אירועי דיומא – 30.8.2022 – כדורגל, טניס ואופניים

ליגת העל בכדורגל / עמיחי קטן

20:15 בני סכנין – מכבי חיפה:

במשחק השלמה מהמחזור הראשון, תקווה האלופה והנציגה הישראלית בליגת האלופות להמשיך במומנטום החיובי שלה, גם מאירופה וגם מהניצחון הביתי 4- 1 על מכבי נתניה, בעוד שהקבוצה הביתית תקווה להתחיל לייצר מומנטום חיובי אחרי ניצחון החוץ 2- 0 על הפועל ת"א במחזור השני, שבמקרה הזה שוחק לפני הראשון בגלל השינוי בתקנון שאפשר לקבוצות לדחות משחקי ליגה במקביל לשלב הפלייאוף במסגרת אירופית.

בצד החיפאי, אחרי שעלי מוחמד, צ'ארון שרי ופרנטזדי פיירו פתחו על הספסל ונכנסו כמחליפים בסביבות הדקה ה-60 נגד נתניה, סביר להניח שהפעם יהיה זה תורם של דולב חזיזה ונטע לביא לקבל מנוחה, כנראה יחד עם חלק מחוליית ההגנה של שון גולדברג, דניאל סונדגרן ופייר קורנו. כדאי לשים לב לתקופה העמוסה מאוד שעומדת בפני האלופה מאז ההעפלה לשלב הבתים עד המונדיאל בעוד כחודשיים וחצי:

נתניה בית 27/8, סכנין חוץ 30/8, באר-שבע חוץ 3/9, בנפיקה חוץ 6/9, נס ציונה בית 10/9, פ.ס.ז. בית 14/9, הפועל י-ם חוץ 17/9 (פגרת נבחרות בשבוע אחרי), מכבי ת"א בית 1/10, יובנטוס חוץ 5/10, ריינה חוץ 8/10, יובנטוס בית 11/10, חדרה בית 15/10, קריית שמונה חוץ 22/10, פ.ס.ז. חוץ 25/10, אשדוד בית 29/10, בנפיקה בית 2/11, בית"ר חוץ 5/11, הפועל חיפה חוץ 8/11, הפועל ת"א בית 12/11. בסך הכל – 19 משחקים בחודשיים וחצי, לא כולל פגרת נבחרות.

אליפות ארה"ב בטניס / עמיחי קטן

אתמול יצא לדרך הגראנד סלאם הרביעי והאחרון של העונה, כאשר עיקר הפוקוס יהיה על סרינה וויליאמס, בעלת 23 זכיות בסלאמים ו-6 פעמים בארה"ב, אשר הודיעה שזה יהיה טורניר הפרישה שלה. אחותה הגדולה ונוס דווקא ממשיכה לשחק בינתיים, והיא תשחק היום במגרש המרכזי. בצד של הגברים, רפאל נדאל הבטיח העפלה לפחות למקום השני בעולם, בעקבות פציעתו של המדורג 2 סשה זברב, ויקווה לנצל את היעדרותו של נובאק דג'וקוביץ' כדי לזכות בפעם ה-5 בארה"ב ובפעם ה-23 בגראנד סלאם בכלל.

הקרב על הפסגה בסיום הטורניר הזה הוא בין דניל מדבדב, המדורג ראשון, נדאל המדורג שלישי, קרלוס אלקרז המדורג רביעי, סטפאנוס ציציפאס המדורג חמישי וקספר רוד המדורג שישי. נדאל, שלא השתתף באליפות בשנה שעברה, יבטיח את הפסגה אם יזכה או אם יעפיל לגמר, אך לא יפסיד שם למדבדב. מדבדב מצידו ישמור על הפסגה העולמית אם יגן על התואר בו הוא זכה לפני שנה, ואילו 3 האחרים יזכו לפסגה אם ישלימו זכייה בטורניר ונדאל יפסיד בחצי הגמר או מוקדם יותר.

בטורניר השנה משתתפים 6 אלופי עבר, כמות שאנחנו לא רגילים לראות במאה ה-21, שאפשר לראות בו גם את העידן של פדרר, נדאל, דג'וקוביץ' ונספחים, וביניהם אלוף 2012 אנדי מארי כבר העפיל לסיבוב השני, אלוף 2014 מארין צ'יליץ' המדורג 15 בטורניר שצפוי לפגוש את אלקרז הצעיר בשמינית הגמר, אלוף 2016 סטן וואורינקה שכבר פרש בשל פציעה בפיגור 2 מערכות אמש, אלוף 2020 דומיניק תים שלא התאושש עדיין מהמשבר שתקף אותו אחרי אותה זכייה, והיה בפיגור מערכה נגד המדורג 12 בטורניר, פאביו קארנו בוסטה, בעת כתיבת שורות אלה, וגם האלוף המכהן והמדורג 1 בעולם מדבדב שכבר העפיל לסיבוב השני, וכמובן רפא נדאל, המדורג 3 בעולם והאלוף ב-2010, 2013, 2017 ו-2019, שצפוי לבלות מעט על המגרש המרכזי היום נגד יריב אוסטרלי לא מוכר.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 10

קטע 9 מלפני יום המנוחה כלל כמה טיפוסים קשים, עם אחד ברוטלי במיוחד בסיום. עוד לפני הקטע התבשרנו על שתי פרישות עקב קורונה משתי קבוצות מפתח במירוץ, זאת של פיטר סרי מקוויק סטפ, ובעיקר זו המשמעותית של ספ קוס מיומבו ויסמה, אחד שהיה אמור להיות הסגן הראשי של פרימוז' רוגליץ' בהרים. אשר למהלך הקטע, אזי כפי שקרה ברוב קטעי הטיפוס האחרונים, קיבלנו כאן שני מירוצים נפרדים. בחזית התגבשה קבוצת בריחה משמעותית, שלא הוטרדה כלל ע"י הדבוקה. בטיפוס המסיים והאכזרי ללס פרארס ראינו ניסיון בריחה של סמואלה בטיסטלה האיטלקי, שעל גבו התיישב ג'ימי יאנסנס. השניים עברו למוד זחילה בשיפועים הקשים של ההר, עד שנתפסו לבסוף ע"י לואי מנקיס, המטפס הקל ביותר בחבורת הבריחה. מנקיס עקף את השניים, והמשיך לבד עד שחצה ראשון את קו הסיום. הדרום אפריקאי מקבוצת אינטרמארשה הוא שם מוכר בענף, שהיווה בתחילת הדרך הבטחה גדולה, אך באופן מפתיע משהו מדובר בניצחון הראשון שלו בדרג העליון. בכל הקשור למירוץ השני מאחור, זה של חבורת ה-GC, הרי ששם קיבלנו עוד מאותו הדבר שראינו בקטעים הקודמים. בטיפוס המסיים קבוצת קוויק סטפ המשיכה להפעיל לחץ בחזית, והדבוקה דוללה מאד, הרבה גם בגלל התרסקות של טאו גגן הארט. כשהקבוצה סיימה את העבודה, רמקו אוונפול שוב לחץ על הדוושה בעוצמה רבה, הפעם בלי שאף אחד מהמתחרים יצליח לשבת על גבו. הבלגי הצעיר הצליח לבסוף לחצות את הקו 44 שניות מיריב ה-GC הקרוב ביותר (איוסו), ואף יותר ממתחרים אחרים כרודריגז, רוגליץ' וייטס. כך שבסיום הקטע אוונפול הגדיל את הפער בראשות המירוץ, ואחריו מאס (1:12+), רוגליץ' (1:53+), רודריגז (2:33+), איוסו (2:36+), ייטס (3:08+), אלמיידה (4:32+), לופז (5:03+), הינדלי (5:36+) וסיבאקוב (5:39+).
קטע 10, שיחבר את הערים אלצ'ה ואליקנטה באיזור קוסטה בלנקה, הוא קטע הנג"ש האישי של המירוץ. זהו קטע שטוח לחלוטין באורך 31 ק"מ. כפי שזה נראה, הקטע צפוי להמשיך את ההשתלטות המוחלטת של רמקו אוונפול על המירוץ, זאת כיוון שהבלגי הצעיר הוא אחד השענים הטובים בענף. מבין שאר חברי ה-GC, רק פרימוז' רוגליץ' וז'ואאו אלמיידה הם שענים טובים, בעוד שכל האחרים בעיקר נעים על הסקאלה שבין לא יציבים לגרועים. מועמדים אחרים לזכייה בקטע הם רוהאן דניס, נתן הייטר, תיימן ארנסמן, אדוארדו אפיני, מאדס פדרסן, רמי קבאנייה ובוב יונגלס. שידור ביורוספורט 1 ב-15:30.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה עמיחקו
    מי שלא ראה אתמול מה שאוסקר גלוך יכול לעשות ב 10 דקות של משחק לא ראה שמחת בית השואבה מימיו.
    הילד טאלנט ענק עם ראיית משחק מופלאה. צריך להחתים אותו עכשיו על חוזה ארוך טווח ובעוד כמה שנים למכור ביותר מ 10 מליון יורו עם סעיף של 50% תוספת אחרי מכירה עתידית. הילד הזה פשוט פנומן. כל נגיעה בכדור מלמיליאן.

  2. עמיחי ופאקו, תודה רבה.
    האחיות וויליאמס משחקות באופן מקצועני לאורך כמעט ארבעה עשורים. הספיקו עוד להתמודד מול טניסאיות כמו גראף וסלש. מעבר להישגיהן הספורטיביים המעולים (סרינה העפילה כבר לסיבוב השני, לפנות בוקר), השתתפותן היא פיסת היסטוריה, שמחברת בין תקופות שונות.

    שני שחקני עשירייה ראשונה הודחו כבר אתמול. סימונה האלפ הרומניה נוצחה בידי דאריה סניגור, האוקראינית בת ה-20 שהעפילה מהמוקדמות.
    סטפנוס ציציפאס היווני, שאליפות ארה"ב אינה חביבה עליו (על אף היותו שחקן מצוין גם על המשטחים הקשים), הפסיד לדניאל גאלאן הקולומביאני.

            1. אז רק אני אם כך 🙂

  3. בין שבעת הקורבנות היומיים שלא יפתחו את הקטע גם איתן הייטר ואדוארדו אפיני שהיו יכולים לעשות תוצאות טובות על מסלול כזה.

  4. רמי קאבניה חורך את המסלול בקצב מטורף של 54 קמ"ש שמעניקים לו יתרון של כמעט דקה על כל מסיים אחר עד עתה.
    לרמקו יהיה מה להגיד בנידון אבל אני מתקשה לראות עוד שישברו את הזמן הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט