סיכום השבוע בבייסבול: קריאת כיוון / יוני לב ארי

אוקטובר. זה הסיפור. כל מה שקורה לפני זה נחמד. אבל זה לא מה שחשוב. כל זה ברור לכל אוהד. אבל, המשבר שהניו יורק יאנקיז עוברים בחודש האחרון הוא כבר מעבר ל-יהיה בסדר באוקטובר. ב-29 ביוני היאנקיז, אחרי ניצחון על אוקלנד, עמדו על מאזן של 20:56. אך מאז הם 23:16 עלוב, מהפחות טובים בליגה, בטווח זמן של חודש וחצי. זה כבר לא צחוק.

נכון, יתרון של עשרה משחקים עדיין בהחלט נראה טוב בטבלה, וגם המאזן הטוב ביותר באמריקן ליג עדיין בהישג יד, כשיוסטון רחוקה 2.5 משחקים בלבד. נכון, פציעה ארוכה של ג'אנקרלו סטנטון לא סייעה, כמו גם איבוד צ'אד גרין ומייקל קינג בבולפן. אך כל זה לא אמור להביא את ארון בון ושות' ל-23:16, עם כל הכבוד. אם היאנקיז רוצים אליפות, הם חייבים ספטמבר טוב. חייבים.

משבר. ארון ג'אג' (צילום: nypost.com)

בשבוע האחרון, אגב, הברונקס בומברס עם 5:2, כשהם סוגרים מסע חוץ של שלוש סדרות עם 7:2. סוויפ בסיינט לואיס, 2:1 לסיאטל ובוסטון. החבורה בפסים חוזרת הלילה הביתה, עם סדרה מול טמפה ביי, לאחר מכן טורונטו ואז דרבי בברונקס, רגע לפני עוד טיול למערב. יהיה כיף.

ביי ביי מייקל. היוש לאנס

נעבור לראשונה באמריקן ליג, יוסטון. אחרי 2:2 בקליבלנד, האסטרוז טיילו ל-1:5 מול אוקלנד וטקסס החלשות, כשהחדשות ה-באמת חשובות: לאנס מקאלרס ג'וניור חזר אחרי זמן רב, ונראה ממש טוב. מצד שני: מייקל ברנטלי גמר את העונה, ואולי, לך תדע, גם את הקריירה.

הפצוע היוסטוני. ברנטלי (צילום:khou.com)

המוליכה השלישית, קליבלנד, היא אחת הקבוצות החמות באמריקן ליג. 1:7 בשמונת המשחקים האחרונים, כולל 1:2 בטורונטו, כש-שיין ביבר פתאום נראה כמו ה-סיי יאנג ווינר מ-2020, עם ארבעה ניצחונות ברציפות. כל זה נותן לגארדיאנס יתרון של 2.5 משחקים על פני הטווינס, שתפסו את פסגת הבית לאורך רוב העונה. ב-6 באוגוסט מינסוטה עוד הוליכה בשני משחקים. והיום…

יהושע פרוע

ומכאן – לשלושת כרטיסי הוויילד קארד. הראשון – בידיים של טורונטו (כרגע), עם יתרון של חצי משחק על פני סיאטל. הבלו ג'ייז עם שבוע לא מוצלח – 4:2, כשהם מפסידים פעמיים לבולטימור שקוראת תיגר. ג'קי ברדלי ג'וניור, שנחתך על ידי בוסטון לפני מספר ימים, מנסה את מזלו מעבר לגבול הקנדי. או נכון יותר: הם מנסים את מזלם איתו.

לואיס קאסטיו. איזה צמד (צילום: fantasylowdown.com)

הכרטיס השני, כאמור, של סיאטל, שמחזיקה בחצי משחק יתרון על פני טמפה ביי. זאת למרות שני הפסדים ביומיים האחרונים – בטקסס. לפני כן המארינרס סגרו סדרה בלוס אנג'לס עם 2:2 מול האיינג'לס, וגברו על היאנקיז העייפים 1:2. אין ספק שראש החץ – רובי ריי ולואיס קאסטיו, מתחיל להפחיד קבוצות. אחד הניצחונות על היאנקיז, אגב, היה 0:1 באינינג ה-13, אירוע די נדיר בימינו, עם "רץ השד" שפותח כל אקטסרה אינינג בבסיס שני.

כמעט מושלם

הרייז מחזיקים בכרטיס האחרון לוויילד קארד, נכון לעכשיו, עם יתרון של משחק וחצי על בולטימור. גם טמפה ביי לא ממש מבריקה בימים אלה, עם 3:3 שבועי, אך עם שני ניצחונות בשני המשחקים האחרונים, על בולטימור, מה שנתן מעט אויר מול האוריולס המאיימים. במשחק האחרון, אגב, הסטארטר דרו ראסמיוסן איבד משחק מושלם באינינג התשיעי! זה כואב. זה ממש כואב.

וואו זה היה קרוב (צילום: fantasyalarm.com)

שלוש קבוצות נוספות רבות על הכרטיסים האלה – בולטימור, מינסוטה ושיקגו. נתחיל באוריולס, שגם אם יסיימו אחרונים מבין הרשימה הזו, הם יהיו הפתעת העונה. החבורה מקאמדן יארדס חזרה מעט לקרקע בשבוע האחרון, עם 3:3 מול יריבות הבית – טורונטו, בוסטון וטמפה ביי. חורחה מתיאו, ששנים כולם מחכים שיפרוץ, השיג לראשונה בקריירה חמישה היטס במשחק אחד, וכעת יוצאים הכתומים שחורים לטורונטו, לסדרה סופר חשובה מול הבלו ג'ייז.

בעיות בשריר התאומים

הטווינס, שכאמור רק לפני שבוע וחצי הובילו את הבית המרכזי בשני משחקים, רחוקים כעת שני משחקים מהמקום האחרון בפלייאוף. חמישה הפסדים בשישה משחקים בהחלט לא שיפרו את המצב של קרלוס קוריאה ושות', כולל הפסד סדרה מול האיינג'לס המביכים.

משבר במיניאפוליס (צילום: puckettspond.com)

האחרונים שעדיין בתמונה הם הווייט סוקס, שמחזיקים במאזן זהה לזה של מינסוטה. כשהחל השבוע אמרנו שזו הזדמנות לשיקגו לצמצם פערים, עם סדרות מול דטרויט וקנזס סיטי החלשות. אז מה קרה? הגרביים הפסידו את הסדרה לרויאלס 3:1, אך התאוששו עם סוויפ על הטייגרס, שמצידם מתחרים עם אוקלנד על המאזן הגרוע באמריקן ליג. טים אנדרסון עבר ניתוח, ויחזור בעוד כשישה שבועות, אולי אולי, לפלייאוף.

הרד סוקס אמנם רחוקים רק 4.5 משחקים, דבר שבהחלט אפשרי, אך בדרך הם צריכים לחלוף על פני ארבע קבוצות, שתיים מהם מהבית שלהם, דבר שיהיה סופר קשה לבצע. כך שנכון לעכשיו בוסטון לא נספרת כמועמדת לשחק באוקטובר. אולי בשבוע הבא…

אפילו הוא יורה. גאלו (צילום: laopinion.com)

אפילו גאלו יורה

בנשיונל ליג המצב ברור בהרבה. לפני הכל – הלוס אנג'לס דודג'רס, שהחליטה שכל הקטע הזה של להפסיד משחקים – קצת מיותר. עד אמש החזיקו הדודג'רס ברצף של 12 ניצחונות, ובכלל, מה-29 ביוני (זוכרים את התאריך הזה מהצד של היאנקיז?) LA רצה ל-6:34 – שזה 85 אחוזי הצלחה. קצת קשה להבין את המספרים האלה.

השבוע הקורבנות היו סן דייגו, מינסוטה וקנזס סיטי, כשאפילו ג'ואי גאלו חובט הום ראן. בשבועיים הקרובים (15-29 באוגוסט) הדודג'רס יפגשו רק שתי קבוצות: את מילווקי ומיאמי. ארבעה משחקים במילווקי, שלושה בבית מול המארלינס, שלושה בבית מול הברוורס, ועוד ארבעה במיאמי. לו"ז מגוון.

צמד ברירה. דגראם (צילום: haasunlimited.com)

מקס הזועם וסולם יעקב

הקבוצה עם המאזן השני הכי טוב בליגה – המטס, ממשיכה גם היא בשלה. עשרה ניצחונות ב-12 משחקים, 17 ב-20, ונראה שראש החץ ג'ייקוב דגראם – מקס שרזר מתחיל לייצר את מה שכולם חיכו לו בסיטי פילד. וכששניים טובים, כולם יודעים – זה מדבק.

השבוע זה היה 1:6 חביב על הרדס והפיליס, שכאילו נשמעו כמו קבוצה מאיימת, אבל לא באמת. שני המשחקים האחרונים בין השתיים הסתיימו ב-0:7 כולל, כשהרכש החביב ווגלבאך מעיף הום ראנס כאילו הוא לא רק נראה כמו בייב רות'.

לא עוצר באדום. פוהולס (צילום: newsbrig.com)

אלברט פירות והום ראנס

כמו בבית המרכזי בליגה המקבילה, גם כאן המהפך הולך וננעל, כשסיינט לואיס מתבססת בפסגה אחרי 1:2 על אותה מילווקי ויתרון של משחק וחצי. כזכור, ב-30 ביולי הברווורס הוליכו על הקארדינלס בארבעה משחקים. עברו שבועיים, וסיינט לואיס עלתה ליתרון של משחק וחצי. וואו. בין לבין הספיק סבא פוהולס להעיף שני הום ראנס במשחק אחד, ולהזכיר נשכחות. נראה מי לא יחשוש כשהוא יעלה מהספסל בפלייאוף באינינג התשיעי.

להבדיל מהמצב באמריקן ליג, כאן הקרב על שלושת הכרטיסים הנוספים מתרחש רק בין ארבע קבוצות. הג'איינטס רחוקים כבר שישה משחקים, ולכן, לפחות כרגע, לא נחשבים בתוך המירוץ. אם כי, בספטמבר לרוב קורים דברים מוזרים… רק אומר.

מה יהיה איתך, פרננדו? (צילום: dubsstreamz.com)

מה יהיה, פרננדו….

נתחיל עם מוליכת הוויילד קארד מאטלנטה, שמובילה ביתרון מרשים של 5.5 משחקים על פני הפדארס שבמקום השני. הברייבס בכושר מצוין, עם שישה ניצחונות ברציפות, כולל סוויפ של ארבעה משחקים במיאמי. את המטס (5.5 משחקים) הם כנראה כבר לא יעברו, אך לפחות יוכלו להתכונן בשקט למשחקי הבית בוויילד קארד. מקס פריד סובל מזעזוע מוח ונכנס לרשימת הפצועים, אך באטלנטה מאמינים שזה לא סיפור רציני.

הפאדרס, שכאמור תופסים את המקום השני של הכרטיס הפרוע, מחזיקים ביתרון של חצי משחק על הפיליס. רצף של חמישה הפסדים נעצר, כשאחריו הגיעו ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים, מול סן פרנסיסקו והנאטס. אך החדשות הרעות באמת הגיעו מחוץ למגרש: פרננדו טטיס ג'וניור, שכולם חיכו שיתאחד בקרוב עם חואן סוטו, חטף עונש על שימוש בחומרים אסורים, הורחק מ-80 משחקים.

יתאושש מהר? פריד (צילום: th.bing.com)

בדרך מ-מילווקי

הכרטיס השלישי והאחרון שייך בימים אלה לפיליס, עם יתרון של משחק וחצי על הברוורס. פילדלפיה בימים לא ממש מרשימים, עם שלושה הפסדים ושלושה ניצחונות השבוע, שעצרו רצף של שבעה ניצחונות.

הקבוצה היחידה שמסתכלת על הוויילד קארד מבחוץ, עם תקוות להיות בפנים, היא מילווקי, שרודפת אחרי שתי מטרות: פסגת הבית וסיינט לואיס, במרחק משחק וחצי, או הכרטיס השלישי של הווילד קארד והפיליס, שרחוקים גם הם משחק וחצי. ארבעה הפסדים בשבעה משחקים השבוע, שניים מהם לסיינט לואיס כאמור, לא שיפרו את עמדת הברוורס, כשהלילה הם יחלו סדרה בת ארבעה משחקים מול הדודג'רס, לא ממש המתכון לצאת ממשברים. ימים יגידו.

טבלאות הליגות

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה יוני
    .
    אין מה להגיד, זמן לא רע להיות אוהד הדודג'רס.. וזה כשעדיין חסרים אצלנו ביולר וקרשואו
    .
    משהו מעניין לשים לב אליו, דילן סיס המגיש של הווייט סוקס עם שיא אי פעם של 14 פתיחות רצופות עם ראן אחד או פחות לחובתו and counting
    .
    הריינג'רס פיטרו את המנג'ר לאור הפתיחה החלשה למרות שבזבזו חצי מיליארד דולר באופסיזן
    .
    דברים שאספתי במשך השבוע – שחקן שנפל לו הפלאפון מהכיס באמצע הריצה בין הבסיסים, ואחר (במיינורס) עם הום ראן סייקל השני בלבד אי פעם
    .
    https://sports.yahoo.com/pirates-2-b-rodolfo-castros-phone-got-loose-during-slide-into-3rd-base-181319560.html
    .
    https://sports.yahoo.com/cardinals-minor-leaguer-chandler-redmond-baseball-rarest-feats-home-run-cycle-213322104.html

  2. כמה דברים שאספתי משך השבוע:
    1.השורט סטופ של הפדרס נענש 80 משחקים על שימוש ב-PED? למרות בונדס, מגווייר, וסוסה, אין עדיין שום הוכחה שסטרואידים משפרים משהו בבייסבול לשחקנים שהם בכושר גופני מלא, מלבד, אולי, קיצור הזמן של השפעת פציעות. הגברת המסה של הזרוע מאיטה את ה-ANGULAR VELOCITY. יש על זה המון מחקרים. זה שחובטים מעולים השתמשו בסטרואידים לא מוכיח שום דבר. אותו סיפור בא"ק.

    1. דבר ראשון, זה כמו להגיד שאין שום הוכחה שלגנוב משפר את מצבו הכלכלי של הגנב אז אולי לא נכניס אותם לכלא? יש חוקים והם עוברים עליהם.
      דבר שני, להגיד אין הוכחה זה להתעלם מכל מה שהיה פה בשנות התשעים ותחילת ה2000, כל אדם שעיניו בראשו יכל לראות את ערימת המנופחים האלה מעיפים כדורים לירכתי היציע. אני מכיר את הטענה, הסטירואידים לא משפרים את היכולת לחבוט, אף אחד לא מתווכח, אבל ברגע שיצרת מגע, האקסטרה אינצ׳ים שהשגת בזכות הסטירואידים יעזרו לך גם יעזרו, וזה אומר כדור שעף חזק יותר ורחוק יותר, ומה שהיה סינגל נהיה דאבל ומה שהיה דאבל נהיה הומראן. ואם כבר ״קיצור הזמן של השפעת פציעות״ זה סתם? קלמנס עשה מזה עשורים של קריירה ברמה דומיננטית, ולא מעט אחרים חזרו מוקדם יותר וביכולת לא פחותה. זה לא יתרון לא ספורטיבי על מי שלא מרמה? למה שאתלט אחד יסחוב קריירה עוד שנה ועוד שנה ושני יאבד מליונים בגלל שהוא לא חזר מפציעה במהלך העונה ואז בעונה הבאה אף אחד לא חותם איתו?
      שורה תחתונה, אם לPED לא היתה השפעה אף אחד לא היה לוקח אותם. עצם זה שספורטאים לוקחים אותם למרות הסיכון החוקי/קריירתי/בריאותי מלמד שלהם יש מושג מאוד ברור כמה שהסטירואדים כן עוזרים.
      ולגבי זה שבא״ק השימוש לא משפר, אולי בהטלת כידון או בהתעמלות אמנותית, אבל בריצה? טים מונטגומרי הפך מאצן מדרג ב׳ לאיש המהיר בעולם עם 9.78 שנפסל מאז ומריון ג׳ונס השיגה 3 זהב אולימפי, שניהם היו לקוחות נאמנים של BALCO כמו ברי בונדס וג׳יאמבי ואחרים. יש נתונים ברורים על מה שהם השיגו לפני השימוש ואחריו, להגיד שאין הוכחות זה לעצום עיניים.

  3. למרות השבועות האחרונים שהיו זוועה ממש ליאנקיז, לפחות ארון ג'אדג' זרח עם הום ראן מס' 46 כשהוא חבט כדור מעל ה-GREEN MONSTER בפנוויי פארק במשחק הפסד לרד סוקר 2-3. לפחות הם חזרו לנצח יום אחרי.. הוא גם עשה את ה-100RBI עם ההאם ראן. למזלנו הם עדיין בהפרש בטוח.
    .

  4. וכמובן:
    Former #Yankees starter Jordan Montgomery becomes the first #STLCards pitcher to win his first two starts in the organization without allowing a run since Al Jackson in 1966. He pitched six scoreless tonight in their 3-1 victory over the #Brewers
    עוזבים את היאנקיס ומיד מככבים בקרדינלז

  5. מכה לדודג'רס – וווקר ביולר גמר את העונה עם פציעת המרפק שלו, התכנון היה שיחזור לקראת הפלייאוף אבל הוא יצטרך ניתוח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט