שבת בבסיס: היכל עם פחות תהילה / יוני לב ארי

כל מי שאוהב את הענף הזה, יוכל בחמש דקות להרכיב לעצמו את קבוצת החלומות שלו מהשחקנים שזכו לכבוד ונכנסו להיכל התהילה. מתוך 340 חברים (לא כולם שחקנים), סיכוי סביר שתכירו 70-80 אחוזים מהחברים. אך מה עם 20 האחוזים הנותרים? אז את "שבת בבסיס" הנוכחי החלטתי להקדיש לחברים בהיכל התהילה – שכנראה אף אחד מכם לא שמע עליהם. בנינו כאן ליינאפ, פלוס פיצ'ר אחד, של כוכבים שקטים.

הליצן בחבורה. מראנווייל (צילום: National Baseball Hall of Fame and Museum)

שם: הרברט ג'פריס פאנוק – Herb Pennock

תפקיד: פיצ'ר

שנות פעילות: 1912-1934

קבוצות בהן שיחק: פילדלפיה את'לטיקס, בוסטון רד סוקס, ניו יורק יאנקיז

נכנס תחת הכובע של: ניו יורק יאנקיז

שנת כניסה: 1948

אחוז הצבעה: 77.69 (ניסיון שמיני)

פאנוק (צילום: imageshack.com)

בכמה מילים: רבים מחשיבים את פאנוק הזורק הלפטי הטוב אי פעם. קוני מאק האגדי החתים אותו באת'לטיקס, אך התאכזב מיכולותיו ומכר אותו לרד סוקס. בהמשך הגיע פאנוק ליאנקיז, שם הוא זכה בארבע אליפויות. מאק הגדיר את המכירה שלו לבוסטון: "הטעות הכי גדולה שעשיתי". לפאנוק יש בסך הכל שש אליפויות (שתיים נוספות עם האת'לטיקס), מאזן של 162:241 ו-ERA של 3.60. ה-Squire of Kennett Square הלך לעולמו בגיל 53 בעקבות דימום מוחי.

שם: גורדון סטנלי "מיקי" קוכריין – Mickey Cochrane

תפקיד: תופס

שנות פעילות: 1925-1937

קבוצות בהן שיחק: פילדלפיה את'לטיקס, דטרויט טייגרס

נכנס תחת הכובע של: הטייגרס (אם כי בהיכל התהילה הקבוצה הראשית שמוגדרת היא פילדלפיה)

שנת כניסה: 1947

אחוז הצבעה: 79.5 (ניסיון חמישי)

בלאק מייק בפעולה (צילום: cooperstownexpert.com)

בכמה מילים: "בלאק מייק" היה אלוף שלוש פעמים (1929, 1930 ו-1935), מחזיק עד היום בממוצע חבטות קריירה הגבוה ביותר לתופס (320.), ונחשב בעיני רבים לאחד התופסים הטובים ביותר ששיחקו את המשחק. זכה פעמיים ב-MVP של האמריקן ליג (1928, 1934). נאלץ לפרוש בגיל 34 לאחר שחטף כדור בייסבול בראשו, והתקשה להתאושש מהפציעה.

שם: פרנק לירוי צ'אנס – Frank Chance

תפקיד: בסיס ראשון

שנות פעילות: 1898-1914

קבוצות בהן שיחק: שיקגו אורפאנס (שינו את שמם ל-קאבס כשהוא שיחק בקבוצה), ניו יורק יאנקיז

נכנס תחת הכובע של: שיקגו קאבס

שנת כניסה: 1946

אחוז הצבעה: נכנס דרך ועדת הוותיקים

נראה מבסוט במדי הקאבס. צ'אנס (צילום: cmgworldwide.com)

בכמה מילים: אם חיפשנו ליד אוף לקבוצה שלנו, אז הנה מצאנו אחד כזה. דווקא בעמדת הפירסט, שידוע בסלאגינג שלה, קיבלנו חובט שהעיף 20 הום ראנס בסך הכל, אך גנב 401 בסיסים. ב-1903 הוא גנב במדי הקאבס 67 כאלה, וב-1906 הוא נעצר רק על 57. ואם על הדרך אנחנו רוצים גם בוס, אז צ'אנס זכה בשתי אליפויות כמנג'ר הקאבס, השניה, ב-1908, היתה גם האחרונה של המועדון עד 2016. הוא מחזיק עד היום באחוזי הצלחה הגבוהים ביותר בהיסטוריה של הקאבס כמנג'ר (648:946, שווה ל-59.3 אחוזים).

שם: צ'ארלס לאונרד גרינגר – Charlie gehringer

תפקיד: בסיס שני

שנות פעילות: 1924-1942

קבוצות בהן שיחק: דטרויט טייגרס

נכנס תחת הכובע של: דטרויט טייגרס

שנת כניסה: 1949

אחוז הצבעה: 85.03 (ניסיון חמישי)

זה הסקנד בייסמן שלנו (צילום: lifelongmichigander.com)

בכמה מילים: גרינגר נחשב לשחקן הבסיס השני הטוב בתקופתו, בעיקר בשל השילוב בין התקפה מצוינת להגנה אדירה. הוא השיג לפחות 200 היטס בשבע עונות, כשהוא מוביל את המייג'ורס בעונת 1937 עם ממוצע חבטות בלתי נתפס של 371.. הוא היחיד בהיסטוריה ששיחק כל אינינג בששת משחקי האול סטאר הראשונים אי פעם, כשהוא חובט 500., בלי סטרייק אאוט או ארור אחד.

שם: הארולד ג'וסף "פאי" טריינור – Pie Traynor

תפקיד: בסיס שלישי

שנות פעילות: 1920-1937

קבוצות בהן שיחק: פיטסבורג פיירטס

נכנס תחת הכובע של: פיטסבורג פיירטס

שנת כניסה: 1948

אחוז הצבעה: 76.9 (ניסיון חמישי)

מי הזמין פאי ולא קיבל? (צילום: Sporting News)

בכמה מילים: בסוף שנות ה-30, לפני שהחל הדור של אדי מת'יוס, ברוקס רובינסון, מייק שמידט וג'ורג' ברט, נחשב טריינור לת'רד בייסמן הטוב ביותר במייג'ורס. קצת כמו שהיה נהוג פעם, הוא שיחק את כל הקריירה במדי קבוצה אחת – פיטסבורג, כשהוא חובט 320. ב-17 עונות. לשיאו הוא הגיע ב-1930, כשהוא חבט 366. מטורף והביא 119 רצים הביתה. זכה עם פיטסבורג באליפות ב-1925.

שם: וולטר וינסנט "ראביט" מראנווייל – Rabbit maranville

תפקיד: שורט סטופ

שנות פעילות: 1912-1935

קבוצות בהן שיחק: בוסטון ברייבס, פיטסבורג פיירטס, שיקגו קאבס, ברוקלין רובינס, סיינט לואיס קארדינלס

נכנס תחת הכובע של: בוסטון ברייבס

שנת כניסה: 1954

אחוז הצבעה: 82.94 (ניסיון ה-14, כן כן, היו כאלה פעם)

זה ה-ראביט שלנו (צילום: eBay)

בכמה מילים: כשאתה בהיכל התהילה עם ממוצע חבטות 258. ועם 28 הום ראנס בלבד, אתה כנראה ממש טוב בהגנה. וזה בדיוק מה שהקבוצה שלנו זקוקה לו – שורט סטופ הגנתי מצוין. אם היו כפפות זהב בתחילת המאה הקודמת, ל-ראביט כנראה היו כאלה בדאבל פיגרס. 23 עונות במייג'ורס, שפזורות על פני חמש קבוצות, אליפות אחת במדי הברייבס, והרבה מאוד צחוקים – מראנווייל נחשב לליצן גדול, כשהוא נהג לצחוק על שופטים בזמן משחקים.

שם: ג'וסף מייקל מדוויק – Joe medwick

תפקיד: לפט פילד

שנות פעילות: 1932-1948

קבוצות בהן שיחק: סיינט לואיס קארדינלס, ברוקלין דודג'רס, ניו יורק ג'איינטס, בוסטון ברייבס

נכנס תחת הכובע של: סיינט לואיס קארדינלס

שנת כניסה: 1968

אחוז הצבעה: 84.81 (ניסיון שמיני)

תכירו את דאקי (צילום: PSAcard)

בכמה מילים: תאמינו או לא, מדוויק הוא האחרון שזכה בנשיונל ליג בתואר הטריפל קראון (מוביל את הליגה בממוצע חבטות, הום ראנס ו-RBI). ב-1937 הוא חבט 374., העיף 31 הום ראנס והביא 154 רצים הביתה. ועל הדרך זכה ב-MVP. "דאקי", שהיה חלק מהחבורה המוצלחת של סיינט לואיס בשנות ה-30, חבט 324. קריירה, כשב-12 משחקים בוורלד סירייס הוא חבט 326..

שם: אוסקר מקינלי צ'ארלסטון – Oscar Charleston

תפקיד: סנטר פילד

שנות פעילות: 1915-1941

קבוצות בהן שיחק: אינדיאנפוליס איי.בי.סי, לינקולנן סטארס, ריצ'מונד ג'איינטס, שיקגו אמריקן ג'איינטס, דטרויט סטארס, סיינט לואיס ג'איינטס, האריסבורג ג'איינטס, הילדייל קלאב, הומסטייד גרייז, פיטסבורג קרופורדס, טולדו קרופורדס, אינדיאנפוליס קרופורדס, פילדלפיה סטארס

נכנס תחת הכובע של: פיטסבורג קרופורדס

שנת כניסה: 1976

אחוז הצבעה: נכנס דרך ועדת הנגרו ליגס

פספסנו אותו. צ'ארלסטון (צילום: mopupduty.com)

בכמה מילים: באק אוניל, ה-יוספוס פלאביוס של הנגרו ליגס, סיפר על השחקן היחיד בקבוצה שלנו שלא הספיק להגיע למייג'ורס בשל מחסום הצבע: "צ'ארלי היה חובט שמאלי אדיר, שיכול היה להוריד באנט, לגנוב מאה בסיסים בעונה, לתפוס כל כדור בסנטר פילד… הוא היה כמו בייב רות', טיי קוב וטריס ספיקר ביחד". צ'ארלסטון פספס את המייג'ורס ממש במעט, אך כיכב בנגרו ליגס כמעט בכל קבוצה גדולה. עונת השיא שלו היתה 1925, אז הוא חבט 427. עם 20 הום ראנס. הוא הלך לעולמו ב-1954, כ-22 שנה לפני שנבחר להיכל התהילה.

שם: הארי אדווין היילמן – Harry Heilmann

תפקיד: רייט פילד

שנות פעילות: 1914-1932

קבוצות בהן שיחק: דטרויט טייגרס, סינסינטי רדס

נכנס תחת הכובע של: דטרויט טייגרס

שנת כניסה: 1952

אחוז הצבעה: 86.75 (ניסיון ה-12)

חבט מעל 400. היילמן (צילום: Pinterest)

בכמה מילים: מצד אחד, היילמן נחשב לאחד החובטים הטובים האיטיים ביותר שידע המשחק. אך מצד שני, הוא עדיין השיג 2,660 היטס, לממוצע חבטות 342.. היילמן הוביל את המייג'ורס בממוצע חבטות ארבע פעמים בקריירה, כשהוא מתעלה על עצמו ונעצר רק ב-403. מטורף בעונת 1923 (אחד משישה בכל ההיסטוריה של האמריקן ליג שסיימו עונה עם 400. ומעלה), אז הוא סיים שלישי ב-MVP. אם רק היתה לו מעט מהירות, כנראה שהמספרים האלה היו בלתי נתפסים.

שם: בילי לאו וויליאמס – Billy Leo Williams

תפקיד: לפט פילד / DH

שנות פעילות: 1959-1976

קבוצות בהן שיחק: שיקגו קאבס, אוקלנד את'לטיקס

נכנס תחת הכובע של: שיקגו קאבס

שנת כניסה: 1987

אחוז הצבעה: 85.71 (ניסיון שישי)

לגולשי האתר מצורף פוסטר של וויליאמס (צילום: blogspot.com)

בכמה מילים: רוקי העונה ב-1961, הוביל את הליגה בממוצע חבטות ב-1972 עם 333., כשבין 1964 ל-1972 הוא העיף בסך הכל 280 הום ראנס – 31.1 בממוצע לעונה. תוסיפו לזה ממוצע חבטות 290., ותקבלו אחלה חובט שבעולם. מספרו 26, היה השני אי פעם שהופרש על ידי הקאבס (ב-1987) אחרי ארני בנקס האגדי (מיסטר קאב בשבילכם).

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מעולה יוני, מה לעשות שיש בתוך ההול אוף פיים שאמור לייצג את הדרגה הכי גבוהה של שחקני הבייסבול גם דרגות משלהן, ולא כולם סטאן מיוזיאל או קארל יסטרמזקי, היה מעניין ממש לדרג את כל ה340 מי סופרסטאר ומי סופרסתם, ולשמחתי הפגרה מתקרבת והנה לנו פרוייקט, בהצלחה.

  2. אגב, הזוי שהקאבס, המועדון הוותיק ביותר שעדיין קיים, חיכה ל1987 להעלות את המספר השני בתולדותיו, וגם אחר כך רק עוד שלושה. היה מעניין לעשות כתבה לא רק על השחקנים, אלא גם על הקריטריונים להעלאת מספרים, איזה יופי שעוד מעט פגרה ותוכל גם את הפרוייקט הזה לקחת על עצמך.

    1. בתכלס, הפרשה של מספרים זה בעיקר פונקציה של אליפויות ולכן זה מובן למה מועדון כמו הקאבס הפריש כל כך מעט מספרים. מצד שני יש מועדון כמו אוקלנד, עם היסטוריה עשירה ביותר ובטופ 5 של זכיות באליפות והופעות בפלייאוף (מס' 2 באמריקן ליג ועד המאה הנוכחית מס' 2 בקרב כלל הקבוצות), שפשוט מסרבים לתת את הכבוד הראוי לשחקנים שלא היו חלק מהקבוצות של שנות ה-70.

      1. זה מאוד משתנה ממועדון למועדון. הרסקינס/ קומנדוס/ קבוצת הפוטבול של וושינגטון, הפרישו עד היום מספר אחד בלבד של שחקן ששיחק בשנות הארבעים והיה יותר פאנטר מקווטרבק. הם הוסיפו את המספר השני רק אחרי לחץ מאסיבי לפני שנתיים (עבור השחקן השחור הראשון ששיחק במועדון). מצד שני יש קבוצות כמו בוסטון בכדורסל או שיקאגו בפוטבול שהפרישו מספרים כמעט לכל מי שרצה.
        בסוף הכל תלוי בבעלי הקבוצה (וארז יישמח לספר לך על מספר כזה שהופרש במטס…)

        1. המטס היו בגישה של רק מי שנכנס להול אוף פיים במדי הקבוצה עולה, אבל שינו כדי לחלוק כבוד לשחקנים שהיו פקטור באליפויות. הדוגמה הכי טובה לדעתי זה אייברסון, שקיבל את הכבוד רק על כך שהיה, בתקופה שלבש את מדי הסיקסרס, השחקן הטוב בעולם, לא אליפויות, עבר קבוצות, אבל גדולתו מזוהה עם הקבוצה.

      2. זה ממש לא נכון. הרעיון תמיד היה לחלוק כבוד לשחקנים שהיו מזוהים עם המועדון. לפי הטיעון הזה, הרד סוקס היו צריכים להיות עם אורטיז בלבד כי וויליאמס ויזטרמסקי לא לקחו אליפות, והמטס היו צריכים להוריד את פירצה שלא לקח אליפות, שלא לדבר על המארינרס או הריינג'רס. בקיצור, זה ממש לא נכון.

  3. היחיד ברשימה שהכרתי את שמו הוא בילי ויליאמס. אין כמוך יוני בלהוציא מים מסלע. בילי ויליאמס היה אחד מהחובטים השמאלייים הטובים ביותר. הוא ידוע בגלל אימרתו:
    "Good, better, best / Never let it rest / Until the good is better / And the better is best."[11]

  4. תודה יוני.
    .
    מילא הרד סוקס העבירו פיצ'ר כוכב אחד ליאנקיס בשנות ה-20, אבל שניים??…
    .
    לגבי קוכריין – אשאל שאלה קצת מציקה, האם היה נכנס גם היום להיכל, או שהעובדה שנאלץ לפרוש בגלל הפגיעה שיחקה תפקיד?
    .
    אינדיאנפוליס איי.בי.סי… איזה שם אגדי
    .
    "הוא היה כמו בייב רות', טיי קוב וטריס ספיקר ביחד"
    ברור לנו שיש הגזמה בתיאור של שחקנים שחורים שלא הגיעו לליגות הראשיות, אבל לדעתי אמירה כזאת קצת פוגעת במורשת שלהם. אין ספק שהוא לא היה מה שנאמר, אבל עכשיו אנחנו גם לא יודעים מה היה באמת…
    .
    פוסט נהדר יוני. אשמח לעוד כאלה בפגרה על שחקנים "שאבדו" בהיכל התהילה.

    1. הרד סוקס העבירו כל כך הרבה שחקנים ליאנקיס שבליגה נאלצה לקבוע טרייד דד ליין כי היאנקיז היו קונים שחקנים עד לוורלד סירייס.

      1. 12 שנים זה די והותר לשחקן בייסבול, כמדומני שבאסטר פוזי עכשיו שפרש סגר משהו כמו 12 שנה, ואף אחד לא חושב שזה מעט מדי בהתחשב בהישגים שלו. חמש-שש שנים זה מעט מדי, אבל עשור פלוס? לגיטימי לחלוטין.

  5. כיום הקריטריונים קשוחים מאוד
    קצת חבל לי על דור של שחקנים שלא נכסו להיכל בגלל סמים, הבולטים הם בונדס, סוסה והרוקט
    אני מקווה בשביל אנדי פטיט שיכנס, אם מייק מוסינה שם אז גם לפטיט מגיע

    1. לדעתי היום הקריטריונים דווקא רוככו, בעיקר בגלל שיש לך את הדזיגנייטד היטרס והרליברס שלא מגיעים למספרים של פעם, ובכלל הקריטריונים חייבים להשתנות כי אף אחד לא מגיע למספרים של "פעם". זה שלא מכניסים מי שנתפסו על סמים או הימורים זה לא קריטריונים, זה גישה. אף אחד לא טוען שלא מגיע להם על סמך הנתונים היבשים.

  6. יוני תודה. לא מבין דבר בבייסבול, יצא לי לראות מעט ופעם בחיי אפילו להיות במשחק של הפדרס ועדיין תמיד נהנה לקרוא את פיסות ההיסטוריה והסיפורים שלך שאתה מנגיש פה בצורה נפלאה לקריאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט