לעמוד במקום או לצעוד אחורה? פריוויו מיאמי היט – 2022/23 / רועי ויינברג

מצד אחד מיאמי היט סגנית אלופתהמזרח. מצד שני קשה להגיד שהיא התחזקה בקיץ האחרון. השיפור הפנימי יספיק בשביל צעד אחד קדימה?

מאזן: 29-53, המקום הראשון במזרח. עברו את אטלנטה ופילדלפיה, הפסידו ב-7 משחקים לבוסטון בגמר האזורי.

מאמן: אריק ספולסטרה, עונה 15 בקבוצה. 2 אליפויות ו-3 גמרים, אולי המאמן הטוב ב-NBA כרגע.

מה היה

מיאמי מודל 2021/22 הייתה קבוצת כדורסל טובה. השילוב בין הרבה שחקני הגנה טובים (קייל לאורי, פי ג'יי טאקר, באם אדאביו, ג'ימי באטלר) , שחקני התקפה טובים בדמות לאורי, טיילר הירו ובאטלר ומאמן כמו ספולסטרה הוביל אותם ל-53 ניצחונות. ההיט הצליחו להוציא מעל ומעבר משחקנים כמו גייב וינסנט, מקס שטרוס ועומר יורצבן בשנה מלאת פציעות בה היו אחת מקבוצות ההגנה וההתקפה הטובות בליגה.

היציבות הזאת הצליחה להוביל אותם למקום הראשון במזרח, גם בלי יותר מדי כישרון, ואז הגיע הפלייאוף. גם בפלייאוף ראינו הגנה טובה מאוד של מיאמי, אבל הוא היה בעיקר מופע היחיד של ג'ימי באטלר. בסיבוב הראשון ההיט נעלה את טריי יאנג ולא התקשתה יותר מדי מול אטלנטה בינונית, בעוד בסיבוב השני ג'ימי קלע 27.5 נקודות למשחק בניצחון 2:4 על פילדלפיה.

ואז הגיעה בוסטון. מיאמי התמודדה עם פציעות לאורך כל הפלייאוף וגם בסדרה מול הסלטיקס, בה אף שחקן לא הצליח להיות מספר 2 עקבי לבאטלר (אולי מלבד ויקטור אולדיפו, שחזר מפציעה ארוכה ונתן דקות טובות בפלייאוף). באטלר וההגנה הצליחו לסחוב את מיאמי ל-3 ניצחונות ולמצב של 3:3, עד לשלשת התאבדות מוזרה שלו בסוף משחק 7 שאולי מנעה מההיט גמר. זאת ריצת פלייאוף מוצלחת, אבל קשה לסכם את העונה של מיאמי.

מצד אחד הם הגיעו לגמר המזרח בשנה בה באם שיחק 56 משחקים, באטלר 57, לאורי 63 והירו 66. ההיט התמודדו עם מכת קורונה ועם הרבה פציעות והצליחו להיות מספיק יציבים בשביל לשרוד בעונה הסדירה וגם בפלייאוף הם ראו את לאורי והירו מפספסים משחקים. בעונה בה כולם בריאים זה היה יכול להראות אחרת, ויש מצב לא רע שהם היו מרחק שלשה הזויה אחת מגמר.

מצד שני הם פגשו יריבות קלות יותר מהסלטיקס. אטלנטה הייתה חלשה, חד מימדית ובנויה על ההגנה של ההיט, בעוד פילדלפיה שיחקה בשני משחקים בלי ג'ואל אמביד, שנכנס לפלייאוף מוד שלו ונפצע. לא בטוח שההיט היו עוברים את ברוקלין, מילווקי, בוסטון או את הסיקסרס בריאים, בטח בהתחשב בחוסר התרומה ליד באטלר. הוא קלע 27.4 נקודות למשחק בפלייאוף, בעוד במקום השני באם אדביו עם 14.8. הוא הזדקן בשנה נוספת, ולא ברור אם זה יספיק.

הקיץ האחרון

הגיעו: ניקולה יוביץ' (הבחירה ה-27 בדראפט).

עזבו: פי ג'יי טאקר (לפילדלפיה).

לא הגיעו: קווין דוראנט, דונובן מיטשל.

מיאמי הוזכרה בשמועות טרייד על דוראנט ומיטשל, אבל בסופו של דבר היה קיץ מאוד שקט בסאות' ביץ'. ניקולה יוביץ' בן ה-19 הגיע וקשה לראות אותו מקבל תפקיד משמעותי כבר בעונה הקרובה, למרות שיכולת הקליעה שלו והפוטנציאל ההגנתי עשויים להתחבר לתרבות פיתוח השחקנים של מיאמי.

השחקנים המשמעותיים במיאמי, כנראה, יהיו אלה שחתמו על חוזים למחנה האימונים או נמצאים בג'י ליג. כך מיאמי מצאה את דאנקן רובינסון, גייב וינסנט, עומר יורצבן ומקס שטרוס, ואולי תמצא רול פליירים נוספים. בבייסבול קוראים לשחקנים כאלה "Inning Eaters", וזה מה שהם עושים בשביל ההיט: מחזיקים את הקבוצה על המגרש עד שיגיעו השחקנים שאמורים לנצח.

לכן השינוי הדרמטי הוא עזיבתו של פי ג'יי טאקר, שיקבל 11 מיליון דולר על הגנה טובה ושלשות מהפינה בפילדלפיה. מיאמי לא הביאה לו מחליף של ממש וככל הנראה מהמרת על כיילב מרטין שפתח ב-12 משחקים בשנה שעברה. מרטין קלע ב-41% מהשלוש וכשחקן הגנה לא רע יכול להחליף את טאקר, אך לא ברור אם הוא מספיק טוב בשביל לעשות את מה שטאקר עשה בהגנה בשנים האחרונות במזרח. ראינו בפלייאוף דקות לא רעות של באטלר לצד אולדיפו, בלי 4 קלאסי לצד באם אדביו, ויכול להיות שזה יהיה פתרון זמני. בכל אופן, מרטין צפוי לפתוח.

מה יהיה

חמישייה: קייל לאורי, מקס שטרוס, ג'ימי באטלר, כיילב מרטין, באם אדביו.

ספסל: גייב וינסנט, טיילר הירו, ויקטור אולדיפו, דווין דדמון.

אין שינויים גדולים במיאמי. סביר שהחמישייה מסוף העונה תמשיך, בהתחשב ביכולת של שטרוס לעשות הגנה ולקלוע מהשלוש (בשונה מדאנקן רובינסון). סביר שיהיו הרבה שינויים, בהתחשב בזה שבאטלר בן 33 ולא עבר את 60 המשחקים בעונה מאז שהגיע למיאמי. לאורי יהיה בן 37 באמצע העונה ושניהם יזכו למנוחות.

העונה עצמה חשובה, אבל היא לא הסיפור. ספולסטרה והעומק של מיאמי יספיקו בשביל 50-55 ניצחונות גם בעונה סדירה סבירה של באטלר ואדביו, כמו העונה הקודמת. בשביל לעשות צעד קדימה מיאמי תהיה חייבת להתקדם בפלייאוף, וזה תלוי בעזרה שבאטלר יקבל.

לאורי היה סביר בעונה עצמה, רע בפלייאוף (גם בהשפעת הפציעות) ונראה כאילו הוא הזדקן בבת אחת אחרי השנים בטורונטו. הירו קלע 21 נקודות למשחק בעונה הסדירה, אבל ברוב סדרות הפלייאוף בקריירה היה לא יעיל בהתקפה ובור בהגנה, להוציא הסדרה בבועה מול בוסטון. בשביל להתחרות על אליפות מיאמי תצטרך יותר משניהם, אבל האקס-פקטורים יכולים להגיע ממקום אחר.

שני השחקנים המעניינים ביותר בעונה של מיאמי, בעיניי, הם באם אדביו ו-ויקטור אולדיפו. הראשון אחד משחקני ההגנה הטובים באן.בי.איי, אבל חלש בהתקפה אחרי הקמפיין המרשים בבועה. באם לא פיתח קליעה משלוש ואמנם קלע 20 נקודות למשחק בעונה הסדירה, אבל לא הצליח להגיע לאותה הרמה בפלייאוף השנה או בשנה שעברה מול מילווקי. זה מרגיש כאילו הוא עומד במקום מבחינה התקפית, ובהתחשב בהתקדמות הטבעית של הליגה הוא בעצם הולך אחורה. בשביל להצליח מיאמי תהיה חייבת לראות ממנו יותר אגרסיביות. מול בוסטון היו לו שני משחקים נהדרים (31 נקודות, 10 ריב' ו-6 אסיסטים במשחק השלישי, 25 נקודות ו-11 ריב' במשחק השביעי), אבל עוד 4 משחקים בהם זרק 6 זריקות ומטה. מספר 2 בקונטנדרית לא יכול להעלם ככה.

השם המעניין השני זה אולדיפו, שאחרי שנים זוכה לקדם עונה אמיתי ולקיץ של מנוחה. בסיום תהליך שיקום ארוך אולדיפו קיבל דקות בפלייאוף, היה טוב מאוד בהגנה והראה ניצוצות בהתקפה. כבר עכשיו הוא שחקן הגנה טוב מאוד, אבל ההצלחה של מיאמי בפלייאוף תושפע מהיכולת ההתקפית. אם הוא יצליח לחזור לשחקן שהיה לפני הפציעות ולהעניק למיאמי סוג של "מיני ג'ימי", אולי יהיה להיט סיכוי למשהו.

בכנות, ורגע לפני התחזיות, קשה לי להאמין שמשהו משניהם יקרה. צריך להיות אופטימי בשביל להאמין שבאם יחזור לעונה הזאת עם גישה אגרסיבית יותר ובגרסה משופרת (למרות שזה לא מנותק מהמציאות) ובטח במקרה של אולדיפו ששיחק 60 משחקי עונה סדירה בשלוש שנים. מיאמי צריכה מספר 2, וגם זה בהנחה שבאטלר מסוגל לנפק עוד ריצה מדהימה בפלייאוף.

התחזית

תחזית אופטימית: באם מתחיל לקלוע מהשלוש, ההגנה נראית טוב והקבוצה בריאה באופן יחסי. אולדיפו והירו מתעלים בפלייאוף, באטלר נראה מעולה ויחד עם המקום הראשון בקונפרנס מיאמי מצליחה לעשות את הצעד הנוסף ולצאת, איכשהו, מהמזרח. ההגנה וספולסטרה מצליחים למצוא את עצמם מול גולדן סטייט בגמר, וזה מסתיים ב-2:4 ובאליפות. אודוניס האסלם מודיע בסיום על פרישה.

תחזית פסימית: הירו וג'ימי מכדררים את עצמם לדעת, באם לא מראה שיפור ויש קצת יותר פציעות וקצת פחות מזל מהשנה שעברה. 45 ניצחונות והמקום החמישי, הדחה מאכזבת בסיבוב הראשון מול פילדלפיה ובאטלר מבקש טרייד בסיום העונה.

תחזית ריאלית: באם ואולדיפו יהיו טובים יותר, אבל לא באופן משמעותי. אני חושב שההגעה של מיאמי בשנה שעברה לגמר המזרח התבססה לא פחות על הסדר של הקונפרנס מאשר על היכולת של ההיט עצמה, ולכן העונה נראה משהו דומה. 54 ניצחונות, המקום השני בקונפרנס והפסד למילווקי בסיבוב השני.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אם ההיט רוצים אליפות הם צריכים שחקן שובר שיוויון שיודע ליצור לעצמו בנוסף לגימי. הבעיה שלהם היא בהתקפה שהכל תקוע.זאק לאבין או בראדלי ביל יכולים להתאים לשם אש שגימי יעבור לשחק רכז.
    בקליבר יותר גבוה הייתי לוחץ על בוקר במיוחד לראות לאיפה יתפתחו הנסיבות בסאנס.
    האידיאלי זה פתיחה לא טובה של הנטס דוראנט מאוכזב ולקחת אותו

  2. פריוויו מצוין תודה רבה רועי.
    .
    מה עם דאנקן רובינסון? אין סיכוי שיחזור לעצמו? אם כן, הוא יכול לעשות הבדל שם.
    .
    כל המהלך על לאורי היה לא ברור לי, ואני חושש ששכרו יצא בהפסדו, אבל מסכים עם שמעון למעלה – יכול להיות שהפתרון יהיה בטרייד על שחקן משמעותי מבחוץ.

  3. בס"ד
    תודה רבה רועי.
    ניתוח מרתק.
    מאמין שהם יותר מועדים לירידה, קשה לי לראות את באטלק נותן עוד פלייאוף כזה.
    יתרון שיש להם שהשחקנים שלהם לא שיחקו באליפות אירופה.
    כדי לביות אלופים הם צריכים אולי לעשות איזה טרייד, או רובינסון והירו יחזרו לחיים.

  4. הבעיה של ההיט שנראה שהם כל הזמן מגיעים לסוף העונה עם הלשון בחוץ וסגל פצוע מאוד.
    האיבוד של טאקר משמעותי, לא רואים את זה בסטטיסטיקה אבל איפה שהוא נמצא יש שקט וקבוצה מנצחת. למרות שהתרבות של ההיט הוא של ארגון מנצח.
    השאלה מה יעשו עם הירו וגרף השיפור שלו לעומת מה שיצטרכו לשלם לו. הירו בסופו של דבר הוא חור הגנתי.
    אולדיפו הראה מעט ניצוצות בפלייאוף, צריך לקוות שהוא יחזור לעצמו העונה. אם כן, זה חיזוק סופר משמעותי כי הוא גארד שמשחק בשני צדי המגרש, מסוגל ליצור לעצמו ולאחרים.
    בעיה נוספת זה לאורי, הוא היה איום ונורא בעונה שעברה ולפרקים היה נראה שעדיף להיט שהוא לא על המגרש.
    ההיט צריכים שיפור התקפי מבאם ואיפוס כוונות מרובינסון.
    מאמין שלריילי יש כמה טריקים בשרוול.
    מבחינת כשרון הם נופלים מהבאקס, סלטיקס, פילי והנטס אבל הם שלם שגדלו מסך חלקיו ולכן יהיו בפלייאוף בקלות ויכולים גם להגיע עם ביתיות לסיבוב הראשון.

  5. אחלה פריוויו.
    לא משנה כמה אני אוהב את זה ורגיל לזה: זה מפתיע אותי כל פעם מחדש כשמצפים מסנטר לקלוע שלשות כדי שקבוצה תשתפר. אין על הכדורסל של ימינו.

  6. פריוויו טופפף. הם תמיד אצלי מתחת לראדר. ותמיד עושים מעל המצופה.

    בהשראת הסדרה של מאנו. איך האשכול של טאקר?
    הוא כל שנה מגיע לפחות לגמר קונפרנס לא?
    האם אני צריך להעביר את הציפים לפילדלפיה??

  7. פריוויו טוב מאוד.
    לדעתי הם מאוד תלויים במצ'אפ מולם בפלייאוף. ולכן יכולים לעוף סיבוב ראשון או להגיע לגמר המזרח, שם כנראה יגמר להם הסוס בכל מקרה.
    בסה"כ עובדים נכון, מוצאים שחקנים טובים מחוץ לקופסה, מחזיקים תרבות מנצחת, אבל חסר להם כישרון שבא מבחירות דראפט גבוהות

  8. בעיני מועמדים לצאת מהמזרח לא פחות מאחרות (אבל גם לא יותר). יש הרבה מאוד קבוצות ולכל אחת עם שאלות אחרות.
    בעיני הירו הוא סימן שאלה גדול. היה נראה שהוא יהיה יותר טוב בשלב הזה, ואולי זה עדיין יקרה.
    למיאמי גם יש הנהלה שתעשה מה שצריך באמצע העונה אם יהיו בעיות הרבה יותר ממתחרות אחרות במזרח

  9. פריוויו נהדר. תודה רבה.

    אי אפשר שלא לאהוב את מיאמי ואת המקסימום שהם מוציאים מעצמם דרך קבע לאור תנאי הפתיחה הבעייתיים.
    הבעיה שהלימון שככל שמתקדמים, הלימון נסחט יותר ויותר.
    לאורי לא מספיק טוב ובאם מוגבל התקפית יחסית לאופציה 2 בקבוצה.
    כפי שהזכירו לעיל, דרוש מספר 2 רציני שיסתדר עם ג'ימי.
    מה שבטוח – גם השנה לא יהיה משעמם שם.

  10. תודה רועי על פריוויו מצוין. מרגיש לי גם כמו שכתבו מעלה שחסר להם את השחקן שובר שוויון שיקפיץ אותם את המעט שחסר להם, לכן סיבוב שני אולי שחזור גמר אזורי זו התקרה.

  11. פריוויו מצויין תודה, הייתרון הגדול אצל ההיט שכולם יכולים לקלוע, אתה אף פעם לא יודע מי יהיה הכוכב התורן ולמרות מחסור בכשרון ביחס ליריבות. איפה יגיעו אני חושב שגמר מזרח זה התרחיש אופטימי שלהם וסיבוב ראשון/שני זה ריאלי. תודה

  12. פריוויו מדויק וריאלי מאוד רועי. פחות התייחסת לעומק שיש להיט על הספסל, בין הקבוצות העמוקות בליגה ולכן גם הצליחו שם בשנה שעברה לשמור על המקום הראשון למרות הפציעות. הבעיה היא שבפלייאוף הרוטציות מתקצרות, שחקנים נמחקים והיתרון של קבוצות עמוקות קצת מתקזז. באטלר היה מדהים בפלייאוף והחזיק את ההיט כמעט לבד עם הבלחות פה ושם של מס' 2 תורן. הוא ימשיך לבוא לעבודה גם בשנה הבאה הבעיה שחייבים ספק נקודות נוסף וזה יכול לבוא מהירו אולדיפו או לאורי ועל שלושתם קשה לסמוך. אני מקווה בשביל דיפו שיחזור לימים באינדי ויחזיק כל העונה ואם אני ריילי אני מתארגן על חבילה תמורת ווינג 3&D אם מרטין לא יספק את הסחורה. תודה רועי

  13. תודה רועי
    מיאמי היא מאכילת כובעים קבועה. תכלס זה לא סגל מוכשר מי יודע כמה אבל איכשהו הם מוצאים את הכשרונות מתחת לאבנים כמו עם רובינסון, הירו, סטרוס ועוד.
    אבל לאחר שאמרתי זאת אני מתקשה להאמין בהם גם השנה. אני לא רואה את הירו לוקח את המושכות מבאטלר באופן שיש להם את הכוכב שלהם. ובאם פשוט נתקע בפלייאוף מבחינת סקור. אני מתחיל להתייאש ממנו כשחקן שיכול לתת סקור יצרני. יש לו ראיית משחק מעולה זה נכון והוא גם יודע להוריד את הכדור לרצפה. אבל מיאמי חייבת יותר מזה.

  14. למה רק לצעוד במקום און ללכת אחורה? ישנה עוד אפשרות: ללכת קדימה. אבל לי יש רושם שאריק ספואלסטרה כבר רווי עד הצוואר. אולי הגיע הזמן למאמן צעיר, חדש, מלא אנרגיה? תודה רועי וגמר חתימה טובה לכולם

  15. מיאמי אהובתי…
    כל עונה היא מצליחה עם קשיחות, הגנה וכניסות דראפט להוציא מים מהסלע. גם שנה מיאמי ידברו חזק בצמרת המזרח ואני מהמר שריילי יביא טרייד ראוי לעמדה 4 כדי להשלים את באטלר.
    אולדיפו ישתפר ויעלה במקום לאורי בחמישיה ויחד עם באטלר הם יהיו מפחידים הבגנה ובהתקפה.באם נפלא בהגנה ובלסדר חסימות לשלשות, אבל שלשות בעצמו הוא כבר לא יקלע…
    הירו ממוקם טוב מבחינת שחקן 6 וספולסטרה הוא מאמן מבריק שמצליח לנהל קבוצה תחרותית עם כשרון סופר מוגבל.
    הבעיה שקבוצות אחרות במזרח התחזקו ולפלייאוף יגיע אולי איזה טרייד שישפר את הקבוצה בשביל לרוץ עד הסוף.

  16. אני חושב שאדביו צריך לעשות את המעבר לשחק 4, ואולי כדאי לצוות סנטר ששגם קולע שלשות בעמדה 5 (כן, מוזר להגיד את זה).
    באטלר לטעמי טופ 10 בליגה בקלות, ובפלייאוף הוא חיה רעה בלי רסן, לא חושב שאפשר לערער על זה. עם זאת הוא מתקרב לסוף הפריים שלו, ולא בטוח שלמיאמי יש חלון כזה גדול לנצל את היכולות המעולות שלו.
    לדעתי יעבדו שעות נוספות לקראת הטרייד דדליין בניסיון להביא את הגרוש ללירה.
    מה שכן, אי אפשר שלא לאהוב את מיאמי ואת הכדורסל שהם משחקים ומייצגים, ה"היט קולצ'ר" חיה ובועטת. קבוצה שכיף לראות ולעודד. אלך עם התחזית הריאלית שלך אלא אם באמת יבוא שחקן רציני שישלים את באטלר ואדביו לקראת הדדליין.

  17. תודה רועי.
    זאת אחלה קוצה שאני אוהד בשקט, ומקווה שתגיע לגדולה.
    רועי והמגיבים לפני אמרו את הכל – חסר חיזוק משמעותי שיעזור לג'ימי, לאורי קצת זקן, הירו מצוין אבל חלש בהגנה, וכן הלאה.
    הכל טוב אבל לא טוב מספיק.
    יש לקבוצה דנ"א לוחם שגורם להם להיות אובר אצ'יברים, וזה יקח אותם רחוק אבל לא מספיק.
    מה לגבי טרייד על דני אבדיה? שיזרקו את לאורי ויקחו עוד מישהו כדי לאזן את השכר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט