הרול פלייר האהוב עלי – מטיס ת'ייבול / רביד אולמר

זו כתבה ראשונה שלי באתר ובפרויקט, אז קודם כל קצת על עצמי: אני רביד אולמר, בן 13 מהרצליה, עוקב אחרי הליגה מגיל 8 ואוהד את הפילדלפיה 76סרס. אם לא הבנתם עד עכשיו- אני אח של כתב המכללות יהלי אולמר. למרבה ההפתעה, יהלי לא הכיר לי את הNBA, הוא ואני התחלנו לשחק כדורסל בערך באותו הזמן, (אני התחלתי לשחק בכיתה ב' והוא בכיתה ז', יש בינינו פער של חמש שנים וחצי). לאט לאט נחשפנו לליגה, בעיקר דרך המשחק NBA2k והתחלנו לשנן את השחקנים שלה. אין סיבה מיוחדת שהתחלתי לאהוד את פילדלפיה אי שם בתקופת הרנסימונס, אהבתי את מה שבונים שם והרגשתי שיש פוטנציאל לקבוצה.

התכנסנו כאן היום כדי לדבר על שחקן מבריק אחד, מאטיס ת'ייבול שמו.

ת'ייבול נולד בסקוטסדייל, אריזונה. בשל עבודתו של אביו, בגיל שנתיים מאטיס עבר עם משפחתו לסידני שבאוסטרליה (זאת הסיבה שהוא משחק עבור נבחרת אוסטרליה מאז אולימפיאדת טוקיו). בשנת 2005 חזרה המשפחה לארצות הברית ובשנים הבאות התגוררה בעיר סמאמיש, הסמוכה לסיאטל שבמדינת וושינגטון. בשנת 2015 נפטרה אמו לאחר שחלתה בלוקמיה.

עד כיתה ח' לא הצליח ת'ייבול לקלוע ליי אפ באופן עקבי, כמילותיו בפודקאסט של ג'יי ג'יי רדיק : "הייתי חוטף כדורים כי זה דבר שבא לי בטבעיות ,אבל אז, כשהייתי מגיע מול הסל הכדור היה פוגע בלוח הסל והייתי מאבד את הכדור".

DraftExpress - Matisse Thybulle DraftExpress Profile: Stats, Comparisons,  and Outlook

בשנת 2015 החל ללמוד באוניברסיטת וושינגטון, יחד עם שני שחקנים מבטיחים נוספים – דג'ונטה מארי ומרקיז כריס. בעונה לאחר מכן הוא שיתף פעולה עם הפלופ (הזמני?), מרקל פולץ. בעונתו האחרונה בהאסקיז, 2018/2019, זכה בתואר שחקן ההגנה של ה-NCAA , לאחר שרשם ממוצעים של 3.5 חטיפות ו-2.3 חסימות למשחק, בנוסף ל-9.1 נקודות, 3.1 ריבאונדים  ו-2.1 אסיסטים למשחק.

ת'ייבול נבחר 20 בדראפט 2019 על ידי בוסטון סלטיקס ומיד הועבר בטרייד לפילדלפיה תמורת קארסן אדוורדס וטיי ג'רום, בשל רצונו העז של ה-GM דאז אלטון ברנד להנחיתו בפילדלפיה. אלטון ראה את כישוריו הייחודיים של ת'ייבול בעיקר בהגנה וקיווה שלא יגנבו אותו מוקדם יותר. התקווה לא התממשה, לכן הוא עשה טרייד עבורו.

ת'ייבול העמיד בעונת הרוקי שלו ממוצעים של 4.7 נקודות(35.7 % לשלוש) , 1.2 אסיסטים , 1.6 ריבאונדים ,0.7 גגות ו1.4 חטיפות למשחק. על פניו, אלו לא ממוצעים מרשימים במיוחד אך ת'ייבול הוא פרויקט לטווח ארוך.

בעונה לאחר מכן העמיד ממוצעים דומים עם 3.9 נקודות (30% לשלוש), אסיסט, 1.9 ריבאונדים, 1.1 גגות ו 1.6 חטיפות. מאטיס אפקטיבי בהגנה בעזרת מוטת היידים האדירה שלו (2.13), והוא יכול לשמור על סופרסטארים- למשל סטפן קרי שבמשחק מסוים בעונה האחרונה נעצר ע"י מאטיס והעמיד סטטיסטיקה של: 18 נקודות, 9- מדד, 3 איבודים, ו-(תקשיבו טוב) 3/14 מהשלוש ו6/20 מהשדה!. באותו משחק ת'ייבול קלע 6 נקודות עם שני בלוקים אבל החתוליות וכח הרצון שלו הופכים את המפגש עם קרי לכמעט חד צדדי.

ת'ייבול נודע בעיקר ביכולות ההגנתיות שלו ובצדק. הוא מעולם לא היה שחקן ההתקפה הכי חד, אבל המנטליות שלו, לתת הכל לקבוצה ולהציל כל כדור אבוד מצילה אותו ומשאירה אותו בליגה.

בעונה לאחר מכן "הספיידרמן" העמיד ממוצעים של 5.7 נקודות, 1.1 אסיסטים, 2.3 ריבאונדים, 1.1 גגות ו-1.7 חטיפות.

העונה הטובה בקריירה של מאטיס הגיעה לסיומה כמה חודשים אחרי הדחה מפתיעה מהפלייאוף על ידי אטלנטה עם עוד רגע ביזארי: הסדרה במשחק שבע , התוצאה היא 88-86 לטובת אטלנטה, 3:31 על השעון , 9 שניות עד לסיום ההתקפה ובן סימונס עובר את דנילו גלינארי הוותיק במהלך פוסט קלאסי עבורו. הוא מוצא את עצמו לבד מול הסל אך בגלל חוסר הביטחון המופרז שלו הוא מסר לת'ייבול את הכדור עם שני שומרים עליו. מאטיס קופץ , ועבירה משותפת של ג'ון קולינס וגלינארי שולחת אותו לשתי זריקות , ת'ייבול, עם 65.7% מהקו בקריירה , מחטיא אחת ופילי מאבדים את זה ובהמשך המשחק מפסידים ומודחים כבר בסיבוב השני. אכזבה גדולה כאוהד הקבוצה, במקום מורי וברנד(ה-GM'S), אני הייתי מפטר את ריברס, לא הגיוני שעם סגל כזה שעדיף על אטלנטה בכל פרמטר הוא מפסיד ואין שום תגובה. (נ.ב, הייתי מביא חזרה את ברט בראון, ויוה לה תהליך).

אני זוכר משחקים שת'ייבול היה עם סטטיסטיקה מפלצתית של 5 חטיפות ולפחות 3 בלוקים אבל גם משחקים שהוא לפעמים מפשל ולא יציב. זה לא שפילי רוצים D&3 אחר, פשוט למאטיס צריך לתת עוד זמן. אני מעריך שהעונה הבאה תהיה יותר טובה ופילי תגיע איתו יותר רחוק , עם הסגל הנוכחי הסיקסרס לא יכולים לפשל בשנה מי יודע כמה ברציפות.

אני אוהב את מספר 22 בכחול-אדום בעיקר בגלל ההגנה שלו כי כשחקן כדורסל בעל מעט ניסיון במסגרות מקצועיות , תמיד ידעתי איך לקבל דקות ומחמאות בעיקר בזכות ההגנה בדומה לת'ייבול. אני חושב שכל אחד יכול לשמור באותה הרמה , יכולה להיות קבוצה עם רצון לעשות הגנה ולא לזייף אותה (כמו סקרמנטו) ולהיות ברמה של מאטיס , הכול תלוי ברצון השחקנים והמנטליות שלהם וכדאי מאוד שיהיו כמו הספיידרמן. לדעתי, לשחקנים בלי הגנה שמעמידים ממוצעים בדומה למאטיס בהתקפה אין כל כך הרבה מקום בליגה.

NBA announces 2021-22 Kia All-Defensive 1st and 2nd Teams | NBA.com

ב-NBA לפעמים שמים דגש חזק על קצב משחק מהיר שמועיל להתקפה, ומבחינת סגנון הכדורסל- אני מעדיף לצפות ביורוליג, משום שהמשחק שם מבוסס יותר על תרגילים, קצב נמוך, פחות בידודים ויותר מלחמה. יש באנביאיי המון כישרון, בעיקר בהתקפה אולם קצת פחות בהגנה, למרות שיש שחקנים שמצטיינים בצד הזה כמו רודי גובר, סמארט, ברידג'ס, יאניס ואפילו דני אבדיה, אבל בהגנת 1 על 1, הספיידרמן נמצא מעל כולם. הוא הכי טוב בפער, וסוף סוף יש שחקן שניזון מהגנה, אבל רק ממנה, בליגה הכשרונית בעולם. זו דעתי, אך כמובן שניתן לחלוק עליה. מוזמנים לתרום את דעתכם לדיון בתגובות 🙂

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
38 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

פששש איזה רוקי הבאנו פה 37 נק ו-6 חט במשחק הבכורה בגיל 13.
יהלי תכף מקבל את המקס אז בשביל לרצות אותו כל האחים שלו חותמים פה אה?

אחלה פוסט אין ספק שאתה בדרך לרוקי העונה רק בבקשה תמחק את המשפט
(נ.ב, הייתי מביא חזרה את ברט בראון, ויוה לה תהליך).

בNBA יש כשרון מטורף בהגנה אם יתנו להם לשמור, כולם שם שומרים טובים מהיורוליג ואתלטי על הבעיה שאין להם למה לשמור, הליגה לא רוצה שישמרו ולכן יש שריקות אוויר לנטרל את זה והשחקנים שם מרוויחים סכומים עצומים אז למה שישמרו, זה המנטליות לכן הכל שם קליר פאת.

אור
אור
10/08/2022 8:57:28

לכל השחקנים שלא קולעים 20 למשחק יש אינטרס גדול מאוד לשמור, ובמקרה זה 95% מהליגה

FAN
FAN
10/08/2022 12:25:46
הגב ל  אור

לא יודע מה הסיבות אבל אני עם שמעון מבחינת התוצאה. לטעמי השמירה היא הרבה פעמים זוועה ונראה שאין מאמץ גדול בהגנה. מחכים ישר שמישהו יוציא להם את הכדןר להתקפה הבאה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אור

לא מסכים איתך אין להם שום אינטרס לשמור. הם מקבלים סכומי עתק בכל מקרה, איזה אינטרס יש להם לשמור? תראה עכשיו משחקים ברצינות מישהו שם שומר? בעונה הסדירה קליר פאת מוחלט 4 שחקנים כל התקפה לבד בלי שומר.
אגב זה ככה גם בתיכונים בארהב אני רואה קטעים אין הגנות בכלל הכל פאסט ברייקים קליר פאת מוחלט. בקושי יש התנגדות לכוכבים הם עוברים שחקנים בקו ישר.
רק במכללות רואים הגנה סבירה וניסיון מאמץ.
זה פשוט התרבות שם היום, כל אחד בתורו מראה מה מהלך מגניב יותר הוא יעשה, אף אחד לא מתרכז ובעל דרייב לעצור אף אחד.

בפלייאוף ברמות הגבוהות זה משתנה כמובן ויש מאמץ אבל עדיין
שים לב לזה בחייאת בפלייאוף שיא המאני טיים דבר כזה יכול לקרות רק שם (זה לא יקרה בחיים בשכונה היית פעם במשחק של 9-9?)
פייטון פשוט מטייל לסל כל המגרש בלי שומר עד הלייאפ, זה נראה לך רציני?
https://youtu.be/pJXy1_r4RCw?t=491

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ושוב זה לא רק הם זו המדיניות מלמעלה השופטים חיסלו את ההגנות בליגה בעשור האחרון אט אט זה הגיע לשיאים עם הארדן שמגינים פשוט לא יכלו לעמוד ליד שחקן אחרת המתקפיץ היה קופץ עליהם או מכניס יד מתחת ליד וזורק ראש ואלו שריקות אוטמטיות, תוסיף לזה מלא שריקות אוויר שאין אפילו מגע ותבין לבד. זה תהליך של שנים

asaf
10/08/2022 9:18:21

תודה רביד. כתוב מעולה. סגור על זה שאתה רק בן 13? עשית בחירה מעולה, אחד כמו ת'ייבול כל קבוצה צריכה ועל הטיקט ההגנתי הזה הוא הולך לעשות קריירה מצוינת בליגה. אם יצליח קצת לשפר את הקליעה משלוש לאזור 35% בכלל ישתדרג.

Dor
Dor
10/08/2022 9:23:26

תודה רביד. וולקאם ויופי של כתיבה, בטוח שאתה בן 13…? מאוד אהבתי את תייבול עד לפלייאוף האחרון. הוא לא שיחק בטורונטו בגלל החיסונים, איבד את הביטחון והיה חושך בהמשך. אם הוא לא יפתח קליעה יציבה ישאר רק ה D וככה הוא לא ישרוד בליגה. לדעתי השנה זו שנת מבחן עבורו כי טאקר יעלה בחמישיה ומאטיס יצטרך ללמוד ממנו קצת קשיחות ואיך משחילים שלשות מהפינה. מצטרף לשמעון לגבי מחיקת המשפט על ברט בראון..

צ'יקו
10/08/2022 10:43:50

תודה רביד. יש לך את זה בכתיבה!
.
תייבול מזכיר לי קצת את ההתחלה של ג'ימי באטלר. הוא גדל על ההגנה וכעת הוא צריך לקחת צעד קדימה בהתקפה. הוא יכול להיות יותר מרק קלע שלשות והגנה, הוא חותך מעולה לסל ואם יעבוד על זה מספיק אולי נראה אותו גם מנהל משחק סביר פלוס.
הוא רק צריך לעבוד על זה.

Avri
Avri
10/08/2022 11:25:56

אחד המקרים הבודדים בהם שדדו את דני איינג'. מאוד מחבב אותו.
כתוב נהדר, מאוד נהנתי לקרוא.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
10/08/2022 12:43:38
הגב ל  Avri

דני שדד את עצמו, לא היה צריך לשחררו והיה צריך לראות את הפוטנציאל שלו!!!

Avri
Avri
10/08/2022 13:19:48

זה דבר שקל לומר בדיעבד ודי קשה לעשות בזמן אמת.

עידו גילרי
10/08/2022 15:58:19

הוא לא שחרר אותו!!!

עידו גילרי
10/08/2022 15:58:05
הגב ל  Avri

אף אחד לא שדד את איינג' כאן. הוא לא בחר בתייבול בדיוקכמו שאר הGM לפניו. זה הדראפט שהיו לו שלוש בחירות סיבוב ראשון והוא נייד אחת.
הנזק האמיתי היה שהוא לא הצליח למנף את השלוש בחירות האלה לפני הדראפט לטובת שחקן מרכזי.

Avri
Avri
10/08/2022 17:06:58

גילרי, אם הקריאו את השם שלו על בוסטון, והוא עלה ללחוץ את היד של סילבר עם הכובע של בוסטון, אז זה נקרא שבוסטון בחרו אותו וכל מה שקרה אחר כך זה טרייד.

עידו גילרי
10/08/2022 17:08:29
הגב ל  Avri

ואם היה טרייד כזה – אז מישהו התקשר לאיינג' ואמר לו לבחור אותו אפילו ש"בוסטון בחרו אותו"

Avri
Avri
10/08/2022 17:12:43

די, זה לא 'אם היה' טרייד, זה בפירוש ובאופן רשמי היה טרייד. לא העבירו בחירה, העבירו שחקן.

עידו גילרי
10/08/2022 17:13:41
הגב ל  Avri

אני מתחיל להתייאש כאן.
הטרייד סוכם עוד לפני הבחירה.

עידו גילרי
10/08/2022 17:16:36
הגב ל  Avri

ככה זה עובד אברי – פילי רואה שתייבול פנוי מרימים טלפון לדני בוי – תן לנו את הבחירה ה-20 ואנחנו ניתן לך את שלנו פלוס עוד אחת.

עידו גילרי
10/08/2022 17:17:56
הגב ל  Avri

ברנד אומר לדני לבחור בתייבול. הסאנס אומרים לברנד לבחור בטיי ג'רום ואחר כך כתוב בכל מקום שהסלטיקס בחרו בתייבול והסיקסרס בחרו בג'רום.

Avri
Avri
10/08/2022 17:10:22

זה שאיינג' לא תרגם את הבחירות האלו למשהו יותר טוב זה בבירור כשלון, אבל בעיקר מראה לנו שבחירות דראפט נמוכות זה לא כזה שוס כמו שחושבים. אגב, אחת הבחירות שאיינג' נתקע איתן הפכה לגרנט וויליאמס ככה שלא הכל רע.

עידו גילרי
10/08/2022 17:11:18
הגב ל  Avri

נכון בשני המקרים.

עידו גילרי
10/08/2022 17:11:30

בשתי הנקודות.

ארבל חילבה
11/08/2022 2:34:23

אם היה לך שקל על כל פעם שטרחת להסביר למה זו לא הסיטואציה – אולי יכולת להרשות לעצמך טיפול לאובססיה…….

עידו גילרי
11/08/2022 6:16:53

נראה לי שצריך להגביר את הקצב או להעלות את התעריף.

ירון, החלום
ירון, החלום
10/08/2022 11:34:01

בס"ד
תודה רבה רביד.
עוד לא התחילה העונה ואתה מועמד לרוקי העונה…
מקוה שתייבול ישתפר בהתקפה, אחרת הוא יתקע בתור שחקן למשימות מיוחדות.
יש עוד שחקני הגנה משובחים בליגה, כמו דריימונד גרין וקוואי לאונרד.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
10/08/2022 12:45:35

כמו כל הנבחרים לחמישיות ההגנה.

FAN
FAN
10/08/2022 12:22:19

רמה גבוהה ילד, אחלה כתיבה
מסכים עם כל מילה. שחקן ששום נק' של היריבה הם ברורות מאליהם. מהשחקנים הבודדים שבשמירה 1-1 רוב הכוכבים יעדיפו לברוח למישהו אחר מאשר למצוא את הדרך לשים עליו נק'
בליגה שמאדירה מגני טבעת, שחקנים כמוהו לא מקבלים מספיק קרדיט
מזכיר לי קצת את רוברסון מאוקלהומה שלא ברור לי לאן נעלם, אמור להיות עדיין צעיר יחסית. שחקן עלית בהגנה ובעייתי מאוד בהתקפה
בפילי שיש בה גם את סימונס זה קצת אסון, אבל עכשיו אחרי שעבר תייבל יכול להיות קצת יותר רגוע ולהחביא את החסרונות שלו

מנחם לס
10/08/2022 15:02:07

מעולה ממש רביד. ואתה רק בן 13? המשך לכתוב לנו. יש לך את זה! כמו האח הגדול כך האח הקטן יותר. ממש מעולה

John
10/08/2022 15:34:08

מצוין! תודה רבה!

עגל
10/08/2022 16:54:59

מצוין, תודה!
תייבול זה שחקן שאני אוהב בהחלט. כל אחד היה רוצה אותו בקבוצה שלו.

ברוך רובין
10/08/2022 17:21:08

מצויין תודה

trusttheprocess
trusttheprocess
10/08/2022 19:09:33

אלטון ברנד לא שדד את דני איינג' ,בדיוק להיפך
ברנד לא יכל לשמור את ההתלהבות שלו מטייבול בשקט וכל הליגה ידעה שבועות לפני הדראפט שפילי לוקחים את תייבול
איינג' התקשר לברנד לפני הבחירה בטייבול , שחקן שאיינג' לא רצה ואמר לברנד שאם הוא לא נותן לו עוד בחירת דראפט הוא לוקח את טייבול, ברנד הפחדן נכנע ונתן לאיינג' עוד בחירת דראפט

Dor
Dor
11/08/2022 16:15:44
הגב ל  trusttheprocess

ברנד לא המצבר הכי טעון שיש אבל תכלס איינג' היה צריך לקחת את תייבול וזה שברנד קלט אותו ואיינג' לא זה מה שלא מסתדר לי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה פוסט, תודה רבה רביד, תמשיך לכתוב לנו.
.
אני אוהב את טייבול, ושחקנים מסוגו, התבאסתי שלא לקחנו אותו, במקום את סאמניץ', בבחירה ה-19, והתברר שאכן זו הייתה טעות. נו טוף.

golan
golan
11/08/2022 2:17:30

יופי של כתבה. אחלה בחירה של שחקן.
תודה רבה

onetwo3
11/08/2022 4:30:58

כתיבה יפה, בחירה יוצאת דופן – תודה.

Berch
14/08/2022 10:39:17

אחלה טור
חיכיתי כדי לפתוח אתו את השבוע
יאללה פילי
🙂

שקד יעקובי
17/08/2022 16:55:05

ברוך הבא רביד!
כתבה מצויינת ובחירת שחקן מצויין אף יותר.
מאטיס שחקן הגנה בחסד ופורח במגרש הפתוח ( מאז שהתחיל להטביע הואמכבר לא מפספס את הקרש).
נקודה מעניינת שרציתי לדעת עם שמת לב מעבר לרמת ההגנה שלו היא צורת ההגנה הייחודית שלו.
השמירה מהצד ומאחורה, ההטעיה למתקיף שחושב שהוא עבר את המגן אך ת'ייבול נשאר צמוד על הדרך עם ידיים ארוכות ואורב לכדור. סגנון מאוד יחודי בnba