אירועי דיומא 21.8.2022 – כדורגל, אופניים ואתלטיקה

כדורגל / רביד אולמר

ליגת העל – מחזור הפתיחה

מכבי תל אביב תארח את העולה החדשה בני ריינה במשחק הראשון שלה בליגת העל אי פעם (20:15 ,5SPORT).

פרמייר ליג – מחזור 3:

לידס תארח את צ'לסי (ספורט 1, 16:00), שהגישה הצעה על פייר אמריק אובמיאנג מברצלונה בשווי 15 מיליון יורו + מרקוס אלונסו. קטלונים אין ברירה אלא להסכים, הם עמוסים בשחקני התקפה ולאחרונה היו מעוניינים באלונסו הספרדי. לידס חסרים 3 שחקני הרכב – פטריק במפורד (חלוץ מרכזי, אקס צ'לסי), ג'וניור פירפו (מגן שמאלי) וסטיוארט דאלאס (מגן ימני). בגזרה הלונדונית אנגולו קאנטה לא ישחק אחרי שנפצע בדרבי הלונדוני במחזור שעבר שהסתיים בריב ענק בין טוכל לקונטה. כריסטיאן פוליסיץ' (קיצוני ימני) בספק.

ווסטהאם תארח את ברייטון ותנסה להשיג ניצחון ראשון העונה עם הבכורה הצפויה בהרכב של הרכש החדש – ג'אנלוקה סקאאמקה (חלוץ מרכזי). השחפים מברייטון מגיעים בסגל מלא להתמודדות (16:00,ספורט 2).

ניוקאסל תארח את הקבוצה במקום הראשון בטבלה, מנצ'סטר סיטי החסרים את איימריק לאפורט הספרדי/צרפתי (בלם). הסט. ג'יימס פארק צפוי להיות מלא באוהדים של הקבוצה העשירה בעולם (18:30, ספורט 1).

לה ליגה

ברצלונה תחפש ניצחון ראשון העונה נגד ריאל סוסידאד (23:00,ONE), שחסרה את הכוכב הכי גדול שלה, מיקל אויארזבל (חלוץ שמאלי). בצד השני, סרחיו בוסקטס (קשר אחורי) וז'ול קונדה (בלם) לא ישחקו הערב. ברצלונה לא יכולה לרשום את קונדה עד שזר אחר יעזוב אותה, מה שכנראה יקרה אחרי שיתירו את חוזהו של ממפיס דפאיי ההולנדי (חלוץ 9), שצפוי לחתום ביובנטוס. במידה ולא ישחררו את דפאיי או שאובאמיאנג יעבור בעסקת טרייד, קונדה רשאי לעזוב בחינם בסוף אוגוסט.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 3

קטע 2 של המירוץ היה קטע שטוח בלי יותר מדי אירועים מיוחדים, כשקבוצת הבריחה, שכללה חמישה רוכבים, נתפסה בקלות ע"י הדבוקה. במיאוץ הסיום שקיבלנו אל הקו, מי שחצה את הקו ראשון היה סם בנט, שהקדים את מאדס פדרסן וטים מרלייה. המאיץ האירי היה על גג העולם לפני שנתיים, אך סבל בעונה האחרונה מנסיגה גדולה ביכולתו ובהישגיו בעקבות פציעה, מה שאומר שהניצחון אולי מבשר את חזרתו לעניינים. בגזרת ה-GC, קבוצת יומבו ויסמה, שזכתה בקטע הקודם בנג"ש הקבוצתי, ממשיכה לעשות סבבי הענקה של החולצה האדומה לרוכביה ההולנדים, כשהיום מי שיתכבד בכך הוא מייק טיוניסן.
קטע 3, המתחיל ומסתיים בעיר ברדה, יסיים את הפרק ההולנדי של המירוץ לפני יום המנוחה הראשון. כמו הקטע הקודם, מדובר בקטע שטוח לחלוטין, הצפוי להסתיים במיאוץ סיום. בנט ינסה להכפיל את ההישג. מרלייה, פדרסן, אקרמן, גרובס, תייסן, קוקאר ואיינהורן ינסו להתחרות גם הם על הניצחון. אם לשפוט לפי מהלך העניינים אתמול, אזי מי שיחזיק בחולצה האדומה בסוף היום הוא ההולנדי השלישי של קבוצת יומבו-ויסמה, סם אומן. שידור ביורוספורט 1 ב-13:00.

הקלאסיקה של במר

הקלאסיקה של במר היא מירוץ חד יומי מהדרגה הגבוהה, המתחיל ומסתיים בעיר המבורג בגרמניה. המסלול, האורך 204 ק"מ, שטוח כמעט לחלוטין, מה שצפוי להביא לנו מיאוץ המוני אל הקו. בכל הקשור למשתתפים, הרי שכאן נראה ועידת פסגה של המאיצים הטובים ביותר בענף. זה כולל חברים כפאביו יאקובסן (אלוף אירופה הטרי), יאספר פיליפסן, וואוט ואן ארט, דילן גרונווייגן, קיילב יואן, ארנו דמאר, אליה ויוויאני, אלכסנדר קריסטוף, פטר סאגאן, פרננדו גביריה, אלברטו דאינזה ופיל באוהאוס. קבוצת IPT תיוצג ע"י המאיץ האיטלקי ג'אקומו ניצולו. שידור בנגן יורוספורט ובלינק הזה ב-15:25.

אליפות אירופה באופני כביש – מירוץ הכביש לנשים

שבוע אליפות אירופה במירוצי כביש במינכן יסתיים היום עם מירוץ הכביש לנשים. כמו במירוץ הכביש לגברים, נקבל כאן מסלול שטוח יחסית, המסתיים במירוץ הקפות באיזור מינכן. גם כאן אנו צפויים לקבל מיאוץ סיום, עם כמה מהמאיצות הטובות בענף. אמנם בנבחרת ההולנדית הפייבוריטית תבלוט בהיעדרה מריאן ווס, אחת מהגדולות בכל הזמנים, אך היא העמידה בתקופה האחרונה יורשת ראוייה במיאוצי סיום – לורנה ווייבס הצעירה. מולה תתמודד אלופת העולם, האיטלקייה אליסה בלסאמו, שנאבקה ראש בראש מול ווייבס בלא מעט מירוצים העונה. עוד מאיצות שעשויות להתמודד על התואר הן אמה נורסגארד הדנית ואניישקה סקלניאק סויקה הפולנייה. שידור בנגן יורוספורט ובלינק הזה ב-12:30.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה במינכן

הערב האליפות תגיע לסיומה וזה הזמן לכתוב בקצרה על תחרויות אמש. ארמנד דופלנטיס קפץ במוט ל-6.06, שיא אליפות חדש. כל קפיצותיו של נציג שבדיה בן ה-22 היו מוצלחות והוא לא פסל ולו פעם אחת. ברבורה שפוטקובה הצ'כית, שיאנית העולם בהטלת כידון, זכתה במדליית הארד בגיל 41, כשהטילה את המכשיר ל-60.68. אלינה צנגקו היווניה זכתה בזהב בשיא אישי נהדר של 65.81 מטר. נבחרת השליחות ההולנדית זכתה בזהב ב-400*4, כשפמקה בול רצה בהצלחה רבה את החלק המסיים וקידמה את נבחרתה במספר מקומות. הבריטים זכו בזהב במקצוע המקביל לגברים, כשהבלגים (עם צמד האחים לבית בורלה) הגיעו אחריהם. קילי הודג'קינסון הבריטית זכתה בזהב ב-800. לואיזה גגה בת ה-33 מאלבניה זיכתה את ארצה במדליית זהב ראשונה אי פעם במפעל זה, כשניצחה בריצה ל-3000 מכשולים בשיא אליפות של 9:11.31. אדווה כהן רצה היטב והגיעה שמינית עם 9:36.84, מרחק של שנייה אחת מהשיא העונתי שלה.

הערב יתקיימו מספר גמרים: 100 משוכות לנשים, קפיצה לגובה לנשים (הקופצות האוקראיניות, ביניהן יארוסלבה מאגוצ'יך, עשויות לסיים על הפודיום), 10000 מטר לגברים (טדסה גטהון הישראלי, בעל שיא אישי של 28:09, ייקח חלק בריצה), 100*4 לגברים ונשים ו-800 מטר גברים, כשג'ק וייטמן הבריטי, אלוף העולם ב-1500 מטר, נראה מאוד בטוח בשני סיבובי המוקדמות.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. תודה רבידוידוקורסקי
    נראה לי שאראה באיירן-בוכום בשש וחצי ואז מכבי מול בני רינייה.
    צפי למשחקים רבי שערים.

  2. לא כתבתי בתקציר, אבל איתמר איינהורן הגיע אתמול למקום השביעי בספרינט הסיום, שזה לענ"ד פעם ראשונה לישראלי בטופ טן של גראנד טור.

    1. והעובדה שאנחנו מתייחסים לזה בכזו שלוות נפש היא סימן מעולה. כמו גם לעובדה ש-IPT בחרה לשלוח שני ישראלים למירוץ.
      בטח כשעוד ועוד רוכבים צעירים שלנו נכנסים לסבב.

            1. אין לו אשליות GC – האחד שיש לו הכי הרבה ניסיון (ובעבר גם מנוע). השתמשו בו לסחוב את השאר (להלן וודסי בעיקר).

            2. מה כל הצניחה שלו קרתה עקב התאונה ההיא?

            3. אתה מדבר כאילו זו סתם איזו תאונה שגרתית…

            4. ברור שלא, אבל בד"כ רואים שהכוכבים חוזרים לעצמם גם אחרי פציעות קשות

            5. בדרך כלל זו הצהרה קצת יומרנית. זו הייתה תאונה קרובה מאד למסיימת חיים. בשילוב הגיל ואופי הפגיעה זה היה שיקום ארוך וצריך ממש להעריך אותו על הנחישות לחזור ולהתחרות.

            6. קיבלתי

  3. לורנה וויבס זוכה באליפות אירופה בפוטו פיניש מול אליסה בלסמו.
    זה קורה אחרי שעומר שפירא הייתה רוב היום לבד בבריחה, בסגנון האולימפיאדה. באמת מקווה שבעונה הבאה היא תחזור לפחות למעמד של העונות הקודמות ברמה הקבוצתית.

        1. הם נתנו שם אנקדוטה על דה גנט – שאלו אותו לפני הוואלטה אם הוא חושב שהוא יכול להביא שם הישגים שיעזרו לניקוד של הקבוצה, אז הוא אמר שזה פחות תלוי בו, ויותר בחבר'ה שמתחרים במירוצים החד יומיים הקטנים.
          הוא היום כמובן בבריחה שנראית חסרת תוחלת, אבל אצלו אי אפשר לדעת.

          1. לא רק אצלו. אתמול אלפסין עשו את כל העבודה והתעצבנו מוות על כל קבוצות הספרינט שלא רצו לעזור להם. בסוף מרלייה הפסיד. לא חסר הרבה שחוסר שיתוף פעולה יאפשר לבריחה להצליח.

  4. לא היה אופסייד.
    ונצרט צפוי בבוכום בשבאיירן מטווחת ובוכום מנסה לצאת למתפרצות. הנזק? 4 גולים לטובת באיירן במחצית הראשונה.
    בלי לובנדובסקי כל הפקק משתחרר וכולם חוגגים.

  5. פיאט פונטו שוב לוקח מדליית זהב בתרגיל הקרקע באליפות. איזה תותח על חלל.
    אני חושב שהוא האתלט הטוב בהסטוריה של מדינת ישראל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט