שבת בבסיס: מתי כבר אוקטובר יבוא? / יוני לב ארי

יום שישי, ה-7 באוקטובר. בעוד חודש וחמישה ימים. משחקי הפוסט-סיזן של עונת 2022 במייג'ור ליג בייסבול ייצאו לדרך. שש קבוצות בכל ליגה ינסו את מזלן, ויקוו, יותר מהכל, להיכנס לימים האלה במומנטום חיובי, לפעמים זה כל מה שצריך כדי להפוך קבוצת וויילד קארד לאלופה כחודש מאוחר יותר. אז השבת החלטנו לנסות ולשים את האצבע על עשרה דברים שאסור לפספס בחודש הקרוב. ועל הדרך – להוסיף הימור בכל נושא.

אלברט פוהולס (צילום: rpctv.com)

1. יהיה לנו טריפל קראון ראשון מאז 2012? לא

קודם כל, מה זה טריפל קראון? שחקן שמוביל את הליגה שלו (נשיונל או אמריקן) בהום ראנס, ממוצע חבטות ו-RBI. האחרון שעשה זאת היה מיגל קבררה, במדי הדטרויט טייגרס, כשהוא מעיף 44 הום ראנס, חובט 330. ומביא הביתה 139 רצים ב-2012.

לסיינט לואיס קארדינלס נותרו העונה 31 משחקים. נכון להיום, שחקנה פול גולדשמידט מוביל את הנשיונל ליג בממוצע חבטות עם 332. (במקום השני – פרדי פרימן על 324.), תופס את המקום השני בהום ראנס עם 33 (מאחורי קייל שווארבר עם 36) ובמקום הראשון ב-RBI ביחד עם פיט אלונסו עם 105. אגב, קבררה הוא האחרון לעשות זאת, אך מי האחרון להשיג טריפל קראון בנשיונל ליג? ג'ו מדוויק אי שם ב-1937. מטורף.

יחייך בסיום העונה? גולדשמידט (צילום: justbaseball.com)

2. הקרב על הפסגה באמריקן סנטרל ליג יסתיים עם הטווינס בפסגה

הקליבלנד גארדיאנס והמינסוטה טווינס נאבקות ראש בראש על המקום הראשון בבית, כשנכון לכתיבת שורות אלה, קליבלנד מוליכה ביתרון של משחק אחד. הבעיה של שתי הקבוצות האלה? מי שתסיים שניה כנראה לא תעלה לפלייאוף בכלל, למרות ש-שש קבוצות עולות. הכרטיסים לוויילד קארד נמצאים בידיים של טמפה ביי, סיאטל וטורונטו, כשגם בולטימור עדיין מפרידה בין הטווינס לאוקטובר.

המרחק מקליבלנד הוא משחק בודד, ומהכרטיס האחרון בוויילד קארד הוא שלושה משחקים, כך שדי ברור שהסיכוי היחיד של הגארדיאנס או הטווינס להיכנס לפוסט סיזן הוא מקום ראשון בבית. ב-9 בספטמבר תחל סדרה בין השתיים במינסוטה, כשבסך הכל השתיים ייפגשו שמונה פעמים העונה, כל משחק – על עונה שלמה.

קוריאה והטווינס ירוצו לפלייאוף (צילום: metro.pr)

3. כמה קבוצות מהמזרח יעלו? שלוש

שימו לב לזה. נכון לעכשיו, הניו יורק יאנקיז יעלו מהמקום הראשון בבית המזרחי של האמריקן ליג. בוויילד קארד, תמצאו את טמפה ביי, סיאטל וטורונטו, כשבולטימור אורבת מאחור מרחק משחק וחצי. למעשה, האוריולס רחוקים 3.5 משחקים מהמארינרס. זה לא בלתי סביר להניח שמי שיעלו לוויילד קארד היו הרייז, הבלו ג'ייז והאוריולס, וכך נקבל מצב בלתי נתפס, כשארבע מחמש הקבוצות באמריקן ליג מזרח עולות לפלייאוף. ומשני הבתים האחרים? קבוצה אחת.

ראצ'מן והאוריולס, הפתעת העונה (צילום: sportsexclusive.co.uk)

4. המירוץ של ארון ג'אג' אחרי רוג'ר מאריס יסתיים עם שיא חדש (63)

בעונת 1961 שבר רוג'ר מאריס, כוכב היאנקיז, את שיאו של כוכב יאנקיז אחר בשם בבית רות', כשהוא חובט 61 הום ראנס. ברמה של כל הליגה השיא הזה כבר נשבר כמה פעמים, אך מאריס עדיין מחזיק בשיא האמריקן ליג. 31 משחקים לסיום העונה, וכוכב יאנקיז אחר, ארון ג'אג', ירה עד כה 51 כאלה, ומאיים על השיא בן ה…. 61 שנה.

לג'אג' ולינאקיז מצפה חודש קשה, הרבה בגלל שהקבוצה איבדה יתרון גדול בראש הבית, ועסוקה יותר בלצאת ממשברים מאשר בפרסים כאלה ואחרים (כך לפחות מקווים האוהדים). אך שלא יהיה לכם ספק – כל הום ראן של מספר 99 מייצר, בטח בעיר כמו ניו יורק, ייצר עוד ועוד הייפ סביבו. סטיי טיונד…

ג'אג', בפוזה מוכרת (צילום: chatsports.com)

5. מילווקי תפתיע את כולם? כן

החל מה-24 באפריל הברוורס תפסו את המקום הראשון בנשיונל ליג סנטרל, למעט ירידה קצרה, עד ש… ב-6 באוגוסט עלו הקארדינלס לפסגה. או אם לדייק, ב-30 ביולי היתרון של מילווקי עמד על ארבעה משחקים. היום סיינט לואיס מוליכה בשישה משחקים… את המקום הראשון בבית מילווקי כבר לא תשיג, אך הוויילד קארד בהישג יד.

נכון להיום הברוורס רחוקים שלושה משחקים מסן דייגו, אך הפאדרס לא מצליחים לייצר בייסבול איכותי לאורך זמן, ועם לו"ז שכולל עוד שלוש סדרות מול הדודג'רס, אחת מול סיאטל ואחת מול סיינט לואיס, מחכים לבוב מלווין ושות' ימים קשים. הימור פרוע: ב-5 באוקטובר מילווקי תתפוס את המקום האחרון בפלייאוף. סן דייגו תישאר בחוץ.

ההימור הכי קשה שלי. מילווקי (צילום: chatsports.com)

6. נראה את ה-700 של אלברט פוהולס? כן

זו העונה האחרונה של המכונה ממיזרי, אחת האגדות החיות האחרונות שעדיין מחזיק מחבט ביד. נכון להיום, 31 משחקים לסיום העונה של סיינט לואיס, לאלברט פוהולס יש 694 הום ראנס בקריירה. האם הוא יגיע ל-700? אני הולך על "כן", במשחק האחרון בחוץ מול פיטסבורג, באינינג התשיעי, כמו שאמריקה יודעת לעשות יותר טוב מכולם.

בלי קשר, פוהולס רחוק שני הום ראנס מהמקום הרביעי בכל הזמנים, שם מחכה לו אלכס רודריגז, וזו תהייה כנראה התחנה האחרונה שלו, כשל-714 של בייב רות' הוא כבר לא יגיע… אך מקום רביעי בכל הזמנים, וראשון מבין הדומיניקאנס, זה בהחלט הרבה כבוד.

עוד פעמיים שלוש, אלברט (צילום: rest.caminobooks.com)

7. ג'אסטין ורלאנדר יזכה בסיי יאנג? כן

הוא בן 39, חזר מהיעדרות של שנה, שגומרת לפעמים שחקנים בני 25, והוא מוביל את האמריקן ליג עם 16 ניצחונות, 1.84 ERA, ובעוד לא מעט נתונים הוא בפסגה. לא ברור כמה פתיחות נותרו לו, כיוון שפציעה סיבכה קצת את התמונה. אך בהחלט ייתכן שבעוד כמה חודשים נקבל זוכה סיי יאנג שהוא יותר אולד מ-יאנג. וכשמגיע – מגיע.

אני? בן 39? בטח טעות (צילום: USA Today)

8. המטס יעלו מהפסגה, אבל הברייבס יעשו להם את המוות

להבדיל מהקרב על המקום הראשון בבית המרכזי של האמריקן ליג, הקרב השני שנותר מעניין בפסגות הבתים הוא עניין של מיקום. נכון להיום, 30 משחקים בדיוק לסיום העונה, הניו יורק מטס מוליכים על האטלנטה ברייבס בשלושה משחקים.

למטס נותרו סדרות קלות יחסית, מול קבוצות כמו וושינגטון, פיטסבורג הקאבס ומיאמי, אך ב-30 בספטמבר, סדרה לפני אחרונה של העונה, הם יגיעו לאטלנטה. הסדרה הזו עשויה לקבוע גורל של עונה שלמה. הקבוצה שתסיים שניה תעלה כנראה מהמקום הראשון בוויילד קארד, אך מדובר בעוד סיבוב, ולך תדע כמה זה יפגע בהמשך הפלייאוף. לדעתי – המקום הראשון יקבע, לטובת המטס, כשהם יארחו את הנשיונלס במחזור הסיום, ואטלנטה תצא למיאמי.

יהיה קשה, אבל ייגמר טוב. לינדור והמטס (צילום: fansided.com)

9. הרייז יקשו על היאנקיז – אך יישארו בוויילד קארד

ב-8 ביולי הוליכו היאנקיז על הרייז שבמקום השני בבית המזרחי ב-15.5 משחקים. בלתי נתפס. ב-30 ביולי היתרון עמד על 14.5. היום, רגע לפני שהשתיים נפגשות לסדרה מרתקת בפלורידה, ההפרש עומד על שישה משחקים בלבד, חמישה בעמודת ההפסדים (דרך טובה יותר להבין את ההפרש).

בשישי הבא השתיים שוב ייפגשו, לסדרה נוספת ואחרונה העונה (לפחות עד הפלייאוף), הפעם בניו יורק. שתי הסדרות האלה עשויות להשפיע רבות על המיקום בסיום העונה, כשאם טמפה ביי תצליח לעקוף את ניו יורק – זה יהיה אחד ההישגים הגדולים ביותר של הקבוצה החביבה מפלורידה. מצד שני, כמובן, המחיר לדבר כזה בניו יורק יהיה גבוה. ובמזומן.

יעשו ליאנקיז את המוות. ארוזרינה והרייז (צילום: 800noticias.com)

10. וה-MVP יילך ל… לא לאוטאני

הקרב על ה-MVP באמריקן ליג קצת מוזר השנה. לרוב משווים בין חובטים טובים כאלה לאחרים, או בין חובטים לפיצ'רים. אבל להשוות בין חובט לשחקן שהוא גם חובט וגם פיצ'ר? זה סיפור אחר. ארון ג'אג' נותן כאמור עונה אדירה, עם 51 הום ראנס, כשהוא עושה הכל במדי היאנקיז. חובט, רץ, הגנה, הכל.

אבל, מה ששוהיי אוטאני עושה במדי האיינג'לס הוא מאוד יוצא דופן. לפני יומיים העיף ה-MVP של העונה שעברה את ההום ראן ה-30 העונה, ובכך הוא הפך לראשון בהיסטוריה של המשחק שמעיף לפחות 30 הום ראנס ומנצח לפחות עשרה משחקים באותה העונה. מבחינת WAR, אולי הנתון היחיד שמאפשר השוואה בין השניים, ג'אג' מוביל על אוטאני עם 7.7 לעומת 7.3. אין ספק שלשניהם מגיע לזכות, ומי שזה לא יהיה מבין השניים – זה לא יפתיע. אני הולך על ג'אג'.

שובר שיאים שלא נראו פה. אוטאני (צילום: cima360news.com)

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. ההבדל בין ג'אדג' לאוטאני בגינו אני הולך איתך הוא…הקבוצה אליה משתייך כל אחד, בעוד שהיאנקיז מובילים את האמריקן ליג האיינג'לס מדשדשים למרות שיש להם את השחקן הטוב בליגה ואת אחד ממתחריו הרציניים על התואר.
    אהבתי את הטור, ממש מצוין, תודה

    1. בייסבול זה ספורט מאוד אינדיבידואלי, שניהם הפכו מלא הפסדים לנצחונות עבור קבוצתם. מה זו אשמתו של אוטאני שאין לו כמעט אף שחקן ראוי אחר בקבוצה שלו?
      .
      אני חושב שאוטאני כרגע מקדים את ג'אדג' אבל ברור מי ינצח

    2. אין ולא צריך להיות קשר בין הקבוצה, הישגיה והMVP. אם כבר להפך, שחקן גדול בקבוצה קטנה יותר valuable, אבל לא זה מה שסופרים. בעונה הקודמת בנאשיונל היה זה הארפר כשסוטו שני ובאמריקן אוטאני, שלושתם לא מקבוצות שהגיעו לפלייאוף, כי זה לא המדד.

  2. תודה יוני
    .
    לא טריפל קראון
    טווינס
    3 קבוצות מהמזרח
    ג'אדג' יעבור
    קשה.. נלך על הפאדרס
    פוהולס עם 698
    ורלאנדר הסיי יאנג
    מטס יקדימו את הברייבס ב-3 משחקים לפחות
    יאנקיז ראשונים
    ג'אדג' ה-MVP

  3. אני מקווה כל כך שג'אג' יעשה זאת!
    האסטרוס והדודג'רס בשליטה מחלטת. כאילו מעולם אחר.
    פוהולס – תופעת טבע.
    הברייס יפגשו את המטס לקרב האחרון 2 משחקים מאחור. ואז אלוהים גדול
    איזו מלחמה בין הגרדיאנס והטווינס!!!
    הרייז לא אמרו מילה אחרונה. כאוהד היאנקיס אני לא אומר הליגה נגמרה עד שהיא תיגמר.
    תודה

  4. חשוב לציין שכל השחקנים שעשו מעל 61 עשו זאת עם כוכביות
    בונדס, מגוייר(65 ו 70) וסמי סוסה (3 פעמים)
    סטנטון עשה 59 לפני 5 שנים
    אני מקווה בשביל ג׳אג׳ שיעשה 62
    קשה לי להאמין שפוהלוס יעשה 700 אבל אני איתו
    לפני 10 שנים הייתי בטוח שיסיים ראשון בכל הזמנים ב HR
    הוא נעצר אחרי החוזה הגדול באינג׳לס וחבל

  5. אני מאחל שג'אג' לא ישבור את השיא רק בגלל שזה יתן לו בוודאות את ה-MVP למרות שלא מגיע לו. אוטני הוא שחקן של פעם ב-100 שנים שמתפקד כמעט בשיא יכולתו כרגע.

    1. למה אתה חושב ש60 ומשהו הומראנס יתנו לג׳אדג׳ משהו? ראשית, זה לא ממש השיא, זה השיא באמריקן ליג. שנית, מגוויר לא קיבל MVP בעונת ה70 אלא זה הלך לסוסה, בונדס לא קיבל MVP בעונת ה73, אלא ג׳ף קנט. לא נותנים MVP רק על הומראנס. נכון שמגוויר היום היה לוקח כי הוא גם הוביל את הליגה במדדים שלא ממש היו ידועים או נחשבים ב1998, אבל מאחר וב1998 לא ספרו OPS וכזה התואר הלך לסוזה שהוביל את הליגה בראנס וRBI.

      1. אני חושב שכרגע המירוץ הוא 50-50 בעיקר כי הוא משחק ביאנקיז וכי האיינג'לס מסריחים כהרגלם, אבל אם שניהם ימשיכו במומנטום הנוכחי שלהם אז אוטני ינצח בסוף בפוטו-פיניש, אם ג'אג' יתעורר פתאום ויתחיל להעיף הומרים בקצב כמו בתחילת העונה אז הוא בוודאות יקח.

        1. שוב, לא ברור לי על סמך מה אתה מבסס את הטיעונים האלה, לקבוצה ולמיקום של הקבוצה אין ממש השפעה על בחירת הMVP, בעונה הקודמת האיינג׳לס היו במאזן מפסיד ומקום רביעי בבית, ובכל זאת אוהטאני לקח MVP. מנגד, ג׳אדג׳ כרגע מוביל את הליגה (לא האמריקן, הMLB) בכמעט כל נתון אפשרי, ככה שהוא לא ממש צריך להתעורר, וגם אם לא יעיף 60 פלוס הומראנס הוא מועמד די וודאי לתואר, אוהטאני לא באזור חיוג שלו משום בחינה פרט לכך שג׳אדג׳ לא פיצ׳ר. כפי שציינתי, אם ההנחה שלך שהיכולת של שוהיי אוהטאני כtwo way player מציבה אותו מעל כולם אבסולוטית אז לא משנה גם אם ג׳אדג׳ יעיף 70 הומראנס. אם שופטים על פי הנתונים (של השחקן, לא הקבוצה כמובן) ג׳אדג׳ יקח בוודאות של 80-85%.

          1. אני מבסס את זה על סמך זה שהפרס ניתן על ידי כתבי ספורט, ובגלל שג'אג' הוא הכוכב הגדול של היאנקיז זה בהחלט מזיז קצת את המחט לטובתו. אם הוא היה משחק בדטרויט ומעמיד בדיוק את אותם נתונים (או מאוד קרובים לכך כשאתה קבוצת תחתית אין לך את אותם הזדמנויות לספק את הסחורה כמו שאתה משחק בקבוצת צמרת) לפי דעתי המירוץ היה נוטה בבירור לטובתו של אוטני.

            1. מסכים עם תום בעיקר כי אני שומע לא מעט כתבי בייסבול אומרים בפירוש שהמאזן של הקבוצות הוא מה ששובר את השיווין מבחינתם. מצד שני אם בכל מדדי ה-war למיניהם ג'אדג' מוביל אז אין לי באמת מה להגיד, מגיע לו

    2. למה לא מגיע לגאדג'?!?!?! חוץ מההום ראנס הוא מוביל בכמה וכמה נתונים את הליגה כולה. מגיע לו לא פחות מאוטאני.

  6. מעולה יוני, מבחר מרתק של הימורים, ולא היססת ללכת פה על כמה בחירות לא מובנות מאליהן, כמו הטווינס שכרגע נראים בדרך למטה יותר מאשר בדרך למעלה וגם הברוורס לא ממש עושים קולות של מי שיודע מה קורה איתו, אבל כמובן שיש עוד חודש, רצף נצחונות/הפסדים לכאן או לכאן עדיין יכול לשנות את כל הבית, אבל כל הכבוד שלא היססת לשים את השם והמוניטין על הקרן, ככה לוקחים אליפות או מקבלים גיבוי מההנהלה.

  7. מסכים עם כל הנבואות פרט ל5 ו8. כלומר, אולי מילווקי ישתחלו איכשהו לוויילד קארד אבל אני לא מאמין שהם יעשו הרבה בפלייאוף.
    לגבי הNL East אני הולך להפתיע ובתור אוהד מטס, שידועים בנבואות הזעם שלהם לגבי הקבוצה, אני דווקא חושב שהמטס יגיעו לסדרה מול אטלנטה כשהם מובילים ב4-5 משחקים, מה שיהפוך את הסדרה ללא כ"כ משמעותית. כלומר, יספיק למטס לקחת 1 מתוך 3 או לחילופין לעשות סוויפ מול הנשיונלס בסדרת הסיום. המטס הולכים לשחק בעיקר מול קטנות והולך להם ממש טוב נגדן העונה. ואני מאמין שהמשחקים האחרונים מסמנים סופסוף את הפריצה המיוחלת של אדוארדו אסקובר, שזה מאוד חשוב לקבוצה

  8. ואגב הדיון על אוטאני, יש עוד פיצ'רים חוץ מהפנומן הזה שחבטו העונה שלא במצבים של משחק גמור? (זכור לי מקרה של הריליוור של אז הקאבס רוברטסון שעלה לחבוט בקטע של קוריוז, אני לא מתכוון לכאלה)

  9. לגבי ג׳אדג׳/אוהטני, זה דיון שאי אפשר לנהל על בסיס מספרים.
    צד אחד אומר בפשטות, מה שג׳אדג׳ לא יעשה העונה, הוא עושה את זה כחובט, כלומר הוא לא עולה אחרי זה ופוסל את היריבה כזורק, ואוהטני כן, משמע כל עוד אוהטני לא פצוע ומתפקד לאורך העונה, אפשר לכנות את הפרס "the shohei ohtani MVP award״ כי זה ישאר אצלו.
    צד שני אומר שאם כל הכבוד לאוהטאני על היותו תופעת טבע, לא מחלקים פרסים על התנהגות טובה. כשזורקים עדיין חבטו, אף זורק לא קיבל סיי יאנג על יכולת החבטה שלו, וזורקים שקיבלו MVP לא קיבלו את זה כי הם חבטו, אז מכאן שלא מספיק שאוהטאני עושה עבודה מרשימה כזורק וכחובט, בשביל MVP הוא צריך עדיין להיות יותר טוב מכל שחקן אחר, ועם ג׳אדג׳ העונה אי אפשר לטעון את זה.
    זה לא החמישים או שישים הומראנס, ג׳אדג׳ מוביל את כל הליגה (שתיהן) בRBI עם 113, מקום שני ראמירז מקליבלנד ואלונזו מהמטס עם 106. הוא הגיע הביתה 106 פעמים, מקום שני בטס 104. הOPS שלו, 1.059 גבוה משל גולדשמידט (מהנאשיונל ליג) ב30 נקודות, ומשל יורדן אלבארז מהאסטרוז בכ60 נקודות. אפשר להמשיך. הwOBA שלו 440, של אלווארז 418 (גולדשמידט 438) הוא אפילו גנב 15 בסיסים (מקום 10 באמריקן). וכאמור הWAR שלו (פאנגראפס) הוא 8.3 בעוד שאוהטאני, משיג 7.3, 4.0 כזורק ו3.3 כחובט.
    כמובן שאם אתה בא מהצד של ״אבל הוא לא מסוגל גם לזרוק״ אז כל זה לא משנה. לדעתי העונה הזו המספרים שלו מספיק חד משמעיים בשביל שהתואר ילך אליו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט