שבת בבסיס: שבוע בארבע עיניים / יוני לב ארי

שישה ימים, שתי סדרות (פחות או יותר) לכל קבוצה, שלושה קרבות שעדיין לא נסגרו, ותואר אחד של כבוד, אבל חתיכת כבוד… זה מה שנותר לנו פתוח, לקראת תחילת השבוע האחרון של העונה הסדירה במייג'ור ליג בייסבול.

רונאלד אקוניה ג'וניור (צילום: laverdaddemonagas.com)

אז בואו נתחיל בלהבין מה כן סגור – ראשי הבתים בחמש ליגות:

אמריקן ליג מערב: יוסטון אסטרוז

אמריקן ליג מרכז: קליבלנד גארדיאנס

אמריקן ליג מזרח: ניו יורק יאנקיז

נשיונל ליג מערב: לוס אנג'לס דודג'רס

נשיונל ליג מרכז: סיינט לואיס קארדינלס

נותר בית אחד פתוח, הנשיונל ליג מזרח, אליו נשוב בהמשך.

הקלף הפרוע

בגזרת הוויילד קארד המצב הוא כזה: באמריקן ליג כבר די ברור מי השלוש שיעלו: טורונטו בלו ג'ייז, סיאטל מארינרס וטמפה ביי רייז. לבולטימור אוריולס יש עדיין סיכוי, אבל הוא תאורתי בלבד, כשהם רחוקים חמישה משחקים מהמקום השלישי. השאלה שנותרה פתוחה היא מיקומים בלבד.

מתוך: www.mlb.com

המקום הראשון בוויילד קארד כנראה יילך לטורונטו, שמחזיקה ביתרון של משחק וחצי על סיאטל, כשנותרו לה סדרת בית מול בוסטון רד סוקס וסדרת חוץ בבולטימור מול האוריולס. לקרב בין המקומות שני – שלישי נחזור בהמשך.

המצב בוויילד קארד של הנשיונל ליג הוא כזה: הברייבס או המטס – מי שלא תסיים ראשונה בבית, תקבל בוודאות את המקום הראשון בוויילד קארד. סן דייגו פאדרס כנראה יסיימו במקום השני, עם יתרון של שני משחקים וחצי ושתי סדרות בית (שיקגו ווייט סוקס, סן פרנסיסקו ג'איינטס), כשהקרב המעניין הוא על הכרטיס האחרון, בין הפיליס לברוורס. זו תמונת מצב הבתים.

ג'אג' ואימא חוגגים את ה-61 (צילום: thehamdenjournal.com)

הכתר המשולש?

אז בואו נתחיל קודם כל עם סיפור ארון ג'אג', וכך נוכל להתרכז בקרבות הבתים. בלילה שבין רביעי לחמישי, השיג הסלאגר של היאנקיז סוף סוף את ההום ראן הנכסף – ה-61 במספר, ובכך הוא השווה את שיא האמריקן ליג משנת 1961, שהיה שייך לרוג'ר מאריס. כעת, שבעה משחקים לסיום העונה, ג'אג' צפוי לקבל יום חופש פה ושם (אולי לא בסדרת הבית), וינסה לעבור את מאריס ולהישאר בודד בצמרת.

אך זו לא המטרה היחידה של הרייט / סנטר פילדר מניו יורק. ג'אג', שאגב, יהיה שחקן חופשי בסיום העונה (משפט ממש מפחיד), מנסה להשיג תואר שלא חולק פה מאז 2012 – הטריפל קראון – מקום ראשון בליגה בממוצע חבטות, הום ראנס ו-RBI.

אולי תפסיק לחבוט כבר? אראייז (צילום: runyourpool.com)

גריג. מנטאל. ג'אג'?

עד היום חולק הטריפל קראון 18 פעמים בלבד, ל-16 שחקנים בלבד (טד וויליאמס ורוג'ר הורנסבי זכו בו פעמיים), כשהאחרון היה מיגל קבררה, במדי הטייגרס, ב-2012. לפניו? קארל יאזטרמסקי, אי שם ב-1967. שני היאנקים היחידים שזכו בו? שמות לא רעים בכלל – מיקי מנטל (1956) ולו גריג (1934). ארון ג'אג' הבא?

בחזית ההום ראנס אין כמובן תחרות, כשלג'אג' כאמור 61. במקום השני? מייק טראוט, שזקוק למשקפת כדי לראות את הפסגה, עם 38. גם ב-RBI אין ממש דרמה, כשלכוכב היאנקיז 130 כאלה, לעומת 119 של חוסה רמירז מהגארדיאנס. אך השאלה הגדולה היא בממוצע החבטות.

יצטרף לגריג ומנטל? (צילום: ebay.com)

המקום הראשון בקטגוריה הזו מתחלף כמעט כל יום, כשנכון להבוקר מוביל את הטבלה לואיס אראייז מהמינסוטה טווינס, כשערב של 2 מ-4 הביא אותו ל-315.. ג'אג' שני כרגע, עם 313., כשגם קסנדר בוגארטס לא ויתר על הבכורה, אם כי התרחק מעט ביומיים האחרונים עם 309..

מה נשאר לכל אחד מהם:

 סדרה ראשונהסדרה שניה
לואיס אראייזטייגרס (חוץ, 3 משחקים)ווייט סוקס (חוץ, 3 משחקים)
ארון ג'אג'אוריולס (בית, 3 משחקים)ריינג'רס (חוץ, 4 משחקים)
קסנדר בוגארטסבלו ג'ייז (חוץ, 3 משחקים)רייז (בית, 3 משחקים)

הקרב הגדול מכולם

156 משחקים עברו, ונראה שכדי להכריע בין המטס לברייבס נהייה חייבים סדרה. אוי, איזה קטע, בדיוק הלילה מתחילה אחת כזו! לאחר 16 משחקים עד כה, המטס מוליכים את הסדרה הפנימית 7:9, כך שניצחון בודד בסופ"ש הקרוב יספיק לכתומים כדי לשמור על שובר השיוויון. לאחר הסדרה הזו המטס יארחו את וושינגטון, כשהברייבס ייצאו לסדרה במיאמי מול המארלינס.

חשוב להבין. הקבוצה שתסיים ראשונה תנוח לה בכיף בצד, ותקבל בסיבוב הבא או את הפיליס או את הברוורס או את הקארדינלס. זו שתסיים שניה? תוסיף לעצמה סיבוב, כנראה נגד סן דייגו, ולאחר מכן תצא לסדרה קשה בהרבה – מול הדודג'רס החזקים. יחי ההבדל הענק.

בייסבול איז לייף. אלווארז (צילום: metsinsider.mlblogs.com)

על מי להסתכל?

פרנסיסקו אלווארז. המטס החליטו להעלות למייג'ורס, דווקא רגע לפני הסדרה הכי חשובה העונה, את הפרוספקט מספר 1 שלהם, ואחד הבכירים בכל הליגה (מקום רביעי לפי ESPN). אלווארז בן ה-20 טיפס מהר בסולם המיינורס, כשהבעיה שלו היא שכתופס הוא עדיין לא ממש מוכן, וכנראה ישחק יותר DH.

מי תהייה מאכזבת העונה?

המאבק המעניין הנוסף בנשיונל ליג, כאמור, הוא על הכרטיס האחרון של הוויילד קארד. לפיליס יש, נכון להיום, יתרון של חצי משחק על פני הברוורס, כשמדובר בשתי קבוצות שהיו אמורות להיות בפלייאוף בלי ספק בכלל. כך שזו מבין השתיים שלא תעלה – תהפוך בעיני אוטומטית לאכזבת העונה.

ריינפרו ורודי טלז. יחגגו השבוע? (צילום:wiscnews.com)

החבורה מפילדלפיה תסיים את העונה בחוץ – שלושה משחקים בוושינגטון ושלושה ביוסטון, שתי קבוצות חסרות עניין, אך האסטרוז, במיוחד בבית, תמיד טובים. מילווקי תסיים בבית – שלושה מול המארלינס ושלושה מול הדיבאקס, עוד קבוצות חסרות עניין. אין ספק שלברוורס מצפה שבוע קל יותר, אם כי שובר השיוויון בידיים של פילדלפיה, עם 2:4 עונתי.

על מי להסתכל?

האנטר ריינפרו. האאוטפילדר של מילווקי חובט בחמשת המשחקים האחרונים 412., עם שלושה הום ראנס ו-OPS של 1.386, בדיוק בזמן לקראת רגעי ההכרעה. תוסיפו את ההגנה הטובה תמיד – ותקבלו קלף משמעותי. אגב, ב-25 משחקים שריינפרו פגש את המארלינס לאורך הקריירה, הוא חבט 364. עם OPS של 1.132, כך שזו די קבוצה בהזמנה.

הקרב היחיד באמריקן ליג

אז המארינרס והרייז יהיו כנראה בפלייאוף, אם כי זה לא נעול עדיין, עם יתרון של 5.5 ו-5 משחקים בהתאמה על בולטימור. אך השאלה מי מהן תהייה במקום השני בוויילד קארד ומי בשלישי – קריטית. נסביר את ההבדל: נכון להיום, כשסיאטל במקום השני, המארינרס יפגשו בסיבוב הראשון את טורונטו, כשהמנצחת תמשיך לסדרה מול יוסטון. טמפה ביי, שבמקום השני, תתארח אצל קליבלנד, כשמי שתעלה תפגוש את היאנקיז. אולי עדיף מקום שלישי?

יעשה את ההבדל? פרנקו (צילום: albat.com)

סיאטל תפתח את הסופ"ש עם סדרה ביתית מול אוקלנד החלשה, ולאחר מכן תארח לארבעה משחקים את דיטרויט הלא ממש טובה. הרייז, שמחזיקים בשובר השיוויון עם 2:5 עונתי, ייצאו לסדרה ביוסטון ומשם לשלושה משחקים בבוסטון. אין ספק – הלו"ז של סיאטל קל יותר.

על מי להסתכל?

וונדר פרנקו. הפלא של טמפה ביי נעדר לחודשיים מלאים, מה-9 ביולי עד ל-9 בספטמבר, אך חזר בדיוק בזמן. ב-12 המשחקים האחרונים חובט פרנקו 341. עם OPS של 820., שהיה גבוה יותר אם היה מצליח להעיף הום ראנס. אם גם זה יגיע במהלך השבוע האחרון – ההתקפה של הרייז תראה אחרת לגמרי בפלייאוף.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. אני מקווה שעכשיו, שיש לו 61, ג'אג' יתרכז יותר בבייס-היט מאשר בחבטה מעבר לגדר ואז יש לו טריפל-קראון.
    בקשר למטס נגד הברייבס, אם הקבוצה שתסיים שנייה לא תצטרך לפגוש EVENTUALLY בדודג'רס, המרוץ היה הרבה פחות קריטי.
    תודה יוני

  2. היאנקיס נגד האוריולס היום, סיכוי גבוהה שהלילה נראה את מספר 62. יש כבר בחור שהבטיח למי שתופס את הכדור שני מיליון, מניח שרבים ינסו להשיג אותו, רק נקווה שאף אחד לא ייפצע בדרך…

  3. צפיתי בלייב בחבטה ה 61 של גאדג' וזה היה מרגש. מרגש עוד יותר היה לצפות באימו יושבת ביציע עם בנו של רוג'ר מאריס שבא גם אחרי המשחק לפרגן לגאדג'. אחוזי החבטה שלו הם לא הוגנים כי הרבה מגישים בוחרים לא לזרוק לו כדורים לחבטה במצבים לחוצים כדי להוליך אותו לבסיס ב 4 כדורים מחוץ למסגרת. אני מאחל לו לחבוט בהום ראן ה 62 עוד הלילה ואם לא עד שיסתיימו משחקי הליגה הסדירים.

  4. המטס היא קבוצה שתנצח אותך בשיניים ובציפורניים, אבל נוטה לאפשר את הלונג בול. הברייבס קבוצה שחיה ומתה על ההומראן, אבל פגיעה, זרוק להם בפנים והם ממצמצים. המטס חיו על לפצח אינפילדים, לברייבס יש את אחד האינפילדים הטובים בעולם אם לא ה-. לברייבס יש רוטציה חלומית, המטס לועסים סטארטרים להנאתם ומגיעים מהר לבולפן. לברייבס אין פלאן בי, המטס כבר בפלאן די. בברייבס תמיד יהיה מי שיעיף את הכדור החוצה, במטס לפעמים נתקעים. כל אחת היא הסיוט של השניה, והתוצאות בהתאם.
    17 משחקים (נותרו שניים) והמאזן בינהן 9-8 למטס, 81 ראנס לברייבס, 72 ראנס למטס. הברייבס השיגו את הפירסט בלאד. המטס צריכים נצחון אחד בשני משחקים להבטיח את המקום הראשון במקרה של תיקו. אין יותר צמוד מזה. שתי הקבוצות העמידו את מספרי 1,2,3 שלהם לסדרה והמטס העלו את הפרוספקט מס׳ 1 שלהם. אין יותר יריבות מזה.

    1. וסורוקה גם פצוע, וגרג מדוקס פרש אז זה בפועל 2,4,6…
      מאחר ולא נמתין לכל הסגל של הברייבס ו/או המטס שיחלימו, אלה מספרי 1,2,3 שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט