רכבת שדים – לקראת מחזור 5 ב-NFL

מאת צוות הופס פוטבול: יניב שושני, פריים טיים זק וזאב

מאוכזב, המלר

אנחנו נמצאים פחות או יותר בנקודת הרבע של העונה המשוגעת הזו ורכבת ההרים שנקראת עונת 2022/23 ממשיכה ללא עצירה. עם פסגות רמות  ומרגשות מלאות אדרנלין וצווחות אושר אבל גם לצערנו, בקעות עמוקות בהן הבטן מתהפכת והרגשה קשה של בחילה עולה בגרון.
כזה היה משחק יום חמישי בין דנבר ברונקוס (3-2) לאינדיאנפוליס קולטס (1-2-2) 12-9 ופרנסי הNFL לא היו יכולים להפסיק להתחרות בינהם בתיאורים כמה גרוע היה המשחק הזה.
מילא הם, שזו העבודה שלהם לצפות במשחקים מתחילתם עד סופם, אבל גם האוהדים בדנבר לא חסכו מהבוז וחלקם אף עזב את המשחק הצמוד שהם רכשו לו כרטיסים במיטב כספם לפני סופו, מי לביתו ומי להטביע את יגונו באלכוהול.
אז מה היה לנו שם? שתי התקפות נוראיות מובלות על ידי ק"ב מאכזבים מאוד בתצוגת תכלית של סוסים מתים (קלטתם? הברונקוס והקולטס). זה כאילו אף התקפה לא רצתה  ממש לנצח וכל פעם שהמשחק התקדם כמה יארדים בודדים, הוא חזר חזרה בגלל עבירות, ונזק עצמי וחוזר חלילה כל המשחק.
שני הק"ב הציגו משחק מהוסס, פחדני, חסר מעוף, מפוזר, חסר דיוק וראיית מגרש. אבל היי, לאחר ערב ארוך ומייאש, הקולטס ניצחו.
העינוי הזדחל לאיטו כששתי הקבוצות מגיעות בקושי למצב שערי שדה וחלוקת מתנות ליריב ברד זון (2 חטיפות לכל אחד) ואז קרה הנורא מכל, הזמן הרגיל נגמר עם תיקו והמשחק עבר להארכה. עוד 10 דקות לגזר הדין.
לתוך הארכה הקולטס הבקיעו שער שדה ודנבר הזדקקה לענות בט"ד כדי לנצח והם החליטו ללכת על זה בדאון רביעי ויארד. ובדומה לסיטואציה בסופרבול של סיאטל מ2014.  דנבר כנראה היו צריכים לרוץ את זה. כי ראסל ווילסון פשוט חיכה יותר מדיי עם הכדור, נגמר לו הזמן ותוך כדי פספוס תופס פנוי לחלוטין, מסר אותו לכיסוי ההגנתי של השחקן היחידי שהיה נקודת האור במשחק, סטפן גילמור.

ריצ'רד שרמן בפוסט טראומה



אז מילא מאט ראיין שכולם קיוו שנשאר לו עוד קצת גז בטנק אבל גם אם לא, אף אחד לא ציפה ליותר מדיי, היה זה ראסל ווילסון שזכה למירב הביקורות מהמשחק הזה.  
ווילסון שהגיע לברונקוס נישא על כנפיי התהילה, ההבטחה לעידן חדש ומזהיר במייל היי ולשירת חוזה של 245 מיליון דולר, לא רק שלא מספק את הסחורה, אלא גם בעקבות ההפסד נראה שכל השדים יוצאים החוצה ונראה שגם בתור בן אדם ומנהיג הוא מאכזב את השחקנים והקהילה בדנבר. ראסל זכה לטון של ביקורות השבוע והיה לבד במערכה, אף לא שחקן אחד, הווה ועבר, יצא להגנתו. כנראה שיש דברים בגו.
יצא שכתבתי המון על משחק שלא ראוי לזכור אותו בתולדות הNFL, אבל כנראה שאחרי ברבור שחור כזה, צריך להוציא החוצה את הכל ולקוות שלא נקבל משהו דומה בעתיד.

ברונקוס-קולטס, אילוסטרציה


נשאיר את הזוועה הזו מאחורינוה ונעבור לסקירה המקדימה למשחקי המחזור החמישי
 

גרין ביי פאקרס (1-3) נגד ניו יורק ג'ייאנטס (1-3), 16:30 לונדון

בשבוע הראשון מול מינסוטה, אהרון רודג'רס לא שיחק טוב בלשון המעטה. אבל כולם זוכרים את מסיבת העיתונאים שלו בו הוא אמר: R-E-L-A-X וכך זה היה גם השנה. בשלושת הנצחנות האחרונים הוא זרק מעל 230 יארד, עם 71 אחוז הצלחה בזריקות, 6 טאצ'דונים ו2 חטיפות. מספרים רגילים למדי עבור איי-רוד ללא אדמס. מהצד ההגנתי מעניין איך קו ההתקפה החלש של הגייטנס יעצרו את ראשן גארי, שעד עכשיו ספגו 14 סאקס. כרגע יש לו 5 סאקס, מתוך 11 של הגנה, 5 התקלות בשביל איבוד יארד וגם FF אחד.

שאק חזר. לא #34 מהלייקרס, אלא #26 מהגייטנס. שאקוון בארקלי נמצא במקום הראשון בליגה ביארד מן הקו עם 570, מקום ראשון עם 463 יארדים ריצה ו115.8 ממוצע יארדים לריצה. יהיה מעניין לראות איך הגנת הריצה של גרין ביי, שממוקמת במקום הרביעי נגד הריצה בליגה, יתמודדו מול בארקלי. יהיה גם מעניין לראות מי יהיה מתחת לסנטר, ג'ונס פצוע עם פציעה בעקב. אבל הג'איינטס אופטימים והק"ב שהריצות שלו הן חלק מתוכנית ההתקפה של ניו יורק, התאמן כל השבוע.

נתון מעניין: הבחורים הכחולים טרם הפסידו בלונדון, הם 0-2. זה המשחק הראשון של גרין ביי בלונדון.

תחזית: כמו שאמרו בהתחלה, איי-רוד ימשיך להרגיע את הקבוצה ואת הליגה ויעניק לגרין ביי וראשי הגבינה  את הניצחון  במשחק הראשון של הקבוצה מחוץ לגבולת ארה"ב.

רודג'רס מרגיע

מינסוטה ויקינגס (3- 1) – שיקגו ברס (2- 2), מיניאפוליס, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם היכולת המצוינת של ג'סטין ג'פרסון תספיק כדי למשוך את מינסוטה לפלייאוף?

מינסוטה השיגו ניצחון דחוק בלונדון מול הסיינטס וחוזרים הביתה כשהם (עדיין) בראשות בית ה-NFC צפון, בשוויון מאזן עם הפאקרס. התקפת הקבוצה מדורגת במקום ה-13 בליגה וזה בעיקר בגלל היכולת של ג'סטין ג'פרסון שזוהר במיוחד על רקע ים הבינוניות שסביבו. הוא השיג עד כה 393 יארד (147 יארד בשבוע שעבר), מקום 5 בליגה – ובניגוד למרבית אלה שמדורגים מעליו, הוא עושה זאת כשהוא ניזון מק"ב בינוני ומטה. קאזינס עם רייטינג של 84 ואחוזי השלמה של 63% בלבד. אדם ת'ילן – פעם התופס המוביל – השיג 220 יארד בסה"כ ודלווין קוק מאכזב על הקרקע עם  פחות מ-70 יארד למשחק. במשחק בלונדון השיג ג'פרסון כמעט מחצית מכל היארדים (באוויר ועל הקרקע) של הקבוצה ונראה שהוא יצטרך להמשיך לעשות זאת כדי שהויקינגס יישארו במירוץ לפלייאוף השנה. כל זאת חשוב במיוחד בהתחשב בהגנה החלשה של הקבוצה, ובמיוחד הגנת המסירה שהיא מסננת של ממש – היריבות משיגות 75% השלמה של מסירות מולה (מקום 31 בליגה).

לברס אין ציפיות פלייאוף השנה והם שמחים ואולי אף מופתעים להיות במאזן חצוי אחרי 4 מחזורים. הגנת הקבוצה, שהייתה אמורה להיות נקודת החוזק (וגם קיבלה את מרבית השדרוגים בפגרה) מאכזבת למדי. היא אמנם סופגת רק 19 נקודות למשחק (מקום 11) אך היריבות מצליחות לרוץ מולה כמעט ללא הפרעה (183 יארד למשחק!! – מקום אחרון בליגה), מה שמאפשר להן לשלוט בקצב המשחק. בהתקפה, כפי שהיה צפוי, הקו הקדמי הרעוע לא מגן על ג'סטין פילדס האומלל שספג כבר 16 סאקים (שני רק לקרסון וונץ) ובהתאמה מתקשה לייצר משחק איכותי (רייטינג של 59, 50% השלמה, 2 ט"ד מול 4 חטיפות), כשאף תופס לא משיג יותר מ-30 יארד למשחק. לפחות משחק הריצה מתפקד היטב (177 יארד למשחק) וזה מה ששומר את הקבוצה במשחקים.

תחזית : זו אולי ההזדמנות למשחק הקאמבק של דלווין קוק, הרץ של מינסוטה, מול הגנת הריצה הלא-קיימת של הברס. אם הוא לא יעשה זאת כאן, ג'פרסון יצטרך שוב להציל את המצב, וגם השבוע הוא יעשה זאת – הגנת שיקגו לא מספיק טובה כדי לעצור אותו. ג'סטין פילדס ישיג מספרים גבוהים יחסית מול ההגנה החלשה של הויקינגס אך שוב יופקר ע"י הקו הקדמי שלו ובסופו של יום מינסוטה תנצח בהפרש של יותר מט"ד אחד במשחק רב אירועים בו יעלו הרבה נקודות על הלוח.

ניו יורק ג'טס (2- 2) – מיאמי דולפינס (3- 1), ניו יורק, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם הדולפינס יצליחו להתאושש משערוריית הפציעה של טואה?

זו אינה רק שאלה מקצועית, המתייחסת ליכולת של טדי ברידג'ווטר (ק"ב לא רע בפני עצמו) להתמודד מול היריבות בשבועיים-שלושה הקרובים (שאינן מפחידות במיוחד, אגב – מיאמי יפגשו את הג'טס, הויקינגס והסטילרס) עד לחזרתו (?) של טואה. השאלה היא רחבה יותר – האם הקבוצה, שפתחה בצורה כה מבטיחה את העונה ונקלעה לשערורייה עצומה לאחר שללא ספק הפקירה את בריאותו של הק"ב הצעיר שלה (הן כשהחזירה אותו אחרי מהלומה קשה בשבוע 3 והן כשהעלתה אותו כפותח בשבוע 4) ונמצאת במוקד של ביקורת נוקבת ומוצדקת מכל גורם אפשרי הקשור בליגה, יכולה לחזור למוד של "עסקים כרגיל" ולהתמקד בלנצח משחקים כדי להגיע לפלייאוף? אם היא תצליח להתמודד פסיכולוגית עם האירוע, יש לה את כל הכלים המקצועיים לעשות זאת. ברידג'ווטר הוא כאמור ק"ב סביר ומעלה, טייריק היל מככב ומוביל את הליגה ביארדים (477 – 70 יארד לפני הבא אחריו), ג'יילן וואדל גם הוא עם מעל 90 יארד במשחק ולמרות שמשחק הריצה, וביחוד צ'ייס אדמונדס, מאכזבים (פחות מ-70 יארד קבוצתיים למשחק על הקרקע) ההתקפה מדורגת במקום השני בליגה. גם עם ברידג'ווטר הם יישארו קרוב לצמרת. בהגנה אנו רואים תמונת ראי של ההתקפה – הגנת ריצה מצויינת (רביעית בליגה) והגנת מסירה גרועה (מקום 31). 

לג'טס יש שני ניצחונות והם כמובן שמחים על חזרתו של הק"ב זאק ווילסון, שהופיע לראשונה במדי הקבוצה בשבוע שעבר והוביל אותה לניצחון. ווילסון לא הצטיין (50% השלמה, 2 חטיפות) אך יש להניח שיכולתו תשתפר ככל שיסיר את החלודה ויצבור זמן משחק עם חבריו להתקפה (שחלק לא קטן מהם הגיעו בפגרה ולא שיחקו אתו מעולם).  התקפת הג'טס לא תהפוך לטובה מאד – זה ייקח כמה שנים – אך תוספת האנרגיה ויכולת הריצה של ווילסון עשויים בהחלט למקם אותה במרכז הטבלה (כרגע מדורגת במקום ה-23) ולאפשר לקבוצה לשמור על מאזן מכובד יותר מבשנה שעברה. זה כמובן תלוי גם בהגנה שבינתיים לא מצליחה לעצור את היריבות, בעיקר באוויר (הגנת המסירה מדורגת במקום ה-29). גם שם יש לקבוצה עוד הרבה דרך לעשות, בעיקר בשדרוג נדרש לחוליית הליינבקרים שלה, אחרי שהשתדרגה בפגרה בעמדת הקורנרבק (עם אחמד גרדינר, שבינתיים מפגין יכולת טובה).

תחזית : המבחן של מיאמי יהיה במשחקים עם יריבות חזקות יותר. ברידג'ווטר יצליח להשיג מספרים יפים וטייריק היל יחגוג מול הגנת המסירה של הג'טס. ווילסון ייראה טוב יותר מאשר בשבוע שעבר אך הוא לא יצליח להישאר בקצב צבירת הנקודות של הדולפינס. מיאמי יעלו ליתרון מוקדם ולמרות שריקות בוז מהקהל (שבוודאי יישמעו) וניסיונות קאמבק של ווילסון וחבריו, בסיום המשחק יצברו הדולפינס עוד ניצחון בהפרש של 10-14 נקודות. 

ימשיך להראות צמיחה? זאק ווילסון

קליבלנד ברואנס (2-2) נגד לוס אנגלס צ'ארגס (2-2), 20:00 קליבלנד

נדמה שהולך להיות משחק מעניין בקליבלנד ביום ראשון. מהצד של המארחים, יש להם את צ'אב שהוא מוביל את הAFC ביארדים למשחק עם 459 למרות. יש לו בממוצע 20 ריצות במשחק, נדמה שאם מזג החורפי הבא עלינו לטובה, יהיה שימוש בו יותר. נראה שגם גארט יחזור השבוע לאחר שנעדר מפציעות עקב תאונה שעבר.

הרברט שיחק שבוע שעבר והצלע השבורה לא הפריעה לו לזרוק ל340 יארד, רייטנג של 113.2 ושני טאצ'דונים מול יוסטון. במהלך 4 המשחקים האחרונים קו התקפה של הצ'ארגס ספגו רק 4 סאקס. כנראה שאלן לא ישחק ומייק ויליאמס משחק את העונה המצויינת שלו וינסה לעשות משחק חמישי בחוץ עם 100 יארדים תפיסה ובכך ישווה את השיא של צ'אד גונסון עם 5 משחקים ברציפות של 100 יארדים בחוץ. למרות שבוסה יעדר כמה שבועות עם קרע במפשעה, מאק ימשיך את העונה הטובה שלו. כרגע יש לו חמישה סאקס, מקום שני בAFC.

נתון מעניין: ברנדון סטיילי גדל בפרי,אוהיו, שזה פחות משעה מקליבלנד.

 תחזית: בריסט באמת עושה עבודה טובה בינתיים עד שווסטון יחזור ויקבל את המושכות. אבל, עדיין אני רואה ניצחון של לוס אנגלס.

ג'קסנוויל ג'אגס (2-2) – יוסטון טקסנס (1-3-0), 20:00 ג'קסנוויל

למרות ששבוע שעבר הם הפסידו בפילדלפיה ולורנס איבד את הכדור 5 פעמים, רואים שיש קבוצה שהולכת בכיוון הנכון. זה מתחיל מן המאמן בקווים, דאג פיטרסון. בגדול, גם ההגנה הולכת בכיוון טוב, הם מקום רביעי מבחינת סה"כ נקודות שקיבלו עם 67.

כיום יוסטון עם שלושה הפסדים ותיקו אחד, אבל הם תמיד היו במשחק. קוקס אוהב לשחק נגד ג'קסנוויל, בשישה המשחקים האחרונים נגדם, יש חמישה משחקים עם 100 יארד ועוד 5 טאצ'דונים והוא מקווה להמשיך את הטרנד בראשון הקרוב מול הגנת המסירה של ג'קסנוויל הממוקמת במקום ה14 מול המסירה.

נתון מעניין: יש ליוסטון רצף של שמונה נצחנות מול ג'קסנוויל.

תחזית: למרות הרצף, נראה שג'קסנוויל קבוצה יותר טובה כרגע וינצחו את המשחק.

מובילים את הבית, הג'אגוארס

טמפה ביי באקנירס (2-2) נגד אטלטנה פלקונס (2-2), 20:00 טמפה ביי

שבריידי החליט ל"חזור מפרישה" הוא חשב שהוא יחזור לפחות או יותר אותו קבוצה שהיה לו בשנה שעברה, במיוחד לגבי הקו התקפה. מהקו התקפה שהיה לו ב2020, נשאר לו רק התקאלים ואין עוד סוף פציעות לתופסים שלו. עם זאת, נראה שהמשחק הזה בא בדיוק בזמן בשביל בריידי והבאקס. הם הפסידו שתי משחקים ברציפות ולבריידי יש מאזן מושלם מולם עם 0-10.

הפלקנס גם סובלים מפציעות. קורדל פטרסון המצוין בחוץ, כך גם קייל פיטס. נראה איזה קסמים מארכוס מאריוטה יצליח לעשות במגרש בו הוא התחיל את הקריירה שלו בתחילת העונה של 2015.

נתון מעניין: בשני המפגשים האחרונים בטמפה, הבאקס שמו יותר מ40 נק'.

תחזית: ניצחון לבאקס, משחק TUNE UP לבריידי והתקפה של הבאקס.

וושינגטון קומנדרס (1- 3) – טנסי טייטנס (2-2), וושינגטון, יום א 20:00

שאלת המפתח : האם דרק הנרי (ואיתו התקפת הטייטנס) מתעורר לאחר פתיחת העונה המהוססת?

הטייטנס התחילו את העונה עם שני הפסדים מביכים (הפסד לג'יאנטס במחזור הפתיחה ותבוסה מול הבילס בשבוע שאחריו) אך מאז צברו שני נצחונות ולאור חולשת הבית שלהם (ובמיוחד הקשיים של הקולטס, אותם ניצחו הטייטנס בשבוע שעבר) הם יכולים לראות בעצמם כמי שיכולים בהחלט לקחת את אליפות ה-AFC דרום ולחזור לפלייאוף. הנתון המעודד ביותר בשבוע האחרון היה כמות היארדים על הקרקע (114) שצבר דרק הנרי. זוהי הפעם הראשונה שהוא חוצה את קו ה-100 יארד מאז חזר בסוף העונה שעברה מהפציעה הקשה שספג ואם ימשיך לעשות זאת, התקפת טנסי תראה אחרת לגמרי מכפי שנראתה עד לאחרונה. ריאן טנהיל רחוק מלהבריק אך הוא סולידי כהרגלו עם 66% השלמה ורייטינג של 93 – והתקפת המסירה תיראה טוב יותר כשרוברט וודס וטריילון ברקס (שניהם הגיעו בפגרה) יבנו איתו כימיה טובה יותר. אם הנרי יחזור לדרוס על הקרקע, התקפת הקבוצה תתמקם בשליש העליון של הליגה. ההגנה טובה מול הריצה (מקום 8) אך חלשה מול המסירה וזו אולי נקודת המפתח לשיפור כדי לשמור על שאיפות הפלייאוף בחיים בהמשך העונה.  

וושינגטון ממשיכה לאכזב גם עם קרסון וונץ מאחרי הסנטר. וונץ ספג את כמות הסאקים הגבוהה בליגה (17) אך למרות זאת השיג כמות יארדים יפה (260 למשחק) באחוזי השלמה סבירים (63%). הוא אמנם נחטף 5 פעמים, אבל לא נראה שהוא הבעיה המהותית של הקומנדרס. קו ההתקפה החלש (מדורג במקום ה-26) פשוט לא נותן לו זמן בפוקט. משחק הריצה סביר (כ-100 יארד למשחק) אך לא ברמה שמפצה על משחק המסירה הבעייתי. הגנת הריצה טובה (מקום 8) אבל הגנת המסירה חלשה מאד ומדורגת במקום ה-30 בליגה, וזאת בשל קו אחורי מחורר שלא מצליח לנצל את הלחץ שצ'ייס יאנג וחבריו מצליחים להפעיל על הק"ב היריב (2.3 סאקים למשחק – מקום 14). בבית ה-NFC מזרח המפתיע לטובה, וושינגטון מסתמנת בבירור כקבוצה החלשה בבית וסופרת כנראה עוד עונה אבודה.

תחזית :  טנסי במומנטום חיובי ולא וושינגטון היא זו שתעצור אותה. דרק הנרי יבחן את הגנת הריצה של וושינגטון ואפילו טנהיל ישיג מספרים יפים מול הקו האחורי של הקומנדרס. מהצד השני חברי הגנת טנסי (עם 2.5 סאקים על היריב – מקום 12) יפילו את וונץ מספר פעמים וימנעו מוושינגטון להשיג נקודות. הטייטנס ישיגו בקלות את הניצחון השלישי ברציפות ויעלו לראשונה העונה למאזן חיובי.

ימנעו מג'קסונוויל להתרחק? טנסי טייטנס

בפאלו בילס (1-3)  – פיטסבורג סטילרס (3-1)  (באפלו, ראשון 20:00)

רק 260 ק"מ מפרידים בין בפאלו לפיטסבורג, אבל השנה הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות גבוהים בהרבה.

התקפת הבילס מדורגת שלישית בליגה בצבירת יארדים, וההגנה מדורגת ראשונה באי ספיגת יארדים, נתון לא מעודד כלל להתקפת הסטילרס, שמדורגת רק במקום ה-30 בצבירת יארדים. הבילס מגיעים למשחק מרוממי רוח אחרי קאמבק מרשים בבולטימור, ואילו הסטילרס מגיעים שפופי רוח, אחרי שספגו בבית קאמבק מקבוצה כמו הג'טס, וכרגע הם נמצאים בתחתית הבית שלהם, סביבה לא מוכרת בהחלט עבור הקבוצה הגאה מפנסילבניה.

הקווטרבק הרוקי קני פיקט אמור לפתוח בפעם הראשונה במדי הסטילרס, ויקווה למשחק טוב יותר מהמשחק מול הג'טס, שבו עלה כמחליף ונחטף לא פחות משלוש פעמים.

נתון מעניין – הפעם האחרונה שהסטילרס סיימו במקום האחרון בבית הייתה אי שם בשנת 1999.

תחזית – פיטסבורג היא מסוג הקבוצות שלעולם לא ניתן לזלזל בהן, אבל בפאלו קבוצה טובה הרבה יותר, ומול אוהדיה המסורים היא תנצח בצורה משכנעת.

נזרק למערכה מוקדם מידי? קני פיקט (צילום: si.com)

ניו אינגלנד פטריוטס (3-1)  – דטרויט ליונס (3-1) (פוקסבורו, ראשון 20:00)

לקראת המחזור החמישי, מחזיקים הליונס בסטסטיסטיקה יוצאת דופן. התקפת הקבוצה מדורגת ראשונה בליגה הן בנקודות והן ביארדים, ולעומת זאת ההגנה מדורגת אחרונה בספיגת נקודות ויארדים, על איזון לא שמעו שם בדטרויט. בשורה התחתונה הליונס מחזיקים בניצחון אחד בלבד, אבל ההפסדים היו צמודים להפליא, מה שנותן תקווה לעונה מוצלחת יותר מעונות קודמות, אם רק ההגנה תשתפר קמעה.

אצל הפטריוטס ההתקפה הרבה פחות טובה מזאת של הליונס, ההגנה טובה יותר, והמאזן זהה. הקווטרבק הפותח מאק ג'ונס כנראה מושבת עדיין, הקווטרבק המחליף ברייאן הוייר נכנס לרשימת הפצועים, וביילי זאפה יזכה לפתוח, בפעם הראשונה בקריירה הקצרה שלו ב- NFL. על מנת לנצח הפטריוטס חייבים לרוץ בעזרת שני הרצים דמיאן האריס ורמונדרה סטיבנסון, גם בגלל שזהו האגף המוצלח בקבוצה, וגם על מנת לשלוט בשעון ולמנוע מההתקפה הנפיצה של הליונס לבלות יותר מידי על המגרש.

נתון מעניין – הפטריוטס ממוקמים כרגע אחרונים בבית שלהם. הפעם האחרונה שהם סיימו בתחתית הבית הייתה בשנת 2000, עונתו הראשונה של ביל בליצ'ק על הקווים בניו אינגלנד.

תחזית –  כשקבוצה כמו דטרויט משחקת, קשה מאוד לחזות מי תנצח במשחק. בהתמודדות ה-13 בלבד בין שתי הקבוצות, נלך הפעם על ניצחון של הקבוצה האורחת מדטרויט, עם משחק טוב נוסף של הקווטרבק ג'ראד גוף.

בחירה 137 בדראפט האחרון, ביילי זאפה (צילום: sportingnews.com)

ניו אורלינס סיינטס (3-1)  – סיאטל סיהוקס (2-2) (ניו אורלינס, ראשון 20:00)

יכול להיות שסיאטל מצאה מחליף ראוי לראסל ווילסון מכיוון לא צפוי כלל? ג'ינו סמית' הוותיק, שאת עונת הרוקי שלו במדי הג'טס סיים עם 21 חטיפות ומאז לא ממש השאיר את חותמו ברחבי הליגה, לקח את ההזדמנות שנפלה בחיקו בשתי ידיים, ועד כה עומד מעל הציפיות, אם היו כאלו בכלל. עם אחוזי השלמה של 77.3% (ראשון בליגה, בפער ניכר) ורייטינג של 108 (שלישי בליגה), סמית' מוביל את הסיהוקס למאזן חצוי די מפתיע, ובהתחשב בכך שההגנה היא אחת מהגרועות בליגה, ההישג נראה אפילו משמעותי יותר.

בניו אורלינס ההווה וורוד פחות, והמאזן בהתאם. הקווטרבק המחליף אנדי דלטון אומנם לא מאבד כדורים כמו ג'יימיס ווינסטון הפצוע, אבל הוא גם לא מניע את ההתקפה ברמה הנדרשת, והתקפת ריצה בינונית לא עוזרת לשים נקודות על הלוח. גם בהגנה נרשמת ירידה במספרים בהשוואה לשנים קודמות, וכמו שהגנת הריצה נראית, לא יהיה מפתיע לראות את הסיהוקס הולכים על ניסיונות ריצה מרובים.

נתון מעניין – הסיינטס ספגו כבר 13 סאקים העונה, הסיהוקס לעומת זאת ספגו רק 6 שכאלה. 

תחזית – גם עם כל הקשיים הסיינטס במגרשם הביתי הם אגוז קשה לפיצוח, ולמרות היכולת המפתיעה של הסיהוקס נלך על ניצחון של הקדושים, ואנדי דלטון יירשום את ניצחונו הראשון בניו אורלינס.

הפתעה מרעננת, ג'ינו סמית' (צילום: cbssports.com)

קרוליינה פנת'רס (3-1)  – סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (2-2)  (שארלוט, ראשון 23:05)

איזו הגנה מרשימה יש לניינרס השנה. אחרי ארבעה מחזורים, ההגנה מדורגת ראשונה בליגה, עם הכי קצת נקודות ויארדים, ניק בוסה מוביל את הליגה עם 6 סאקים, ולהחזיק קבוצה כמו הראמס ללא ט"ד משחק שלם זה הישג לא מבוטל כלל. בהתקפה המצב לא מזהיר כל כך, עם התקפת מסירה שהשיגה שלושה ט"ד בלבד עד כה, וגוררת את כל ההתקפה למיקום 27 בליגה מבחינת נקודות. מזלם של הניינרס שהתקפת הריצה מתפקדת לא רע בכלל, אחרת המצב היה גרוע אפילו יותר.

בקרוליינה המצב בהתקפה אף גרוע יותר, והפנת'רס מדורגים אחרונים בליגה בצבירת יארדים כוללים. בייקר מייפילד לא נראה טוב, ועם 54.7 אחוזי השלמה הוא מדורג אחד לפני אחרון בליגה. שביב של תקווה ניתן למצוא בכריסטיאן מקאפרי, שמתחיל לחזור לכושר שהפך אותו לאחד הרצים הטובים בליגה, וכרגע מדורג רביעי בליגה ביארדים כוללים (ריצה ותפיסה). בהגנה המצב חלוק, בעוד שהגנת המסירה מראה יכולת לא רעה, הגנת הריצה מדשדשת בתחתית הליגה, מה שכנראה יביא את הניינרס ללכת בכל הכוח על הקרקע.

נתון מעניין – התקפת הפנת'רס ספגה 11 סאקים, הגנת הניינרס רושמת 15 סאקים, מייפילד בלחץ?

תחזית –  שתי הקבוצות מאוד זקוקות לניצחון, כל אחת מסיבותיה שלה. נראה שההגנה של הניינרס גדולה על הפנת'רס, ויחד עם שליטה על הקרקע מבחינה התקפית הניצחון יהיה של הקבוצה מהמפרץ.

פוזה אופיינית, ניק בוסה (צילום: sfchronicle.com)

אריזונה קרדינלס (2- 2) – פילדלפיה איגלס (4- 0), פניקס, יום א 23:25

שאלת המפתח : האם פילדלפיה היא הקבוצה הטובה ביותר ב-NFC, אחרי 4 מחזורים?

האיגלס ממשיכים להתעלות על ההערכות המוקדמות ונשארו הקבוצה היחידה בליגה ללא הפסד. ג'יילן הרטס ממשיך ביכולת הטובה שלו (משיג 280 יארד למשחק ב-66% השלמה ורייטינג של 99) ואיי-ג'יי בראון עונה על הציפיות עבורן הביאו אותו מטנסי כשהוא משיג מעל 100 יארד באוויר למשחק. עדיין, ה"לחם והחמאה" של התקפת פילדלפיה הייתה ונשארה משחק הריצה, שם מיילס סנדרס (356 יארד) ביחד עם הרטס עצמו (200 יארד) דוחפים את הקבוצה ומכתיבים את קצב המשחק. בשבוע האחרון, במשחק קשה מול ג'קסונוויל, השיגה הקבוצה על הקרקע יותר יארדים (210 יארד) מאשר באוויר (204). האיזון הזה מאפשר להתקפת האיגלס להיות מדורגת במקום הרביעי בליגה. ההגנה מדורגת במקום השלישי, כשהיא ראשונה בכמות הסאקס (16) ובכמות איבודים של היריבה (10). נקודת התורפה (היחסית) היחידה היא הגנת הריצה, שם מאפשרת הקבוצה 5 יארד לניסיון ריצה של היריבה (מקום 25). אם ימשיכו ביכולת הזו, פילדלפיה מסתמנת כאחת הקבוצות השלמות והמאוזנות בליגה והיא מועמדת רצינית להגיע לסופרבול מה-NFC החלש יחסית. 

אריזונה ממשיכה בחוסר היציבות שמאפיין אותה העונה, כשהיא מנצחת ומפסידה לסירוגין. בשבוע שעבר ניצחו בקלות יחסית את קרולינה החלשה אך משחק מול האיגלס הוא מבחן ברמה אחרת לגמרי. קיילר מאריי לא מתעלה כמוסר (רייטינג 85) וממשיך ללהטט ולתסכל מגינים ב"מהלכי קרקס" על הקרקע – אך בלי סיוע מאף רץ אחר (קונר ובנג'מין, שני הרצים המובילים, משיגים ביחד כ-60 יארד למשחק) ובלי אף תופס, חוץ ממרקיז בראון (339 יארד) שעבר את ה-200 יארד, קשה לקבוצה לצבור נקודות. היא משיגה 22 נקודות למשחק בלבד (מקום 14). ההגנה משיגה רק סאק אחד למשחק (הנתון הנמוך בליגה), וניכר שהיא מתגעגעת לצ'נדלר ג'ונס שעבר ללאס-ווגאס. בהתאם, היא מדורגת במקום ה-29, עם הגנת מסירה חלשה שמאפשרת מעל 250 יארד באוויר – והיא מאפשרת 26 נקודות למשחק (מקום 28). מול היריבות החזקות בבית ה-NFC מערב, אריזונה תתקשה למצוא מקום בפלייאוף אם לא תשתפר מהותית משני צידי המגרש.

תחזית : אריזונה יעשו כמיטב יכולתם, בוודאי בבית, אבל הם יתקשו לבלום את המכונה המשומנת של האיגלס. מאריי ישיג הרבה יארדים על הקרקע אך לא יצליח להתקדם באוויר, בעוד ההתקפה המאוזנת של פילדלפיה תתקדם באופן מתודי ותחזיק יותר זמן בכדור. המשחק יהיה צמוד ומרובה נקודות אך בסופו יירשם ניצחון צמוד של האיגלס שיישארו מושלמים לפחות עוד שבוע אחד.

מי מספר אחת? פילדלפיה איגלס

לוס אנגלס ראמס (2-2) נגד דאלאס קאוביז (1-3), 23:25 לוס אנגלס

שבוע שעבר הרמאס הפסידו בענק לניינרס ונפלו ל2-2. אין ספק שקופר קאפ הוא שחקן מדהים, אבל כדי לעצור את הגנה המדהימה של הקאובייז, צריכים לפזר את הכדור בעוד מקומות. טרם ראינו פריצה של אלן רובניסון, אולי השבוע זה יקרה.

מבחינתה, דאלאס, ממשיכה להפתיע וממשיכה לנצח. יהיה מאוד מעניין  לראות  השבוע איך דיגס ישמור על קופר קאפ. בנוסף, בשבועיים האחרונים אין למיקה פארסונס סאק. אבל רוב הסיכויים שזה ישתנה השבוע מול הקו התקפה של הראמס שקיבלו 7 סאקס שבוע שעבר.

נתון מעניין: מאז שהראמס עברו ל-לא לא לנד, הקאוביז לא ניצחו אותם בחוץ.

תחזית: ניצחון של דאלאס בזכות משחק הריצה שלהם וההגנה שלהם יותר חזקה מאשר ההתקפה של הראמס.

הקופרים, קומדיית מצבים חביבה על זוג שרק מנצח כל הזמן.

בולטימור רייבנס (2- 2) – סינסינטי בנגלס (2- 2), בולטימור, יום ב 03:20

שאלת המפתח : האם הרייבנס שוב יאבדו יתרון עצום אחרי המחצית, כמו בשני משחקי הבית הקודמים?

בשני משחקי הבית של בולטימור השנה (מול בפאלו בשבוע שעבר ומול מיאמי בשבוע 2) הובילו הרייבנס ב-17 נקודות או יותר במחצית – והפסידו בשניהם. ג'ים הרבו וחניכיו יקוו שהקריסה הזו בסופי משחקים לא תחזור על עצמה, אך לרייבנס יש בכל מקרה לא מעט סיבות לדאגה. ההתקפה שלהם אמנם מדורגת ראשונה בליגה אך היא תלויה מאד ביכולתו של לאמאר ג'קסון לשאת אותה על גבו. אף תופס לא מתבלט (המוביל בכמות היארדים הוא הטייט-אנד האמין מארק אנדרוז עם 260) ויותר ממחצית היארדים על הקרקע הם של ג'קסון עצמו (316 יארד מתוך 568 סה"כ) כשאף רץ אחר לא משיג יותר מ-32 יארד למשחק. הבעיות היותר קשות הן בהגנה – פעם הלב הפועם של הקבוצה – שמדורגת במרכז הטבלה בכל הפרמטרים וסופגת יותר מדי נקודות (25 למשחק – מקום 23). כך יהיה קשה להישאר במרוץ לראשות ה-AFC מול הבילס והצ'יפס.

סינסינטי, לעומתה, נראית כמי שחוזרת לעניינים אחרי פתיחת עונה מזעזעת. לאחר שג'ו בורו חטף 13 (!!) סאקים בשני המחזורים הראשונים, הוא הופל "רק" 3 פעמים בשני הניצחונות שבאו אחריהם, כך שיש לקוות שהקו הקדמי המחודש מתחיל (גם אם קצת באיחור) להתגבש ולתפקד. משחק הריצה עדיין רחוק מלהשביע רצון (68 יארד למשחק בשני המשחקים האחרונים, עם 2.3 יארד למהלך בלבד – אחד הנתונים הנמוכים בליגה) אך כל עוד בורו עומד על הרגליים ומקבל זמן למסור, וכל עוד ההגנה (שמדורגת שביעית בליגה) מצליחה להגביל את היריבות ל-17.5 נקודות למשחק, הבנגלס בהחלט יכולים לראות בעצמם מועמדים מובילים לראשות בית -AFC צפון ואולי אף לחזרה לסופרבול.

תחזית : משחק חשוב מאד בבית ה-AFC צפון עם השלכות על מאבקי המיקום בין שתי קבוצות שיאבקו על ראשות הבית לאורך כל העונה. ההגנה של סינסינטי טובה יותר ומצטיינת בעיקר על הקרקע כך שג'קסון יצטרך לנסות לנצח אותם באוויר. הוא יתקשה לעשות זאת בלי עזרה מספקת וגם עלול להיחטף, כפי שקרה מול בפאלו. בורו וחבריו יעשו מספיק מול ההגנה המקרטעת של הרייבנס כדי להשיג ניצחון חוץ חשוב ביותר לבנגלס, במשחק צמוד שיוכרע בהפרש של פחות מט"ד.

איזה לאמר נראה, של מחצית ראשונה או של מחצית שניה?

קנזס סיטי צ'יפס (1-3)  – לאס ווגאס ריידרס (3-1)  (קנזס סיטי, שלישי 03:15)

אחרי שהמטירו 41 נקודות על אחת מקבוצות ההגנה היותר טובות בליגה במחזור האחרון, הצ'יפס הראו שגם העונה הם כוח שיש להתחשב בו, בטח כל עוד פטריק מהומס הנפלא הוא הקווטרבק הפותח. במשחק מול הבאקנירס הצ'יפס גם רצו בהצלחה על הקרקע, ולרץ קלייד אדוארדס-הלאיר יש אחרי ארבעה מחזורים כבר כמעט מחצית מהיארדים שהשיג בכל העונה הקודמת. עוד נתון מפתיע מגיע מכיוון ההגנה, כאשר הגנת הריצה מדורגת ראשונה כנגד הריצה, מסקרן אם הנתון יחזיק מעמד במחזורים הקרובים.

גם הריידרס מגיעים במצב רוח טוב לאחר ניצחון הבכורה העונה במחזור האחרון,  גם אם המאזן הוא פחות מעודד. במשחק מול דנבר הציגו הריידרס סוף סוף משחק ריצה טוב, ולמרות הנתונים של הגנת הריצה של הצ'יפס, הם חייבים להמשיך לנסות להפעיל את הרץ ג'וש ג'ייקובס על מנת להוריד זמן מהשעון ולתת להגנה לנוח. הקווטרבק דרק קאר ישמח לדעת שהחוליה החלשה בקנזס היא הגנת המסירה, שספגה כבר 10 ט"ד במסירה העונה, ומדורגת רק במקום ה-30 בספיגת ט"ד.

נתון מעניין – בתשעת המשחקים האחרונים בקנזס, ניצחו הריידרס רק בפעם אחת בלבד.

תחזית – למרות השיפור במשחקם של הריידרס, הצ'יפס גדולים עליהם. מהומס ימשיך ללהטט כל הדרך לניצחון רביעי העונה, ועל הדרך יחמיר את מצבה של היריבה לבית.

מכירים היטב אחד את השני, קאר ומהומס (צילום: reddit.com)

לפוסט הזה יש 62 תגובות

    1. גיא, כאוהד ברונקוס, איך אתה מרגיש בינתיים לגבי ווילסון? ווישפול כרגיל? מתחרט? פוחד שזה לעוד שבע שנים??
      תשע נקודות, לפני שבועיים 11.. pretty, pretty shit.

    2. לעניות שמחתי, כבר באירופה הייתי סקפטי…
      (מילים אחרות ל- אחרי התלהבות של כמה דקות בעקבות הטרייד,
      נחתה עליי הפסימיות.
      לצערי המצב גרוע ממה שדמיינתי…

      1. במחזור החיים של אוהד קבוצת פרינג' (לא לייקרס או יאנקיז),
        אם יצא לך לחוות 2 קונטנדרית שונות,
        שיחקת אותה.
        לי יצא לחוות את דנבר של אלווין המזדקן,
        ואת דנבר של מאנינג המזדקן.
        סך של 3 אליפויות.
        .
        לצפות ששוב הנס יחזור,
        זה קצת מוגזם…
        .
        (למרות שחייבים להודות שגם הפסימיים שבאןהדים לא חשבו שזה יהיה המצב…)

  1. גם עם זימר, שהיה מאמן עם אוריינטציה סופר הגנתית, היינו מסננת אווירית, אבל המספרים (מקום 31, ו75%השלמה(!!!)) פשוט מחרידים. המאזן החיובי אחרי מחזור 4 וככל הנראה 5 (כזה שחמש שנים לא היה לנו) משקר ומצבביע שלא רק שלא יהיה פלייאוף גם למאזן החצוי האהוב עליינו כל כך בשנים האחרונות לא נגיע.
    אז מה עושים? מה האפשרויות? בכדורגל אני מבין (בתור אוהד הפועל אני יודע מה צריך לעשות בחלון בינואר-להביא שחקנים בכסף גדול או לקפל ת'באטסטה)..
    אז מה אפשרי לקבוצת פוטבול ברבע הראשון של העונה כדי לתקן את זה?

  2. תודה, מחזור שתחילתו בבזיון מהשבוע שעבר והדולפינס צריכים להודות למזל הטוב שבינתיים הנזק מינימלי עד כמה שאפשר, המשכו בבזיון בדנבר, ויפתח עם הבזיון בלונדון. באמת כל הכבוד לגאונים שלקחו משחק בית לגרין ביי, קבוצה שלא מגיע לnfl שתהיה לו. מה שנקרא, הראו להם מאיפה הדג וכו.
    לגבי הדולפינס עצמם, ובכלל, אולי כדאי להוציא את הספורט המקצועני מ-מיאמי? שום דבר טוב לא מגיע משם, אבל אם יש משהו שיותר לא קשור לסיקור ספורט מ״מומנטום״ זה ״פסיכולוגית״. איזה פסיכולוגיה יש בקבוצת ספורט, ובמיוחד קבוצת פוטבול שיש בה 2 תת קבוצות ועוד הספיישל טימס? אם היתה להוצאה של טאגובאילוראה השפעה, וזה אם גדול, זה היה במשחק עצמו. שבוע אחרי? בהנחה ולא ינסו לעשות סאבוטאג׳ לבעלי הקבוצה כנקמה, יהיו עסקים כרגיל. וגם בצד השני, גם אם מאזן 2-2, הג׳טס טרם הוכיחו כלום, ומתי שהוא יגמר להם המזליקי. נקווה שלא מול הדולפינס.
    אם כבר דברים מגעילים שבאים מפלורידה, הפח מג׳קסונוויל מקבלים הזדמנות נהדרת להראות שיש להם הגנה סבירה ולא רק התקפה סבירה. אם הטקסנס יחגגו בהתקפה מולם אז באמת חבל על כל העונה הזו.
    למי שלא הולך לחגוג על הרד זון של הnfl network, אז כמובן שלא צריך להמליץ, הבילס נגד הסטילרס, שתי קבוצות של צווארון כחול צריכות לתת עבודה על הדשא.
    דווקא הבחירה בסבב השני קשה יותר, האיגלס טובים, הניינרס מרתקים, אבל דווקא אמליץ לאוהד הנייטרלי את מפגש הפסגה בין הראמס לקאובויס ולו רק שזהו משחק נהדר, מי שלא תפסיד פה, רווח נקי של כולנו ומי יתן שגם תהיה פה איזה השפלה, ככה קצת בשביל השמחה לאיד, והרי אין שמחה וגו׳.

    1. אכן, פוסט יותר מגעיל מזה לא ראיתי…
      אולי נפסול את כל הקבוצות של בוסטון אחרי הדיפלייט גייט של בריידי? ואת הקבוצות מאינידיאנה ומישיגן אחרי המכות בפאלאס בין דטרויט ואינדי?

  3. יופי.
    ראסל וילסון מרוויח הרבה מאוד כסף(פי 2 מטום בריידי) וכאן הכל יפול עליו בכשלון או בהצלחה.
    כרגע המצב הוא שגומרים אותו בכל מקום בתקשורת( למרות העובדה שהוא משחק פצוע,הרץ המוכשר גמר את העונה,המאמן נראה חסר מושג וגם שאר החלקים בהתקפה לא נוצצים).

    המסקנה העיקרית בדנבר היא שגם הק"ב הכי טוב ויקר בליגה לא יצליח להרים פרנצ'יז
    בלי מאמן,שיטה שמתחברת עם קו ההתקפה ואיכות התופסים.

  4. בצהריים אני פותח אטלנטה בטמפה ביי. אטלנטה בעלייה, טצפה ביי בירידה. המפתח הוא הרנינג גיים של הפלקונס נגד ההגנה של הבוקנירס שבשבוע שעבר חטפה 189 יארד ר-י-צ-ה נגדם. פריוויו מצויין

  5. הקוורטרבק של הג'איינטס ג'ונס מציל את הג'יינטס שוב ושוב בנשיאת כדור ל-7, 9, ואפילו ל-12 יארדס לדאונים ראשונים. הם מאיימים להשוות את התוצאה עכשיו ברבע הרביעי.

  6. ביג בלו ב 4-1 , אחרי ניצחון על האורזים. מי היה מאמין. למרות משחק סולידי של רוג'רס הוא לא הצליח לשתות מהבאר כשכל הצ'יפים על השולחן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט