הרול פלייר האהוב עלי- קייל אנדרסון/ אסף גפן

"הידעתם מה מתרחש בכל הבוסתנים, בלילה בו שותקים הצרצרים והתנים? מופיע לו פתאום מאי משם או אי מזה אפס איזה מן גמד ענק, אני חושב כזה השד יודע איזה שד אותו כל כך מריץ לכל המשמשים ניגש הוא ועושה חריץ, בכל התפוזים הוא מנקב נקבוביות ובפירות הנגועים הוא שם רקבוביות. אבל יותר מכל אוהב הוא לכופף בננות" (מכופף הבננות- מאיר אריאל)

בדיוק כמילות השיר המופלא שכתב מאיר אריאל ככה גם הרול פלייר האהוב עלי קייל אנדרסון, ידו נוגעת בכל דבר. האיש תורם את חלקו במידה הנדרשת בכל תחום כמעט במשחק הכדורסל ובדיוק ע"פ מה שנדרש ממנו בקבוצות בהן משחק. (להבדיל מהגמד-ענק בשיר הוא רק עושה זאת בקצב שלו- סלו מו).

קייל נולד בניו יורק והעביר את ילדותו בניו ג'רזי השכנה, הוא החל לשחק כדורסל בגיל צעיר יחסית ונדחף לתחום ע"י אביו שהיה בעצמו מאמן כדורסל. שמו עלה לראשונה לתודעה בתיכונים שם שיחק בתיכון הקתולי סנט אנתוני ואף הוביל אותו לזכייה בטורניר התיכונים של העיר. בשנות התיכון שיחק כרכז וכבר שם הראה את הגיוון שלו כאשר העמיד בשנתו האחרונה ממוצעים של 14.5 נק', 6.5 ריב', 4 אס' ו-2 חס', בסיום אותה עונה אף זומן למשחק האולסטאר היוקרתי של נייק .

את קריירת המכללות שלו בחר סלו מו להעביר ב-UCLA בעונה הראשונה שלו 12/13 אנדרסון מוסב לעמדת הפווארד ועושה זאת בהצלחה, הוא נבחר לחמישייה השנייה של האזור. בעונה השנייה שלו בקולג' הוא ממשיך את ההתקדמות שלו, מוליך את UCLA לזכייה בטורניר האזורי, נבחר לחמישיית ה-pac 12 בדרך להדחה בשמינית הגמר בטורניר הארצי ע"י פלורידה שהשמות שנשארו ממנה הם דוריאן פיני-סמית (רול פלייר ששווה פוסט בפני עצמו) , אחד המוכר בארץ הקודש סקוטי ווילבקין ובילי דונובן רגע לפני המעבר לאימון בליגה של הגדולים. אנדרסון עצמו תורם 15 נק', 8.5 ריב', 6.5 אס', 2 חט' וחסימה, בדראפט של 2014 הוא סוגר את הסיבוב הראשון כאשר נבחר במקום ה-30 ע"י הספרס של פופוביץ'.

מטאמרפוזה- שינוי יסוד בצורתו של דבר יסוד או במהותו (ע"פ אתר מילוג המילון העברי החופשי ברשת). כנראה היכולת שמאפיינת את אנדרסון יותר מכל בקריירת ה-NBA שלו והופכת אותו בעיניי לרול הפלייר האידאלי. בשלושת העונות הראשונות שלו בספרס אליה הגיע לאחר האליפות של 2014 ובפתחו של עידן חילופי הדורות בין השלישייה הגדולה לבין קאווי הוא היה אצל פופ שחקן רוטציה 9-10 של כ-15 דק' למשחק בהם נתן בעיקר הגנה וריבאונד בעמדות הפווארד. בעונה הרביעית בספרס הפך לשחקן חמישייה קבוע עם מעל 25 דק' משחק בהם הכניס למשוואה גם את אלמנט התרומה ההתקפית וניהול המשחק (הכפיל בעונה זאת את נקודותיו ל-8 ושילש את האסיסטים ל-3) כאשר במקביל הפך לציר הגנתי מרכזי שמופקד על שלל כוכבי הליגה בעמדות הכנפיים כאשר פוגשות את הספרס.

את המשך הגדילה והצמיחה של אנדרסון אנחנו רואים בארבע העונות האחרונות מאז עשה את המעבר לממפיס בה מיצב את מעמדו כרול פלייר ובשנתיים האחרונות אף נושא בקבוצה הצעירה את תפקיד המבוגר האחראי בצורה טובה. מלבד עונה אחת בה היה שחקן חמישייה הוא מיצב מעמדו בממפיס כשחקן 6-7 שעולה מהספסל , נותן הגנה, חוכמת משחק ובעיקר שקט לצעירים מסביבו. ממוצעיו בליגה עד עכשיו עומדים על 7 נק', 4.5 ריב', 2.5 אס', חטיפה אחת ו-0.5 חס' שלפחות עבורי הן רק חלק מההסבר מדוע הוא רול פלייר אידאלי לכל קבוצה. מדובר בשחקן שגם מחפה על האיטיות היחסית ואולי מעט מחסור באתלטיות בחוכמה ואינטיליגנציית משחק גבוהה. הנק' היחידה שטעונה שיפור אצל סלו-מו היא הקליעה משלוש שעומדת על 33% לאורך הקריירה. לטעמי ממפיס תרגיש את חסרונו העונה עם המעבר שלו למינסוטה , הן בחלק של תפקיד המבוגר האחראי שמילא והן בחלק ההגנתי שבו היה בורג מרכזי וחשוב.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה. אחלה פוסט. תוספת מעולה לפאזל המעניין שמתהווה במינסוטה.
    מעבר לתרומה הרגילה והמוכרת שלו, מדי פעם היו לו סטריקים של 5-6 משחקים חזקים.
    זה משמעותי מאוד בקבוצות פלייאוף שלעיתים משוועות לאקס פקטור בנקודת זמן מסוימת.

  2. מצוין אסף, בהחלט רול פלייר אידיאלי, סוג של אולר שוויצרי ממש שנותן לקבוצתו מגוון של פונקציות, בכל קבוצה צריך וכדאי שיהיה אחד כזה. בחירה נהדרת.

  3. פוסט מצוין על שחקן מצוין שמתאים בול להגדרה, תודה רבה אסף.
    .
    גם אם אני יכול להבין למה ממפיס וויתרה עליו, בכל זאת יש להם לא מעט צעירים להחזיק, אני חושב שישלמו על זה, ומיניסוטה, להבדיל, הרוויחו כאן יפה.
    .
    בזמנו הערכתי שבין סלו-מו לבין ברטאנס, שהפכו לשחקנים חופשיים באותו קיץ, הספרס ילכו על סלו-מו. טעיתי. גם הספרס טעו… כשהלכו על ברטאנס. נו טוף.

  4. צודק מאנו. גם לי ברור למה ויתרו ועדיין פספוס, לגבי הספרס אין מה לומר בכלל בבחירה הזו, גם הארגונים הטובים ביותר טועים לפעמים.

  5. כ ת ב ה . . . מ ע ו ל ה
    אין לי כוח לכתוב בכזו איטיות את הכל, מדהים שהוא עושה את זה וברמה כזו גבוהה. איך אפשר שלא לאהוב את השחקן הזה?

  6. אחלה פוסט אסף, תודה רבה.
    שחקן נהדר, יופי של החתמה של מיני. לא כל כך הבנתי למה ממפיס שחררו אותו..
    הציטוט ממכופף הבננות – שאפו

  7. אחלה פוסט על אחלה שחקן. יעיל וטוב. היה לו איזה משחק בפליאוף אם אני זוכר נכון בסדרה מול גולדן סטייט שבו הוא הורחק (למיטב זכרוני) הגיע עצבני מהבית ןנחשף צד באישיות שלו שלא נראה היה שקיים אצלו.
    זה שחקן שאיכשהוא היית מצפה שיהיה בחמישיה אני חושב שניסו את זה בממפיס תקופה מסויימת וירדו מזה. רול פלייר אולטימטיבי. תודה אסף

  8. תודה NFS . האמת שהבית ממכופף הבננות קפץ לי במקרה שחפשתי משהו להתחיל אתו. ו-thetroll תודה על התגובה , האמת שרק בעונת 20/21 הוא היה שחקן חמישייה בגלל הפציעה של טריפל J שהחמיץ את רובה. זו הייתה עונת קריירה שלו מספרית בואך קייס למועמדות לשחקן המשתפר, נראה לי שממפיס והאמת בצדק העדיפו כאשר הם בריאים לנצך אותו יותר כרול פלייר מנוסה מהספסל. https://www.basketball-reference.com/players/a/anderky01.html

  9. פוסט משובח
    אחד הכינויים הטובים בליגה… סלואו מו
    🤣
    להבא ממליץ להכניס גם את כמות הדקות יחד עם הנתונים כך שיהיה קל להבין
    🙏

  10. איזה כיף שכולם פה רואים גם את השחקנים האלו ומעריכים אותם…אני ממש אוהב לראות אותו רק חסר לי מימד הווינריות אבל לזכותו ייאמר שזה גם תלוי בקבוצה.

  11. יופי של בחירת שחקן. הפניני של הנבא. הייתי בטוח שהוא קלעי יותר טוב עד שקראתי שהוא 33 קריירה מהטרי. חבל שלא הגיע לפילי. תודה אסף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט