אהבה ורעם – פריוויו OKC 2022-23 / תומר שנאן

שלום לכלל הקוראים. עונה שלמה עברה לה, והנה, הגיע הזמן הזה בקדם העונה הנוכחית שבו מדברים על הקבוצה הזו שעושה טנקינג עד המוות, תשיג 24-27 נצחונות, ככה"נ תטרפד לקבוצה כזו או אחרת את הכרטיס לפלייאין עם נצחון בטיימינג לא טוב עבור שתי הקבוצות ותחכה לעונה הבאה בכדי להראות שהיא שווה משהו (או לזו שאחריה, או לזו שאחריה, או לזו שאחריה). השנה, כפי שכבר מעט התרגלנו לצערי, זו הת'אנדר.

כמו הסרט החדש של ת'ור, גם הת'אנדר של העונה הקרובה צפויים להגיע ללא יותר מדי תקוות, לעשות הרבה כיף, לספק רגעים מצחיקים ולא לקרוא תיגר על הגדולות בליגה (או ב-MCU, היקום הקולנועי של מארוול, במקרה של הסרט). אבל אם היה דבר אחד שסיפק את הסחורה בת'ור, כמו בכל סרט שלו בעצם, זה הסאונדטרק שילווה אותנו לאורך הפריוויו היום. קדימה, מתחילים.

תקציר הפרקים הקודמים:

העונה שעברה לא האירה פנים עבור הקבוצה (כצפוי). עם תצוגה התקפית לא טובה בלשון המעטה, מאזן 24-58 ונט רייטינג של -8.2 אוהדי הת'אנדר ציפו בכיליון עיניים לדראפט הקרוב. מה שמוביל אותנו לפרק הבא במסע של הת'אנדר לעבר עונת 2022-23

שחקני הרכש

כלל השחקנים שהת'אנדר החתימו בקדם העונה מגיעים מהדראפט:

צ'אט הולמגרן (בחירה 2): לאחר שכבר הספיק להצית את הדמיון עם יכולת מדהימה בליגת הקיץ, הפורוורד המבטיח שהגיע מגונזאגה יבלה את עונת 2022-23 בחוץ עקב קרע ברצועות בכף הרגל. על אף החדשות הרעות, יכול להיות שדווקא שנה בחוץ תעזור לרוקי של עונת 2023-24 (כי אם בן סימונס יכול…). נכון לכתיבת שורות אלו הולמגרן מתנשא לגובה 2.13 מ' אך שוקל 88 ק"ג בלבד, 10 קילו נוספים ועבודה עם צוות שכבר הוכיח בעבר שהוא יודע להפוך פוטנציאל ליכולת יכולים לעשות המון טוב עבור הכשרון.

עוסמאן דיינג (בחירה 11): הגארד/פורוורד המוכשר נבחר לאחר שהתחיל את העונה שעברה בניו זילנד בצורה חלשה, חלשה מאוד, אך עם הזמן הגביר וככל שמועד הדראפט טיפס יותר ויותר במוק דראפטס. הוא עוד צריך זמן לצבור מסה, לשפר את הקליעה משלוש משמעותית ובעיקר לצבור נסיון. אך סביר שנראה אותו בלא מעט הרכבים שונים העונה שבכל אחד מהם הוא מביא אספקט אחר למגרש.

ג'יילן וויליאמס (בחירה 12): קלע שיכול לשמור על לא מעט שחקנים הודות למוטת ידיים מפלצתית (2.18 מ'). וויליאמס מתנשא לגובה 1.95 מ' ושוקל כמו הולמגורן. במוק דראפט ג'ון השווה אותו לאדוורדס עם פחות אתלטיות וידיים יותר ארוכות, אם הת'אנדר יקבלו חצי מזה הם הרוויחו. עם 39.6% מהשלוש, 51.3% מהשדה ובעיקר תנועה בלתי פוסקת ויכולת ליצור לעצמו ג'יילן יכול להוות בקאפ נחמד לשיי ואולי לסייע במעט להתקפה הגרועה בליגה לעונת 2021-2.

ג'יילין וויליאמס (בחירה 34): הפורוורד/סנטר לא צפוי לקבל הרבה דקות העונה ולא מן הנמנע שיבלה לא מעט זמן בג'י ליג. אך כאשר יקבל דקות צפוי לתת זריקת מרץ להגנה כשהוא נלחם על כל ריבאונד, מקריב את הגוף בכדי לסחוט עבירות ומקפץ מתחת לטבעת.

נפרדים לשלום:

העזיבה הבולטת היחידה היא זו של אייזיאה רובי לספרס.

נשארו:

שג"א, דרק פייבורס, אלכסיי פוקושבסקי, קנריך וויליאמס, טאי ג'רום, לו דורט, דריוס בייזלי, מייק מוסקלה, ג'וש גידי, טרה מאן, אארון וויגינס, ג'רמיה רובינסון-ארל.

החמישייה הצפויה:

שיי, לו דורט/עוסמאן דיינג, גידי/ג'יילן וויליאמס/לו דורט, בייזלי ורובינסון-ארל/פייבורס (סבירות גבוהה יותר שהראשון).

סה"כ אוקלהומה מציגה חמישייה שבעוד שלוש ארבע עונות מהיום יחד עם התפתחות של הולמגרן יכולה להטיל אימה על הליגה. בפועל, בעונה הקרובה ככל הנראה נהיה עדים להמון כשרון וחוסר נסיון על הפרקט. שיי מן הסתם ינצח על התקפת הת'אנדר, דורט יקווה להמשיך במגמת השיפור שהוא מציג מהרגע שנכנס לליגה, גידי חייב להציג שיפור מהשלוש בכדי לשמור על מקומו או שוויליאמס יהפוך לאופציה ריאלית יותר בחמישייה, בייזלי יקווה להשאיר את הפציעה מהעונה שעברה מאחוריו ורובינסון-ארל/פייבורס לא צפויים להרשים יתר על המידה.

תהיות לקראת העונה החדשה:

שיי ודורט: הצמד קיבלו העלאה משמעותית בשכר, כאשר שג"א ישלשל לכיסו 30.9 מיליון דולרים בעונה הקרובה ודורט יקבל מעט פחות מחצי מזה. נראה שבהנהלה מאמינים שהשילוב של השניים יחד עם הפרוספקטים שנבחרו וייבחרו בדראפטים הקרובים הם בסיס טוב לקבוצה. אבל בכל זאת, 46 מיליון מתקרת השכר עבור קבוצה משוק קטן יחסית כמו אוקלהומה הם לא מעט, שניהם חייבים לספק את הסחורה בהתאם.

מי יהיה המבוגר האחראי? מבחינת כשרון ופוטנציאל, הקבוצה נמצאת ככל הנראה בטופ 10 בליגה ואף גבוה מכך, אך ניכר שאין מבוגר עם נסיון (להוציא את פייבורס ומייק מוסקלה) שידריך את החבורה הצעירה הזו. טרייד של גארד/פורוורד על וטרן שינחה ויפתח את הצעירים יכול לעשות רק טוב לקבוצה לדעתי, מה גם שיש כמה אופציות מעניינות בשוק השחקנים החופשיים דוגמת אריזה, אוגוסטין, אייברי בראדלי או אפילו קאזינס שבהינתן וכשיר יכול להיות חיזוק מעניין לעמדת הסנטר. פרסטי בנה נכון מבחינת מצבת הצעירים שיש אצלו בקבוצה, עכשיו הוא חייב אדם שיכול ללמד אותם וללוות אותם.

וההתקפה מה איתה? הולמגרן היה אמור לשפר משמעותית את אספקט הקליעה והריווח העונה, אך לאחר שהוא נפצע הקלע היחיד שהתווסף לקבוצה הוא ג'יילן וויליאמס. נכון, עוסמאן דיינג יכול לעשות לא מעט צרות בחדירה פנימה, שיפור של השחקנים יכול להוסיף כמה נקודות ושיי הוא איום מכמעט כל משבצת, אבל הקבוצה חייבת שחקן נוסף שידע לקחת אחריות כשצריך. אוקלהומה לא קבוצת הגנה רעה במיוחד, למעשה די ממוצעת בליגה של היום. אבל בכל הנוגע לצד היותר נוצץ בפרקט דרוש שיפור, וכרגע לא נראה שיש לקבוצה את הכלים המתאימים להשיג אותו.

פוקושבסקי: הדבר היחיד שמנחם מעט בכל הוגע לפציעה של הולמגרן הוא שנחסכו מאוהדי הת'אנדר עשרות מימז על ה-thin brothers. פוקו מתקדם עקב בצד אגודל, אבל הוא חייב להעלות מסה אם הוא רוצה למצוא דרך להשתחל בחמישייה של הת'אנדר בעתיד, במיוחד לאור העובדה שהקליעה שלו מחוץ לקשת לא אמינה בלשון המעטה.

ואיך זה ייגמר?

התסריט האופטימי: דברים בת'אנדר מתחברים טוב משחשבו, הולמגרן משתקם מוקדם מהצפוי ולאחר ששיי&דורט הראו המון יכולת לאורך העונה הוא עורך בכורה בסיבוב הראשון של הפלייאוף לאחר השתחלות הירואית מהפלייאין. הקבוצה מפסידה לווריורס/הנאגטס לאחר קרב עיקש שנגרר לשישה משחקים. בקליפרס, קוואי, ג'ורג' וג'ון וול מתגלים כשילוב פציע מדי, הקבוצה מתפרקת עוד לפני אמצע העונה ומסיימת במקום ה-13 בקונפרנס. האוהדים מקבלים תקווה מחודשת, הקבוצה מקבלת בחירה טופ 5 בדראפט הקרוב והסגל כבר מתכונן במרץ לקראת עונת 2023-24 בתקווה לשחזר את ההעפלה לפלייאוף.

התסריט הפסימי: הולמגרן מתעסק הרבה פחות בשיקום והכנות לעונה הבאה והרבה יותר בתקשורת, בינו לבין שיי פורץ סכסוך תקשורתי שמכריח את פרסטי לבחור בין השניים. הצעירים מאבדים את הראש ללא הכוונה, ההתקפה נשארת תקועה ושביתות איטלקיות יחד עם חוסר נסיון בהגנה מובילים לאחת העונות הגרועות בתולדות הליגה.

התסריט הריאלי: אוקלהומה לא תתחרה על הפלייאין בעונה הזו ככל הנראה. עם זאת, הצעירים צפויים להביא המון אנרגיות לפרקט, וחלקם צפויים להציג שיפור משמעותי ביחס לעונה שעברה. האם זה אומר שנסיים טופ 25 מבחינת נקודות למשחק? כנראה שלא, האם לאחר דראפט 2023 וחזרתו של הולמגרן נוכל להיות אופטימיים יותר לקראת 2023-24? אני מאמין שכן.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. חחח אם בטעות ינצחו קצת כולם פתאום "יפצעו" או ירדו לספסל. המטרה להפסיד כמה שיותר ולקבל עוד ועוד כוכבים ועוד ועוד בחירות כי בWWE אתה לא יוריד ליגה אלא מקבל כוכבים ומי לא רוצה לקבל כוכב?

    1. צודק מאה אחוז ומקווה שקבוצות כאלו יימחקו מהעולם. שיטה דבילית שבה אתה לא צריך לעשות כלום ועדיין תרוויח מיליונים, והאוהדים הדפוקים ישלמו מאות דולרים ממשכורת שאין להם כדי לראות שחקנים שמשביתים אותם בכוונה כדי להיות במקום נמוך. הלוואי שהיה לי מקום עבודה בו ככל שאני אעשה עבודה גרועה יותר ככה אקבל יותר הערכה. פשוט מועדון בדיחה

    2. אני מבין שאתה מעדיף מצב כמו בספרד? שנה ריאל שנה ברצלונה וכל השאר תפאורה? הדראפט זה שיטה טובה בליגה הזאת הכח כל הזמן עובר ממוקד למוקד הבעיה זה הטנקינג הבזוי הזה שלא מצליחים להיפטר ממנו ועם זה אני מסכים איתך לגמרי.

  2. תיאור מעניין על קבוצה עם עתיד מעניין.
    עם זאת, נראה לי שלשנה הקרובה הם עדיין מסתכלים הפוך על התסריטים האופטימי והפסימי… הפרס בבחירה הראשונה גדול מידיי.

  3. רק לחשוב שיש להם סיכוי לעשות משהו שאף קבוצה בעבר לא עשתה ולשים שלישייה ולא תאומים.פרשובסקי,הולגרמן וווינאקמבה(איך שקוראים לו) זה דבר שעוד לא היה בליגה,תכלס פשוט יוכלו לשחק מחניים מעל כולם

  4. מאמין שמה שהיה הוא שיהיה, אבל נראה לי שזו לא הייתה הכוונה המקורית – עם צ'ט בריא, ועם שרגא בריא הם יכלו להתחיל לטפס.
    .
    מצד שני עם צ'ט בחוץ ועם שרגא בריא, מאד יכול להיות ששרגא היה עוזב בטרייד, מה שעדיין יכול לקרות, אבל אולי מאוחר יותר אם הוא פצוע?
    .
    תודה רבה תומר, סקירה מצויינת של מועדון יקר לליבי.

  5. תודה תומר. אותי מעניין אם פרסטי יחליט פתאום לממש את ה 200 בחירות שיש לו דרך טריידים ולחזק את הקבוצה משמעותית לקראת שנה הבאה

  6. הפציעות של שיי ושל צ'ט מאכזבות, אך יש שם לא מעט פרוספקטים מעניינים. מכול החבורה צריך שאחד או שניים יהיו בינגו. אני מאוד אוהב את ג'יילן ווילאמס ואם הת'נדר יתנו לו את המושכות הוא עלול לפתיע בקרב על רוקי העונה. גידי לא מחפש את הזריקה כך שהכול פתוח. הת'נדר יפילו אותי מהכיסא אם לא ייסמנו עם המאזן הגרוע בליגה.

  7. תודה תומר. אחלה פריוויו. ג'יילן ויליאמס יהיה שחקן מצויין. קבוצה ללא שמות שתוכל להפתיע. מקווה שהולמגרן יחזור מוקדם מהמצופי. שנה טובה לכולם מהדוד באמריקה

  8. תודה תומר
    .
    קבוצה מאוד מוכשרת. שגא גידי וצ'אט יכולים להיות כפרת עוונות על הטריו שהתפרק לפני כעשור.
    לצד זאת גיליון הפציעות של שגא מתחיל להדאיג לצד הפוטנציאל להיפצע תמיד של צ'אט

  9. בניגוד לאופטימיים מעלי אני לא רואה בקבוצה הזאת מישהו עם סטאר קוואליטי אמיתי שיוביל אותה למעלה מכל אלה שנבחרו בדראפט. נבחרו שחקנים יעילים וטובים אבל אני לא רואה שם איזה משהו ששווה היה את כל הטררם. היחיד שיש לו את המוחו הזה הוא שרגא אבל הוא הגיע בטרייד לא מהדראפט. לא רואה שם ברוקיס האלה שלישיה כמו דוראנט הארדן וראס . נוסיף לזה ששרגא מתחיל להתגלות כפציע הבנתי שעוד ניתוח בפתח וצ'ט עלול להתברר כצ'יט… אשמח להתבדות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט