סיכום השבוע בבייסבול: משבר אימון / יוני לב ארי

כשהמנג'ר שלך דופק עם היד בעוצמה על השולחן במהלך מסיבת עיתונאים (בואו, מסיבה לא היתה שם…), זה פחות או יותר השלב בו אתה, כאוהד, צריך להתחיל לדאוג. אלא אם אתה דואג כבר מזמן. הניו יורק יאנקיז טסו בתחילת העונה קדימה ולא הפסיקו לנצח משחקים, כשהיכולת הגבוהה שלהם הפתיעה כנראה גם אותם.

ארון בון עצבני (צילום: th.bing.com)

יתרון של 15.5 משחקים בסוף יוני גרם לאנשים להתחיל להשוות את הקבוצה של ארון בון לזו של 1998 (ששברה כל שיא אפשרי), ולרוב הפרשנים לא היה ספק ש-100 ניצחונות בהישג יד, ואולי אולי, סוף סוף האליפות לה מחכים מ-2010 תוחזר לברונקס. אך משהו קרה שם, מאז שלוח השנה הראה על חודש יולי, ולאט לאט המצב הלך והחמיר.

אמש (א') היאנקיז ניצחו את טורונטו בבית 2:4, ונמנעו מסוויפ נוסף, אך רגע לפני אותו משחק הם רשמו 15 הפסדים ב-19 משחקים, מאזן של 20:9 מאז פגרת האול סטאר, כשה-15.5 משחקים האלה הצטמצמו עד ל-7 בלבד… הלילה היאנקיז יתחלו סדרת בית של שני משחקים נגד ג'ייקוב דגראם, מקס שרזר והמטס, זה לא הולך ונעשה קל יותר. החדשות הטובות? ג'אנקרלו סטנטון, שלא שיחק מאז הפגרה, קרוב לחזור.

בון מאבד את זה במסיבת העיתונאים

לא להיט, אבל בראש

מי שניצלה את המצב ופתחה פער בפסגת האמריקן ליג היא יוסטון, שמוליכה על היאנקיז במירוץ למאזן הטוב בליגה ב-3.5 משחקים. אם כי, גם האסטרוז לא איזה להיט, עם שבוע של 4:3. אחרי שאיבדו את מייקל ברנטלי לעונה לפני כשבוע, גם יורדן אלווארז נפצע לפני מספר ימים, אך חזר אמש לליינאפ.

המוליכה השלישית באמריקן ליג, קליבלנד, גם היא לא ממש בורחת לליגה, עם שבוע של 3:4, כשהמשחק אמש מול הווייט סוקס נדחה בשל מזג אויר בעייתי. הגארדיאנס מחזיקים ביתרון של משחק וחצי על פני מינסוטה, ונראה שהמאבק הזה יחזיק אותנו טוב טוב עד לסיום העונה הסדירה.

ירד ועלה. אלווארז (צילום: worldsportnews.net)

אחרי שבשבוע שעבר דיברנו על ההתעוררות המחודשת של שיין ביבר, השבוע טריסטון מקנזי תפס את תשומת ליבנו. הסטארטר הצעיר, עם עונה לא רעה בכלל, פסל לפני יומיים 14 ווייט סוקס, מספרים שבימינו כבר לא ממש רואים…

משולש שווה צלעות

על שלושת כרטיסי הוויילד קארד של האמריקן ליג נאבקות כרגע שש קבוצות, כשבוסטון, שרחוקה שישה משחקים, בעמדת זינוק. שימו לב לזה: שלוש הקבוצות שאמורות לעלות לפלייאוף, אם העונה היתה מסתיימת היום – כולן עם אותו המאזן בדיוק: טמפה ביי רייז, טורונטו בלו ג'ייז וסיאטל מארינרס. יש יותר צמוד מזה?

עוד הצגה של רסמיוסן (צילום: draysbay.com)

הרייז עם שבוע די מוצלח של 2:5, ובכלל טמפה ביי בתקופה טובה, עם שבעה ניצחונות בתשעה משחקים. התקווה שהפנומן הצעיר וונדר פרנקו יחזור בקרוב התבדתה, עם פציעה נוספת בזמן החזרה לכושר, וכרגע לא ברור מתי הוא ישוב לחבוט. דרו ראסמיוסן, שבשבוע שעבר איבד משחק מושלם באינינג התשיעי, זרק השבוע שישה אינינגים של No Hit.

הבלו ג'ייז בתקופה סטריקית משהו. אחרי ארבעה הפסדים בחמישה משחקים הגיעו ארבעה  ניצחונות ברציפות (הרבה מהם בזכות התקופה החלשה של היאנקיז), ואמש הם רשמו הפסד, בואו נראה אם זה יוביל לרצף חדש, כשהם יוצאים לסדרה בבוסטון ולאחר מכן מארחים את האיינג'לס והקאבס.

גררו ג'וניור מתעלל ביאנקיז (צילום: renaisite.mysecondarydns.com)

אין כמו בבית

הקבוצה השלישית בשובר שיוויון הזה, סיאטל, החלה את השבוע עם ארבעה ניצחונות ברציפות וסיימה אותו עם שני הפסדים, דווקא לאוקלנד החלשה. השבוע המארינרס חוזרים הביתה אחרי תשעה משחקים בחוץ, לסדרות מול הנשיונלס וקליבלנד.

שני משחקים מהחבורה הזו תמצאו את מינסוטה, שכרגע, אם לא תצליח לעקוף את קליבלנד, היא תמצא את עצמה מחוץ לפלייאוף. גם הטווינס, בדיוק כמו סיאטל, פתחו את השבוע עם ארבעה ניצחונות (כולל סוויפ על קנזס סיטי עם מאזן ריצות של 2:17) וסגרו עם שני הפסדים. מינסוטה וקליבלנד ייפגשו עוד פעמיים העונה, במהלך חודש ספטמבר, שמונה משחקים בסך הכל. שם הכל ייקבע כנראה.

צפו בתקציר המשחק המשוגע

משחק משוגע בקרב על הקלף המשוגע

צמודה לטווינס נמצאת הפתעת העונה מבולטימור. אך דווקא השבוע האוריולס הלכו מעט לאחור, עם שלושה הפסדים בשישה משחקים. אך היה שם גם ניצחון משוגע אחד, 10:15 על הרד סוקס, במשחק לפנתיאון: 4:10 לאוריולס באינינג הרביעי, 9:10 בחמישי העליון, 9:15 בתחתון. וואו.

הקבוצה האחרונה שעדיין במירוץ היא שיקגו, שרחוקה משחק בודד מהטווינס והאוריולס, ו-3.5 משחקים מהוויילד קארד. הווייט סוקס החליטו לנסות להמר על השורט סטופ הוותיק אלוויס אנדרוס, אך מצד שני איבדו את התופס יסמני גרנדאל, עם עוד פציעה לאוסף של שחקני הקבוצה מדרום שיקגו.

גרנדאל מפונה מהמגרש (צילום: southsideshowdown.com)

מה שיותר עמוק יותר כחול

נעבור לנשיונל ליג, שם הלוס אנג'לס דודג'רס, למרות שני הפסדים השבוע, ממשיכים לשלוט ביד רמה. 20 ניצחונות ב-24 משחקים, זה משהו שלא רואים כל יום. אך החדשות ה-באמת טובות הן החזרה של דאסטין מיי, לה חיכו כל כך הרבה זמן בלוס אנג'לס. הסטארטר שהתאושש מניתוח ג'ומי ג'ון נראה מצוין במשחק הראשון שלו, מה שנחשב כמעט כמו טרייד עבור LA. מצד שני, הכחולים גילו השבוע שהם מאבדים את ווקר ביולר לעונה הנוכחית, חתיכת מכה. אחד בא – אחד הולך.

המוליכה השניה הכי טובה בליגה היא הניו יורק מטס, כשה-44:79 שלהם הוא גם המאזן השני בטיבו במייג'ורס. דווקא השבוע הכתומים לא ממש כיכבו, עם מאזן של 3:4, אך עם ניצחון מנטלי חשוב על האקס זאק ווילר והפיליס. החדשות הרעות הגיעו מכיוונו של טג'ואן ווקר, שלא פתח כשהיה מתוכנן, וכעת בסיטי פילד מחזיקים אצבעות שלא מדובר במשהו רציני. ואם אפשר להעלות רוקי (ברט בטי) ושיעיף הום ראן בכדור הראשון שיראה – מה טוב.

חזר, ובגדול. מיי (צילום: dodgerblue.com)

אלברט פירות והום ראנס

המוליכה השלישית, זו שמגיעה מהבית המרכזי היא סיינט לואיס, אחת הקבוצות החמות בליגה, שפתחה פער של חמישה משחקים על פני מילווקי. רק לפני שלושה שבועות הברוורס הובילו את הבית עם יתרון מבטיח של ארבעה משחקים. והופ – הכל התהפך.

הקארדס עם שבעה ניצחונות ברציפות, ו-16 מ-19, קצת מזכיר את סיום עונת 2021 הבלתי נשכחת. מי שחושב שהוא שוב בן 20 הוא אלברט פוהולס, שיומיים אחרי שהעיף פינץ' היט גראנד סלאם, הוא ירה שני הום ראנס במשחק והגיע ל-692. וואו. ג'ורדן מונטגומרי, הרכש מניו יורק, הפך לאייס מאז עבר לסיינט לואיס.

בן כמה אתה, ילד? (צילום: dominicanoahora.com)

מרסל זינזנה

המאבק על הוויילד קארד בנשיונל ליג פחות עמוס, כשרק ארבע קבוצות נאבקות על שלושה כרטיסים. אחד מהם כבר די סגור, כשלאטלנטה יש יתרון בן שמונה משחקים על פני הפאדרס שבמקום השני. הברייבס עם שבוע מוצלח של 2:5, ובכלל בכושר טוב, עם 11 ניצחונות ב-13 משחקים.

מרסל אוזונה חייב לייצר קצת כותרות, כשהוא נעצר לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול. אמש הוא חזר לראשונה לשחק לאחר המעצר, וזכה לשריקות בוז צורמות מהקהל המקומי, שדי נמאס לו מהשטויות של מיסטר אוזונה.

שוב צרות. אוזונה (צילום: albat.com)

הכרטיס השני, כאמור, שייך כרגע לסן דייגו, שמובילה בחצי משחק על פני הפיליס. הפדארס בשבוע די בינוני של 4:3, כולל שני הפסדי בית לנשיונלס החלשים, ושני הפסדי חוץ למארלינס הבינוניים. מה שכן, בניצחונות על וושינגטון חגגו שני האקסים, ג'וש בל וחואן סוטו.

מילווקי ב-רוורס

הפיליס, שמובילים במשחק וחצי על פני מילווקי בקרב על הכרטיס האחרון לאוקטובר, לא נראים טוב. אחרי תקופה מרשימה של 12 ניצחונות ב-13 משחקים, הגיעו שבעה הפסדים ב-11 משחקים, ופתאום התמונה מתחילה להסתבך. בפינת האבידות, הסנטר פילדר ברנדון מראש והקלוזר סראנתוני דומינגז לא יראו דשא בעשרת הימים הקרובים לפחות.

האחרונה בסיפור הזה היא מילווקי, שכאמור רחוקה משחק וחצי מהפלייאוף. ארבעה הפסדים בשבעת המשחקים השבוע, כולל שניים לקאבס החלשים, בהחלט לא קידמו את החבורה מוויסקונסין אל עבר אוקטובר. יציאה לסדרה בלוס אנג'לס נגד הדודג'רס היא בהחלט לא מתכון להצלחה, אם כי לאחר מכן מגיעות שתי סדרות בית מול הקאבס ופיטסבורג, אולי אולי שם יגיע הרגע.

טבלאות הליגות

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה יוני
    .
    אכן מיי נראה מצוין, גם בכל ההכנה וגם במשחק הראשון, אני מצפה ממנו להיות אייס לא פחות. גם ג'ואי גאלו עם יופי של יכולת עד עכשיו
    .
    טוני לה-רוסה עשה זאת שוב:
    https://sports.yahoo.com/tony-la-russa-does-it-again-issues-intentional-walk-on-2-strike-count-041918104.html
    .
    אלברט פוהולס שבעונה ה-22 שלו משחק מצוין בכל קנה מידה, הודיע שהוא פורש לא משנה מה, גם אם לא יגיע ל-700 הומרס (כרגע 692)
    https://sports.yahoo.com/albert-pujols-not-focused-on-700-home-run-mark-will-still-retire-after-season-234138435.html
    .
    דין קרמר עם עוד פתיחה טיפוסית – מקבל היט כל אינינג ויוצא מזה איכשהו עם רק ראן אחד, עוזר לאוריולס לנצח את הרד סוקס, וממשיך ביכולת הטובה. אסתכן בנאחס ואומר שהוא יהיה פותח לטווח הארוך אחרי העונה הזו אחרי שהתייצב על עצמו עם מעט פתיחות שסוטות מהממוצע הטוב שלו

    1. טוב, אפשר אם כך להניח שסנילי לה-רוסה לא. אני מניח שבעוד 10 שנים שכ-ו-ל-ם יעשו ככה אף אחד לא יזכור את הביקורת שהוא חטף העונה.
      הסיפור של דין קרמר מאוד מעודד, הוא משיג אותו אחוז סטרייקאאוטס אבל מוליך חצי מבעונה הקודמת שלו ומספרי ההומראנס שלו ירדו לקרקעית. ההגנה מסביבו משתפרת, ולכן הוא ״מאפשר״ פחות ראנס, ככה שאם האוריולס אכן ימשיכו במגמה החיובית שהם הראו העונה, יש בהחלט על מה לדבר, ואולי אפילו נראה אותו בקבוצה נורמלית ששם יוכל להתפתח ולהביא עוד הרבה גאווה לנבחרת.

      1. או שלה-רוסה רצה להראות שהוא יודע יותר טוב מכולם ולעשות את זה שוב. מהלך חכם זה לא
        .
        אני בעיקר מעריך את הקור רוח לצאת ממצבים של רצים על הבסיסים כמעט כל אינינג

  2. שמתם לב לעלייה בשריקות על הפרעה של תופסים בבסיס הבית?
    https://sports.yahoo.com/have-you-noticed-mlb-overturning-more-calls-at-the-plate-heres-why-000923500.html
    .
    המגלשה של הברוורס gone wrong, מזכיר את "אשת הענבים" למי שמכיר
    https://sports.yahoo.com/mlb-dodgers-reporter-breaks-arm-ribs-after-disastrous-ride-on-brewers-home-run-slide-153321559.html

  3. הבריטיטבס סיימו 7 משחקי בית נגד המטס (1-3) ונגד יוסטון (1-2) ב-2-5 טובים מאד.
    היאנקיס הפרישו את מס' 21 של פול או'ניל, אחד מגיבורי בתקופת הזהב, ב-MONUMENT PARK. הוא השחקן-מנג'ר ה-23 שהיאנקיס נותנים לו את הכבוד. זה המספר הראשון להיות מופרש מאז 2017 של דרק ג'יטר. להזכירכם, אוניל חבט 303. עם 185 הומרס ביאנקיס מ-1993 עד 2001.

  4. הזכרת את שני ההום ראנס שלנ הזקן אלברט פוהולס. חשוב להזכיר שעם ההום ראנס האלה שנתנו לו טוטאל של 6,143 תחנות (BASES) והוא עתה עבר את סטן מיוזיאל, ושני רק ל-6,856 של האנק ארון

    1. *כמובן 15-7 אך הירידה החלה לפני כן כשלפני פגרת האולסטאר היו במאזן 28-65=כמעט 70% הצלחה כשהיום הם עם מעט יותר מ-60%.

    1. הם הובילו ב-15 משחקים ועתה 7. היי, קרמר, אם החלטת להתחיל לעקוב אחרי בייסבול אז תתחיל לעקוב, ולא תצטרך לשאול שאלות שכל אוהד בייסבול ממוצע יודע עליהן את התשובות.

      1. לגבי המשחקים הבנתי. שרלתי על המאזן.
        בכל מקרה אם ההידרדרות החלה אחרי האולסטאר אז לםני כן הן היו במאזן 28-65 כי 9-20 מאז מביא את המאזן של 48-74.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט