אפס משתיים: סיכום מחזור 2 ב-NFL/ שחר דלאל

מדור סיכום השבוע שכח שיש רק שלושה משחקי קדם עונה ולא ארבע כמו בעבר, ולכן הוא מגיע בשבוע איחור. אז בשל העובדה שיש הרבה פערים להשלים, בואו נקפוץ ישר למה שקרה השבוע:

1.  מאז איחוד הליגות (1970) פחות מ-10% מהקבוצות שפתחתו את העונה במאזן 2:0 הצליחו להגיע לפלייאוף בסיום העונה. הסטטיסטיקה גם אומרת שמאזן הניצחונות הממוצע שלהם עומד על 5.6 ניצחונות. ועם הנתונים האלה צריכה להתמודד מעתה אלופת ה-AFC המכהנת, סינסנטי באנגלס.

נתחיל מהדברים הטובים: ג'ו בורו לא איבד את הקסם, ההגנה מתפקדת מצוין והנמרים לא היו רחוקים ממאזן הפוך, לאחר ששני המשחקים נגמרו בהפסד על חודו של שער שדה בשניות הסיום. עם זאת, העתיד של הקבוצה תלוי ביכולת שלהם לשמור על הק"ב שלהם בצורה אנכית, משהו שהם מתקשים בו מאוד מתחילת העונה.

קשה להגיד שבסינסנטי הקפידו לחזק את קו ההתקפה מאז בחרו בבורו בבחירה הראשונה בדראפט, אבל יכולת בינונית שלהם בשנה שעברה, נתנה לק"ב אפשרות לעשות קסמים שנעצרו רק בסופרבול. השנה גם קו ההתקפה לא מתפקד, אבל גם בורו לא עושה לעצמו חיים קלים. אם לא יהיה שינוי מהותי בשבוע הקרוב בגישה של שיטת המשחק ההתקפית של הקבוצה, כנראה שנזכור את העונה של הבנגלס כמקרה חמור מאוד של הנגאובר סופרבול…

2. המחזור השני נפתח במפגש שעל הנייר היה אמור להיות המרתק ביותר במחזור. נעזוב רגע את על ההופלה סביב העובדה שהמשחק היה הראשון ששודר בלעדית באמזון פריים (והגדיל את מספר המנויים של החברה באופן משמעותי), אבל הוא בעיקר היה הצהרת כוונות לקראת ההמשך.

ל"א צ'ארג'רס נראו לפרקים כמו הקבוצה הטובה יותר על המגרש, אך לא הצליחו לתרגם את היכולת לנקודות, בעוד קנזס סיטי לקחה את מה שנתנו לה, הראתה למה היא מגיעה כל שנה רחוק בפליאוף והשיגה יתרון משמעותי במאבק בבית ה-AFC מערב.

אם נתעלם רגע מהפציעה של ג'סטין הרברט, שיצא כשקבוצתו היתה בפיגור, אפשר להגיד שאת ההבדל עשו מי שעמדו על הקווים, כאשר אנדי ריד הוותיק לא סטה מתכנית המשחק שלו, בעוד ברנדון סטיילי המוערך מאוד (ובצדק) שיחק מפוחד והתנהל ההפך מהמוניטין שהפך אותו לאחד המאמנים הצעירים העולים בליגה. נקווה שבמפגש השני בין הקבוצות, הוא יחזור לשורשים.

3. משחק השבוע היה ללא ספק המפגש בין בולטימור למיאמי. כשהם בפיגור 35-14 ברבע הרביעי הצליחו הדולפינים לחזור למשחק בזכות שחקן אחד בשם טואה, שרבים כבר הכינו תיק חבצלת על הקריירה שלו, לאחר ניסיון המעבר הכושל של טום בריידי לצד המזרחי של פלורידה.

אז כן, מדובר במשחק אחד בו הק"ב היה בזון, ולא היה מסוגל לבצע מהלך אחד שלילי, משהו שלא בהכרח מעיד על המשך הקריירה (מאט פלין מוסר ד"ש), אבל הפעם נראה שמדובר בקו פרשת המים בקריירה שלו, ושמייק מקדניאל סוף סוף הצליח לפצח את נוסחת ההצלחה של הק"ב המושמץ. אם זה נכון, במיאמי יילכו רחוק מאוד השנה.

4. כמו מטורף היה המחזור הזה?

5. במחזור של קאמבקים מזהירים, אף קבוצה לא יכולה להרגיש רע עם עצמה כמו קליבלנד, אחרי שהובילו ב-20 נק' כשעל השעון היו פחות משלוש דקות. צריך כישרון מיוחד כדי להפסיד לא רק לג'ו פלקו, אלא גם לג'טס, כבר כנראה שהחכמים ההודים לא טעו: Karma is a bitch.

6. אחרי שני מחזורים המועמדת הבכירה לזכיה בסופרבול היא באפלו, שמציגה משחק התקפה משובח ונראה כאילו הם ממשיכים את היכולת שלהם מפלייאוף 2021. אבל אין ספק שהנתון הכי מדהים של הבילס בניצוחו של שון מקדורמוט הוא זה:

7. שירים את היד מי שחשב שהניו יורק ג'איינטס יהיו במאזן מושלם בשלב הזה של העונה:

8. אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים עד כה העונה הוא הרסיבר אמון-רה ביינט בראון מדטרויט. כמי שתמיד חסה בצילו של אחיו הגדול (שבנתיים לא עשה כלום בליגה של הגדולים), נחמד לראות שהוא אימץ את מנטליות האנדרדוג הנצחי:

9. כמה שחבל על טריי לנאס, קשה שלא לחייך מהעובדה שג'ימי ג'י הפך שוב לק"ב רלוונטי.

10. ואם כבר ק"בקים – בתור מי שאוהד קבוצה עם היסטוריה מחפירה של מוסרים (שיקאגו), תמיד קינאתי בגרין ביי של ברט פארב. אז נכון, בסוף לא זוכרים איך השגת את הניצחון, אבל לאור הפרסומים האחרונים, אני קצת שמח שהוא שיחק ביריבה המושבעת שלנו ולא אצלנו…

*

משחק יום חמישי: פיטסבורג סטילרס (1:1) אצל קליבלנד בראונס (1:1)

בהיפוך גמור ל-20 השנה האחרונות, דווקא פיטסבורג היתה זאת שנכנסה לעונה הזאת עם ציפיות מינימאליות, ככה זה כשאתה בוחר ללכת עם מיטץ' טרוביסקי כק"ב הפותח שלך. אבל אחרי שני מחזורים, ולמרות מאזן זהה, דווקא הסטילרס מגיעים למפגש הזה במומנטום חיובי, בעוד המארחים ממשיכים להרגיש את נטל ההשעייה של דשון ווטסון.

האורחים ממשיכים לעשות את מה שהפך אותם למפורסמים, וההגנה של מסך הברזל עדיין ממובילות הליגה, למרות החיסרון של השחקן הטוב ביותר שלה, טי ג'יי וואט, והם שומרו בשני המחזורים הראשונים את היריבות על 18.5 נק' בלבד. הנתון הזה לא צפי להשתנות מול ג'קובי בריסט.

בצד השני עדיין מלקקים את הפצעים מההפסד לג'טס, ומרגישים בחסרונו של ק"ב משמעותי, אך משחק הריצה הדו ראשי שלהם – ניק צ'אב וקארים האנט – ממשיך לגרום צרות ליריבות, כאילו מדובר במשחק הריצה של הבראונס בשנות ה-50. האם זה יספיק הפעם?

הימור: פיטסבורג חוזרת עם ניצחון אחרי משחק צמוד.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. איזה כיף שהסיכום השבועי חזר. לקט נתונים מאירי עינים ומאוד מעניינים.
    מנסה להבין אם יש קורלציה בין נתוני המרת דאונים (סעיף 2) למאזן והצלחת הקבוצה. ולעוד אלף דברים אחרים כמו איכות הק"ב, איכות ההגנה.
    כי זה לא נראה משהו שבהכרח מעיד על הצלחה כללית.

  2. איזה מחזור מטורף…ואנחנו רק בשבוע 2.
    תיקון קטן לגבי הבראונס – הם לא הובילו בשום שלב ב-20 הפרש (היה שוויון בתחילת הרבע) אבל הם כן עלו ליתרון 13 1:50 לסיום (וכמובן החמיצו את הבעיטה שהייתה משאירה להם סיכוי בהארכה בהמשך). באופן אירוני משהו דווקא הגדלת היתרון היא מה שהוביל להפסד. ניק צ'אב עשה טאצ'דאון כשאם היה עוצר על קו היארד אז הכדור היה של קלבילנד לסט חדש כשלג'טס אין טיימאאוטס והם פשוט היו מריצים את השעון. לפחות למי שהיה את צ'אב בפנטזי היה על מה לחגוג…

  3. אגב רק ל11 מ-32 הקבוצות יש 2 בטור ההפסדים או הניצחונות. לא זוכר הרבה עונות כאלו (אין לזה כמעט משמעות מן הסתם. רק נתון…)

  4. עונה מוזרה עונת הפוטבול, מצד אחד כולה שני משחקים, מצד שני, אבל יש עוד סה״כ 15. אז נכון שהפסדים בשני המשחקים האלה יכולים לעלות ביוקר, אבל זה יקרה רק אם אלה יהיו השנים שימנעו עליה לפליאוף או מיקום, ואת זה נדע לכאן או לכאן רק בעוד 15 משחקים. לא שזה מונע כמובן לחזות תחזיות ולקבוע עובדות, כמו למשל ששמעתי שהפתיחה 2 נצחונות כולל על מנצחת הסופרבול תפגע בבאפלו כי זה יפגום בתפיסת האנדרדוג שלהם. לפי ההגיון הזה הבילס יפסידו עכשיו חמישה. גם הפאקרס בצרות, אחרי ההפסד במחזור הפתיחה הסבירו הפרשנים שרוג׳רס יקח את כל מה שכתבו עליהם וילהיב את הקבוצה שלו. מה יקח רוג׳רס עכשיו שכל הכותרות משבחות? צפו שנים-שלושה הפסדים של הפאקרס חסרי המוטיבציה. וגם מאמן הג׳טס שאמר שהוא רושם כל מי שיורד על הג׳טס ויגיש קבלות. מקווה בשבילו שהוא טרם הדפיס את הקבלות הנ״ל כי לנצח מנקודת הבונוס בשניות הסיום זה לא בדיוק הוכחה לכלום. אם כבר מישהו צריך לשלוח משהו, זה הנהלת הניינרס לכל מי שסירב לקבל את גארופולו והותיר את סאן פרנסיסקו עם ק״ב פרנצ׳ייס ולא עם שוקת שבורה לשאר העונה. אגב, הGM של הניינרס יצא בהודעה שאם לא היה נפצע, לאנס היה ״הולך להראות למבקרים שלו מה זה״. ואם הייתי יודע לחבוט, למסור, לרוץ ולתפוס הייתי היום בהול אוף פיים של הבייסבול.
    אבל, כשהפרשנים בוכים, האוהדים שמחים, כי מה לעשות, כיף לא נורמלי היו שני המחזורים האלה, משחקים צמודים, מהפכים בדקות, איזה דקות, שניות הסיום, אפילו הפח מג׳קסונוויל מצאו גרגר, בטח ישלחו גם הם קבלות להייטרס. מאחל לכולנו עוד 15 מחזורים כאלה.

    1. אני מתחיל להיות מודאג מהקריירה של לאנס. מהכישרון החד פעמי שלא נחטף פעם אחת כל העונה נשאר שחקן ששיחק רק 5 משחקים בשלוש שנים – משהו שבוודאות פגע בהתפתחות שלו. כנראה שאף פעם לא נדע מה היתה יכולה להיות התקרה האמיתית שלו…

  5. אני חייב לשבח בצורה הגדולה ביותר את כל צוות הפוטבול שהוא חלק חשוב ביותר מהופס. אני גאה בכותבים כמו שחר דלאל, אבל לא רק הוא: כל הכותבים הם ברמה מקצועית ולשונית גבוהה. כדור גדול לאתר.

  6. תודה רבה על הסיקור. הבילס כרגע הפייבוריטים לקחת את הסופרבול אבל הצ'יפס ישר אחריהם במקום השני ואז טמפה. הפער יחסית קטן בין ה-3, אבל מאחר והבוקנירס יכולים להיפגש במקסימום עם אחת מהן, זה אומר שהיא כרגע אנדרדוג רציני מולן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט