שארלוט הורנטס – פריוויו עונתי 22-23 / MBK

כשהפרוייקט הפרויוו'ס יצא לדרך התחייבתי על הפריוויו של הלייקרס, לאחר מספר ימים לקחתי גם את הפרוויו של בוסטון עליי (וזאת לפני הסערות האחרונות) הפריוויו של שארלוט נותר מיותם, בודד, חור בלוח. מבלי היסוס נוסף סגרתי את הפינה ואת המשבצת. הפריווים השנה מאוד מעניינים, עם ריבוי של כותבים חדשים שהחליפו את האולד-סקול כתבי הופס וזה פשוט פנטסני.

אולם:

הספקטרום סנטר בשארלוט (לא להתבלבל עם הספקטרום המיתולוגי של פילידלפיה) תפוסה של 19,077 צופים. ממוצע של 17,091 בעונה הקודמת. תפוסה של 89.6% במקום ה 17 בליגה. נתון מעט מפתיע, שארלוט עם תפוסה של 92.6% והמקום ה 10 בליגה במשחקי החוץ לפני קבוצות כמו הנטס והקליפרס.

רקורד בעונה שעברה:

שארלוט סיימה את העונה החולפת במאזן חיובי של 39:43 שהספיק למקום ה 10 בלבד במזרח. כולל מאזן חיובי מול קבוצות המערב (14-16). שארלוט לא צלחה את הפליי-אין והובסה במשחק על הקופה להוקס (102-132)

מאמן:סטיב קליפורד, חוזר לעונה מס 6 במועדון

קליפורד מחזיק במאזן לא רע של 47% הצלחה ב 5 עונות קודמות עם שארלוט (196 ניצחונות 214 הפסדים) כולל 2 הופעות פלייאוף. הוא חוזר לקבוצה באופן קצת מפתיע לאחר 3 עונות באורלנדו (2 הדחות בסיבוב הראשון, עונת טאנק בעונה האחרונה). שארלוט נפרדה לשלום מג'יימס ברוגדו לאחר 4 עונות המועדון. הבחירה בקליפורד הייתה מאוד מפתיעה לאור רשימת המאמנים שהיו מועמדים לקבוצה ( מייק ד'אנטוני, טרי סטרוס שהיה מועמד לחצי מהקבוצות ללא מאמן, פרנק ווגל, דארווין האם, קני אטקינסון המועמד שכבר כמעט וסגר אך לבסוף התחרט ונשאר ע.מאמן בוורירס). מאחר והסגל של שארלוט כמעט ולא עבר שינויים לעומת העונה הקודמת יהיה מעניין לבחון את ההשפעה של קליפורד על הקבוצה.

ושוב איתכם

שחקנים שעזבו / באו

שארלוט חוותה 2 עזיבות על רקע פלילי. מונטרז הראל שנתפס עם 3 קילו מרחיאונה עבר לפילי. והסיפור הכי עצוב בליגה העונה. מיילס ברידג'ס לאחר עונת שיא ולפני חידוש החוזה לאחר 4 עונות של חוזה רוקי, נמצא כרגע בהליך משפטי עם צפי לחטוף עונש של עד 9 – 12 שנות מאסר בעוון אלימות כלפי בת זוגותו. התמונות שפורסמו מהארוע לא הותירו מקום לספק, ברידג'ס פיצץ את בת זוגתו לעיני 2 ילדהם המשותפים את הסיפור של ברידג'ס ילמדו בליגה כדוגמא לאיך לא צריך להתנהג. נגמר העידן ששחקן יכל להחזיק 5 נשים, להכות את האשה, את הילד ולחמוק מעונש.

בנוסף להארל וברידג'ס שארלוט נפרדה גם מסותם החורים לעונת 22-3 אייזה תומאס.

מי שיגיע לקבוצה הוא הבחירה ה 15 בדראפט מארק ווילאמס ששיחק בדיוק, ודניס סמית' ג'וניור שהגיע בהחתמה חופשית. וליאנג'לו בול האח ה 3 והבן הפחות מוצלח של האשך התמיר של לאבר בול.

מה עבר לך בראש?

מה היה לנו מה היה?

העונה הקודמת של שראלוט הייתה מוצלחת, בעיקר בהתחשב בכך שהמזרח התחזק משמועתית. בעבר מאזן חיובי היה מבטיח מקום 7 ומעלה אך לא עוד.

אחד מהקוראים הנאמנים והמטרילים שבאתר חובב נמושות ידוע, הוא מנצל את הליג פאס למעקב אחר קבוצות, אפס לא ממש אטרקטיבות, הבן אדם היה צופה באדיקות בסאנס בימים שבנדר היה התקווה שלהם ובגריזליס בעונת הרוקי של מוארנט. "שמע, אתה חייב לפקוח עין על שארלוט, היא משחקת את הכדורסל הכי יפה בליגה" אמר. ויתכן וצדק. שארלוט קבוצה צעירה ומלהיבה. לאמלו ללא ספק מוכיח שהוא שחקן שווה כרטיס. קבוצה ששיחקה כדורסל קבוצתי ולפרקים מלהיב.

מקום 4 בנקודות למשחק (115.3), מקום 1 באסיסטים (28.1) מקום 5 בחטיפות ו 6 באחוזים וקליעות מדאון טאון. איכשהו הקבוצה של MJ שפישלה ופספסה בדראפטים בצורה עיקבית לאורך השנים (זה נושא לפוסט אחר) נראיתה עם עתיד.

ברידג'ס בעונותו ה 4 בליגה ויתר על הצעה של 60 ל 4 בעונה הקודמת סיפק עונה לפנתיאון עם 20.2 לערב ב 55% אחוז אפקטיבי כולל כמעט 2 שלשות לערב + 7 ריבאונדים. לאמלו עם 20.1/7.6./6.7 למשחק. רוזייר לא הרבה מאחור עם 19.3 למשחק. גורדון הייורד המבוגר האחראי (והפצוע) קלי אוברה, פי גיי וושינגטון ואחד מאחים פאלמלי(מייסון) והקבוצה נראיתה טוב. הגיע טרייד על איש סמית' שהנחית בקבוצה את מוטרז הארל היעיל (אם כי לעיתים דביל) ושארלוט סיימה את העונה במאזן 15-10 במשחקיו של הראל.

במהלך העונה היו דיבורים/ניסיונות ללכת על שחקן בכיר בטרייד (סאבוניס או מיילס טרנר מאינדי, היו דיבורים בסוף העונה על אייטון

שארלוט סיימה את העונה במאזן 8-14 לאחר פגרת האול-סטאר.

כאמור במשחק בפליי-אין היא התפרקה לגורמים מול ההוקס (זאת לאחר שגם בשנה שעברה היא פורקה מול אינדיאנה)

אז מה צפוי לנו?

המפתח של שארלוט העונה הוא לאמלו, עדיין יש הרבה מקום לצמיחה בכל הנוגע למשחק שלו, מכיוון שהוא רק בן 21. הוא בהחלט יכול להשתפר מבחינה הגנתית, שם הוא נוטה להמר ולצאת מהעמדה, שבירות השמירה האלו מובילות לנקודות קלות דרך חדירות. בהתחשב בגודלו והאתלטיות שלו, לבול יש את הכלים להיות מגן יציב, הוא רק צריך להתחייב יותר לצד הזה של המגרש.

ניתן גם לשפר את בחירת הזריקות של בול. בעוד שהוא קלע 38 אחוז מכובדים מדאון טאון בעונה שעברה,הוא קולע 46% בלבד מ-2 .בול יכול לטפל בכדור קצת יותר טוב. הוא היה במקום העשירי ב-NBA עם 3.3 איבודים למשחק בעונה שעברה. לונזו מאוד מגוון ולא מן הנמנע שיפלרטט עם עונת טריפל דאבל בעתיד. בתקווה שזה לא יבוא על חשבון הקבוצה שלו.

על הכתפיים שלו

מלבד בול, ובמקרה של שארלוט – העולם שייך לצעירים

ההורנטס גם יחפשו תוצרת משחקנים צעירים אחרים כמו ג'יימס בוקנייט, פי.ג'יי וושינגטון וג'יידן מקדנילס. כל שלושת השחקנים האלה הם מתחת לגיל 24, וכולם יכולים לראות תפקיד מוגבר בעונה הקרובה. הם הציגו פוטנציאל בעבר, והם יצטרכו לנצל את כל ההזדמנות שתינתן להם במגרש.

יהיה מעניין גם לראות כמה זמן משחק הרוקי מארק וויליאמס יקבל . הוא העמיד ממוצעים של 11.2 נקודות ו-7.4 ריבאונדים למשחק עבור דיוק בעונה שעברה. וויליאמס נבחר לשחקן ההגנה של ACC של השנה,הוא מתאים לשארלוט הם היו במקום ה-22 ברייטינג הגנתי בשנה שעברה.כל שיפור בצד הזה של המגרש תתקבל בברכה.

הכי חשוב זה הבריאות – התפקיד של גורדון הייורד יהיה מכריע העונה, בעיקר בהעידרו של ברידג'ס (שמכחיש את האשמות נגדו….) היוורד שיחק פחות מ 50 משחקים בכל אחת מהעונות שלו בשארלוט. עונה של 65 משחקים ומעלה היא מפתח חשוב עבור שארלוט, בעיקר עם ההתחזקות של המזרח שנראה בלתי אפשרי לסיים בטופ 8.

יכול להיות שצריך לחשוב על קלי אוברה כאופציה לסמול בול, הוא ורסטילי ומפגין ניצוצות של כדורסל ברמה גבוהה.

טרי רוזיר וסמית ג'וניור בהזדמנוות אולי אחרונה עבורה להוכיח את הבחירה הגבוהה שלו בדראפט יוסיפו נקודות מהקו האחורי.

על פניו יש לשארלוט גמישות, קו אחורי משובח, שחקני כנפיים, 2 וחצי גבוהים סבירים ואם ווילאמס יוכיח שהוא מסוגל להיות עוגן הגנתי יש לשאלרוט סיבות לאופטימות זהירה.

חמישייה פותחת – לאמאלו בול,טרי רוזייר, גורדון הייורד, פי ג'יי וושיינגטון, מייסון פאלמלי/מארק ווילאמס

ספסל: ליאג'ללו בול, סמית ג'וניור, ג'יימס באקנייט, ג'יילן מק'דניאל, קלי אוברה, קודי מרטין, ניק ריצארדס, מארק ווילאמס/מיילס פאלמלי

הולכים לכל מקום ביחד

התסריטים:

אופטימי הארדוואי –

לאמלו מוכיח שיש לו ביצים משיש, הוא ממשיך להשתפר ומציג עונת אולסטאר. רוזייר ממשיך לקלוע בצרורות, היוורד בריא לשם שינוי ומארק ווילאמס נבחר לחמישיית הרוקיס של העונה. שארלוט מסיימת במקום ה -6 עם מאזן 46-36 . היא מודחת בסיבוב הראשון ב 5 משחקים מול בוסטון סלטיקס

פסימי ריגר –

היוורד מגלה עמידות של חמאה שנשכחה התא מטען באוגוסוט, ווילאמס לא משתלב טוב והאמצע של שארלוט פרוץ, לאמלו בעונה אישית טובה אבל מוליך את הליגה באיבודים. קליפורד לא מסתדר עם החומר הצעיר ושארלוט מסיימת במקום ה 12 במזרח עם 33 ניצחונת

פט ריאיילי –

התסריט הריאלי שארלוט שוב תגיע לפליי-אין. היא תתגבר על פציעות, תמשיך לשחק משוחרר וקבוצתי, השחקנים הצעירים יטרפו את המגרש, הייורד יהיה כשיר ב 50 משחקים אבל קלי אוברה יספק את הסחורה בהעידרו. לאמלו ימשיך להתפתח כשחקן והעתיד של שארלוט ימשיך להיות ורוד. לרוע מזלם המזרח פשוט גדול עליהם. בוסטון,מילווקי,מיאמי,פילי,קליבלנד,נטס,הוקס והראפטורס) הם שוב יסיימו במקום ה 10 למרות מאזן של 40-42. הפעם הם יחטפו מאח הגדול לבית בול שיכה באחיו הקטנים. שוב הפסד של 28 הפרש במשחק הפליי-אין הפעם מול הבולס שהוכיחה שבול אחד בבולס > משני בולים בשארלוט

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. פרוויו משובח, אין עליך
    הייתי צריך להגיע לפט ריאיילי כדי להבין את פסימי ריגר ואופטימי הארדווי
    🤣
    קבוצה מעניינת. וכמו כל הקבוצות של מייקל אחרי הבולז – קבוצת מרכז טבלה קלאסית.
    מעניין אם החבר של מנחם(נדמה לי) יצליח להעיף אותם למעלה

  2. ילחמו על הפלייאין, וגם זה לא בטוח כי הם פשוט חסרי יציבות.
    לטעמי היה טעות להיפטר מברוגדו, שעשה עבודה טובה עם הכלים שהיו לו, ואני לא חושב שקליפורד הוא המחליף הראוי.
    האבידה של ברידג'ס משמעותית. הוא נתן קפיצה עונה שעברה והיה על סף אול-סטאר, בטח שהייוורד לא מסוגל להישאר בריא.
    אם בעונות הקודמות אמרתי שהייוורד צריך להישאר בריא כדי להשחיל אותם לפלייאוף, אז גם בהינתן בריאות אני לא חושב שלהורנטס יש מספיק כלים כדי להגיע לשם.
    אני גם מקווה שבוקנייט יקבל דקות ולא כמו שקרה עם מונק, שלא הצליח להיכנס ממש לרוטציה.

  3. אני עם שימי ריגר. ראיתי אותם אתמול מול הסלטיקס וכצפוי אין שם אפילו קצת הגנה. האובדן של ברידג׳ס משמעותי מאוד כמו שסמיילי ציין ואני מהמר ש MJ לא יעשה פלייאין אלא אם כן הייווארד יתן עונת אולסטאר בריאה (לא יקרה). תודה מידן

      1. הייט אשברי

        כן . כי אין הרבה מה לחדש על שארלוט. אז אם אין מה לכתוב , לפחות לכתוב נכון . יפה לך שהשקעת .
        שנה טובה והרבה בריאות.

      1. הייט אשברי

        כתבת את המשפט : "לרוע מזלם המזרח פשוט גדול עליהם" . אז אני מניח שאם הם היו משחקים במערב, היית כותב :
        "מזלם שפר עליהם שהם משחקים במערב…"

        1. בעונה המקוצרת של 21 שארלוט סיימה במאזן שלילי של 39-33
          בעונה הקודמת הם השתפרו ל 39-43
          וזה הספיק למקום ה 10 ב 2 המיקרים
          הקונפרנס התחזק בצורה משמעותית.
          קבוצות כמו מילווקי, מיאמי, בוסטון
          קליבלנד, הנטס, פילי
          הראפטרוס הבולס וההוקס כשגם הוויזארדס עשויה להיות קבוצה תחרותית
          יש עומק במזרח שלא היה מעל עשור
          כמות הנמושות בקונפרנס ירדה, גם קבוצות כמו אורלנדו והפיסטונס עם שחקנים צעירים ומבטיחים.

  4. תודה מידן, פריוויו מעולה. אני בין הריאלי לפסימי, יילחמו על המקום האחרון לפלייאין עם הניקס ווושינגטון.. קצת דלילים בעמדה 5 בעיניי. החוסר של ברידג'ס יורגש היטב בעיניי , נראה שהוא הולך בשנים הקרובות על MVP של ליגת בתי הכלא.

    1. סיפור קשוח
      אני חושב שבעבר הוא היה יוצא מזה
      כיום מתנערים מאלימות נגד נשים כמו מאש
      קראתי איפשהו שיש לו עוד סיכוי לחזור, אני בספק
      גם אם לא יקבל עונש משמעותי

  5. דוקטור רזי הופמן

    תודה מומידן
    גמר חתימה טובה וצום קל לך ולשאר האנשים באתר.
    ראינו את שארלוט משחקים לפני יום וחצי בבוסטון ואת ההפרש בסיום. אני עם התחזית הפסימית שלך. לא חושב שלהייווארד יש עוד הרבה דלק בבידון.

      1. דוקטור רזי הופמן

        מחכה ומצפה בכיליון עיניים וחמישית אזניים.
        אבל כבר היה פרוויו של מישהו אחר….
        ותודה רבה על כל הפריוויואים לאורך השנים, בעיקר של הלייקרס, אולי תעזוב אותם קצת עד שהשקץ ימצא מקום אחר לפרוש?

  6. Tim Reynolds
    @ByTimReynolds
    ·
    Follow
    Presumed No. 1 2023 draft pick Victor Wembanyama on presumed No. 2 pick Scoot Henderson: "He’s really a great player. If I was never born, I think he would deserve the first spot.”

  7. פריוויו מעולה וקולע לסיטואציה.
    לאמלו לדעתי לא מסוג השחקנים שמובילים קבוצות להישגיות, הוא מחפש את הFlashy Game על פני האפקטיביות וזה מתבטא בבחירת הזריקות. מבחינת סט הכלים יש לו כל מה שרכז צריך כולל תוספת גובה נחמדה ביחס לעמדה שלו, אבל הוא צריך להתבגר במשחק שלו, ובעיקר להתחיל לשמור. לא בטוח שזה יקרה, כי זה הרבה עניין של מנטליות.
    האיבוד של ברידג'ס יפגע בהם קשות, ושאר הסגל חסר בשר (היוורד פציע מדי, אוברה שחקן טוב אבל זה לא מספיק).
    אולי מארק וויליאמס יתגלה כבינגו הגנתי בדראפט מה שלפחות יוסיף להם קצת הגנת פנים, אבל המזרח (והליגה, כפי שנאמר פה) גדולים עליהם בכמה מידות.

  8. פריוויו פיצוץ, מידן! התסריטאים – אחת ההברקות.
    שארלוט אולי לא תצליח בפלייאוף אבל תהיה קבוצה כיפית ואטרקטיבית. כמו שאמרו לפני, ההיעדרות של ברידג'ס תפגע בהם. אולי הם צריכים איזה כוכב פלוס וטרן כמו טאקר ואז יכו גלים. יש שם הרבה כישרון. חבל לא לנצל אותו.
    גמר חתימה טובה לכולם!

  9. פריוויו מעולה תודה אלוף.
    אני מ"אלה" שהתאהבו בשארלוט בשנתיים האחרונות זו היתה קבוצה מענגת לצפיה למעט פלאמילי המבאס. אחר כך התבאסתי קשות מהחלפת ברוגדו. אמנם להגנה הוא לא דאג כלל וכלל אבל היתה שם התקפה שכשנחה עליה הרוח היתה המענגת ביותר לצפיה בליגה. אחר כך הגיע הסיפור עם מונטרז. וככה לסיום הסיפור הנוראי עם ברידג'ס.
    עכשיו.. בשבילי… שארלוט זה אכן לאמלו אבל מעל כולם מי שזרח שם זה ברידג'ס עונה קודמת היה קרוב מאוד ל 40/50/90 . אתלט על הילייטר שגם קולע מעולה וביעילות? בעייני זה היה פוטנציאל להפוך לאחד השחקנים הטובים בליגה והוא הסיבה העיקרית שעליתי על העגלה שלהם.
    בלעדיו? הקבוצה הזאת הפסיקה לעניין אותי.
    אני יותר פסימי מפסימי ריגר (תקשיב מידן זה ענק חחח). בקיצור מקום 11-15 במזרח. מתקשה לראות אותם עושים פליאין.
    תודה מידן פריוויו מעולה. גמר חתימה טובה לכולם.

  10. קדימון (למדתי מילה חדשה בעברית!) משובח מידן.
    1. האבדן של ברידג'ס הוא מכה
    2. לא ידעתי שהאח השלישי ב-NBA. הוא החלש שבין ה-3
    3. עם גורדון ופלאמלי בחמישייה המשפט "העולם שייך לצעירים" כבר לא תופס כל כך
    4. סטיב קליפורד היה סטודנט שלי. הוא 'מאנש' אמיתי, אבל לא יותר מבחירת מחדל במקרה הזה
    5. אני הולך עם ('הפסימי פלוס האופטימי) חלקי 2
    תודה מידן וגמר חתימה טובה לכולם

    1. עידו גילרי

      ליאנג'לו עדיין לא על חוזה מובטח כך שצריך לחכות לחיתוכים האחרונים.מה שכן לאור האופנה שהבאקס הנהיגו זה לא יהיה מפתיע לראות אותו שם בסוף.

  11. תודה מידן על קדימון מאוד משובח.
    אני הולך עם הקונצנזוס שאומר שזו קבוצה נחמדה אבל זה לא מספיק, בטח כשאחד השחקנים המובילים שלך הולך לכלא בסיכוי גבוה.
    היווארד ישאר בריא? אשרי המאמין.
    מה שכן אני מאוד אוהב לצפות בלאמלו, הוא אחלה שחקן קבוצתי ומנהל משחק. רק שישפר את בחירת הזריקות.

  12. עם השחקן הכי טוב שלהם הם גירדו את הפלייאין מלמטה.בלי ברידגס יש 10 קבוצות טובות מהם במזרח ואני גם לא בטוח שהם יהיו יותר טובים מאורלנדו או דטרויט לדוגמא שאמורים להיות איתם ב 5 האחרונה במזרח.
    אולי ייצא להם בסיום העונה איזה ויקטור וובניאמה או סקוט הנדרסון

  13. פריוויו מעולה מידן. כל הכבוד.
    קבוצה שהשאיפה שלה זה פלייאין, איבדה את ברידג'ס לכלא (לזכותם יאמר שהם ניסו להאריך לו חוזה לפני שהוא איבד את זה) ובונה על הבריאות של הייוורד.
    לפחות שישחקו כדורסל יפה בהנהגת לאמלו. אם יגרום להם לנצח – כל הכבוד לו, אבל אני לא מהמר על זה.

כתיבת תגובה