אירועי דיומא – 02.08.2022 – שחמט

אולימפיאדת השחמט / עמיחי קטן

אתמול התקיים הסיבוב הרביעי של אולימפיאדת השחמט, ולראשונה בתחרות ראינו קרבות ישירים בין נבחרות צמרת, גם בסבב הכללי וגם אצל הנשים. הנבחרת הישראלית הגיעה כאנדרדוג בשני המקרים, ובעוד שאצל הנשים הנבחרת גם נכנעה לאזרבייג'ן אחרי קרב ארוך ומייגע, נבחרת הגברים הצליחה להשיג ניצחון בודד שהספיק לניצחון מרשים במפגש על הולנד.

חשוב לציין שהולנד אמנם עדיפים על הנייר, אבל לא מדובר בסנסציה יוצאת דופן, בעיקר משום שהיתרון המרכזי של ההולנדים היה בלוח הראשון, שם אביטל בורוחובסקי הצליח לשמור על משחק מאוזן ונטול סיכונים בכלים הלבנים נגד אניש גירי. תמיר נבאתי סיים גם הוא בתיקו פשוט יחסית בשחור נגד יורדן ואן-פורסט בלוח השני, ואותו דבר עשה מקס רודשטיין נגד מקס וורמרדן בלוח הרביעי. הלוח השלישי היה זה שעשה את ההבדל, כשאיליה סמירין נעזר בכלים הלבנים וניצח את ארווין לאמי, מה שהעניק לישראל את הניצחון במפגש ומאזן מושלם. כאן אפשר לראות סקירה מהירה של הניצחון של סמירין ב-2 דקות בערך.

נבחרת הנשים נאבקה ארוכות באזרבייג'ן, כאשר מרסל אפרוימסקי הצליחה להשיג עמדה עדיפה במעט בלבן בלוח הראשון, אך לא יתרון משמעותי, והמשחק שלה נגד Mammadzada, Gunay הסתיים בתיקו, ואילו מאשה קלינובה סיימה בתיקו בלבן בלוח השלישי עם Beydullayeva, Govhar. ההבדל היה ב-2 המשחקים בהם הישראליות היו בשחור, כאשר בלוח השני דינה בלנקאיה הפסידה נגד Balajayeva, Khanim, ואילו מיכל להב הפסידה נגד Fataliyeva, Ulviyya בלוח הרביעי.

תוצאות בולטות אחרות:

הנבחרת הבכירה של הודו סיימה ב-4 תוצאות תיקו עם צרפת, דוד אנטון גויארו בלוח השלישי סידר לספרדים ניצחון נגד הנבחרת השלישית של הודו, דווקא בכלים השחורים, והם שומרים על המאזן המושלם, פולין סיימו ב-4 תוצאות תיקו עם רומניה, אנגליה, ארמניה והנבחרת השנייה של הודו הצליחו לשמור על מאזן מושלם, אבל עיקר העניין היה במשחק של ארה"ב נגד אוזבקיסטן.

לבון ארוניאן לא התקשה להשיג תיקו בשחור בלוח השני, ואילו ווסלי סו השיג את הניצחון בלבן והעלה את המדורגת 1 ליתרון 1.5- 0.5. עם זאת, בלוח הרביעי מצא את עצמו סם שנקלנד בעמדה מופסדת בשחור, ורק אחרי מאמצים רבים ושגיאה אחת קריטית של היריב עלה בידו להשיג תיקו, ובלוח הראשון התרחשה סנסציה כשפביאנו קרואנה הפסיד בכלים הלבנים נגד נודירבק אבדוסאטורוב, כך שהמפגש הסתיים בשוויון 2.

הישראלים היום:

נבחרת הנשים של ישראל תפגוש היום את הנבחרת הטורקית, שאמנם ניצחה 4- 0 את צפון מקדוניה די בקלות אמש, אך לפחות על פי מד הכושר של השחקניות אמור להיות לישראליות יתרון. המפגש הזה יהיה קריטי להמשך, מכיוון שיש 8 נבחרות עם מאזן מושלם של 8 נקודות, עוד 3 נבחרות עם מאזן של 7 נקודות (3 ניצחונות ותיקו) ועוד לא פחות מ-35 נבחרות עם מאזן של 6 נקודות (3 ניצחונות והפסד. תיאורטית יכול להיות גם 2 ניצחונות ו-2 תיקו, אבל זה לא המצב באף אחד מהמקרים).

בסבב הכללי, הנבחרת הישראלית מקבלת היום את האתגר הקשה ביותר שאפשר לקבל באליפות הזאת – נבחרת ארה"ב. עם 3 שחקנים שמדורגים 4-6 בעולם, ובמיוחד אחרי הפתיחה הרעה שלהם שהגיעה לשיא בתיקו נגד אוזבקיסטן, אלופי 2016 יקוו לתקן עם הופעה מרשימה נגד אחת מ-5 הנבחרות היחידות עם מאזן מושלם, ואתרע מזלה של נבחרת ישראל להיות אחת שתנסה לצלוח את האתגר הזה.

מפגשים בולטים היום:

המשחק המרכזי – ארה"ב – ישראל

ספרד – הודו 2
ארמניה – הודו 1
הודו 1 – רומניה
פולין – צרפת
אזרבייג'ן – קובה
איראן – טורקיה
אוזבקיסטן – סלובקיה
קנדה – הולנד
נורווגיה – זמביה

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה עמיחי.
    לא משנה מה תהיה התוצאה, לאביטל יהיה מה לספר לנכדים… 2 משחקים רצופים מול טופ 10 זה לא דבר של מה בכך.

  2. אביטל בורוכובסקי, תמיר נבאטי, איליה סמירין ומקסים רודשטיין נגד קרואנה, ארוניאן, סו ודומינגז-פרז. פרט לנקאמורה שלא משתתף באולימפיאדה, האמריקאים עם כל הכוכבים! בהחלט מפגש מרתק

  3. אז תמיר, איליה ומקסים בוחרים בפתיחות שמובילות לחילופי כלים ומבנה רגלים סימטרי. רק אביטל שמדורג יותר מ 200 נקודות פחות מקרואנה הולך על פתיחה חריפה עם מהלך נדיר כבר במסע החמישי

            1. על הנייר זה נכון, אבל אני בטוח שיש שיקולים לזה – למשל, קרואנה ידוע בתור אחד שמכיר הסתעפויות מסובכות בתוך פתיחות שהן "בונקר", אז אולי אביטל העדיף להיות זה שמסבך את העניינים בעמדות שהוא יודע שהוא מכיר (סתם הצעה)

            2. כן, מבין
              .
              עכשיו לפי המנוע הם בשיוויון

  4. תודה עמיחי
    האסטרטגיה הישראלית לשים את אביטל בלוח הראשון כנראה נכונה אבל לא עובדת מול ארצות הברית. גם אם יפסידו הפעם (מה שסביר לאור המשחקים) זה כנראה ישתלם בטווח הארוך

  5. ואביטל באמת הצליח להוציא תיקו מקרואנה. נשאר רק הלוח הרביעי של דומינגז נגד מקס רודשטיין, שם יש לדומינגז יתרון, אבל קשה לפענח איך הוא יכול להתקדם ולהפוך את היתרון למשמעותי.

    1. קצת חבל, אבל בכל זאת פערי הרמות מורגשים וכל מה שצריך זה לוח אחד שבו מנצלים את היתרון. הופעה יפה של השחקנים ונקווה להתאוששות במחזור הבא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט