פריוויו טורונטו ראפטורס לעונת 2023 / רז סמואל

מאזן בעונה שעברה: 48- 34, מקום חמישי במזרח.

מאמן: ניק נרס, עונה חמישית בליגה ובטורונטו כמאמן ראשי (מאזן 186-122).

ג'נרל מנג'ר: מסאי יוג'ירי.

רקע:

טורנטו היא מהניסויים המעניינים ביותר שקרו בליגה. 9 שחקנים בסגל שלה הם בגבהים של 1.98-2.08 ועם אורך ידיים בלתי נגמר, טורונטו משחקת כדורסל שנראה position-less. עם שחקנים כמו סיאקאם, אננובי וברנס שיכולים לעשות הכל מהכל, טורונטו משחקת משחק ורסטילי שבו כל אחד יכול לחדור, לזרוק, להוביל מתפרצת ולהחליף בהגנה.

העונה שעברה:

טורונטו התחילה את העונה בצורה מהוססת עם מאזן של 14-17. סיאקם היה פצוע ב13 המשחקים הראשונים, וגם אחרי שחזר לטורונטו לקח זמן עד שהם הצליחו למצוא את הדרך לגרום לקבוצה לעבוד ביחד ולצבור ניצחונות ביחד איתו על המגרש.

כשזה קרה, טורונטו התחילה להפוך לכוח משמעותי במזרח ולהשיג רצפי ניצחונות (8 ניצחונות רצופים בינואר-פברואר) שהביאו אותה למקום החמישי במזרח עם 48 נצחונות שאחד המפתחות שמובילים אותה זה שכל שחקן בחמישייה מעורב בהתקפה, ונותן לפחות 15 נק׳ למשחק.

בפלייאוף, היא פגשה בסיבוב הראשון את פילדלפיה, סקוטי ברנס נפצע במשחק הראשון והחסיר את שלושת המשחקים הראשונים מה שעזר לפילדלפיה לעלות ליתרון של 3-0, ואן וליט גם נפצע בהמשך הסדרה ולמרות ניסיונות החזרה של טורונטו פילדלפיה לא התקשתה בדרך ל4-2 בסדרה.

מה קרה בקיץ האחרון?

הגיעו: אוטו פורטר ג׳וניור (שחקן חופשי מהוורויורס) , חואן הרננגומז (שחקן חופשי מהג׳אז), ג׳וש ג׳קסון (שחקן חופשי מהג׳אז), כריסטיאן קולוקו (בחירה 33)

עזבו: ארמוני ברוקס (שחקן חופשי להוקס), סבי מיכאיליוק (שחקן חופשי לניקס)

בטורונטו יצאו לקיץ די שקט.

החיזוק המשמעותי לספסל הוא ההגעה של פורטר ג׳וניור אחרי עונה טובה בווריורס. פורטר הוא קלעי של בערך 40% לשלוש לאורך הקריירה, בעל מוטת ידיים ארוכה ולכן יוכל להשתלב בהגנת החילופים של טורונטו ונראה כמו תוספת אידיאלית לסגל.

בדראפט הגיע כריסטיאן קולוקו, אך הוא לא שחקן שאמור לתרום בטווח הקצר וככל הנראה לא יקבל דקות משמעותיות.

בסך הכל, אפשר להגיד שטורונטו התחזקו מעט עם ההגעה של פורטר, אך הם יותר בונים על השיפור של השלד הקיים כדי לעשות את קפיצת המדרגה.

מה שיהיה:

חמישייה – פרד ואן וליט, גארי טרנט ג'וניור, סקוטי ברנס, או ג'י אנונובי, פסקל סיאקם.

ספסל – כריס בושיי, פרשס אצ׳יווה, מלאכי פלין, קאם ברץ׳, אוטו פורטר ג׳וניור, חואן הרננגומז, ת׳דאוס יאנג, ג׳וש ג׳קסון.

בעונה שעברה טורונטו הייתה אחת מקבוצות ההתקפה העומדת החלשות ביותר בליגה ולכן הקבוצה ביססה את המשחק שלה על גבי מתפרצות (חמישית באחוז הפוזשנים של מתפרצות) ומלחמה על כל ריבאונד בהתקפה (שנייה בכמות הריבאונדים בהתקפה) וסביר להניח שנראה את הקבוצה ממשיכה באותה הסכמה ללא שינוי גדול בסגל.

המוציאים לפועל העיקריים העונה ימשיכו להיות סיאקם ו-ואן וליט. טרנט הוא סקורר שגם כן יכול לייצר נקודות מחדירות וקליעה, ואננובי נמצא במגמת שיפור בכל עונה בעונות האחרונות, שכן בעונה האחרונה הוא קלע 17 נקודות למשחק. יהיה מעניין לראות האם הוא וברנס יקבלו תפקיד משמעותי יותר בהתקפה העונה וההשפעה שתהיה לזה על ההתקפה של הקבוצה.

סימן השאלה הגדול ביותר בעונה של טורונטו הוא סקוטי ברנס. אחרי עונת רוקי נהדרת שבה זכה בתואר רוקי העונה ונתן לאוהדי טורונטו סיבות טובות לשמור על אופטימיות, הוא מגיע לאתגר העונה השנייה שבה הוא יצטרך לעשות קפיצת מדרגה נוספת כדי שטורונטו תוכל להפוך לקבוצה שיכולה לייצר ריצת פלייאוף מוצלחת.

המקומות שבהם הוא עדיין צריך להשתפר זה הקליעה לשלוש שהוא קלע ב30% העונה, ואת היכולת שלו לייצר מצבי קליעה לעצמו, שהעונה הרבה מהנקודות שלו הגיעו ממתפרצות ופוטבאקים והוא יצטרך העונה לגוון את היכולות ההתקפיות שלו ולהפוך לשחקן שלם יותר.

(סקוטי ברנס, הרבה יהיה תלוי בו העונה)

כדור הבדולח:

תרחיש אופטימי – הקבוצה נשארת בריאה, ברנס משפר את ההתקפה שלו ואת האחוזים לשלוש ונראה כמו הדבר הגדול הבא, סיאקם ו-ואן וליט נבחרים לאולסטאר והקבוצה מצליחה להפוך להפתעה במזרח עם 52 נצחונות ולוקחת את המקום השני במזרח ורצה עד לגמר האזורי.

תרחיש ריאלי – הקבוצה כן משתפרת בזכות השיפור של סקוטי ברנס, אבל עדיין חסר לקבוצה כוכב שייקח את המושכות ויוביל את הקבוצה לרמה של מועמדת לאליפות, הקבוצה מסיימת עם מאזן של 50 ניצחונות ומגיעה לסיבוב השני במזרח.

תרחיש פסימי – סיאקם מתקשה להישאר בריא וזה מייצר קשיים, ברנס לוקה בתסמונת העונה השנייה ולא מצליח לעמוד בציפיות והקבוצה מדרדרת למאזן של 43 ניצחונות שמספיק רק למקום בפליי אין, שם הם מודחים ולא מצליחים להגיע לפלייאוף.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה רבה
    הראפס קבוצה טובה מאומנת מעולה על ידי אחד מ 5 המאמנים הטובים בליגה לטעמי. הוא הערך המוסף של הקבוצה הזו והוא החוזק הגדול שלה.
    אם יהיו בריאים, הם יהיו בפליאוף ולדעתי יפסידו בחצי גמר המזרח.
    במשחק הראשון של הראפטורס עם הסלטיקס, החמישייה וחצי הראשונות של הראפטורס לא היו מספיק כשרוניים מול אלו של הסלטיקס שיצרו פער של 19 נקודות ושייטו לניצחון עד שמוז הכניס את החליפי המחליפים והמגמה התהפכה עד לניצחון הראפטורס, בעיקר בגלל תצוגת אימון מצויינת של נרס והחלטות נכונות ברבע האחרון. בשישי בערב שוב נראה את שתי הקבוצו נפגשות.

    נצל"ש, כפי שהערכתי בעבר, הסלטיקס טיטאו את ברודיץ תומס עכשיו צריך לבדוק אם יטאטאו את ג'סטין ג'קסון כדי שההערכות שלי יצאו 100%
    נצל"ש 2, השיפוט קליפרס דנוור הבוקר היה מחפיר כלפי יוקיץ והשופטים הקפידו איתו בחצי הראשון כמו שלא הקפידו עם האחרים כולל 3 עבירות מהירות מאד.
    נצל"ש 3, השקץ לא חיכה לתחילת העונה ונתן היום מה שנראה כפלופ לפנתיאון בתחילת החצי השני. לברון פשוט דחף שחקן מיני ונפל כשהוא מאבד כדור? השופטים נתנו ללייקרס כדור מהצד.

    1. אני מאד אוהב את נרס וחושב שהוא מאמן מעולה אבל אני חייב לשאול איזה תצוגת אימון בדיוק הוא נתן? זה משחק קדם עונה אתה לא מאמן אותו כדי לנצח אתה זורק שחקנים כדי לראות מה הם שווים (אחרי שנתת ל"רגילים" להשתפשף קצת). בקיצור מן הסתם לא ראיתי אבל הייתי שמח להסבר איפה בדיוק באה לידי ביטוי תצוגת האימון.

      1. צהרים טובים עידו. אני מסכים לגמרי שזה רק קדם עונה אבל נרס עשה בדיוק מה שציפיתי ושאני מצפה ממנו גם במהלך העונה. הראה לשחקנים שלו שהוא אבא שלהם ושיש להם על מי לסמוך. מקווה שלא קראת את המגילה שכתבתי בזמן המשחק, זה כידוע לך מייגע. אבל המשחק הראה בצורה מאד ברורה ש 7 אולי אפילו 8 השחקנים הפותחים של בוסטון (מינוס רוב) יותר כישרוניים מאלו של נרס. ההגנה המצוינת של טורונטו לא הצליחה לעצור אותם למרות שניסו מאד. אפילו סם האוזר שיחק שם טוב (נראה לי שבסוף יחתימו אותו והוא יבוא על חשבון גראנט וויליאמס שלו לא נתנו לו הארכת חוזה) ושיחק עד הסוף לא יכול היה לעצור את המפולת מול מה שנתנו המחליפים ומחליפי המחליפים ברבע השלישי. אם היית רואה את חצי המחצית השנייה היית רואה, ואני כבר דיברתי על זה גם בשנה שעברה וגם לפני שנתיים, יך הוא מלהיב את השחקנים שנים שלו. הוא לרגע לא סטטי וכשהקבוצות (מחליפים) דיי שוות הוא יודע להלהיב ולפקס את השחקנים שלו ולתת להם את הביטחון, ככה הם מחקו את ההפרש אחרי פסקי הזמן המוצלחים. הם ראו מאמן שמתווכח עם השופטים עבורם אחרי כמעט כל עבירה. מאמן שחי את המשחק וזה חשוב מאד ומדרבן.

        1. טוב זה ממש אובר אנליזה לזה שהמתמחים של הראפטורס פשוט היו טובים יותר. אין לזה קשר לאימון. לקפוץ ולהתלהב זה לא אימון (למרות שזה חלק ממנו).הביטחון היחידי שהשחקנים שהיו על המגרש היו צריכים זה שיהיה להם חוזה גם בסוף הקיץ (ניוזפלאש לרובם לא יהיה).
          באותה מידה יכולת להגיד שהוא עשה עבודת אימון גרועה כי השחקנים שמכירים אותו ואיתם הוא הולך לעונה לא הצליחו להתמודד עם אלה של הסלטיקס.

          1. איש באמונתו יחיה
            אני בהחלט רואה בעבודת אימון במהלך המשחק חלק יותר מרכזי ממך אבל מכבד את דעתך.

            1. בהחלט שעבודת אימון במהלך משחק היא קריטית רק מה שאתה מציין הוא חלק ממש קטן מזה. בטח כשמדובר במשחק קדם עונה.

            2. האינטנסיביות של נרס נראתה כמו עבודת מאמן במשחק פליאוף, כולל הזיעה (אוליי אני מדמיין). זה לא הרגיש לי אישית כמשחק הכנה גריידא.
              🙂

            3. זה האיש כאמור – אפשר רק להעריך את זה.

    2. קבוצה טובה, עם חוזקות בהנהלה וצוות האימון.
      בלי פציעות ועם עוד שנת נסיון בתיאום ייראו שיפור קל.
      השאלה זה קיר הרוקי של בארנס….
      תודה על הפרוויו
      🙏

  2. אסופת פורוורדים מרשימה ועדיין חסר הסופר-סטאר.
    במידה ובארנס (עוד בינגו של יוג'ירי) ממשיך להצטיין אז אפשר להתחיל לחפש בית אחר לאננובי או סיאקם כדי לחזק את הקו האחורי.
    פלייאוף בלי ביתיות, כאשר אף קבוצה לא ממש רוצה לפגוש אותם, ומחמאות אחרי שידיחו אותם בסיבוב הראשון.

  3. תודה רבה על הפריויו,
    קבוצה חביבה. מאמן מעולה. עובדים יפה, פיתוח שחקנים, החלטות נכונות,
    אם יצליחו לגדל כוכב (בארנס ? ) או להביא אחד בלי להרוס את כל הסגל הם יהיו מועמדים ליותר מסיבוב שני.

  4. תודה רז על הפריויו. מועדון עם שדרה ניהולית מעולה ומאמן מצוין שזה היתרונות היחסיים שלהם במזרח. אני קצת רואה אותם בין עומדים במקום לקפיצה קטנה קדימה, לא מעט תלוי בבארנס. מקומות 4-6 ובחיבור נכון יש מצב לעבור סיבוב.

    1. כבר בעונה שעברה הם עשו את זה, ואני מאמין שהעונה הם יהיו טובים יותר כל עוד הם יהיו בריאים. אם ברנס באמת יעמוד בציפיות, לדעתי סיבוב ראשון בפלייאוף זה מאד ריאלי ולעבור סיבוב גם לא מופרך עבורם.

  5. אחלה פריוויו
    בדומה למיאמי בטורונטו תמיד יש תחושה שהשלם גדול מסך חלקיו
    אני מצפה מגארי טרנט לשיפור. עושה הרושם שהגיע לשיאו בפורטלנד ומאז צועד במקום

  6. משום מה קבוצה שבכללי משאירה בי תמיד רושם של לא אסל ולא בסל. אני מאד מעריך את נרס ומאחל לטורונטו רק טוב . שאלה ליןודעים: מה קרה עם הלל הורוביץ, כתבנו בטורונטו? וכמובן תודה על פריוויו ישר וקולע

  7. קבוצה טובה מאוד אבל במזרח האימתני זה לא יספיק מעבר להופעה מכובדת בפלייאוף. בוסטון, פילי, מילווקי, מיאמי (וברוקלין-??) עדיפות מהם וביום טוב גם שיקגו אטלנטה וקליבלנד יראו להם את הגב.

  8. אני מאוד אוהב את הקבוצה הזאת שלגמרי יכולה להיות סוס שחור במזרח. חסר לי עוד גארד שיכול ליצור לעצמו ולהיות גיבוי לטרנט מהספסל, סטייל טרנס רוס או אריק גורדון וחסר לי גם סייז מתחת לסל למרות שעל אמביד בפלייאוף הם דווקא הצליחו להקשות מאוד. הלוואי על פילי מאמן כמו נרס. תודה רז

  9. קל לחבב את טורונט. הם משחקים במזרח. עושה רושם שיש להם חוות דעת טובה על המערכת של ג"ס פורטר זה השחקן השלישי (מקאו ובושי) שהם לוקחים (מציעים כסף שג"ס לא יכולה להתחרות). רק כדי שיזכרו שפורטר , שאני מאד שמחתי שהצטרף לג"ס ותרם הומן, צריך שיתיחסו לגוף שלו בעדינות. הוא נפצע בקלות. טורונטו צריכה אותו בעיקר לפליאוף אז בבקשה לא לשחוק אותו בעונה הרגילה.

  10. קבוצה טובה מאמן טוב . זו קבוצה שבהינתן בריאות טובה ופה ושם פציעות אצל המתחרות כפי שתמיד קורה לצערנו יכולה לעשות תמיד משהו מעניין.
    אני הכי מתחבר לזה שבאמת חסר להם סטאר אמיתי אחד מהטופ 5 של הליגה. בפעם הקודמת שהיה להם הם היו אלופים.

  11. כנפיים כנפיים כנפיים.
    הסגל שהכי זועק טרייד בכל הליגה, לא רק אחד מינורי לחיזוק עמדת המחליף לרכז, אלא כזה שישדרג את החמישייה. כנראה סנטר אבל לאו דווקא.
    לדעתי רק עניין של זמן עד שזה יקרה העונה.
    משהו סביב אנונובי כשחקן המרכזי והרבה בחירות דראפט…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט