הכרעות מוקדמות – לקראת מחזור 3 ב-NFL

הכרעות מוקדמות – לקראת מחזור 3 ב-NFL

מאת : פריים טיים זק ורביב פייג.

שבוע 2 של עונת 22-23 בספרים ויש שיגידו שעדיין מוקדם מדיי לקבוע מגמות ויכולות של קבוצות, אבל מה שבטוח הוא שבליגת הNFL, אם חשבת שאתה יודע משהו – שכח מזה. כל מה שיש ברשותנו כדי לעשות קצת סדר בכאוס שנקרא פתיחת העונה הוא מדגם שני המשחקים שכל קבוצה עברה וסטטיסטיקה עשירה של שנים קודמות. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שקבוצות שנופלות לבור של  2-0, הסיכוי הוא גבוה (מעל 90%) שלא יצליחו להגיע לפלייאוף – ובבור הזה אנחנו מוצאים כמה קבוצות מפתיעות השנה: בראש ובראשונה סינסנטי בנגאלס, אלופי ה-AFC המכהנים, לאס וגאס ריידרס שמקווים לעשות את הקפיצה עם התוספת של ג'וש מקדניאלס והאיחוד של דיוויד קאר עם דוונטה אדמס. וטנסי טייטנס שנראים כמו צל חיוור של עצמם.

ב-NFC  המצב קצת יותר הגיוני כשקרוליינה ואטלנטה נמצאות במקומן המצופה. תופעה מעניינת נוספת ב-NFC היא ששני בתים למעשה "איפסו" את עצמם – גם בבית הצפון וגם המערב כל הקבוצות במאזן שווה של 1-1. תוצאות שבוע 2 גם לפתע פותחות בפנינו שני קרבות מעניינים במזרח כאשר גם בית ה-AFC  מזרח וגם בית ה-NFC מזרח מחזיקות בשתי קבוצות עם מאזן מושלם כרגע כשלפחות את אחת מהן, הג'איינטס, לא ציפינו לראות שם.

הכל יכול עוד לקרות בליגה המענינת ביותר בעולם ואולי משחקי שבוע 3, שאנחנו סוקרים לפניכם כאן, יתנו לנו תשובות ומגמות ברורים יותר.

המחזור החל במשחק יום חמישי – קרב בתוך בית ה-AFC צפון בין קליבלנד בראונס לפיטסבורג סטילרס שהסתיים בתוצאה 29- 17 לבראונס. למרות ההפרש הגדול בסיום, המשחק ברובו היה צמוד והוכרע רק לקראת הסיום. במחצית היתה התוצאה 14- 13 לפיטסבורג ורק ברבע הרביעי הצליחו קליבלנד לפתוח הפרש משמעותי כשעלו ליתרון 23- 14. פיטסבורג עוד הצליחה לצמצם ל-6 נקודות הפרש ואף קיבלו את הכדור בחזרה שניות לסיום אך בניסיון למהלך שכונתי של מסירות רוחביות איבדו את הכדור – קליבלנד חטפו, נכנסו לאנד זון וקבעו את תוצאת המשחק. שני הק"ב (בריסט וטרוביסקי) היו כהרגלם סולידיים עם קצת מעל 200 יארד לכל אחד עם אחוזי השלמה סבירים – רובם במסירות קצרות, תוך שהם נהנים מזמן ארוך בפוקט בזכות יכולת טובה של הקווים ההתקפיים שעמדו בגבורה מול הגנות טורפניות. את ההבדל ייצר, במידה רבה ניק צ'אב שהצטיין עם 113 יארד על הקרקע (לעומת הרץ המוביל של פיטסבורג, נאג'י האריס, שצבר 56 יארד בלבד.

ניק צ'אב מדלג מעל הגנת פיטסבורג ( Yahoo Sports)

ובימים ראשון ושני מחכים לנו עוד 15 משחקים מרתקים ומסקרנים… נתחיל בסקירה :

ניו אינגלנד פטריוטס (1- 1)  – בולטימור רייבנס (1- 1) – פוקסבורו, ראשון 20:00

שאלת המפתח – לאן נעלמה התקפת הריצה של בולטימור?

בשנה שעברה דורגה התקפת הריצה של בולטימור במקום השלישי בליגה עם 145 יארד על הקרקע למשחק. במשחק הראשון העונה השיגו הרייבנס 63 יארד בלבד, כשלאמאר ג'קסון מסתפק ב-17 יארד ב-6 נסיונות ריצה. אם עוד היה ניתן לפטור זאת כאירוע מקרי בניצחון קל, הרי בשבוע השני ג'קסון חזר לעצמו עם 119 יארד אך שאר שחקני ההתקפה הוסיפו 36 יארד בלבד בהפסד המשוגע למיאמי. ג'קסון מוסר סביר ורץ מעולה אך ללא סיוע קרקעי מהרצי שלו יהיה לו קשה מאד לשאת את התקפת הקבוצה לבדו לפלייאוף, בוודאי כשההגנה מאפשרת לק"ב בינוני כמו טאגווילואה (ממיאמי) להשיג 469 יארד באוויר.

ניו אינגלנד הצליחו לנצח את הסטילרס במשחק עם הגנות חזקות וק"ב בינוניים. מאק ג'ונס שיחק מעט טוב יותר מבמשחק הראשון ונהנה מההתאוששות של נלסון אגולור (110 יארד באוויר) אחרי משחק נפל בפתיחה. עדיין, הקבוצה משחקת בשמרנות וסובלת מהיעדר כישרון בעמדות מפתח – ההגנה החזקה והמשמעת יימנעו התפרקות אך זו נראית קבוצת מאזן חצוי שתתקשה להגיע רחוק ללא חיזוקים משמעותיים).

תחזית : לאמאר ג'קסון ימשיך לשאת בעול אך מול הגנת הריצה של ניו אינגלנד הוא יצטרך לעשות זאת בעיקר באוויר. לאחר ההפסד הצורב בשבוע שעבר, הגנת הרייבנס תשחק טוב יותר ותבלום כמעט לחלוטין את ג'ונס וחבריו במשחק בו לא יעלו הרבה נקודות על הלוח. ניצחון בהפרש של יותר מט"ד אחד לבולטימור.

מיאמי דולפינס (2- 0) – בפאלו בילס (2- 0) – מיאמי, ראשון 20:00

שאלת המפתח – האם מישהו מסוגל לעצור את הרכבת הדוהרת של הבילס?

לאחר שהבילס רמסו את הראמס בלוס אנג'לס והשפילו את טנסי בבית, הם מגיעים למיאמי בקרב בין שתי הקבוצות הבלתי מנוצחות בבית ה-AFC מזרח. מיאמי הצליחו לנצח את הרייבנס ואת ניו אינגלנד במחזורי הפתיחה אך כאן מדובר במתחרה ברמה אחרת לגמרי. ג'וש אלן בונה את הקייס ל-MVP בכל שבוע, סטפון דיגס צובר יארדים בקצב מפחיד (148 יארד בשבוע שעבר) וגם ההגנה, בראשות וון מילר ספגה רק 17 נקודות בשני משחקים מול קבוצות שהגיעו לפלייאוף בעונה שעברה. משחק הריצה הבינוני מסתמן כנקודת החולשה (היחסית) של הקבוצה אך קשה לראות את זה עוצר אותה מכיבוש ראשות הבית שלה וריצה עמוקה בפלייאוף.

מיאמי ניצחו אתמול וטואה נראה כמי שצובר ניסיון בשיטה החדשה ומצליח לתפקד היטב. טייריק היל צבר כבר 190 יארד ונראה שנבנית כימיה טובה עם טאגווילואה. גם ג'יילן וואדל משחק טוב בתפקיד התופס מספר 2. ההגנה לא שיחקה טוב במהלך מרבית המשחק מול הרייבנס (למרות הניצחון) וספגה 38 נקודות – מול הבילס היכולת הזו לא תספיק.

תחזית : הבילס ברמה אחת לפחות מעל קבוצות הבית שלה והיא תמשיך לנצח בהפרשים גבוהים ולמצב את עצמה כאחת המועמדות העיקריות להגיע לסופרבול. ג'וש אלן יגבור בקלות על הגנת המסירה של הדולפינס, יעלה מעל 30 נקודות על הלוח ובפאלו תנצח בהפרש דו ספרתי.

ג'וש אלן וסטפון דיגס – מי יוכל לעצור אותם? (AP News)

וושינגטון קומנדרס (1- 1) – פילדלפיה איגלס (2- 0) – וושינגטון, ראשון 20:00

שאלת המפתח – האם היכולת שמפגין ג'יילן הרטס במחזורים הראשונים תימשך כל העונה?

ג'יילן הרטס הפתיע לטובה בשנה שעברה כק"ב מוצלח למדי מהזן הנייד, אך יכולת המסירה שלו עדיין עוררה סימני שאלה. עד כה השנה הוא ממשיך בקו ההתקדמות והגיע לשיא חדש בניצחון על מינסוטה בו השיג 333 יארד באחוז השלמה של 84% (ועוד 57 יארד על הקרקע). אם הוא ימשיך ביכולת הזו גם בהמשך, תוך שהוא נעזר במיילס סנדרס האמין על הקרקע וחבר התופסים המאוזן והמוכשר שלו (שכולל את איי-ג'יי בראון שאחרי משחק ראשון מפלצתי חזר לקרקע), אזי התקפת האיגלס עשוי להיות בין הטובות ב-NFC. גם ההגנה שיחקה יותר טוב השבוע ונראה שהקבוצה מתגבשת להיות המועמדת העיקרית לראשות בית ה-NFC מזרח.

וושינגטון הימרה השנה על קרסון וונץ בתפקיד הק"ב וכמו כל קבוצה של וונץ, חוותה כבר אחרי שני משחקים את העליות והירידות ביכולתו. הוא מוסר הרבה וצובר יארדים אך אחוזי ההשלמה שלו בינוניים והוא צבר כבר 3 יירוטים. הסגל שנבנה סביבו יהיה טוב יותר מזה של השנה הקודמת כך שההתקפה של הקבוצה תהיה טובה יותר מזו שסיימה במקום ה-15 בשנה שעברה, אך לא מספיק אובה כדי לאפשר להגנה לספוג 29 נקודות למשחק בממוצע מול שתי יריבות בינוניות (הליונס והג'גוארס).

תחזית : ההגנה של וושינגטון תשתפר מעט אך עדיין לא תהיה טובה מספיק לעצור את הרטס, בראון וחבריהם. הגנת פילדלפיה תאמלל את וונץ ובסופו של יום נחזה בניצחון קל לאיגלס, שיישארו במאזן מושלם.

קרולינה פנתרס (0- 2) – ניו אורלינס סיינטס (1- 1) – שרלוט, ראשון 20:00

שאלת המפתח – האם הנטיה של ג'מיס ווינסטון לאיבודי כדור חוזרת בגדול?

ג'מיס ווינסטון איבד את תפקידו כק"ב המוביל של טאמפה ביי (למרות שהוביל את הליגה ביארדים באוויר) בשל כמות עצומה של יירוטים ואיבודי כדור. מאז שהגיע לניו אורלינס, ותחת הנחייתו של שון פייטון היה נראה שהוא עבר מטמורפוזה, עבר לשחק הרבה יותר זהיר, העלים את הצד ההרפתקני במשחקו ונתן מספרים סולידיים ויעלים. במשחק השבוע נגד הבאקנירס ראינו שוב את "ווינסטון הישן" והטעויות שלו (כולל 3 יירוטים) גרמו באופן ישיר להפסד הקבוצה למרות יכולת טובה של ההגנה. נראה השבוע האם זו היתה סטייה חד פעמית או שזוהי תחילתה של מגמה.

קרולינה קיוותה לבצע שדרוג עם הגעתו של בייקר מייפילד לעמדת הק"ב אך הוא ממשיך ביכולת הבינונית מינוס שהפגין בעונה האחרונה בקליבלנד וגם מאמציו של כריסטיאן מקפרי (102 יארד על הקרקע) לא הספיקו כדי לגרד ניצחון על הג'יאנטס. אחרי שני הפסדים בהפרשים צמודים, הפנתרס יקוו להשיג השבוע ניצחון ראשון מול היריבה לבית, שכן אם העונה הזו תלך לאיבוד כבר בתחילתה, משרתו של המאמן הראשי, מאט רול, עשויה להיות בסכנה.

תחזית : אחרי הטעויות בשבוע שעבר, ווינסטון ישחק ביתר זהירות השבוע וההתקפה של הסיינטס תחזור להיות סבירה, תוך שההגנה ממשיכה להתהדק. זה יספיק לניצחון צמוד של ניו אורלינס בתוצאה נמוכה מול ההתקפה המקרטעת של קרולינה.

ג'מיס ווינסטון – יחזור להרגלים הרעים מימין בטאמפה? (WRUF.com)

טנסי טייטנס (0- 2) – לוס אנג'לס ריידרס (0- 2) – נשוויל, ראשון 20:00

שאלת המפתח – אחרי ששתי הקבוצות הופיעו בפלייאוף ב-2022, מי מהן תרד למאזן 0- 3?

שתי הקבוצות עלו לפלייאוף מה-AFC החזק בעונה שעברה  – טנסי אף סיימה עם המאזן הטוב ביותר בחטיבה. שתיהן, עם זאת, סיימו את דרכן אחרי הפסד במשחק הראשון בפלייאוף. ירידה למאזן של 3- 0 תסיים כמעט בוודאות את דרכה של אחת הקבוצות הללו העונה, דרך שהחלה בתקוות גדולות שניתלו בשתי הקבוצות הללו.

הריידרס הביאו את דבוטנטה אדאמס שאכן הוכיח את ערכו במשחק הראשון שלו בקבוצה (141 יארד) אך בשני הפיק 12 יארד ב-2 מ-7 מסירות בלבד. הוא כנראה לומד בדרך הקשה שדרק קאר אינו ארון רוג'רס… ההגנה עשתה הכול נכון מול הקרדינלס אך נכנעה לקסמים שהפיק ברבע האחרון ובהארכה. השבוע, מול ראיין טנהיל יהיה לה הרבה יותר קל.

טנסי הושפלה מול הבילס ותשאף לשקם את כבודה. דרק הנרי הוא עדיין רץ טוב אך נראה שהוא איבד קצת מהירות וכוח ואינו בלתי עציר כמו בעבר. בלעדיו התקפת הטייטנס נראית כמו עדר ללא רועה (טנהיל עם 117 יארד באוויר בלבד) ואם המצב יימשך יתגברו הקריאות להעלות למשחק את מאליק וויליס הצעיר שגוייס בדראפט.

תחזית : הפאס ראשר האימתני של הריידרס, מקס קרוסבי, יחגו מול טנהיל הנייח והנרי לבדו לא יוכל להושיע. קאר ואדאמס ישחקו השבוע כמו בשבוע הראשון וישיגו הרבה יארדים מול הגנת הטייטנס. ניצחון קל לריידרס, שימשיכו במרדף אחרי הצ'יפס והצ'רג'רס בבית ה-AFC מערב. טנסי תתפנה לתכנן את הדרך מחדש לקראת העונה הבאה.

שיקגו ברס (1-1) – יוסטון טקסנס (1-1-0)  – שיקגו, ראשון 20:00

שיקגו הזרימו קצת תקווה בקרב האוהדים כשהגנו על הבית מול סן פרנסיסקו בסופת גשמים של המחזור הראשון. אבל הזרעים לחוסר המוכנות שלהם לבצע את הקפיצה הנדרשת כבר ננטעו אז במחצית הראשונה הבעייתית. מול גרין ביי זה כבר היה סיפור אחר. היריבה השנואה לבית לא התקשתה במיוחד לסגור את המשחק במחצית הראשונה. עכשיו הם ניצבים בפני משחק שיכול לספק להם קצת בהירות ואולי למצב אותם לפחות כראש לשועלים, אם לא זנב לאריות.
יוסטון מגיעה לעיר הרוחות כשהיא לגמריי תחת הגדרת מצב בנייה. הם אמנם הצליחו לחלץ תיקו מול אינדיאנפוליס במחזור הראשון, אבל הקולטס מסתמנים כקבוצה מוחלשת השנה, אז ההישג הוא לא "גדול" כמו שנראה בהתחלה. נגד דנבר הם כבר החזיקו מעמד שלושה רבעים, אבל לא הצליחו למצוא את האנד זון והסתפקו רק ב3 שערי שדה וזה התנקם בהם כשראסל ווילסון פתח את המשחק ברבע הרביעי והביס אותם – וגם דנבר, איך לומר, לא ממש מממשת את הפוטנציאל המצופה ממנה בפתיחת העונה.
קשה לדעת מי תצא כשידה על העליונה מהמשחק הזה, שתי ההגנות הוכיחו את עצמן כלא רעות מול ק"ב לא מבושלים מספיק. וזה יכול להוביל למשחק הגנתי ללא הישגים התקפיים ממשיים. אבל בכל זאת נעניק ניצחון דחוק לשיקגו בגלל יתרון הביתיות. 10- 9.

שחקני ההגנה של שיקגו – החלק החזק בקבוצה (USA today)

אינדיאנפוליס קולטס (1-1-0) – קנזס סיטי צ'יפס (0-2) – אינדיאנפוליס, ראשון 20:00

הניסוי של מאט ראיין מתפוצץ לאינדיאנפוליס בפנים. הק"ב הותיק לא מוצא את חדוות המשחק שלו בקבוצתו החדשה וגורר יחד איתו את כל המערכים. אפילו ג'ונתן טיילור הגדול נראה כמו צל חיוור של עצמו. הקולטס יכולים אולי להתנחם בזה שגם קרסון וונץ שעליו ויתרו, לא ממש זוכה להצלחה.
קנזס לעומת זאת ממשיכה ישר מאיפה שהפסיקה. היציבות (שלא לומר הגאונות) של פטריק מהומס בעמדת הק"ב בשילוב הנהגתו של אנדי ריד, מהוה שילוב קטלני.
זה אמנם היה קרוב מול הצ'ארג'רס ונדרשה פציעה של ג'סטין הרברט למנוע קאמבק מטורף של הצ'ארג'רס, אבל נראה שהאובדן של טייריק היל לא ממש האט את התקפת קנזס.
עם הפתיחות הגרועות לעונה של היריבות לבית, הברונקוס והריידרס, ויתרון הנצחון על הצ'ארג'רס, נראה שדרכה של קנזס דיי פתוחה לראשות הבית.
הקולטס יהיו רק אסקופה נדרסת בדרך לשם והצ'יפס ינצחו בקלות. 35- 10.


מינסוטה ויקינגס (1-1) – דטרויט ליונס (1-1)  – מיניאפוליס, ראשון 20:00

לא מאמין שאני אומר את זה, אבל נהיה ממש מעניין ומרגש לראות את דטרויט משחקים. הקבוצה ששמה מעל 35 נקודות בכל אחד ממשחקיה, מראה רוח חדשה וווינריות לא אופיינית.
בייחד עם שחקנים מלהיבים כמו אמון רא סט בראון ואיידן האטצ'ינסון, הליונס עשויים במשחק מול מינסוטה להפוך את תמונת בית ה-NFC צפון ואולי לעשות את הקפיצה הזו שהם מחפשים כבר שנים.
דטרויט יכולים לתפוס את מינסוטה במעין משברון. לאחר שניצחו בקלות יחסית את גרין ביי במחזור הראשון, הויקינגס חוו נסיגה קשה מול האיגלס במשחק ליל שני. עם תפוקה עלובה של קירק קאזינס, שיש פרשנים שמשום מה החליטו שהולך להיות ה-MVP של השנה. קאזינס זרק ל-3 חטיפות ולא הצליח לשלב בהצלחה את שני הנשקים האימתניים שלו, אדם ת'ילן וג'סטין ג'פרסון.
מינסוטה אמנם נקלעו לפיגור מוקדם אבל לא כזה שיכול לתרץ את משחק הריצה הלא קיים בו דלווין קוק רץ רק 6 פעמים ל17 יארד.
גם אם זה משבר זמני, נראה שהמומנטום הוא עם הליונס, שנתנו פייט מכובד, אם לא הירואי, מול אותם איגלס.
משחקים פנים ביתיים הם תמיד אקסטרא חשובים ויש מצב שבמשחק הזה נראה את תחילת עלייתה של דטרויט. קשה לי להאמין שיחצו את רף 35 הנקודות שוב אבל נצחון של 28- 24 לליונס נראה בר השגה.

ג'סטין ג'פרסון – תופס על בקבוצה בינונית (ESPN)


ניו יורק ג'טס (1-1) – סינסנטי בנגאלס (2-0)  – ניו יורק, ראשון 20:00

כמה שמחה ואופוריה הייתה בחדר ההלבשה של הג'טס עם הניצחון הבלתי סביר והמפתיע על קליבלנד.
הג'טס, ששנים מלחכים את קרקעית הליגה ונראה שסובלים מקטסטרופה כל פעם שהם על סף שיפור, התעלו עם הק"ב המחליף, ג'ו פלאקו הוותיק, וקטפו ניצחון מוראלי חשוב לקבוצה האומללה של רוברט סאלה.
התקווה היא שהאופוריה הזו תספיק להם, כי הנה באים הבנגאלס המדוברים. למרבה הפלא, אלופי ה-AFC המכהנים, מגיעים לאחר שספגו 2 תבוסות כואבות וצמודות לפתיחת העונה.
ג'ו בורו מתקשה לחזור לחדות שלו כשבמשחק הראשון מול פיטסבורג זרק 4 חטיפות ובמשחק השני מול דאלאס לא הצליח לעבור את ה200 יארד באויר. נראה שהבעיה העיקרית של סינסנטי בעונה שעברה, קו ההתקפה, הוחמרה השנה, ובורו כבר הופל 13 פעמים על הרצפה במהלך 2 המשחקים.
אולי השבוע, מול הג'טס, בורו יוכל ליישר את הספינה. הג'טס השיגו ב-2 המשחקים שלהם רק 3 סאקים. ואולי זה המשחק בו הגנת הג'טס תזכה לנפח קצת את הסטטיסטיקות.
הבנגאלס טובים מדי כדי להפיל משחק נוסף מול קבוצה חלשה כמו הג'טס. 21- 9 לסינסנטי.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-1) – ג'קסונויל ג'אגרס (1-1) – לוס אנג'לס, ראשון 23:10

משחק כזה לפני תחילת העונה היה מסומן אצל רובנו כחד צדדי וחסר עניין. אבל השילוב של ג'סטין הרברט משחק על משככי כאבים בעקבות הקרע ברקמת הצלעות שספג מול הצ'יפס והביצועים הטובים של ג'קסונוויל משני צידי הכדור יכול בהחלט להפוך למשחק מלכודת עבור הלוס אנג'לס צ'ארג'רס.
ג'קסונוויל מגיעים ממשחק שאט אאוט כמעט מושלם מול אינדיאנפוליס ושיפור ניכר ברמה של טרבור לורנס שבינתיים זרק רק לחטיפה אחת. אבל זה הולך להיות המבחן האמיתי הראשון שלהם מול קבוצה טובה בעוד הצ'ארג'רס התחשלו באש מול הצ'יפס והריידרס.
אם הרברט יצליח לנהל את הכאבים שלו, נראה שלוס אנג'לס יהיו עדיין גדולים בכמה מספרים על ג'קסונוויל. אבל אם הגנת הג'אגוארס, שצברה העונה 6 סאקים, תצליח לפגוע בהרברט הדואב, יכולה להתפתח פה הפתעת העונה.
אני בכל זאת אלך על התחזית השמרנית ואחזה ניצחון דחוק ללוס אנג'לס: 19- 17.

חומרת הפציעה של הרברט תכריע את גורל העונה של הצ'רג'רס (The Athletic)

טאמפה ביי באקנירס (2- 0) – גרין ביי פאקרס (1- 1) – טאמפה ביי, ראשון 23:25

שאלת המפתח – האם התקפת הבאקס טובה מספיק עבור מועמדת לאליפות?

הבאקס, בעונתו האחרונה (?) של טום בריידי רוצים להגיע לאליפות נוספת, שניה בשלוש שנים. ההגנה, שספגה 13 נקודות בשני המחזורים הראשונים ביחד, נראית בהחלט מוכנה לאתגר, ובמחזור האחרון הביאה במו ידיה את הניצחון עם 3 יירוטים של ג'מיס ווינסטון. לעומתה, ההתקפה השיגה רק 2 ט"ד בשני המשחקים הראשונים. דווקא התקפת המסירה בניצוח בריידי מדשדשת והשיגה רק 200 יארד למשחק באחוזי השלמה לא גבוהים. אין ספק שלקו ההתקפה הפריך והפצוע יש חלק בזה, אך בכל זאת ניתן לצפות מתופסים מנוסים ומעוטרים כמו אוואנס, גודווין וגייג' להצליח יותר. עד כה הרץ לאונרד פורנט וההגנה עושים את העבודה, אך מול מבחנים קשים יותר זה עלול לא להספיק.

הפאקרס הובכו במשחק הפתיחה מול מינסוטה אך חזרו לעצמם בניצחון קל על שיקגו בשבוע שעבר. רוג'רס מתחיל להבין את החיים ללא דבונטה אדאמס ומתחיל לחלק את הסוכריות המדויקות שלו בין התופסים – וכנראה נראה בכל שבוע אחד אחר שבולט לטובה. בשבוע שעבר זה היה סמי ווטקינס שהשיג 93 יארד, ההגנה עדיין צריכה להיבחן מול התקפות טובות יותר מזו של הברס, אך גם היא אמורה להשתפר ולסייע לרוג'רס בניסיון לתפוס עמדת הובלה ב-NFC – והשבוע הוא פוגש את אחת המתמודדות העיקריות על המקום הזה.

תחזית : בקרב ישיר בין שני הק"ב שהם אולי הגדולים של דורנו (ובוודאי של העשור שעבר) רוג'רס וההתקפה שלו נמצאים בכושר טוב יותר. לא יהיה לו קל מול ההגנה של הבאקס שלא תיתן לו לבצע מהלכים גדולים אך המסירות הקצרות והמדויקות שלו ימצאו את יעדן בעוד בריידי יתקשה מול הגנת גרין ביי. בסופו של יום, נראה ניצחון חוץ בהפרש של ט"ד לפאקרס.

לוס אנג'לס ראמס (1-1) – אריזונה קארדינלס (1-1) – לוס אנג'לס, ראשון 23:25

קיילר מורי נתן סיום משחק לא יאמן מול לאס וגאס ושם את היכולות האתלטיות שלו על תצוגה מלאה. קו ההגנה של הריידרס פשוט לא הצליח להתקרב אליו בעוד הסנאי התרוצץ והתחמק ביעילות והיתל בהגנת השחורים כסופים.
הקאמבק המופלא של אריזונה לאחר הפסד קשה לקנזס במחזור הראשון, אולי משקף טוב יותר את יכולות הקבוצה והכישרון בעמדת הק"ב. מול הראמס הם יצטרכו למצוא שוב את הקסם הזה של סוף המשחק האחרון.
אבל מולם נמצאת ההצגה של מאט סטאפורד וקופר קאפ, והכימיה היעילה של השניים היא גלולה קשה לבליעה. גם בהפסד לבילס לפתיחת העונה וגם במשחק מול אטלנטה, מחזיק הטריפל קראון בעמדת התופס נראה בלתי עציר.
אבל משחק הריצה של אריזונה בצירוף התרומה של קיילר מורי יכולים להוות את ההבדל בין שתי החברות לבית. משחק הריצה של הראמס לא מצליח להתרומם מהקרקע (no pun intended) וזה הופך את לוס אנג'לס לחד מימדית.
בצירוף ירידה קלה בכושרו של מאט סטאפורד (בכל זאת הוביל את הליגה בחטיפות שנה שעברה), והמומנטום של הקרדינלס מהמשחק האחרון, יש פה מצב לניצחון של אריזונה: 28- 21.

מאריי מהתל בהגנת הריידרס – מול הראמס יהיה לו יותר קשה (FOX)

סיאטל סיהוקס (1-1) – אטלנטה פאלקונס (2-0)  – סיאטל, ראשון 23:25

שתי קבוצות במצב לא אידיאלי. סיאטל הצליחה להשיג נצחון אמוציונלי ומפתיע על דנבר ברונקוס לפתיחת העונה אבל הראתה את חולשותיה מול סן פרנסיסקו כאשר גם ההתקפה וגם ההגנה לא תיפקדו והנקודות היחידות שהשיגו היה מנסיון שער שדה שנחסם והוחזר לט"ד.
אטלנטה כבר בבור של שני הפסדים אבל החזיקה מעמד יפה מול שתי קבוצות חזקות, ניו אורלינס סיינטס ולוס אנג'לס ראמס, גרמה להם לעבוד קשה בשביל הנצחון וסחטה הפסדים צמודים.
עכשיו כשאטלנטה שמה את שני המבחנים הקשים האלו מאחוריה היא מקבלת הזדמנות פז מול קבוצה במשבר.
אבל הגנת אטלנטה היא לא הגנת סן פרנסיסקו והמשחק בכל זאת במעוז ה-12 הקשוח.
ובדו קרב של מרכוס מריוטה וג'ינו סמית' נראה שיתרון הביתיות יתרום לניצחון של סיאטל. אטלנטה תצטרך לחפש את הנצחון הראשון במקום אחר, אולי מול הבראונס בשבוע 4.
16- 14 לסיהוקס.

דנבר ברונקוס (1-1) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1-1)  – דנבר, שני 3:20 לפנות בוקר.

אז בין כל קוי הסיפורים ב-NFL, המפגש של סן פרנסיסקו מול ראסל ווילסון, הק"ב שהתעלל בהם כל כך בשנים האחרונות עם קבוצתו הישנה, סיאטל, יכול אולי למצוא את המצרכים להחזיר את המוג'ו שלו במטבח.
סן פרנסיסקו היא שוב העיר של ג'ימי גארופולו לאחר הפציעה מסיימת העונה של טרי לאנס.
ההחלטה להשאיר אותו בתור באק אפ נראית בדיעבד חכמה מתמיד אבל גם השימוש הלא אחראי בטריי לאנס, ק"ב העתיד, שאולי נבע בחלקו מתעודת הביטוח בדמותו של גארופולו, סופגת המון ביקורת.
הגנת סן פרנסיסקו, חזקה ככל שתהיה, לא הצליחה לפצח את החידה של ראסל ווילסון  בשנים עברו,  אבל נראה שווילסון חווה סוג של נסיגה בקבוצתו החדשה.
סן פרנסיסקו תמיד הצטיינו במשחקי פריים טיים ונראה שגם הפעם הנסיבות הן קצת יותר לטובתם.
נצחון של הניינרס יכול להעלות המון שאלות בדנבר ששנים מחפשת את הפתרון בעמדת הק"ב. כדי למנוע תסיסה כזו במייל היי, גם הפעם ווילסון יוכיח שיש לו את המספר של אזור החיוג של המפרץ וסן פרנסיסקו תחזור מאוכזבת.
24- 20 דנבר.

ג'ימי גארופולו – חוזר לחיים אחרי פציעת לאנס (NBC)

ניו יורק גי'אנטס (2- 0) – דאלאס קאובויס (1- 1) – ניו יורק, שלישי לפנות בוקר 03:15

שאלת המפתח – האם הק"ב המחליף קופר ראש יוכל להשאיר את דאלאס בתמונה עד לשובו של פרסקוט?

 אחרי שדאק פרסקוט נפצע בהפסד במחזור הפתיחה מול טאמפה ביי, והתברר שהוא יעדר משך זמן ממושך, היה נראה שיורד המסך על העונה של דאלאס עוד בטרם היא ממש החלה. אבל אז הופיע (שוב) קופר ראש, הק"ב המחליף ששומר על מאזן מושלם (2- 0) במשחקים בהם הוא פותח אצל הקאובויס. הוא ניצח את המשחק השבוע מול סינסינטי למרות ניסיון קאמבק של הרבע האחרון ונראה טוב יותר מג'ו בורו. הגנת דאלאס הצעירה והמשתפרת בהנהגת מיכה פרסונס וטרוון דיגס עזרה לשמור על היתרון המוקדם. כשפרסקוט צפוי לחזור בעוד חודש וחצי, האם קאפ יוכל להמשיך להפגין יכולת כזו לאורך זמן כדי לשמור את דאלאס במירוץ לפלייאוף ובפער סיבר מהאיגלס הדוהרים?

אף אחד לא ציפה שהג'יאנטס יהיו במאזן מושלם אחרי שני מחזורים – והם הצליחו לעשות זאת בשני נצחונות צמודים על יריבות חלשות יחסית. דניאל ג'ונס היה רחוק מלהבריק בשני המשחקים הללו, אבל סקון ברקלי (במיוחד במשחק הראשון בו השיג 164 יארד) וההגנה באו לעזרתו. הוא משחק מאד זהיר ולא מנסה לעשות יותר מדי וזה כנראה מה שמבקש ממנו המאמן החדש בריאן דאבול. זה לא יחזיק מול יריבות טובות יותר מהטייטנס והפנתרס אבל מאזן הנצחונות השנה ייראה טוב יותר וזה כנראה יספיק כדי לייצב את כסאו של המאמן ולתת אוויר כדי למצוא את ק"ב העתיד של הקבוצה הכחולה.

תחזית : במשחק הזה קופר ראש לא נחות ממתחרהו מהצד השני, והשבוע המזל של דניאל ג'ונס ייגמר. הגנת דאלאס התוקפנית תצליח לחלץ ממנו איבודי כדור ותיתן לק"ב המחליף שלהם מקדמה שהוא יצליח לנצל. ייכבשו מעט מאד נקודות במשחק אבל בסופו קופר ראש ישמור על מאזן מושלם – ניצחון צמוד לדאלאס.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה לכל צוות הפוטבול ושנה טובה.
    יום קצת עמוס בפוסטים, אז הורדתי את ההדבקה בינתיים. אנא המתינו לפחות עד 16:00-17:00 אחה"צ שעון ישראל לפני שמחזירים אותה.

    1. ההתייחסות של מערכת האתר (כולם אנשי כדורסל) להשקעה ולחשיבות של העבודה שעושה צוות הפוטבול באתר היא חרפה לספורט וזלזול באנשים שמשקיעים ממיטב זמנם כדי לכתוב על הנושא. אני כאחד ממייסדי הצוות שוקל ברצינות להפסיק לכתוב באתר לאור ההתנהלות שלכם.

      1. היי פריים, לא חבר מערכת, אבל למה אתה מתכוון? יש שלושה-ארבעה פוסטים מעולים בשבוע, צוות מצויין, ולא נראה (מהצד, כקורא) שיש בעיות מיוחדות.. אשמח לו תפרט

        1. אני מדבר על זה שאנחנו צריכים כל הזמן להילחם על המקום שלנו – מורידים אותנו לתחתית האתר אחרי פוסט על טורניר ווטרגן בטניס (NO DISRESPECT) , ברכת שנה טובה של מולי (שוב, לא מזלזל בזה) ופריוויו על מילווקי בליגה שמתחילה בעוד חודש, כשאנחנו מפרסמים פריוויו למחזור שמתחיל בעוד כמה שעות… זה מראה מה מערכת האתר באמת חושבת על חשיבות הפוטבול באתר וההתייחסות לאנשי הצוות. כמי שישב כל הסופשבוע לכתוב ולערוך את הפוסט הזה אני מרגיש מרומה, מתוסכל ודי אידיוט.

      2. חבל שזאת ההרגשה, דווקא אני חושב שאני יכול להגיד שמבחינת ה'מערכת' אם נקרא לזה ככה הגישה היא מלאת הערכה וגם הנאה בטח לא זלזול. אנחנו רואים בצוות הפוטובול חלק מרכזי באתר ונשמח אם תעבירו בערוצים הפרטים את הגורמים להרגשה.
        תודה על הכל ושנה טובה.

      3. היי זק. אני יכול לומר, בשמי כעורך ראשי ובשם כל הצוות, שאנחנו מעריכים את עבודת הקודש של צוות הפוטבול כאן.
        ההחלטה שלי לדחות את הדבקת הפוסט היום נובעת אך ורק בשל ריבוי פוסטים בערב ראש השנה ולא משום סיבה אחרת, אבל אנחנו מודעים לבעייתיות שבמדיניות ההדבקות הנוכחית, והיא תעלה לדיון בהקדם, כפי שכתב עידו.

  2. תודה רבה לכותבים על ההשקעה הקבועה במשך השבוע ולקראת כל מחזור.
    אתם מחזיקים פה את מדור הפוטבול הטוב ביותר בעברית והנתינה שלכם לא מובנת מאליו כלל.
    בוואלה ספורט למשל יש חרפה של סיקור כבר הרבה שנים וזה עוד כשרוזנטל מקבל משכורת, אז שוב תודה רבה ושנה טובה שתהיה

  3. מחזור מרתק לפנינו כמו בכל שבוע בליגה הטובה בעולם.
    אמנם ארוחת חג אבל יש שבוע ניסיון חינם בגיים פאס, שזה מעולה להתחיל ב21 או 22 את הצפייה ולהריץ את כל הפרסומות.
    אני כמובן אצפה בפילי במשחק המוקדם ומי יודע אולי אשרבט פה איזה יומן אליפות בקרוב…
    ריידרס טנסי משחק משחק, המפסידה שם בצרות צרורות וסוג של סיום עונה לפני תחילת אוקטובר (למרות שטנסי יכולים לקחת את הבית העלוב שלהם גם עם תשעה ניצחונות).
    אני לא רואה את הצ'יפס מפסידים אבל משהו מריח כמו הפתעה שם באינדי שבאים גם הם להילחם על העונה שלהם.
    בולטימור פאטס יהיה משחק קשוח כמיטב המסורת בafc.
    מעניין לראות אם בפאלו ירסקו את מיאמי כי על הנייר זה לא ממש כוחות.
    נראה לי שגרין ביי יחבטו בטמפה (סתם תחושה).
    Are you ready for some football?

  4. סיקור מופלא,הבילס נראית מפלצת השנה, לצערם הם הגיעו לשיאם ששאר הקבוצות רק מתחממות, אין מצב שהם ישמרו על היכולת הזאת

  5. תודה רבה פריים טיים!
    כמו תמיד פריוויו משובח למחזור אדיר
    באקס פאקרס יהיה אש
    שתדעו שהעבודה של צוות הפוטבול היא אחד הדברים שאני הכי מעריך באתר הזה, אין עליכם, וכולי תקווה שזה יימשך!
    תודה רבה ושנה טובה

  6. באפלו הפייבוריטים שלי לצאת מה Afc הבעיה שמיאמי דולפינס הם מס'2 אצלי.הסוס השחור סטייל הבנגלס עונה שעברה.קנזס סיטי כרגע רק שלישיים אצלי משחק פיצוץ המשחק של המחזור

  7. ב-16:00 שלנו ארון רוג'רס נגד טום בריידי לפני שהולכים לבית הכנסת. כל מילה מיותרת. לחימום בופלו במיאמי לשתי הקבוצות ווייד רסיברס מצויינים. הבקפילד הטוב יותר ינצח.

  8. דווקא אצלי בריידי נגד רודגרס אפילו לא בטופ 5 של המשחקים השבוע.ככה זה שדבונטה אדאמס עזב את גרין ביי וגרונק פרש וגודווין ואוואנס לא משחקים.

  9. תודה על פריוויו אדיר
    .
    עם כל הכבוד למוד המפלצתי הנוכחי של הבילס, אני עדיין משוכנע שהצ'יפס יגיעו לסופרבול מה AFC שהשנה נראה הרבה יותר חזק מה NFC.
    עוד מוקדם לנבא אבל זאת נראית לי השנה שבה כל הנמושות המסורתיות יהפכו לקבוצות מנצחות (אולי חוץ מהג'טס). הג'אגוארס, הליונס, הג'אינטס וכל שאר הקבוצות שלא זוכרות כבר איך נראה הפוסטסיזן הפכו לאחלה קבוצות

    1. ראיתי הכל אכן היה מאוד מיוחד לא מבין למה באפאלו חיכו היו צריכים ללכת על הבעיטה בדאון השני היה ברור שלא ישאר להם זמן – אלא אם כן אסור היה להם לבעוט או שבאמת לא היה סיכוי לבעוט מהמרחק הזה. מה אני מבין… לא הרבה אשמח אם מישהו יסביר למה הם לא בעטו. וגם איך הם נישארו בלי פסקי זמן בדקות האחרונות.
      הבעיטה בתחת של הגנת מיאמי הייתה מצחיקה מאוד
      🙂🙂
      בלי קשר – מסי לא היה מפספס את הבעיטה שהבועט של באפאלו פספס בתחילת הרביעי
      🙂🙂🙂

        1. חחחח יש גבול למזוכיזם – מספיק לי לצפות בשנות הצלילה של ראס ובבושות של קיידי ובכדורסל השכונתי של וושינגטון. בייסבול זה כבר מוגזם (אני בהחלט מוכן לצפות בבד-ברייקרס…)

      1. מותר לבעוט בכל דאון, הם כנראה לא אהבו את המרחק.
        קודם היה לנו את הbutt fumble, עכשיו קיבלנו את הbutt safety. אבולוציה.

        1. תיארתי לי.
          אני יודע שלא עוצרים מהלך באמצע גם אם נגמר השעון – אבל בלי פסק זמן הסיכוי שלהם להתקדם ולעצור את השעון היה מאוד קטן ובלי לעצור שעון לא רואה איך הם היו מספיקים להגיע לבעיטה. בכל מקרה ב-באט סייפטי היה מאוד משעשע זה בטח די נדיר

          1. דווקא לא. זה לא שהם היו בסיטואציה נוחה אבל היה להם מספיק זמן להוציא לפחות שני מהלכים (שהם הוציאו) ולקדם את הכדור בעוד איזה עשר יארד שהופכים את זה לסביר.
            במצבים כאלה מן הסתם הולכים על מסירה ובדרך כלל לצידי המגרש כדי לעצור את השעון.

            1. במילים אחרות – היו מלא קבוצות שניצחו מסיטואציות דומות – ברוב המכריע (שלא לומר בכולן) הם לא בעטו במצב הזה.

            2. תודה אחלה הסבר תיארתי לי שהם יודעים מה הם עושים סתם התבאסתי כי רציתי שינצחו תאכלס היו צריכים לעשות שם TD ולגמור עם זה או לפחות להלחיץ את מיאמי.
              לגבי הבעיטה בתחת אכן לא היה לו מרווח והיה צפוי משהו מעניין – לא איכזבו חחחח
              אחלה משחק היה, הלוואי שהיה לי זמן להיכנס לזה קצת יותר. לפחות אני עוקב כאן לפעמים. תודה לעושים במלאכה

          2. לגבי הסייפטי – זה נדיר אבל לא נורא. צריך לזכור שבמקרה כזה לפאנטר יש הרבה פחות מרחק מהליין כדי לבעוט ולכן זה קורה מפעם לפעם שהם לא מצליחים לשחרר בעיטה (בעיקר הסיטואציות של פאנט מהגול ליין לא הכי נפוצות)

  10. כן! זה היה מחזור לרדזון.

    .מקווה שבאתר יתחילו באמת להתחשב בכותבים שמשקיעים מזמנם ומרצם בשביל תרבות הפוטבול בישראל. יהיה חבל לאבד אותם.

  11. מחזור כיפי, מבחינתי חימום מעולה לשבוע הבאה – אני הולך למשחק פוטבול ראשון (אלא אם ביקור בליגת הנוער של ישראל נחשב…)

  12. תודה על סיקור איכותי אבל כמו מה שכתבתי בשבוע שעבר, קצת פחות יהירות וזחיחות בתחזיות של המשחקים לא תזיק, ע"ע קנזס

    1. עזוב אותך, אני רואה את דאלאס והג'איינטס ומה זה מתרווח בכסא, כרגע פילי לוקחים את הבית בהליכה אחורנית. גם כשהפרסקוט האובריידט יחזור.
      שתי קבוצות עלובות. ג'קסונביל יותר מפחידים אותי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט