הרול פלייר האהוב עליי(?) – ראסל ווסטברוק / יונתן

הרול פלייר האהוב עליי(?) – ראסל ווסטברוק / יונתן

בואו נתחיל מליישר את ההדורים – ראסל ווסטברוק כבר לא כוכב. 

זהו. נגמר. 

פיניטו.

קאפוט.

איפה שהיה כוכב יש חור שחור ששואב מהלייקרס 47 מיליון דולר. נשאר גם העניין התקשורתי. אבל כוכב כדורסל? נכון לעכשיו, ההנאה מצפיה בווסטברוק דומה בעיקר להנאה ששואבים מלצפות במפקח קלוזו, מיסטר בין או הומר סימפסון.

ועדיין – עונה חדשה בפתח, ומאחר והכוכב לשעבר לא הולך לשום מקום – הלייקרס חייבים לתת לו תפקיד. רולפלייר נולד. 

המשרה החדשה של ווסטברוק

כשעלה הרעיון לכתוב על ראס כרולפלייר התרגשתי. אדם שיורד מגדולתו וכל האפשרויות הפתוחות שיש לו לעתיד זה מתכון לסיפור מעניין. איך אפשר שלא לאהוב את זה? מיד היה לי רעיון לתפקיד שיתאים לו. לא, לא כאתנחתא קומית, זה תפקיד טוב לסרטים, לא לכדורסל, באמת שמצאתי לו תפקיד ורגע אחרי ההחלטה לכתוב על כך – הלייקרס דאגו להרוס לי והודיעו בשמחה שהם מצאו פתרון. 

מנוולים.

ללייקרס הסתבר שגם אם ראס מטיל לבנים מכל מקום במגרש – הוא בכלל לא רע כקלע שלשות מהפינה. 36 מתוך 88 בשתי העונות האחרונות. כ-41%. באמת לא רע בכלל. אם ייצרו כמה תרגילים שיעבירו אליו את הכדור כשהוא במקום הזה – זה באמת יכול להיות מאוד שימושי. ווסטברוק כשחקן 3 אנד D? מי היה מאמין! 

אולי בלי ה-D. 

גם את הרעיון של ה-3 קצת קשה לעכל. 

סיכוי סביר שגם ווסטברוק בין המופתעים.

אבל היי, זה כיוון. 

והנה הכיוון שלי

העשור האחרון היה עתיר בכוכבים שניפקו מספרים של קרוב ל-30 נקודות עם 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. לברון בהחלט עשה את זה לפני כולם אבל למרדף הטריפל דאבלים של ווסטברוק ובעיקר לעונת הMVP שלו יש בהחלט יד במגפת האוסקר רוברטסונים לעניים.

אבל פעם, המשמעות של להיות רכז התרכזה בעיקר ביכולת לקחת את הכדור מצד אחד של המגרש לצד של השני ולשים אותו בידיים של מישהו שיודע לעשות איתו משהו. לא היית חייב להיות כוכב-על כדי להיות רכז מוערך (במידה) – מארק ג'קסון, אייברי ג'ונסון, קני סמית', סם קאסל,  מוקי בליילוק, רוד סטריקלנד. נכון, היו הופעות אולסטאר פה ושם, להקה שקוראת לעצמה על שם אחד מהם רגע לפני שהיא הופכת לפרל ג'אם, להיות חלק חשוב בפאזל בקבוצות אליפות – אבל אנחנו עדיין מדברים כאן על רולפליירז לכל דבר ועניין.

ראס? מושלם לזה. הוא יודע למסור יותר טוב מרוב הרכזים בליגה. הוא מסר 7.1 אסיסטים בקבוצה שבה שיחק לברון ג'יימס. יש מספיק רכזים בליגה שלא מסיימים עם מספרים כאלה גם אם הם לא צריכים להתחלק בניהול המשחק עם מישהו שאפשר לטעון לגביו שהוא הפוינט-פורוורד הטוב בהיסטוריה. 

לטעמי, כרכז שנותן מספרים מכובדים אבל הרבה יותר צנועים – ראס יכול להצליח. אם הוא ייתמקד בלמצוא את לברון ודייויס פנויים, אנחנו נראה רול פלייר מצויין נולד. 

ומה לגבי ההגנה?

אין מה לעשות, כשמשחקים כדורסל מומלץ מאוד לא רק לנסות לקלוע אלא גם להפריע לקבוצה היריבה לקלוע בחזרה. 

זו בהחלט הציפיה משחקנים שתפקידם בהתקפה הוא לחכות לכדור לשלשה בגלל זה מוסיפים את הD ל-3. וגם כל רכזי העבר שציינתי השקיעו הרבה יותר בהגנה וחלקם אף הופיעו בחמישיות ההגנה של העונה. מצד שני – עד שנת 2002 ההגנה האיזורית הייתה אסורה בNBA ולא הייתה ברירה אלא להיצמד לשחקן מולך. כי היה יותר מסובך להגיע לסייע. כפי שהמשחק נראה כיום – הקבוצה יכולה לגבות שחקן אחד שלא מצטיין בהגנה וגם חייבת לדעת לעשות זאת כי הרבה ממשחק ההתקפה מתבסס על הנעת כדור ומציאת מיסמאצ'ים. 

לזכותו של ווסטברוק חייבים לציין שבלייקרס של העונה הקודמת הגנה כנראה לא הייתה התפקיד של אף אחד – הקבוצה סיימה במקום העשירי מהסוף ברייטינג ההגנתי, ולעיתים נראתה הרבה יותר גרועה אפילו ממה שהסטטיסטיקה מייצגת. עונה חדשה בפתח, ומאמן חדש – דארווין האם שמתעקש לנסות לשפר אותם בצד הזה של המגרש. עם ראסל ווסטברוק זה יהיה מאתגר – הוא אמנם בחור חזק אבל כנראה לא זריז מספיק בשביל לשמור על גארדים קטנים ובהחלט נמוך מידי בשביל לשמור על פורוורדים. הבחירה של על מי הוא יישמור ואיך לעזור לו כשהוא נתקל באחד ממגוון מיסמאצ'ים שכל קבוצה בליגה יכולה לייצר מולו תהיה כנראה תלויה בשאר הקבוצה.

השאלה של היכן למקם אותו בהגנה תהיה קשורה גם באיך להשתמש ביכולת שלו לתרום בריבאונד, חלק חשוב בהגנה, בתנאי ששמרת היטב לפני, אחרת לא נשאר ריבאונד לתפוס. 

ראסל ווסטברוק עושה את הליגה להרבה יותר מעניינת. וזו סיבה מצויינת לאהוב אותו – כי בזמן שאפשר לפרט לגבי המעלות של כל שחקן אחר שעולה כדי למלא תפקיד מבלי לקחת את המשחק עליו – אף אחד מהם לא מייצר כותרות ושיח כמו ווסטברוק. 

אם בעונה הקודמת הוא ירה לכל כיוון (למעט לתוך החישוק) העונה יש אפשרות לראות סדר שנוצר מתוך הכאוס. להעביר את הכדור לגבוהים, לזוז לפינה ולחכות לכדור לזריקת שלשה, לחזור להגנה ולקוות שם לטוב. לי זה נשמע כמו תוכנית. 

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה רבה.
    בתור מדור היתולי זה מצוין.
    ראס עושה את הליגה למעניינת מכל הסיבות הלא נכונות.
    הוא מוסר גרוע מאוד, יש לו ידי נגר גם בכידרור ומסירה וחצי מוח פועל ולכן התוצאה שמתקבלת ברוב הפעמים היא זו:
    https://www.youtube.com/watch?v=frvIvI5_xLw
    הוא בור שחור בהגנה לא בגלל חוסר זריזות או גודל, אלא בגלל 0% רצון ועניין (מר נותן את הכל בכל משחק), 0% מחויבות, טמטום, והתמקדות או בניסיון חטיפה מזדמן או בריבאונד הממשמש ובא על חשבון שמירת השחקן שלו.
    הקליעה שלו, מכל הטווחים, לא קיימת. ET עוד מעט עובר אותו.
    והמיינדסט בחצי מוח שעוד איכשהו פועל, לעולם לא יאפשר לו לקחת תפקיד של רול פלייר.
    בעיניו הוא עדיין כוכב על ולעולם לא ייקח אחריות על כשליו.

  2. יש בסדרה הזו שימוש לא נכון במושג רול פלייר. ראשית, רול פלייר זה תפקיד, שחקן שממלא משבצת מסויימת עם טווח מוגבל של יכולות. זה לא אומר שהוא לא מצויין אבל הוא כמעט לעולם לא יהיה בחמישיה. שנית, השחקן צריך לקבל עליו את התפקיד הזה . צעיר בשנה שנתיים הראשונות כמעט לעולם לא יהיה רול פלייר. האופי של משחקו עדין לא מגובש ורק לעיתים רחוקות יהיה לו תפקיד מוגדר ברוטציה. לכן, ביין אינו רול פלייר. הוא שחקן צעיר שחוצב לעצמו תפקיד של כוכב. גם ווסטברוק לא רול פלייר, בעיקר כי הוא לא מוכן לקבל עליו את המגבלות. הוא לא רואה עצמו ממלא תפקיד אלא כוכב. גם אם כבר אינו כזה.

  3. אני גם לא מאוהבי ווסטבריק לדורותיהם אבל זו תגובה תלושה מהמציאות, הוא מוסר טוב מאוד והוא בהחלט מהשחקנים היותר מחוייבים שיש במהלך העונה, לגבי זה שהוא נגר ומטומטם ברמה חולנית אני מסכים אבל לגבי הרבה ממה שאמרת ישנה יותר תחושה של שנאה מאשר דעה שמנסה להיות אובייקטיבית

    1. האשך מעריץ מס 1 של ראס, אל תראה אותו ככה. אין שחקן שהאשך צפה במשחקיו יותר מראס, הן בלייב, הן בש.ח והן בתקצירים. בטוח יש לו חולצה של ראס בבית מימי OKC (לייקרס זה כבר מוגזם).

      בלי קשר לאשך ראס הוא 1 מ30 הגדולים אי פעם, היה שחקן מטורף בשיאו וצעירותו.

      היום הוא באמת קומדיה אין מה לעשות ובלייקרס לצד השקץ זה נראה אפילו יותר מצחיק.

      שחקנים קטנים ו/או בלי קליעה לא מזדקנים טוב

  4. שחקן שהתבגר בצורה מבואסת ועם יחסי הציבור הכי גרועים בליגה, אוהבים לשנוא אותו אבל אין הרבה שחקנים בהיסטוריה עם הישגים כמו שלו.

    מת עליו והוא לא רול פלייר בשום צורה

  5. ווסטברוק לא רול-פלייר, ומעולם לא היה כזה. גם הלייקרס לא הביאו אותו בתור אחד כזה.
    זה יותר משאלת לב של הכותב וכמו שרשמו פה, ספק אם הוא מסוגל להשתנות, או שנראה פה גרסה נוספת סטייל כרמלו אנטוני 2.0

  6. ראסל אליל, אני עם מנחם בזה
    כוכב מוביל
    רול פלייר
    מוטיבאטור מהספסל
    מנטור לצעירים
    פצצת אנרגיה כשצריך
    יו ניים יט, ראסל וויל דו יט.
    לא תמיד הכי טוב אבל יעשה
    🤣

  7. הכנסת את ראסל למין מלכוד 22. אולי העתיד שלו הוא כמעביר חצי, 3&R. אבל ליד לברון רולפליירים לא זוכים יותר מדי להחזיק את הכדור ולנהל את המשחק. לזכות הזו יזכה רק ראסל הישן, ראן אנד חוליגן, ראש בקיר מלא דם, זה שהאוהדים שלו מנכסים לו כל מיני תכונות שהוכיחו כבר מזמן שחלקים מסויימים באוכלוסייה מייחסים להן חשיבות רבה מדי (מעל אפס) בהצלחה של אנשים.

  8. בחירה מעניינת תודה רבה יונתן.
    .
    בעניין ה3&D – שניהם לדעתי לא מעשיים, אולי הלייקרס מפיצים את זה כדי לשכנע אותו לעשות באיי-אאוט (נוסח "אם לא תעשה בייאאוט נשים אותך בפינה להחטיא שלשות וכל העולם יצחק עליך"), זה קצת אכזרי, אבל זה הלייקרס, אז זה בהחלט אפשרי.
    .
    בעניין הרכז הקלאסי – למיטב הבנתי זה היה הרעיון המקורי – מישהו שיוביל את הקבוצה ויתן ללברון לנוח. דניס שרודר משודרג. רונדו 2.0. הבעיה, למיטב הבנתי, היא שגם לברון לא ממש רצה את זה, וגם ווסטברוק לא ממש הסתדר עם זה, בעיקר כשדייויס היה פצוע ולא היה לו למי למסור. יתרה מזו, מכיוון דייויס היה פצוע, לברון נדרש לשחק יותר, ואז נוצרו יותר מדי דקות בהן לברון וראסל על הפרקט ביחד, וכדור, כזכור, יש רק אחד, והוא אצל לברון, ובצדק.

    1. לגבי הקליעה ל3 אני גם מתלבט, אולי זה אקט נואשות מצד הלייקרס שמצאו פלוק סטטיסטי וזרמו איתו – אבל – דארווין האם נשמע מאוד שונה מהרבה מאמני כוכבים ולא נראה לי שהוא סתם זרק שטות שלא נבדקה לפחות קצת באימון ושראס לא זורם איתה.
      עדיין לא חושב שזה מה שיעשה שינוי אבל קשה לי להתווכח עם המאמן. קטונתי.
      או שייתברר שהאם חי בלה לה לנד…
      .
      לגבי לברון – את העונה שעברה הוא כמעט סיים כמלך הסלים, ובמקביל כמות האסיסטים שמסר ירדה חדות. כך שנראה לי שהוא זורם עם הרעיון, גם אם באמת עדיף שהכדור יהיה אצלו.
      הם לא הביאו את ראס כדי שיהיה רכז קלאסי אגב, הוא נתן סיום עונה לא רע בוושינגטון אז לא ציפו למופע האימים בעונה שעברה (גם שם הסיומת שלו הייתה סבירה, אגב). מספרים של מארק ג'קסון בחוזה של 47 מיליון דולר זה חתיכת שינמוך.

  9. תודה יהונתן.
    ראס חונק את הכדור אז יוצא שיש לו הרבה אסיסטים אבל הוא לא מנהל בחכמה את ההתקפה ולא מניע טוב את הכדור. הוא לא איום של קליעה מהכדרור כמעט ולכן לא מצליח למשוך אליו את ההגנה (לכווץ) כדי להשאיר חבר פנוי. המשחק שלו די שקוף והארסנל ההתקפי מוגבל (בקליעה בטח) אבל גם בסיומות ולכן הוא מנהל התקפה די צפוי ולא חכם. הוא לא אחד שמשפר את מי שמשחק לידו. לא יודע ליצור זוויות לאחרים לחיתוך כשהוא עם הכדור. ובטח לא נע בעצמו בלי כדור. הוא גם לא יכול להיות רול פלייר כי אין שום רול שהוא טוב בו. לא הגנה לא חיתוכים לא קליעה. אין לו מקום בחמישיה של קבוצה שרוצה ללכת רחוק בפלייאוף. פשוט אין איך להשתמש בו ביעילות. הוא משחק כדורסל לא חכם ולא יעיל. ומנטלית הוא ממש נזק לקבוצה – השפת גוף שלו נוראית והוא מרבה להתבכיין ( כמו קאזינס). בטח לא מנהיג. נשמע שאני הייטר אבל בחיי שהפכתי לכזה עם הזמן- בתחילת דרכו התלהבתי מהאתלטיות והנחישות שלו אבל הוא התגלה כנמר מנייר. בקיצור שרודר עדיף.

    1. זו הערה קצת מוזרה לגבי הפוסטים.
      ההגדרה של רולפלייר היא שחקן שאיננו כוכב ומבצע תפקיד מוגדר בקבוצה. זהו.
      שני הדברים די גמישים – בטח שהגדרת ה"כוכב" אבל גם זה שבקבוצה לכולם יש תפקיד אז אולי כולם כאלה.
      ועדיין, במקרה של ווסטברוק למשל אני לא רואה איזור אפור:
      יש לנו שחקן.
      שכבר בהחלט איננו כוכב.
      שמצאו לו תפקיד. פשוטו כמשמעו.
      .
      איכות הביצוע של התפקיד לא הייתה קריטריון. יש בעלי תפקידים שמסריחים בעבודתם בכל מקום.
      .
      זה נכון בגדול לכל שחקן אחר שכתבו עליו עד כה, אלא אם טוענים שחלק מהם באמת צעירים בדרך לפרוץ.

      1. וזה מבלי לקחת מהכתבות היפות על הצעירים – בפרוייקט הוגדר שהסיקור לא יהיה על צעירים לפני פריצה. אז זה בעיקר פתוח לדיון.

      2. אני מצטער אבל אני לא היחיד שאומר את זה בכל הפוסטים עד כה.
        קאזינס לא רול פלייר, הוא סופרסטאר שנפצע ומאז מחפש את מקומו בליגה, ואסל צעיר מדי להיחשב כרול פלייר ורק הולך ומשתפר בדרך להיות סמי כוכב, דזמונד ביין הוא שחקן שלישי בקבוצה צעירה שהולך ומשתפר בדרך להיות סמי כוכב גם כן. ווסטברוק הוא סופר סטאר מוכח שירד מגדולתו ועדיין לא מקבל, וכנראה לא יקבל את העובדה שהוא את שחקן משלים בשביל אף אחד.
        להבנתי רול פליירז הם שחקנים משלימים שתורמים באספקט אחד או כמה אספקטים במשחק שמשלימים את הכוכבים, והם בדרך כלל לא מנהליי משחק או קלעים ראשיים – דני גרין, ג'יי ג' יי רדיק, ג'ון פקסון, קייל קורבר, רודמן, הוראס גראנט, איי סי גרין וכיוב'.
        אני קורא כמעט הכל אבל בקושי מגיב פה ולצערי אין לי זמן לכתוב.. שלא תבין לא נכון- אני מאוד מעריך את כל מי שכן כותב, אבל עומד על דעתי שעד כה המופיעים בכתבות לא עונים על ההגדרה

  10. אני אוהב את ווסטברוק והוא כן יודע למסור (האיבודים שלו זה בעיקר בגלל זחיחות/רשלנות) אבל באמת שהוא שחקן "קשה" – אי אפשר להוציא ממנו כמעט שום דבר טוב, גם בגלל הנגרות וגם בגלל המנטליות.
    הוא בהחלט יכול להוביל את החמישיה השניה ולתת ללברון מנוחה, אבל לא בטוח שהוא מוכן לתפקיד הזה.

  11. אני חושב שרול פלייר יכול בהחלט להיות שחקן חמישיה-
    למשל טיאגו ספליטר בספרס בזמנו. גם דני גרין d&3.
    הוא צריך פשוט להיות "לא אולסטאר או סף אולסטאר".
    גארט אלן היה סוג של רול פלייר בנטס. וכיוב'.

  12. מתווכחים על הגדרות כי באמת זאת ההגדרות הכי רחבה שיש, רול פלייר. בכל מקרה לדעתי לא לעניין לכתוב על כוכב שכרגע מזדקן ממש לא יפה ועוד לא באמת נראה כרול פלייר בשום צורה, ככזה. במידה רבה אותה בעיה הייתה בכתבה על קאזינס. כוכב פציע לשעבר שניסה כמה פעמים להתקמבק, זה כן. ומפרגן לו על המאמץ. אבל גם לא רול פלייר.

  13. בס"ד
    תודה רבה..
    זה שאמרו שמצאו לראס, תפקיד, עוד לא אומר שזה יעבוד בשטח.
    אני לא רואה את ראס עומד בפינה ומחכה לכדור.
    וגם אם כן, הוא לא ממש יתרום בהתקפה או בהגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט