שמרה על רוב הסגל שלה, כך שהיא מאמינה בסיכוי לשמור על הצלחת או לפחות להיאבק עליה, בניגוד למה שקרה באליפות הקודמת ב-2008. שון דאוסון יהיה שדרוג משמעותי במצבת הישראלים, ויתפוס את מקומו של רפי מנקו שעבר למכבי כישראלי הבכיר של חולון מעמדת הפורוורד. תשתתף השנה בליגת האלופות של פיב"א.

בני הרצליה:

מאמן: אורן אהרוני.

סגל הקבוצה: סנדי כהן, יאיר קרביץ, רוברט קרטר, עמית שוורץ, דורי סהר, מוריס קמפ, עודד ברנדווין, אנדי ואן-וליט, כריס באב, אלון מיכאלי, קווינטון הוקר, גיא ארטמן, בירם פיי.

בקצרה: מחזיקת הגביע וסגנית האלופה מגיעה אחרי העונה הגדולה בתולדותיה, ותקווה שעזיבתו של אונואקו לא תפגע בהם יותר מדי. בירם פיי שהגיע מקוסובו יהיה זה שיחליף אותו, ואורן אהרוני, שאימן בקיץ את נבחרת העתודה והביא אותם לחצי גמר רביעי ברציפות באליפות אירופה, ינסה להוביל גם את הרצליה לעונה שנייה מוצלחת ברציפות. תשתתף השנה בליגת האלופות של פיב"א.

הפועל ירושלים:

מאמן: אלכסנדר דז'יקיץ'.

סגל הקבוצה: קאדין קרינגטון, ליוואי רנדולף, ספידי סמית, מארקס מייריס, איתי שגב, סים-סנדר ונה, נועם דברת, רועי אבנרי, אפק אמסלם, עוז בלייזר, זאק הנקינס, גלעד לוי, אור קורנליוס.

בקצרה: בדומה לקבוצה הבאה ברשימה, גם הפועל ירושלים החליפו את כל הזרים שלהם, אך במקרה שלהם בולטת העובדה שהם הלכו על ישראלים צעירים מאוד, למעט בלייזר המנוסה שהגיע ממכבי. דברת ולוי בני ה-20 ינסו להמשיך את שיתוף הפעולה מנבחרת העתודה, וייתכן שיהיה מדובר ב-2 הישראלים הבכירים ביותר של ירושלים, או לפחות שניים שיקבלו דקות משמעותיות בהתאם ליכולת שהם יפגינו בפועל. תשתתף השנה בליגת האלופות של פיב"א.

מכבי תל-אביב:

מאמן: עודד קטש.

סגל הקבוצה: לורנזו בראון, וויד בולדווין, ג'ארל מרטין, רפי מנקו, רומן סורקין, גיא פניני, ג'ון דיברתולומאו, דארון הילארד, ג'ייק כהן, תומר אגמון, אוסטין הולינס, אלכס פוית'רס, ג'וש ניבו, יפתח זיו, בונזי קולסון.

בקצרה: אחרי הדחה בחצי גמר הגביע, שני ההפסדים הגדולים אי פעם במשחקי נוקאאוט בליגה שהדיחו אותם בחצי הגמר נגד הרצליה ו-4 הפסדים בדרבי לאורך העונה, הקהל הצהוב-כחול מצפה מהדברים להיראות אחרת. הזרים חדשים כולם, הישראלים ברובם זהים, ועל הקווים ניצב הישראלי אולי הכי טוב ששיחק במכבי ב-30 השנים האחרונות. תשתתף השנה ביורוליג, כרגיל.

הפועל גליל עליון:

מאמן: ברק פלג.

סגל הקבוצה: דיישון בוקר, ג'יילן הדסון, ברייס וושינגטון, עבדול-מאליק אבו, איתי מושקוביץ, לוטן אמסלם, רון כהן, רועי קוז'יקרו, יהל מלמד, רועי הובר, נדב מלכה, נמרוד לוי, הראל רינסקי.

בקצרה: בעונה שעברה העולה החדשה והקבוצה הצפונית ביותר בארץ רשמה עונה מוצלחת מאוד, הרחק מהתחתית ובמקום החמישי הסולידי בסופו של דבר. רוב הזרים הוחלפו, אבל בצפון יודעים למצוא את הזרים המתאימים, והם בהחלט יכולים לקוות לעוד עונה סולידית. תשתתף השנה ביורופקאפ של פיב"א.

הפועל חיפה:

מאמן: שרון דרוקר.

סגל הקבוצה: קאדים אלן, אנתוני היקי, דבונטה אפסון, גור לביא, טום נאור, עמית שמחון, ספנסר וייס, וויל ריימן, אופק אביטל, ג'יילן ג'ונס, מוריאל לוטאטי.

בקצרה: עוד קבוצה שרשמה עונה סולידית מאוד בעונה שעברה, והקבוצה תמשיך להיות בנויה מסביב לקאדים אלן כזר בכיר, אבל יהיה מעניין לראות איך האופי של הקבוצה ישתנה תחת שרון דרוקר אחרי 3 וחצי שנים תחת אלעד חסין. תשתתף השנה ביורופקאפ של פיב"א, לאחר שעברה את שני שלבי המוקדמות.

הפועל תל-אביב:

מאמן: דני פרנקו.

סגל הקבוצה: כריס הורטון, ג'יי פי טוקוטו, אייל הראל, אקסבייר מנפורד, גיל בני, בר טימור, אדם אריאל, ג'יימס יאנג, ג'יילן הורד, עידן זלמנסון, אילי דולינסקי, תומר גינת, ג'ורדן מקריי, ג'ייקובן בראון.

בקצרה: העונה שעברה לפרקים האירה פנים להפועל, בעיקר עם 4 ניצחונות בדרבי, ואחד מהם בחצי גמר הגביע, אבל היא הסתיימה עם הדחה מאוד מוקדמת מאירופה, הפסד בגמר הגביע ובדרבי ברבע גמר הליגה. בקיץ הפועל עשו 2 מהלכים עיקריים, שהם החתמתו של תומר גינת, שקיבל הצעה משמעותית ממכבי על פי הדיווחים ובכל זאת בחר בהפועל, והבחירה לנטוש את פיב"א וללכת עם יול"ב, כמו היריבה העירונית. תשתתף השנה ביורוקאפ, מה שמבטיח להפועל "ויגן פרנדלי" תל-אביב שלב בתים של 18 משחקים לפחות באירופה.

הפועל גלבוע גליל:

מאמן: רמי הדר.

סגל הקבוצה: פייטון וויליס, רשארד אודומס, לונדון פראנטס, ג'וש פרקינס, ג'סטין גורהם, ניב למפרט, זיו וייסמן, מירון רוינה, צוף בן משה, דניאל גואטה, נווה מינץ, יובל שניידרמן, ג'ושוע פאטון, עמית זיס, בניה סרור.

בקצרה: לונדון פראנטס נשאר בקבוצה אחרי שכמה קבוצות אחרות בליגה ניסו לחזר אחריו, והוא ינסה להיות זה שמוביל את הקבוצה מהגלבוע לעוד עונה עם מקום בפלייאוף ורחוק ממאבקי התחתית. הפעם מי שיעמוד על הקווים הוא רמי הדר, שמגיע אחרי יותר מ-3 עונות בבאר-שבע.

הפועל אילת:

מאמן: אריאל בית הלחמי.

סגל הקבוצה: קייסי פרייתר, ג'ארד טרל, טראן פטוויי, עמית גרשון, סקוט מצ'אדו, נועם אביבי, עידו הראל, יהונתן לוי, בן קרטר, אריק גריפין, נתנאל ארצי, אור אשכנזי, נייט גריימס.

בקצרה: דווקא אחרי עונה לא טובה שהסתיימה במקום מחוץ לפלייאוף, אחרי שבעונה שלפניה האילתים הגיעו עד לחצי הגמר, החליטו בקבוצה להביע אמון באריאל בית הלחמי ולהאריך לו את החוזה בעונה נוספת. הדרומיים שואפים לחזור לפלייאוף ולדחוק את רגלי אחת מ-8 הראשונות של העונה שעברה בדרך לשם, כשהעובדה ש-7 מהן משחקות באירופה יכולה להשפיע.

עירוני נס ציונה:

מאמן: אלעד חסין.

סגל הקבוצה: טיילר ביי, שאק ביוקנן, תומר לוינסון, גולט גוט, ליאור קררה (שכבר הספיק להיפצע ולגמור את העונה), סי ג'יי וויליאמס, עמית אהרוני, רז אדם, די ג'יי קופר, עידן אברהם, להב אקרמן, רון גוטמן, יובל חנקין, ג'רום מיינסי.

בקצרה: אחרי עונת 2021 מוצלחת מאוד של נס ציונה, שכללה אף תואר ראשון בתולדות הקבוצה, דווקא ביורופקאפ, העונה שעברה הייתה קשה יותר עבורם, והם עשו בקיץ כמה שינויים משמעותיים, ובראשם הבאתו של אלעד חסין לתפקיד המאמן, אחרי שהוא הצליח להביא את הפועל חיפה לרבע הגמר שנתיים ברציפות.

הפועל באר-שבע:

מאמן: ליאור ליובין.

סגל הקבוצה: בן אייזנהארט, ראס סמית', דיוויד אפיאני, רועי פריצקי, חואקין שוכמן, טידג'אן קייטה, נטע סגל, איגור קולשוב, רון ציפר, תומר פורת, בן מור, אריק אדרי, ריקי פק.

בקצרה: העונה שעברה לא הייתה מוצלחת עבור באר-שבע שהסתבכו בתחתית, אך למזלם מכבי ראשל"צ היו חלשים עוד יותר וירדו ליגה, מה שהשאיר את באר-שבע עם עוד הזדמנות. ליאור ליובין הצליח יפה מאוד בגלבוע עד שהלך להיות עוזר המאמן של קטש בפנאתנייקוס, ואחרי עונה בינונית עם נס ציונה הוא יקווה לשפר את באר-שבע. תשתתף השנה בליגה הבלקנית, יחד עם מכבי חיפה מהליגה הלאומית.

עירוני קריית אתא:

מאמן: שרון אברהמי.

סגל הקבוצה: ג'ובונטה רדיק, דיאנטה גארט, אמין סטיבנס, כרם משעור, יהונתן אוחיון, יותם חנוכי, עמית ראובן, יהלי חיים, שלו לוגשי, ג'ורדן מלו-קליין, יריב עמירם, עידו דוידי, שאבון לואיס, נועם בם.

בקצרה: עם התקציב הכי קטן בליגה, יחד עם גליל עליון, והכי מעט שמות מוכרים, המטרה של העולה החדשה תהיה לשרוד בליגה את העונה הראשונה קודם כל. שרון אברהמי מאמן את הקבוצה ברציפות מאז דצמבר 2017, והקבוצה שלו תהיה תלויה מאוד בזרים שלה, ובעיקר באמין סטיבנס, הסנטר שיפתח עונה שנייה בקבוצה, ושאבון לואיס, שמגיע אחרי עונה בגליל עליון.

שאלות לצוות:

1. מי שלוש הקבוצות שהכי התחזקו בליגה?

שחר: הפועל חולון, הפועל תל-אביב, מכבי תל-אביב.
דרור: הפועל תל-אביב, הפועל אילת, הפועל חולון.
עמיחי: הפועל תל-אביב, הפועל אילת, הפועל חולון.

2. מי שלוש הקבוצות שהכי נחלשו?

שחר: בני הרצליה, הפועל גליל עליון, עירוני נס ציונה.
דרור: הפועל גליל עליון, הפועל גלבוע גליל, עירוני נס ציונה.
עמיחי: בני הרצליה, הפועל גליל עליון, הפועל גלבוע גליל.

3. מי תהיה הקבוצה המפתיעה של העונה?

שחר: הפועל גלבוע גליל.
דרור: הפועל אילת.
עמיחי: עירוני נס ציונה.

4. מי תהיה הקבוצה המאכזבת של העונה?

שחר: הפועל אילת.
דרור: הפועל חולון.
עמיחי: הפועל ירושלים.

5. בחר את חמישיית העונה הישראלית ואת חמישיית העונה של הזרים.

ישראלים:

שחר: גיל בני, ניב משגב, גולן גוט, עמית זיס, נמרוד לוי.
דרור: נועם דברת, ג'ון דיברתולומאו, צוף בן משה, תומר גינת, רומן סורקין.
עמיחי קטן: נועם דברת, ניב משגב, רפי מנקו, נמרוד לוי, עידן זלמנסון.

זרים:

שחר: וויד בולדווין, כריס באב, קאדין קרינגטון, כריס ג'ונסון, ג'וש פרקינס.
דרור: לורנזו בראון, קאדין קרינגטון, קייסי פרייתר, אלכס פוית'רס, רוברט קרטר.
עמיחי: לורנזו בראון, קאדין קרינגטון, ג'ייקובן בראון, כריס ג'ונסון, רוברט קרטר.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. יש לי כמה השגות על הבחירות שלכם אבל כל קורא זכאי לדעתו. אני למשל חושב שמכבי תל אביב נחלשה משמעותית בליגה כי הם בנו קבוצה עם הרבה זרים ליורוליג שלא השאירה הרבה מקום לישראלים בכירים לליגה הישראלית. בני הרצליה נחלשה משמעותית אחרי עזיבת אנאוקו. השיפור המשמעותי של ירושלים הוא דווקא בעמדת המאמן. נס ציונה גמרו את העונה לפני שהתחילה עקב פציתם הקשה של טל דן וליאור קררה. לבסוף, אחרי צפיה במשחקה הראשון של מכבי תל אביב ביורוליג אמש וכמובן אחרי צפייה באליפות אירופה. לורנצו בראון הוא אולי גדול הרכזים עושי המשחק שעלה על הפרקט ביד אליהו. איזה שחקן (בעיקר קבוצתי).

    1. תודה אלכס. לורנזו בראון הוא רכז מהסוג שלא היה למכבי כבר כמה שנים טובות, אבל לא הייתי הולך מעבר ל-5-10 שנים בקביעה הזאת, על אף שהוא באמת נראה טוב מאוד.

  2. תודה רבה לצוות. בראון זה מנהל משחק שלא היה למכבי מזמן. לדעתי השאלה בעונה הזו בטח מבחינתי כאוהד הקבוצה (ואפילו חבר בעמותה ומנוי) היא הפועל ת"א.
    גם הכניסה לראשונה לאירופה,גם תקציב הכי גדול שהיה למועדון אי פעם בגלגולו הנוכחי, גם ההבאה של גינת והשמירה על השלד מהעונה שעברה, אין מקום לעוד עונה מחוץ למקומות 1-4 ואולי גם איזה תואר היסטורי אחרי 30 שנות מדבר.

  3. אתם קדושים, איזה עבודה מצויינת אתם עושים.

    לעניין הליגה עצמה, כרגיל, ערמת זרים סוג ז' מקושטים באיזה ישראלי מלחמה עם סרט קפטן. אני מבין שאני יוצא קצת בומר אבל הדבר הכי כייפי בשבילי זה לחפש שמות של בנים של (מצאתי קוז'יקרו וקורנליוס שלא ידעתי על קיומם).

    1. המצב ברוב הקבוצות בנוגע לישראלים ומעמדם בהחלט מבאס, הבית האמיתי של הכדורסל הישראלי זו הליגה הלאומית. שם יש כמו פעם בליגה הבכירה שני זרים וגמרנו.

  4. תודה עמיחי על אחד הפריוויים היחידים לליגה שלנו בכל התקשורת הכתובה.
    היו שנים שהייתי נושא בעול הזה כאן אבל המצב רק הולך ומתדרדר וזה למרות עבודה יפה של המינהלת שממזערת את הנזק בעטיפה מוצלחת.
    האמת היא שהליגה מתחילה רק באזור מרץ וממילא חלק גדול מהזרים שמתחילים את הליגה לא יהיו כאן אז. אבל לתוצאות בסיבובים הראשונים, בפורמט של הליגה, אין חשיבות מי יודע מה גדולה.
    פחות מדי תחרותיות בין קבוצות, קבוצות עם פחות מדי זהות ושחקנים שאין שום קשר רגשי בינם לביו הגופייה שהם לובשים (ושלא נדבר על זה שכולם נהיו עיוורי צבעים, העיצובים של הגופיות החדשות של הפועל ירושלים והפועל חולון פשוט מזעזעות) וכן – גם פחות מדי ישראלים שמקבלים דקות משמעותיות או אפשרות להיות שחקנים מובילים בקבוצה, וכמו שראינו בקיץ בנבחרת – ישראל משופעת ברול פליירים, אבל כמעט ולא מנהיג אחד.
    בקיצור, מבאס. אבל שלנו…

    1. זה לא רק מיעוט הישראלים והתפקיד השולי שלהם – זו גם העובדה שהם מחליפים קבוצות כמו נעליים. גם הזרים (הטובים, על הבינוניים אני בכלל לא מדבר) מתחלפים כל יומיים, גג בסוף השנה

  5. האתר הטוב והמקצועי by far בארץ לכדורסל ישראלי.
    תודה חברים.
    לא יודע לגבי אחרים אבל אני נהנה מכל שנייה של כדורסל ישראלי ולראות את הפועל תא משחקת ברבע השני והשלישי במשך כ5-7 דק' רצופות עם חמישיית ישראלים לוחמת ומגדילה את הפער מול אילת עם ארבעה זרים הייתה חוויה נהדרת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט