השמיים נופלים- לקראת מחזור 2 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, יניב שושני וזאב


השבוע הראשון בעונת הפוטבול של 2022-23 מאחורינו, ואחרי שנרגעו הזיקוקים והחגיגות, קיבלנו פתיחה שכרגיל בענף הזה, תפסה הרבה מהמומחים והחוזים בהפתעה.
בעונה של 17 משחקים ולכל אחד מהם חשיבות והשלכות אדירות להצלחה עתידית של הקבוצות, אין לתוצאות המחזור הראשון את הפריווילגיה להחשב כניסוי כלים, אין את הזמן לחוג את היריב ולנסות למצוא חורים בשיריון כמתאבקי אגרוף בסיבובים הראשונים.
ואכן קיבלנו כמה תוצאות מפתיעות, מפחי נפש, מהפכים ופציעות קריטיות עם פוטנציאל לחסל עונה.

כל זאת ועוד בסקירה שלפניכם.

אבל לפני הכל, סיקור משחק יום חמישי.

קנזס סיטי צ'יפס (0-2)  – לוס אנג'לס צ'רג'רס (1-1)  24:27

המשחק בין שתיים מהקבוצות היותר מעוררות ציפייה הבטיח, וגם קיים. שני קווטרבקים מצוינים, הגנות חזקות, והנה קיבלנו משחק צמוד ומהנה.

המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון מינימלי של 7-10 לטובת הצ'ארג'רס, שאף הגדילו את היתרון עם ט"ד מרהיב בתפיסה ביד אחת של התופס מייק ווילאמס. מהומס והצ'יפס לא נשברו, השוו את התוצאה מיד עם תחילת הרבע הרביעי, ואז הגיע המהלך של המשחק. דרייב יפה של הצ'ארג'רס הביא אותם עד למרחק שלושה יארדים מהאנד זון, אבל מסירה פשוטה של הרברט נחטפה בקו האחד יארד על ידי ג'יילן ווטסון, שטס כמעט ללא מפריע לפיק סיקס, ולמעשה הכריע את המשחק כולו.

אחרי זה נראה היה שהצ'יפס קיבלו אנרגיה מחודשת, בעוד הצ'ארג'רס, למרות מאמצים הרואים של הרברט שספג מכה קשה לצלעות שסדקה אותם, נראה שנגמר להם האויר בריאות.

בעוד קנזס מגדילה את יתרונה, הרברט המשיך להמיר דאונים רביעיים ואף מסר אחד לט"ד שהביא את לוס אנג'לס למרחק של 3 נקודות מהצ'יפס המתרחקים.

אבל הצ'רג'רס היו זקוקים לזמן, מה שנקטע בעקבות כישלון בהמרת בעיטת אונסייד.

בקנזס יכולים להיות מרוצים הן מהיכולת של הקבוצה והן מהמאזן המושלם עד כה. בלוס אנג'לס למרות האכזבה הברורה מההפסד, יכולים להתעודד מיכולת הקבוצה, בשני צידי המגרש.

פריוויו למחזור 2

השבוע סידרו לנו 2 משחקי מאנדיי נייט (שלישי לפנות בוקר שעון ישראל). אז לא לשכוח לכוון שעונים.

בולטימור רייבנס (0-1)  – מיאמי דולפינס (0-1)  (בולטימור, ראשון 20:00)

שתי קבוצות עם ציפיות פלייאוף ברורות נפגשות באיצטדיון M&T, בשאיפה לעלות למאזן מושלם של 0-2.
הרייבנס ניצחו די בקלות את הג'טס החלשים, כאשר לאמאר ג'קסון מתרכז יותר במסירות מאשר בריצה. נראה איך הוא יסתדר מול הגנה חזקה הרבה יותר, והאם הרייבנס יחזרו למשחק הריצה שכל כך מאפיין אותם בשנים האחרונות.

גם הדולפינס הפכו משחק קשה על הנייר מול הפטריוטס לניצחון פשוט יחסית, בעיקר בזכות הגנה חונקת, שגם השיגה ט"ד כתוצאה מפאמבל אחרי סאק. לקווטרבק טואה טגווילואה היה משחק סולידי ונטול טעויות, ובמיאמי מקווים שזאת תהיה השנה שבו הוא יציג  את היכולת שבגינה הוא נבחר בסיבוב הראשון של דראפט 2020.

נתון מעניין – גם בשנה שעברה הדולפינס פתחו את העונה בניצחון על הפטריוטס, רק בשביל להיכנס לרצף של שבעה הפסדים, שגמרו להם את העונה בפועל.

תחת זכוכית מגדלת, טגווילואה מול ג'קסון (צילום: statpros.com)

תחזית – משחק שווה כוחות בסימן הגנות, עם שני קווטרבקים שנמצאים בשלב קריטי של הקריירה שלהם. בואו נלך על הפתעה, ונחזה ניצחון נדיר של מיאמי בבולטימור, בפעם הראשונה מאז 1997.

ג'קסונוויל ג'גוארס (1-0)  – אינדאנפוליס קולטס (1-0-0) (ג'קסונוויל, ראשון 20:00)

מפגש של שתי קבוצות מאוכזבות נטולות ניצחון, בבית מאכזב ונטול ניצחונות.

הקולטס כמעט וביצעו קאמבק במחזור הפתיחה, אבל נאלצו בסופו של משחק להסתפק בתוצאת שיוויון מול יריבתה לבית יוסטון. הקווטרבק מאט רייאן יכול לרשום הופעת בכורה סבירה במדי אינדיאנפוליס, עם ההבנה שהשנה הקולטס יהיו קבוצת ריצה יותר מאשר מסירה. ככה זה כשיש לך רץ אחורי כמו ג'ונתן טיילור, שפתח את העונה עם עוד תצוגה מרשימה של 161 יארדים וט"ד אחד. עוד שחקן שידבר חזק העונה הוא התופס מייקל פיטמן ג'וניור, שישמח לפגוש את הגנת המסירה הרעה של הג'גוארס.

בג'קסונוויל עסקים כרגיל, כלומר הפסדים כרגיל, כאשר גם יתרון של 8 נקודות ברבע האחרון לא הספיק להם לנצח מול הקומאנדרס במחזור הפתיחה. היגוארים יתרכזו השנה בבניית הכוח, ויצטרכו למצוא איזון טוב יותר בין התקפת הריצה להתקפת המסירה, כי כרגע יותר מידי ניסיונות מסירה פשוט פוגעים בביטחון העצמי של הקווטרבק טרבור לורנס, וזה אף פעם לא טוב, לשום קבוצה.

נתון מעניין – המשחק הכי טוב בקריירה הקצרה של לורנס היה מול הקולטס במחזור הסיום של העונה הקודמת, שהיה גם המשחק היחידי בו הוא השיג מעל 100 רייטינג.

תחזית –  הקולטס כבר פספסו ניצחון מול קבוצה חלשה, זה לא יקרה להם גם הפעם. הקולטס עדיפים על הג'גוארס כמעט בכל פרמטר, ואם יש להם שאיפות פלייאוף הם חייבים לנצח את המשחק בג'קסונוויל.

שחקן שחקן, ג'ונתן טיילור (צילום: stampedeblue.com)

ניו יורק ג'ייאנטס (0-1)  – קרוליינה פנת'רס (1-0) (ניו יורק, ראשון 20:00)

בניו יורק צובטים את עצמם לראות אם המשחק הראשון היה אמיתי. דניאל ג'ונס עם רייטינג 115.9? סקואן בארקלי עם 164 יארדים בריצה? אז לפני שהאוהדים למודי האכזבות מתחילים לפנטז, בואו נראה איך הענקים מייצרים המשכיות ויציבות, ומול הפנת'רס זה לא יהיה קל. המפתח למשחק תהיה הגנת הריצה של קרוליינה, שחייבת להתאושש מהר מתצוגת הנפל מול קליבלנד, אחרת עמודת הניצחונות תישאר על אפס גם אחרי המחזור השני.

בניו יורק יצטרכו לטפל בקו הקדמי של ההתקפה, שממשיך להיות חדיר והרשה חמישה סאקים במשחק אחד, לא ממש מתכון להצלחה בהמשך הדרך.

נתון מעניין – הפעם האחרונה שהג'ייאנטס פתחו עונה עם ניצחון הייתה ב- 2016, שגם היתה העונה האחרונה שלהם עם מאזן חיובי. 

תחזית – משחק לא קל לחיזוי, של שתי קבוצות בלתי צפויות. תחושת הבטן מהמרת על ניצחון של הפנת'רס, והצמד בייקר את מקאפרי יגבר על הצמד הנגדי ג'ונס את בארקלי.

פוטנציאל התקפי, בייקר ומקאפרי (צילום: expressnews.com)



וושינגטון קומנדרז (1-0) – דטרויט ליונס (0-1), דטרויט 20:00

קרסון וונץ זרק מעל 300 יארדים ועם 4 טאצ'דאון. פעם אחרונה שהוא עשה את זה, זה היה באותו יום ארור ב2017 כאשר הוא קרע את ה-ACL שלו במדי האיגלס. הקומנדרז מקווים שהם יקבלו את אותו שחקן שהוא חלק מאוד חשוב בזכייה של האיגלס בסופרבול.

מנגד, הליונס התחילו חזק וסיימו חזק, אבל עשו הרבה טעויות באמצע המשחק. קשה מאוד לנצח קבוצה כמו פילי אפילו שאתה מבצע את התוכנית משחק בצורה טובה, אבל בטוח יהיה קשה לנצח עם כ"כ הרבה טעויות. כדי לנצח את וושינגטון, הם יצטרכו לנקות הרבה דברים.

נתון מעניין – שבוע שני ברציפות שיש לנו מפגש בין בחירות מס' 1 ו2. שבוע שעבר זה היה וינסטון ומיורטה מ2015. השבוע זה יהיה גוף נגד וונץ מ2016.

תחזית: מהצד של דטרויט, בטוח שהם יתנו פייט עד הסוף. אבל עם וונץ והתקפה ישחקו כמו שהם שיחקו, נראה שיהיה קשה לעצור אותם. ניצחון שני לוושינגטון.

התחלות חדשות, וונז וגוף.

אטלנטה פאלקונס  (0-1) – לוס אנג'לס ראמס (0-1), לוס אנגלס 20:00

מה שכיף בשבוע השני, הם מפגשים כאלה, שקורים לא מעט, כשמישהו ייצא מהמפגש ויתחיל רצף של ניצחונות.

אלופת הסופרבול קיבלו מכה חזקה בשיניים שבוע שעבר מהבילס. אבל כמו הרבה קבוצות מהליגה, השבוע הראשון זה למעשה המשחק הרביעי של הפירסזון, משחק הראשון בו כל שחקני ההרכב משחקים ביחד.

מבחינתם, אטלנטה, התחילו את המשחק הכי חזק שהם יכולים מול NO בעיקר דרך פטרסון. אבל לבסוף, Can't Guard Mike חזר לחיים אחרי כמעט שנתיים מחוץ לליגה והזכיר לנו למה הוא מסוגל.

נתון מעניין – מאט סטאפורד זרק 41 פעמים במהלך המשחק, כאשר 15 מהם הגיע ל-MVP של הסופרבול קופר קאפ. אלן רובניסון שהגיע בקיץ קיבל רק 2 מסירות. כדי לייעל את התקפה של הראמס יהיה מעניין לעקוב אחרי המסירות של סטאפורד לרובינסון.

תחזית: אחרי כמעט שבוע וחצי של מנוחה, אני סומך על שון מקווי, שיעשה את ההתאמות שהזמן מאפשר. אני בטוח שנראה קבוצה יותר חדה ויותר מסונכרנת וממילא יהיה משחק Tune up  קלאסי לראמס.

קליבלנד בראונס (1- 0) – ניו יורק ג'טס (0- 1), קליבלנד, יום א 20:00

השאלה המרכזית : האם הבראונס יצליחו להגיע לסיום ההשעיה של ווטסון עם מאזן חיובי?

המחשבה המקובלת לאחר פרסום ההודעה על השעית הק"ב הטרי של קליבלנד, דשון ווטסון, ל-11 משחקים (בעקבות פרשת ההטרדות המיניות) היתה שהעונה הזו אבודה לבראונס – והם יתמקדו בגיבוש ושדרוג הסגל לקראת העונה הבאה שתהיה העונה המלאה הראשונה של ווטסון בקבוצה.

הניצחון (עם הק"ב המחליף, ג'קובי בריסט) על קרולינה בשבוע שעבר, בשילוב עם הלו"ז הסביר בעשרת המשחקים הקרובים (בהם משחקים שקליבלנד בהחלט תוכל לנצח, כמו השבוע נגד הג'טס ואח"כ פיטסבורג, אטלנטה והפטריוטס) מעלים את האפשרות שהיא תגיע לסיום ההשעיה של ווטסון עם 5-6 נצחונות.

אם משם תוכל לרוץ קדימה עם ק"ב מהעלית של הליגה (בהנחה שווטסון הוא עדיין כזה, אחרי כמעט שנתיים בהן לא שיחק) השמיים הם הגבול. ההגנה החזקה של הקבוצה בהנהגת מיילס גארט ודנזל וורד (שדורגה במקום ה-11 בעונה שעברה) בשילוב משחק הריצה של ניק צ'אב (שהשיג 141 יארד מול קרולינה) ומשחק מסירה סביר של בריסט (עם החיזוק של אמארי קופר שהגיע מדאלאס) יכולה בהחלט להשיג את המטרה הזו – וניצחון על הג'טס השבוע בבית הוא צעד חיוני לשם כך.

הג'טס קיוו לעשות צעד גדול קדימה השנה, לאחר דראפט מוצלח (בו גייסו בין היתר את הקורנר אחמד גרדנר והרץ בריס הול) וגיוס שחקנים חופשיים נחשבים (כמו הגארד לייקן טומלינסון והטייט-אנד סי-ג'יי אוזמה). כדי לחבר את כל הסגל, נדרש שדרוג משמעותי ביכולת של הק"ב זאק ווילסון בשנתו השניה בקבוצה, אך בינתיים הוא פצוע ולא משחק. במקומו עולה מאחורי הסנטר הק"ב הוותיק ג'ו פלאקו שימיו הטובים הרחק מאחוריו. בהתאם, הגנת הקבוצה תפקדה לא רע בהפסד לבולטימור בשבוע שעבר (עצרה לחלוטין את משחק הריצה של לאמאר ג'קסון וחבריו, וגם הגבילה את התקפת המסירה של הרייבנס) אך ההתקפה לא ממש הצליחה לסייע והעלתה 3 נקודות בלבד על הלוח ב-59 הדקות הראשונות של המשחק (ועוד ט"ד בדקה האחרונה, אחרי שהמשחק הוכרע מזמן).

ווילסון צפוי לחזור בעוד שבועיים-שלושה ורק אז נוכל להתחיל להעריך אם השדרוגים שנעשו בפגרה יצליחו להפוך את ה"כנופיה הירוקה" לגורם משמעותי בליגה.

תחזית : המשחק בו יפתחו שני ק"ב שהם במקרה הטוב מחליפים סבירים בליגה לא יתעלה לרמה גבוהה. בשני הצדדים ההגנות טובות בהרבה מההתקפות ולכן נראה "קרב חפירות" שיסתיים בתוצאה נמוכה. משחק המסירה היעיל של בריסט ויכולת הריצה של צ'אב ייתנו בסופו של יום ניצחון בהפרש לא גדול לקליבלנד.

(כיתוב לתמונה) : ג'קובי בריסט ודשון ווטסון – שואפים ל"העברת מקל" מוצלחת (Firstsportz)

ניו אורלינס סיינטס (1- 0) – טאמפה ביי באקנירס (1- 0), ניו אורלינס, יום א 20:00

השאלה המרכזית : האם הגנת הריצה של הסיינטס תתאושש ממפגן הנפל של השבוע שעבר?

ניו אורלינס סיימו את העונה שעברה במאזן חיובי (9- 8) למרות שההתקפה שלהם היתה בין הגרועות בליגה (בוודאי מאז פציעתו של ווינסטון). הם עשו זאת בזכות הגנת ברזל שדורגה במקום ה-4 בליגה. במיוחד הצטיינה הגנת הריצה שאיפשרה רק 93 יארד למשחק.

במשחק בשבוע שעבר מול אטלנטה, ההתקפה בניצוחו של ווינסטון ובהשתתפות מייקל תומס (שחזר מפציעה) ובעיקר הרכש החדש ג'רוויס לנדרי, נראתה הרבה יותר טוב. אך אטלנטה כמעט הצליחה לנצח בשל העובדה שדווקא הגנת ניו אורלינס נראתה רע מאד.

למרות הסגל ההתקפי החלש של אטלנטה היא הצליחה להשיג 416 יארד, מתוכם יותר מ-200 יארד על הקרקע (!).

דניס אלן, המאמן הראשי של הסיינטס שהיה בשנה שעברה מאמן ההגנה, יצטרך לחזור למקורות ולוודא שההגנה חוזרת לרמת התפקוד של השנה שעברה, אחרת ייקשה עליהם להישאר במרוץ לפלייאוף.

הרץ המצוין של טאמפה ביי, לאונרד פורנט, שהשיג 127 יארד בשבוע שעבר, ישמח לבדוק את העניין מקרוב…הניצחון הקל של טאמפה ביי על דאלאס המוכה והפצועה לא מלמד אותנו הרבה, והבאקס ייבחנו באופן הרבה יותר רציני השבוע, במשחק שעשוי להתברר כמשמעותי מאד על עמדת ההובלה בבית ה-NFC דרום. קו ההתקפה של טאמפה ביי פצוע מה שמעמיד את בריידי (שמאז ומעולם – ובוודאי בגיל 45 – הניידות לא הייתה החלק החזק שלו) בסכנה מול קמרון ג'ורדן וחבריו שינסו להפעיל עליו לחץ ולשבש את משחק המסירה של שודדי הים מפלורידה.

תחזית : יתפתח משחק טקטי בין שתי קבוצות עם הגנות חזקות והתקפות שאוהבות להניע את הכדור בהרבה מהלכי ריצה ומסירות קצרות. המשחק יישאר צמוד לכל אורכו, ללא הרבה נקודות ובסופו של דבר יוכרע באמצעות טעות או מהלך הגנתי מוצלח (סאק או יירוט). אני מהמר על ניצחון בהפרש מינימלי לקבוצה הביתית מניו אורלינס.

קמרון ג'ורדן מול טום בריידי – העימות שיכול להכריע את המשחק (USA today )

פיטסבורג סטילרס (1- 0) – ניו אינגלנד פטריוטס (0- 1), פיטסבורג, יום א 20:00

השאלה המרכזית : האם מתחיל לצאת האוויר מהבלון של הק"ב מאק ג'ונס?

מאק ג'ונס אמנם היה רק הק"ב החמישי שנבחר בדראפט של 2021 (ע"י הפטריוטס) אך הוא היה הק"ב הרוקי הטוב ביותר במחזור שכלל את טרוור לורנס, טריי לאנס, זאק ווילסון וג'סטין פילדס.

הוא שיחק בכל המשחקים, השיג 3800 יארד באחוזי השלמה גבוהים (67%), 22 ט"ד מול 13 יירוטים – מספרים יפים מאד לרוקי, שבעזרתם (וגם בזכות ההגעה המפתיעה של ניו אינגלנד לפלייאוף) הוא נבחר לפרו-בול.

עם זאת, לכל אורך הדרך היו מי שטענו שבילצ'ק מגן עליו יותר מדי, מטיל עליו תפקיד של "מנהל משחק" (מסירות קצרות, הרבה מהלכי ריצה) וכשניסה לאלתר או למסור לעומק – בד"כ לא קרו דברים טובים. את השנה הנוכחית הוא מתחיל ללא מתאם ההתקפה המוערך ג'וש מקדניאל (שעזב ללאס ווגאס) ולמען האמת – ללא מתאם התקפה בכלל (ביליצ'ק לא מינה מישהו לתפקיד באופן רשמי), ללא שדרוג (נדרש) בעמדות הכישרון ועם קו התקפה שיסבול מהעדרם של שאק מייסון (שעבר לטאמפה ביי) וטד קראס (סינסינטי) – כך שצפויה עבורו נסיגה ביכולת.

גם ההגנה איבדה שחקנים חשובים (בראשות הקורנר ג'יי-סי ג'קסון שעבר לצ'רג'רס) ויש גבול לכמות הקסמים שביליצ'ק יכול לשלוף משרוולו, כפי שראינו בהפסד למיאמי בשבוע שעבר.

הסטילרס, לעומתם, הציגו במחזור הראשון ניצחון שכולו אופי מול סינסינטי. כרגיל, ההגנה (בראשות טי-ג'יי וואט שנפצע ויחמיץ כמה משחקים) הובילה את הקבוצה וחיפתה על התקפה חסרת השראה שאותה "מנהיג" מיץ' טרוביסקי שמצטיין בבינוניותו. אם מי שהשיג הכי הרבה יארדים על הקרקע היה התופס צ'ייס קלייפול ומי שהצטיין באוויר הוא הטייט-אנד פט פריירמוט, סגל ההתקפה הזה לא ינצח משחקים בכוחות עצמו. עד חזרתו של וואט, ההגנה החסרה תצטרך להתעלות כדי לשמור על הרקורד של המאמן מייק טומלין, שלא חווה עדיין מאזן עונתי שלילי במהלך 15 שנים בקבוצה.

תחזית : ללא וואט כמנהיג ההגנה, תתקשה פיטסבורג לבצע מהלכים משני מומנטום, אך גם ההגנה המדוללת של הפטריוטס לא מכילה פליימייקרים משמעותיים. שני הק"ב ישחקו משחק טקטי זהיר כדי לא לבצע טעות מכריעה. הקבוצה עם משחק הריצה הטוב יותר היא פיטסבורג (עם הרץ הצעיר והאקספלוסיבי נאג'י האריס) וזה מה שיכריע משחק בתוצאה נמוכה לטובת הקבוצה הביתית – ניצחון צמוד לפיטסבורג שתעלה למאזן 2- 0 מפתיע למדי.

טי-ג'יי וואט, שר ההגנה של פיטסבורג – חסרונו יורגש בשבועות הקרובים (NBC)

סינסיננטי בנגלס (0-1) – דאלאס קאובוייז (0-1), דאלאס 23:25

למרות הבלגן שיהיה בסינסי שבוע שעבר, הם כמעט הצליחו לגנוב ניצחון מול פיטסבורג. למרות, שהבנגלס שיפרו את הקו התקפה, עדיין היו שבעה סאקס במשחק. אם נסתכל יותר לעומק נראה, שהקו היה אשם "רק" ב4 וה-3 האחרים הם היו אשמת בורו, WR או RB. גם מצד ההגנה, הם עשו עבודה טובה וסיימו מקום ראשון לפי PFF. רוב הדרייבים בו הסטילרס עשו נקודות, הם התחילו במיקום טוב.

ה-NFL זו ליגה של ק"ב. אז כאשר אתה מאבד אותו בשבוע הראשון, זה מאוד קשה, בטח לקבוצה כמו דאלאלס שדאק הוא גורם מאוד מרכזי בהתקפה. צריך לראות איך מייק מקארת'י וקלן מור יעשו התאמות למשחק השבוע.

נתון מעניין: הLS של הבנלגס נפצע ברבע הרביעי, לכן, לדעתי, מקפרסון החטיא את ה-XP בסוף המשחק וגם את ה-FG בהארכה. במהלך מחנה אימונים, היה להם את קאל אדומיטיס, רוקי מפיט שהיה נחשב להכי טוב במכללות. נקווה שהוא יכול למלא את החלל של קלארק האריס הפצוע.

תחזית: כמו שראינו שבוע שעבר, אי אפשר לדעת מה יקרה. אבל, נקווה שהפעם נראה את הבנגלס יותר חדים ויצאו מג'רי וורלד עם הנצחון הראשון העונה.

סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1-0)  – סיאטל סיהוקס (0-1)  (סאן פרנסיסקו, ראשון 23:05)

מפגש נוסף בין שתי יריבות מרות, שממש לא אוהבות אחת את השניה. סיאטל הפתיעה אפילו את עצמה עם הניצחון הנאה על דנבר, אבל היכולת זה כבר סיפור אחר. ההתקפה השיגה מעט מידי יארדים, ההגנה ספגה יותר מידי, ונחישות והתלהבות לא יחזיקו מעמד בליגה הקשוחה הזאת. הקווטרבק ג'ינו סמית' רשם משחק מאוד יעיל עם אחוזי השלמה גבוהים, אבל לא ראינו ממנו יכולת של קווטרבק העתיד של המועדון.

אצל הניינרס קווטרבק העתיד כבר משחק, וגם הוא מתקשה לפתח משחק ראוי לשמו. אולי משחק מול ההגנה הבינונית של סיאטל זה מה שטריי לאנס זקוק לו, ויחד עם הדחיפה של הקהל המקומי, הוא יקבל את מנת הביטחון העצמי הכל כך נחוצה לשחקנים צעירים וחסרי ניסיון.

נתון מעניין – בעשר השנים האחרונות המאזן בין שתי הקבוצות הוא 4-17 מוחץ לטובת הסיהוקס.

תחזית – הניינרס צריכים ואמורים לנצח את הסיהוקס במגרשם הביתי. גם עם לאנס בכושרו הנוכחי, בסאן פרנסיסקו יש יותר כשרון שיכריע את המשחק לטובתה, וישלח את האוהדים לחגוג ניצחון ראשון אחרי ארבע הפסדים רצופים לסיהוקס השנואים.

הלחץ הולך ומתגבר, טריי לאנס (צילום: ninerswire.usatoday.com)

לאס ווגאס ריידרס (1-0)  – אריזונה קארדינלס (1-0)  (לאס ווגאס, ראשון 23:25)

זה אומנם רק המחזור השני, ובכל זאת שתי הקבוצות חייבות ניצחון על מנת לא להיכנס למאזן מאוד בעייתי שיקשה עליהם להעפיל לפלייאוף.

הקארדינלס הובסו ללא תנאי בבית על ידי הצ'יפס, כאשר הגנת המסירה מרימה דגל לבן עם ספיגה של לא פחות מחמישה ט"ד. התקפת הריידרס אמנם לא ברמה של הצ'יפס, אבל דרק קאר יכול להעניש את אריזונה אם ההגנה תגלה שוב חולשה כמו במחזור הקודם. ואם בקאר עסקינן, במשחק מול לוס אנג'לס הוא נחטף שלוש פעמים, דבר שלא קרה לו מאז מחזור הפתיחה של עונת 2018, גם מול לוס אנג'לס, רק הפעם הראמס.

נתון מעניין – שתי הקבוצות לא השיגו אפילו סאק אחד במשחקן הראשון.

תחזית – שני קווטרבקים שצריכים להתאושש ממשחק לא טוב, ושתי קבוצות שצריכות להשתפר אם רצונן לשחק גם מעבר לעונה הסדירה. כל תוצאה אפשרית, ואנחנו נלך על ניצחון של הריידרס.

מי יחייך הפעם, קיילר מוריי ודרק קאר (צילום: raisingzona.com

דנבר ברונקוס (0- 1) – יוסטון טקסנס (0- 0- 1), דנבר, יום א 23:25

השאלה המרכזית : האם המעידה של ווילסון ודנבר מול סיאטל היתה חד-פעמית?

דנבר המחודשת בהנהגת ראסל ווילסון (על הנייר, הטרייד המשמעותי של הקיץ) פתחה את העונה עם המון תקוות לשחק תפקיד משמעותי במירוץ לפלייאוף (ואולי אף לסופרבול) למרות הבית הקשה מאד  בו היא משובצת.

משחק פתיחת העונה שלה מול סיאטל המפורקת (שאיבדה את אותו ווילסון וגם את בובי וואגנר בפגרה ונראה שהולכת לריבילד משמעותי) היה אמור להוות לכל היותר משוכה קלילה בדרך למשחקים הקשים שמצפים בהמשך.

אולי אלה היו החלודה וחוסר התיאום של תחילת העונה, אולי גם ההתרגשות של ראסל ווילסון מהשיבה הביתה שיחקה תפקיד, אך דנבר הייתה חלשה מאד, העלתה רק 16 נקודות על הלוח והחמיצה ניצחון שעשוי להיות גורלי בקרב הצמוד על ראשות בית ה-AFC מערב לקראת סיום העונה.

למזלה, גם השבוע –  במשחקה הראשון בבית – היא מקבלת יריבה חלשה בתקווה שתוכל להמשיך להתגבש בלי להשמיט עוד ניצחון.

יוסטון פתחה את העונה על ציפיות מינימליות אך הצליחה להפתיע ולסחוט תיקו מאינדיאנפוליס, שסומנה כמועמדת לפלייאוף בתחילת העונה. הק"ב דייויס מילס מצליח להתעלות על הציפיות (הנמוכות) שליוו אותו לאחר שגויס בסיבוב השלישי בדראפט 2021 ומנהל היטב את המשחק של הקבוצה (למרות היעדר כוכבים בעמדות הכישרון סביבו). ההגנה אמנם לא הצליחה לעצור את ג'ונתן טיילור שהשיג 161 יארד (מצד שני, מי יכול?) אך ספגה רק 20 נקודות (במשחק שכלל הארכה) והראתה שהטקסנס אמנם לא יגיעו לפלייאוף השנה, אך ייעשו לא מעט צרות ליריבות שיפגשו בדרך.

תחזית : התקפת הברונקוס תשחק טוב יותר לאחר שבוע נוסף של גיבוש, ווילסון יהיה יעיל יותר וההגנה החזקה של דנבר תקשה על מילס וחבריו להשיג נקודות. הקהל הביתי ב"מייל-היי סטאדיום" ידחוף את הברונקוס לניצחון קל בהפרש דו ספרתי.

ראסל ווילסון במשחק החזרה לסיאטל – האם השבוע יחזור למסלול? (ABC)

שיקאגו ברס (1-0) – גרין ביי פאקרס  (0-1), 03:20 (SNF, שני לפנות בוקר) גרין ביי

שבוע שעבר הברס יצאו עם ניצחון. נראה שזה יותר בגלל מזג האוויר מאשר המשחק עצמו. בספק אם בשכונה מישהו אי פעם שיחק בכזה מזג אוויר או תנאי מגרש.

מנגד, יש לנו את גרין ביי שחוו הפסד כואב שבוע שעבר נגד מינוסטה, בעיקר ראינו את ארון רודג'רס כועס, על כך שאין לו למי למסור. למרות שזה נרטיב שחוזר על עצמו עם רודג'רס, הפעם זה באמת נכון. אולי אדם לאזרד, הפצוע שלא שיחק שבוע, יחזור ויהיה לרודג'רס למי למסור.

נתון מעניין – הפאקרס הם 23-5 נגד הבארס כאשר רודג'רס עומד מתחת לסנטר, עם רצף של 6 נצחנות.

תחזית: למרות מה שראינו שבוע שעבר מגרין ביי, כל עוד רודג'רס שם, הוא ינצח את הבארס.

בפאלו בילס (1- 0) – טנסי טייטנס (0- 1), בפאלו, יום ג 02:15

השאלה המרכזית : לאחר שהביסו את האלופה בביתה – האם הבילס באמת כל כך טובים?

בפאלו בילס סומנו כבר בפגרה כאחת המועמדות העיקריות לאליפות. עדיין, הקלות והדומיננטיות שבה הכניעו את הראמס בלוס אנג'לס במשחק הפתיחה של העונה היתה מפתיעה למדי.

ג'וש אלן היה בלתי ניתן לעצירה (85% השלמה, 3 ט"ד, 297 יארד באוויר ועוד 56 על הקרקע), סטפון דיגס הפגין שוב את הכימיה עם אלן והיכולת הגבוהה שלו (122 יארד באוויר), גייב דייויס הראה שדיגס לא לבד (תפס 88 יארד) וקו ההתקפה של הבילס השאיר את ארון דונלד וחבריו מרבית הזמן רחוקים מהק"ב הנפלא שלהם.

ההגנה הרשימה עוד יותר עם עצירה מוחלטת של משחק הריצה של לוס אנג'לס (52 יארד סה"כ) ופאס ראש (בראשות הרכש וון מילר) שהפיל את סטאפורד 7 פעמים.

לבילס אין רץ מוביל ברמה גבוהה וגם הסקונדרי שלהם לא מהטובים בליגה אך בסה"כ יש להם סגל מוכשר ומאוזן מאד, וכרגע נראה שהן יתמודדו מול הצ'יפס והצ'רג'רס על הבכורה ב-AFC.

הגנת הריצה של הבילס תקבל השבוע את אחד המבחנים הקשים יותר בלו"ז – את דריק הנרי מטנסי, שלמרות שהיה בינוני (בסטנדרטים שלו) בהפסד לג'יאנטס בשבוע שעבר (82 יארד) הוא עדיין אחד הרצים הטובים והחזקים בליגה. הבעיה היא שחוץ ממנו לא נשאר הרבה בהתקפת הקבוצה – הק"ב טנהיל נראה כמו הצל של מי שהיה לפני שנתיים, ולקבוצה אין תופס מקבוצת העלית של הליגה לאחר עזיבתו של איי-ג'יי בראון.

הגנת הקבוצה (שדורגה בשנה שעברה במקום ה-12 המכובד) נתנה לדניאל ג'ונס מהג'יאנטס להיראות כמו ק"ב לגיטימי ולסקון ברקלי לשחזר את עברו עם 164(!) יארד על הקרקע, מה שמראה שגם הבעיות בהגנה מקיפות וחוצות מערכים.

תחזית : במשחקם הראשון בבית בעונה שעשויה להיות היסטורית עבור בפאלו, הבילס לא יתנו לקבוצה מוגבלת כמו טנסי לעמוד בדרכם. ההגנה של בפאלו תגביל את הנרי ותעצור כליל את כל השאר, בעוד אלן וחבריו יראו להגנת טנסי שהם ברמה אחת (לפחות) מעל ג'ונס וברקלי. החגיגה תיגמר בניצחון בהפרש גבוה לטובת בפאלו.

דרק הנרי דוהר מול הגנת הבילס – הפעם זה ייגמר אחרת (NFL.com)

מיניסוטה וייקינגס  (0-1) פילדלפיה איגלס(0-1 ) , שלישי לפנות בוקר 03:30 (MNF), פילדלפיה

מאנדיי נייט פוטובול. דאבל האדר. מפגש של בלתי מנוצחים. מה עוד צריך חוץ מבירה טובה ונ'אצוס טוב?

הוייקינגס שיחקו משחק התקפה נהדר. קווין אוקונול ישר הלך ללוח השרטוטים ומראה לכולנו מה ג'סטין גפרסון באמת מסוגל. שלא נשכח שיש להם את קוק שיכול להשתולל ובטוח שאם הזמן נראה אותו מקבל יותר נגיעות. כדאי לשים עין על הקו הגנה של הוייקינגס, הם מהירים, חזקים ויכולים לגרום באלגן להרטס.

לאחר מלחמה, פילי ניצחו ע"י כך שהם עושים מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב – לרוץ. ההימור על בראון כבר נושא פירות, אחרי שהוא עשה TD ארוך במהלך המשחק.

נתון מעניין: זה הולך להיות ה"גפרסון" בול. ב-2020 היו כמה כוכבים רציניים, ביניהם: ג'ו בורו, צ'ייס יאנג והמון המון WR. לפילדלפיה הייתה את הבחירה ה18 וגפרסון היה שם. לבסוף, הם לקחו WR אחר בשם ג'לן ריגור. השאר היסטוריה. כמו שמוס עשה לקאוביז ב-1998.

תחזית: יהיה משחק צמוד, לפילי יש משחק ריצה אחד מן הטובים בליגה. אבל לדעתי, מינוסטה יותר מאוזנת משני צדדי הכדור ותמשיך להפתיע אותנו.

ג'פרסון בול

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. כל מחזור ב NFL הוא מחזור אש וגם כאן יש כמה ממתקים רציניים. אני כמובן אתמקד בהפסד לסיהוקס אבל לפני, תוך כדי ואגם אחרי אעקוב גם אחרי מיאמי באלטימור, סטילרס פטריוטס, קרדינלס ריידרס, ושיקאגו נגד הפאקרס.
    כמובן כמובן שגם שני ה MNF מבטיחים גדולות ונצורות
    .
    וכבר קצת נדוש להגיד את זה אבל גם הפריוויויים המצוינים שלכם עושים את המחזור אז תודה עצומה על זה

    1. +1000000 על הפריוויואים הנהדרים
      בבנגאלס, עברה שנה וכלום לא השתנה – אופי אך קו התקפה עם עוצמה של פריכית. בלי הגנה טובה יותר על בורו אין מה לדבר על מיצוב הבנגאלס כקונטנדר. אגב, לדעתי התופסים מס' 2 ו-3 של הבנגאלס מושבתים לתקופה הקרובה – היגינס עם זעזוע מוח ובויד גם נפצע במשחק הקודם, אצפה לראות יותר מהיידן הירסט הטייט אנד כשצ'ייס יקבל שמירות כפולות.
      ההגנה של הבנגאלס לא באמת נבחנה נגד פיטסבורג וטרוביסקי, ומקווה שיעשו את העבודה גם נגד הקאובויס וקופר ראש – אמורים להתמודד עם דאלאס בלי בעיות מיוחדות.

      1. תודה רבה ג'ף!
        מרגיש לי שקצת עשיתי לנו נקס. מה אומר?
        אגב, תמיד הם מתחילים לאט בתחילת של משחקים. מקווה שזה ישתפר, שיתנו לבורו קצת יותר חופש.
        לגבי הגנה, מעניין אם מתישהו נראה את דקס קצת יותר. בכל זאת, בחירת סיבוב ראשון.

  2. פריוויו מעולה ביותר. האם ישנו דבר כזה אחר בעברית?
    היום הפלקונס מאטלנטה יכולים לשנות את כל הנרטיב עם נצחון חוץ נגד הרמס. הווייד רסיבר של הפלקונס דרייק לונדון חוזר הביתה (הוא בוגר USC) והרבה תלוי בו.
    ומי שהוא יכול לתאר את הג'איינטס מסיימים היום 0-2??? סקון ברקלי היה מצויין בשבוע שעבר כשהוא גמע 164 יארדס ב-18נסיונות, הטוב בליגה. האם מתחילה לבוא הישועה לתפוח הגדול?
    ןהג'טס בקליבלנד? עליהם לנסות לנטרל כמה שאפשר את ה-RUSHER גארט או שהם בבעייה גדולה.
    פריוויו שהוא גאווה לאתר.
    אני ב-8 בערב שלכם חוזה במכורתי, הניו יורק ג'איינטס. ב-11 בערב אחזה בפלקונס, למרות שסיאטל בסן פרנציסקו באותה שעה. מחר? מינסוטה בפילדלפיה עם ג'ייסון, בעלה של בתי שאתמול ראה את פן סטייט אוכלים את אאובורן (5-7 שעות נסיעה מכאן) והוא, אולי, האוהד המטורף ביותר של האיגלס שכמו מינסוטה, פתחו את העונה מצויין

  3. תודה, כל עונה מחדש אני פותח בתקווה שכל הפרשנים יפנימו שפוטבול הוא ספורט ולא תחשיבי אקסל שאפשר לדחוף פנימה מספרים, להריץ נוסחה והופ! יוצאת תוצאה שקורית 1:1 על המגרש. וכל פעם מתבדה מחדש, אולי צריך לקנוס על כל תחזית שגויה? כמו כן, לנצח על חודו של שער שדה זה לא ״נצחון כפי שחזינו״. לפחות בהופס לוקחים את זה לכיוון חיובי ונותנים הימור פלוס תוצאה.
    מאוד מסקרן אותי מיאמי בולטימור, מבולטימור לא ממש ראינו מה הם שווים, ומיאמי אמנם ניצחה, אבל לי הרגיש שיותר הפטריוטס התעסקו בלהפסיד, שזה יכול מאוד להיות בזכות הגנה והתקפה עדיפים של מיאמי, אבל לך תדע.
    אטלנטה – ראמס בהחלט שווה גם הוא צפייה, מץ׳ אפ סופר מעניין בין מנצחת הסופרבול לבין קבוצה שפחות תעשה לראמס את המוות ויותר תנסה לשחק.
    אני לא חושב שמק ג׳ונס הוא בלון. הוא שחקן טוב בקבוצה טובה עם מאמן טוב שהשיגו מאזן טוב בעונה הקודמת. היותה של הקבוצה הפטריוטס והמאמן בליצ׳יק כמובן עשה הייפ מאוד רציני מסביב לכל משחק שלהם, אבל הייפ לחוד ותוצאות לחוד, ושום דבר מזה לא הופך את ג׳ונס לשחקן יותר או פחות ממי שהוא.
    מצד שני, הניסוי שמכונה טריי לאנס ינסה לצוף מעל היכולת שהציג בשבוע שעבר, לא שדעתי נוחה מהתצוגה שלו בבריכת השחיה העירונית בשיקגו, אבל כאמור, צריך קודם לרוץ לפני שקופצים למים. אם מול סיאטל הוא שוב יטבע, אני חושש שהניינרס יצטרכו להורות לגארופולו להתחמם למשחק הבא.
    האמת, קשה להתלהב מהבחירות של משחקי יום שני. נכון שכולם יעשו הרבה הופלה מההפסד של הפאקרס שבוע שעבר, אבל רבאק, זה לא שהברס צריכים להוות כזה מכשול, וכנ״ל הטייטאנס. נותר לנו רק להטיל את יהבנו על מפגש אמצע הטבלה בין מינסוטה לפילדלפיה, מי יתן והשתיים ירוצו כאילו אין מחר.

    1. לאנס כבר סופג הרבה אש על הצורה בה "חגג" את ההפסד בשבוע שעבר. צריך לזכור שהוא הגיע מקולג' קטן בלי הרבה לחץ לקבוצה מלאה בכוכבים והיסטוריה, כך שהמעבר הוא לא תמיד חלק. אני מניח שבסוף העונה נדע אם האופי שלו קרוב יותר לזה של ג'ון אלן או של מיטצ' טרוביסקי…

      1. תשמע, אני בעוונתי יש לי תמיד פינה לניינרס, מה לעשות, גדלתי באייטיז, ושנה שעברה שנתנו לו לפתוח, היה ממש הרגשה שזה גדול עליו ושמישהו שמה שמע ראנינג קוורטרבק ונפתחו לו העיניים. קבלת החלטות ברמה שלא היתה עוברת בקולג׳, כאילו הרגשה של deer in headlights. אבל שנה ראשונה, והוא בכלל מחליף, ובעיקר, מה שנכון, ששחקן כזה צריך שהקבוצה תבנה סביב הסגנון משחק שלו ולא לקבל קבוצה של גראפולו וקדימה, תראה מה אתה יכול. אז אני אומר, נשכח מה היה עונה שעברה, בוא נראה מה יש, ולצערו הרב הוא חשב שהוא מגיע לחוג אתלטיקה וגילה שהוא בחוג שחיה צורנית, אז עוד תירוץ ואני תוהה מה יגמר קודם, התירוצים או טרה לאנס. כולי תקווה שזה באמת כשרון כמו שאומרים ושהוא יראה את זה, בינתים טרם ראיתי ״את זה״.

  4. אני ממש לא יודע איך אתה מגיע לכל המסקנות שרשמת.
    קודם כל, זאת קבוצה בצלמו של מאמן הקבוצה קייל שאנאהן ולא של גארפולו, ואם הוא בחר בלאנס סימן שהוא מאמין בו שיתאים לשיטה שלו.
    דבר שני, איך אתה קובע שלאנס לא מבין איפה הוא נמצא? הוא כבר שנה במועדון, ורוב הסיכויים שהוא מבין היטב איפה הוא ומה נדרש ממנו.
    ודבר שלישי, גם שחקנים גדולים מתקשים בתחילת הדרך, קצת סבלנות ודברים מסתדרים
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט