פילי גוד- פריוויו פילדלפיה 76רס פתיחת עונת 2023 / אורי הדר

אם תשאלו את האדם הממוצע ברחובות פילדלפיה על קבוצות הספורט של העיר, קבוצת הכדורסל של העיר, ה-76סרס, יהיו ככל הנראה בתחתית הרשימה. בטח שמדובר בזמן הזה של השנה. קבוצת הפוטבול של העיר, ה"איגלס", מדהימים את ה-NFL עם קבוצה עמוקה ומיוחדת, בהנהגת כוכב חדש בדמות הקווטרבאק המלהטט- ג'יילן הרטס. אפילו ה"פיליס" קבוצת הבייסבול הבינונית שעלתה לפלייאוף ה-MLB, נמצאת בראש מעייני האוהדים המשוגעים של העיר. בתחתית הרשימה נמצאים ה76רס, אך אולי הישועה תגיע דווקא מהמקום בו הציפיות הן הכי נמוכות.

לאחר עשור של תהיות ושחקנים שונים ומוזרים, נראה שהפילדלפיה 76רס הגיעו לשלווה מסוימת. סוף סוף כאבי הראש בדמות בן סימונס או מרקל פולץ לא נמצאים, ונראה שהג'נרל מנג'ר דארל מורי הפעיל את קסמיו הקיץ על מנת לבנות את הסגל האולטימטיבי סביב ג'ואל אמביד.

העונה האחרונה הסתיימה באכזבה נוספת מבית היוצר של דוק ריברס והכוכב שלו ג'ואל אמביד. הסנטר נפצע (שוב) בפניו במהלך הסדרה מול טורונטו בסיבוב הראשון, ובסיבוב השני הספיק לחזור רק למשחק השלישי מול מיאמי. הקבוצה שלו כבר הייתה בפיגור 2-0 ומשם היא לא הצליחה לחזור. מי שהיה צריך לעזור לאמביד בסדרה מול ההיט, "הסופרסטאר" שלצידו, ג'יימס הארדן, איכזב בפעם המי יודע כמה ברגעים המכריעים. את המשחק השישי והאחרון בסדרה הוא סיים עם 11 נקודות ו-4 איבודים, כולל מחצית שנייה ללא סל אחד לרפואה.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון:

יצאו: דני גרין ודיוויד רודי (רודי בחירה 23 בדראפט הנוכחי, טרייד לממפיס), דיאנדרה ג'ורדן (שחקן חופשי לדנבר), טרבלין קווין (שחקן חופשי ליוסטון).

נכנסו: דאנת'וני מלטון (טרייד מממפיס), פיג'יי טאקר (שחקן חופשי), דנואל האוס (שחקן חופשי), מונטרז הארל (שחקן חופשי), ג'וליאן שמפיין (רוקי שלא נבחר בדראפט )

חמישייה: מקסי, הארדן, האריס, טאקר, אמביד

ספסל בכיר: מלטון, האוס, טייבול, קורקמז, הארל

הפגרה לא יכלה לעבור בצורה חלקה יותר בשביל ה76רס. החל בסאגת החוזה של הארדן, מה שהיה סימן השאלה הגדול ביותר לקיץ של הקבוצה, נפתר מאוד מהר. הכוכב המזוקן דחה את אופציית השחקן שלו בשווי 47.4 מיליון דולר (!), וחתם על חוזה לשתי עונות שיכניס לו רק 32 מיליון דולר לעונה. הארדן חתך 15 מיליון דולר מהחוזה שלו על מנת לאפשר לדארל מורי יותר מרחב תמרון מול תקרת השכר, דבר שלא רואים כל יום אצל סופסטאר בNBA.

עם הכסף שנשאר ייבא מורי שני שחקנים שהיו תחתיו ביוסטון רוקטס- פיג'יי טאקר ודנואל האוס. על החוזה של טאקר אפשר להתווכח- 21 מיליון דולר לשתי עונות, בנוסף לאופציית שחקן לעונה נוספת בשווי 11 מיליון דולר (כשהוא יהיה בן 39). אך לאחר ההדחה מול מיאמי אמביד הצהיר כי "הקבוצה צריכה עוד שחקנים קשוחים, כמו פיג'יי טאקר". אז מורי החתים ממש אותו. כבר בימים הראשונים של מחנה האימונים הקולות מחדר ההלבשה נשמעו מרוצים מטאקר, שלאן שהוא לא מגיע הוא תמיד השחקן הכי רועש באימונים.

בנוסף לאיחוד המרגש של הרוקטס מודל 2017-2018, הרוטציה של פילי התחזקה בדאנת'וני מלטון ומונטרז הארל. מלטון יוסיף וורסטיליות בהתקפה וקשיחות בהגנה ובקו האחורי של הקבוצה. הארל יספק מחליף ראוי לאמביד, כנראה לראשונה בקריירה של מי שסיים במקום השני במירוץ ה-MVP בעונה הקודמת, כאשר הוא על הספסל או במקרה של פציעה.

אקס פקטור- טייריס מקסי. הגארד שמתחיל את שנתו השלישית בליגה ביצע קפיצת מדרגה משמעותית בעונה שעברה. מקסי הכפיל את ממוצע הנקודות שלו (מ8 נק' למשחק ל17.5 נק' למשחק) והפך לאחד מקלעי השלשות הטובים בליגה. הוא עשה את כל זה תוך שיפור יכולות הרכז שלו- הכפיל את ממוצע האסיטסים מ2 ל4 למשחק, בתוספת של חצי איבוד למשחק בלבד (מ0.7 ל1.2). השנה דוק ריברס והקבוצה חושבים שמקסי יכול לתת עוד קפיצת מדרגה ולהוריד מהארדן את העול ההתקפי כשאמביד לא על המגרש. בשלב הזה בקריירה שלהם, מקסי הוא ככל הנראה קלעי טוב מהארדן ואני מאמין שנראה את זה בכמות הזריקות שתחולק בין השניים במהלך העונה.

עם כל הכבוד לאופטימיות, שני סימני שאלה מרכזיים מרחפים סביב הקבוצה:

  1. מה קורה כאשר אמביד נח או פצוע? המהלכים המרכזיים שהוזכרו בפסקאות הקודמות, בוצעו על מנת לפנות אל הבעיה המרכזית של הסיקסרס בשנים האחרונות. מאז שהארדן הצטרף לקבוצה בינואר ואף לפני, הקבוצה לא מתפקדת באותה רמה כשהסנטר הקמרוני-צרפתי-אמריקאי על הספסל או פצוע. בעונה שעברה כשהארדן היה על המגרש ללא אמביד, הנט רייטינג של הקבוצה היה מינוס 11.6 בעונה הסדירה ומינוס 5.9 בפלייאוף. לא מספיק טוב בלשון המעטה.
  • באיזה צורה התקפית ה76רס ישחקו בפלייאוף? לפילי שלושה ברגים התקפיים מרכזיים- אמביד, הארדן ומקסי. ברור שאמביד המוכשר והטוב ביותר, אך בפלייאוף כל פוזשן קשה וצפוף יותר. ג'ואל אמביד ירד מ-9.8 פוסט אפים בעונה הרגילה ל-4.8 פוסט אפים במהלך הפלייאוף. נתון בסיסי כביכול שמראה את הבעיה הפשוטה של פילי- מיאמי פיענחה איך להוציא את הכדור מהידיים של אמביד ולהעביר אותו לידיים של מקסי או הארדן, מה שמוביל אותי לשאלה השלישי והחשובה ביותר…
  • איזה ג'יימס הארדן יופיע בפלייאוף? השאלה המרכזית בנוגע לתקרה האולטימטיבית של פילדלפיה. גם אם מקסי יתן קפיצה משמעותית, אמביד יהיה בריא ושאר הקבוצה מתחברת- רמת המשחק של הארדן היא מה שתכריע את העונה של פילי. בפלייאוף הקודם קלע 40% מהשדה ואיבד 4 כדורים למשחק, וחוץ מהנתונים הבינוניים ומטה, רמת המשחק של הגארד יורדת משמעותית בכל פלייאוף שהוא משחק. בקבוצה הזו יצטרך לקחת המושכות, לסדר ולרכז את ההתקפה, ולתקוף את הסל כשההגנה לא מסודרת בזמן פוסט אפים של אמביד. תפקיד פחות משמעותי מהשנים שלו ביוסטון, אך לא פחות מסובך.

תחזית:

פילדלפיה תסיים במקום הראשון במזרח ועם יתרון הביתיות. אמביד יסיים במקום הראשון או השני ב-MVP ומקסי יהיה מועמד מוביל לשחקן המשתפר. בתוך כל זה, גמר אזורי בהחלט בקלפים ומשם הרבה תלוי בבריאות של אמביד ובאיזה הארדן הקבוצה תקבל בפלייאוף. אחרי שנים של הפרוסס, אולי פילדלפיה תקבל אלופה, גם בפוטבול וגם בכדורסל.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. אח…. למסגר ולשמור
    במיוחד עם התמונה של טאקר והחברים מראש הטור.
    ולעניין, יש שלוש סיבות שאני רואה כמצביעות על אליפות השנה.
    1. טאקר הקבלן. מקווה שיצליח להיות הממשיך של ביג שוט בוב.
    2. נפתרנו מטרבלין קווין (ואני חשבתי שווסטברוק הוא מלכת הצעדים…. )
    3. הבאנו את ג'וליאן שמפיין. לדעתי הכי טוב יהיה לצנן את שמפיין על הספסל עד שנזכה באליפות, למרות שנוכל להשתמש בו לנסיון גם באליפות המזרח.

    לי אישית קשה להתווכח עם סימנים ברמה הזו
    🏆

  2. Trust the Process

    מה שיפה בתהליך – שהוא יימשך. כמו ביאת המשיח.

    דריל מורי ואבו-זקן הביאו את תרבות הטילים לעיר האחווה.
    מה שמבטיח עוד עןנה עקרה.
    אבו-זקן יסיים את הקריירה ללא טבעת.

  3. מהלכים טובים של מורי סביב הארדן ואמביד. לפילי יש סגל מוכשר מאוד (מורי יודע לבנות)
    עכשיו רק צריך אמביד בריא בפלייאוף וממשיך את עונת ה-MVP שלו, ושהארדן יראה שעדיין יש לו דלק במיכל.
    אמביד בכושר לאף קבוצה בליגה אין תשובה, ושמסביב יש הארדן מקסי ועוד קלעים קשה להגן מולו.
    פילי בהחלט יכולים לראות את עצמם מועמדים לתואר.

  4. תודה חבר
    .
    מקסי נראה פשוט טוב. בהחלט נראה כמועמד חזק לmip. בהינתן בריאות הבעיות של פילי הם
    א היעדר ספסל. הספסל של פילי דליל וריברס יצטרך לבנות הרכבים שבהם הוא מפריד את הדקות של אמביד האריס הארדן ומקסי
    ב יכולת המסירה של אמביד תחת לחץ. זה אולי החיסרון היחידי שלו. הוא הרבה פעמים מתקשה למנף את הדאבל טים שהוא מקבל לכדי נקודות קלות לחברים.
    חתכת קבוצה יש שם.

    1. דווקא חיזקו את הספסל (שהיה חלש מאוד בשנה שעברה בעיקר בפלייאוף) עם שלושה שחקני רוטציה מוכחים. מה שהיו צריכים לחזק ושכחו זו את עמדת המאמן… סניידר היה יכול להיות מעולה וגם אטקינסון

      1. נכון, הספסל שלהם בסדר גמור. גם דוק יהיה בסדר גמור בהנתן שכולם נשארים בריאים, הוא לא כזה גרוע כמו שעושים ממנו כאן באתר.

  5. אורי תודה על הפריוויו המעולה. הכל בעיניי בסוף יקום ויפול על הארדן. לא יודע למה אבל אני עדיין מאמין בו.
    גמר מזרחי מול הבאקס/נטס אם הכוכבים מסתדרים שם ,
    את שתיהן אני לא רואה אותם עוברים.

  6. הייתי רוצה להגיד שאם אמביד בריא זה גמר מזרח מינימום, אבל כמות הקבוצות הטובות במזרח שיכולות לצאת ממנה מגוונות מאוד.
    (לפי הסדר): מלווקי, פילי, אטלנטה, קליבלנד בוסטון, נטס ומיאמי.

  7. מעולה אורי. חבל שפילי נשארו עם ריברס על הקווים. הוא נקודת התורפה הכי גדולה בפילי, שוגה המון בטיימינג של החילופים ולא מסוגל לאלתר. מקסי נראה נהדר בהכנה בעיקר בקליעה מכדרור. ביצים גדולות היו לו מההתחלה ואני גם צופה לו קפיצה נוספת לאזור ה 20 + נק ו 6 אסיסטים אבל הכי חשוב זה שליטה בקצב במאניטיים וכשאמביד נח. הספסל התחזק אבל ריברס כבר הוכיח שהוא לא מאמין בקורקמז בשייק מילטון ובצעירים מה שעלה לו בשחיקה של החמישיה בשנה שעברה. טאקר האוס מלטון והארל סוגרים את הפינה הזאת וזאת בשורה טובה בעיקר לאמביד והארדן שברושי נשמו בפלייאוף. סהכ פילי השתדרגה וטאקר מוסיף קשיחות מנטאלית שככ חסרה לנו. השאיפה לפחות גמר המזרח

  8. תודה רבה.
    לדעתי טוביאס האריס הוא גם פקטור מאוד חשוב אם הוא בפלייאוף יכול לייצר לעצמו זריקות אז פילי קונטנדרית בכירה.

    1. נכון, טוביאס יקבל הרבה מבטים חופשיים כשהגנות יאלצו לרדוף אחרי אמביד מקסי והארדן. קיבל יופי של תנאים העונה, נראה אם יידע לקחת.

  9. מצויין.
    טעית רק בשבר אחד: הסיקסרס הם מקום רביעי בעיר. יש גם את קבוצת ההוקי קרח. אןולי מקום חמישי כיח מקום רביעי היא וילנובה.
    אבל נצחון במזרח ישנה את הכל, ואם היום הברייבס מנצחים את פיליס, אז יהיה עוד שינוי (אם כי הברייבס מריכה לנצח 3!)

  10. חחח הארדן וטאקר נראים בתמונה כאילו הרגע יצאו ממסעדה שכללה בליסה של 6 קג סטייק.
    על הנייר פילי אמורה להיות טובה מאד אבל אמביד כל הזמן "נפצע" בפלייאוף. הארדן נהיה דריי מוסר ישר איך שמקבל כדור. מקסי אמור לפרוץ. אם יפרוץ לרמה מאד גבוהה יש להם סיכוי.
    טאקר נראה לי הרבה מעבר לשיא ושמכרו לנו חתול בשק לפני השקיעה (מקווה לטעות) אבל העיקר שברציק יהיה מבסוט לפחות.
    לצערי צופה הדחה בסיב ה2

    1. מסכים עם כל מה ששמעון כתב חוץ מהתחזית בסוף – עם סגל כזה התקרה והרצפה כל כך גבוהה/נמוכה והכל כולל הכל על השולחן, החל מאליפות וכלה מפלייאין מרובה פציעות ובעיות.

      1. כשהוא ממש ממש מתאמץ ונותן הכל (שני המשחקים האחרונים של העונה) הוא בינוני.
        כל השאר – גרוע וזורק זין.
        הפודקאסט שלו הרבה יותר מעניין אותו מכדורסל.
        העניין היחיד שלו בכדורסל כיום זה איך להוציא כמה שיותר כסף מהדבר הזה.

        1. אני שמח שהגעת לעשות את הצרכים שלך כאן. אמנם לא מריח טוב אבל עדיף מלראות אותך מתאפק. שבת שלום.
          (ככה עושים את זה?)

  11. הם אכן התחזקו אבל נשארו עם מספר בעיות ללא פתרון:
    מקסי זה יום עסל יום בסל- לא יציב בכלל
    הארדן בירידה אם לא בצניחה ושום דשא לא יצמח איתו בפלייאוף
    הספסל שלהם חלש עד נוראי
    דוק ריברס לא מתפקד בפלייאוף
    יש לא מעט קבוצות בפלייאוף שיעברו אותם בסיבוב שני ומעלה (מילווקי בוסטון ברוקלין וגם מיאמי) בגלל ספסל עמוק ומאמן עדיף

  12. קבוצה שאני מתקשה לצפות בה ויזואלית פילי זו חוויה קשה לצפיה כדורסל סכמטי חסר השראה, איזו קבוצה משעממת.
    אם הכל יתחבר שם ובהינתן בריאות הם יכולים להגיע עד הסוף (כמו עוד איזה 10 קבוצות בליגה). יתחבר? לא יודע. נראה. הפוטנציאל שם ויש להם סגל חזק על הנייר.

  13. תודה על הפריוויו המעולה.
    הארדן ואמביד עד עכשיו לא הוכיחו שניתן לסמוך עליהם בפלייאוף מעבר לסיבוב ראשון. כשהארדן עבר גם סיבוב שני הוא היה הרבה יותר חד ובכושר ממה שהוא עכשיו.
    אז נכון, הסגל מעט התחזק, אבל קשה לי להאמין שיעשו מעבר לחצי גמר מזרח גם השנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט