פריוויו 2022-23 – גולדן סטייט ווריורס / אבי טרכטמן

לכבוד הוא לי להתחיל את הפרויקט המבורך הזה השנה עם הקבוצה אותה אני אוהד מאז 2013 (כן, כן, לפני האליפויות. תעשו עם זה מה שבא לכם).

אציין כי בשנה האחרונה, כמו גם לפני קורונה, היה לי הכבוד לסקר את הקבוצה בצ'ייס סנטר (ובאורקל), אך השנה אני ומשפחתי חזרנו ללוס אנג'לס בה התגוררנו קודם – הטוב? – יהיו לי שתי קבוצות לסקר ולא רק אחת. הרע? – אף אחת מהן היא לא הווריורס. המכוער? – אחת מהן היא הלייקרס…

מי הלך?

(א) הבן של, כלומר גארי פייטון שנתן בגיל 29 את עונתו הטובה בקריירה והפך להיות רול פלייר משמעותי באמת. מי שהיה שמיני במספר הדקות בקבוצה אשתקד, הוכיח את עצמו ככפפה כמעט רצינית כמו אבא שלו, ומישהו שיכול לאסוף כדורי זבל ולדנקק אותם ואפילו לקלוע איזו שלשה מדי פעם. בהחלט אבידה (עבר לפורטלנד)

(ב) אוטו פורטר הוא אבידה לא פחות גדולה. מי שהיה חמישי במספר הדקות בווריורס שנה שעברה וסיפק יופי של עבודה בשלשות וריבאונד כשהוא משחק סנטר לא מעט בסמול בול של הקבוצה. (עבר לטורונטו)

וחוץ מהם, גם דמיון לי, הגיס של קרי, שמדי פעם הבליח עם משחק שלשות טוב ועבר לפניקס. נמניה בייליציה שגם קיבל דקות סבירות בהיעדר גבוה של ממש בווריורס שנה שעברה, ועבר לפנרבחצ'ה. חואן טוסקנו אנדרסון שאמנם לא ממש שיחק הרבה שנה שעברה אבל כן נתן הרבה משחק אנרגיה לפני שנתיים, והשנה ייתן אותם בלייקרס. וגם (כנראה) איגודלה (שכנראה) יפרוש, והאמת – לא אבידה גדולה. הוא היה גדול פעם, אבל בשנה האחרונה הוא היה מיותר לחלוטין.

מי בא?

האמת? לא מישהו משמעותי מדי. דיוינצ'נזו הגיע לחזק את עמדות הגארד, אחרי שלוש עונות במילווקי (וקצת בסקרמנטו) ואחרי פציעה לא קלה בשנה האחרונה. הוא שחקן אינטליגנטי שלדעתי לא תהיה לו בעיה להשתתף בשטף הקבוצתי של הווריורס ולהיכנס יפה לרוטציה אבל הוא רחוק מלהיות כוכב. חוץ ממנו, ג'מייקל גרין ששיחק בשנים האחרונות בדנבר ובעיקר קלע שם שלשות וקצת ריבאונד יעבה קצת את עמדות הפנים, בתור התחליף הפחות טוב של אוטו פורטר. יש לקבוצה כמה וכמה רוקיז, כשרק אחד מהם קצת מבטיח (בולדווין) ואני מניח שרובם ישחקו רוב הזמן בליגת הפיתוח בכל מקרה. חשוב הרבה יותר הוא ג'יימס ויסמן, הבחירה השניה בדראפט לפני שנתיים, שלא שיחק כלל בשנה האחרונה אבל צפוי לחזור השנה, ואולי אפילו סוף סוף לקיים את ההבטחה (הכותב סבור שבחצי השנה בה הוא כן שיחק כרוקי, הוא היה חור שחור מזעזע).

טבלת עומק לפי עמדות:

סנטרים: קוון לוני הישן והטוב שחתם על חוזה חדש. ג'יימס ויסמן שנראה אם יקיים את ההבטחה או לא ואולי גם טרביאון ווליאמס שלא נבחר בדראפט אבל נתן כמה עונות טובות בפרדו, ויש מצב שיהיה סוג של קוון לוני

פאוור פורוורדים: דריימונד גרין כמובן ימשיך להיות ברומטר בקבוצה. יהונתן קומינגה שנתן עונה די מבטיחה כרוקי, אמור לקבל דקות משופרות העונה, וימייקל גרין שאמנם בא לקחת את הדקות של פורטר אבל הוא לא טוב כמוהו.

סמול פורוורדים: אנדרו וויגינס שהוא חתיכת סיפור וכבר היום שחקן ההגנה הטוב של הקבוצה. הפך להיות פשוט שחקן טוב. מוזס מודי היה טוב למדי בדקות בהן הוא שיחק, ואישית אני די מאמין בו, בטח כשחקן הגנה אמור לקפוץ השנה בדקות ובתפוקה. ואולי גם בולדווין ייתן משהו בדקות שהוא יקבל.

סקנד גארדים: קליי תומפסון חזר אמנם מעט חלוד וקצת מכריח את עצמו, אבל עדיין אחד מהקלעים הטובים בעולם ימשיך כאן. דונטה דיווינצ'נזו הוא לכל הפחות מישהו שיקבל דקות רציניות ברוטציה, וחוץ מהם כמה רוקיז ושחקני שנה שניה שינסו להוכיח את עצמם (קווינונס, ווית'רספון) כשבג'י ליג ישחק אפילו שחקן שנה חמישית לא משמעותי בכלל (ג'רום רובינסון)

פוינט גארדים: סטף קרי וג'ורדן פול (בטח ביחד עם קליי) הם צמד שאין לאף קבוצה. מי שהוא ארגיואבלי הגארד הטוב בעולם, ומי שהוא כנראה ממשיך דרכו וארגיואבלי השחקן השישי הטוב בעולם הם צמד נדיר. הצעירים רולינס (רוקי) ומקלאנג ינסו לעשות בעמדה הזאת את מה שקווינונס, רובינסון ווית'רספון ינסו לעשות בעמדת הגארד השני.

מה היה?

אליפות כמובן. אליפות שאף אחד לא באמת ציפה להם כמובן. מקום בראשמור לסטף קרי, והוכחה שאפשר לעשות אליפות כשהשחקן היחיד מעל 2.05 שיש לך הוא קוון לוני וגם זה עם פור של ס"מ ורבע. הקבוצה פתחה את העונה מדהים, המשיכה אותו קצת פחות מדהים (רק שלישית במערב), אבל אז עשתה פלייאוף היסטורי (ואתם יודעים "מדהים", כי אחרי עשור מחוץ לארץ, שכחתי את רוב העברית שלי) וניצחון אדיר על בוסטון בגמר.

נו, כולנו היינו שם. אנחנו יודעים. זה היה היסטורי, מפעים והרבה יותר כיף מאשר האליפויות עם קיי.די (עבורי לפחות).

שאלות פתוחות

עייפות החומר והגיל?

הבנייה של הווריורס היא מהמוזרות והמיוחדות שראיתי אי פעם, או לפחות מאז שנות התשעים. מצד אחד, יש לה שלישיית (ובעונה הקודמת אף רביעייה עם איגודלה) של ותיקים שעשו איתה המון דברים יפים, כולל אי-אלו אליפויות. מהצד השני צעירים לא מוכחים אבל יחסית מוכשרים (פרט לפול שהוא גם וגם). ועדיין, קשה להאמין שהווריורס יכולים להיות בצמרת לולא יכולת מצוינת עונה נוספת של שלישיית המוסקטרים שכבר משחקת ביחד למעלה מעשור – קרי, קליי ודריי. האם אחרי 4 אליפויות, שישה גמרים ובגיל 32-25 עדיין הם יכולים לעשות את זה, או שהם יהיו עייפים? ועזבו, נניח אפילו שיש להם את המוטיבציה. האם הרגליים של קליי או הגב של דריי יצליחו איכשהו להישאר בריאים גם העונה, לפחות בפלייאוף? אם נחיה, גם נראה.

הימור? אחד מהשלושה יהיה פצוע בפלייאוף, מקווה שזה לא יהיה סטף.

סטף והדעיכה?

והכל מלפני שבעה חודשים.

תראו, אני רואה את הווריורס המון. אני רואה אותם המון כבר 8 או 9 שנים (מאז שהחלטתי שסטף הוא השחקן האהוב עליי בעולם, אי-אז בערך בשנת 2013) ואני אומר לכם בוודאות – בעונת 20-21 הוא היה בשיאו. בעונה הרגילה 21-22 הוא כבר היה עבר את הפיק שלו בקריירה והתחיל את הדעיכה. אז נכון, אז הגיע הפלייאוף וסטף חזר לאיזה עשרים משחקים להיות הרכז-סקורר הטוב בהיסטוריה, אבל נדמה לי שהוא כבר הגיע למצב שבו הוא ממש צריך לשמור על עצמו. הבן אדם בכל זאת בן 35, ולמרות כל השרירים שהוא הוסיף לגוף, ילד הוא לא. ולברון יש רק אחד. האם השנה תהיה דעיכה קטנה נוספת? (אני מניח שכן). האם יותר מכך? (אני מאד מקווה שלא, אבל לכו תדעו).

הימור: עונה של 60 משחקים ו 32 דקות למשחק. עדיין אפקטיבי, אבל קצת פחות. נדמה לי אבל שהוא כן יחזור לקלוע 40% מהשלוש.

קליי וההגנה

קליי חזר אחרי שנתיים וקצת והכריח זריקות. אחרי איזה 20 משחקים הוא למד לשחק בשטף הקבוצתי בהתקפה גם לצד החבר'ה של פעם והחבר'ה החדשים, ועל כך כל הכבוד לו. קליי הוא עדיין סקורר של 20 נקודות למשחק (ועדיין, עם כל אהבתי למשחק של סטף, אין לי ספק שאני לוקח גם את קליי וגם את דריימונד לבירה הרבה לפני הדוס המתחסד עם הבייבי פייס). אבל לפני הפציעה, אחד הדברים שהוא באמת ידע לעשות הוא לשחק הגנה גם על גארדים קטנים, ואת זה – את זה, לא ראינו. מזל שמוראנט נפצע (בערך, התיאוריה שלי היא שממפיס משחקת כדורסל קשוח ויותר מתאים עבורה בלעדיו, מאשר איתו, וטוב תעשה אם יהיה שם טרייד, אבל זה עניין אחר) אבל בגדול, הוא כבר כנראה לא יכול לשמור על גארדים כמו שהוא היה שומר פעם. הדעה שלי היא זאת בכלל – קליי צריך לשחק סמול פורוורד, בדקות לא מועטות ובהרכבים בהם וויגינס ישחק את עמדה מס' 4. בכדורסל של היום, קליי הוא 3, ועל 3ים, כך אני מקווה ורוצה לחשוב – הוא עדיין אמור לשמור מעולה. כלומר, זה נתון אמנם בסימן שאלה, אבל אם קליי ייתן על כך סימן קריאה, הרי שיחד עם ההגנה של וויגינס – הגנת הווריורס על סווינגמנים ומעלה – מסודרת.

הימור: מה שכתבתי הוא שיהיה, קליי יצוות יותר ויותר לצד שני גארדים מובהקים יותר, ויתן הגנה טובה על שחקנים גדולים יחסית.

פול וההתקדמות –

אם כבר מדברים הגנה, אז ג'ורדן פול ממש מחורבן בזה. התקדמות קטנה לרמה של, נניח, סטף של השנים האחרונות, תהיה התקדמות עצומה לווריורס כולה. פול הוא שחקן שממש לא סבלתי כרוקי, ולא הבנתי מה המחומצן הזה עושה על מגרש כדורסל. היום? מדובר ברקדן כמעט ברמה של סטף, איזה גארד אטרקטיבי. קצת שיפור בקבלת ההחלטות, קצת שיפור ביכולת המסירה, קצת שיפור בהגנה, ומדובר בטופ 10 גארדים בליגה. אם הוא יעשה את זה, זה יהיה מדהים, ולאור השיפור שהוא עבר בין העונה הראשונה לשניה ולשלישית, אין סיבה לחשוב שהוא לא יצליח.

הימור: 20% טוב יותר מאשר בשנה הקודמת, וכן, זה המון.

מה יהיה דריימונד –

דיברנו קצת על דריימונד למעלה, אבל מצד שני גם קליי וסטף זכו לאזכור כללי וגם כזה פרטי. אז שיהיה דריימונד. האיש שגילה את אמנות הפודקאסט ובעקבותיה הליקוק ללברון. מכולם, נדמה שדריימונד דעך הכי הרבה למרות שהוא צעיר גם מסטף וגם מקליי. עזבו את זה שהוא כבר לא מסוגל לתת משחקי הבלחות של 20 נקודות כמו שהוא היה עושה לפני 4 או 5 שנים. עזבו את זה שהוא כבר לא נותן טריפל דאבלים בפלייאוף משל היה רייג'ון רונדו, כפי שהיה עושה לפני 4 או 5 שנים. נדמה שכשהוא חזר מפציעת הגב, הוא איבד גם לא מעט מהיכולת ההגנתית שכה אפיינה אותו, ובפלייאוף הוא אפילו סופסל על ידי קר בכמה משחקי מפתח, במיוחד בגמר. בקיצור, הוא סימן שאלה. אבל האמת היא שבניגוד לסטף וקליי, אצלו אני הרבה פחות אופטימי, ואני מניח שהוא ימשיך לדעוך עוד גם העונה. אין לי סיבה לחשוב אחרת? המזל של הווריורס הוא רק שעושה רושם שקומינגה יכול לנסות להיות ממשיך דרך לגיטימי ומעלה. (למרות שדריימונד בשיאו הוא באמת שחקן מיוחד, ובעיניי שחקן ההתקפה הטוב בהיסטוריה מבין אלו שמעולם לא קלעו יותר מ-14 נקודות בממוצע למשחק)

הימור: קומינגה ישתלט על עמדת הפאוור אחרי ראש השנה 2023. דריימונד יעבור לתפקיד איגודלה של פעם.

ועידת הסנטרים:

אני מאוהביו הרציניים של לוני, שקיבל לא מזמן יופי של כתבה על כך שהוא רול פלייר האהוב על עמיחי. הוא יודע איפה לעמוד בהגנה, הוא יודע איפה לעמוד בהתקפה, הוא אף פעם לא עושה דברים שהוא לא יודע, הוא נכס עצום לכל קבוצה וחלק חשוב מהאליפות של הווריורס. מצד שני, חוץ מבשנה שעברה שהיתה סוג של נס גלוי, האיש פציע. קשה להאמין שהוא לא יהיה פציע גם העונה. פרט אליו יש לנו את ויסמן. לכאורה, הבחירה מס' 2 בדראפט הוא כשרון רציני, אתלט שקולע מהשלוש. למעשה, כשהוא שיחק לפני שנתיים ממש ממש שנאתי אותו. חור שחור עם איי-קיו ברצפה, שאף פעם אפילו לא חושב למסור, ולא יודע לשמור. אולי הוא למד משהו בווידאו, אבל אני פסימי. ויש לנו את ווליאמס – שחקן שאפילו לא נבחר בדראפט, אבל בחיי – תסתכלו על ההיילייטים שלו. האיש הוא מיני יוקיץ' (מוסר שאין דברים כאלה, ועם גוף חזק, כלומר אני רציני, האיש מוסר לפחות כמו כריס וובר. לעיונך, רועי ויינברג). אבל רק מיני – כי הוא 2.04 לא אתלט ושחקן הגנה די מזעזע. אישית, הייתי מאד רוצה לראות אותו משחק, אבל אלא אם ילמד לעשות לוני (שהוא כשלעצמו אתלט די קטן), אין לו מקום בליגה. האם זה מספיק? לא יודע, אבל צריך לזכור שהווריורס בשנה האחרונה הוכיחו שהם יכולים לקחת אליפות עם סנטר שמשחק פחות מחצי מדקות המשחק. עובדה.

הימור: יאללה, אני ממש אוהב את הטרביאון הזה, אני מהמר שבתחילת העונה, ויסמן יהיה חזק ברוטציה, וטרביאון ישחק בג'י ליג, ובסוף העונה, זה יהיה אותו דבר, רק הפוך.

קומינגה או מודי?

כתבתי למעלה שלדעתי קומינגה יחליף את דריימונד בחמישיה מתישהו במהלך העונה. אבל האמת היא שאני חושב ככה יותר בגלל שאני מאמין שדריימונד ימשיך את הדעיכה, ופחות בגלל שאני חושב שקומינגה יהיה סטאר. אז כן, הוא איש גדול וחזק עם קפיצים ברגליים ויכולת סבירה לקלוע מכל מקום על המגרש? אז מה? יש כמובן מצב שהוא יהיה יופי של שחקן, יש מצב שהוא יהיה עוד קפיץ עם שרירים.

דווקא את מודי הרבה יותר אהבתי כשראיתי. הוא ממש נלחם בהגנה, וכשנותנים לו דקות ובטחון הוא קולע שלשות. יש לי תחושה שהוא הולך להיות השיחוק הגדול של הדראפט הקודם של הווריורס, ושביחד עם פול הוא העתיד של עמדת הגארדים של הווריורס. אני חושב שהוא יקבל הרבה דקות וייתן המון תפוקה.

הימור: אצל קומינגה אני מהמר על האמצע – התקדמות קטנה לרמה שבה הוא פאוור פורוורד סביר בליגה, אבל לא יותר מכך.

מודי יהיה הסווינגמן מס' 3 של הקבוצה אחרי קליי וויגינס (בהנחה שפול וסטף ישחקו בפוינט בעיקר) ויקבל יותר מ-20 דקות למשחק, בהן הוא ייתן תפוקה בריאה ומעלה.

מי ימלא את החסר של פייטון ופורטר?

נו, כתבתי למעלה. מודי ימלא את החסר של פייטון וייתן הגנה טובה כמעט כמו שלו אבל עם יותר התקפה. ג'מייקל גרין לא ימלא את החסר של פורטר וזאת תהיה בעיה. כשהפתרון היחיד הוא שאו קומינגה או ויסמן יהיו שחקנים לגיטימיים שיכולים לקבל באופן קבוע 15 דקות למשחק במשחקי פלייאוף. אם נחיה, גם נראה. (ולא נראה לי שלווריורס תהיה בריאה. כאמור למעלה, אני מאמין יותר ביהונתן מאשר בג'יימס).

הימור: מודי לגמרי, קומינגה חלקית. אבל היי – זה לא כאילו שפורטר זה איזה לברון ג'יימס, כן?

מסקנות ותחזיות

בסט קייס

עוד אליפות. הם הוכיחו שנה שעברה שהם יכולים, ואין סיבה לחשוב שהשנה לא. השלישייה תהיה בריאה בפלייאוף, פול יהפוך להיות כוכב במשרה מלאה. קומינגה ומודי ייכנסו חזק לרוטציה, ויסמן יוכיח שהיתה סיבה לבחור אותו במקום השני בדראפט (או לחילופין, לוני יישאר בריא. לא יודע מה יותר הגיוני). ואפילו דיווינצ'נזו ייתן אינסטנט אופנס כשחקן פלייאוף לגיטימי.

וורסט קייס:

פציעות וזקנה. ג'ורדן פול הופך להיות השחקן מס' 1 בקבוצה, יותר בגלל שסטף נפצע במשך שני שליש מהעונה ופחות בגלל שהוא עד כדי כך טוב. קליי מכריח, קלטת לוהטת של דריימונד עושה מעשים מגונים בלברון מתפרסמת ונעשית ויראלית, ויסמן כפי שאני מצפה ממשיך להיות חור שחור, לוני נפצע. קומינגה בוסרי לגמרי. דיווינצ'נזו חנון יותר מדי ואף אחד מהצעירים לא נראה כמו שחקן שייקח את המושכות. הקבוצה מגיעה חבוטה לפליי-אין, פול אפילו מצליח להביא אותה לפלייאוף (כן, הוא עד כדי כך טוב) רק כדי להפסיד בחמישה משחקים לקליפרס.

מה שאני חושב שיקרה:

האמת היא שאני חושב שהאליפות אשתקד היתה נס גלוי. באמת? בדרך הטבע הקבוצה הזאת לא היתה אמורה לקחת אליפות, ואני לא מאמין שהיא תיקח השנה, אבל עם בריאות חלקית של הרוב, ואם ההימורים שלי למעלה אכן יתקיימו אחד לאחד, זאת עדיין תהיה קבוצה חזקה שאף אחד לא ירצה לפגוש. משהו כמו הפסד לדונצ'יץ' ברימאץ' של גמר המערב אשתקד, בשישה משחקים.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. פריוויו מקצועי ורהוט! זו אחת הקבוצות החביבות עלי בליגה. אני לא קורא לעצמי אוהד, אבל אני די מושקע בה.
    .
    לגבי טבלת העומק: אני חושב שקומינגה הוא יותר 3 מ-4. הוא נראה רע הגנתית כששיחק כגבוה. נראה לי שקר, שלעיתים נופל לתבניות (רצה שקומינגה יהפוך לדריימונד וויסמן לג'אבל מקגי), הבין כמה קומינגה הוא שחקן אחר. בהתקפה לדעתי ישחק 4 רק אם קר יראה שהוא לא מרווח את המגרש.
    פאטריק בולדווין הוא כמעט 2.10 ולא ממש אתלט אבל נותן קליעה (על הנייר) והרבה חוכמת משחק. לדעתי ישחקו איתו בעיקר כ-4 ולא כ-3.
    לגבי טרוויאן ווילאמס, הוא הדבר הכי קרוב לדריימונד שהיה במכללות מבחינת מסירה. הוא אחד המוסרים הטובים שראיתי בשנים האחרונות. לעומת דריימונד הוא פחות רולר ויותר שחקן פוסט אפ. לא בטוח שיהיו עבורו דקות. אבל נראה מה יהיה ממנו בג'י ליג.
    .
    לגבי ג'מייקל גרין, אם היית שואל לפני שנתיים רוב הג'י אמים היו מעדיפים אותו על אוטו פורטר שנחשב גמור. ג'מייקל שיחק עם פציעה, אך השנה אמור להיות בריא. עד לפני דקה (עונת 20/21), גם היה קלעי מצוין מבחוץ של סביב 40%. הגובה שלו וידיו הארוכות יתנו לווריורס אפשרות לשחק איתו אפילו ב-5 לפעמים אך בעיקר ב-4.
    .
    אני לא לגמרי מסכים עם ההערכה שלך את דווינצ'נסו. הוא חזר מפציעה קשה ונראה בינוני בסקרמנטו, אך הוא צעיר ואמור לחזור לכושר של מילווקי. הוא היה שם כשיאם בתחילת העונה, אבל לקראת הפלייאוף, קר יצטרך לקבל החלטות קשות ברוטציה בין כישרון לניסיון. לרוב הוא מעדיף נסיון

  2. אוי גוואלד היגענו לפריוויו,
    אני לא מוכן לעונה,צריך לנקות את הצנטרישוט בשביל דה שוט,להכין את כלי הנשק.טיטולי גוט חדשים
    גוווווווווווו WWE

  3. תודה על הפריוויו. הסכמתי עם הרבה דברים.
    אם וייסמן יישאר על אותם המספריםבקליעה ובריבאונד של עונת הרוקי אבל ימיר כמה פספוסים לאסיסטים – אז יהיה בקבוצה חתיכת סנטר. שיגידו לו לזרוק איירבולים – רק שייפלו לידיים של מישהו מהקבוצה שלו.
    .
    עם החוזים שהולכים לעלות תוך שנה שנתיים, וההזדנות של הCORE – זו קצת עונת הריקוד האחרון של הקבוצה כפי שהיא. במקרה הטוב, הריקוד הלפני אחרון.

    1. לא בהכרח – אתם שוב תופסים עלייה מטאורית בתקרה בתזמון נכון. למרות שעכשיו אתם מקדימים אותה ביותר מדי.

      1. הלוואי שיישמרו וגם יידאגו למעבר חלק בין הדורות. מתאימות לי עוד כמה עונות בצמרת.
        בטח שאחרי בצורת הפלייאופים שהתחילה בסוף הניינטיז.

        1. לא יוכלו להחזיק את כל השחקנים הבולטים אבל את רובם כן (בהנחה שיסכימו להמשיך לשלם מס עבור תחרותיות)

        2. אפשר לסדר חלק מהחוזים כך שהשכר הגבוה משולם לקראת סוף החוזה ולא בתחילתו. אתה אמנם מסתכן שבמידה ותרצה לשלוח שחקן בטרייד זה יהיה קשה יותר, אך זה מקל על התקרה עד לכניסה לקאפ החדש.
          בסוף אפשר די יהיה אפשר להבין לאן הרוחות נושבות לגבי דריימונד (אם יחווה שוב ירידה לקראת סוף העונה), פול ווייסמן. אני מאמין שסטף גם בסיום הקריירה יקבל יחס דירק\קובי גם על חשבון הבנייה החדשה.

  4. אחלה אבי.
    יהיו שם בפלייאוף בהנחה שכולם בריאים. לווריורס יש יכולת להוציא מהשחקנים שלהם יותר , ואני רואה את דיוויצ'נזו וגרין נותנים עונות יפות.
    לרוקיס ולשחקני השנה השניה יש מלא כשרון שרק מחכה לפרוץ והתוספת של וייסמן אמורה להיות משמעותית.
    פול ימשיך להשתפר ו-וויגינס משחק כבר כאילו הוא תמיד היה חלק מהמערכת.
    סטף ימשיך להיות סטף, ותומפסון יחזור לעצמו עם החנה ראויה. אני גם חושב שאצל גרין תמשיך נסיגה ביכולת ואלך על הימור פרוע שהוא מסיים את העונה בפיסטונס, או מגיע לשם בקיץ.
    אליפות לא תהיה לדעתי (אלא אם שולפים פתאום איזה דוראנט…)

  5. פריוויו מצוין ומקצועי אבל ממש, מקווה שהפריוויואים הבאים ייקחו דוגמה…
    .
    בכל זאת, רק לי מוזרה ההתעלמות המסוימת מוויגינס? בטבלת העומק כתבת עליו שהוא "חתיכת סיפור" אבל בגוף הפריוויו העדפת להתעלם מהסיפור ולהרחיב בקומינגה מול מודי.
    זה די קונצנזוס שוויגינס הוא השחקן השני בחשיבותו בפלייאוף שהסתיים באליפות. שאלת יכולתו בעונה הבאה משמעותית יותר למקום אליו תגיע הקבוצה, יותר מההתקדמות של דוינצנזו ולדעתי אפילו יותר מיכולתו של גרין

    1. אתה יודע מה הבעיה עם וויגינס. הבעיה היא שהוא הפך להיות טים דאנקן. ביג פנדמנטל שנותן תרומה עצומה בשני צדי המגרש ובא ערב ערב לעבודה , ועל כך כל הכבוד לו. ממש ממש שאפו
      הדאוןסייד, זה שהוא משעמם את השועלים

  6. תודה אבי.
    סה"כ הספינה משייטת, יש הרבה איכות והרבה ניסיון. אבל המערב חזק אז אני לא בטוח שהם יגיעו לגמר אפילו בלי פציעות.
    דה ווינצ'נזו זחקן מצוין שיתרום המון ניסיון (קצת פחות קליעה אקספלוסיבית), גם ג'מייקל שחקן מנוסה וטוב. שניהם יתנו דקות חשובות מהספסל.
    סטף בירידה איטית אבל יש לו עוד שנתיים חזקות לתת. להקליט ולשמור כי אף אחד לא יודע מתי מישהו כמוהו יופיע שוב (אף פעם, אוקיי, מרוצים?)

    1. כן. מרוצים מאוד. לא יהיה עוד שחקן כמוהו אף פעם זה מה שאנשים לא מבינים.
      סטף זה בלונדינית 1.70 מטר עם חזה מושלם עיניים ירוקות בגיל 25 ובפריים של הפריים שלה.
      תפסת – מעולה. מיצית את החיים.
      לא תפסת – ובכן….
      ומי שיגיד שזו תגובה סקסיסטית פשוט לא היה שם.
      יאללה ביי.

  7. תודה אבי. אחלה פתיחה לעונת הקדימונים.
    לדעתי, אם הווריורס מגיעים בריאים לפלייאוף הם המועמדים המובילים לאליפות, אבל כמובן שזה מוטל בספק והרבה יכול להשתנות עד אז, ואולי בהמשך גם דעתי תהיה שונה.
    בקשר לשחקנים ספציפיים – אני מאמין שסטף וקליי יהיו מספיק קרובים לשיאם כשזה יהיה חשוב, דריימונד, קומינגה ולוני יחלקו את התפקיד של דריימונד מ-2016 בהגנה, ג'ורדן פול ימשיך להשתפר, והספסל מספיק עמוק כדי שיהיה בו מה שצריך כדי לעבור פלייאוף אם הכוכבים יהיו בריאים.

  8. אחלה פריוויו. מפורט, מנומק היטב, כל הכבוד.
    מסכים איתך ברוב הדברים.
    לגביי גיימס (שאמנם לא ראיתי הרבה) יש לו יכולות, אם יצליחו להטמיע אותו במערכת שלהם – הוא יהיה מצויין. ויש להם את אחת המערכות הטובות בNBA, הם מנצלים את היכלת של שחקנים והתאמתם בתוך שיטה באופן מעורר כבוד, מספיק לבדוק כמה שחקנים עברו שם ונתנו עונות הרבה מעל הממוצע שלהם (אוטו פורטר, ויגינס, ג'בייל מגי, אוזילי ועוד)

  9. תודה על הפריוויו ואיזה כיף שחזרו.
    לגבי גולדן אני חושב כמוך,הם יהיו בירידה השנה,מה שכן אם הם מגיעים בריאים ובכושר טוב לפליאוף אז לפחות את המערב יש להם סיכוי לא רע בכלל לעבור.בעוד שבמזרח קמו להם קבוצות שכל אחת מהם קונדיטורית,במערב המצב לא כזה והכל יהיה תלוי בפתיעות ובאיזה כושר מגיעים לפליאוף.העולה מהמערב יכולה להיות גולדן,דאלאס,פיניקס,קליפרס,אפילו ממפיס וכן גם מיניסוטה בקונסטלציה מסוימת

  10. פריוויו מעולה.
    יש נטייה לחשוב שמה שהיה הוא שיהיה (כמה, כולל אותי שהיו בטוחים שמילווקי עושים רפיט בשחזור הגמר מול פיניקס)
    מצד שני, הלוחמים של 22 קצת מזכירים לי את הספרס של 14. עונת פרידה בלתי נשכחת של שושלת מפוארת.
    מצד שלישי, הלוחמים באמת בנויים בצורה מאד משונה שאני עוד לא ראיתי באף קבוצה לא בהווה ולא בעבר:
    – 3 כוכבי על מזדקנים
    – 2 כוכבי על בהתהוות (וויגינס ופול)
    – יהלומים גולמיים שאמורים לפרוץ (קומינגה, וויצמן, מודי)
    אני לא מכיר אף מאמן שיכול לבשל מהעיסה הזאת אליפות,
    תחשבו כמה אגו צריך יהיה לרדת כדי לספסל את קארי, את קליי או הכי גרוע את גרין. האם אפשר להוציא אותם מהמיקרו ולתת להם לגמור משחקים ברבע ה- 4?
    יש רק מאמן אחד שאולי יכול לעשות את זה: יליד בירות, האיש שהביא 2 טבעות לדוראנט, האיש שהפך את סטף קארי משחקן מצויין ל- top 10 HOF.
    אנחנו נראה במהלך השנה, הרבה מאד אקסיפרמנטים, הרבה מאד ניהול עירית לוד, הרבה מאבקי כוח, ויכוחים במגרש האימונים ועל הפרקט.
    בסוף, זה יכול לקרות.

      1. לא סותר דבר. קארי הוא כוכב על בדאון היל
        כשמגיעה נירידה היא באה בענק.
        תוחלת חים של גארדים (בטח שבריריים כמוהו) שמתבססים על זריזות קצרה הרבה יותר.
        פארקר בשנתיים האחרונות שלו היה עגלה שאף אחד לא ידע מה לעשות איתה.
        בלעדיו, אין סיכוי ללוחמים. בשנה שעברה הוא עשה חצי עונה מדהימה ופליאוף מצויין. לא תקבל ממנו יותר מזה השנה.

  11. יצא להם פוקס שנה שעברה כי כולם נפצעו. לדוראנט נגמרו השחקנים יאניס נשאר בלי מידלטון והגס לא נאלצו להתמודד מול אחד כמו יאניס שהיה דורס אותם ואת הנגר גרין בצבע במקום זה היו צריכים להתמודד מול גראט ורוב וויל 2 נגרי על.
    מהנו מהפציעות של גה ההרדמויות שלו והשופטים.
    גם מערב חלש וכולו פצוע מימי השקץ במזרח.
    וסטף אחד מעל כולם יצא יפה והם ניגבו אותי בתחזית.
    נקווה השנה שכולם יהיו בריאים.

  12. תודה אבי. פריוויו מעולה כפי שפריוויו צריך להיות. לווריורס יש סכוי לאליפות נוספת כמו לעוד 4-5 קבוצות. אבל על הווריורס לדעת שזאת השנה האחרונה שלהם בטופ

  13. פריוויו מצוין תודה רבה אבי. מסכים עם המון בכלל ועם ההערכה על ירידה אצל דריימונד בפרט. ימייקיל זה מעולה. לא שמעתי על הוויליאמס הזה מימיי, מעניין מאד. חצי-גמר יהיה סביר, גמר אזורי יהיה מצוין, וכל דבר מעבר לזה יהיה מופלא. אוהב אותם מאד.

  14. הטים טו ביט. גם אם לא יגמרו עם הכי הרבה נצחונות הם הקבוצה הכי טובה בליגה, נקודה. כל שנה יש כל מיני שחקני סוג ג׳ שנראים מצויין אצלם והעזיבה של פורטר ושות׳ זה ממש לא פקטור, היו כל מיני פסטוס אזלי לפניהם והיו עוד הרבה אחריהם. מה גם שברור שהצעירים דופקים בדלת והפוטנציאל שלהם הרבה יותר גבוה.

  15. יופי של סקירה אבי אני מסכים עם רוב הנקודות שלך אבל הנקודות שבהן ג'ון חולק עליך נכונות.
    .
    השחקן היחיד בסגל של ג"ס שיכול להחליף את גרין זה לוני. במשחק החמישי מול בוסטון כשקר סיפסל את גרין ברבע האחרון, לוני מילא את התפקיד. הוא לא גרין אבל הוא הכי קרוב. יש לא מעט דברים שהוא עושה עכשו טוב מגרין. אבל לאף אחד אין את המנהיגות של גרין ואת היכולת שלו לנהל הגנה. רק שהיכולת הזו מוצגת בפחות ופחות הזדמנויות.
    .
    מודי יתן את רוב מה שפיטון נתן בהגנה ודה וינצנזו יעזור. מודי חייב לקבל את הדקות האלו לכן פיטון שוחרר בכזו קלות (כן וגם אי אילו 50 מיליון דולר)
    .
    ג'מיקל של לפני שנתיים יתן את הקליעה של פורטר בהתקפה אבל לא את היכולת לשחק 5 בהגנה.
    .
    ההתפחתות של ויסמן עוברת דרך להיות ג'בל ואז להתפחת לבוגוט עם מרפק נורמלי (דהינו עם קליעה). אתגר אדיר. זה מה שג"ס צריכה ממנו. על זה , אם הוא יהיה ממש טוב, היא תשלם לו הרבה כסף, אולי אפילו מקס. אין לו הבנה טבעית למשחק, כמו שקמינגה יש, אבל כמו הרבה דברים, בעבודה קשה אפשר לרכוש 95 אחוז מהכישורים. זה לא הופך אף אחד לגאון אבל לשחקן מצוין כן. ראה לוני.
    .
    לגבי קמינגה, זה הראש. הוא גדל בגומא קונגו (אחד האזורים המסוכנים באפריקה ב 20 השנים האחרונות) ומגיל 13 (או 15) הוא חי בארה"ב עם אחיו. זה לא המרשם הכי מוצלח לפיתוח אישיות שמתאימה לשחקן צעיר בג"ס. למי שתוהה למה ג"ס כל כך רוצים את איגואדלה עוד שנה, זה כדי שיהיה החונך של קמינגה. כבר היום קמינגה שומר טוב מאד על שחקני כנף בהגנה. יש לו יכולת גבוה לעשות נקודות בהתקפה, אבל זה קורה כשהוא משחק בתוך השיטה של ג"ס, כלומר, קולע כשהוא בעמדה ואז מקבל את הכדור לזריקה אות תוך כדי תנועה לסל. כאשר, כמו בנברת קונגו באליפות אפריקה, הוא מנסה להיות זה שמנהל את ההתקפה ומרבה בקליעות ממצבים שמיצר לעצמו הוא מרבה להחטיא. בקיצור. יקבל חבל ארוך. לטפס לשחקים או לתלות עצמו.
    .
    לא ראיתי את ריבת חמאת בוטנים (PBJ) משחק הרבה, אף אחד לא ראה. אבל ראיתי תנועה אחת שלו לסל וזהו. מת עליו. לדעתי עד סוף מחנה האימונים קר ימות עליו. אבל כדי לשחק הוא חייב ללמוד לשחק בהגנה.
    .
    לסיכום, קר כבר אמר שיש לו גרעין של שישה. 82 משחקים, במעטים, כל השישה ישחקו. מי שישחק יפתח. שחקן שישי כשכל השישה משחקים? אם זה תלוי בי גרין או קלי. מה יחליט קר?
    .
    אם קרי בריא בפליאוף וגרין מסיבוב שני והלאה אז יש לג"ס את הסיכוי הכי טוב לאליפות.

  16. בס"ד
    תודה אבי.
    פתיחה נהדרת לעונת הקדימונים…
    פוטנציאל בשמיים, ולדעתי ויסמן בהחלט יכול לתרום.
    מצ שני פציעות והזדקנות.

  17. טוב. אין לי זמן עכשיו לקרוא את התגובות אבל קראתי את הפריוויו הנפלא הזה (בהחלט: הנפלא) .
    אני לא אוהד של הקבוצה הזאת אבל נכון לעכשיו זאת הקבוצה האהודה עלי ביותר וזה עד שסטף הולך משם. אחר כך כנראה ביי ביי (אני אוהד הצלחות ממוצע יש רק קבוצה אחת שאני באמת אוהד וזאת ביתר ירושלים שאותה אני שונא בגלל הגזענות וכל הזבל הזה שמלווה אותה כל השנים אבל מה שדוחפים לך כילד לא משתנה ולכן תכלס אני בלי קבוצה ( בקיצור אני אוהד ביתר אבל ממש שונא את ביתר הייתי מעדיף לאהוד את מכבי חיפה קבוצה מדהימה איכותית עם ניהול מעולה שמייצגת סובלנות אפשרות שווה לכולם ואהבה אבל אני עם הזבל הירושלמי ואין אפשרות להחליף את זה)).
    וכל עוד אני עם הלוחמים אז אני איתם. מישהו כתב לי במהלך הגמר שאני חייב להחליט אם אני איתם או עם בוסטון (עוד קבוצה שאני אוהב) ואז החלטתי. אני איתם. סופית כל עוד סטף שם.
    סטף זה האיש שהחזיר לי את החשק לראות את המשחק המופלא הזה ובעייני הוא מספר 2 בכל הזמנים רק למייקל.
    וכדי שהוא יהיה מספר 2 לא רק בשבילי אלא בשביל עוד הרבה אחרים הוא חייב לזכות השנה באליפות.
    לצערי הרב ואני כותב את זה ביגון עמוק – כנראה שזה לא יקרה.
    הימרתי בשנה שעברה על הלוחמים כאלופים לפני הפליאוף כי הרגשתי שהם באים כאנדרדוג. שהם המון זמן לא שיחקו יחד (סטף קליי ודריימונד – מזכיר שסטף חזר לפליאוף היה פצוע לפני כן) ועם יתרון ביתיות חוץ מפיניקס ממנה הכי פחדתי (thanks Luka) והאנרגיות המטורפות של הצ'ייס וויגינס ופול אין לאף קבוצה סיכוי נגדם. מה שהם ממטירים עליך מהטריי זה נשק יום הדין יותר מכל יאניס בלתי עציר בצבע (Thanks Time Lord או בוסטון באופן כללי לא זוכר מי עצר את יאניס).
    זה עדין קיים זה עדין שם הליבה של הקבוצה הזאת שבעייני (ואחר כך גליתי שגם בעייני סטיב קר) שהיתה שלושה שחקנים (סטף קליי ודריימונד – שחקן עננקקק ומי שלא מבין לא מבין) הפכה להיות שישה (סטף קליי דריי פול וויגינס ולוני) – עוד שם. אז למה אני מטיל ספק בסיכויי האליפות? .
    בגלל דריימונד.
    ומי שלא מבין לא מבין.
    נראה לי שהוא כבר לא בעינייני הכדורסל הוא בעינייני הפודקאסטים הוא בענייני 'נפגעתי אני רוצה מקס" הוא בהמון עניינים שהם לא הופס ובלעדיו אין ללוחמים אליפות.
    אחרי סטף הוא השחקן הכי חשוב שלהם ואני חושב שהוא כבר גמר לשחק כדורסל.
    חבל.
    רק עוד אליפות אחת אבל קשה לי להאמין שזה יקרה.
    בכל זאת מקוה ואם צריך להמר? וואלה לא יודע נראה.
    תודה אבי פריוויו נפלא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט