פריוויו 2022-3: סן אנטוניו ספרס – המירוץ לוומבניאמה / דור בלוך

העונה שעברה:

מאזן: 36-48, מקום 10 במערב, הדחה במשחק הפלייאין הראשון

מאמן: גרג פופוביץ', ואין מה להוסיף.

מה היה:

להגיד שזאת הייתה עונה מוזרה עבור הספרס זה יהיה לשון המעטה. הם התחילו את העונה עם סגל עם לא מעט צעירים מוכשרים ונכסים שברור שלא מוביל לשום מקום אבל מצד שני לא גרוע מספיק בשביל טנקינג אמיתי, במהלך העונה הם שלחו את דריק וייט לבוסטון, ועדיין במהלך עניינים שלקרוא לו מוזר יהיה לשון המעטה הם ניצחו 8 מתוך 10 משחקים בין משחק 70 ל-80, כדי להדיח את הלייקרס מהפלייאין, והודחו בעצמם במשחק הפלייאין הראשון מול הפליקנס בהם דנו אתמול.

מארי אולןי לא ממש התקדם אבל הראה יכולת מספיק טובה כדי להפוך אותו לנכס טרייד נחשק, וג'ונסון, פולטל ווסאל עשו רושם של תשתית לא רעה אבל מעבר לזה אף שחקן אחר בספרס לא ממש התעלה ונראה שיש מעט שאפשר לקחת מהעונה הזאת.

קיץ 2022:

הגיעו: ג'רמי סוהאן (בחירה 9 בדראפט), מלאכי ברנהאם (בחירה 20 בדראפט), בלייק ווסלי (בחירה 25 בדראפט), רובי ודיאנג (העברות חופשיות

עזבו: דג'אנטה מארי, לוני ווקר, ג'וק לנדייל

המהלך הגדול של הספרס היה כמובן הפרידה ממארי שנתנה את האות לעונה הקרובה – המירוץ לוומבניאמה, האם ההיסטוריה תחזור על עצמה והספרס שוב יהפכו לקונטנדרים במחי טנקינג מוצלח אחד?

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת:  טריי ג'ונס, דווין וואסל, דאג מקדרמוט, קלדון ג'ונסון, יעקב פלטל

שחקנים בולטים בספסל: ג'ושואה פרימו, זאק קולינס, ג'רמי סוהאן

מחליפים בולטים:

פרימו: הוא בסה"כ בן 19, וכשלוקחים את זה בחשבון עונת הרוקי שלו שלא הייתה מרשימה במיוחד, נראית מעט טוב יותר, אחד השחקנים שיהיה מעניין לעקוב אחר התפתחותם

קולינס: סנטר שמתאושש משנתיים רוויות פציעות, הנכס הכי מבוקש של הספרס כרגע הוא פולטל ואם הוא ילך לקולינס יהיה מקום משמעותי יותר ברוטציה

סוהאן: הספרס עושה רושם מנסים בשנים האחרונות לבחור ולהביא שחקנים צעירים שהדגש שלהם הוא הגנתי, קליעה יציבה אין לו ויהיה מעניין לראות אם יפתח אחת, אבל הוא הימור גדול של המערכת, נחכה לראות אם ישתלם

החמישייה:

טריי ג'ונס: הוא ופרימו יחלקו את העמדה, ג'ונס נחשב בחירה בטוחה יותר וצפוי להתחיל לפחות לפי מה שראינו בקדם העונה

דווין וואסל: אחד משני השחקנים הכי מבטיחים בסגל של הספרס כרגע, השחקן הראשון בהיסטוריה לקלוע מעל 100 שלשות בעונתו הראשונה, יקבל ככל הנראה גם העונה רישיון חופשי לזרוק

דאג מקדרמוט: קלע וותיק וסולידי, נראה שכל תפקידו להשלים חמישיה לא סביר שיהיה חלק משמעותי מהעתיד של הספרס ככל וזה יהיה תחרותי

קלדון ג'ונסון: החצי השני בתקוות העתיד של הספרס, שיפר מאוד את הקליעה בשנה שעברה והגיע ל-40% משלוש, יהיה מעניין לראות האם יבנה סט יכולות התקפיות משמעותי יותר ומגוון יותר מסביב לשיפור הזה והאם הוא יתמיד

יעקב פלטל: יעקב שלנו, זכה למוניטין של סנטר מוכשר בצד ההגנתי ועם יד רכה ואינטליגנציית משחק בצד ההתקפי, קשה לי להאמין שיסיים כאן את העונה ולא ילך לקבוצה אחרת כדי להעמיק את הטנקינג ולקבל נכסים

הכוכב:

לא נאנוס את המציאות על הפורמט, אין כזה

תחזית אופטימית:

פיתוח משמעותי של ווסל, ג'ונסון, פרימו וסוהאן, ובחירה ראשונה בדראפט

תחזית אופטימית מוגזמת:

פיתוח משמעותי של ווסל, ג'ונסון, פרימו וסוהאן, טריידים שיביאו עוד נכסים עתידיים ובחירה ראשונה בדראפט

תחזית פסימית:

לרדת מתחת לבחירה 2 בדראפט

תחזית ריאלית:

בחירה 2 בדראפט

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מעולה דור תודה רבה. הארגון הזה עושה טנקינג פעם ב-25 שנים בערך בניגוד גמור למגמה של כל קבוצה תקועה במקום אחרת בליגה ובטח היריבות שלהם לתחתית. אז יאללה מגיע להם לזכות בצרפתי המוכשר וארוך הגפיים, מה עוד שנראה לי שידעו לטפל ולטפח שם את האוצר היטב. יאללה פופ סדר לקבוצה את הכוכב הבא לבניית השושלת הבאה.

  2. תודה דור. צריך לזכור שמה שלא יהיה בסוף יש הגרלה ובהנחה שאין עליה שום השפעות יהיה להם רק 14% סיכוי לבחירה הראשונה במקרה הכי טוב

  3. תודה על הפרוויו
    הספרס משייטת לה בנחת
    מה שהיה הוא מה שיהיה
    הקבוצה היחידה שהכוכב הכי גדול בה הוא המאמן….
    🤣

  4. זו הקבוצה הכי גרועה בליגה ביי פאר והמקום האחרון מובטח ושלהם ללא עוררין. הבעיה שזה נותן הסתברות של 25% בלבד (אאלט – גילרי?) לקחת את המפלץ. הם פירקו את כל הקבוצה בשבילו.
    אני?
    לא הייתי עושה את זה. גועל נפש אבל היות וזה הספרס שמנסים להיות תחרותיים לרוב… סלחנו.
    תחזית אפטימית – מקום אחרון בליגה בלי לשבור את המאזן הגרוע ביותר אי פעם בהיסטוריה (לא מאמין בזה. ישברו).

      1. שורה תחתונה היחיד שבטוח הרוויח מלא כסף מכל הסיפור הזה זה קלדון ג'ונסון. לפעמים צריל להיות במקום הנכון ברגע הנכון והמליונים נשפכים עליך בלי שמישהו התכוון באמת.

        1. אני גם מוכן להמר ביחס של 1:4 נגדי שהספרס לא יקבלו את המפלץ למרות שיסיימו אחרונים בודאות. המפלץ לא יהיה שלהם. הם נידונו לתרופה מאוד ארוכה של הליכה במדבר אחרי פופ. משהו כמו שיקגו אחרי ג'ורדן.
          מהלכים בזויים.

  5. נהדר דור
    גם בתרחיש הריאלי מחכה גארד שלא היה לקבוצה מאז מאנו-סקוט הנדרסון. במשחק השני מול ויקטור וחבורתו הוא נפצע אחרי מספר דקות ולא חזר לפרקט ככה שהיה סביבו פחות הייפ. גם אם נבחר 16, בואסל ופרימו ננוחם. גו ספרס גו!

  6. קראתם לי אז באתי:
    לספרס יש בעיה קשה מאד. כי מישהו עוד עלול לשחק יותר מדי טוב ולהרוס להם את השאיפה להיות הקבוצה הכי גרועה בליגה.
    אז הם עבדו קשה מאד הקיץ הזה (ועוד לא עוד לא סיימו):
    הם השאירו את פופ, שכבר היה צריך ללכת בבית לפני 3 שנים ותרומתו לארגון עומדת ביחס הפוך לחיבתו למשקה. לתגבור, הם הביאו את ברט בראון, מלך הפרוסס ואחד המאמנים הגרועים בליגה וכמובן דאגו שבקי לא חס וחלילה תעזור.
    את צ'יפ אנגלד האגדי, הם זרקו. הוא עוד היה עלול לגרום לשחקנים לקלוע.
    הם הצליחו להיפטר מלוני ווקר וג'וק לנדייל שלא היו אולי כוכבים גדולים, אבל בטח לא נוצלו עי פופ ויפרחו בקבוצות אחרות.
    בחירות הדראפט היו מאד מאד אנמיות (בטח ביחס לאלטרנטיבות). שוצ'אן יהיה נגר מדופלם (חושבים שהוא גרין בהגנה, אבל הוא פולני, בכל פעם שידחפו אותו בצבע הוא יבקש סליחה אדוני).
    והשניים האחרים יהיו עוד 3 שנים זוג רול פליירס של 10 נקודות למשחק כמו שפופ אוהב.
    קלדון, הסיכון הכי גדול בקבוצה. היחידי שיכול להתקרב ל20 נקודות לערב, "נפצע" להם בדיוק לפני תחילת העונה ומשתקם לו עם קוקטייל בבאהמאס, עושה קצת דיוויד רובינסון של 96.
    פולטל יוטרד בקרוב עבור בחירות דראפט חסרות משמעות ואולי ימצאו פריירים שיעמיסו גם את מקדרמוט ולנגפורד.
    וואסל הוא בעיה קשה מאד. הוא שחקן מאד סימפטי עם פוטנציאל התקדמות שעלול לעשות ההבדל בין הבחירה הראשונה לרביעית וצריך לוודא שהוא לא יתקדם השנה כמו שהוא יכול.
    פרימו הוא פוטנציאל להיות מארי ב2027 (זאת לא מחמאה), אך אל דאגה. הוא ייובש ע"י הפופ שייתן את המפתחות לצוללת לג'ונס החביב אך הגמד.
    בקיצור, פופ יעשה את מה שהוא הכי אוהב במצבו (לאמן גרוע). פיתוח צעירים? בתחת שלו או בג'י ליג (שזה אותו דבר). אולי יש איזו מחשבה להעתיק את הקכוצה ללאס ווגאס?
    עם כל חיבתי לטנקינג (ואין כזאת), הסיכוי לקחת את ויקטור הוא 14% וגם אם ייבחר אף אחד לא יודע איך הגורל יכה? הוא יכול להיות קארים של 71, אבל גם חס וחלילה לני ביאס אותי.
    לטעמי, הספרס הרבה יותר קרובים במצבם לסקרמנטו מאשר לפיניקס של לפני 4 שנים.
    נ.ב., איך זה שאני לא שומע אף מילה על ג'וש ריצארדסון. שחקן של 10 נקודות למשחק, יציב, נותן הגנה. הספרס כבר הצליחו להיפטר ממנו? הוא נפצע?
    אני רואה אותו ברוסטר וברשימת מקבלי השכר.

    1. יש מצב שקבוצות אחרות היו חוטפות פה על המהלכים הללו. אבל היות והספרס עושים טנקינג פעם ברבע מאה לערך זה נסלח. וגם מי משוגע למתוח על פופ ביקורת?

  7. תודה רבה דור, עשית את המיטב עם מה שיש (ואין [וטוב שכך]).
    .
    בפינת הקטנוניות הבלתי רלבנטית – קלדון צריך לשחק ב-3, כשב-4 זאק קולינס או סוהאן. קלדון שיחק 4 כי לא הייתה ברירה, אבל עכשיו יש.
    .
    מקדרמוט לצערי צריך לשחק אחרת יהיה קשה להטריד אותו, נקווה שישחק בהתחלה כשקלדון פצוע ואחר כך נמצא לו בית אחר.
    .
    צריך להטריד את פולטל – הוא אחלה, אבל חבל עליו, הוא מתבזבז אצלנו, ואת ריצ'רדסון. אם קולינס יככב, אז גם אותו.
    .
    בנוגע לויקטור אני פסימי – או שלא נקבל את הבחירה הראשונה או שאם נקבל, ונבחר אותו, הוא יפצע. לוז-לוז סיטואיישן.
    .
    לדעתי טרה ג'ונס, פרימו וואסל יהיו מצוינים, נקווה שזה לא יספיק כדי להשפיע יותר מדי על המאזן.

    1. שאלה אמיתית שאני לא מצליח להבין – למה בעצם שייפצע? האם יש סטטיסטיקות שמאשרות ששחקנים רזים נפצעים יותר משחקנים שבנויים נכון?
      נראה לי שנוח לנו לחשוב ששחקנים רזים נפצעו יותר אבל אין לכך שום עובדות בשטח, ולא הפציעה של צ'ט לא אומרת שהם נפצעים יותר, זה קרה לטובים ביותר

      1. לא בדקתי, אז אני לא יודע, אבל הוא לא רק רזה אלא גם מאד מאד גבוה, ושחקנים כאלה, מהזכרון בלבד, נפצעים – סמפסון, פורזינגיס, צ'ט, למשל. את מי עוד שווה לבדוק? שון בראדלי היה גם שרוך כזה, מנוט בול, לא יודע, צריך לבדוק.

  8. מה שילך השנה בטנקינג יוריד את סם הינקי מ GOAT של הטנקיזם (יודע אונס את השפה העברית וכל זה), לדעתי בינואר גם קבוצות שהיו להן מחשבות על הפלייאוף ויבינו שזה לא זה ישביתו שחקנים. אתמול נכתב שקבוצה שתבחר בוונבמנאימה תעלה את שווי הקבוצה ב 500 מ' דולאר.
    יהיה שמח, יהיה הינקי.

  9. תודה על הפריוויו!
    אם אכן וואמבניאמה (אייתתי נכון?) ייפול לידיהם, זה יהיה פשוט מדהים – 87 רובינסון, 97 דאנקן ו-23 ויקטור (יותר קל לאיית 🙂 ). סדרה של 3 פעמים בהם היה בהחלט נכון לבצע טנקינג. רק שבניגוד לפעם בה דאנקן נבחר, הפעם לספרס ייקח כמה שנים עד שהקבוצה סביבו תהיה בשלה. בכל מקרה זה חלומות באספמיה, יש לספרס עונה שלמה להתבסס בתחתית הליגה, ואז לקוות ליפול נכון בהגרלה כשלכל הבוטום-4 סיכויים שווים לזכיה (אחרת איך תסבירו למה קייד ובאנצ׳רו לא בסגל של יוסטון לשנה הבאה?)

  10. תודה דור. הצלחת לכתוב מאמר על קבוצה ומועדון שנמצא אולי בעונה הכי פחות מעניינת שלה בכל שנותיי כאוהד כדורסל. פשוט, אין שום דבר מעניין בספרס השנה מלבד פופוביץ'…שלדעתי הוא גם המרוויח הגדול במועדון.
    עליבות נפש לשמה, אך אני בטוח שהאוהדים המסורים ימלאו את האולם ולך תדע אולי השחקנים יפתיעו…
    דווקא רואה את הבחירה הראשונה הולכת למועדון אחר…אך אם וובניאמה יגיע לספרס, פופוביץ' ידע לעשות ממנו משהו מיוחד והוא יהיה מוגן מאוד.

  11. אני מתחיל לחשוד שפופ חושש להגיע שוב לטופ ואז להיכשל, ולכן הוא "מתחיל מחדש" כל 4 שנים. וכשיש לו 2-3 שחקנים (למשל דג'ונטה מוריי) שהם בשלים ל-BIG TIME הוא ניפטר מהם, ושוב 'מתחיל מחדש'
    תודה דור

    1. יש משהו במה שאתה אומר. הוא חיסל כבר כמה קבוצות שהגיע הזמן לשלם לשחקנים שהתפתחו אצלו.
      אני חושב שזה קורה משני סיבות : האחד, פופ לא באמת מאמין שמגיע להם את הכסף הגדול הזה, כי הוא בעצמו פיתח אותם מ-0 ובכנות ובתמים לא מאמין בסכומים האלה. השני, שהוא יודע שלמרות שהם יקבלו את הכסף הגדול…הם לא יביאו את הקבוצה עד הסוף. אז עבור המועדון והבעלים, הוא מעדיף לפרק את הקבוצה, לא לשלם את הסכומים האסטרונומיים ולהמשיך קדימה בחיפוש של החתיכות הנכונות.

      הסן אנטוניו ספרס הם אחד ממועדוני הספורט הרווחיים בעולם הספורט. הרבה בשל האידיאולוגיה הזו של פופ ואר.סי. ביופורד.

      1. דז'ונטה הוא באמת לא שחקן של BIG TIME. הוא ניפח סטטיסטיקה בשיטות ראסליות, אבל תכלס' הוא לא הצליח להוביל קבוצה לפליאוף.
        ז'ק לוין שחקן אקספלוסיבי הרבה יותר ממנו, עשה פליאוף ראשון רק השנה וגם זה די מגרד את הפוטנציאל שלו.

    2. הלוואי והצדק היה איתך מנחם, לצערי, ולדעתי, הבעיה אצל פופ הפוכה – במקום להתחיל מחדש בקיץ 2018, ולהטריד את קוואי עבור צעירים ובחירות, הוא התעקש, הפרד הזה, לנסות ולהחליף את קוואי בדרוזן. טורונטו יצאו מזה עם אליפות היסטורית, אנחנו יצאנו מזה עם קדחת וחמש שנים של בינוניות. רק עכשיו, תודה לאל, סופסוף הוא הסכים להתחיל מחדש.

    3. מסכים לחלוטין. רק חושב ההפך. הוא לא מאמן לטנקינג. ודגונטה מאריי הוא רק אחד. צריך שלושה לטנגו בליגה בימינו.
      עם יש משהו שמרנו לימד אותי זה שאחרי אשכול צריך לבוא טנקינג מלוכלך. פופ לא שונה משאר המוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט