בעיטת הפתיחה – תקציר משחקי מחזור הפתיחה ב- NFL

מאת צוות הופס פוטבול – עידו רבינוביץ, שחר דלאל ויניב שושני.

תמה תקופת המתנה ארוכה של שמונה חודשים, ואיזה מחזור פתיחה קיבלנו לעונת 2022. הארכות, דרמות, אכזבות, מהפכים ואפילו תוצאת תיקו אחת. הבאנגלס והסטילרס החליטו לשגע את האוהדים, הסיינטס והפלקונס עם יופי של מותחן, בייקר מייפילד נגד האקסית, ראסל ווילסון חוזר לסיאטל במדים אחרים ועוד כמה הפתעות כמיטב המסורת של ה- NFL. קדימה, מתחילים

קרוליינה פנת'רס (1-0) – קליבלנד בראונס (0-1), 26-24

בייקר מייפילד קיבל לביתו החדש את קבוצתו הישנה, במשחק שצופה ממנו לנצח. הפנתרים נקלעו לפיגור דו ספרתי עוד לפני המחצית אבל הצליחו לעלות ליתרון מאוחר ברבע המכריע עם שער שדה של אדי פינירו מ-34 יארד עם 1:17 על השעון. הבראונס, כמובן ללא ווטסון המושעה, פתחו עם ג'קובי בריסט. הוא הצליח להוביל את החומים לטווח שער שדה, שם הרוקי קייד יורק הפציץ מ-58 יארד וניצח את המשחק עבור קליבלנד.

מיילס גארט, שלא ראה סיבה להגיב לאיחולי ההצלחה של מייפילד כאשר ההוא עזב את אוהיו, אכל את הקוורטרבק לשעבר שלו עם 2 סאקים עצומים. בריסט מסר ל-147 יארד בלבד באחוזי השלמה פושרים, והכוכב ההתקפי של הבראונס היה ניק צ'אב עם 141 יארדים על הקרקע ב-6.4 יארד לנשיאה.

מקפרי אכזב את אלו שברחו אותו במיקום גבוה בדארפט הפנטזי וחוץ מהט"ד של 75 היארד לרובי האנדרסון, לא היו לכחולים הרבה מהלכים גדולים.

שיקאגו ברס (0-1) – סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1-0) 10-19

אל המשחק הגיעו שני קווטרבקים שנבחרו כבר בסיבוב הראשון של דראפט 2021, עם ים של ציפיות על כתפיהם הצעירות. ההתמודדות נפתחה במגרש מוצף וספוג מים, שהקשה על פיתוח משחק ראוי לשמו, ואכן המחצית הראשונה הסתימה עם יבול דל של ט"ד אחד לזכות הניינרס. סאן פרנסיסקו עוד הוסיפה שער שדה לקראת אמצע הרבע השלישי, אבל מרגע זה השתלטו המקומיים על המשחק, השיגו 19 נקודות ללא מענה, כאשר הרבע הרביעי משוחק בגשם זלעפות שהיה גורם להפסקת המשחק בכל תחום ספורטיבי אחר, מלבד פוטבול כמובן.

שני הקוורטבקים לא ייקחו את הנתונים ממשחק זה לקורות החיים שלהם, ויחכו לתנאים טובים יותר על מנת להראות (או לא) את יכולתם האמיתית.

פארק המים סולד'ר פילד, שיקאגו (צילום: usatoday.com)

סינסינטי בנגלס (1-0) – פיטסבורג סטילרס (0-1), 23-20

משחק משוגע בג'ונגל הסתיים לאחר הארכה והרבה בעיטות מוחמצות. משחק מסירה מחריד משתי הקבוצות כאשר טרוביסקי עדיין לא נראה מחובר לחברים החדשים בפיטסבורג ואילו ג'ו בורו דידה על המגרש כסובל מתסמונת קשה של סופרבול האנגאובר כאשר איבד 5 כדורים בעצמו.

למרות כל זאת, בורו מצא את ג'מאר צ'ייס בשנייה האחרונה של הזמן החוקי לט"ד שהשווה את התוצאה. אוון מקפירסון, שהיה קלאץ' כל העונה שעברה ולא החמיץ בעיטה בפלייאוף, נחסם בניסיון הנקודה על ידי מינקה פיצפטריק וכך הגענו לתוספת הזמן. מקפירסון קיבל עוד הזדמנות, פחות מ-30 יארד לשער אך הסנאפ הגבוה שיבש את קצב הבעיטה והוא החמיץ שוב. בוסוול גם פגע במשקוף בניסיון הראשון שלו בהארכה, אך פיצה על כך עם ווינר שוט שאם לא הייתה נכנסת, היינו מקבלים תיקו שני בחלון המוקדם של יום ראשון.

מיאמי דולפינס (0-1) – ניו אינגלנד פטריוטס (1-0) 7-20

מייק מקדניאל הפך להיות המאמן הרוקי הראשון שמנצח במשחק הבכורה שלו עם הדולפינס מאז ניק סייבן בשנת 2005 כאשר ההגנה של התכולים, בהנהגת ג'וש בוייר, הכתיבה את קצב המשחק. הפאטס איבדו את הכדור 3 פעמים בניגוד ל-0 של מיאמי, כאשר אחד מהאיבודים הללו שוחזר ישר לט"ד (בליץ נהדר של הסייפטי ברנדון ג'ונס שחרר את הכדור ממאק ג'ונס, מלווין אינגרם בותיק הרים בחוכמה ושם 6 על הלוח).

המהלך שבאמת שינה את המשחק היה בסוף המחצית הראשונה, כאשר נעמד מקדניאל מול החלטה קשה בדאון רביעי באמצע המגרש. הוא החליט ללכת על זה וטואה ירה חץ היישר לג'יילן וואדל שלקח את הכדור עד הסוף.

שני המוסרים לא היו מבריקים בלשון המעטה, אך צפוי שיפור מצד שניהם. ג'ונס, שנפצע במשחק אבל צפוי לחזור בקרוב, קיבל על ראשו פלייקולר חדש (ככל הנראה, מאט פטרישיה) במקום ג'וש מקדניאלס שעזב ללאס ווגאס. כנ"ל לגבי טואה, שיזדקק ליותר עזרה ממשחק הריצה שלו כפי שהמאמן שלו יודע לארגן מזמנו בסן פראן.

אטלנטה פאלקונס (1-0) – ניו אורלינס סיינטס (0-1) 27-26

גבירותי ורבותי, קבלו את אלופי העולם בשמיטת יתרון, הפאלקונס מאטלנטה. לא משנה בכמה נקודות אטלנטה מובילה, וכמה זמן נשאר על השעון, האוהדים של הקבוצה לא יכולים להיות רגועים. גם יתרון של 16 נקודות עם 12:41 דקות לסיום המשחק לא הספיק לפאלקונס מול הסיינטס, ושער שדה של וויל לוץ הכריע את המשחק עם פחות מחצי דקה לסיום. בניו אורלינס יכולים לציין הופעת בכורה מוצלחת למדי של הקווטרבק ג'יימיס ווינסטון, שחרג ממנהגו והצליח לא להחטף משחק שלם, בדרך לרייטינג מסירה מכובד של 111. גם לתופס מייקל תומאס היתה חזרה מוצלחת למשחק, ואחרי שהיה בלתי מורגש במחצית הראשונה הוא חזר בגדול עם שני ט"ד מאוחרים, והראה עד כמה חשוב הוא לקבוצה.

מנגד לקווטרבק מרקוס מריוטה היתה הופעת בכורה מוצלחת פחות, למרות כמה מהלכי ריצה יפים, כולל ט"ד אחד על הקרקע.

שער הניצחון של הסיינטס (צילום: apnews.com)

פילדלפיה איגלס (0-1) 38 – דטרויט ליונס (1-0) 35-38

כרגיל בליגה הטובה בעולם, ברגע שאתה מגיע בלי ציפיות אתה תופתע לטובה. התחיל מהמנצחת, ובעיקר הק"ב שלה שהוכיח שוב למבקרים שהוא ראוי להיות ק"ב מוביל בליגה. ג'יילן הארטס סיים עוד משחק טיפוסי עם 333 יארדים כוללים (90 מהם על הקרקע) וט"ד אחד על הקרקע, במשחק בו ראינו ארבעה שחקנים שונים משיגים טאצ'דאון על הקרקע, במה שהחזיר אותנו (לטובה) 50 שנה אחורה.

האיגלס השיגו את הנקודות שלהם בשני רבעים בלבד, וכבר הרגישו שהם סגרו את הסיפור, אבל כנראה שעם המאמן הנוכחי אסור אף פעם להספיד את הליונס. דטרויט השיגו לפחות ט"ד אחד בכל אחד מהרבעים וכמעט השיגו את הקאמבק שלהם ברבע האחרון, אבל פשוט כבר נגמר הזמן. יש מעט מאוד קבוצות שילקקו דבש מול השחקנים של דן קמפבל.

איי ג'יי בראון תפס ל-155 יארד למנצחים בעוד מיילס סנדרס הוסיף 96 יארד וט"ד על הקרקע. בדטרויט ג'ראד גוף היה סולידי עם 215 יארד ושני ט"ד, אך הכוכב היה דיאנדרה סוויפט שסיים עם 144 יארד על הקרקע וט"ד.

הליונס לא יכולים עליו, ג'יילן הארטס (צילום: insidetheiggles.com)

ניו יורק ג'טס (1-0) – בולטימור רייבנס (0-1) 24-9

אוי הג'טס הג'טס, עליהם לא עובדת הברכה תחל שנה וברכותיה. עוד עונה נפתחת, והג'טס לא היו יריב הולם לקבוצה עדיפה עליה כמעט בכל פרמטר, והתוצאה אפילו משקרת מאחר והט"ד היחיד של ניו יורק הגיע עמוק בתוך הגארבג' טיים, ללא שום השפעה על מהלך המשחק. הרבע הראשון עוד היה צמוד יחסית, אבל מהרבע השני הרייבנס פרצו קדימה ולא הביטו לאחור, ונראה שגם הם הופתעו קמעה מהקלות שבה הושג הניצחון. עוד הפתעה היתה מכיוונו של קווטרבק הרייבנס לאמאר ג'קסון, שהתרכז הפעם במשחק המסירה, וכמעט שלא רץ. המרוויח העיקרי היה התופס דווין דוברני, שממשיך את קו ההתקדמות שלו מהעונה החולפת, ויקווה להיות התופס המוביל של הרייבנס העונה.

אצל הג'טס ג'ו פלקו הוותיק עוד ניסה לעשות משהו, אבל לא הוא שיציל את המולדת, וכמו שזה נראה כרגע הג'טס לקראת עוד עונת דראפט, אלא אם יקרה משהו מפתיע בהמשך.

וושינגטון קומנדרז (0-1) – ג'קסונוויל ג'אגורס (1-0) 22-28

הרבה אש ספג קרסון וונץ', פעם מועמד לתואר האם וי פי בליגה, בשנים האחרונות כאשר פתח עוד עונה (שלישית ברציפות) בקבוצה חדשה, לאחר שלא הצליח לחזור לכושר של עונת הסופרבול של האיגלס. נכון לשבוע הראשון הוא הוכיח לנו שעדיין יש לו מה למכור בליגה הזאת, כאשר הוביל לקאמבק של וושינגטון ועם שני ט"ד ברבע האחרון (אחד מהם כשנשארו פחות משתי דק' על השעון) סידר ניצחון ראשון בהיסטוריה לקבוצה בשמה החדש.

גם בצד המפסיד יכולים לצאת מעודדים לאחר שהוכיחו שהימים הקשים שאחרי אורבן מאייר מאחוריה, הציגו משחק מאוזן, ואפילו טרבור לורנס הראה לפרקים למה הוא היה הבחירה הרראשונה בדרפא רק לפני שנה.

וונץ' סיים עם 313 יארד, 4 ט"ד ושתי חטיפות, בעוד אנתוניו גיבסון מסיים עם 72 יארד באוויר ו58 על הקרקע. לורנס סיים את המשחק עם 275 יארד ט"ד וחטיפה, בעוד הרכש הגדול של הקיץ, כריסטיאן קירק סיים עם 117 בתפיסה.

ניצחון במשחק הראשון, קרסון וונץ' (צילום: riggosrag.com)

יוסטון טקסאנס (1-0-0) – איניאנפוליס קולט (1-0-0) 20-20

איזה משחק דרמטי התפתח לו באיצטדיון NRG שביוסטון, לעיני כמעט 70,000 אוהדים נלהבים. במשך שלושה רבעים יוסטון היממה את אנדיאנפוליס, והקווטרבק דיוויס מילס מוביל את הטקסנים ליתרון מבטיח של 0-20 עם משחק מלא ביטחון ונטול טעויות. רק ברבע השלישי מאט ראיין והגנת הקולטס נזכרו לשחק, ועם בליץ אדיר מוחקים את כל הפיגור ושולחים את המשחק להארכה. בהארכה שתי הקבוצות כבר לא יכלו להכריע את המשחק, הקולטס עוד הצליחו לפספס שער שדה ממרחק נוח יחסית, ושתי הקבוצות נפרדות בתוצאת שיוויון.

לאור העדיפות הברורה של הקולטס לפני המשחק, ביוסטון יכולים להיות גאים בעצמם, ומילס נראה קווטרבק לגיטימי שאפשר לבנות עליו להמשך הדרך.

הקולטס כמובן מאוכזבים יותר, הם היו אמורים לנצח את המשחק הזה, אבל הרבע הרביעי הציל את כבודם, ומנע מהם הפסד כבר במחזור הראשון לקבוצה פחות טובה מהם.

ניו יורק ג'איינטס (0-1) – טנסי טייטנס (1-0) 20-21

לא הרבה קרה במשחק הזה, שהיה נראה כאילו הוא במעמד צד אחד בשלב מסוים, הסתיים בקאמבק מרשים של הענקים, שהלכו לניסיון המרה של שתי נק' לקראת הסיום במטרה להתחמק מהארכה, וסיימו עם הניצחון המפתיע. אולי נזכה לראות יותר ניצחונות ממה שהערכנו השנה בניו יורק.

הק"ב המושמץ דניאל ג'ונס סיים עם 188 יארד, שני ט"ד וחטיפה, בעוד זקון בארקלי הוכיח שלא שכח לשחק פוטבול כשסיים עם 164 יארד על הקרקע, ט"ד ותפיסה ל-2 נק' השיגה את הניצחון. הצד המפסיד ראיין טנהיל סיים עם 266 יארד ושני ט"ד, אך דריק הנרי היה חלש וסיים רק עם 82 יארד על הקרקע.

אריזונה קאדרינלס (1-0) – קנזס סיטי צ'יפס (0-1) 44-21

בלי טייריק היל, בלי בעיה. פטריק מאהומס שם 5 ט"ד באוויר וממשיך להוכיח כמה הוא מפלצתי, לא משנה את מי תשימו סביבו. במשחק חוץ קשה מול קבוצה שנוטה לפתוח מאוד חזק בעידן קליף קינגסבורי, הצ'יפס לא ריחמו לשנייה. הקישור בין מאהומס לקלסי קטלני עכשיו יותר מתמיד, והצ'יפס גמרו את המשחק הזה עוד לפני הרבע האחרון.

הקארדינלס בבעיה רצינית כרע במצבת התופסים, שכן חסרים דיאנדרה הופקינס (השעייה) ורונדייל מור (פציעה). מרקיז בראון, ששיחק עם קיילר מארי בקולג', חייב להתעלות על עצמו בשבועות הקרובים או שהם בתקלה רצינית.

בדרך לעוד מסירה מוצלחת, פאטריק מהומס (צילום: yahoo.com)

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (0-1) – לאס ווגאס ריידרס (1-0) 19-24

האם הצ'ארג'רס על אמת השנה? לפי משחק פתיחת העונה, התשובה לכך היא כן. הקווטרבק ג'אסטין הרברט היה פשוט נפלא עם 3 ט"ד, 279 יארדים ורייטינג של 129.4, חליל מאק בהופעת בכורה מרשימה של שלושה סאקים, והצ'ארג'רס חולפים על פני משוכה לא קלה במחזור הפתיחה. הצ'רג'רס די שלטו במשחק, עלו ליתרון 10-24 ברבע השלישי, ושרדו ניסיון קאמבק של הריידרס ברבע האחרון.

הריידרס לעומת זאת רשמו משחק לא טוב של הקווטרבק דרק קאר, שסבל קשות מקו התקפה חלש מאוד, הופל חמש פעמים ונחטף בצורה לא אופיינית שלוש פעמים. גם משחק משחק הריצה היה אנמי, לא סימן טוב לבאות.

איזו פתיחה מוצלחת, חליל מאק במדי הצ'ארג'רס (צילום: profotballtalk.nbcsports.com)

מיניסוטה וייקינגס (0-1) – גרין ביי פאקרס (1-0) 7-23

בדומה לשבוע הראשון בעונה שעברה, ארון רודג'רס והפאקרס מושפלים בתצוגת שפל התקפית מול קבוצה שהיו רוצים לנצח. ג'סטין ג'פרסון פשוט להט מול הסקנדרי של הירוקים, ולחלקים גדולים מהמשחק היה עם יותר יארדים מכל התקפת הפאקרס, שעלו על הלוח לראשונה עמוק בתוך הרבע השלישי.

איי-רוד, ללא דוונטה אדאמס שעזב לחברו דרק קאר בריידרס, חבר לבנות ראפור עם הרוקיז כריסטיאן ווטסון ורומיאו דובס – ומהר. אם לא, הפאקרס יכולים למצוא את עצמם במאבקים על כרטיס הווילד קארד ולא על ראשות הבית.

דאלאס קאובויז (1-0) – טמפה ביי באקנירס (0-1) 19-3

המשחק שסגר הערב כנראה סגר את העונה של הדאלאס קאובויז. משחק פושר של הבריידי באנץ' יותר מהספיק לניצחון חוץ בג'רי-וורלד, והמצב רק נהיה גרוע יותר עבור הטקסנים כאשר דאק פרסקוט ירד לחדר ההלבשה בשל פציעה ביד הזורקת שלו וצפוי להיעדר כמה שבועות, מפנה את קסדתו לקופר ראש.

לאונרד פורנט במשחק מצוין פשוט רץ והשתחל לכל שנץ, מייק אוונס סיפק תפיסת ט"ד אדירה עם יד אחת ובריידי משיג ניצחון קליל כאשר הוא עבר את מחצית העשור החמישי לחייו, במה שכנראה תהיה העונה האחרונה שלו לפי איאן רפפורט.

סיאטל סיהוקס (0-1) – דנבר ברונקוס (1-0) 16-17

הרבה נכתב על בואו של הקווטרבק ראסל ווילסון לדנבר, ועל השדרוג המיידי שהוא מביא לקבוצה בעמדה הכל כך חשובה שלו. ואז מגיע משחק הפתיחה מול קבוצתו לשעבר במגרש שהוא כל כך מכיר, ומסתבר שלפעמים המציאות לא נפגשת עם התחזיות. סיאטל, שלרוב הדעות נחלשה מאוד השנה, מצליחה לנצח בשיניים בדרך לא דרך, בלי הרבה יכולת, אבל עם טונות של נחישות ודחיפה בלתי פוסקת של הקהל הרועש שלה.

הברונקוס שלטו בשעון, השיגו יותר יארדים גם בריצה וגם במסירה, אבל התקשו מאוד באנד זון, ורשמו רק 3 נקודות בכל המחצית השניה של המשחק. כמו שהצ'יפס והצ'רג'רס נראים, בדנבר יצטרכו לעבוד קשה על מנת לאיים על ראשות הבית החזק שלהם.

פתיחה פחות מוצלחת, ראסל ווילסון במדי הברונקוס (צילום: marca.com)

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. פתחלת עונה משגעת ממש.. סינסינטי – פטסהורג…הפלקונס חזרו לסורם: מפסידים אחרי שהובילו ברבע הרביעי ב-16 נקודות. אהבתי את נצחון פילדלפיה, וניו אינגלנד..אייכה נפלו גבורים.
    סקירה מצויינת של המשחקים. מהנה לקרוא אפילו יותר מאשר באתרים אמריקאים.

  2. איזה כייף שהפוטבול חזר.
    נהילס והציפס נראים כרגע דרגה מעל כל הליגה, אבל מדובר בשבוע ראשון.
    דיטריוט הפתיעו אותי, משחק התקפה משובח במשחק הראשון, אם תהיה לזה המשכיות יהיה כייף לראות אותם השנה.

    כל השאר נחכה לשבוע השני לראות כיווונים, אה חוץ מדאלאס שנראה שסיימה את העונה.

  3. נכון שאין שום אפשרות להגיד משהו אינטיליגנטי אחרי משחק אחד, בטח כזה ששוחק בשלולית אחת גדולה אבל נראה לי שזו הולכת להיות שנה ארוכה וקשה לניינרס
    נכון שבתנאים המגוחכים בסולג'ר פילד, קשה לצפות מהדיליין לתפקד אבל לפחות שההתקפה תעבוד. עשר נקודות הן נתון שיכול לעורר געגועים לגארופולו. נכון שג'ימי גירפל את המשחק פה ושם אבל הוא ידע להזיז את השרשראות. טריי לאנס נראה כל כך אבוד שהלב יוצא אליו.
    .
    נקווה להמשך מוצלח יותר

  4. לאנס היה הק"ב הפחות טוב על המגרש ביום ראשון, וזה כנראה משהו שיימשך לפחות עד אמצע העונה. השאלה אם שאנהן יידע לתפור את ההתקפה למידותיו, או שייחכה שהוא ייגדל אליה. אם זאת האופציה השניה, כנראה שיהיה חורף ארוך בסנטה קלרה…

  5. תשמעו, להגיד שקבוצה גמרה את העונה על משחק הפתיחה? לא רציני.
    מהומס והצ׳יפס נראים נהדר, פתיחה הרבה יותר טובה הפעם, לא מרגישים בשום חוסר.
    אז אמרתי שהעונה הניינרס, בניגוד לעונה הקודמת, ישחקו באופן שיתאים לטריי לאנס שצריך שישחקו באופן שמתאים לו, ומתברר שהוא גם צריך תנאי מזג אוויר מתאימים כי המשחק שלו לא בנוי לקרבות חפירות בשלוליות.
    לא הייתי רוצה להיות בחדר הלבשה של הפאקרס, לדעתי הם עדיין שמה, יומיים אחרי, כי רוג׳רס לא סיים לקרוא להם את הriot act.
    סה״כ היו כמה הפתעות מעניינות, גם חלק מהמשחקים שהסתיימו כצפוי לא הסתיימו כצפוי מבחינת התוצאה או מהלך המשחק, מה שלדעתי מבטיח הרבה עניין.

  6. מפח נפש נוראי בשיקגו. על פי הנייר וכל הדעות הניינרס היו צריכים לקחת את זה בקלות. אבל אלי הפוטבול התערבו והגשם הנורא לא תרם גם הוא.
    לאנס לא רגיל לשחק בגשם (שיחק בדום בקולג', ואם כבר, יצא לו לשחק בשלג אבל לא בגשם). אבל זה קצת נשמע כמו תירוץ, כי בבירור ראו המון רגעי הססנות וחוסר ניסיון.
    הנחמה היחידה מהמשחק הנוראי הזה וההתמוטטות של כל הנדבכים במחצית השניה היא שגם כמעט כל שאר הקבוצות בNFCW הפסידו, כלומר, חוץ מזו שכולם חשבו שתפסיד, סיאטל.
    אמנם שבוע ראשון, אבל כבר טבלת הNFCW נראית הכי רחוק מהמציאות שאפשר היה לדמיין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט