אירועי דיומא 28.8.2022 – כדורגל ואופניים

כדורגל / רביד אולמר

פרמייר ליג

אסטון וילה של סטיבן ג'רארד תארח את ווסטהאם של סטיב ברוס, לאחר ששתי הקבוצות ספגו הפסדים מקבוצות שעל הנייר הם אמורים לנצח. ג'רארד יבוא למשחק ללא דייגו קרלוס (בלם), שחתם בהעברה חופשית הקיץ. מי שעדיין לא חתם בוילה בהעברה חופשית הוא איסמעילה סאר (קיצוני ימני) שצפוי לחתום בוילה תמורת 27 מיליון ליש"ט עד סוף החלון. סאר שיחק בעונה שעברה בווטפורד שירדה ליגה מאז. הלונדוניים יהיו בסגל מלא (16:00,ספורט 1).

וולבס תארח את ניוקאסל, הקבוצה העשירה בתבל, שהחתימה רשמית את אלכסאנדר איסאק מריאל סוסידאד. המגפייז צפויים לשלם 72 מיליון יורו על החלוץ השוודי. איסאק יצטרף לרשימה של העברות שניקאסל ביצעו השנה וביניהם סוון בוטמן (בלם, 37 מיליון אירו) וניק פופ (שוער, 11.5 מיליון אירו). ניוקאסל יחסרו את קאלום ווילסון (חלוץ) שנמצא בכושר טוב, דן ברן (בלם) בספק. מהצד השני, כל הזאבים יהיו כשירים להתמודדות.

נוטינגהאם פורסט פתחה את העונה עם הפסד, ניצחון ותיקו, היום הם יקוו לעצור את הרצף הזה במשחק מול טוטנהאם. בצד האפור, לוקאס מורה (קשר ימני) וכריסטיאן רומרו (בלם) בספק. (18:30)

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 9

קטע 8 של אתמול, עם הטיפוסים הקשים באיזור אסטוריאס, היה כמעט שידור חוזר של הקטע שראינו יומיים לפני כן. בחזית נוצרה קבוצת בריחה חזקה מאד עם שמות כמו פינו, סולר, טראמייה, לוטסנקו, פדרסן וגם ג'יי ויין. הבריחה שמרה על פער נאה מהדבוקה לאורך רוב הקטע, שבמהלכו גם התבשרנו על פרישתו של אלוף ישראל, איתמר איינהורן, מהמירוץ. המארגנים החליטו הפעם למקם את מיאוץ הביניים ממש לפני הטיפוס המסיים של הקטע, ושם הצליח פדרסן לגרוף את כל הנקודות על מנת להשתלט על החולצה הירוקה. בטיפוס המסיים לקולאו פנקואיה ראינו מחזה מוכר משלשום, בו ג'יי ויין הצליח לברוח לכל חבריו לדבוקה על השיפועים הקשים ביותר של הטיפוס. האוסטרלי המשיך לברוח קדימה, כשרק מארק סולר ניסה לרדוף אחריו. אלא שהמאמצים של הספרדי היו לריק, והאוסטרלי זכה בקטע השני שלו במירוץ ובקריירה, למה שממצב אותו ככוכב חדש בשמי הענף. הניצחון גם הביא לויין את חולצת המטפסים, בפער נקודות גדול על מי שאחריו. גם בדבוקת ה-GC ראינו מחזות מוכרים בטיפוס המסיים. זה החל מלחץ שהפעילה קבוצת קוויק סטפ של רמקו אוונפול על הדבוקה, מה שהשיל ממנה כמה וכמה מטפסים. כשאחרון חבריו של אוונפול סיים את תפקידו, עבר הבלגי הצעיר להכתיב את הקצב החזק שלו בחזית. גם הפעם ראינו עד לסיום הקטע את מאס על גבו, אך הפעם גם את רוגליץ', כשכמה אחרים כמו ייטס ורודריגז לא סיימו זמן רב מדי מאחור. לפיכך אוונפול ממשיך להוביל במירוץ לפני מאס (28+), רוגליץ' (1:01+), רודריגז (1:47+), גגן הארט (1:54+), איוסו (2:02+), ייטס (2:05+), אלמיידה (2:44+), הינדלי (2:51+) ואוקונור (2:59+).
קטע 9, המשאיר את המירוץ באיזור אסטוריאס, יביא פינאלה ראויה לשבוע הראשון של המירוץ, לפני יום המנוחה השני. גם כאן יש לנו כמה טיפוסים מהרמה הגבוהה עד לסיום, שם נקבל דובדבן בדמות טיפוס קצר ואכזרי במיוחד לפסגת נאבה בלס פרארס – ארבעה קילומטרים רצופים של שיפועים דו ספרתיים שוברי רגליים, כשלפני הסיום הרוכבים ייתקלו בשיפוע רגעי של 24%. אחרי שני קטעי הטיפוס הראשונים ראינו דומיננטיות של אוונפול מול כל המתחרים ב-GC, אך היום הולך להיות מבחן קשה במיוחד עבורו, כשעד כה הוא לא נודע כאחד שמחבב במיוחד טיפוסים מהסוג שמסיים את היום. אם אכן כך יקרה, ומי ממתחריו יצליח לנצל זאת, או שאולי הבלגי הצעיר ימשיך לעבור את המטמורפוזה ההופכת אותו לפייבוריט GC לגיטימי, נוכל לראות בסוף הקטע המרתק של היום. שידור ביורוספורט 1 ב-14:00.

הקלאסיקה של ברטן

הקלאסיקה של ברטן היא מירוץ חד יומי מהרמה הגבוהה, שכשמו נערך באיזור היפהפה של ברטן בצרפת. המירוץ, המתחיל ומסתיים בעיר פלואה, הוא קלאסיקה חד יומית כהלכתה – ארוך מאד (254 ק"מ) עם אינספור טיפוסים קטנטנים ותלולים מתחילתו ועד סופו. בין הפייבוריטים לזכייה כאן ניתן למנות קודם כל את וואוט ואן ארט, אחד שמסלול מהסגנון הזה הוא הלחם והחמאה עבורו. עוד נראה כאן את זוכה השנה שעברה, בנואה קוסנפרואה. גם טאדיי פוגאצ'אר ינסה כאן את כוחו במירוץ שפחות תפור למידותיו. קלאסיקנים נוספים שנראה כאן הם גירמאי, דמאר, דה לי, טרנטין, הופשטטר, מתיוס, קונג, שמיד, קמפנארטס, ז'ילבר, סאגאן ונסן. קבוצת IPT תגיע לכאן עם הרכב קלאסיקנים חזק, הכולל את התוספת החדשה דילן טיונס, וגם את יאקוב פוגלסאנג וג'אקומו ניצולו. שיגור בנגן יורוספורט ב-12:00.

רביד אולמר

רביד אולמר - כותב בעיקר על כדורגל, אבל משחק יותר כדורסל, אוהד ארסנל ובני הרצליה ומתרגש ממשפטים של גיל ברק. חולם להיות שותף של @saintmax77 ו @king david1711 לפיד מכבי אבשלום פתח תקווה

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה גם ישראל נגד שבדיה סל
    במוקדמות מנדו באסקט
    ובכדורגל האירופאי נציין
    וגם פ.ס.ז – מונאקו
    גם ברצלנה – ויאדוליד ואז אספניול – ריאל
    באיטליה פיורנטינה – נאפולי
    ואפילו מפגש מעניין בטורקיה
    טרבזנספור – גלא
    בארץ
    בית"ר תארח את ב"ש
    וקודם לכן בני ריינה במשחק ביתי ראשון אי פעם בליגת העל מול הפועל חיפה

  2. עידו גילרי

    לא דיברנו על זה כל כך עד עכשיו כי זה פגע בעיקר בקבוצות משנה אבל הקוביד מוציא את פיטר סרי של קוויקסטפ מהמירוץ כשרוגליץ' בופג מהלומה קשה יותר כשספ קוס גם חיובי, אבל הוא בעיקר צריך קודם לחפש את הכושר של עצמו. גם ווט פולס נאלץ לנטוש מאותה סיבה.

  3. יש משהו שהוא הלחם והחמאה עבור ואן ארט?
    ויש מסלול שאפשר להגיד בלב שלם שלא ממש תפור לפוג?
    *
    לגירמאי יש עונה מצוינת והוא בהחלט מועמד רציני. גם קונג בתקופה טובה, ומתיוס כמובן.
    דילן טיונס זו תוספת כל-כך נאה, ואני לא אפול מהכסא אם יהיה ביצוע טוב של IPT – לא זכיה, אבל טופ10 או התמודדות חזקה עד לשריפה טוטלית לקראת הסיום.
    *
    אנקדוטה על סאגאן – התחרה בסופ"ש באליפות העולם באופני הרים חשמליים. לא עקבתי אבל לא נראה לי שבהצלחה מרובה (אע"פ שהוא רוכב שטח בעברו)
    *
    כדורגל
    אני לא נוהג להגיב שענף, וגם בקושי עוקב בשנים האחרונות.
    אבל הסכומים שמסתובבים שם נהיים יותר ויותר ויותר ויותר ויותר הזויים. עובדה זו, ביחד עם הפינוק של השחקנים ביחס לרוכבי אופניים, זה מה שגורם וגרם לי להתרחק (כאילו שלמישהו אכפת אם אני אוהד כדורגל או לא…)

    1. עידו גילרי

      אתה בדיליי…
      ון ארט כבר פרס את הלחם ומרח את החמאה.
      ניילנדס נתן את ההופעה עבור – IPT אבל זה לא היה קרוב להספיק.

כתיבת תגובה