אירועי דיומא – 16.08.2022 – אתלטיקה

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה במינכן

קשה להפריז בגודל הישגי האתלטים הישראלים, שזכו בארבע מדליות, ביומה הראשון של התחרויות. כולם כבר מעודכנים ולכן לא ארחיב. ריצת המרתון של מארו טפרי הנפלא באליפות אירופה לפני ארבע שנים "פתחה את הדלת" להתקדמות מאוד משמעותית במקצוע, שאתמול, כאמור, הגיעה שיאה (הזמני, למרבה התקווה) באליפות היבשת. מארו היה במרחק מטרים ספורים ממדליית הזהב האישית, אך סיום יוצא דופן של ריכרד רינגר הגרמני, רץ מעולה במגוון המרחקים, קבע כי שיאן ישראל זכה בכסף (2:10:23) וגשאו איילה, הישראלי הראשון שירד מ-28 דקות ב-10,000 מטר, סיים שלישי (2:10:26) וזכה בארד. מיקומו השביעי של ימר גטהון (2:10:56) קבע למעשה כי נבחרת ישראל תזכה במדליית הזהב בתחרות הקבוצתית, שנהוגה באליפות זאת במקצוע. גירמה אמרה הגיע במקום התשיעי והשלים רביעייה ישראלית בעשיריה הראשונה. עומר רמון רץ יפה מאוד אף הוא, כשחצה את קו הסיום במקום ה-26 לאחר 2:16:35.

זהו גם המקום לציין את מאור טיורי שקבעה 2:38:04 וסיימה במקום ה-28 במרתון הנשים.

המדליה הרביעית הגיעה בריצת ה-10,000 לנשים. האלופה היוצאת, לונה סלפטר, היתה חלק מארבע רצות שפרצו מהדבוקה לאחר כקילומטר. יסמין ג'אן מטורקיה הגבירה בהצלחה וזכתה בזהב (30:32). לונה נאבקה עם אייליש מקולגן הסקוטית על המקום השני, אך אלופת חבר העמים הבריטי הטריה הצליחה להקדים (30:41) את אלופת ישראל, שסיימה עם הארד בשיא אישי מעולה של 30:46.37. סלאם טפרי, אשתו של מארו, רצה מצוין וסיימה חמישית עם 31:24.03.

תחרויות היום

19:35יונתן קפיטולניק יתמודד במוקדמות הקפיצה לגובה. על מנת להעפיל לגמר, יהיה עליו לעבור 2.28 מטרים או להיות בין 12 הראשונים.

21:49דיאנה וייסמן תרוץ בחצי הגמר (מקצה מספר שלוש) של המיאוץ למאה מטר. כדי לעלות לגמר, היא צריכה לסיים בין שתי הראשונות במקצה או לקבוע את אחד משני הזמנים המהירים ביותר מבין האצניות שלא העפילו אוטומטית.

הגמרים שיתקיימו היום הם 35 ק"מ הליכה לגברים ולנשים, קפיצה לרוחק לגברים, זריקת דיסקוס לנשים, 100 מטר גברים ונשים, 5000 גברים (יאקוב אינגרבריגצן ינסה להגן על תוארו) וקרב העשרה לגברים, שינעל הערב (זהו המקום לציין את סימון אהאמר השוייצרי, שמוביל בתחרות לאחר היום הראשון, גם בזכות תוצאה נהדרת של 8.31 מטרים במקצועו החזק, הוא הקפיצה למרחק). קווין מאייר הצרפתי, אלוף העולם הטרי במקצוע ושיאן העולם, נפצע כבר במקצוע הראשון של הקרב, 100 המטר, ונאלץ לפרוש מן התחרות.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

    1. אור, קשה לי לענות כי לדעתי אלה השיקולים שלה ושל בעלה/מאמנה. שני מרתונים בתוך חודש הם עניין לא פשוט, פיזיולוגית ומנטלית. מרבית הרצים אינם מבצעים דברים כאלה. ייתכן שהעדיפו גם לא להסתכן ולרוץ במזג אוויר חם (שעת הזינוק גם היתה מאוחרת, יחסית). מלבד המרתון, לונה גם מצטיינת בריצת ה-10,000 וכפי שראינו אתמול, היא היתה מאוד מוכנה ורצה נהדר (שיא אישי), אלא ששתי אתלטיות רצו מהר יותר.

    1. צפיתי, היתה ריצה נחמדה ושוב הברווזון המכוער ניצח (לא מת על הסגנון שלו למרות שאין ספק שהוא רץ מאוד חזק. הבחור שסיים שני, שכחתי את שמו, הספרדי ממוצא מרוקאי, רץ יותר יפה בעיני)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט