סיכום השבוע בבייסבול: רואות שש שש / יוני לב ארי

עוד "סיכום השבוע בבייסבול" אחד נותר לעונת 2022 במייג'ור ליגס, משמע – אנחנו ממש קרובים לסיום העונה. 8-10 משחקים נותרו לכל הקבוצות, כשבינתיים: ניו יורק יאנקיז, קליבלנד גארדיאנס, יוסטון אסטרוז, ניו יורק מטס, סיינט לואיס קארדינלס ולוס אנג'לס דודג'רס. כל אלה הבטיחו את מקומן בפוסט-סיזן הקרוב, משמע – נותרו עוד שישה מקומות פנויים, עליהם נלחמות שמונה קבוצות. וכמובן, שנותרו כמה ענייני מיקומים.

צילום: verythingbaseballcatalog.com

ביי ביי דוני

אך לפני שנצלול לתמונת המצב, מעט חדשות: דון מטינגלי, המנג'ר של המיאמי מארלינס בשבע העונות הבאות, לא יחזור לעונה נוספת. "דוני בייסבול", שמסיים חוזה בקבוצה בסיום העונה, החליט שעכשיו מגיע זמן המשפחה, כשגם ראשי הקבוצה חושבים ש-"צריך קול חדש בחדר ההלבשה". מטינגלי השיג 437 ניצחונות (הכי הרבה בהיסטוריה הקצרה של המארלינס), עם 42.8 אחוזי הצלחה.

בצד השני של המדינה, האייס של סיאטל מארינרס, לואיס קאסטיו, הגיע לסיכום עם הקבוצה על הארכת חוזה. קאסטיו בן ה-29 יישאר בקבוצה מצפון מערב ארה"ב בחמש העונות הבאות (אלא אם כמובן יישלח בטרייד), כשהוא יקבל 108 מיליון דולר (21.6 לעונה). מאז עבר לסיאטל השיג האייס ERA של 2.83, למרות משחק חלש אמש.

מתי ולאן תחזור, דוני? (צילום: sportsbreak.com)

יוסטון ועוד 14

נעבור לניתוח מצב הבתים. הקבוצה הראשונה שהבטיחה את מקומה באוקטובר באמריקן לג, היתה יוסטון, שמאוד קרובה להבטיח גם את המאזן הטוב בליגה, עם 53:101, ויתרון של שישה משחקים על פני היאנקיז שבמקום השני. האסטרוז רשמו שבוע של 2:5, כולל סוויפ על הרייז בטמפה ביי, כשמי שהיה נרגש השבוע היה טריי מאנסיני, שחזר לראשונה לבולטימור מאז המעבר לטקסס.

היאנקיז, שכאמור מחזיקים במקום השני בליגה עם 58:94, הבטיחו את מקומם בפלייאוף אך עדיין לא נעלו את המקום הראשון בבית. ניצחון באחד משלושת המשחקים הקרובים בטורונטו יבטיח גם את זה. ניו יורק, שעסוקה בעיקר בארון ג'אג' בימים אלה, נמצאת בכושר מצוין, עם שבעה ניצחונות רצופים (כולל סוויפ של 0:4 על הרד סוקס), ועם 11 ניצחונות מ-13 האחרונים.

ינצח עוד הרבה משחקים במדי סיאטל. קאסטיו (צילום: actionnetwork.com)

It’s Up To You, New York, New York

ג'אג' אמרתם? הסלאגר של ניו יורק רודף אחרי שני הישגים: ההום ראן ה-61 – שיא אמריקן ליג ששייך לרוג'ר מאריס מאז 1961 (חסר לו הום ראן אחד להשוות), וחלום הטריפל קראון, כשהוא מוביל את הליגה די בקלות בהום ראנס וב-RBI, אך צמוד צמוד לקסנדר בוגארטס בעמודת ממוצע החבטות, כשגם לואיס אראייז ממינסוטה קרוב.

דירוגממוצע חבטותהום ראנסRBI
1ארון ג'אג' – 314.ארון ג'אג' – 60ארון ג'אג' – 128
2קסנדר בוגארטס – 314.מייק טראוט – 37חוסה רמירז – 117
3לואיס אראייס – 313.יורדן אלווארז – 37קייל טאקר – 104

הקבוצה השלישית שהבטיחה את מקומה בפסגת בית באמריקן ליג היא קליבלנד, שעם ריצה מטורפת הגיעה ל-67:86 ויתרון של עשרה משחקים על פני הווייט סוקס שמשיקגו בראש הבית. הגארדינאס, עם שבעה ניצחונות ברציפות, 10 מ-11 ו-17 מ-19, היא הקבוצה החמה ביותר בחודש ספטמבר, כשמה-6 בספטמבר קליבלנד מחזיקה במאזן של 3:18 בלתי נתפס. ומה שעזר להם מאוד – שחלק גדול מהסדרות האלה היו מול מינסוטה ושיקגו, שהתחרו איתה על פסגת הבית (1:3 על הווייט סוקס, 1:6 על הטווינס).

יגיע ל-62? ג'אג' (צילום: trendradars.com)

טמפה ביי או טורונטו?

אז כל מה שנותר פתוח באמריקן ליג – זו טבלת הוויילד קארד. שלושה מקומות – ארבע קבוצות. למעשה הסיכוי שהרביעית תיכנס די נמוך, אבל קיים. המקום הראשון נכון להיום שייך לטורונטו בלו ג'ייז, שמחזיקה ביתרון של שני משחקים עלי פני טמפה ביי. החבורה מקנדה חזרה הביתה לאחר 2:2 חשוב בטמפה ביי, שהגיע לאחר שני הפסדים במשחקים הראשונים. כך שהחצי השני של הסדרה עשה הרבה שקט בחדר ההלבשה.

ככלל, שבוע של 4:3 לא באמת עזר לג'ייז, שיארחו הלילה את היאנקיז לסדרה האחרונה בין השתיים. החדשות הטובות לשאר הקבוצות – שהגיעו מעט מאוחר מדי – קנדה מבטלת את חוקי הקורונה, ובקרוב כל שחקן יוכל להגיע למשחקי החוץ מול טורונטו, גם הלא מחוסנים. אם כי – עד אפריל הבא – לך תדע מה יהיה.

חוזר בקרוב! גלסנואו (צילום: WFLA News Channel 8)

הרייז, שבמקום השני, מחזיקים ביתרון של חצי משחק על פני סיאטל שבמקום השלישי. בצורה הפוכה מטורונטו, טמפה ביי פתחה טוב את הסדרה מול הג'ייז והרגישה שהנה יתרון הביתיות בין השתיים יהיה שלה. אך שני המשחקים האחרונים הראו אחרת. טמפה רשמה שבוע לא מוצלח של 5:2, אך החדשות הטובות – ביום רביעי יחזור טיילר גלסנואו, האייס מן העבר, לרוטיישן של טמפה ביי אחרי ניתוח טומי ג'ון.

קשה בלי חוליו

סיאטל, שנלחמת עם טמפה על המקום השני, רחוקה ארבעה משחקים מבולטימור שבמקום הרביעי, כך שסיכוי סביר שלפחות את הספוט הזה יהיה למארינרס. סיאטל, ללא חוליו רודריגז הפצוע, נמצאת בכושר פחות מרשים, עם שבוע של 4:3, כולל הפסדים לשתיים משלוש האחרונות באמריקן ליג – אוקלנד וקנזס סיטי. איך אמר ניוטון מ-"עספור" – תזמון זה עניין של טיימינג.

רודריגז יורד פצוע (צילום: si.com)

מי שעושה ניסיון להציק לסיאטל היא בולטימור, שכאמור רחוקה מהמארינרס ארבעה משחקים, הרבה בגלל שני הפסדים ביומיים האחרונים. לפני כן הגיעו שלושה ניצחונות, שנתנו הרבה תקווה לחבורה מקמדן יארדס שאפשר לחלום. רק תחשבו על זה – אם האוריולס יצליחו לעבור את סיאטל, ארבע מחמש הקבוצות באמריקן ליג מזרח יעלו לפלייאוף. בלתי נתפס.

מה נשאר להן:

טורונטוטמפה בייסיאטלבולטימור
יאנקיז (בית)קליבלנד (חוץ)טקסס (בית)בוסטון (חוץ, 4)
בוסטון (בית)יוסטון (חוץ)אוקלנד (בית)יאנקיז (חוץ)
בולטימור (חוץ)בוסטון (חוץ)דטרויט (בית, 4)טורונטו (בית)

בנק לאומי

המצב בנשיונל ליג מעט שונה. הדודג'רס, אלה מלוס אנג'לס, הבטיחו את מקומם בפלייאוף כבר באפריל בערך. הקבוצה הראשונה שחצתה העונה את רף מאה הניצחונות, עומדת כרגע על 47:106, אחרי שבוע חלש יחסית של 3:4. יחסי, כן?). אמש הם גם הבטיחו את המאזן הטוב בנשיונל ליג, לא שלמישהו היה ספק.

הדודג'רס, בפוזה מוכרת (צילום: yoii.aussievitamin.com)

שני הבתים הנוספים עדיין לא סגורים לחלוטין. הקארדינלס מאוד קרובים להבטיח את פסגת המרכזי, עם יתרון של שישה משחקים וחצי על מילווקי. השבוע הם לא באמת שיפרו את מעמדם, עם מאזן מאכזב של 5:2. מה שכן, בין לבין חגג אלברט פוהולס את ההום ראן ה-699 וה-700 בקריירה, באותו המשחק, אינינג אחרי אינינג. אגדה.

עוד סיבה שהבית הזה עדיין לא נסגר, מעבר לשבוע החלש של סיינט לואיס, היא ההצלחה של מילווקי. הברוורס ניצחו ארבעה משחקים ברציפות, ונותרו עדיין בשתי תמונות – פסגת הבית (אם כי, כאמור, הסיכוי נמוך) והוויילד קארד, אליו נשוב בהמשך.

פוהולס חוגג את ה-700 (צילום: nbcsandiego.com)

קרובים קרובים

הבית הפתוח ביותר בליגה כרגע נותר הנשיונל ליג מזרח, בית שחזינו שייסגר על הבאזר. המקום הראשון שייך היום לניו יורק מטס, עם 57:97, ויתרון של משחק וחצי (משחק בודד בעמודת ההפסדים) על הברייבס. הכתומים העמידו השבוע מאזן של 2:5, ובסך הכל ניצחו שמונה מעשרת המשחקים האחרונים, אך הפסד אחד הדאיג יותר מהכל.

האייס ג'ייקוב דגראם קיבל בראש מהאת'לטיקס באוקלנד – קבוצות ההתקפה מהחלשות בליגה, ולא מעט גבות הורמו בתום המשחק. כולם בסיטי פילד מחכים לפתיחה הבאה שלו, להבין אם יש בעיה או שזו סטיה קלה מהנתיב. מי שלא סוטה לשום כיוון הוא פיט אלונסו, שהגיע ל-128 RBI – שיא מטס בכל הזמנים לעונה בודדת.

דגראם, ברגע של עצבות (צילום: images2.minutemediacdn.com)

ובינתיים – מי שלא מפסיקה להציק למטס היא אטלנטה, ששבוע של 3:4 שומר אותה בכיוון. הוא החל עם שני ניצחונות, עבר לשלושה הפסדים והסתיים עם שני ניצחונות. מי אמר יציבות ולא קיבל? החדשות הרעות מכיוון ג'ורג'יה? הרוקי הנפלא ספנסר סטריידר נחת ברשימת הפצועים. עדיין לא ברור האם הוא יחזור לפלייאוף או לא.

מה נשאר להן?

מטסברייבס
מיאמי (בית, 2)וושינגטון (חוץ)
אטלנטה (חוץ)מטס (בית)
וושינגטון (בית)מיאמי (חוץ)

משלוש יצאו שתיים

אז הכרטיס הראשון של הוויילד קארד יהיה שייך לזו שתסיים שניה בבית המזרחי – נכון לעכשיו – אטלנטה. שני הנוספים עדיין פתוחים למאבק בין שלוש קבוצות, קרב צמוד צמוד. הכרטיס השני שייך, נכון להבוקר, לפאדרס, שמחזיקים ביתרון של משחק וחצי על הפיליס. סן דייגו רשמה שבוע טוב – 2:5, כולל שני ניצחונות על סיינט לואיס החזקה, עוד שבוע אחד כזה והחבורה של בוב מלווין תבטיח את הכרטיס השני.

באטלנטה יצטרכו להסתדר בלעדיו (צילום: th.bing.com)

הפיליס הם האחרונים ברשימת העולות כרגע, כשהם, כאמור, רחוקים משחק וחצי מהפאדרס, ומשחק וחצי מהצד השני – מהברוורס. החבר'ה מעיר הפעמון עצרו רצף של חמישה הפסדים ורשמו שלושה ניצחונות ברציפות, רק כדי להתחיל לאחר מכן רצף הפסדים חדש, שעומד היום על שניים.

כמו האוריולס באמריקן ליג, גם כאן יש קבוצה אחת שנמצאת בחוץ ועדיין חולמת להיכנס. אך להבדיל מבולטימור, למילווקי יש סיכוי גבוה יותר להצליח. הברוורס רחוקים, כאמור, משחק וחצי מפילדלפיה (שני משחקים בעמודת ההפסדים), כשהם מארחים את כל המשחקים שנותרו להם עד לסיום העונה. וזה הלו"ז שמחכה לכל אחת מהן בזמן שנותר:

פאדרספיליסברוורס
דודג'רס (בית)קאבס (חוץ)קארדינלס (בית, 2)
ווייט סוקס (בית)וושינגטון (חוץ, 4)מיאמי (בית, 4)
ג'איינטס (בית)אסטרוז (חוץ)אריזונה (בית)

טבלאות הווילד קארד

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה יוני, העונה המטס בעניינים אז אני מאוד נעזר בפוסטים שלך להתאפס מה קורה. הברייבס יצאו חצי חצי מהסדרה עם הפיליס (תודה פילדלפיה) ועכשיו בעצם שני הצדדים מקבלים את המארלינס והנאשיונלס פלוס ראש בראש באמצע, ככה שזהו, אין תירוצים, ואין קשקשת. המטס חייבים לנצח משחק אחד בסדרה מול הברייבס כדי להבטיח יתרון בכל העונה על אטלנטה במקרה של תיקו, וכמובן לנצח מה שיותר מחמשת המשחקים הנותרים. הברייבס צריכים סוויפ על המטס וכמובן וכו׳. הברייבס מגיעים לספרינט האחרון של הישורת האחרונה בלי ספנסר סטריידר, אוזי אלביז ועם אקוניה בדיי-טו-דיי, המטס עדיין עם מארטה פצוע (שבר באצבע), אבל כל הסטארטרים והרליברס כשירים. אז זהו, שתיים נכנסות, אחת יוצאת Who's cuisine shall reign supreme?

  2. תודה יוני
    אני בלחץ לגביי המטס ומרגיש לי שאטלנטה תעקוץ ותעקוף בישורת האחרונה
    דגרום פתח את העונה בצורה פסיכית, 5-1 ומאזן של 1.66 ב ERA
    ב 3 המשחקים האחרונים מול נמושות כמו הקאבס, פיטסבורג והאייס הוא הציג אייניג שבו הוא התפרק לגמריי (4 ריצות באינינג הראשון מול האייס, 3 בשישי מול פיטסבורג במשחק שבו שרף 13 חובטים)
    יש לו ירידה חדה במשחקי החוץ, במשחקי הבית הוא הזייה (63 K ב 6 משחקים לעומת 28 ב 4 משחקי חוץ)
    הוא סופג הומראנים השנה אבל בכללי הוא נראה רוצח מאז שחזר מהפציעה.
    תפסתי את ההומראנים של פוהולוס בלייב
    הייתי עם עין במשחק של המטס מול האייס ואיכשהו היה לי מזל גדול לתפוס את 699 ו 700
    זה היה פשוט מרשים והזוי, איזה כבוד הוא קיבל מהשדרים של אל איי ומהקהל, פשוט אין מילים

      1. אתה חושב במושגים של יאנקי סטדיום, ברגע שיוצאים מניו יורק, ובכלל מהנורת׳ איסט, דברים מתחילים להיות יותר… ידידותיים, ע״ע הכבוד שקרפנטר קיבל בסט. לואיס או האוביישן של פוהולס בלוס אנג׳לס.

    1. כמה דברים, דהגראם העונה לא מנסה להרוג את היריבות עם 102 מיל לשעה פאסט בול ואז סליידר ב99 מייל לשעה לפינה השמאלית, מסיבה פשוטה, סיכוי גדול שזה גורם לו נזק בריאותי וכבר דיברו שבקצב של הפציעות האלה עוד פעם אחת הוא נעלם לחצי עונה והוא ילך להיות קלוזר כי אי אפשר. אז העונה מה שדהגראם עושה זה לשלב יותר את הצ׳יינג׳אפ והטו-סימר ואפילו הcurve שלו, לשמור את המאה+ לרגעים הנכונים ולנסות להיות יותר ורסטילי, במיוחד שהוא רואה איך זה משמר זורקים כוורלאנדר ושרזר (ו-וורלאנדר הצעיר היה בדיוק כמו דהגראם). מאחר וזה אומר לשנות פאזה, לפעמים המשחקים שלו נראים כאילו אינינג ראשון-שני הוא עוד בספרינג-טריינינג עובד על דברים, והתוצאה בהתאם. גם צריך לזכור שהוא מבחינת פז״מ עונה עדיין במאי בעוד הצד השני עמוק בספטמבר, ועל כן יש קצת אובר-אגרסיביות דווקא של כל מני פיירטס ואוקלנד ומה לעשות, פאסטבול של 100 מייל לשעה מעל הצלחת הוא 95% סטרייק, 5% הומראן, כי פעם בכמה משחקים מישהו מצליח לשים מחבט על הכדור ואז המהירות של הזריקה היא-היא זו שיוצרת את האקסיט ולוסיטי שמשגר את הכדור ליציע. עוד דבר העונה, יש לו בעיה רצינית עם הקומנד, שאני חושב שנובע מהצורך שלו לשנות מהירויות והתוצאה שהוא לא דורס ולועס חובטים להנאתו כמו שהיינו רגילים. סה״כ זה משהו שאין מה לעשות, אם היה מתחיל ככה את העונה, היום היינו במקום אחר לגמרי, אבל גם דהגראם עם סימני שאלה עדיף על בלי, וכשיש לך בבולפן 4 סטארטרים לגיטימיים, אתה יכול להמר.

  3. לא ראיתי הרבה בייסבול השבוע, אבל ראיתי מספיק לראות את הברייבס מפסידים פעמיים לפילי. אבל אני מתחיל להירגע כי באמת לא משנה הרבה מי צסיים ראשונה ב-NL איסט. היש סכוי לטריפל קראון לג'אדג'? אני מקווה.
    ה-700 הוא הישג גדול. לפני שנה הייתי בטוח שהוא גמר. לא יאומן.

  4. בינתיים ההפרש בין הברייבס למטס ירד למשחק אחד בלבד, והכל מוכן לסדרה המכרעת ביניהן.
    למטס יתרון בהגשה, לברייבס חובטים טיפה יותר טובים, נראה מה יהיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט