אירועי דיומא 03.08.2022 – כדורגל ושחמט

מוקדמות ליגת האלופות בכדורגל / עמיחי קטן

20:00 מכבי חיפה – אפולון לימסול:

הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות יצא לדרך כבר אתמול, אך היום תעלה גם האלופה הישראלית, מכבי חיפה, למשחק הראשון נגד אלופת קפריסין אפולון לימסול. אתמול כבר התקיימה ההגרלה של השלב הבא בכל המפעלים האירופיים, כאשר המנצחת כאן תשחק בשלב הפלייאוף נגד המנצחת בין הכוכב האדום בלגרד ובין פיוניק ירבאן בשלב הבא, ואילו המפסידה תתחרה בשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית נגד המנצחת בין סלובן ברטיסלבה ובין אולימפיאקוס, אותה הביסו הישראלים 4- 0 רק לפני כשבוע.

באופן יחסי, הקפריסאים נחשבים כקבוצה פחות טובה מאולימפיאקוס על הנייר, ויחסי הכוחות בין הקבוצות נראים די שווים במבט ראשון, אך מאחר והמשחק היום יהיה המשחק הרשמי הראשון שלהם העונה, קשה לדעת מה הרמה האמיתית שלהם ומה יהיה כושר המשחק שלהם. שתי הקבוצות אמנם יתחרו בכל מקרה בשלב בתים אירופאי העונה, אבל כמובן שהן יקוו לעשות זאת על הבמה הגדולה מכולן של ליגת האלופות.

אולימפיאדת השחמט / עמיחי קטן

אתמול התקיים הסיבוב החמישי של האולימפיאדה, ובמרכז הסבב הכללי עמד הקרב בין ארה"ב ובין ישראל. איליה סמירין ותמיר נבאתי השיגו תוצאות תיקו די בקלות עם ווסלי סו ולבון ארוניאן בלוחות 3 ו-2, ואילו אביטל בורוחובסקי הסתבך בפתיחה נגד פביאנו קרואנה, אך האחרון שגה באמצע המשחק והעמדה הפכה להיות שוויונית לחלוטין. הקרב שהכריע את ההתמודדות היה בין לנייר דומינגז-פרז ובין מקסים רודשטיין, ובו הישראלים נחלו הפסד ראשון, שהוביל גם להפסד מפגש כולו.

נבחרת הנשים, שהפסידה כבר ביום שני, קיבלה הפעם יריבה נוחה יותר בדמות טורקיה, ואחרי שמרסל אפרוימסקי סיימה בתיקו די פשוט בשחור בלוח הראשון, הצליחו הישראליות לנצח בכל יתר הלוחות. רונית לויטן בלוח הרביעי בלבן, מיכל להב בלוח השלישי בשחור ודינה בלנקאיה בלוח השני בלבן השיגו ניצחון כל אחת, כאשר בלוח השני היה משחק חריג שבו אף רגלי לא הוכה ב-52 המסעים הראשונים.

תוצאות בולטות אחרות:

ב-2 קרבות בין נבחרות עם מאזן מושלם, גברו הודו 2 וארמניה על ספרד ואנגליה בהתאמה, ואילו הודו 1, קובה, איראן ואוזבקיסטן השיגו ניצחונות נגד רומניה, אזרבייג'ן, טורקיה וסלובקיה בהתאמה, והן משתוות לארה"ב, שגברה על ישראל כאמור, עם 9 נקודות במקומות 3-7 של הטבלה בינתיים. נורווגיה התאוששו מההפסד לאיטליה והתיקו עם מונגוליה בניצחון קליל על זמביה, והם עשו צעד משמעותי חזרה לכיוון הצמרת כשקרלסן באופן אישי עם 3.5 מתוך 4.

ברמה האישית, גוקש די ניצח בכלים השחורים את אלכסיי שירוב, וויטצ'ק הפולני ניצח את לורנט פרזינט הצרפתי, והצוות האוזבקי שסחט תיקו נגד ארה"ב ביום שני הגדיל לעשות עם ניצחון 4- 0 חלק על סלובקיה, כשבראש ניצב נודירבק אבדוסאטורוב שהצליח לשמור על רצף הניצחונות שלו, והוא כבר עומד על 5 מ-5 מרשים ביותר. גוקש ואבדוסאטורוב הם היחידים שעומדים על 5 מ-5 בלוח הראשון, ושניהם עומדים על מד ביצוע של כמעט 3300 בינתיים (3296 לגוקש ו-3283 לאבדוסאטורוב).

הישראלים היום:

נבחרת הנשים תקבל את הפרס על הניצחון על טורקיה אתמול בדמות יריבה חזקה יותר היום, שהיא גרמניה שניצחה אתמול את מונגוליה. היתרון על הנייר שייך לגרמניות, גם בהיבט של הדירוג וגם בהיבט של התוצאות עד כה, כאשר שתיהן אמנם עם 4 ניצחונות והפסד אחד, אך התוצאות בפועל היו טובות יותר במעט עבור הגרמניות.

בסבב הכללי, הישראלים ידעו מראש שהיריבה אחרי ארה"ב תהיה קלה יותר על הנייר, והפעם הם יתחרו נגד הפיליפינים, אחרי שאיליה סמירין סיים בתיקו עם יליד הפיליפינים ווסלי סו, המייצג את ארה"ב כיום. על הנייר, יש לישראל יתרון של כ-200 נקודות דירוג בכל אחד מהלוחות, אבל הם מגיעים אחרי ניצחון על שבדיה, שגם הם היו עדיפים בדירוג על הנייר.

מפגשים בולטים היום:

הודו 2 – ארמניה (2 היחידות עם 10/10)
הודו 1 – אוזבקיסטן
ארה"ב – איראן (קרואנה בינתיים עם 1.5 מתוך 4)
קובה – ספרד
פולין – סרביה
הולנד – גאורגיה
גרמניה – איטליה
אנגליה – אוסטריה
צרפת – שוויץ
הודו 3 – ליטא
קרואטיה – פרו
צ'כיה – קזחסטן
נורווגיה – אוסטרליה

לפוסט הזה יש 21 תגובות

      1. אתה מתבלבל, לא אמרתי מילה על המפגש עם היוונים כי אשתי אוהדת א.א.ק ואוי ואבוי אם הייתי בעד אולימפיאקוס

  1. שגיאה חריפה של הגרמנית בלוח השני מובילה ליתרון כלי של דינה בלנקאיה, כאשר מיכל להב ביתרון קל בלוח השלישי ובלוחות 1 ו-4 יש עמדה שוויונית.
    בסבב הפתוח, ב-3 הלוחות הראשונים יש שוויון, והיתרון הישראלי כרגע נמצא אצל יבנגי פוסטני בלוח הרביעי.

    1. אצל הנשים, דינה ניצחה ורונית לויטן סיימה בתיקו בלוח הרביעי, שתיהן בכלים השחורים. מיכל להב ביתרון משמעותי בלוח השלישי ומרסל אפרוימסקי בעמדה די שוויונית בלוח הראשון.
      בסבב הפתוח, יבגני ניצח בלוח הרביעי, ונראה שכל שאר הלוחות בדרך לתיקו.

  2. תמיר נבאתי הקריב טיב בתמורה ל-2 רגלים ומוצא את עצמו כעת בעמדה מופסדת לחלוטין, איליה סמירין סיים בתיקו ואביטל בורוחובסקי בסיום מאוזן לחלוטין, כך שבמצב הנוכחי נראה שאנחנו הולכים לתיקו

    1. טעות ממש לא ברורה של תמיר, במיוחד בהתחשב בזה שמשחק זהיר היה יכול להוביל לתיקו אישי ולניצחון קבוצתי. קצת חבל.

  3. בסיכום – ניצחון מרשים מאוד של הנשים על גרמניה ותיקו קצת מאכזב בסבב הפתוח נגד הפיליפינים. מחר יום הפסקה, ואנחנו נשתדל להעלות פוסט סיכום ביניים.

  4. תוצאה יוצאת מן הכלל הערב לבלסינג אפריפה. האצן בן ה-18.5, חניכו של איגור בלון, שיפר ב-18 מאיות את שיאו הישראלי במאתיים מטר וקבע 20.37 שניות, במסגרת מקצה המוקדמות של אליפות העולם עד גיל 20, שנערכת בימים אלה בעיר קאלי שבקולומביה. תוצאתו של בלסינג היתה השנייה בטיבה בשלב המוקדמות (אחרי ה-19.99 של לטסיל טבוגו מבוצוואנה, שניצח באליפות הזאת גם במאה מטר עם 9.91 שניות) ומיותר לציין כי העפיל לחצי הגמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט