אירועי דיומא – 23.08.2022 – כדורגל ואופניים

כדורגל / רביד אולמר

מוקדמות ליגת האלופות

מכבי חיפה רחוקה 90 דקות מהעפלה לצ'מפיונס. אם תעפיל, היא תהיה הישראלית הראשונה במפעל מאז מכבי תל אביב בעונת 15/16. לא משנה מה תהיה התוצאה היום, אפשר כבר להצהיר שמי שהכי הרשים בקמפיין מוקדמות ליגת האלופות הוא החלוץ האיטי (הוא מהיר, הוא פשוט נולד במדינת האיטי) פרנטזי פיירו. עם 5 שערים נגד אוליפיאקוס (אלופת יוון), אפולון לימסול (אלופת קפריסין) והכוכב האדום בלגרד (תנחשו), אי אפשר להתווכח. פיירו יהיה כשיר למשחק מול הכוכב היום לאחר שבמשחק הראשון נפצע והוחלף.

עוד שחקן שמכבי לא יכולה להסתדר בלעדיו הוא צ'ארון שרי, קשר התקפי כל כך דומיננטי שתמיד נותן את האקסטרה פאס, את הבעיטה מרחוק ותמיד מלהיב את האוהדים. במשחק השני מול לימסול, אחרי ה-4- 0 במשחק הראשון, הוא היה פצוע, חיפה הפסידה 2-0 וברגעים מסוימים נדמה היה שהיא עוד עלולה להיגרר להארכה.

האחרון ואולי החשוב ביותר הוא מיני אנגולו קאנטה של מכבי חיפה – עלי "מתקן שגיאות אוטומטי" מוחמד. אין הרבה שחקנים כאלה בכדורגל האירופי. קטנים, זריזים והולכים על כל כדור. לפעמים זה עובד, לפעמים לא. אבל מה יקרה אם תנסה? מקסימום הכדור ילך החוצה ולא קרה כלום. זו הגישה של עלי מוחמד למשחק. יש לו אנרגיה לא מוגבלת, הוא מוסר מעולה, והוא כבש צמד ראשון בקריירה במשחק הבית נגד לימסול לפני שלושה שבועות.

ראויים לאזכור: בוגדן פלאניץ',שון גולדברג ודולב חזיזה. לולא צמד הבלמים החיפאי, מכבי הייתה סופגת המון שערים שטותיים. בכל משחק הם מגיעים מרוכזים, מוכנים ולומדים את היריב. דולב חזיזה הציל את מכבי חיפה מהפסד במשחק הראשון של המוקדמות השנה נגד אולימפיאקוס, יש שיגידו עם שער העונה, בו הוא לא רואה את הכדור, מנסה להרים כדור לשחקנים ברחבה אך הפלא ופלא, ישר לחיבורים. למעשה, פיירו הוא מלך השערים של המוקדמות (5) וחזיזה הוא מלך הבישולים (5).

חזיזה המשיך להרשים כששלט ביד רמה נגד מגני הכוכב במשחק הקודם. כל תנועה שלו פנימה עם הכדור ובלעדיו, הייתה מלווה בשמירה אישית (לפעמים דאבל וטריפל טים), מה שהשאיר חורים בהגנה של הכוכב וגרם לשער הראשון, השני וגם השלישי. במוקדמות האלו אם שחקן אחד מה"שילוש הקדוש" לא יכנס למשחק ולא יהיה דומיננטי, הסיכויים של חיפה לא בשמיים כי (מי זוכר) היא משחקת מול קבוצה עם הקהל בין הטובים באירופה. מצד שני, ראינו מה קרה בפעם הקודמת שהיא שיחקה נגד קבוצה עם הקהל בין הטובים באירופה (22:00,5SPORT).

וחידה לסיום – מי היחיד ששיחק גם במכבי חיפה וגם בכוכב האדום בלגרד?

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 4

קטע 3 לפני יום המנוחה סיים את הפרק ההולנדי של המירוץ עם עוד קטע שטוח. כבר בתחילת הקטע קיבלה קבוצת IPT בשורת איוב, כאשר המוביל שלה, מייקל וודס, התרסק ונאלץ לנטוש את המירוץ. בהמשך קיבלנו שוב קבוצת בריחה של שבעה בורחים, שלא עשתה יותר מדי רושם על דבוקת המאיצים. כפי שהיה צפוי, קיבלנו בסיום מיאוץ המוני אל הקו, שבו גבר שוב סם בנט על שאר מתחריו, כמו מאדס פדרסן ודניאל מקליי שהשלימו את הפודיום. למאיץ האירי, שחזר בכל העוצמה לעניינים אחרי פתיחת עונה רעה, זהו הניצחון השני ברצף, והוא ינסה להתמקד כעת בשמירה על החולצה הירוקה. בגזרת החולצה האדומה קיבלנו שוב חילוף פנימי בתוך קבוצת יומבו-ויסמה, כשהפעם השתלט עליה השען האיטלקי, אדוארדו אפיני.
קטע 4 מביא את המירוץ לספרד, לאיזור חבל הבאסקים. זהו קטע מהסוג שמארגני המירוץ אוהבים לשים בשלבים המוקדמים שלו – קצר יחסית, עם טיפוסים מהדרגה הבינונית, וסיום בטיפוס קצר ותלול. יכול להתאים לחברים כמו ז'וליאן אלאפיליפ, אלחנדרו ואלוורדה ופרימוז' רוגליץ'. שידור ביורוספורט 1 ב-15:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. הזוי מה שקורה עם חיפה. הכוכב עם משחק נגיעה עושים גול מדהים, 0:2
    חיפה בתוספת של המחצית מחמיצה פנדל, הכוכב יוצאים למתפרצת, חיפה חוטפת ומכניסה גול 4 דקות בתוספת של המחצית. 1:2
    אנביליביט

    1. ועוד גול בבעיטה רחוקה מאוד של סונדגרן שהיה אחראי ישיר בשער הראשון של הכוכב. בכל אחד מ-5 המשחקים הקודמים, חיפה השתפרו בחצי השני, אז אני מקווה שזה מה שיראה הפעם.

  2. כל אחד מ-5 המשחקים הקודמים, חיפה השתפרו בחצי השני, לפחות בהיבט של התוצאה:
    0- 1 לעומת 1- 0 אולימפיאקוס בית, 1- 0 לעומת 3- 0 אולימפיאקוס חוץ, 1- 0 לעומת 3- 0 לימסול בית, 0- 2 לעומת 0-0 לימסול חוץ, 1- 2 לעומת 2- 0 הכוכב בית.

      1. מדהים גול של טמטום מוחלט אני מאושר הם כל השבוע השתחצנו הקהל הקהל וכל זה – חיפה יצאו ענקיים ממינוס שתיים. יאללה עכשיו אין סיכוי להשיג כרטיס לבתים עוד יבואו לפה פסז 😱😱😱

          1. מאז הפציעה שלו באמצע העונה שעברה הוא לא לגמרי חזר לכושר השיא שהיה לו. נותן רגעים יצירתיים לפעמים, אבל פחות טוב בהנעת הכדור השקטה מאז. עדיין הוא כאן בשביל נגיעות כמו בבעיטה החופשית.

            1. בול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט