שבת בבסיס: מיקרופון הזהב / יוני לב ארי

ה-2 באוקטובר 2016. סן פרנסיסקו. הג'איינטס מארחים את הלוס אנג'לס דודג'רס, למשחק סיום העונה. אך הרבה מעבר לסיום עונה, היה זה סיום עידן. בתום אותו משחק נכבה המיקרופון ממנו שידר וין סקאלי, במשך 67 שנה, מיקרופון שהעביר כל כך הרבה רגעי ענק בענף הנפלא הזה. מעבר על פני רגעי השיא של סאקלי הוא כמו מעבר עלי פני ההיסטוריה של המשחק. אספתי את ה-ההיילייטס, מקווה שתאהבו.

צילום: th.bing.com

תאריך: ה-8 באוקטובר 1956

האירוע: הפרפקט גיים של דון לארסן

בכמה מילים: הוורלד סירייס של 1956 הפגיש שתיים מהגדולות: הדודג'רס והיאנקיז בדרבי ניו יורקי. שני המשחקים הראשונים הלכו לצד של ברוקלין. שני הבאים לניו יורק. אך המשחק החמישי, ביאנקי סטדיום, היה מעבר לניצחון חשוב. משחק מושלם במעמד כזה, רק שניים כמו דון לארסן ו-וין סקאלי יכולים לייצר. שימו לב, אגב, לאדישות של לארסן בסיום המשחק.

משפט מחץ:

The Greatest Game Ever Pitched In Baseball History, by Don Larsen

תאריך: ה-7 במאי 1959

האירוע: הלילה של רוי קמפנאלה

בכמה מילים: רוי קמפנאלה היה אחד מגדולי הדודג'רס בכל הזמנים. תאונת דרכים קשה קטעה את הקריירה שלו, וחיברה אותו לכיסא גלגלים, כשהוא משותק בחלקים רבים מהגוף. באותו הערב, בקולוסיאום, לעיני 93,000 צופים, קיבל קמפנאלה את הכבוד הראוי לו.

משפט מחץ:

Let There Be a Prayer For Every Light, And Wherever You Are, Maybe You, In Silent Tribute To Campanella, Can Also Say a Prayer For His Well-Being

תאריך: ה-9 בספטמבר 1965

האירוע: הפרפקט גיים של סנדי קופאקס

בכמה מילים: סנדי קופאקס היה מגדולי הפיצ'רים בכל הזמנים, בזה אין ספק. אחד מרגעי השיא של הקריירה שלו הגיע לקראת סיום עונת 1965, אותה הוא נעל עם זכיה ב-סיי יאנג השני מתוך שלושה. אך קצת לפני כן, ב-9 בספטמבר, משחק בית מול השיקגו קאבס. תשעה אינינגים: 27 עלו – 27 נפסלו. שלמות.

משפט מחץ:

One Strike Away. Sandy Into his Windup, Here's the Pitch… Swung on And Missed, a Perfect Game!

תאריך: ה-8 באפריל 1974

האירוע: ההום האן ה-715 של האנק ארון

בכמה מילים: בייב רות' החזיק בשיא ההום ראנס לקריירה מ-1935, כשאף אחד לא התקרב ל-714 שלו. עד שהגיע האנק ארון, האגדה של הברייבס, טיפס וטיפס, ובתחילת עונת 1974 גם הגיע. ומי עוד נכח באירוע? כמובן, מיסטר סקאלי.

משפט מחץ:

A Black Man is Getting a Standing Ovation in the Deep South for Breaking a Record of an All Time Baseball Idol

תאריך: ה-25 באוקטובר 1986

האירוע: בין הרגליים של ביל באקנר

בכמה מילים: על הקללה של הרד סוקס שמעתם כל כך הרבה, אך אין ספק שזו אחת התחנות המשמעותיות ביותר בקללה הזו. הוורלד סירייס של 1986 הפגיש את בוסטון עם הניו יורק מטס, שחיכו לאליפות שניה מאז הראשונה ב-1969. למשחק השישי הגיעו הגרביים ביתרון 2:3 בסדרה, ולאינינג העשירי התחתון של המשחק הזה הם הגיעו ביתרון 4:5. שתי פסילות – ואז זה קרה.

משפט מחץ:

If One Picture is Worth a Thousand Words, You Have Seen About a Million Words

תאריך: ה-15 באוקטובר 1988

האירוע: ההום ראן של קירק גיבסון

בכמה מילים: שוב וורלד סירייס, הפעם שתי קבוצות אחרות: הדרבי של קליפורניה, כשאוקלנד פוגשת את הדודג'רס. גיים 1, דודג'ר סטדיום, לעיני 55,983 משוגעים. אינינג תשיעי, 3:4 לאת'לטיקס. און דה מאונד: דניס אקרסלי, אחד הקלוזרים הגדולים בהיסטוריה של המשחק. רץ אחד על הבסיסים, ואז, עם שני פסולים, המנג'ר של לוס אנג'לס, טומי לסורדה האגדי, מעלה את קירק גיבסון, שהולך פצוע כאילו הוא חזר מהתעלה ביום כיפור. הדבר היחיד שהוא מסוגל לעשות זה לחבוט.

משפט מחץ (מעבר למילים עצמן, שימו לב לכבוד שסקאלי נותן לקהל בשתיקתו הארוכה, דבר שחוזר על עצמו לא מעט אצל סקאלי):

In a Year That Has Been So Improbable, The Impossible Has Happened

תאריך: ה-23 באוקטובר 1993

האירוע: ווק אוף צ'מפיון בטורונטו

בכמה מילים: אחד הרגעים הדרמטיים ביותר בהיסטוריה של המשחק. וורלד סירייס, משחק מספר 6. הבלו ג'ייז מובילים בסדרה על הפיליס 2:3, ומארחים בטורונטו את המשחק השישי. הקבוצות נכנסו לאינינג התשיעי כשפילדלפיה מוליכה 5:6. אאוט אחד, שניים על הבסיסים, ג'ו קרטר עולה לחבוט.

משפט מחץ:

Fastball Is Hit To Left Field, Down The Line, In The Corner… Home Run!

תאריך: ה-17 בספטמבר 2001

האירוע: פוסט ספטמבר אילבן

בכמה מילים: מתקפת הטרור של 9/11 השאירה אחריה אומה פצועה, מדממת, קרועה לגזרים. אין כמו ספורט כדי לאחד ולייצר רגש אחר. לאחר הפסקה של כמה ימים חזרו הקבוצות לשחק, כשהדודג'רס אחרו את הפאדרס, לעיני 40,676 אוהדים, ועוד רבים מול המסכים.

משפט מחץ:

The President of The United States Has Said It is Time to Go Back to Work. And so, Despite a Heavy Heart, Baseball Gets Up Out of the Dirt, Brushes Itself Off, and Will Follow his Command, Hoping in Some Small Way to Inspire the Nation to Do the Same.

תאריך: ה-2 באוקטובר 2016

האירוע: וידאו הפרידה של וין סקאלי מהמיקרופון. תכינו ממחטות.

בכמה מילים: אין מילים. הבמה שלך, וין:

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. וואו יוני, ריגשת ברמות! כמקומי שלא ממש עוקב אחרי ה״דויירס״ בעגה המקסיקנית וין סקאלי היה הברומטר של כל מה שיפה ואצילי ומבריק בעיר המלאכים, ממש כמו השידורים של צ׳יק הרן האגדי שלנו זצ״ל. מצטרף לתשבוחות – מאסטר פיס איט איז!

  2. אני זוכר משחקים שגייל אשתי ביקשה לסגור את הטיווי ורק להקשיב לווין סקאלי ברדיו. אני בטוח שבהרבה מקרים ההתלהבות והמתח היו גבוהים בהרבה בגלל שידורו. הייתה לו יכולת מיוחדת גם להגביר קולו וגם להפסיק לדבר ולתת לדממה לדבר עבורו. הוא היה אחד ויחיד במינו. כמה מש]פטים ואימרות קצרות שלו הם עדיין בזכרוני. עד כדי כך גדול היה.

  3. תודה יוני, לא יודע מאיפה הוא הביא את המשפטים האלה, בנאדם מיוחד. חוץ מהרגעים הגדולים הוא היה מחזיק שידור באמנות ומספר סיפורים כמו שרק הוא יודע, והיה נראה שהשחקנים במגרש בזמן ה-at bat היו מחכים עד שהסיפור יסתיים כדי לחבוט בכדור כדי לא "להפריע".
    .
    אמנם עוד לא נולדתי אבל ההומר של גיבסון זה רגע הספורט האהוב עליי, יכול לראות את זה מיליון פעם, וכמובן שהקריאה של סקאלי זה חלק מהעניין.

  4. בנוסף הוא גם היה קורא משחקים לטלוויזיה ולרדיו יחד, וזה משהו קשה ביותר כי לכל אחד מהם צריך סגנון שונה להעביר את החוויה – באחד צריך ללוות לצופים את מה שהם רואים ובשני לתאר למאזינים שרק יכולים להשתמש בסקאלי ובדמיון שלהם. כמו כן קרא גם רגעים היסטוריים בפוטבול כמו "התפיסה".

  5. זה הקסם של בייסבול, האורך ואורך הרוח של המשחק מאפשר לשדרים לספר את הסיפור של המשחק בקצב ובמרווח הדרוש, כך שאדם כמו וין סקאלי שניחן בחוש למלים יכל לבנות את השידור שלו בצורה כזו שבה הוא יכול לתאר את המשחק כמין אפוס, שבו הג׳איינטס והוויקינגס הופכים לאלים נורדים וענקי הקרח, שבו היאנקיז והברייבס הופכים לחיילי הצפון והדרום, וחבורת הלוזרים מקווינס (שבעצם היתה הקבוצה הטובה ביותר בליגה) מצליחה לגרד נצחון בצפורניים מול היריבה הגדולה מבוסטון (שהיא בעצם לוזרית היסטורית), והתוצאה היא כל כך הרבה משפטים שנשמעים כמו לקוחים משירה או מחזה שנשזרים לכדי הסיפורים הגדולים של הספורט האמריקני שהוא באמת הסיפור של אמריקה כולה. כמה שעצוב שלא יהיה לנו יותר וין סקאלי, משמח לראות כמה הוא השפיע על דורות של שדרי ספורט, בבייסבול ובכלל. אדם מיוחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט