צעד קדימה: פריוויו 2022/23, דטרויט פיסטונס / רועי ויינברג

דטרויט סיימה את העונה שעברה במאזן 59:23 ולא עשתה החתמות רציניות בקיץ האחרון, רגע לפני המשך הבנייה מחדש בשנה נוספת. אולי השנה תגיע קפיצת מדרגה? בואו נצלול פנימה.

מאזן: 59-23, המקום ה-14 במזרח. 14-10 אחרי פגרת האול-סטאר (קצב של 34 ניצחונות, לעומת 18 לפניו).

מאמן: דווין קייסי, שנה חמישית בקבוצה. מאמן העונה לשעבר ומאמן עונה סדירה טוב שמתקשה בפלייאוף, אבל כרגע רחוק מאוד משם עם הקבוצה. רשם שיפור של 3 ניצחונות מ-2020/21.

מה היה

בגדול לא יותר מדי. הפיסטונס נכנסו מראש לעונה כקבוצה שרוצה לבנות את עצמה לעונה הבאה ולתת זמן לשחקנים הצעירים, ובראשם קייד קנינגהאם, לבנות את עצמם. קנינגהאם קצת נשכח בצל ההצלחה של סקוטי בארנס ואוון מובלי, אבל נתן עונת רוקי טובה מאוד והתקדם בהדרגה לצידו של ג'רמי גרנט, שחקן הפיסטונס הטוב ביותר ומי שהיה מועמד לטרייד רוב העונה עד שעזב בסופו של דבר.

אחרי פתיחת עונה רעה הוא השתפר בהדרגה, והגיע לממוצעים של 18.8 נקודות עם 5.1 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים למשחק ב-2022. זה עוד לא טוב, בהתחשב באחוזים, אבל אפשר להיות אופטימיים. קייד רק בן 21 וראינו שיפור של שחקנים מהעונה הראשונה לשנייה, כך שהפיסטונס היו ועדיין יכולים להרשות לעצמם לתת לו לטעות.

מלבד השיפור של קייד, שחקנים אחרים עשו צעד קדימה. סאדיק ביי הראה שיפור בהגנה ובהתקפה והפך לשחקן של 16 נקודות למשחק והאמידו דיאלו הראה לא מעט ניצוצות.

אחד המהלכים המעניינים ביותר שהפיסטונס עשו בעונה שעברה היה הטרייד על מרווין באגלי. באגלי הגיע מהקינגס והשתלב לא רע בהתקפה לצד קייד עם 14.6 נקודות ב-55.5% מהשדה, והשאירו אותו על חוזה סולידי של 37.5 מיליון דולר ל-3 שנים.

באגלי עלה מהספסל בחלק גדול מתקופתו בדטרויט, והפיסטונס קלעו 112.8 נקודות ל-100 פוזישנים כשהוא וקנינגהאם שיחקו ביחד. זה טוב, אבל הבעיה היא שהם ספגו יותר עם 117. באגלי עוד לא הראה לנו שהוא שחקן הגנה ברמה טובה בשביל לשחק כסנטר או קליעה מספיק טובה בשביל לשחק כפאוור פורוורד, ואם לא נראה שיפור באחד מהם העתיד שלו בעייתי. בכל מקרה, הוא נקודת האור השלישית הכי גדולה של הפיסטונס מהעונה הזאת אחרי קנינגהאם וביי.

הקיץ האחרון

הגיעו: ג'יידן אייבי (הבחירה החמישית בדראפט), ג'יילן דורן (הבחירה ה-13 בדראפט), גבריאל פרוצ'ידה (הבחירה ה-36 בדראפט), קמבה ווקר (טרייד מניו יורק), אלק בורקס (טרייד מניו יורק), נרלנס נואל (טרייד מניו יורק), רודני מקגרודר (שחקן חופשי, חוזה לשנה), קווין נוקס (שחקן חופשי, חוזה לשנתיים).

עזבו: ג'רמי גרנט, לוקה גרצה, פרנק ג'קסון.

נתחיל, ברשותכם, משחקני ה-NBA. לא ברור אם קמבה ווקר ישחק בכלל במדי דטרויט השנה, אך שתי התוספות האחרות לא רעות בכלל. אלק ברקס יכול לשחק בשתי עמדות הגארד, קלע ב-40.8% מהשלוש בשנתיים האחרונות ובהחלט בעל ערך בטרייד המשך או כשחקן שמרווח את המגרש לצד קייד. נואל, כשהוא בריא, גבוה הגנתי לא רע בכלל. הבעיה היא שהוא שיחק 25 משחקים בשנה האחרונה וקלע 3.4 נקודות במשחק. גם הבריאות שלו ועתידו בפיסטונס בסימן שאלה, אבל זה בק-אפ לא רע בכלל מהספסל לאיזייאה סטיוארט.

השאלה המעניינת היא בחירות הדראפט עצמן.

ג'יידן אייבי הוא בחירה טובה מאוד. גם סלאשר נהדר עם ובלי הכדור, גם אתלט אדיר וגם קלע לא רע בכלל מהשלוש. הוא וקנינגהאם צפויים להיות הקו האחורי של הפיסטונס בשנים הבאות, אבל קשה לראות את זה קורה בהכרח השנה.

יהיו בעיות הגנתיות בקו אחורי של שני שחקנים צעירים, למרות הסייז של שניהם. חוסר הריכוז יכול להשפיע, בטח מול שחקני NBA. השילוב הזה מבטיח מאוד אבל יקח זמן, משהו שלא חסר לדטרויט העונה. בכל אופן, סביר שנראה אותו מתחיל אותה מהספסל ומשתלב בהדרגה.

השם המעניין השני הוא ג'יילן דורן. אחד הגבוהים המוכשרים בדראפט האחרון. הוא עוד לא בן 19, אבל מגיע אחרי עונה של 7.5 ריבאונדים ו-2.2 חסימות בקולג', מה שצפוי להפוך אותו לשחקן הגנה טוב מאוד בליגה.

הוא ארוך וחכם, אבל לא ברור אם מספיק פיזי בשביל להחזיק הגנת NBA כבר עכשיו. במקרה הטוב יהיה כאן לדטרויט משהו שמזכיר את רוברט וויליאמס או דיאנדרה ג'ורדן (אבל נייד וחכם יותר), קשה לראות גם את זה קורה העונה. סך הכל זה היה קיץ יחסית טוב של הפיסטונס. הם לא מנסים לנצח עכשיו ולא הצליחו להנחית שחקן חופשי משמעותי, אבל הנחיתו שני שחקנים מבטיחים יחד עם הימור על שם שלישי שאולי יצליח לפרוץ אצלם בדמות קווין נוקס.

מה יהיה?

חמישייה: קייד קנינגהאם, אלק ברקס, סאדיק ביי, קלי אוליניק, איזייאה סטיוארט.

ספסל: קיליאן הייז, ג'יידן אייבי, האמידו דיאלו, מארווין באגלי, ג'יילן דורן.

קשה לראות את דטרויט 2022/23 עושה קפיצה לעבר הפליי-אין או קרוב לכך בהתחשב בחוזק היחסי של המזרח. כקבוצה בבנייה המטרה שלה העונה תהיה לענות על כמה שיותר שאלות, והראשונה בהן היא מה עובד לצד קנינגהאם. הוא הבחירה הראשונה בדראפט 2021 ואבן הבסיס של המועדון, כל מי שיהיה טוב לידו ישאר. אני חושב שנראה קפיצה משמעותית שלו העונה, אך זה תלוי כמובן גם בצוות המסייע.

במקביל יש כמה שאלות אחרות: האם ביי יכול להפוך לשחקן הגנה מספיק טוב בשביל לחפות על קו אחורי של קנינגהאם ואייבי כבר השנה? האם מה שבאגלי נותן בהתקפה מאזן את מה שהוא לוקח בהגנה ויכול להפוך אותו לשחקן חמישייה? כמה אייבי ודורן מוכנים לליגה?

לפיסטונס יש את הזמן וכנראה גם את המאמן בשביל לענות על השאלות האלה. הצעירים לא יקבלו כמות דקות משמעותית כבר מהפתיחה וראינו את קייסי דורש מהם לא מעט בהגנה, משהו שיכול להיות משמעותי במיוחד. אם בשנה שעברה ובקיץ האחרון המטרה של דטרויט הייתה להבין את מי הם יכולים למשוך לקבוצה לצד קנינגהאם, עכשיו המטרה היא לראות את הגרעין הזה ביחד.

בתחילת העונה, בתחילת העונה קייד יהיה בן 21. אייבי בן 20, דורן בן 19. איזייאה סטיוארט גם כן בן 21, נוקס, באגלי וביי בני 23. קיליאן הייז, שחקן מבטיח שנעלם מהרוטציה בהדרגה, רק בן 20. יש להם כמה ותיקים לא רעים מסביבם, אבל העונה הקרובה היא הסיפור שלהם.

תחזית אופטימית: קפיצה בסגנון של ממפיס גריזליס 2020/21. נראים יותר טוב משכולם ציפו וצעד אחד לפני קפיצה אמיתית קדימה, הגרעין מתגבש וקנינגהאם נבחר לראשונה לאול-סטאר. 35 ניצחונות והדחה מכובדת בפליי-אין.

תחזית פסימית: יותר מדי פציעות בשביל לגבש דעה אמיתית על מישהו ובחירה נמוכה בלוטרי. עוד שנה שלא מרגישים בה התקדמות, 25 ניצחונות והבחירה הרביעית בדראפט.

תחזית ריאלית: דטרויט תתקדם, אבל בהדרגה. יש שם הרבה שחקנים שיכולים להיות טובים עוד 3-4 שנים והעונה הם ילמדו יותר אחד את השני, גם אם עוד לא ינצחו משחקים. 31 ניצחונות והמקום ה-12 במזרח מרגישים לי ריאליים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. פיכסה של קבוצה.
    קייד שחקן מוגבל ולא יכול להוביל קבוצה להצלחה.
    עוד פייק סופרסטאר מלא באוויר.
    אייבי הזה נראה יותר מוכשר, אבל יותר סוליסט – צפויים קרבות אגו קשים בינו לבין קייד, קרב צבועים על גופת הפיסטונס המרקיבה.
    האירגון הזה גרוע יותר מהניקס.
    ובקיליאן הייז ננוחם

  2. עשו טעות כאשר לא הלכו על סיין אנד טרייד שיביא לקבוצה את אייטון.
    יכלו להחזיק בסיס צעיר ומאוזן שיכול להתפתח עם צמד גארדים צעירים וסנטר שלא תופס להם את היכולת לצמוח.
    במקום, יש להם עוד פרויקט פיתוח שיסבול מהנוכחות של גארדים צעירים שצריכים את הכדור ביד.
    .
    תודה, רועי.

    1. אתה חושב שפיניקס היו מסכימים? נראה לי כל הסאגה של אייטון הייתה פשוט לא לתת לו מקס שהם יכולים אלא להשוות את ההצעה שהוא יקבל בחוץ

            1. מה כבר הפיסטונס יכלו לתת…

            2. בשלב הזה של העונה, עם השמועות על דוראנט, הם יכלו לתת פיצוי דראפט שיכל לתת מינוף לטרייד על דוראנט.
              נראה לי שלא הפייסרס ולא הפיסטונס הסכימו לתת משהו בעל ערך ולכן אייטון בסאנס (לשמחתי).
              .
              אישית, אני חושב שהפיסטונס טעו.
              יכלו להחזיק הרכב עם טיימליין מושלם (גארדים צעירים וסנטר שלא צריך כל הזמן את הכדור ביד, ושעבר את שלב ההבשלה בצד ההגנתי) עם הרכב שחקנים צעירים מבטיחים.

  3. עשו דראפט מצויין עם אייבי ודורן.
    הייתי עולה בחמישייה עם קנינגהאם ואייבי, וישר זורק אותם למים שילמדו לשחק אחד עם השני, כי זה הקו האחורי של הפיסטונס בעתיד (וברקס בתפקיד השחקן השישי הסקורר).
    גם באגלי הראה שהוא חזר לחיים, שזה הישג בפני עצמו, וחתיכת הישג עבור הפיסטונס. יש להם אחלה ליבה של צעירים לעתיד ועל פניו הם נראים מאוד מבטיחים שכל הצעירים האלו יבשילו ביחד.
    נדבר עוד שנתיים-שלוש (או ארבע) שיתחילו לקטוף את הפירות ואחרי שילמדו לשחק ביחד (במיוחד קנינגהאם-אייבי), עד אז פשוט יהיו מהנים לצפייה ואולי יתפסו איזו כותרת פה ושם.

  4. תודה על הפריוויו,
    נראה שהבנייה שלהם מתרחשת בישראל … לוקחת המון זמן ולא ממוקדת.
    אני לא חושב שאני אשקיע בקבוצה הזאת הרבה זמן צפייה השנה.

  5. בס"ד
    תודה רבה.. יש בסיס של צעירים, אבל להערכתי בסיס מוגבל,
    וירח עוד הרבה זמן עד שיבשיל לפלייאוף או משהו קרוב.

  6. אחלה פריוויו רועי!
    .
    אני לא מבין מה הפסימיות כאן לגבי קייד והפיסטונס בתגובות. אני בדרך כלל לא נחרץ. אבל אני מהמר שהם שנתיים-שלוש מלהיות בטופ של המזרח. העונה הזאת אני צופה לפחות 30 ניצחונות כמוך רועי (האופטימי שבי עצר מלומר יותר).
    .
    קייד קיבל קבוצה לידיים כרוקי!!!! כמוביל כדור ראשי ואופציה ראשונה בהתקפה בקבוצת NBA. כמה שחקנים היסטורית נראו טוב בסיטואציה כזו. בעיני גם היסטורית אף אחד לא יבין למה סקוטי בארנס שהיה אופציה שלישית רוב העונה זכה ברוקי העונה כשהוא לגמרי שיחק עם house money. אף אחד לא דרש ממנו לתת תוצרת והעומס התחלק בין הרבה גורמים. אותו כנ"ל מובלי. להיות אופציה ראשונה בקבוצת NBA זו אחריות שלא דומה לאף תפקוד של רול פלייר, טוב ככל שיהיה.
    .
    קייד פתח את העונה רע כשהוא גם מתאושש מפציעה. פתיחת עונה של רוקיז כשכל המדיה בהיפר תשומת לב, לעיתים סתם חורצת גורלות ונארטיבים. אותי הרבה יותר מעניין איך רוקיז מסיימים את העונה. מובלי ובארנס לרוב היו אותם שחקנים שפתחו את העונה. קייד השתפר פלאים. הפיסטונס סיימו את העונה יחסית חזק ללא גראנט עם קייד במושכות כשהוא קולע 22 נקודות למשחק ב-20 האחרונים שלו. ברגע שהיה לו רים ראנר כמו באגלי פתאום כל ההתקפה נפתחה והוא לא היה צריך לצפות במופע בריקים של הקלעים. מאז האולסטאר הנט רייטינג שלו היה נייטרלי אחרי שלפני היה מינוס 9.
    .
    בנוסף, אני לא מבין על בסיס מה נקבע שקייד ואייבי יתנו הגנה גרועה. אייבי היה מגן מצוין במכללות והוא בעל אתלטיות נהדרת. דווקא בעמדות הגארד אנו רואים שמגני מכללות טובים יכולים להגיע ולהשפיע מיד. קייד כבר שנה שעברה היה מגן לא רע בעיקר על ווינגים לפחות בחצי השני של העונה. בחצי הראשון הרגליים היו כבדות מהרגיל. פשוט ראו את ההבדל ככל שהעונה התקדמה. הגנה היא הרבה יותר קבוצתית. הפיסטונס היו חשופים לחלוטין בעמדות הפנים כשלא היה אף מגן טבעת. ג'יילן דוראן יצטרף בעיני שנה שנתיים כדי להפציץ, אבל בעיני ישפיע די מהר על הצבע. לצערו ב-NBA יש גם את עניין השמירה על הקשת, במיוחד בחילופים. אני עוד לא סגור על היכולת של דוראן בעניין זה. אבל… אייזיה סטוארט מאוד שיפר את הקליעה משלוש בסוף עונה שעברה, כאשר בליגת הקיץ הראה אחלה טווח ויכולת לשחק לצד דוראן. סאדיק ביי הוא דילמה מכיוון שהוא דווקא לא מגן רע, אבל יותר מתאים לשחק ב-4 הגנתית. אבל הקליעה שלו מאוד לא יציבה. לילה אחד הוא לא מחטיא ולילה הבא הוא משליח לבנים. שחקן שקולע 34% משלוש, אין לו ביזנס לזרוק 7 שלשות למשחק. הוא סופר פיזי אבל בקושי מגיע לקו למרות שהוא קלע מצוין משם.
    .
    בקיצור, המזרח אומנם בלתי אפשרי השנה, אבל הפיסטונס בעיני יתנו קפיצה יפה, כי פשוט יש להם הרבה כלים ואופי. לצערם אין להם מספיק נסיון כך שנראה כמו שנה שעברה הרבה הפסדים של עד 5 נקודות כמו שהיה בחלק האחרון של העונה

    1. חסר מבוגר אחראי וקלי אוליניק לא בדיוק אופציה. בקיצור הם מאד צעירים מה שיביא כנראה להרבה הפסדים.

      1. דווקא חושב שקורי ג'וסף נתן להם מזה קצת. אבל צריך מישהו בחמישייה. אני בשוק מעצמי שאני מציע את זה אבל אולי טרייד שיביא את האריסון בארנס. הוא אמונם נמס בגמר ההוא, ולא משש הפך לפקטור מרכזי בדאלאס וסקרמנטו. אבל לקבוצה כמו הפיסטונס הוא יכול להיות סוג של שחקן עם דופק יציב.

    2. תודה ג'ון. מסכים עם חלק גדול ממה שאתה כותב, בעיקר בקשר לקייד שלדעתי כן יהיה בסוף השחקן הכי טוב בדראפט הזה (למרות ששנה שעברה מובלי היה משמעותית טוב יותר. עונה הגנתית מדהימה)

      1. מובלי נתן עונה הגנתית מדהימה אבל בקונטקסט של ג'ארט אלן. כשאלן נפצע, מובלי לא הצליח להרים את ההגנה של הקאבס לאותם רמות. הוא גם לטעמי היה פרווה התקפית ביחס למה שהוא מסוגל. לא בפעולות אלא בחוסר רצון שלו לקחת סיכונים ולעשות רק את מה שהוא יודע. לקבוצת פלייאוף זה הדבר הנכון לעשות. אבל לשחקן שבונים עליו להשתלט על הקבוצה תוך כמה שנים הוא חייב להרים את המשחק ההתקפי שלו. כשהקאבס היו פצועים יכל לזרוק 20 פעם למשחק ולנסות את היד מבחוץ יותר. הוא היה חייב לדרוש את הכדור יותר. מאוד חסרה לי האגרסיביות שלו בתוך קונטקסט של משחק. שוב, אני נותן יתרון לרוקי שקיבל קבוצה עליו מאשר לשחקן שהיה השחקן השני או השלישי בקבוצה. כשעול ההתקפה הוא עליך, כשעול המנהיגות הוא עליך וכשכולם מצפים ממך לשלוט מהרגע הראשון, ברור שיהיו יותר טעויות, פחות יעילות, ונסיון וטעיה. מובלי ובארנס הם המנצחים הסטטיטיים של העונה.

    3. מסכים כמעט עם כל מילה שכתבת.
      קייד נראה גרוע בהתחלה עם אחוזים מזעזעים אבל היה איזה שהוא רגע באמצע העונה שפתאום הכל התחבר לו ואז הוא נראה בסדר. אני עדין בצד של השוללים אותו הוא נראה לי אגואיסט מסוג השחקנים שמתעניינים בסטטיסטיקה של עצמם יותר מלנצח ואלה בדרך כלל שחקנים רעילים. יחד עם זאת לא אוהב לחרוץ דעה תמיד יש לי מול העיינים את הדוגמא של וויגינס או של לונזו שכן הצליחו בסוף לייצר משהו שניתן להזדהות איתו.
      סאדיק זה תאור מדויק לא יציב אבל יש שם משהו.
      אני לא מתלהב מהפרוייקט של דטרויט אבל לא שולל אותו. אייבי נראה מבטיח מאוד.אם אני זוכר דוקא דורן נראה לי בחירה לא טובה.
      לא מאמין שאייבי יפתח מהספסל. תודה רועי

  7. תודה רועי
    .
    אני מאוד מחזיק מקייד. הוא שחקן מאוד מאוד משעמם אבל משחק כדורסל מאוד נכון. חוץ מזה שממה. גם אם באגלי יצליח להישאר בריא זה לא איזו השפעה משמעותית. צדיק ביי הוא סבבה והכל אבל ה16 נקודות שלו למשחק באות עם 49% אפקטיבי.
    בקיצור עוד עונה בטנק

      1. גדול.
        האמת שאין לי בעיה לחלוק עם האשך שחקנים כמו ההערכה לגידי ושג"א יוקיץ' וכו'. האשך שונא את רוב הליגה אז לא מן הסתם יש סיכוי שהרבה מאוד שחקנים שאני אעריך האשך יבטל

            1. בנוסף, מאוד מאכזב שדווקא בנבחרת הוא הקצין גינונים כמו לא לעלות / לרדת, להתעסק כל הזמן עם השופטים (האירופים), לזרוק כל כדור ללא בקרה ולכדרר ולכדרר ולכדרר.
              הפך לשיקוץ מושלם

            2. לא יודע. לא רואה הבדל משמעותי בין 2018 להיום. סהכ אותו סגנון בדיוק כמו שהיה. אולי כמו שאמרת נגמר לו הקרדיט אצלך

  8. קץ כל הימים הגיע – "בהתחשב בחוזק היחסי של המזרח". אוליניק, אגב, סופר אנדרייטד בעיני ומוכן לתפקיד המבוגר האחראי (קמבה יכול מקסימום להיות אחראי על המגבות).

    1. אוליניק מבוגר אחראי? אני יכול להבין את החלק של המבוגר. הוא אחראי ברמה של לאנס סטיבנסון פחות או יותר

  9. היה לי התקף מזוכיזם לקראת סוף עונה שעברה אז יצא לי לראות כמה משחקים של הפיסטונס. באופן מפתיע היה דווקא נחמד, אולי בגלל שכבר לא היה על מה לשחק והכל זרם. קייד שלט בקצב, לא הכריח, הריץ התקפה ועצר כשצריך. איך זה יעבוד תחת לחץ זו שאלה טובה, אבל יש לבחור כישרון. באגלי היה הלבנה הנוספת בבניה שלהם וסופסוף הבנתי למה הוא היה כזה פרוספקט. כשהוא מפוקס הוא עובר את המגרש בכמה צעדים כמו יאניס.
    הייז וסטיוארט קיבלו הרבה דקות ושניהם לא ברמה. סטיוארט גם נמוך לעמדה ואין שום סיבה שיעלה בחמישיה. אם ביין לא יתן קפיצה או שאייבי יפתיע עם עונת רוקי מטורפת הם יגרדו 30 ניצחונות מלמטה. תודה רועי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט